דידו – מלכת קרטגו באופרה הישראלית החדשה – תכירו את ענת צ'רני

Giovanni Battista Tiepolo – Aeneas Introducing Cupid Dressed as Ascanius to Dido

ענת צ'רני (ישראל), מצו-סופרן – זמרת נפלאה, שמככבת בתפקיד דידו מלכת קרתגו (הנרי פרסל), כשהרע כובש והורס אותה עד ליסוד.

האופרה של הנרי  פרסל (גאון מאנגליה) ונחום טייט מועלת בימים אלו באופרה הישראלית החדשה. האופרה מתאימה לתקופתנו  בפשטות וללא אמצעים היא חושפת הכול – "דידו" מספרת ושרה את גורלה של הנשמה הטובה, שחוסלה בידי כוחות הרע.

נכחתי הבקר בהרצאה שמקדימה להצגת הבכורה ומאוד התרשמתי. ריגש אותי המנצח איתן שמייסר. שואלים אותו שאלה קטנה ומעיין של ידע מתפרץ ממנו ובהתלהבות ואהבה שמזכירה לי את העולם ממנו באתי. הוידאו שמצורף כאן הוא משבת "לקראת בכורה" בה השתתפתי, מיום ה 26 במאי 2018. התנצלותי אם אסור לצלם – נסחפתי בהתפעמותי מהצוות הישראלי.

ירון מרגולין - אני שב בגיל 61 לרקוד את לאונטס המקווה לשוב ולפגוש באהבת חייו הגדולה. בתוכנית להופיע על במת הלינקולן סנטר שבניו יורק

ירון מרגולין – אני שב בגיל 61 לרקוד את לאונטס שנשבע בכוחות הרע ועתה בהיותו כבן 60 הוא ממקווה לשוב ולפגושבכוחות הטוב – באהבת חייו הגדולה. בתוכנית להופיע על במת הלינקולן סנטר שבניו יורק עם מחול זה ככוב הפסטיבל.

המכשפה (גיא מנהיים – ישראל) כמקובל בתקופתנו לא רק שמייצגת את כוח הרע, היא הרע, אבל איזה רע נהדר – פרח של רע.

הרע מתוחכם. הוא מניפולטור שמשתמש ומנצל את אהבתו של הנסיך הטרויאני אניאס לטוב – דידו.

הכוח הרע מפתה, כאן הוא מורכב ומפעיל את הנפש בתחושת אשמה. האשמה נקשרת בתפיסת עולם  לפיה יש לציית לאלים (את רגשי האשמה חקרתי לעומקם – כאן מאמרי בנושא האשמה – כאן) נושא הציות מוכר כולנו עושים זאת כלפי רגשותנו העמוקים ביותר ועכשיו (באופרה שלפנינו) יש לציית לאהבה. כוח האהבה הוא כוח ענק ובאמצעותו הרע כובש את ליבה של דידו וכפי שנהוג במחוזותינו הכל רק בכדי להתענג על הנזק. כאן הרע מבקש להזיק לה – באמצעות בגידה ברגשותיה – אניאס האהוב שלה נטוש אותה. בגלל האלים. יש לציית לרצון האלים… הפרדה מחייבת אבל מאוד קשה והיא שמנוצלת כאן על ידי המכשפה ומביאה את דידו, כמצופה, אל מותה.

מוות בייסורי אהבה והיא בודדה ומתגעגעת.

כחוקר נפש האדם הרבתי לחקור נושא זה – כאן  נמצא אחד ממחקרי על הרע – שיסודותיו העדר כישורי חיים. האין זה יסודו של הרע – העדר כישורי חיים? ומשאין כישורים כיצד יושג היש הנחשק אם לא על-ידי מניפולציות מתוחכמות – זה נושא מאמרי כאן.

מוזמנים להקליק כדי להגיע אליו – כאן 

המחול הפרסי של העבד מאזכר את נושא הציות. העבד הנכנע לא נכנע לרע אלא לטוב. העבד שנכבש על ידי הרעים של התקופה (כאן כוחות האפלה של רוסיה – חובנסקי) נכנע להשראה הגדולה ולמרות מצבה המשפיל של השפחה שהובאה מפרס ונדרשת לרקוד – הריקוד הוא אהבתה הגדולה והיא נכבשת בהדרגה ורוקדת את אהבתה לריקוד –  הריקוד הזה למוזיקה של מוסורגסקי נמצא בקישור כאן – על מחול זה עבדתי 10 שנים והוא חלק מהמחקר שלי בנושא הנפש והפיתוי – חיברתי אותו עבור גל חן – ראו כיצד היא רוקדת אותו… כוחות היצירה והכוח הפראי – הם עוד נושא שנלווה למחקר זה –

הקישור לשיחה שניהלתי על הכוח הפראי נמצא – כאן.

גם נושא הכוח האפל שנקשר בהרס ותיקון שבועות בהחלט נמצא בתחום זה – הוידאו שלולפניך – למטה –

ואם מדובר בכוחות האפלה – הרי שגם הדרך לשינוי שנקשרת ביכולת ללמוד ולפתח הרגלים חדשים היא המשכו של אותו נושא ובמרכזו – התיקון או הדרך להתגבר על הכוח הזה – השיחה שלי קצרה והיא נמצאת כאן.
אם המחקר שלי או טיפול מענינך – אני מזמין אותך ליצור קשר בטופס כאן למטה,
אשמח להשיב לכל שאלה.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


     

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *