כניסה לטרקלין מתוך ״ראיית המעמקים״

הכניסה לטרקלין
מאמר שמתבונן על שתי נשים מבריקות בפוליטיקה העולמית קתרין דה מדיצ'י Catherine de Medici ואן בוליין (Anne Boleyn) נתחיל באן מאנגליה ונסיים עם המלכה של צרפת, אם המלכים הנערה קתרין מבית מדיצ'י שבפירנצה.  קתרין דה מדיצ׳י היא המייסדת של הריקוד בצרפת (ראה/י למטה תחת הכותרת "שאטו דה שנונסו" – הוא הארמון של קתרין)

לשאלות וקביעת תור לפגישת ייעוץ

מבוא למאמר המתבונן בחכמת הנשים אן וקתרין והכניסה לטרקלין – מרחב ההצלחה 

נפש האדם מתפתחת לאורך כל חייו. שלבי התפתחותה רבים ומגוונים. במאמר זה אני מביא את אחד השלבים החשובים להצלחה.

בגיל 21 צומח על מנת לסייע להצלחותינו אחד מכוחות הנפש המענינים ביותר. מדובר בכוח טבעי (מולד ב״אני״) בשם אמפתיה. על האמפתיה כתבתי בהרחבה במאמר על ראיית המעמקים. כדי להצליח על האדם להיכנס ל״טרקלין״, לחוות אותו, להתנהל בו נכון. להצליח בטרקלין משמעו להטביע בו חותם.
הסבר קצר: צעירים נמרצים מחפשים את המפתח להצלחה – ל"דלת הטרקלין", שם קוד שטבעתי למרחב המרכזי בו מתרחשים האירועים שמשפיעים על מקבלי ההחלטות החשובות. האליטה נמצאת בטרקלין. הכוח המשפיע באמת נמצא בטרקלין ולא בחדר הישיבות. בטרקלין נקבע מי יוזמן לחדר הישיבות, מי יקבל איזה תפקיד. בו מסתובבים הנכבדים, העשירים, המפורסמים, יועציהם הנסתרים ושאר קובעי המדיניות.

אחד מסודות ההצלחה נמצא בהבחנה זו וביכולתו של האדם בגיל 21 לפתח כישורי חיים שמאפשרים לחכמת הטרקלין להתפתח – בקליניקה שלי (בתל אביב ובירושלים, אני מסייע רבות לצעירים כאלו לפתחו). הכוח שפותח את דלת הטרקלין, הכוח שמזהה את האנשים המשפיעים באמת על הטרקלין הוא שאני מכנה "ראיית המעמקים".
איש קשר (פרוטקציה) יכול לארגן לכם פגישה, ראיון עבודה, הלוואה, עסקה או הזדמנות פיננסית – וזה חשוב – לזאת נקרא מפתח שפותח את דלת הטרקלין. אבל רק בעזרת ראיית המעמקים שמתחילה להתפתח בגיל 12 והכניסה לטרקלין אפשר להתחיל לפתח כישורי שגשוג בתחומים שונים כגון במרחב הקריירה, באמנות, או במסחר ובפוליטיקה.

הצלחה משמעה להתנהל "נכון" בטרקלין (ברומא תהיה רומאי) להלך שם כבן-בית ולהטביע חותם ולהשפיע.

אחת הדוגמאות הטובות ביותר לכניסה לטרקלין והטבעת חותם עליו ולהשפיע היא נערה מאיטליה בשם קתרין שכבשה בעזרת חכמת "ראיית המעמקים" שלה את צרפת. הדוגמה הרעה ביותר נערה אנגליה שראשה הוסר שלוש שנים לאחר שהצליחה לפתוח את דלת הטרקלין החשוב ביותר באנגליה. אן בולין שמה.

נתחיל בדוגמה הגרועה יותר (אן)  ונסיים בטובה (קתרין).

אן בוליין (Anne Boleyn)

Anne Boleyn אן בוליין לאחר שנכנסה לטרקלין והחלה להתנהל בו בצורה מושלמת, השתבשה חוכמתה, ראשה סובב עד שנכלאה - כאן במגדל לונדון ואבדה כל מה שהשיגה.

