גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי – אני מבקש להתגמש

ירון מרגולין בתפקיד לאונטס מלך סיצילה - אוגוסט 2014

LEONTES August 2014
ירון מרגולין בתפקיד לאונטס
מלך סיצילה – אוגוסט 2014

חיי המאה העשרים ואחת לא נמצאים בקו אחד עם ההבדלים שבין שני המוחות: מוח גברי ומוח נשי. החיים המודרניים הקדימו מבחינה נפשית את התפתחות האבולוציה עד כדי כך שספקות עולים לגבי נכונותה של התאוריה הזו כיום. המוח הגברי הרגשי לא מתאים יותר לדרישות הגברים מחיי המשפחה. גבר ממוצע רוצה וזקוק להיות אב נוכח, מכיל – ואישה ממוצעת זקוקה לתוקף סמכותי ויכולת להגן – מוטל עלינו למצוא דרכים חדשות, עקוף את המצב הגופני אם אי אפשר לשנותו –  לפחות להגמישו – האנטומיה של המוח מגבילה את האדם החדש ולא מאפשרת לקרב אותו לשאיפה לו להגיע אל החיים החדשים, מודרניים, חווייתיים, תקשורתיים  ומתקדמים יותר. הדרישה לפיתוחן של שיטות מהירות כ"לחיצות ההחלמה" שמאזנות את המוח הרגשי – ומגמישות את הנפש הן רק אחד מהסטארטאפים שנוצרים בבואנו לפנות את החוויה שמציפה וסותמת את יכולתו של המוח הרגשי של הגברים להתגמש – זו הדרישה שעומדת כיום בחזית חיינו.

אני מבקש להשתחרר מעמדות שגויות שמנהלות את חיי, להתגמש – כאתגר.

במאמר זה אני משתף אותך עם תהליך ההתגמשות המאתגר שאני עובר בגיל שישים. ההחלטה התקבלה – אני שב להיות רקדן ועוד ברמה בינלאומית. לשם כך עלי להשתמש ולהתמודד עם שיטה מדהימה לאיזון וניקוי המח הרגשי מטראומות. ללא גמישות נפשית ברור לי שלא אוכל לחשוב נקי, נכון ולדייק את מאמצי למשימה. טראומות בחיינו נחקקות במוח כשריטות, שיוצרות נוקשות עיקשת שמגבילה גמישות בחיים ולא להאמין – הן פוגעות בגמישותם של השרירים. אז כיצד אתגמש אם לא אנקה את המוח משריטותיהן.
image

אני מספר לך על אחד השעורים החזקים ביותר שלי. זכיתי לו השנה. בינואר 2014 קיבלתי את ההזמנה המדהימה, שאי אפשר לסרב לה, להופיע על בימת הלינקולן סנטר. מדובר במרכז תרבות ואולמות להופעות היוקרתי ביותר בניו-יורק. ההזמנה הייתה חסרת פשרות עלי להופיע במחול שחיברתי בעצמי, לעצמי ולהופיע בו – בעמדת הכוכב הבינלאומי של פסטיבל הריקוד שם.

LEONTES

החלתי להתגמש. תחילת ה׳כן׳ – אותה תשובה ספונטנית להזמנה  (שכיוון ל: ׳כן, אופיע על הבמה – שוב פעם – מוזמן/נת לצפות בחזרה על הריקוד מיום ה 12.9.14 – התקדמתי מאוד מאז יצאתי לדרך "לאונטס"׳) הייתה בשאלה: אתה מבין שאמרתה למייסדת פסטיבל הריקוד הזה ומי שהקימה את מחלקת הריקוד בפסטיבל אדינבורו הנחשב כל-כך על הישראלים ״כן״ !?
חמש עשרה שנים שכף רגלי לא דרכה בעולם הריקוד וכעשרים שנה לאחר שפרשתי מבמת המחול – אני שב.

Yaron Margolin as David 1980 (גיורא מנור)
ירון מרגולין בדמותו של "דוד" מתוך "מחולות בני-ברית דוד

נפרדתי מהריקוד אז בהחלטה שלא אשוב אליו לעולם. החלטה קשה, מאוד כואבת, אבל בחיי למדתי ללכת רק קדימה ולא לחזור על עקבי … משהחלטתי איני נסוג – מדובר בעקשנות של פרד, התחנכתי בתל-עדשים בקרב עקשנים. והינה עכשיו אני רואה זאת אחרת – תשובת ה׳כן׳ שמבשרת על אור חדש בחיי. זו הייתה התגמשות בלתי צפויה, תהליך ההתגמשות יצא לדרך.
בחרתי במחול שחיברתי לגינדי – למוזיקה של שניטקה (קונצרטו גרוסו מספר 1. מאת שניטקה) – גם כאן התגמשתי וחיברתי אותו מחדש בהשראת דמותו המלכותית של לאונטס מלך סיצ׳יליה בהשראת לאונטס, המלך מ״אגדת החורף״ של שקספיר. לאונטס שהיה יותר ויותר לסמל של האדם הנוקשה, חמור הסבר ועקשן כפרד היה להשראה – רודן שמתגמש בבשלות חייו. בערך בגילי הנוכחי, 60 שנה לאונטס שמככב באגדת החורף מתגמש.
אני אוהב אתגרים. אני נהנה מהתמדה ומול מאמץ אני מזיע ומתענג. המאמץ מייצר כישורים חדשים וההתמדה משקיעה אותם בנפש – שניהם מעצבים את הנפש, מעצימים אותה והיא מתרעננת ומחדש את כוחותיה קמה ופועלת ושומרת על רעננות הגוף ועל בריאותו. עולם הריקוד שב ופותח בפני הזדמנויות פז ומינואר 2014.
הוידאו למטה מראה לך את הרגע הראשון בו האור מצליח להיכנס למרחב הריקוד: לאונטס – תופס שזה אפשרי – התקווה שבה אל חייו והוא מאמין שישוב לאחוז באהבה – הוא העקשן הנוקשה שהפסיד את האהבה רוצה לשוב ולאהוב – זהו רגע וירטואוזי שמנכיח את כוחות הנפש – אני אוהב רגעים כאלו בריקוד – למעשה אמנות הריקוד נוסדה למענם. רק הריקוד יכול להנציח רגעים כאלו ולאפשר לרקדן לבטא אותם – ישר – באופן בלתי אמצעי באקסטזה. החזרה צולמה במצלמה נייחת ומשום שהיא השאירה עלי רושם גדול – אני מבקש לשתף אותך בה.

סצנת האור מתוך ״לאונטס״ מתוך חזרה בסוף החודש הרביעי לחזרתי לכושר, לאחר העדרות של 20 שנים מבמת הריקוד.
סצנת האור מגיחה. מתי בא האור ב׳לאונטס׳? הוא עולה בבת אחת כהפתעה קופץ מיד לאחר סצנת החורף – בה הטרוף אוחז בנפש. מעבר קשה, אבל איזו הזדמנות למי שנולד רקדן וחיי כדי לרקוד רגעים כאלו – אני מתגמש בכדי לעמוד באתגר אדיר כזה – רקדן אני. גאוותי על כך שכבר הצלחתי לעמוד בסצנה מאתגרת זו מאז כבר מספר פעמים, אבל כאן האור בא לראשונה. Leontes the King of Sicily (Italy) – The light scene.
Yaron Margolin

לאונטס – חזרה בדירתי הירושלמית.
ירון מרגולין

״לאונטס מלך סיציליה״, האיש הנוקשה שהתגמש. העבודה על מסלולי הכוראוגרפיה מורכבת – כוריאוגרפיה היא למעשה מסלול כללי ועיצוב הנפש באופן כללי של דמות. הוא נכנס כהרגלו לחדר הגדול בארמונו – חלש, נעדר אהבה, רב כוח פוליטי וכלכלי ונטול עוצמה נפשית. עגמומיות יושבת עליו באין לו חבר – כל שנמצא סביבו עובד בשבילו ונמצא שם בשל אינטרסים – אין כאן חברות.
לאונטס מתיישב ונזכר נוכח העגמומיות של חייו שבעברו היה צעיר מאוהב – העלם לאונטס היה מאוהב בהרמיון, היה לו חבר נאמן – גם הוא נסיך. אנחנו מבחינים בתהפוכות נפשו שעה שהוא יושב אין אנו יודעים עליו דבר – איש מבוגר, שפוף עגום הולך, מתיישב – ברור שהוא מלך. הוא נזכר – ואז זה קורה הוא שם – חווה את העבר ואנו רואים כיצד קמה בו החשדנות – נפשו נחשפת על-ידי הרקדן והוא חושד בבגידתה של אשתו האהובה עליו (הרמיון) וקם עליה בגין חשדותיו ומצווה על נאמניו – המשרתים להרוג אותה.
לאחר שנים הוא שב לחוש באהבתו אליה, געגוע אליה מאיר כאב גדול בתוכו והתרגשות עצומה מתפרצת בהמשך, נוכח אשליית מפגש אפשרי עכשיו המחול עובר לזמן חדש לעתיד הקרוב. באמנות הריקוד הכול קורה בהווה העתיד הקרוב מבצבץ דרך המבט – אפשר לראות זאת  בוידאו – זה באמת קורה – לאונטס בר מזל ולמזלו הטוב מתאפשר לו לממש מפגש עם אהובתו הרמיון במציאות.
מסתבר שהמשרתת שלה, החביאה אותה, אצלה במרתף …
סוף רב ריגוש של המפגש המפתיע והצטת אש האהבה על הבמה מחדש.

Yaron Margolin

לאונטס – סצנת האור. ירון מרגולין

לאונטס – סצנת האור

משסיימתי לגבש את מסלול העל, של הריקוד לאונטס. החלתי לחלקו למקטעים בהם משפטי מחול טעוני רגש ואורכי זמן על-פי התכתיב של המוזיקה. היא הנותנת את התוכן הרגשי וגם את מספר הפסקאות (מדובר הפעם ב'קונצרטו גרוסו מספר 1'. מאת שניטקה) הרכבת הפרטים בריקוד באה בסוף והרקדן נותן את הדקויות שבהן. ייחודה של כל דמות נמצאים בפרטים. ביכולת האמן לדייק אותם, ביכול ביצוע – הפרטים קובעים, הדקויות – וככל שנכנסים יותר רגשות עולה מלאכת הדיוק של בניית הנפש – היא עיקרה של אמנות הריקוד. בניית הנפש אפשרית הודות לשיתוף פעולה של רקדן וכוראוגרף. מחול שמאפשר חשיפת נפש ורקדן שיכול להביא אותה לידי ביטוי בעזרת גופו.מאחר שנפש היא תנועה – אין נושא טוב ממנה לריקוד. הצגה של מהלך נפשי אפשרית רק בהווה – הוא זמנה של אמנות הריקוד וזו עמדה קשה והאתגר גדול למי והוא אף גדל בפני מי ששב כרקדן לאחר 20 שנות העדרות.
הגב הנוקשה, מחוסר אימון והזנחה (מזון רעלני, עודף סוכר, מלח, חלב וחלבונים – הקשה את תנועת הגב) נקשות שקבעה את קצב ההתגמשות והיכולת לרדת לפרטים.
הריקוד שהנחיל בי ערכים חזקים, אבן יסוד לחיי שב להנחות אותי.
בילדותי וראשית נעורי החל המפגש המרגש עם המאסטרים הגדולים של המחול והראשונה בניהם הייתה ירדנה כהן.
המפגש עם ירדנה כהן, כלת פרס ישראל למחול, ממייסדי המחול הישראלי והמחול המחלים Dance Therapy – היה משמעותי לתהליך חיי. ירדנה היא המורה הגדולה הראשונה שלי. ירדנה סייעה לעמידתי באתגרים לאורך חיי. הכלים הראשונים נרכשו באולפן שלה לריקוד, שם למדתי את הקשר בין הנפש, הצגתה והריקוד. כהן למדה אותי לשאול את השאלות הראשונות ולהתעקש ולחפש אחר התשובות ולהתמודד עם הסקרנות ועם התשובה הנכונה. לא עם התשובה המהירה להשגה – לא עם התשובה שמספקת את העצלנות – רק תשובה שמספקת את האמת והאמת נקשרה תמיד בתנועה ובתנועת האדם קדימה.

ירון מרגולין בשעת טיפול לאיזון המח הרגשי. 5.6.14. ירושלים - דירתי

ירון מרגולין בשעת טיפול לאיזון המח הרגשי. 5.6.14. ירושלים

לאונטס מתגמש. האהבה מגמישה אותו. הרגש מחלחל וממיס אותו. אבל גם השכל מאפשר לאהבה שלו להרמיון לשוב ולחזור אל חייו ולהוביל אותו אל מעבר לעקשנות הבהמית שאחזה בנפשו – האהבה מגמישה אותו. סצנת האור מובילה לשם בריקוד.

ניקו הורוניצ׳יאני וירון מרגולין בבית המחול בירושלים.

ניקו הורוניצ׳יאני וירון מרגולין בבית המחול בירושלים.

״האני הגמיש״ הוא מושג יסוד בפסיכולוגיה.
״האני הגמיש״ הוא גם שם לספר יסוד בתורת הנפש. ״איל פלקסבול״ האני הגמיש (בתרגום) – שמו במקור לטיני, שפה קדמונית, אבל העברית שלנו קדומה ממנה. המחבר מורי ניקו שמו (בשורוק) ניקו,  מורי הגדול ניקו הורוניצ׳יאנו.

Yaron Margolin

ירון מרגולין – ירון מרגולין – גמישות הגב העליון הכרחית לתהליכי יוזמה בלעדיה לא אפשרית החזרה לכושר אחרי 20 שנים.
קונפלו – צרפת 27.6.14

האני הגמיש נכתב בעידודי ולאחר שניקו פרסם שני מאמרים בספרנו המשותף ״המחול הבלתי תלוי״ גם הם בעידודי – וזה לא היה קל נוכח עקשנותו של מורי. המאמר השלישי נותר בהזמנה (שלי ממנו) ללא מענה. נושא שאצטרך לטפל בו ביום מהימים.
האני הגמיש יצא למעשה לאור, כסיכום פגישות שהתרחשו לאורך 2 עשורים ביני ובין ניקו. סיכום פגישות וסימפוזיונים (רבי שיח) בין ניקו ותלמידי שתועדו בוידאו ובקלטות שמע (הקלטות נשארו והן בארכיון שלי) קלטות הוידאו נגנבו. מפגשי החשיבה שלנו התנהלו בביתו (רח׳ ז׳בוטינסקי שבתל-אביב, בטלפון ובבתי קפה שונים, בעיקר באבן גבירול, ליד בת-דור) אבל גם בבית המחול בירושלים. אחת לשלושה חודשים התקיים רב-שיח עם ניקו בבית-המחול שייסדתי בירושלים באמצע שנות ה 70 וניקו הצטרף כשבית המחול עבר לבית הנער העברי (85-6) אבל עיקר הפעילות שלו התקיימה כשבית-המחול היה במלחה (הודות לעודד קוטלר, שלחם על קיום בית המחול בירושלים).

להקת המחול הרב תרבותית 2000 יהודים וערבים רוקדים בתקופת האינטיפדה השנייה בבית המחול שבירושלים.

להקת המחול הרב תרבותית 2000
יהודים וערבים רוקדים בתקופת האינטיפדה השנייה בבית המחול שבירושלים.

בית-המחול עבר ממקום למקום, אבל הריקוד, הרעיונות והאהבה נשארו.

היכולת לעבור מחסומים של נוקשות ולזרום אל רעיונות חדשים היא תופעה מחולית וזרימה מחשבתית טבעית מבית מדרשם של סוקראטס ואפלטון. תנועה וזרימה היו לאהבותיו הגדולות של אפלטון (תאיטיטוס, טימאיוס ואפילו הדיאלוג פארמנידס מוכיחים זאת) סוקראטס – כהרגלו תמצט זאת בערך אחד – ׳האהבה׳ (הסימפוזיון) ולחקר האהבה הקדיש הפילוסוף הקדמוני את חייו.
ניקו הלך אחרי האהבה ונצמד אל מוריו מיכאל באראז, קונסטנטין ברונר והאולד מאסטרס: שפינוזה ואפלטון והנחיל את מושג ה״דמימה״ שהיפוכה ״גמישות״.

אני מכיר היטב את העקשנות. אבי יעקב מרגולין (יקה) היה עקשן. עקשנות של פרד, אדם נוקשה מאוד ואיש עקרונות. אי אפשר לחשוב עליו ועל גמישות במקשה אחת – שני הפכים. העקשנות היא עמדה של אין תזוזה. יציבות של קרש. יציבות רוחנית ואמוציונלית, בתוכה תמצא זעם צדקני, עקרונות שאבד עליהם הכלח מאמץ מתמיד להישאר במקום נכס שהעקשן מגונן עליו בחירוף נפש מאחרי העקשנות תמיד ימצא כאב פרטי שיוסתר בעקשנות ותחת פני פוקר.
״האני הגמיש״ (מושג של ניקו, מורי, ושותפי ליצירת המחולות עד שנת 2000) והיפוכו ״האני המדומם״ נקשרים במושג חדש יחסית ״המוח הרגשי״.

Yaron Margolin

טיפול לאיזון המח הרגשי – השוק נעה בסיבובים משני מהירות והאצבעות לוחצות בזמן הזה על נקודות להרפיית שרירי כף הרגל והשוק.

המח הרגשי – Emotional Brain החל בלוריא מהחוקרים הרוסיים של טרום שלטונו של סטאלין – אלכסנדר רומנוביץ לוריא (נוירופסיכולוגיה Luria, 1979, p. 43). החל משנות ה 30 בשל עליית סטאלין לשלטון פסק ממחקרו. טען שעל-מנת להבין את נפש האדם יש לשלב בין לימודי הפסיכולוגיה והביולוגיה. בימנו ממשיך דרכו הוא ללא ספק הכוכב העולה, הצרפתי פרופ׳ ז׳וזף לה-דו.
(ראה מאמרי: מבוא לספר "היופי – מיתוסים ודמימות", חלק א).
האני הזורם דרך ובאמצעות רעיונות חדשים – הוא אני גמיש. ראשון לגמישות אידאלית. הסקרנים נעים קדימה מתוך רצון עז לעלות על מרכבתו ולנהוג אחריו אל עולם רך יותר, גמיש יותר בתקווה שיאפשר יותר לנו להתפתח. תרצה לעיין ולהעמיק בתהליכים אלו  – אני מזמין אותך להקליק ולקרוא הכל במאמרי "הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה" להקליק כאן
טיפוח רעיון התאוות ותיק וכבר אפלטון הציג אותו כחלק מהיצירתיות וכוח ההולדה – הרכב במשנתו קפץ אל הפסיכולוגיה המודרנית עם כמה אי דיוקים אבל מתפקידו מאז ימי יוון הקדומה היה המאמץ וההתמד או בפשטות לעודד את פיתוחם של חמשת החושים באמצעים שונים שראשון בהם מאמץ המחשבה וראיית המציאות – הפילוסופיה אחריה בא כמובן הריקוד הוא שמביא לאקסטזה לתאווה המתועלת ליצירה והולדה – או למה שסוקרטס קרה שיגעון ומושג הגמישות מושפע ממנו.
חמשת החושים קולטים עבורנו את המציאות היטב – ולזכות הגמישות והסקרנות הקליטה מסייעת להתפתחותנו. לא די בהם כיום וככל שעובר הזמן רק נראה (הודות למחקרי לה-דו והמוח הרגשי של לוריא) שללא הרקדן לא תצליחו להתגמש בגופכם ובנפשכם. להתבוננות בהירה במציאות שהולכת ונעשית מורכבת –  נדרשת הגמשה של המכלול: שכלנו, מרחב הרגשות שלנו, שיכלול יכולתנו להתרוקן מהצפה רגשית (שמעוורת את המחשבה) – וגופנו.

במאמר "טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר" – נגלה שכיווץ הוא מכלול של נפש מכווצת וגוף מכווץ – בעיה נפשית היא לפעמים סימן לבריאות ועוצמה –  הבעיה מתחילה כשהנפש שלך מתכווצת למען הגנתה – כדי להגן ולשמור על חייך. הזמנה לקריאה – להקליק כאן – 

טיפול בלחיצות ההחלמה סייע לי להתגמש בגיל 60 ולך אם גבך קרס עקב עומס אתגרים במרחב הקרירה שלך.

נחזור לאנילפנינו שני פנים לאני: הראשון מואר, חם וגמיש – הוא שזורם, אבל השני (היפוכו) שורד בצל וקפוא, מקובע – ׳האני המדומם׳, מוחו שרוט. שריטותיו הן הצלקות העמוקות שפרופסור לה-דו כותב עליהן במאמריו. השריטות ניכרות במוח הרגשי. שריטות וצלקות פיזיות שנראות באמצעים מדעיים בצידי הגולגולת. מקורן בטראומות שהותירו אותן שם, חרוטות עמוק במוח. הן לופתות וסוגרות את התנועה בתבניות התנהגויות מחזוריות. בכוחן של לחיצות ההחלמה לשחרר את המוח מהן. מאז ומעולם – מימי הקדמונים בחכמה מחפשת דרכים להביא אותך לגמישות ולאפשר לך לזרום על-מנת לשלב בין רעיונותיך ושאיפותיך האישיים ביותר עם דרכי עולם, כנראה שאפשר לרכך אתך בכל גיל.

ירון מרגולין בתהליך איזון למח הרגשי - ירושלים 7.6.14

ירון מרגולין בתהליך איזון למח הרגשי – ירושלים 7.6.14

הטכניקה לאיזון המח הרגשי החלה להתפתח לפני כמאה שנים במספר מקומות – "לחיצות ההחלמה" שפיתחתי מאפשרות לחזור מהר לבהירות מחשבה ולהתגמש בנוסף לכך היא דרך בדוקה, טבעית ומדויקת שמשחררת את הגבלות התנועה של הגוף שלך. על-פי התוצאות שניכרות מביצועי ל"לאונטס" היא אמיתית.

סרטון קצר שמדגים את הטכניקה ל׳איזון של המח הרגשי׳.

מעניין אותך לשמוע עוד על היכולות להתגמש נפשית לא רק גופנית ולהצליח – אשמח לשמוע ממך.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    במאמר "נמאס לי מהחיים מה עושים" – נגלה שבעיה נפשית היא לפעמים סימן לבריאות ועוצמה –  הבעיה מתחילה כשהנפש שלך מתכווצת למען הגנתה – כדי להגן ולשמור על חייך. הזמנה לקריאה – להקליק כאן– 

    הערה – המאמר וכן כל המאמרים בבלוג של ירון מרגולין הם חומר למחשבה בלבד ואין בהם המלצה לעשייה או לפעולה ובוודאי שהם לא המלצה לקחת או להימנע מתרופות.

    ירון מרגולין
    27.6.2014

    Leontes the King of Sicily (Italy) – The light scene.

    Leontes the King of Sicily (Italy) – The light scene, bells are ringing to Schnittke (Concerto Grosso No. 1. Paragraph 5), all the vortex, space music and bells are echoing and announce the entry of light. Subject demanding a dancer. A very challenging issue. Transition from the madness scene that precedes it, to light scene immediately – as demanded by the dance world: changes sweeping changes as they expand in the dance and empower the existence of my art. For the dancer, for me, it is a big task. I'm working on the entrance of the light and the entry of love in this section. We started rehearsing four months ago, in Ein Kerem, Jerusalem 19th June 2014 with Ora Gorali.
    LEONTES from the 11th september rehersal in Ein Karem Jerusalem

    נשארו לך שאלות 

    אשמח להשיב על כל שאלה 

    לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

    בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


      שמי Name:


      טלפון phone:


      דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


      איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


      אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


      למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

      נשלח ב העצמה אישית, כללי, תורת הדמימות

      כתיבת תגובה

      Or

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      *