מחשבון מדידה והערכת קצב הסינון הגלומרולרי (GFR) אשר מבוסס על קריאטינין, נתוני גוף, גיל, גזע ומין.

עמוד לחישוב מדד ה- GFR שלך למחשבון עצמו – כאן. יש להשאיר את המחשבון באנגלית, לעקב אחר ההנחיות בהמשך עמ'זה, לצלם (צילום מסך) את שלושת הדפים הראשונים שמתקבלים במחשבון ולשלוח לירון באימייל שניתן לך על ידי משרד "לחיצות ההחלמה". ליתר הדרשה יש להשאיר באנגלית, להשתמש רק במחשבון הזה – . הקישור נמצא – כאן ובמספר מקומות למטה. יש לצלם את כל העמודים שהתקבלו ממחשבון זה, ולהעביר לירון מרגולין – כאן

מי שיעקב אחר ההנחיות יוכל לקדם תהליכי החלמה.

מאמרים

ירידה בתפקוד הכליות – מה לעשות?

לממסד הרפואי לא היתה לפני 2012 אפשרות לבלום את מחלת הכליות ומשום כך, למעשה לא היה טעם לבצע בדיקה לתחילת טיפול, לכאורה, ואכן רוב האנשים לא יודעים בכלל מה זה GFR., אבל כיום ע"פ פרופ' בנסל Bansal פרופסור במחלקה לנפרולוגיה בסיאטל – הדרך נמצאה – עוד כדור, עוד זעקה של "יש תרופה" אבל המחלה ממשיכה להרוג עשרות אנשים והכדורים המובטחים שוב ושוב, וכל שנה מחדש לא ממש פועלים ע"פ המובטח. במהלך הכנס הלאומי ה-29 לרפואה כללית ומשפחתית של האגודה הספרדית לרופאי משפחה)], רוברטו אלקאזר MD (Roberto Alcázar) ,הפתיעו את כולם בקריאה לערוך בדיקות למצבן של הכליות מוקדם ככל האפשר, על-מנת להציל חיי אדם [מקור]. הטיפול היחיד שהצליח עד כה להביא להחלמת הכליות, לבלימת המחלה לא נקשר בתרופות כלל וכלל, אלא בצורת מחשבה אחרת לגמרי –

הדרך הישירה למדוד GFR היא על ידי איסוף שתן של 24 שעות ומדידה של חלבון Inulin. אך זו בדיקה מעייפת וההיענות של מטופלים אליה הייתה נמוכה, כך פותחו שיטות שונות להערכה זו. בעבר הרחוק השיטה המקובלת הייתה בעזרת רמות blood urea nitrogen בדם, אך שיטה זו הושפעה באופן משמעותי מצריכת החלבון בתזונה ונטתה לבצע הערכת חסר של רמות ה-GFR.מאחר שרמת הקריאטינין מושפעת גם מגיל, מין, גובה ומשקל פותחו נוסחאות שונות על מנת להעריך את ה-GFR תוך לקיחה בחשבון של מדדים אלו. במאמר זה נמצא הפתרון היעיל והמהיר היותר.

אבחון מוקדם למחלת הכליות יכול להציל חיי אדם

מחשבון רשת מומלץ ופשוט (כאןGFR) להפעלה התפתח ומשמש בדיקה מסייעת בגילוי מוקדם של מחלות כליה ומחלות דלקתיות כרוניות טרם התדרדרותן למחלות קשות כסוכרת ואי ספיקת כליות.

גילוי מחלות כליה בשלבים המוקדמים הוא חובה שיכולה לסייע במניעת הידרדרות התפקוד הכלייתי שמוות עומד בסופו. חישוב eGFR או GFR מתבצע דרך קבע אך לא נתן בישראל למרבית הנזקקים לו מסיבות שטרם הובנו והובררו. המחשבון המובא למטה יכול למנוע מצב זה – מדובר בבדיקה אמינה.

מחשבון רשת פשוט – מומלץ. יש ללחוץ גם על ס"מ, ק"ג למודדים הישראליים – ראו עיגולים באדום למעלה. המחשבון רשת נמצא – בקישור כאן

מחשבון רשת פשוט – מומלץ. יש ללחוץ גם על ס"מ, ק"ג (למודדים הישראליים) – ראו עיגולים באדום למעלה.