Anne Boleyn אן בוליין לאחר שנכנסה לטרקלין והחלה להתנהל בו בצורה מושלמת, השתבשה חכמתה, ראשה סובב עליה ומחשבתה הצלולה אבדה כך, עד שנכלאה – במגדל לונדון ושם כבר אבדה כל מה שהשיגה.

אן בוליין (Anne Boleyn; היא האישה שפתחה את דלתות הטרקלין בגיל 20 ויצאה ממנו בלי ראש.

אן בוליין נולדה כנראה בשנת 1507 – 19 במאי 1536) ונענתה לחיזוריו של מלך אנגליה הנרי ה 8 .

בשנת 1527 (בערך) אן בוליין הייתה בת 20, את לימודי החצר למדה בצרפת, כשהגיעה לשם עם אביה (סר תומאס בוליין) שמונה ב-1519 לשגריר בצרפת. אן התלוותה אליו לצרפת ונכנסה שם לשירותה של מלכת צרפת, קלוד מי שהייתה אשתו של המלך פרנסואה הראשון. היא נשארה בחצר המלוכה הצרפתית, והשלימה את לימודיה בשפה הצרפתית, התרבות ומנהגי הנימוס הצרפתיים עד לשנת 1522, בה נצטוותה על ידי אביה לשוב לאנגליה.
מששבה אן לאנגליה, טרם התפתחה אצלה, בגלל גילה הצעיר, ראיית המעמקים שנקשרת בכניסה לטרקלין, נושא פרק זה במאמרי ״ראיית המעמקים״.
הערה: מעבר מארץ לארץ בגיל החברתי, גיל המעבר לאנגליה מצרפת של אן בוליין מוגדר בדרך כלל כטראומה מעקבת. כך תהליך ההתפתחות הנפשית מתדומם ומתעקבת עוד יותר התפתחות עמוקה בנפש האדם. החיסרון בשלב התפתחות ראיית המעמקים של גיל 21 המכונה ״הכניסה לטרקלין״ הובלט בחיי התפתחות נפשה של גברת בוליין הצעירה וזו אולי הסיבה שנשארה בגללה בלי ראשה במערכה האחרונה.
אן לא הוגדרה כלל כאישה יפה, מששבה אל חצר המלוכה של אנגליה, אבל בכחמתה, גם אם לא נכנסה לטרקלין עצמו, הרי שללא ספק, היא פתחה לרווחה את כל דלתות החברה הגבוהה שהסתובבה בו.
הצעירה המדוברת, נכנסה לשירותה של מלכת אנגליה קתרין מאראגון אשתו הראשונה והאהובה של הנרי ה -8. בוליין הייתה כהה ורזה מאוד, בהחלט לא יפיפיה, ובכל זאת היא כבשה את הלבבות, רוצה לומר שגם מנהגיה הצרפתיים, או נכון יותר לומר: חכמת ה"שיק" (Chique) הנשי שרכשה בחצר המלכות הצרפתית, היא שכבשה הפעם את לבבות האנגלים. כשיש שיק, כך מסתבר אפשר לכבוש אפילו לב של מלך נשוי באהבה, אם את לא יפיפייה כדאי שיהיה לך שיק אומר סיפורה של אן. אן השתלבה בארמון, באגף של המלכה (אשתו הראשונה של הנרי השמיני מלך אנגליה, נסיכת ספרד קתרין, שהייתה קתולית ובתו של מי שגירש את יהודי ספרד מספרד – המלך פרננדו השני.) אן הייתה לאחת הנשים הנערצות ביותר בחצר המלוכה האנגלית, בעזרת השיק הצרפתי, כמובן. ואולי סודו של ה״שיק״ בכך שבשנת 1527 – 5 שנים לאחר שובה מצרפת, עדיין אן הייתה בתולה ועמדה בסירובה לממש את הקשר בינה והנרי ה 8 – המלך התאוותן שבעל יום אחר יום ובמשך כמה שנים, את אחותה הבוגרת של אן – מרי נאחז בחכתה והמתין.
הסרט ״אן של אלף הימים״ – על-פי המחזה מאת מקסוול אנדרסון, שהועלה בברודוויי בכיכובו של רקס הריסון ב-1948, מתאר נפלא את חוכמתה של האישה הצעירה אן בוליין. בסרט השחקנית ז'נבייב בוז'ולד מככבת בתפקיד אן בוליין – ראה כאן.
נחזור אל הטרקלין ואל אן הצעירה שעומדת בפתחו. בהחלט צעירה ששלטה בחוכמת השיק הנשי אותו רכשה בצרפת ובעזרתו כבשה את לב המלך ועוררה בו את כל התשוקה האפשרית וכיוונה אותה למטרה אחת – נישואין והכתרתה למלכה, בעוד היא עצמה משתעשעת ושומרת על בתוליה.
אן בוליין פתחה את דלת הטרקלין לרווחה. למענה סילק המלך את אשתו הראשונה, קתרין מאראגון – אשר באגף שלה היא התבססה מששבה מצרפת לאנגליה, כאחת מבנות לווייתה של המלכה קתרין. המלך רצה להתגרש מקתרין למענה, אבל לשם כך היה עליו להיכנס להליך ביטול נישואיו מול האפיפיור שהתנגד לגרושין – מהלך שהתמשך זמן רב. סירובו המתמשך של האפיפיור לאשר את הגירושין הללו, היוו למעשה את הרקע ליצירת הכנסייה האנגליקנית, שהמלך עומד בראשה.
בוליין החליטה לקחת סיכון ולאבד את נשקה הגדול בעוררות המלך, לממש את הקשר עם הנרי ובקיץ 1532, כשבע שנים לאחר שמערכת היחסים ביניהם החלה, היא נכנסה ערומה לגמרי למיטתו. לאחר מכן העניק לה הנרי את התואר המרקיז מפמברוק בזכות עצמה, על מנת להבטיח את מעמדה והונה העתידי במקרה וימות לפני שיוכל לשאת אותה לאשה.
בחורף 1532-1533 היא הרתה את אליזבט הראשונהשנחשבת לאחת מגדולי שליטי אנגליה, הודות לפריחה שזכתה לה ממלכתה בעת שלטונה. תקופת שלטונה נקראת העידן האליזבתני.
ההיריון של אן הביא לזרוז הליכי נישואיהם ובינואר 1533 הם נישאו בסתר. ביוני 1533 הוכתרה אן כמלכת אנגליה, בהיותה בחודש השישי להריונה. ב-7 בספטמבר 1533 ילדה אן את בתם, אליזבת. ומרגע זה וכמעט מיד לאחר נישואיהם סר חינה בעיני הנרי, אפשר לומר שחכמת הכניסה לטרקלין לא עמדה לה למעט שלבו הראשון פתיחת דלתותיו והסתודדות בפרוזדור המוביל אליו. היא לא הצליחה להלהיב מחדש את האהבה של המלך אליה גם ההערכה שחש המלך כלפיה החלה נודדת לכיוון נשים אחרות. ושלוש שנים לאחר מכן היא הוצאה להורג באשמת שווא ובניהן שהזינה שדים שבאו למיטתה ושהיא זונה באופן כללי. הנרי זכר לה טובה והכיר תודה על שנים של שירות נאמן שנתנה לו, וויתר על שריפתה על המוקד כנדרש והסכים שרק יערפו את ראשה.
באותן שנים רוב הלהבים היו קהים והמוציא להורג היה נאלץ להכות כמה פעמים כדי לנתק את הראש מהגוף. אן, שהייתה מודעת לעובדה הנוראה הזו, דאגה שאת ראשה ינתק מומחה צרפתי לחרבות. היא המתינה שלושה ימים בכלאה בשל עיקובים בהגעתו אך נותרה אצילית וכשעלתה לבמה, ביקשה מהקהל המשולהב להישאר נאמן למלך.
ראיית המעמקים התפתחה אם כי באיחור רב, גם בנפשה המופסדת של אן. היא איבדה את חייה אך השכילה בחוכמה, ושליטה בכללי הטרקלין לדאוג לבתה והחתימה את המלך הנרי ה – 8 על מסמך הכתרת הנסיכה אליזבת ליורשת העצר של אנגליה.

שאטו דה שנונסו – הטרקלין הנודע בארמון של קתרין דה מדיצ'י Catherine de Medici

שאטו דה שנונסו Chenonceau הארמון של קתרין דה מדיצ'י בעמק הלואר

שאטו דה שנונסו Chenonceau הארמון של קתרין דה מדיצ'י בעמק הלואר

הטרקלין הנודע בהיסטוריה ללא ספק נוהל ביד רמה בעמק הלואר על-ידי בחורה איטלקייה מבית מדיצ'י המהולל: שאטו דה שנונסו (Chenunceau). שם בארמון היפה ביותר בעמק הלואר שבלב צרפת, החל משנת 1559 התפתח לב העניינים של צרפת. אלמנת המלך הצרפתי (אנרי השני – נפטר בשנת 1559), הוד רוממותה קתרין דה מדיצ'י Catherine de Medici, ילידת איטליה (1519), נכנסה אל הטרקלין בגיל 14 ברגל ימין ועל נעל עקב גבוהה (ראה להלן,) אך ובהבדל  מהמוזכרת למעלה), לקתרין הייתה ראיית מעמקים משופרת כזו שמתפתחת היטב בגיל 21 – ואצלה החלה להתפתח כרגיל בגיל זה אבל כשמלאו לה 40 שנה (כשהתאלמנה) התגלה שהתפתחה בה ראיית מעמקים מופלאה שלא לומר משל ודוגמה. ראיית המעמקים היא כוח מסייע אדיר ואם הכל מתנהל כשורה ומאפשרים לכישורי החיים לגמול לה ולפתח אותה עוד יותר ואת כישורי החיים לשכלל בהמשך בהתאם האדם יוצא נשכר וחותמו מוטבע ובמקרה של קתרין טביעת חותמה שורדת מזה דורות.

קתרין הבינה שבידוד בארץ זרה כצרפת שלא אוהבת זרים מסוכן לביטחונה של האלמנה, אבל בידור טוב המבוסס על רנסנס איטלקי ועוד בשיאו יכול לקרב אותה אל כלל החברה והרי מדובר בבידור מעולה ויקר במיוחד ושמלך צרפת המכונה מלך ירושלים (שרל ה – 8) כבר חשק בו כשכבש לתקופה קצרה את נפולי ואת צפון איטליה. היא הבינה שהרנסאס והבאלי האיטלקי הוא שיקרב אותה גם אל הקצה העליון של הפירמידה וגם ישריר את מעמדה בצרפת. הצעירה אפשרה לראיית המעמקים להוביל אותה ולפתח בה יכולות וכשורי טרקלין חדשים והם התפתחו ואפשרו לה לפתח כישורי חיים חדשים ובמרכזם יכולת מדהימה לנהל את צרפת במשך שנים רבות ואפילו להוריש אותה לבני ביתה.

בתחום התככים והמזימות מנכסים לה את טבח ליל ברתולומאוס הקדוש (Massacre de la Saint-Barthélemy) הוא כינוי לטבח שביצעו הקתולים הצרפתים בהוגנוטים (פרוטסטנטים צרפתים) ב-24 באוגוסט 1572.

טבח ליל ברתולומאוס הקדוש היה אחד משיאיה של מלחמת הדת בין הקתולים וההוגנוטים (אלו שתמכו בפרוטסטאנטים הצרפתים) שהתרחשה בצרפת בין השנים 1595-1562, המלחמה התחילה בשל פרישתם של אלפים מדרכי עבודת האלוהים בשיטה הקתוליות בצרפת, לאחר שנמשכו אחר התורות הפרוטסטנטיות בהשפעת ז'אן קלווין. התהליך הזה עורר זעם רב.

הטבח של ליל ברתולומאוס הקדוש (היה תוצאה של מתיחות שהצטברה בקרב אצילים קתולים ופרוטסטנטים במשך עשר שנים, מאז תחילת מלחמות הדת בצרפת ב-1562. הוא שיקף את המתיחות בין ממלכת צרפת לבין זו של ספרד ואת המרד נגד ספרד בארצות השפלה. הוא היה גם תוצאה של היריבות בין בית גיז לבין זה של מונמורנסי. הרקע לטרגדיה זו מורכב, אבל כיום רווחת הדעה שבין הנושאים באחריות למאורע זה היו קתרין דה מדיצ'י ובנה המלך שארל התשיעי שנשלט למעשה על ידה.

