הסתה – האם בנימין נתניהו מסית?

image

ההסתה נמשכת עד לרגע זה (בחירות 2015) ונצבעת בגזענות (17.3.15 – 16:30, יום הבחירות). ראה/י.

הסתה, לשאול אבישי חברי בפייסבוק – ולשאר ידידי מהליכוד (שם ובחיי היומיום) אני מברך על ההתקוממות שלכם נגד מונח ההסתה שהשתמשתי בו ואם אתם נגד ההסתה אני מברך על כך.

אז מה זאת הסתה, להלן:

סוג מיוחד של הסתה הם דברי שִׂטְנָה: העברה של מסרים לקהל שומעים, שיש בהם כדי לגרוע מערכו או מכבודו של אדם או של קבוצה אנושית, על בסיס מאפיינים כמו גזע, דת, לאום או נטייה מינית. דברי שטנה יכולים להיות נאום, מחווה, קריקטורה, סרט קולנוע, מסר כתוב או מיצג, שיש בהם כדי לקדם או לעודד אלימות, בין בני אדם או קבוצות, או להטיל מורא בפרט או בקבוצה, או להוריד מערכם או כבודם של האנשים. במדינות מסוימות דברי שטנה עלולים להיות מנוגדים לחוק ולהיחשב להסתה גם בישראל.
נתניהו ובגין לפניו השתמשו בביטויי שטנה רבים כדי לפלג את העם ולעורר בו תחושה של פחד מפני קבוצה שלמה של אנשים מצד אחד אך בעיקר כדי להטיל מורא ולפגוע בכבודם של אנשים יצירתיים, חוקרים, אמנים, חקלאים, חיילי צבא הגנה לישראל ומנהיגי תנועות נוער.
עיקר דבריו של נתניהו המוגדרים כהסתה מכוונים לקבוצה שהוא מכנה שמאל, ובנגינה מתאימה רבת זלזול ״0מאל״, אבל בשם שמאלי או שמאלני הוא מכנה גם חברים בליכוד, מפלגתו מרגע שהם מתנגדים לדרכו. לאחרונה רמז או אולי גם יותר מכך שכחלון שמאלני.
צורה נוספת שנתניהו משתמש בה כדי לעורר מורא ופגיעה בכבוד היא הידיעה, כביכול שיש לו (משמים) מה יעשה אחד ממנהיגי הקבוצה שנגדה הוא מסית כדי לפגוע בבטחון המדינה. אין אפשרות לדעת מה אדם חש או חושב אלא לברר איתו מה הן מחשבותיו. השימוש שנתניהו עושה כאן שקרי ומכוון להפחית ערך. זו הסתה.
הוא מכנה בחירות מזימה נגדו ועוד ביטויים…
ביום הבחירות ב 17.3.15 ראש הממשלה נתניהו פרסם סרטון ובו הוא דוחק בתומכיו להצביע: "שלטון הימין בסכנה". … "הערבים מגיעים בכמויות אדירות אל הקלפי"
יחימוביץ' השיבה: "אין מנהיג מערבי שהיה מעז להוציא טקסט גזעני כזה".
… ״הערבים נוהרים לקלפי בכמויות אדירות", כאילו נכונותם של אזרחי ישראל הערביים לממש את זכותם הדמוקרטית, הייתה מכת ארבה שיש לרסס.

בשנת 1996 שטפה את הארץ סיסמא מפלה: ״נתניהו טוב ליהודים״ (בשם חב״ד) שהחלה מגמה שהמשיכה בתקופת שלטונו האחרונה. תחת שלטון נתניהו פרחה חקיקה אנטי־דמוקרטית, מסיתה וחסרת סובלנות. יוזמות לחיזוק הזהות היהודית — בראשן חוק הלאום — שבו והדגישו את ניסיונותיו לדחוק את המיעוטים לקצה ולהפוך אותם לאזרחים סוג ב' והפעם על-פי חוק.

מהראוי להוציא את נתניהו ולדעתי גם את זועבי וליברמן מהכנסת בגין הסתה.

כאשר אדם אזרח מזהה הסתה או אדם מסית, משניא או משתמש בביטויי שטנה – הוא ממלא את חובתו האזרחית למען שלום החברה ושלמותה.

בחוק יסוד: הכנסת נקבע כי "רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי העניין, במפורש או במשתמע … הסתה לגזענות".

תזכורת: תחת שלטון נתניהו פרחה חקיקה אנטי־דמוקרטית, מסיתה וחסרת סובלנות. יוזמות מופרכות לחיזוק הזהות היהודית — בראשן חוק הלאום — הדגישו את ניסיונותיו לדחוק את המיעוטים לקצה ולהפוך אותם לאזרחים סוג ב' על-פי חוק.

בשנת 2005 הוצע לתקן את חוק העונשין כך שיהיה ניתן להרשיע אדם בהסתה לאלימות גם אם אין ודאות קרובה שהשומעים את דברי ההסתה יפעלו על פיהם.

הקריאה נגד המסית, ובעיקר כשישנן הוכחות כגון צילומים, הקלטות וכתבים אינה אלא שמירה על החוק.

סיכום ביום המחרת שצרפתי והוא מאת אלוף בן – ״הפעם שבר נתניהו בחדות ימינה, הוא הציג את יריביו ומבקריו כבוגדים אנטי־ציונים שיקימו את מדינת דאעש בפאתי תל אביב, וסיים בנוק־אאוט עם ׳כמויות של ערבים בדרך לקלפיות׳. הקואליציה שיקים עכשיו״ אומר בן, ״תהיה בלי עלי תאנה ומייק־אפ בסגנון אהוד ברק, דן מרידור וציפי לבני״.
אלוף בן: בנימין נתניהו ניצח בבחירות מפני שהגדיר עצמו לבוחריו כימין האמיתי, בעל המחויבות לערכים של "המחנה הלאומי" ובראשם שנאת הערבים וההתנגדות לנסיגה מהשטחים שנכבשו ב–1967. זה מה שבוחריו רצו לשמוע והם גמלו לו בנדיבות בקלפיות. נתניהו שכנע אותם שהוא לאומני לא פחות מנפתלי בנט וגזען לא פחות מאביגדור ליברמן, והם האמינו לו ונטשו את מפלגות הלוויין לטובת המקור.
ראוי לציין כי נתניהו ניצח אבל המדינה לא זזה ימינה. בבחירות 2015 הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו זכו רק ב 44 מנדטים כשלפני שנתיים הם זכו ב–43 מנדטים הבדל של מנדט אחד בלבד. העבודה, מרצ ויש עתיד, שמרו על 39 המנדטים שלהן.
(הארץ, פרשנות, אלוף בן 18.3.15).

שלושה ימים לפני לכן (בצהרי ה 15.3.15) פרסם שמוליק דואק את המאמר: ״אנשי השמאל הם אויבים?״ :
״יצחק שמיר היה ראש הממשלה ב-1984… כבר אז החלו נציגי הליכוד להזהיר את העם בישראל מפצצה איראנית דואק נזכר: ההודעות הממשלתיות כדבריו התמקדו בהפצצה הגרעינית של אירן ״הפצצה נכנסה לשלבי הייצור הסופיים״ ההודעות הזהירו. למעשה עברו 11 שנים מ׳שלבי הייצור הסופיים׳, אבל הממשל לא הרפה. נתניהו הגיע בשנת -1995 והפחיד את העם בישראל שבתוך 3 עד 5 שנים תהיה לאיראן היכולת לפתח פצצה גרעינית. עברו מאז עוד 20 שנים ובהן הוא שב והזהיר מהפצצה הזאת… עד שבשבוע האחרון […] האיום האיראני כאילו חלף האיום הכי גדול של ישראל נעלם מהשיח הרשמי, ומי שמסכן פתאום את ביטחון המדינה עפ"י ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשבוע האחרון, הוא לא פחות מאשר השמאל !!!!
: "ליכוד אחד גדול מול כל השמאל"
"מול כל השמאל?" שואל דואק ממשיך שם בתהיותיו האמנם אפשרי שראש ממשלה בישראל יפחיד שמחצית מהעם הישראלי שהוא ראש הממשלה שלה היה לדבר מסוכן?
"מחצית מתושבי המדינה התעוררו בוקר אחד וגילו שהם האויב". [אשדוד Online, שמוליק דואק, 15.03.15 (14:10)]

12 שעות לאחר פרסום תוצאות הבחירות בישראל הודיע הבית הלבן: "מודאגים מהרטוריקה הפלגנית בבחירות בישראל״ (דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט 18.3.15 ).

מה קרה מאחורי הקלעים בקמפיין 'נתניהו. זה טוב ליהודים'? הדרמה הגדולה של קמפיין הבחירות 1996, שהתחיל ברוב של 30 אחוזים לפרס, והסתיים לאחר ליל טלטלות אדיר ברוב של אחוז בודד לנתניהו.

"ראו גם – "דרדסבא, עזור לנו: נתניהו הנואש פונה להסית נגד הערבים
בליכוד מריחים תבוסה ומזהירים מפני "ממשלת שמאל בתמיכת הערבים". אז מה אם סרטון של הרשימה המשותפת שהופץ למתלבטי נתניהו מכיל רק דרדסים חמודים והומור בריא. כמה עלובים נראים ימיו האחרונים בתפקיד של ראש הממשלה היוצא

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר באולפן ynet: "נתניהו הצליח להיבחר, אני אומר את זה בהרבה צער וכאב, בזכות קמפיין של הסתה ושנאה. אני חושב שזה דבר חסר תקדים של ראש ממשלה במדינה שרוצה להיראות כדמוקרטית".

למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

נתניהו מנסה להסביר שלא התכוון לגזענות כשהזהיר ביום הבחירות בוידאו שהפיץ ברשת והגיע גם אלי - שהוא לא  התכוון לגזענות כשאמר שהערבים עולים על אוטובוסים בהמוניהם, כדי השפיל או למנוע זכות ממי מאזרחי ישראל להצביע  ...

נתניהו מנסה להסביר לאחר הבחירות, בארה"ב שלא התכוון לגזענות כשהזהיר ביום הבחירות בוידאו שהפיץ ברשת בבקר –  והגיע גם אלי – כשאמר "שלטון הימין בסכנה … הערבים עולים על אוטובוסים בהמוניהם"…  לכו להצביע !!! כדי להפלות, למנוע זכות דמוקרטית, להשפיל או למנוע זכות ממי מאזרחי ישראל להצביע … הגזענות של יום הבחירות 2015!!!

נשלח ב כללי

כתיבת תגובה

Or

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*