מחשבון רשת – מומלץ לשימושך –כאן

שימו לב שהמחשבון מתאים לדעת המעצבים רק למחלות כליה כרוניות (CKD); כלומר רק מעל GFR 33, ומתחתיו הוא לדעת יוצריו לא מדויק. אני (ירון מרגולין) בדקתי אותו כמה פעמים והסטייה במדדים הנמוכים (מתחת ל11-) לא משמעותית ובדרך כלל לא קיימת. רצוי ובפרט כשהנפרולוג מסרב לתת לך אותו לחשב אותו לבד. בלי טובות. לא צריך בשביל זה לדעת חשבון רק מה משקלך ומה מדד הקריאטינין שלך – רוצה לומר המחשבון הזה הוא אמצעי פשוט, וטוב לעבודה. 

משוואת ה- MDRD פותחה במקור בשנת 1997 כמשוואה בת שישה משתנים, ויש לה מספר גרסאות חדשות מכל מקום הנפרולוגים משתמשים בה למינון תרופות ולשינוי במינונים מכיוון שרוב התרופות מצריכות הגדלת המינון, כי נזקיהן מייצרות בעיות חדשות.


לתשומת לב משוואת MDRD נחקרה רק בחולים עם תפקוד לקוי של הכליות מתחת ל 60 (GFR <60 מ"ל / דקה / 1.73 מ"ר), ולכן אין להשתמש בה בחולים עם תפקוד כלייתי מעל ל [מקור]90.  יחד עם זאת משוואת ה- MDRD שופרה למשוואת CKD-EPI, אשר פותחה בדומה למשוואת MDRD, אך מסוגלת לתאר במדויק GFR בחולים ללא הפרעה בתפקוד הכליות. למחשבון המבוסס על משוואת CKD-EPI נא להקליק כאן.

החישוב הפתוח לכול ושהקישור אליו נמצא כאן מסתמך על בדיקת קריאטינין סטנדרטית: מין הנבדק (זכר נקבה) גיל, נתוני גוף שסיבה להכנסתם תוסבר להלן וגזע (לבן שחור, מזרחי אינו שחור).

הנפרון, המוצג כאן, הוא היחידה התפקודית של הכליות. חלקיה מסומנים למעט צינורית החיבור (האפורה) הנמצאת אחרי צינור המפותל הדיסטלי (אדום כהה) ולפני צינור האיסוף הגדול (אפור) (צינור איסוף שגוי). מקור האיור ויקיפדיה – כאן

קצב הסינון הגלומרולרי (GFR) [גלומרולי (Glomeruli) הן יחידות הסינון הקטנות של הכליה] מדד זה ה-GFR, בפועל הוא נקבע לפי כמות הדם שעוברת סינון בכליות במשך דקה אחת, והוא המדד הכללי הטוב ביותר לתפקוד הכליות. 

ה-GFR מהווה בפועל מדד למסה המתפקדת של הכליה. הוא בוחן ונעמד על האזורים שמשתתפים בתהליכי סינון הדם. כאשר ה-GFR התקין הינו כ-120-130 מ"ל לדקה מתוקן לשטח פני הגוף. באורח חיים שגוי, והוא שכיח בתקופתנו, ה-GFR הולך ויורד עם הזמן ועומס הנזק המצטבר בשל כך עם הגיל אך אינו אמת מדה לגיל! יש המודדים את הנזק כמי שעומד בקצב של 0.75-1 מ"ל לדקה לשנה, אחרי גיל 40. בעבודתי שבתי והוכחתי שאין זה הכרח שיתרחש ושאפשר לסתור זאת כשהאדם חיי את אורח החיים שמתאים לאישיותו הוא ולגופו הוא.

שלום ירון! אתה הראשון שאני מבשר לו שהרגע קיבלתי את תוצאות בדיקות הדם שלי ולא האמנתי. קריאטנין 1.2 ו מדד ה gfr 69.3. אני כ״כ מאושר ושמח. לפני 7 שבועות כשבאתי אליך הקראטינין שלי היה 1.6 ו ה gfr היה 51. אני מבקש להגיד לך את האמת – בהתחלה הייתי סקפטי לגבי התוצאות וצום החלבונים היה לי מאוד קשה ונראה כדבר ממש קיצוני. לא האמנתי שאוכל לעמוד בו ושנגיע לתוצאות כאלה בתוך פחות מחודשיים זו תדהמה בשבילי, אבל בזכותך ובזכות זה שהתעקשת שאני אתמיד ואשמור על התזונה ונתת בי אימון וכמובן גם בזכות לחיצות ההחלמה הגענו לתוצאות האלה וזה מדהים !! אני מודה לך מכל הלב וכ״כ שמח שנפגשנו! תודה רבה ! אלה תוצאות הכי טובות שהיו לי ב 8 שנים האחרונות !

ירידה ב-GFR מהווה לעיתים סמן מוקדם ויחיד לאורח חיים שגוי אשר מוביל לתחלואה בכלל זה למחלת כליה, שרק הבנתו תאפשר החלמה ממנה. ניטור סדרתי של ה-GFR משמש הן להערכת חומרת המחלה, גודל הפגיעה בתאיה העדינים, עוצמת הדלקת וכד' וקצב התקדמותה. מנגד מדד זה מצביע על עוצמת שינוי אורח החיים הנדרש לבלימת המחלה – משימת הממסד, ששבה ונכשלת או לריפוי המשימה המועדפת עלי. ירידה ב-GFR משקפת התקדמות או התדרדרות של המחלה הבסיסית, ולעתים התפתחות בעיה חריפה נוספת אשר בדרך כלל מצביעה על הלב (צד שמאל שלו). עליה ב-GFR יכולה לרמז על שיפור של התפקוד הכלייתי ועל קצב ההחלמה. 

ברפואת הממסד, אשר עד כה כשלה בהחלמת הכליות להערכת ה-GFR חשיבות גם בקביעת מינונים מתאימים של תרופות המופרשות על ידי הכליות בשתן. חלקן מזרזות את קצב ירידת ה-GFR, ומאלצות את ה"מרפא" להידרש לדיאליזה שמהווה מדד לכישלונו. 

The Anatomy Lesson.jpg
"שיעור האנטומיה של ד"ר טולפ" (הולנדית: De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp) הוא ציור שמן מאת הצייר ההולנדי רמברנדט משנת 1632. מקור הצילום ויקיפדיה – כאן. ציור זו הוזמן על-ידי קבוצת גילדת המנתחים באמסטרדם בטיווחו של רופאו האישי וידידו של רמברנדט עצמו. הטענה נגדו הייתה כי במקום לצייר את הרופאים והסטודנטים לרפואה, מתעד רמברנדט אירוע נדיר ביותר שהתרחש כנראה בינואר 1632 – נתיחה פומבית של גופה על-ידי ד"ר טולפ, רופא האנטומיה הרשמי של העיר אשר הורשה לנתח גופות פושעים שהוצאו להורג רק פעם בשנה. האדם המנותח היה פושע בשם אריס קינט אשר הוצא להורג בעוון שוד מזויין. מימין, 
מוצגת דמותו של דוקטור ניקולס טולפ אשר מונה להיות המרצה הראשי של אגודת המנתחים באמסטרדם. רמברנדט מציג את טולפ כיחיד שחובש מגבעת שחורה. כל הקבוצה כולה, היא למעשה אסופת דיוקאות מפורטים (מַרְאֵה הַפָּנִים) של דמויות חשובות בגילדה אשר הוצבו ביחד לדיוקן קבוצתי. יצוין כי הצייר בהחלט מתבונן במת, בשעה שכל שאר הנוכחים מתעלמים ממנו. דומה שרמברנדט הנאמן לאמת ועוד בכל מחיר, כפי שיעידו על כך חייו הוא, זועק נגד ההתייחסותם של הרופאים לאדם הפשוט שגם ביטלו את ההזמנה של הציור והוכיחו גם בכך, בפועל את יחסם זה כלפי הצייר כאדם פשוט, או מוחלש. הציור הזה הסתיים, בעת ההיא הצייר היה זקוק לעבודה וגם בכך שסיימו ונמנע ממנו כספו עולה האשמה נוספת כלפי ממסד הרפואה. גדול הציירים רמברנדט מעלה כאן שאלה קשה, כבדת משקל לגבי הפשע: הגנב שנטל סחורות של זולתו, או החברה שהופכת אותו בכזו קלות לסחורה וחפץ לניסוי רפואי – מי הוא כאן הפושע ? אינני מצליח לדמיין כיצד היה מציג רמברנדט בימנו את הנפרולוגיה שלא מרפאה ולא מודה בזאת ובמקרים רבים מונעת ריפוי במניעת מידע מהמטופלים לגבי מדד ה – eGFR. עוד על הציור הזה כאן.