תחילה היא נכסה לעצמה את הארמון המפואר בעמק הלואר והפכה את השאטו דה שנונסו למעון החביב עליה. בהמשך הפיקה ארועי ראווה נוצצים לפתות באמצעותם את נערי החצר ומחפשי הריגושים וכדרך אגב החלה מייסדת את הבאלט הקלאסי בצרפת. היא דאגה לפיתוח הגנים היפהפיים של הארמון שבעמק הלואר, והשתמשה במעצבי גן גאונים. הגנים קיימים לתפארת עד היום ומהוים מוקד תיירותי. אבל העיקר היו החגיגות המפוארות ששימשו אמצעי לצאת מבידוד ולכבוש מעמד כלומר את צמרת צרפת ולנהל אותה באמצעות כיבוש כל הלבבות ובמכה אחת. שיטה דומה שימשה בשנות העשרים של המאה ה – 19 את הברון גימס דה רוטשילד. הוא היה עשיר, אבל יהודי-גרמני צרוף שמבטיח בידוד שהמשכו העדר קשרים, העדר השפעה ובעצם סכנה להתפתחות העסקים בהמשך הזמן ובוודאי שלאורך הדורות. נדבנות התאימה לישראל – לא לצרפת, להיכנס לפוליטיקה, אם אתה מצליח זה יכול לסייע אבל לתקופות קצרות – הטרקלין: חוכמת הטרקלין וסיוע כפטרון לאמנים שרכש למעשה כדי שיסתובבו כל שבוע במסיבות הפאר שלו לצד השף הנודע מארי-אנטואן קארם (Marie Antonin Carême) המייסד של המטבח הגבוה (Haute Cuisine) השפעתו מגעת עד ימינו, שפים שוקדים על לימוד ספריו ומכנים אותו "שף המלכים ומלך השפים".
בין האמנים שלו היו שופן, רוסיני, היינה, בלזק והצייר דלקרואה.

קתרין פעלה בתחומים רבים של ״כיבוש הלבבות״ ובאי הטרקלין המשועממים ומחפשי הריגוש לא יכלו עוד להרשות לעצמם שלא להילחם על ההזמנה לטרקלין שלה. טובי המעצבים והאופים שימשו אותה. בשנת 1533 נכנסה גם האופנה והשתלבה במטרותיה. קתרין דה מדיצ׳י המציאה את נעל העקב הראשונה. היא הנחתה את הסנדלר שלה (כנראה בהשראת נעלי הנשים מונציה שנעלו נעליים בעלות סוליות שעם בעובי של למעלה מ 20 ס״מ), לשים טריזים עשויים מפקקי שעם מתחת לעקביה על מנת להגביה את חלקן האחורי. סגנון נעל על עקב שהייתה מיד לצו האופנה.

באותה הזדמנות המציאה המלכה גם את ההפרדה בין נעל ימין לנעל שמאל מכיוון שהעקב דרש נעל שונה מעט לכל רגל (נעליים שונות לכל רגל המשיכו להיות לא פופלריות במשך מאות שנים ובארה”ב עד אמצע המאה ה – 19 רוב הגברים והנשים נעלו נעליים ללא הפרדה בין נעל ימין לנעל שמאל).

מופע הזיקוקים הראשון בהיסטוריה הצרפתית התקיים בשנת 1560 גם הוא היה המצאה שלה. היא הדליקה את שמי שאטו דה שנונסו, בעזרתו ומי יודע כמה מזימות רקחה כשהכל התבוננו אל השמיים שהאירה.

בארמון טווילרי, Palais des Tuileries) שנהרס בשריפה ב-1871 ולא נבנה בשנית וגני טווילרי שהקימה סביבם נשארו עדים לתפארתה עד היום, שימשו מקום להפקת ׳באלט השגרירים הפולנים' Polonais Ballet aux ambassadeurs" (אוגוסט 1573) הנודע. ריקוד שהיה באותם ימים חלק מחגיגות שערכה לכבוד חתונת בנה הנסיך הנרי ה – 3 לנסיכת פולין, מרגרט דה לה ריין.

אחד השיאים של חיי הטרקלין שלה ארעו בטרקלין של ארמון הלובר, באולם הגדול של ה-Petit Bourbon Palace הפיקה קתרין את ה׳באלט קומיק דה לה ריין' בפני 10000 איש ואחד מרגעיו היפים היה בכניסתה לבמה של המלכה לואיז ובנות לווייתה בכרכרה מוזהבת שהתיזה מים לכל עבר בדומה למזרקה. סביבה חגו סירנות ואלי ים – טריטונים כשהם מפזזים ושרים ומנגנים למלכתם.

המוזמנים ישבו בשלושה צדדים של האולם ובסיום הבאלט הם לקחו חלק בהרקדה המונית, שנמשכה עד אור הבקר. אגב, ההפקה כאן עלתה 5.3 מיליון מטבעות זהב של פרנק צרפתי. את הטרקלין קתרין ידעה להנהיג והשתמשה לשם כך בכסף רב, בדמיון, וביועצים איטלקיים מאוד חכמים. היא השתמשה גם באמנות הבאלט וניצלה את הריקודים ואת הרקדנים (בעיקר את הרקדניות) לריגושים של באי המסיבות שארגנה ובעזרת כל אלו הייתה להמלכה של צרפת, למרות שנולדה בבית מדיצ'י שממזרח ומי שמלך בפועל היו 4 מלכים ממין זכר: הראשון בעלה ואחריו שלושה נסיכים, שילדיה.

בתולדות הריקוד מחולות החצר שלה נקראו ב"אלט דקור", והומשגו על-ידי ״באלט הליבה״ במאמרי לאתר הריקוד של ישראל IsraelDance, אני מכנה אותם באלט שהלב במרכזו ״באלט הליבה״ בשל יכולתם להתנהל סביב נושא אחד מרכזי ולסובב סביבו את כל הדמויות הנוכחות על הבמה. הרעיון המרכזי, היה מהפכני באותה תקופה וגם כיום רק גדולי הכוריאוגרפים מסוגלים לעמוד באתגר שהוא דורש. נושא מרכזי שולט ומאציל בהחלט משקף את ראיית המעמקים והאופן שנחשפה בדרכי התנהלותה של קתרין דה מדיצ׳י בטרקלין הצרפתי. עד למחול הליבה הראשון בטרקלין של קתרין דה מדיצ׳י הוצגו מופעי ריקודים שנשאו שמות דוגמת 'מגיני גן העדן' (paradis du Defense), שמות שהיוו רקע ואוירה כללית בלבד ליצירה ולא חייבו ליצור רצף הגיוני, זרימה בחלל או משהו ספציפי – להפך, הם אפשרו להעלות על הבמה קטעי מחול לצד קטעי מוזיקה, דקלום ושירה והכל כמעט שרירותי וללא שפה אחת משותפת, כנדרש ממי שהגיע לבגרות של גיל 21 ורוצה להיכנס לטרקלין, ולהתנהל בו, גם לצאת ממנו עם ראשו.
הגחמות והאחיזה בתזזיתיות או בריגושיות היא אמצעי לשלוט בבאי הטרקלין ולצוד אותם בחכה, כפי שצדה אן בוליין את מלך אנגליה. קתרין שייכת למעטים שיודעים לפזר באמצעות ראוותנות הטרקלין את שיקולי הדעת בעזרת ריגושים והנאות אלה, היא עצמה נותרה, כל העת, מגובש עם עצמה וחתורת מטרה. כך האדם מתפנה לנהל את הטרקלין ולהטביע בו את חותמו ובמקרה דנן את חותמה.

