התרופות והרע – ויטמין D3

טיפול תרופתי מניב בדרך כלל הקלה מבורכת בתסמינים, ברוב המקרים הוא לא מביא מרפה והמחלה נשארת. אחת הסיבות לכך בתרופות עצמן. הן מרוקנות את המערכת ממרכיבים תזונתיים חיוניים, או מונעות את ספיגתם- "תרופות רשומות מהוות את גורם המוות הרביעי בחשיבותו בארה" ב" ד"ר ריי סטראנד "מה שהרופא שלך לא יודע" 'על רופאים ודעות קדומות, ע"מ 243 למעלה. להלן, סדרת כתבות על תרופות טובות ורע שהן מעוררות. ירון מרגולין, צילם יורי מרגולין.

הקדמה – תרופות רבות מצילות חיים ואחרות יעילות מאוד בהפחתת תסמינים, אבל חלקן מרוקנות את מאגרי הוויטמינים והמינרלים מגופנו וכתוצאה מכך גורמות התרופות עצמן לתופעות לוואי חמורות, כך מעכבי וסותרי חומצה, תרופות נוגדות דלקות, כדורים להורדת לחץ דם גבוה, תרופות לחיזוק עצם, והזרקות לגוף של אינסולין גם כדורים נגד סוכרת, ואפילו תרופות פסיכיאטריות וכדורים למניעת הריון מביאים לצרות צרורות שקשורות בריקון מאגרי הוויטמינים והמינרליים. כדוריות דם למשל, הן דבר חיוני ביותר לקיומנו. אנחנו זקוקים לייצורן במוח העצמות לברזל, לנחושת, לחלבונים, לוויטמין B12, לחומצה פולית ולויטמין C וישנן תרופות שמרוקנות אפילו את מאגרי הויטמין D. מחסור באחד מהמרכיבים הנ"ל ימנע ממערכת החיסון להגן עליך. הבעיה שמצב זה נפוץ במצבים בהם אנשים נאלצים לקחת תרופות והמחסור במרכיבים חיוניים כמו ויטמין D, שנוצר מחשיפה לשמש נובע עקב נטילת התרופות עצמן. בהחלט מחסור כזה עלול לגרום להיווצרות אוסטאופורוזיס, ואפילו לשבץ מוחי. מעטים יודעים שמחסור בויטמין D, הוא אחת הסיבות לאנשים שרוצים להרזות ואפילו מקפידים על מזון דל קלריות שלא להרזות.

פרנצ'סקו הייז Francesco Hayez הנשיקה האחרונה של רומאו ויוליה. Fine Art America
The Last Kiss Of Romeo And Juliet Poster.
תרופות טובות עלולות גם לרוקן את מאגרי הוויטמינים והמינרלים החשובים ביותר לתהליכי ההחלמה עצמה. כך למשל ויטמין B12 כשהוא מסולק על ידי תרופות ממש טובות מהגוף, הרשימה המלאה מובאת כאן, מחסורו יכול רק להביא למחלות איומות ומחסור בברזל רק אחת מהן. מחסור בוויטמין B12 למשל, יכול במקרי קיצון להביא לשיתוק, פגיעה במערכת העצבים, דיכאון, חרדה, והרס איכות השינה ועל כך כאן במאמר מאת ירון מרגולין מייסד לחיצות ההחלמה.

ויטמין B12 כשהוא מסולק ממאגרי הגוף על ידי תרופות ממש טובות, מחסורו יכול רק להביא למחלות איומות ומחסור בברזל הוא רק אחת מהן. הרשימה המלאה של תרופות טובות אלו והרע מובאת כאן ובסדרת המאמרים הזו. מחסור בוויטמין B12 למשל, יכול במקרי קיצון להביא לשיתוק, פגיעה במערכת העצבים, דיכאון, חרדה, והרס איכות השינה ועל כך כאן.

לא יאמן יש לך לחץ דם גבוה, לקחת תרופה ועכשיו מופיעים אצלך כבר גם עייפות, חיוורון, רגישות לקור ודופק מהיר לאחר שעלית 3 מדרגות, ירידה בתפקוד בלוטת התריס – וכל מה שצריך זה בעצם לאכול סלט פלפלים לצד צלחת גרגרי חומוס מונבט – או אפילו לעתים קרובות מספיק ליטול שני תוספי מזון: ויטמין C וברזל טוב גם B12 (מתילקובלאמין) כדי להינצל מנזקי התרופה – אבל אם האמנת שחייבים ליטול כדורים נגד קרישת דם בשם אספירין – למשל, כדאי לך לבחון את המאמר הזה ביסודיות ובעיקר לקראת סופו שם אני מספר לך מה האספירין מרוקן מגופך. ומה אם יש לך לחץ דם גבוה או צרבת? האם זו סיבה לסיים עם שבץ מוח בגלל מחסור בויטמין D?
מאמר עשירי בסדרת מאמרים על התרופות הטובות והרע – ובמרכזו הויטמין של השמש +מאת ירון מרגולין.

למאמר הראשון בסדרה על התרופות הטובות והרע – לחץ דם – והתרופות המרוקנות – כאן
למאמר השני  בסדרה זו – B12 – והסיבוכים שאפשר למנוע – כאן
למאמר השלישי בסדרה זו- על שיקום הגוף שלך והגלוטתיון – כאן
למאמר הרביעי בסדרה זו – תיאמין – B1 – כאן
למאמר החמישי בסדרה – על ביוטין B7 – כאן
למאמר השישי בסדרה – פרוזק וקפה – כאן
למאמר השביעי בסדרה – אבץ – כאן
למאמר השמיני בסדרה – האשלגן – חיסול האוצר – כאן.
למאמר התשיעי בסדרה – הברזלכאן
למאמר העשירי בסדרה – ויטמין השמש – Dכאן

ישעיהו הנביא (המאה ה-9 לפנה" ס) פרסקו של רפאל מתאר את הנביא של התגלותו ובואו של המשיח. ישעיהו היה חסיד נלהב של המוסר היהןדי ואחד מארבעת הנביאים הגדולים שלנו. בעיני הנוצרים יש חשיבות מיוחדת לנבואה של ישעיהו על המשיח (עמנואל, ז ', ט') "… הנה, תנקח הבתולה ברחם ותלד את הבן ותיקרא את שמו עמנואל" עוד על כך כאן). הגוף יודע לשמור לעצמו ברזל לשעת הצורך. זו גם הסיבה שקל להגיע למצבי עודף בברזל. (מצב שמסוכן לתינוקות) סטרס ומתח הם בין הגורמים הראשיים המביאים לשחיקה של ברזל ומינרלים אחרים בגוף.עוד על הברזל ומה שגורם להעדרו בגוף במאמר שלפניך – ירון מרגולין

ויטמין השמש – התרופות והרע – ויטמין D3

ויטמין D – ובצורתו הטבעית וויטמין Cholecalciferol D3, מסיס בשמן, מחזק את העצמות ואת כוח השרירים. מחקר שנערך בצה"ל קישר בין מחסור בויטמין D ושברי הליכה. הוא מונע סרטן (העור, השד, הערמונית והמעי הגס) וזאת משום שויטמין D מהווה חלק ממנגנון הבקרה על חלוקה והתמיינות של תאים. הוא מונע תמותה של תאי לבלב ובכך משפר את הרגישות לאינסולין, ומצבים של תנגודת לאינסולין המקדימה לסוכרת. בנוסף לכך הוא עוזר לחולים במחלות אוטואימוניות, ונלחם בדלקות. ויטמין D מקנה תחושת שובע ומפחית תשוקה לפחמימות גם מסייע למאזן תקין של משק הסידן והזרחן בגוף האדם.  הוא מגן על דופן המעי. ובלעדיו אין ספיגה מיטבית של יסודות מזון חיוניים ובמצבי אנמיה לא יועילו תוספי ברזל (בבליעה). ויטמין D גם משפיע על טרשת נפוצה, על בקרת לחץ הדם ועל התכווצויות שריר הלב ומגן על הסובלים מבעיות לב.

בבדיקות הדם מודדים את ערכיו תחת הכותר פרו-ויטמין hydroxyvitamin D-25. 

ויטמין D נמצא בשמן קיק וזו גם הסיבה שאמהות במשך שנים,  דרשו מילדיהם ללגום כף שמן קיק כל בקר. למזלנו, הויטמין מיוצר בגוף מכולסטרול אבל רק בעזרת השמש.

נטילת ויטמין D מכל סיבה מסוכנת ע"פ מחקרים רבים גם אם הרופא המטפל שמכיר את התיק הרפואי שלך היטב ממליץ על כך כדאי לברר מולו אם הוא ער למחקר הרב שמזהיר מפני התוסף – עוד על כך – כאן.

למאמרי –

 האם תוסף ויטמין D בולם את מחלת הכליות בקרב סוכרתיים?

אל השמש – אפולו של לואיס גרייל (שיקגו) אפולו הוא גם אל החכמה. Sun God Apollo in his Chariot, 1921, Chicago Theater, Louis Grell,
(over the proscenium arch).

ויטמין השמש

חשיפה לשמש מהווה מקור טוב ביותר להספקה של ויטמין D. אפילו אם מדובר בחשיפה ממושכת לשמש היא לא יכולה להביא להרעלה עקב יתר ויטמין זה, מפני שבשלב מסוים הקרינה מתחילה לפרק את הוויטמין במקום לתרום לייצורו. כולסטרול המצוי בעור יכול להפוך לוויטמין D באמצעות חשיפה לשמש. מדובר בקרינה על-סגולה (UV) מסוג UV-B. קרינה זו מסופקת ע״י השמש כשמדד UV, המודד את חוזק קרינת השמש נמצא מעל לרמה 3, כלומר למשך שעות מעטות בכל יום בעיקר בין השעות 10:30 ל-14:00, בצהרים. כדי לייצרו ולהגיע ל 10,000 או אפילו ל 20,000 יחב"ל יש להמצא בשמש (כשהזרועות והרגליים חשופות לשמש) במשך עשר עד שלושים דקות בין שלוש לשבע פעמים בשבוע לבעלי עור בהיר (ולמשך ארוך יותר לבעלי עור כהה),
אם העור מתחיל להיות ורוד, זו אינדיקציה לכך שהוא הפסיק לייצר ויטמין D ומתחיל להישרף. זה הזמן להפסיק את החשיפה לשמש או להשתמש בקרם הגנה. לא ניתן להגיע למנת יתר של הוויטמין מחשיפה לשמש כיוון שהעור מפסיק לייצר את הוויטמין.

השמש כאל הליוס נקשרת באפולו, אל החכמה וברע האל המצרי הקדום דמות נוספת שנקשרת בה היא עוף החול ("פיניקס"), וזאת משום שבדומה לעוף זה, היה האל עולה בלהבות מדי ערב בשקיעה וקם לתחייה מחדש עם שחר.אפולו נזכר כהליוס בשרידי מחזהו של אוריפידספאיתון, בנאום לקראת סופו בו אמו של פאיתון מקוננת על כך שהליוס הרס את ילדה, ועל כך שגברים קוראים לו בצדק אפולו – (השם Apollo פירושו Apollon"המשמיד"). זהו אחד האזכורים הראשןנים שנקשרים בכוחה ההרסנית של השמש וכאן בהעדרה בחיו של אדם היושב ימים כלילות במשרד.

גמישות העורקים – היא המפתח לזכות בבריאות מחדש ולהבנה מדוע גם מזון "בריא" מביא אנשים לפתחן של מחלות קשות. אכילה לא מאוזנת של קטניות, טחינה ואגוזים יכולה להביא, די מהר לאבדן גמישות העורקים ולירידה במדד  קצב הסינון הפקעתי ה- GFR. קטניות הן פצצת חלבון משביעה – אנשים בריאים אוכלים אותם בעיקר במזרח התיכון – חומוס למשל, הינה מנה נפוצה ביותר, וכאן מתחילה בעיה שנכנה אותה בעיית ההומוציסטאין – ירון מרגולין Tiepolo. Detail from Vision of St. Paschal Baylon, 1767.

ויטמין די מסייע לחוזקה של העצם, ברמתו הנמוכה מתעוררת משום מה מחלת הסוכרת, ושבץ מוחי, ויטמין D3 נקשר בספיגה תקינה של סידן וזרחן מהמזון ועוזר בבניית העצמות והשיניים. בכוחו להפחית כאבים. טבעונים מסכנים עצמם במחסור בויטמין D ולמרבה הצער גם חולי כלייה וכבד שומני.למעשה ויטמין D נמצא אצל החולים הנזכרים, אבל הגוף לא מצליח להשתמש בו כראוי. הבעיה מכונה מחסור בקלציטריול

שערי הגיהינום של רודן –
La Porte de l'Enfer) יצירה פיסולית בתוך מספר קופסאות בהן מוצגות עשרות דמויות שרומזות על יום הדין של מיכאלאנג'לו – הרדיקלים החופשיים תוקפים את צנרת הריאות ביתר שאת בגלל חשיפה לזיהומי אוויר, עישון סיגריות, צריכה עודפת של תרופות, חשיפה למקורות קרינה, ואפילו פעילות גופנית מוגזמת וללא נוגדי החמצון הם יקבלו דלקת ויאבדו את גמישותם.

נושא הקלציטריול עולה במחסור בסידן. המחסור בסידן מרע עם תקינות הגוף שינסה מצידו למנוע זאת. הוא קורא לכליות ולבלוטת התריס לסייע לו והם בתגובה מפרישות קלציטריול ו PTH (הורמון בלוטת יותרת התריס) ואלו (הורמונים) שמעלים את כמות הסידן הזמין בגוף. התופעה הרסנית לגוף ויוצרת בעיה נוספת – השמנה. כי 2 ההורמונים האלו מעודדים ייצור שומן ואגירתו בבטן ובישבן. 

במצב של  סידן מאוזן גם אין מחסור בויטמין D. והפרשת הקלציטריול בכליות מיטיבה עם הגוף כי הקלציטריול (1.25-די-הידרוקסי-כולקלציפרול) הוא תוצר של ויטמין D. וויטמין D מסייע לספיגת הסידן והזרחן מהתזונה. הכליות הופכות את הויטמין (D) לקלציטריול. הוא פועל כהורמון וסטרואיד שמחזקים את מערכת החיסון

נצחון אספסיאנוס ובנו טִיטוּס. צייר ג'וליו רומאנו מכונה פיפפי. אספסיאנוס שהכניע את מרד הימין ברומא על אדמת ישראל שמע אספ על מלחמות האחים בירושלים, סירב ברוב חוכמתו לשמוע בעצת אנשיו לעלות מיד על העיר, שכן סבר כי ככל שימתין, כך יגרמו המלחמות הפנימיות להחלשת היהודים. ואכן במלחמות אלו בין פלגי היהודים, נחלשה ירושלים מאוד, ובין היתר נשרפו מחסני המזון שבה, דבר שגרם לכך שכאשר החל המצור בסופו של דבר, שרר רעב בעיר.
כשהחל המצור על ירושלים, נמלט מהעיר אחד החנפנים רבן יוחנן בן זכאי שמו, כשהוא מסתתר בארון מתים. על פי הגמרא (מסכת גיטין נ"ו), ניבא רבן יוחנן לאספסיאנוס כי הוא עתיד להיות למלך. כתמורה, הבטיח אספסיאנוס לרבן יוחנן את כל מבוקשו. רבן יוחנן ביקש: "תן לי את יבנה וחכמיה, את השושלת של רבן גמליאל ורופאים שירפאו את רבי צדוק". כך נותר הגרעין לישות היהודית ביהודה אף לאחר הוא שטבע את המשפט הממכר ירושלים נפלה בגלל שנאת חינם.
ויטמין D חיוני לחוזק עצם, עקמת בעמוד השדרה מצביעה על מחסור בויטמין D. גם חולשת שרירים, פגיעה בדופן המעי, ואיבוד שמיעה הדרגתי. ונמצא בחלמון, כבד, כבד דגים, שמן דגים וחלב מלא.. ציורו של Giulio Romano (Giulio Pippi)
Italian (about 1499 – 1546).

ויטמין D חיוני לחוזק עצם, עקמת בעמוד השדרה מצביעה על מחסור בויטמין D. גם חולשת שרירים, הסיבה שחולי כליה מתקשים לקום מישיבה או לעלות על מדרגות נובעת מחולשת שרירי הרגלים שמחסור בויטמין D עומד מאחריה. העדרו נקשר עם פגיעה בדופן המעי, ואיבוד שמיעה הדרגתי. ויטמין D נמצא בחלמון, כבד, כבד דגים, שמן דגים, שמן קיק, גם חלב מלא ופטריות שיטאקי. בכל דגי מים קרים כולל סלמון, מקרל, טונה, סרדינים, הליבוט ובקלה. הגוף מסוגל לייצרו על ידי חשיפה לקרני  השמש. 

המלצה על 4,000 – 5,000 יב"ל ויטמין D3 (כולקלציפרול) ליום, עם הארוחה העיקרית (צהריים) של רפואת הממסד נועדה למי שלא יוצא לשמש או לוקה בכליותיו או ובכבד. או מי שממעיט בצריכת הויטמין בתפריט מזוניתיו. 

הנזקים מהתוסף לא נלקחים בחשבון אלא משהם מגיעים. כדאי לקרוא על כך עוד במאמרי – כאן. ולשקול בכל זאת ישיבה בשמה בת רבע שעה חשופים ככל האפשר.

יתר חלבונים – מזיק לבריאותך – ירון מרגולין מסביר שהעודף נדחס לדפנות הצנורות של הגוף: דם, אויר, שתן עיכול והם מאבדים את גמישותם בהדרגה. תרופות מרמות ומראות מדדים טובים בבדיקת הדם, או השתן אבל, יתר החלבון במזון והנזק לגמישותם של העורקים  ממשיך ואחריו מופיעות מה שמכונה מחלות ניווניות והגענו לאוריאה – בדיקות הדם מראות אוריאה, שתנן ואלבומין – גם BUN כשהאלבומין מלמד על דלקת בצנרת (פלאק) והBUN (שניכר בבדיקת הדם) על דלקת במעי הדק העליון. כאן מתיל מסע אסון יתר החלבונים ונמשך. חומרי יתר אחרים (ממזון מופרז, מעובד, רב סוכר) מתאכסנים בצורת רדיקלים חופשיים. נגד אותם חומרים קם קו ההגנה הראשון של הגוף, ולעזרתו אני מגייס תזונה עשירה בוויטמינים אבל על כך ארשום לך במאמר נפרד – רק אבהיר שלחיזוק קו הגנה ראשון אני נעזר במינרלים וויטמינים כגון ויטמין C וחומצה אלפא ליפואית (ALA) ויטמין E, גלוטתיון וכמובן B12 מתיל קובלמין- הרדיקלים החופשיים מחפשים תשומת לב. הם נוהגים כילד היפראקטיבי שובב אבל הם מסוכנים, בלתי צפויים שחייבים להרגיע אותם והוויטמינים גם המינרלים עושים זאת מצוין – בלעדיהם הצנרת נפגעת ושריריה מתכווצים והכליות קורסות. כשאני מדבר על צום חי, צום חלבונים, צום חלבונים חי וגם צום חלבונים מותססים ואפילו על צום מיצים ירוקים כל זאת נועד לתקן את המצב שנוצר בעקבות שנות עודף חלבונים שנדחסו ושקעו בצנרת הגוף והעמיסו את הכליות במגע יתר עם אמוניה. רוצה להחלים מבעיות אלו ועוד כיתר לחץ דם, תנגודת אינסולין גדולה ועודף שומנים בדם – מאמר זה יראה לך את הדרך להחלמה- למעלה ציור של גדול ציירי הרנסנס טינטורטו מציאת גופת מרקוס הקדוש (Finding of the Body of Saint Mark) מוצג באקדמיה של ונציה -מקור הציור בויקיפדיה.

תרופות שמרוקנות את מאגרי הוויטמים D

תרופות לטיפול ביתר לחץ דם

חוסמי תעלת הסידן
איזופטין אמלודיפין (אמלאו, אקספורג', נורוואסק) 
דיליטאזם (אדיזס, דילאטאם) 
ורפאמיל (איקקור, איקפרס, וראפרס) 
ניפידין (אוסמו אדלאט, ניפידילונג, פרסולאט, 
פלודיפין (פנדיל) 

משמרות האשלגן מעלות את רמת הויטמין די – טריאמטרן. 

תרופות להורדת כולסטרול
כולסטיפול (כולסטיד), כולסטירמין.

תרופות ממשפחת הפיבראטים 
תרופות שמורידות את המסיסים בשמן: קואנזים קיו-10, ויטמין E  גם את הוויטמין D:
אסטימיז
גמפיברוזיל (לופיד, ליפוזיד,) 
סטטינים (מעוררי כאב והתכווצויות שרירים כרוניים ברגליים) 
טוריד
לובסטטין
ליטורבה. ליפיטור
לסקול
סטאטור
סימבקור
סימבקסון
סימוביל
פרבליפ
קרסטור
מעכבי ארוטאז לא סטרואידים (לטיפול בסרטן השג) 
אנסטרוזול (אנסטרול, ארימידקס) 
תרופות משלשלות שמכילות מגנזיום –  מגנזיום ציטראט, חלב מגנזיום, ואפילו מלח אנגלי. 
מעכבי משאבת הפרוטונים (ppi) – אופרזול, לוסק,

מעכבי חומצה 
חוסמי H2
גסטרו, זארידקס, זנטק Zantac, סמידין, פמו Famo, פמוטידין, רוגסטי. פמוטידין (Famotidine תרופה המונעת הפרשת חומצה בקיבה ומפחיתה את חומציותה) הוא חומר פעיל הנמצא בתרופות גאסטרו, חוסם קולטני היסטמין מסוג H2. חסימת הקולטנים מעכבת את הפרשת החומצה בקיבה ומקלה על הכאב מצרבת למשל.

אופראזול שמכונה גם התרופה המסוכנת כאן כגון: לוסק Losec, ואומפרדקס, אזופרזול כגון: נקסיום Nexuim. לסופראזול כגון: לנטון ופנטופראזול כגון: קונטרולוק. יש לדעת שהאופרזול – נמכרת בישראל גם כ"אומפרדקס" ו"לוסק" נמצאה כמעלה פי 2.5 את הסיכון לחלות בסרטן קיבה, ועד פי 8 כשהיא נלקחה יותר משלוש שנים.

סותרי חומצה
אלומיניום ומגנזיום הידרוקסיד (מאלוקס), סודיום ביקרבונאט – המכונה סודה לשתייה גם קלציום קרבונאט (טאמס

 תרופות נגד שחפת – איזוניאזיד, אתמבוטול, ריפאמפין (רימאקטאו) 
 מעכבי האנזים ליפאז
אורליסטאט (קסניקל). 

תרופות אנטיביוטיות

אסיבל
דילנטין
דפלפט
טגרטול
טופמקס
טימוניל
טריל
ליריקה
למיקטל
מיסוליין
נוירונטין
פנוברביטל
קלונקס
ריבוטריל. 

כמו כן צ'יפס נטול שומן המכיל אולסטרה מרוקן את מאגריו של ויטמין D מהגוף גם אלכוהול, ופגיעה בדופן המעי – ועל כך אפשר לקרוא עוד במאמרי בנושא זה כאן.

למאמר הראשון בסדרה על התרופות הטובות והרע – לחץ דם – והתרופות המרוקנות – כאן
למאמר השני  בסדרה זו – B12 – והסיבוכים שאפשר למנוע – כאן
למאמר השלישי בסדרה זו- על שיקום הגוף שלך והגלוטתיון – כאן
למאמר הרביעי בסדרה זו – תיאמין – B1 – כאן
למאמר החמישי בסדרה – על ביוטין B7 – כאן
למאמר השישי בסדרה – פרוזק וקפה – כאן
למאמר השביעי בסדרה – אבץ – כאן
למאמר השמיני בסדרה – האשלגן – חיסול האוצר – כאן.
למאמר התשיעי בסדרה – הברזלכאן
למאמר העשירי בסדרה – ויטמין השמש – Dכאן

אני מזמין אותך לאתר החדש שלי – לחיצות ההחלמה

אשמח לשמוע ממך – ירון מרגולין

מאמרים נוספים:

נשלח ב כללי, מזון מחלים
2 comments on “התרופות והרע – ויטמין D3
  1. vorbelutr ioperbir הגיב:

    I like the helpful info you supply for your articles. I’ll bookmark your weblog and test again here regularly. I am rather certain I’ll be informed a lot of new stuff right here! Good luck for the next!

  2. Sensaslot88 הגיב:

    I always was interested in this subject and still am, thankyou for putting up.

כתיבת תגובה

Or

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*