איך בודקים בפועל את ה-GFR?

כדי להעריך במדויק את מדד ה-GFR יש הנשענים על בדיקה מסובכת, הכרוכה בהזרקה לווריד של חומר הקרוי אינולין, במקביל לבדיקת דם ואיסוף שתן במשך 24 שעות. שיטה זו מיושנת, אטית ואינה ישימה למצבים בהם עלינו להחליט על דיאליזה במיידי למשל, או על שינוי דחוף באורח חיים קיצוני – לפעמים יציאה בהולה אל השמש יכולה להציל את הריאות מהצפה וחנק (מאמר עומק על כך נמצא כאן)- ולכן בפועל לא נמצאת למעשה בשימוש בקליניקה אלא רק לצורכי מחקר. שיטות חלופיות, התפתחו בשל חשיבות הנושא הן קלות וזמינות ומאמר זה בא להנחותך כיצד אפשר לעמוד את ה-GFR לבד בבית, או בגינה באמצעות מכשיר טלפון חכם, היא בהחלט נותנות אומדן מיטבי של מצב  ה-GFR.

קיימות שתי שיטות לאומדן ה-GFR אחת מבוססת על הנוזל הבין תאי ה-מטריקס, שאינה בשימוש בארץ הגם שהיא הכי מדויקת ושנייה הנפוצה להערכת ה-GFR גם בישראל מבוססת קריאטינין. קריאטינין הנו חומר אשר נוצר בשרירי הגוף ומשתחרר לדם בקצב קבוע יחסית. הקריאטינין עובר סינון דרך הכליה ומופרש לשתן. בהחלט ניתן לחשב את פינוי הקריאטינין ועליו מתבסס המחשבון שבסוף מאמר זה:

Ganymede Benvenuto Cellini 1548-1550 1500 – 1571 Firenze , Museo Nacional de Bargello el  Bargello, el Palazzo del Bargello, Florencia, Italia. מקור הצילום ויקיפדיה – כאן.

המחשבון נמצא כאן

 מחשבון GFR הוא כלי עבודה מצוין למחלימי כלייה ויציאה מתסמונת אי ספיקת כליות. המחשבון עודכן לאחרונה וכולל התייחסות לגזע, התוצאות הכוללות התייחסות לגזע (שחור לבן) התגלו כמי שעשויות לספק אומדנים טובים יותר, לדעת המעצבים בארה"ב.  

המחשבונים שמצאתי בארץ שטחיים, או גרועים (למשל כאן) כנראה מבוססי משוואת ג'ליף, שפורסמה כ"מכתב לעורך", ואיננה דורשת גובה או משקל של המטופל מכיוון שהיא מתארת ​​תפקוד כלייתי מנורמל לשטח גוף בגודל 1.73 מ"ר.  בזמנו זו הייתה משוואה חשובה ונקודת ציון בעידן שלא הצליח להחלים מהמחלה אבל שרתה היטב את תעשיית התרופות ואפשרה להעלות מינונים בתחום ובכך רפואת הנפרולוגיה לא השתנתה עד כה, אבל המשוואה התקדמה. ולכן אני ממליץ, לכל מי שמבקש כן לבלום את המחלה ולהגיע לטיפול בקליניקה של לחיצות ההחלמה, להסתייע גם בה. כידוע המרפאות לא נותנות נתון זה ברצון ובלעדיו לא נתן לקבל תור בקליניקה שלנו מכל מקום, וככל שהדבר מוזר, דווקא נתון זה מדד הסינון הגלומרולרי (ה-GFR) הוא שקובע עד כמה דחופה התערבות טיפולית וככל שתוקדם (ללא תרופות) גם יאפשר למנוע מוות מהמחלה, או לחילופין נוכל לדעת לכאורה גם כמה זמן נותר לחולה לחיות (GFR 5, הוא מדד המוות) או אם תרצו מתי הכרח להתחיל בדיאליזה אם מדד הזרחן מרשה זאת – במדד בו הזרחן גבוה מטווח הנורמה דיאליזה (כפי שבטוח הרופא הסביר לך) עשויה להביא לתוצאה של מוות מיידי או אם חייבים לשנות מינון בתרופות – על נושא זה הרחבתי – כאן. בפתיח אני מציג מכתב של איתי שזו הייתה הבעיה המרכזית של מצבו, מדד הזרחן שלו היה גבוה. מדד של זרחן גבוה אוסר על דיאליזה ויותר מכך תמוה עדותו על לחץ של רפואת הממסד שיתחיל בה מידית כשידוע שהדיאליזה במצב זה עלולה להרוג אותו מידית. לכאורה.

המחשבון האינטרנטי מבוסס על כמה ערכים כשהערך קריאטינין מאוד חשוב בו, אבל גם המשקל העכשווי. 

המחשבון שלפניך מתייחס לפינוי קריאטינין (CrCl) כעמדת חישוב של קצב הסינון הגלומרולרי (GFR). 

 פינוי הקריאטינין (CrCl) הוא אומדן אמין להשערת קצב הסינון גלומרולרי (GFR) כשהאדם לא נוטל תרופות שמעלות את הקריאטינין כתרופות נגד יתר לחץ דם; יודגש כי נושא זה הוכח. בהחלט התרופות הבאות מעלות באופן שקרי קריאטינין בסרום: בקרב תרופות האלו שמעלות קריאטינין נמצאות: 

פוקסיטין – Cefoxitin, 

 סימטידין – Cimetidine, 

 ציספלטין – Cisplatin, 

 פלוציטוזין – Flucytosine, 

 טרימתופרים – Trimethoprim

פורוסמיד (פוסיד, Fusid) אשר רפואת הממסד משמשת בו לרוב, בישראל, לטיפול בבצקת (אצירת נוזלים).

יודגש שבפועל התרופות האלו לא ישפיעו באמת על מדד ה- GFR של המטופל, אבל בדף המעבדה תראה ירידה שלו – תמונה זאת יכולה לחרוץ גורל אבל היא לא תמונה של תפקוד הכליות באמת. זאת גם הסיבה שאני שב ומבקש לדעת אם האוראה ירדה, כשהקריאטינין עולה (בקרב מטופל שנוטל תרופות כאלו) בנוסף הוכחתי – ראו כאן, מזון כתרופה -שמדד ה-GFR, יכול לעלות בהתמדה ובגלל התרופות הקריאטינין נותר קבוע ואף בעליה, ואז, שלא מובן כיצד הוא נכנס לטווח הנורמה כמו ביריית זיקוקים לשמיים. עם זאת, CrCl (פינוי הקריאטינין) הוא לכשעצמו מעט גבוה יותר מ- GFR אמתי מכיוון שקריאטינין מופרש על ידי הצינורית הפרוקסימאלית. החלק הראשון של צינורית הכליה הוא הצינורית המפותלת הפרוקסימאלית [מקור]. (בנוסף לסינון על ידי הגלומרולוס).  יוצא מכך שההפרשה הנוספת על-ידי הצינורית הפרוקסימלית מעלה באופן מדומה או מזויף את אומדן ה- CrCl של ה- GFR.

נשים מקוללות יצירת המחול הנודעת של ירון מרגולין – פרק הסיום – הספינה יוצאת לים (בודלר, פרנק) בכיכובה של יונת דלסקי.