Catherine de Medici

Catherine de Medici

נחזור לטרקלין

כשהתאלמנה קתרין דה מדיצ'י (מבעלה הנרי השני מלך צרפת) היא הצליחה לשמור על כוחה, הודות לחוכמה שרכשה על התנהלות בטרקלין, מאחורי הקלעים ובשעשועי הפוליטיקה. ללא ספק האישה הזרה, לבית מדיצ׳י שהגיע לצרפת כשמלאו לה 14 שנים בלבד, שלטה ביד רמה ולעיתים באכזריות על משפחתה ועל צרפת (הוריה הדוכסים מאורבינו (אמה הנסיכה הצרפתייה מדלין באה מבית בורבון ואביה הוא הדוכס לורנצ'ו ה-2 דוכס אורבינו מבית מדיצ'י, נכדו של לורנצו "המפואר" והיא גדלה באיטליה וממנה הביאה את תרבות הריקודים וחגיגות הטרקלין גם את אמונתה הקאתולית).
בעזרת יכולתה לחדור אל הטרקלין ולהבין את אופן התנהלותו, רגשותיו הגועשים, בכלל זה גם את צרכי האנשים הנכנסים ויוצאים בו, עמדה האיטלקיה בראש הפירמידה של צרפת. היא הייתה הלב, ועל-פיה נשק דבר. שלושת בניה הנסיכים (פרנסיס ה- 2 ולאחר מכן גם צ'ארלס ה-9 והנרי ה-3) הוכתרו בזה אחר זה למלכי צרפת, אבל מי ששולט בטרקלין שלט בצרפת כולה וזו הייתה האם, האלמנה, המלכה שהקריבה את כל מה שהכירה ואף השיאה את בתה מרגריט דה ולואה, לאנרי מלך נווארה ההוגנוטי (שתמך בפרוטסטנטים. והיה לימים אנרי הרביעי מלך צרפת והבת שלה למלכה). לרשותה של קתרין עמדה תמיכה איתנה של ראיית מעמקים במיטבה.

בלגיוז'וסו מלך הטרקלין של צרפת

דוגמא נוספת לראיית מעמקים מוצלחת הייתה בודאי לכוראוגרף של המלכה קתרין, בוז'וייה דה באלצר – ?155 Beaujoyeulx Balthasar de במקור בלגיוז'וסו Baldassare di Belgiojoso. גם האמן של חצר בית המלכה היה למעשה זר.
בוז'ויה נולד באטליה והתחיל את הקרירה שלו בכלל ככנר וכמלחין. לפריז הוא הגיע ב – 1555 עם קבוצת כנרים. עד מהרה הוא גילה כישורים יוצאי דופן בשפת הטרקלין ובאמצעות אמנות הריקוד פיתח קרירה מטאורית של כוראוגרף (באלט מאסטר).
בוז'וייה היה איש חצר נבון, פיקח ובעל דמיון רב. בעזרת ראיית-מעמקים משובחת קלט במהירות כישרי חצר ושפה ודיאלוג גם פלירטוט בזמן הנכון ובדרכים ההולמות והשאר כנאמר: היסטוריה או חומר לסרט מרגש בו תככב בודאי בסצנת הסיום ההפקה של הבאלט שיצר ב – 15 לאוקטובר 1581, 'באלט קומיק דה לה ריין' "Reine la de Comique Ballet" שהיה באלט מהפכני וראשון המחולות מסוג 'באלט דה קור' (בצרפתית והוא מחול הליבה).

דוגמא נוסף לחוכמה אדירה ושימוש מבריק של ראיית המעמקים נמצא בתנ״ך במיתוס יוסף בעל כתונת הפסים. בא לידי ביטוי ביכולת בלתי רגילה של אדם להרים עצמו ממעמקי תא האסורים – לצאת מבית הכלא המצרי ולהגיע אל מעמד רם ולשמש בו למעשה האיש החזק והשליט בפועל העומד מאחורי הקלעים של פרעה מלך מצריים שפועל בפועל על הבמה המרכזית של העת העתיקה. יתכן גם שנגן הנבל, רעה הצאן התמים מבית לחם – דוד לימים דוד המלך דומה ליוסף ביכולתו לראות למעמקים.

צילום של נעמה יוסטין

צילום של נעמה יוסטין

שיחה על דמימה כוח הפרא ודרך עבודתי – בסרטון למטה

לשאלות וקביעת תור לפגישת ייעוץ

למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

נשלח ב כללי

כתיבת תגובה

Or

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*