נשים – בנוסף לנזכר לעיל, כקשיי דיוק מדידת ה-GFR למטופלות יש מסת שריר פחותה מלמטופלים, הן מייצרות פחות קריאטינין, לכן דרוש סעיף המין במשוואה. מבחינה היסטורית, משוואות Cockcroft-Gault ו- Jelliffe השתמשו בערך שרירותי של 0.85 או 0.9 כגורם תיקון, לנושא מסת השריר בקרב נשים [מקור]. למרבה המזל, נתונים חדשים יותר אפשרו לדייק נושא זה, כאשר גורם התיקון "האופטימלי" בין 0.84 ל -0.88 הוא שנמצא כמתאים ביותר עבור מטופלות וגם זה שעודכן כאן.

הויכוח לגבי נתוני המשקל עדיין קיים. מדובר בויכוח משמעותי לגבי השיטה האופטימלית לבקרת השמנת יתר, אך נראה כי שימוש במשוואת Cockcroft-Gault עם התאמה של 40% היא השיטה המתאימה ביותר. כידוע השמנת יתר היוותה בעיה ארוכת שנים בהערכת תפקוד הכליות. ייצור קריאטינין בסרום הוא נושא מרכזי לטיפול וגם אם מדובר רק בהארכת חיים באמצעות תרופות או מכשירים, ויותר מכך ובאופן מוחלט כשמדברים על החלמה אומדן ה- CrCl (פינוי הקריאטינין) מתייחס לשריר ולמשקל גוף במיוחד למשקל הרזה מכיוון שרקמת השריר (לא השומן) היא שאחראית על ייצור הקריאטין בגוף. יתר על כן, שינוי במסת הגוף הכולל אינו מגדיל את גודל הכליה (או GFR) באופן פרופורציונלי.  מכל מקום משוואות שאינן מתאימות להפחתת המשקל במהלך ההחלמה מתקשות להעריך בקרוב לאמת את התפקוד הכלייתי המסייע להבנת המצב לַאֲשׁוּרוֹ.

בנושא זה יש להעיר כי בחולים בתת משקל, כאשר הקריאטינין בסרום נמדד כנמוך הוא עשוי לשקף יותר ירידה בייצורו ולא כשיעור מוגבר של חיסול כלייתי וירידה של מדד ה-GFR בפועל, בהווה, באמת.

השיטה המדויקת ביותר למדידת חולים שנמצאים בתת משקל היא להכפיל את ערך Cockcroft-Gault של המטופל בגורם הסתגלות של 0.69 (ללא קשר אם הקריאטינין בסרום של המטופל הוא מעל 1 מ"ג ומטה.  / dL).  גורם תיקון זה הוכח כמדויק יותר. 

קישור לחשבון
https://clincalc.com/Kinetics/CrCl.aspx


כדי להגיע למחשבון יש ללחוץ כאן

מחשבון נוסף – חישוב על בסיסו של הקריאטינין ממחקרו של ד"ר הנרי גולט, Dr. Henry Gault,. ללא סעיף גזע ראוי לציין כי הנוסחה מתייחסת למסת שריר ותפקוד תקינים שלו כפי שהוסבר לעיל, ויהיה לא מדויק להשתמש בה במקרים של מחלת שרירים משמעותית. המחשבון הזה נמצא – כאן.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    שעורה ופעולות נוגדות דלקת כולל עיכוב גורם נמק גידול אלפא – Tumor necrosis factor alpha.

    על הנקמה ודמימותיה

    If you have any questions left –

    I'd be happy to answer any questions.

    For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

    Recent Articles

    מאמרים נוספים

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

     לחלק השביעי – על האצות והפוקוקסנטין

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    מזונות גבריים ובטן שטוחה

    שלושת המיצים

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'




    נשלח ב כללי
    3 comments on “מחשבון מדידה והערכת קצב הסינון הגלומרולרי (GFR) אשר מבוסס על קריאטינין, נתוני גוף, גיל, גזע ומין.
    1. vorbelutr ioperbir הגיב:

      I like this web blog so much, saved to my bookmarks. "Respect for the fragility and importance of an individual life is still the mark of an educated man." by Norman Cousins.

    2. Betwing88 הגיב:

      I am no longer positive where you're getting your information, but great topic. I must spend some time finding out much more or understanding more. Thank you for wonderful info I was on the lookout for this information for my mission.

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *