למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

  • כואב לך בבית השחי, בברך הימנית או במפרק הירך – האם מדובר בדמימה שקשורה בתבלין הסוכר
    ? Le Bain Turc, by Jean Auguste Dominique Ingres בית המרחץ הטורקי (1862), שמן על בד, מוזאון הלובר

למה אני לא מצליח להתמיד – השעון מראה על 11:00 והתחושה שנגמרו לי הכוחות! המחשבה מתערפלת, הרגשות הופכים מוקצנים וזה יכול להוביל לאלימות, לא פחות משתיית אלכוהול מופרזת – רבים מתלוננים על חוסר ריכוז, על כשל בהתמדה – על עייפות בסוף יום העבודה, שמעוררת חשק ותאווה לסוכר – כואב לך בבית השחי, בברך הימנית או במפרק הירך – האם מדובר בדמימה שקשורה בתבלין הסוכר?
כשכואבת לך הירך הימנית – בחלק הצידי שלה – עלה בדעתך שיתכן ומדובר בסוכר או בדמימה שקשורה לתבלין הסוכר? מה עושים אוכלים סכר ומשמינים, מפסיקים מהלך חשוב בגלל ש״יו איך בא לי״…?

במאמר זה אני חושף בפניך את כל הסודות על הקשר בין הסוכר, תאוות בלתי רצוניות, חולשה, הסחת דעת, אובדן חשק להמשיך, הגוף והנפש שלך – על הפתרונות הטבעיים, הפשוטים והמדויקים לבעיה.
רוצה לדעת הכול על כשרים שנחלשים בנפש שלך – ככוח ההתמדה, יכולת הריכוז, יכולת להתאמץ והשפעותיו ההרסניות עליהם של הסוכר  – האם חייבים רטלין ? התשובות במאמר שלפניך.
מה הקשיים האלו באים להורות – כל אדם היוצא למשימה נכבדה מתוך בחירה והתלהבות נתקל בגורמי החלשה מגוונים. ״למה הקשיים האלו״ –  שואל מי שמחפש לפתור את הפתרון לבעיה ובמאמר הזה נגלה את כול מה שבאמת חשוב לך לדעת –
נתחיל בסוכר ובהקשר זה חייבים לדעת:

מומחים לתזונה בריאה החלו להלחם נגד יצרני תבלין הסוכר, כפי שלחמנו נגד יצרני סיגריות!

– על הקשר שבין החלשות כוח ההתמד שלך ועודף סוכר בתזונתך תחילה.

סוכר הוא דלק – עומדת בפניך משימה, יש לארגן את המשאבים ואת הכוחות לקראתה – מוכרחים להתכונן למאמץ. הרי סוכר הוא דלק נהדר – פחמימה, פשוטה או מורכבת. תפקידו להעניק דלק לגוף, בעיקר למוח ולשרירים. זאת הסיבה שסוכר קשור עם ארגון המשאבים והכוחות לקראת משימה כבדת מאמץ.
חלוקת המשאבים מאוד חשובה לך כדי להצליח. וכשמדובר במשימות ארוכות טווח כמו קריירה, גידול ילדים, זוגיות, או ברכישת דירה והשקעה בעסקים על אחת כמה וכמה.

חשוב לדעת – כדי להבטיח לך תוצאות חיוביות והצלחה במשימה שלך, הכרחי לקחת בחשבון, כבר משלב ההתארגנות שלך, שישנן חמש נקודות תורפה קבועות, טבעיות ואפילו ביולוגיות שעשויות להופיע במהלך הדרך וללכולן היכולת למנוע הישג.

המאמר הזה נועד כדי לחשוף את כולן אחת לאחת בפניך, אחת ולתמיד.

ירון מרגולין בטיפול - פריצת דמימה. דמימת בית השחי - כיווץ כרוני שמסרב להשתחרר ככל שריר שמשתחרר באופן טבעי אחרי תנועה מאומצת או שגויה. כיווץ השריר עד דמימה בא כביטוי ללחץ נפשי, צער או התרגשות גדולה. ירון מרגולין פורץ דמימת בית השחי שמעוררת כאב בגב העליון. יוני 2014.

כואב לך בבית השחי, בברך הימנית או במפרק הירך – אולי בכל זאת מדובר בדמימה שקשורה בתבלין הסוכר? בצילום: ירון מרגולין בטיפול – פריצת בדמימה שהסוכר יצר בבית השחי.
דמימת בית השחי – מתחילה בכיווץ כרוני שמסרב להשתחרר. שריר בריא, ככל שריר בריא משתחרר באופן טבעי אחרי תנועה מאומצת או שגויה. כיווץ השריר תמידי – כרוני נשאר בגופך כל הזמן, הוא דמימה. חשוב לדעת – לדמימה יש ביטוי רע על הנפש שלך. הדמימה גורמת ללחץ נפשי. צער או התרגשות גדולה מכווצים שרירים לידי דמימה – ולהפך דמימה מייצרת אותם במפשך ומה עם הסוכר? רוצה לדעת המאמר שחושף הכל בפניך לפניך – קריאה מהנה. יוני 2014.

חמש נקודות התורפה

התארגנות טובה היא חלק חשוב מתכנון היציאה לדרך מוצלחת. טרם יציאה לדרך ארוכה אנחנו נוהגים לבחון את מאגר הכוחות שברשותנו ואורזים אותם במזוודת המסע שלנו אל העתיד.
1. נקודת תורפה ראשונה
החלשות ראשונה שלך נקשרת בסוכר הפעם דווקא בהעדר סוכר – תרצה לדעת שהיא מתרחשת בסוף השליש הראשון של הדרך שלך.
זה בדוק! חולשה פיזית-  אמתית פורצת לאחר שיצאנו להליכה.

נקודת ההיחלשות הראשונה מוכרת לכל הרקדנים והספורטאים! כל חייל מהטירונות ובקורסים פגש בה. היא ידועה לחיילי צה"ל הקרביים – היא מגיעה בתקופת הטירונות, במסעות וגם ליוצאים למסלולי הליכה ארוכים בטבע. מחקרים מאשרים זאת!

לקראת סוף השליש הראשון של המאמץ אתם חשים בעייפות לא מתוכננת. וכשהעייפות הזו פורצת רבים מבקשים להסתלק מהמסלול הזה כדי לנוח. הרצון לנוח טבעי.  ומה תעשו אם אין מצב לנוח?

משימה מטופשת – משלא מוצאים הצדקה למנוחה הנכספת, מתחילות לצוץ הבעיות. זה הרגע בו רבים מתחרטים או מטילים ספק בכדאיות המשימה כולה. בא לך לומר "משימה מטופשת". אבל היא משימה נהדרת בהחלט לא מטופשת. צריך פשוט לנוח. זה קורה. זה אמתי וזה מדויק!
אימהות שנשארות בבית עם הילדים מוצאות שלקראת השעה 11:00 בבקר הן מתעייפות מאוד ומחפשות תירוץ לשכב לנוח או לשתות קפה עם עוגה. גם רבים מהיושבים למשימת מחשב ככתיבת ספר או ארגון מאזן שנתי, ואפילו רשימת פוסט לפייסבוק מחפשים תירוץ להסחת דעת ולהסתלקות ממשימתם באזור סוף השליש הראשון. רובם יעברו דרך המטבח או המזנון.
המחקרים החדשים חושפים שתופעה זו קשורה בהעדר סוכר בגוף.
מסתבר שבמערכת הביולוגית רמת הסוכר בדם הולכת ומתדלדלת והגוף מזהה אותה בערך בשלב זה (סוף השליש הראשון למשימה). הידלדלות רמת הסוכר היא שיוצרת את ההיחלשות ואת הדחף להוספת אנרגיה באמצעות הסחת דעת, מנוחה או סוכר.

הפתרון בא בשני שלבים:

1. ביס מתמר טבעי, לעיסה של שלושה צימוקים, שתי דבלים או אפילו הנחת קוביית סוכר על הלשון, ולהפתעתך יושתק הגד ההחלשה הזה.

2. יש לזכור – ההצלחה בידיך – בשלב השני הידיעה שנעמוד במשימה למרות ההחלשה תאפשר להימנע מתוספת סוכר זו.

2. נקודת היחלשות שנייה – ההתרסקות לקראת סוף היום ואחר ההישג
נקודת היחלשות שנייה נמצאת לקראת סוף היום או לאחר השגת היעד עצמו.
נקודה זאת מופיעה בצורות שונות כמו התרסקות העונג, יצירת דרמות ואפילו מריבות קולניות. היא מכונה במאמרים רבים "סוף טראגי" (משתקפת בכתף הימנית) ובאחרים כחוסר סיפוק, קשיי הנאה, פחד מאינטימיות ופחד מהצלחה.
בין הדוגמאות הנפוצות להתרסקות העונג הוא אותו ויכוח פוליטי קולני שמתפרץ אל ארוחה משפחתית נעימה בערב שישי, ברגע שמגיעה המנה האחרונה.

משפטי ההחלשה של הסוכר
ד"ר קלי מק'גוניגל, פסיכולוגית אמריקאית מאוניברסיטת סטנפורד, מפרסמת בספרה "כוח הרצון" מחקרים שמנסים להבין את הבעיה.
ע"פ מק'גוניגל, רמת הסוכר יורדת בדם עקב מאמץ נפשי, שכלי או גופני לקראת סוף השליש הראשון של יום המאמץ.
כשרמת הסוכר יורדת, אנו נוטים לוותר על משימה, להשתלח בסובבים אותנו, לחשוב בקלישאות גזעניות ולא לתרום לטובת הסביבה או לצדקה.
זאת מצוקה רגעית, הגוף מאותת זמן רב לפני שאוזל הסוכר בגוף: "זהירות, כמות הסכר שלך בדם מתחילה לאזול, אבל תמשיכו".

3. נקודת היחלשות שלישית – המוח העייף
לאחר מאמץ חשיבתי מאומץ המוח מתעייף. רעלים משלו, מסתוריים, שטרם נחקרו, יוצרים היחלשות, פוגעים ביעילות התפקוד של הכבר ומתפתים כאבי גוף ומשפטי החלשה.

כשהמוח מתעייף משתחררים דחפים הדוניסטים ויכולתו להגן עלינו, בפני תאוות, הסחות דעת ומשפטי החלשה נעלמת.

לאורך היום כשהמוח ערני הוא משתלט על דחפים אלה, מרסן את משפטי ההחלשה  והאדם מצליח לשמור על הדרך בה בחר.

כדי לשמור על מוח ערני יש להקפיד על מנוחה, איזון תזונתי ולהימנע מסוכר, אלכוהול או שומנים.

איך שומרים על מוח ערני ומשתמשים נכון בתבלין הסוכר?

רמת הסוכר יורדת עקב מאמץ נפשי, שכלי או גופני לקראת סוף השליש הראשון של יום המאמץ.

כשרמת הסוכר יורדת, הגוף נכנס למצוקה רגעית, השקעת מאמץ טבעית לך ובאה מתוך הרצון שלך לשמר את הרצף ולהתמיד. הקושי טבעי ורגיל. יש לזכור שכל אדם היוצא למשימה נכבדה מתוך בחירה והתלהבות נתקל בגורמי החלשה כאלו והם מגוונים וקשים יותר למי שגדל בסביבה שהשתמשה נגדו במשפטי החלשה בילדותו המוקדמת: "עזוב, למה לך"… כרגע תפקידם שונה. הם מזמנים אותך לגבור עליהם ולמנף את התפתחות משאביך הנפשיים, הפיזיים, ניהול המערכת הרגשית ואת כושרך לחשוב נכון, להתגמש ולשרוד רגעי חולשה. השעון שעל ידך יסייע לך – השעה בה החלשות המוח שלך מגיעה די קבועה. אפשר להתכונן אליה מראש! 

דופמין – בנוסף לכך בזמן אכילת סוכר מופרש במוח דופמין – חומר כימי שמשמש לתקשורת בין תאים במוח (מוליך עצבי) ובעל תפקידים רבים בתפקוד המוחי. דופמין נקשר גם במנגנון "העונג" – שגורם לחיזוק של פעילות מענגת ולוקח חלק משמעותי גם במנגנונים המוחיים שאחראיים למצבים של התמכרות. כשהעונג בא עקב מאמץ טבעי – מתעורר הלהט לסוכר במצבי התמכרות. חוקרי התמכרויות סרקו את המוח לאנשים שצרכו מתוק. הם מצאו כי התגובה המוחית לסוכר דומה לתגובה המוחית שמופיעה אצל מכורים לסמים בעת השימוש. נמצא גם שאצל אוכלי הסוכר הופעלו במוח אותם האזורים שפועלים כאשר אלכוהוליסט צורך אלכוהול או מכור לסמים צורך סמים. אזכור אפילו של כוס שרגילים לשתות בה אלכוהול – מעוררת את התאווה – הוא הדין לגבי המאמץ, נושא דיוננו.

גורמי ההחלשה באים גם ממקורביך, מידידיך הקרובים ביותר, האינטימיים אבל בעיקר נובעים מתוכך. אפשר ללמוד להשתיק את הקולות האלו. להסיח את דעתם בשיטה בה הם מנסים להסיח את דעתך. יש ללמוד לנצל אותם כהזדמנות והזמנה לשיח מפתח!

משפטי ההחלשה הם תופעה נפוצה
חשוב לדעת המוח העייף מייצר בכל אחד ואחד מאתנו משפטי ההחלשה. משפטי ההחלשה מגוונים ומותאמים לכל אחד במיוחד ורק כדי להחליש אותו.
משפטי ההחלשה מתעוררים לבד בך אצל הפרטנר שלך הם היו משפטים קשים.
משפטים כאלה עולים בקרבנו – יש והם צופים עתיד שחור. לפעמים הם משקפים מצב של היעדר משאבים ומחסור בכישורים לעמוד ביעד.
בשנת 2014 קיבלתי הזמנה שאי אפשר לסרב לה. בגיל 60 הוזמנתי להופיע בניו-יורק בתפקיד סולו. מעטים הרקדנים שפרשו וזכו לפחות לכך.
"בשביל מה לך" קמו עלי אנשים עם כרס, קרחת ורצפטים לכל מני מחלות זיקנה. אבל כששאלו אותי: "בשביל מה לך (לי בגיל 61), לאחר קרירה מזהירה של רקדן ופרישה של 20 שנה מעולם הריקוד, לחזור ולהופיע על בימת הלינקולן סנטר שבניו יורק, LEONTES בתפקיד סולו כאורח הכבוד של הבוקינג דאנס פסטיבל?" שמעתי משפטי החלשה. ענין אותי רק לדעת אם אצליח לחזור לכושר.
אנשים בשלב שדרוג הקרירה שלהם, נאבקים במשפטי החלשה, בפחדים או בבני זוגם. זו הסיבה שהתזונה שלך נהרסת ו גם שקריירות רבות קורסות רגע לפני ההגעה ליעד או מביאות לעליה במשקל גם לגירושיהם של אנשים משגשגים (בגילאי ה – 50).
אין צורך להתגרש או להשמין כדי להצליח. צריך רק לנהל נכון את מאגר הכוחות ולהתגבר על כוחות ההחלשה.

שתו יותר: אחד מהגורמים הניתנים לשיפור בקלות מכונה מים. פחות מליטר מים ביום מגדיל את עייפות המוח – מחבל בריכוז, בזיכרון ומעודד הסחת דעת ואפילו אי סבלנות ואלימות. חייבים לשתות לפחות ליטר וחצי מים ליום.

מומלץ שתמיד יהיה בקבוק מים לידכם על שולחן העבודה, בתיק או ברכב, נוכחותו תמנע ממך "לשכוח לשתות".

תתרחקו מאנשים שמבלבלים לכם את המוח עם משפטי החלשה!

המוח עייף ומשחרר חומרים שטרם נחקרו במלואם אל מערכת הדם. כך נגרמת לנו תחושת עייפות. זכרו הגוף עצמו לא עייף – הוא צמא. העייפות נמצאת כרגע בהמשגה ומקורה במשפטי ההחלשה לא בהכרח במצב הכוחות של הגוף. פעמים רבות חווינו מוח שהתעורר ברגע ממצב של עייפות ותרדמה כללית למצב של ערנות ונמרצות ולא רק במצב של סכנה. טלפון שהתקבלנו לעבודה יכול לעשות זאת בשנייה אחת.
הסיבה לעייפות המוח חווייתית. המוח מוצף. יש ויותר מדי נתונים הגיעו אליו. הם מגיעים מכל החושים. הגיע הזמן לרוקן את המוח מהצפה חווייתית. להעביר כמה משימות לאנשים אחרים שאפשר לבטוח בהם, או לדחות ברבע שעה החלטות אם הן לא מאוד דחופות. לעתים שקט מועיל מאוד, גם עמעום אורות – כדאי לך לסגור את כל המכשירים שמגרים את חושיך וששליטתך בהם אפשרית, כמו מאוורר, מוזיקה, טלוויזיה ורדיו. הגיע הזמן לצמצם ריבוי משימות ככל האפשר. להניח את הראש על הידיים ולנוח – 5-15 דקות ואפילו להירדם. אם התגלה לך שאנשים סביבך מתבקשים לשוב ולומר לך דברים כי השמיעה שלך נעשתה סלקטיבית – עיסוי שרירי הראש נדרש לאיזון עייפות המוח שלך. מדובר בתהליך קצר של לא יותר מחצי שעה והוא חשוב לך מאוד. אפשר ללמוד עיסוי ראש ולשחרר בעצמך את הכיווץ השרירי, שהמוח העייף יוצר בשרירי הקרקפת שלך. כך מחשבה בהירה יכולה לשוב אליך במהירות.  זה כל מה שהמוח שלך צריך כדי להיות מסוגל לזכור מחדש אותם דברים שעייפות השכיחה ממנו. המוח שלך עייף הוא לא יכול כבר ליצור זיכרונות שונים בו זמנית – איזון המוח באמצעות עיסוי שרירי הראש – מאוד יעיל.

Christophe Charbonnel החלק האחורי-תחתון של הראש מכווץ כשהמוח מתעייף – עסו את האזור הזה באמצעות תנועות מעגליות של האגודלים.

מה עושים: 
1. החלק האחורי-תחתון של הראש מכווץ כשהמוח מתעייף – עסו את האזור הזה באמצעות תנועות מעגליות של האגודלים. אחת לכמה רגעים אפשר להחריף את הלחץ מעט וללחוץ קצת יותר חזק. בתוך כמה רגעים מרגישים את זרימת הדם ומשקל הראש כאילו הוקטן.
2. החלק האחורי-תחתון של הראש ממשיך בקו התחתון שצמוד לצוואר לכיוון האוזניים המשיכו לעסות באותה תנועה מעגלית גם שם ואל אחורי אחורי האוזניים, באותה תנועה מעגלית. העייפות הולכת ונעלמת.
3.נקודת השואי גו (Shuai Gu) ממוקמת 2-3 סנטימטרים מתחילת השער מעל לאוזן באזור הרקות – מדובר בגומה קטנה שמרגישים אותה כשנוגעים במקום הנכון – מגע קל מסלק את העייפות מהעיניים – עסו את המקום בעדינות באמצעות האצבע והאמה כפי שאני עושה זאת בווידאו למעלה.
4. תפסו קווצת שיער ממרכז הקרקפת ביד אחת, ומשכו אותה למעלה בעדינות.

באזור הרקה שמעל לאוזן נמצאת גומה קטנה כן היא נקודת השואי גו – היא ממוקמת 2-3 סנטימטרים מתחילת השער מעל לאוזן באזור הרקות – אותה כדאי לך לעסות בעדינות – במשך כמה שניות עד דקה אחת. זה מרגיע, מחזק את המוח ונעים למדי.

ישנו גם פתרון אחר לצאת לכמה דקות לאוויר הפתוח – לשמש באמת, אפילו כמה דקות בחוץ. ישיבה עם הפנים אל השמש בעיניים עצומות, ברוח יכולות לספק את הסחורה. כך ירוקן המוח שלך כדי שיוכל להמשיך לעבוד בשבילך היטב.

ירון מרגולין פורץ דמימה בעזרת לחיצות ההחלמה שהתלבשה על בית השחי. הלחיצה עדינה ונעימה. אפשר לראות כיצד הוא משתמש במשחה ירוקה כדי להגיע לעדינות, ודיוק בעבודתו. תל-אביב 2017.

4. נקודת החלשות רביעית – זריקת אחריות – קריסת האמצע
נקודת החלשות רביעית מופיעה באמצע הדרך, זריקת אחריות שפעמים רבות גם מלווה עם כאבי בטן עזים.
אלה ילוו בביקורת ובהאשמות שווא ("האוכל היה מורעל", "הכל בגלל …").
5. נקודת החלשות חמישית – נקשרת בדמויות אינטימיות ובחוסר הבנה של שפת המוח הגברי.
במאמרי על ההבדלים בן המוח הגברי והמוח הנשי, אני מדבר על שתי שפות שמקורן במבנה המוח השונה. נקודת ההיחלשות החמישית קשורה בנושא זה.
(חשוב לציין כי היכולת להתמקד במטרה אמנם מאפיינת מוח גברי אבל היא משותפת לגברים ולנשים בעלי כשרי התמד ויכולות לעמוד באתגרים גדולים).

שאיבת אנרגיה על-ידי אדם שעמוד השדרה הרגשי שלו חלשפסיה לטה – tensor fasciae latae
שריר מותח המחתלה הרחבה הוא אחד משרירי הירך. השריר ממוקם בחלק הצידי של הירך.
מסומן בקו אדום על רגלה  השמאלית של רקדנית העל – גל חן, מתלמידי המחול של ירון מרגולין.
דמימה בשיר זה – ברגל ימין – משקפת מערכת יחסים בה אחד הפרטנרים שואב אנרגיה מהפרטנר השני. פרטנר שואב כוחות מקל אמנם על קצב התרוקנותו של המוח הגברי. כך הוא מסייע לצעירים רבים לחזור מהר אל השקעת מאמץ לאורך זמן רב יותר משהטבע מאפשר להם בקריירה שלהם – הבעיה שהמחיר גבוה וכרוך גם בכאבים בירך.

שאיבת כוחות ואחד השרירים החשובים ברגל – השריר טנסור פסייה לאטה
בדידות – שאיבת כוחות שנועדים לניהול קריירה תקין משתקפת לרעה בחיי הפרט של צעירים רבים כבדידות – בדידותו של המצליח/ה ובהעדר זוגיות. גברים רבים מפתחים עדיין (מגיל צעיר) יותר כישורים לעמידה באתגרים קצרי טווח אך בנושא מאמץ והתמד ארוך טווח, אין להם יתרון על הנשים. ההיחלשות הפתאומית של הכוחות נוכחת גם אצל נשים קרייריסטיות. יחד עם זאת נראה שדווקא נושא הריגושים פוגע בגברים יותר מבנשים – התפרצויות פראיות של הכוחות ההדוניסטיים במצבי הצפה של מוח גברי מביא אותם יותר אל השתייה וחיפוש אחר ריגושים עזים שמרוקנים את מוחם הטובע בחוויות רגשיות. פתרון לבעיה מוכר והמומלץ ביותר הוא עיסוי רגליים ועיסוי קרקפת גם טיפול לאיזון המוח הרגשי שמציעה שיטת לחיצות ההחלמה.
״שאיבת כוחות״ היא דמימה שמכונה במצבי זוגיות גם ״ערפד מוצץ אנרגיה״ (Vampire). אחד הפתרונות הפחות מוצלחים לבעיה הוא כניסה למערכת יחסים מוצצת אנרגיה. פרטנר שואב כוחות חיים בהחלט מקל על קצב התרוקנותו של המוח הגברי. לכן צעירים רבים מסתייעים בפרטנר שכזה לחזור אל השקעת מאמץ לאורך זמן רב יותר משהטבע מאפשר להם – הבעיה שהמחיר הזה גבוה וכרוך גם בכאבים בירך זו כמובן נקודת התורפה של מסעות ההצלחה. הדמימה משתקפת בגוף וניכרת גם בירך הימנית, מאחור בשריר (בעברית: השריר מותח המחתלה הרחבה) Musculus tensor fasciae latae, שבצד ימין.
משפטי ההחלשה בדרך להגשמת המשימה, משקפים תלונות על עייפות, קינאה, עלבון, יוהרה ומה שמכונה אגו פגוע.
דוגמה המשקפת גם את כלליות הדמימה, כולל מצבים שבין חברים גברים, בין נשים ובין אישה מצליחה והגבר שלה.

רפי, הוכיח בהתחלה יכולת רומנטית, האם היא נשכחה בדרכו למשימה חדשה?

רפי החל מערכת יחסים אינטימית רצינית עם רינה לפני כשלושה חודשים.
בתחילה הבחור שלנו הוכיח יכולת רומנטית וראה בחיזור וברינה חוף מבטחים לעגון בו לאורך כל חייו.
רינה מצאה בו את אהבת חייה. היכולת שלו להשקיע בקשר בלטה, רגשה ועודדה אותה. הבעיות החלו לאחר 3 חודשים. קוראים להם משימה חדשה או מוח גברי. המוח הגברי או המשימה העבירו  את השקעתו הרבה של רפי מהחוף השקט לים הפתוח. רפי – הגבר שלנו יצא לפתע למסע הצלחה בתחום הקריירה. (אחת מנקודות התורפה של הכישורים להצלחה של מוח גברי היא במיקוד במטרת על אחת). רינה החלה לפתח תחושות לא ברורות של אבדן.
"הבחור שלך נע קדימה במאמץ הולך וגובר – הניחי לו להגיע לאתנחתא" – אני מסביר לרינה בקליניקה לעידוד ולטיפול בזוגיות, אבל היא בעלבונה. רינה לא יכולה להמתין להישגיו ולאתנחתא שתגיע ותחזיר אותו אחריה לחיקה. רינה חשה מוחלשת, מודרת, אלמנת קש והחלה להטריד את רפי בהודעות וטלפונים. היא רק רצתה שיענה לי, כדי לדעת שבכוחה להחזירו מדרכו טרם עת מבחינתו ומאוחר מדי מבחינתה. ובכך הפכה רינה לאחר 3 חודשים רומנטיים ממפרץ שקט ובטוח עבור רפי למטרד, וגורם פולשני וכל טענותיה כלפיו על הזנחה, נפלו על אוזן אטומה.

ביקשתי מרינה שתארגן לי פגישה עם רפי שלה. בפגישה זו רפי אמר לי:
"אתה לא מבין? היא נעשתה אדם זר. היא לא נותנת לי שום גיבוי. ערפד שקם להפריע לי. היא לא מניחה, שבה ושואבת ממני את הכוחות האחרונים שלי. אני בא מותש, הרוס. מה, רינה לא רואה את זה?"
לא, רינה חווה עצמה אדירה של עלבון. חוויה שלא מאפשרת  לה לראות את האחר)
הזוגיות שלך נהרסת – מה עושים?
רפי השתמש במשפטי החלשה ושילב בהם מונחים קיצוניים: נעשתה אדם זר.
חוסר גיבוי.
ערפד שקם להפריע לי.
ושואבת ממני את הכוחות האחרונים שלי.
לא רואה את זה.

יש לזכור המוח העייף יוצר אותם, לא האמת הפנימית שלך, לא עמדתך האסטרטגית – זה מתיש, מחליש וזה חולף.

רוצה לתת מענה נכון, פשוט ומדויק לצרכי היסוד שלך ושל הפרטנר שלך?
המאמר ״איך שומרים על זוגיות טובה״ יחשוף בפניך את הסוד לשיפור ובניית זוגיות מצמיחה ויציבה אחת ולתמיד.
הדרך – מתחילה בהקלקה על המאמר – כאן

כדאי לדעת: הסוכר מוגדר כרעל במזון שלנו. מן הראוי להלחם נגד יצרניו כפי שלחמנו נגד יצרני סיגריות – המאמר יחשוף בפניך את הקשר בין החלשות כוח ההתמד שלך ועודף סוכר.

לחיצות בבית השחי - ירון מרגולין בפיסוק כשיעל הרמתי - פורצת את דמימת בית השחי של משפטי ההחלשה.

לחיצות בבית השחי – ירון מרגולין בפיסוק כשויעל הרמתי – פורצת את דמימת בית השחי של משפטי ההחלשה.

לסיכום:
לקראת יציאה למשימה עלינו לקחת בחשבון את חמש נקודות התורפה:
1. סוף השליש הראשון.
2. סוף טראגי, והרס ההנאה מההישג שהושג.
3. המוח העייף, שמשמיע מקולותיו בסיום יום מאומץ, במנוחה הארוכה.
4. קריסת האמצע
5. בדידותו של המצליחן – משפטי ההחלשה או קול הערפד והאשמת האחר בגזלת כוחותיו האחרונים עח-ידי עצמו או חבריו.

לפני היציאה מכינים את התיק. מזוודת של כוחות נארזת גם בתהליך הכנה שלך לקראת מסע מאתגר.
חשוב לדעת: הנפש שלך מתגייסת גם הגוף שלך מתגייס לקראת מעמץ – כדאי לך לתת להכנות האלו מקום גם בתודעה שלך.

כשאנו אורזים את ציוד הנכון ואת הכוחות הנדרשים לדרך בהכרה מלאה – אנו מחזקים את תפיסתנו האסטרטגית. מי שלוקח בחשבון גם את חמש נקודות התורפה וההחלשה – זוכה ליתרון עצום.

המוח שלך מתעייף עקב המאמץ והדרכים להתגונן בפני התעייפותו – זהו תהליך טבעי וכשהוא עייף מתחילות הסחות הדעת – אבל יש לך אפשריות וכלים ובחלקם הם אפילו פשוטים לנצל זאת לטובתך.

קחו אחריות –  אם אנחנו ערים להתעייפות של המוח הרגשי, נשמר מהסחות הדעת ואם לא, מרחב מחשבתנו והתאוות קופצות עלינו ומנהלות את חיינו והכול בניגוד לרצוננו.

לשאלות נא לגלול למטה

שלוש הדמימות של ההתמד בגוף
דמימות החלשותך נמצאות בצד הימני של גופך!
הדמימות של ההחלשה מלוות בכאבי גוף חזקים ואפילו  משתקים, הן נקודות תורפה נוספות בדרך אל השגת יעדים.
חשוב לדעת – שלוש הדמימות של ההחלשה מתפרצות פעמים רבות דווקא אם ההגעה ליעד הצליחה ומשפטי ההחלשה מוגרו אחד אחרי השני.
דמימות צד ימין של הגוף מגבילות את התנועה ומכאיבות מאוד: כיווץ שרירים כרוני בבית השחי,

חלוקת משאבים שגויה והעדר שימוש ראוי בכוחות הנפש וכוחות הגוף משתקפים בכיווץ שרירים כרוני בשלושה מקומות:

כיווץ שרירי כרוני בכיווץ שרירים כרוני בבית השחי

כיווץ שרירים כרוני ברך הימנית.

כיווץ שרירים כרוני במפרק הירך שבאגן הימני, ובצד הירך שמתחת למפרק הירך –  בפסיה לטה.

שריר בריא – כל שריר שגמר להתאמץ משתחרר באופן טבעי, אחרי תנועה מאומצת, מכה או תנוע לא נכונה ושגויה. כיווץ של שרירים עד לדמימות בא כביטוי ללחץ נפשי, צער או התרגשות גדולה, גם ממשפטי החלשה הם דמימה. תפקידם להחליש אותך כדי להרוס מסע שתוכל להנשים בו את היעד שלך – אין לתת לזה לקרה!.
שלוש הדמימות של משפטי ההחלשה מאוד כואבות וכולן נמצאות בצד ימין של הגוף. כיווץ שרירים כרוני בבית השחי, בברך הימנית ובמפרק הירך שבאגן הימני ובצד הירך שתחתיו בפסיה לטה.
שלוש הדמימות יוצרות כיווץ מתמשך. כל אחת מהן משקפת עולם חשיבתי שנקשר בתפיסה שגויה של האדם את חלוקת הכוח והמשאבים שאגר ויצא אתם לדרכו.

ירון מרגולין - החזרה לכושר. בחזרה בעין כרם ביולי 2014 לקראת הופעת הבכורה בלינקולן סנטר בתפקיד ליאונטס

ירון מרגולין – החזרה לכושר. בחזרה בעין כרם ביולי 2014 לקראת הופעת הבכורה בלינקולן סנטר בתפקיד ליאונטס

החזרה שלי לכושר
בחרתי לחזור לכושר, לאחר עשרים שנות פרישה מעולם הריקוד ובמות בינלאומיות שעליהן רקדתי. ואז לפתע, בגלל אותה הזמנה מפתיעה – בחרתי לחזור לבמת המחול המקצועית כרקדן וירטואוז, גמיש המסוגל לעמוד במעברים רגשיים רבי עוצמה ובזמן קצר. לאחר ארבעה חודשים של ריקוד הופיעו כאבי גוף משתקים בצד ימין של גופי. הרי לפניכם נושא מאמרי!
ריקוד הסולו שבחרתי לבצע הוא ״לאונטס״, ונושא קרוב אלי: הגבר המתעורר. לאונטס הוא מלך סיציליה, דמות שייקספירית מ"אגדת חורף" מחזה שממעטים להעלותו על הבמה. לאונטס הוא גם סמל לאדם גמיש שזנח עקשנות והעדר סובלנות לטובת התחדשות.
ביום ה – 9 בינואר 2015, אם הכל יתנהל על-פי התכניות, ארקוד את לאונטס על הבמה היוקרתית של ה ״לינקולן סנטר״ שבעיר ניו יורק. המסע אליו יצאתי הפעם הוא מסע מאתגר הגובל בבלתי אפשרי.

מסע מאתגר מאפשר לך לפגוש דמימות קשות וגם לגבור עליהן. לפניך שלוש הזדמנויות:

1. התעוררות לחוויה גדולה.
2. הזדמנות לפיתוח כשורי חיים שטרם התפתחו או שנעלמו מחייך עם הזמן.
3. התמודדות מול עולם מחשבה אפל על דמימותיו – ולתקן אותן.

ברור שלא אותר על הזדמנות כזו בגיל 60!
מי יבטיח לי שתחזור?

ירון מרגולין בתפקיד לאונטס מלך סיצילה - אוגוסט 2014

ירון מרגולין בגיל 60 – בתפקיד לאונטס מלך סיצילה – אוגוסט 2014

אין רגשות אשם באהבה – גבר מתעורר
החלתי להכנס לדמותו של מלך סיציליה. לאונטס, מלך סיציליה, טיפוס קשה – ומפתיע, דמות שייקספירית שהחלה להאחד עם נפשי, ומאתגרת אותי. הוא אדם חזק שרואה את האחר רק כשהוא זקוק לו להגשמת מטרותיו ויעדיו. הוא תקיף ועקשן אבל, ביום אחד, כשהוא מתעורר – הוא מתגמש. לאונטס מתחיל לראות את האחר ובכך מאפשר לכוח האהבה לשוב אליו. בערוב ימיו חווה המלך חיי אהבה עמוקה. מבלי לעשות חשבון נפש עמוק ומבלי להתייסר מצפונית הוא מתעורר ושב כמאהב. הוא קורא להחזיר אליו את הרמיון, שאותה רצח עשרים שנה קודם לכן.
רעיון ההתעוררות מתאים, לדעת שקספיר, למלך עקשן ולא לאדם רגיל משום שזה האחרון יחוש רגשות אשמה וייסוריי מצפון.
לאונטס הביא אותי להתמודדות גדולה עם האתגר, ההתמד ומשפטי ההחלשה. המחול הפגיש אותי עם חוויות יוצאות דופן של "אין רגשות אשם באהבה".

שריר המותן והאגן
תחילת החזרה לכושר וההתגשמות הציפה את גופי בחומצת חלב. הכאב היה כללי. הכיווץ
עקב מאמץ יתר רגיל ומוכר לכל מי שחווה חזרה לכושר. הודות לשיטת הלחיצות שפיתחתי ״לחיצות ההחלמה״ מהר מאוד השארתי את הכאב הזה מאחורי, אבל הדמימות שפרצו ממעמקים היו קשות. וזה כבר סיפור אחר שללא לחיצות ההחלמה אשר יודעות להתמודד עם תופעות כאלה ספק אם הייתי מסוגל להמשיך.

משפטי ההחלשה מוקרנים לימין הגוף
"חבל על המאמץ" – כאבי הדמימה: "לא תצליח לעמוד במשימה שלך" מוקרנים אל שרירים בגוף ומופיעים ככאב כרוני בשלושה אזורים: בית השחי, ברך ימנית פנימית, באזור מפרק הירך – באגן הימני ובצד הירך שתחתיו. הכאב מופיע בשרירים וגם ברצועה הפנימית של הברך בלועזית: Medial collateral muscle.
כשאתה מסלק מדרכך את החברים המחלישים ואחר כך גם את שואבי האנרגיה שדורשים דווקא את חמשת דקות המנוחה שלך, מתחילה בעיה חדשה וקשה מקודמתה. משפטי ההחלשה פורצים מתוכך ומאוד קשה להשתיקם או לסלקם ממרחב חייך. יותר ויותר אתה נאבק על "לאפשר לעצמך לשבת לנוח", ללכת לישון מוקדם, ואפילו להניח לשטיפת הרכב ההכרחית ביום המנוחה שלך.
לרוע מזלי שלושת דמימות ההחלשה פרצו בבת אחת בתום החודש השמיני לחזרתי לכושר (וארבעה חודשים לפני הופעת הבכורה ב Booking Dance Festival בניו יורק). הכאב בכל צד ימין של גופי מעיר אותי בלילה. הוא חדל כשאני רוקד ושב כשאני נח לרגע.

דמימת בית השחי - כיווץ כרוני שמסרב להשתחרר ככל שריר שמשתחרר באופן טבעי אחרי תנועה מאומצת או שגויה. כיווץ השריר עד דמימה בא כביטוי ללחץ נפשי, צער או התרגשות גדולה. ירון מרגולין פורץ דמימת בית השחי שמונעת תנועת יד כלפי מעלה. יולי 2014.

דמימת בית השחי – כיווץ כרוני שמסרב להשתחרר ככל שריר שמשתחרר באופן טבעי אחרי תנועה מאומצת או שגויה. כיווץ השריר עד דמימה בא כביטוי ללחץ נפשי, צער או התרגשות גדולה. ירון מרגולין פורץ דמימת בית השחי שמונעת תנועת יד כלפי מעלה. יולי 2014.

פרוט מיקומי הדמימה של משפטי ההחלשה

(פרוט מיקומי הדמימה יהיה קצר ומיועד למתעמקים בנושא)
1. כיווץ כרוני בשריר בבית השחי – בשריר הטראס מאז׳ור בעברית: ׳השריר העגול הגדול׳ (Musculus teres major)
2. בברך הימנית – מדיאלית (בשריר החצי קרומיMusculus semimembranosus)

3. בצדי האגן הימני ובצד הירך – בשריר האגסי (Musculus piriformis) – הימני. דמימה בשריר האגסי מביאה פעמים רבות גם לכאב גב סיאטי וקשורה בגורמים לפריצת דיסק בחוליות הגב התחתון L4. וכן ב L5. וכן בשריר הטנסור אוף פסיה לטה שבציד הירך הימנית. השריר הזה מרים את הרגל לצד כשהברך פונה קדימה (Musculus tensor fasciae latae).

למה אני נכנס למצבי הסחת דעת?

 דמימת משפטי ההחלשה שכיחה ופועלת כמו ״חבל על המאמץ שלך״, היא יוצר הסחת דעת, מפתה לחוויות הדוניסטיות ומחבלת במרחב התנועה ובגמישות הגוף שלך.

יש לזכור: בחלקה קשורה הסחת דעתך בירידת הסוכר בדם, בחלקה החלשות המוח פועלת נגדך בגלל המאמץ שעשית, אבל בחלקה היא טבועה בך דרך משפטים קדומים שהשמיעו לך דמויות סמכותיות שהאמנת שהן צודקות כגון – ״בשביל מה לך״?

״לא נראה לך שזה קשה מדי לגילך״

״מספיק להתאמץ – ומה עם המשחקים שלך – הם מחכים לך … נו… ״.
לו היו נשמעים משפטים גיבוי כגון – ״כדאי לך לנסות שוב, ההצלחה שלך מובטחת״. ״עוד מאמץ קטן והפתרון יגיע״… ״הנסיון החוזר יקדם אותך. מן הידועות שאם תצליח בכוחות עצמך יגבר בטחונך העצמי״…
לנוכחתם של משפטי הגיבוי בילדותך המוקדמת עוצמה אדירה. נוכחותם בחייך לא יכולה לתת לדמימה או למשפטי ההחלשה השפעה כה הרסנית עכשיו על חייך.
הדמימה פורצת בגיל המבוגר (26 ואילך) והיא מאוד כואבת לדוגמה: דמימה בבית השחי כואבת מאוד, משתקפת בתנועת היד למעלה, או לאחור (סגירת חזייה). זאת תופעה מוכרת לכל העוסקים בטיפול, אבל הדמימה מגבילה גם תנועה מוכרת פחות של הרמת הרגל הישרה לאחור (ארבסק, בלשון הרקדנים). הסיבה נמצאת במקור הדמימה שמשותף לאזורי הגוף השונים ובו יש לטפל. הכאב הגופני סמפטומטי בלבד. הטיפול בו לכשעצמו חשוב, אבל יחזור אם מקור הבעיה. הכיווץ הנפשי, לא הביולוגי יוזנח.
ולריקוד שלי אני זקוק דווקא להן – לארבסק ולשפגאט …


״יו איך בא לי״ אומר אדם – כשהמוח שלו עייף.

החוויה ההדוניסטית מנצחת אותך כשהמוח שלך עייף. זה הרגע בו הוא מייצר משפטי החלשה דוגמת "יו איך בא לי" …

חשוב לדעת – כשהמוח עייף מתפתח מאבק בין חלקי המערכת האימפולסיבית (הרגשית) לבין החלקים הרציונליים.

התשוקה וההיגיון אז מתנגשים אצלך כמו בסיפור הנחש והתפוח בגן עדן או כמו במערכת התשוקה ששייקספיר מציג ברומיאו ויוליה.

טוען פרופ׳ אריאלי בספרו "האמת על האמת״.

אנשים נוטים להיכנע לפיתויים בקלות רבה כשמוחם תפוס במאמץ שמביא אותו לעייפות.

לפי מחקר חדש תמצאו עצמכם בסוף יום עמל מול קופסת גלידה ולא יעזור אם בחרתם בתהליך הרזיה.. הקופסה תפתח והגלידה תאכל!
טוענים חוקרים נוספים כמו באבא שיוו (פרופסור מאוניברסיטת סטנפורד) וסשה פדוריכין (פרופסור מאוניברסיטת אינדיאנה).
עייפות מנטלית ומאמץ שכלי אינטנסיבי עשויים להוביל אתך לירידה בלקיחת החלטות אסטרטגיות, ביכולת שלך לומר לא לפיתויים וגם בירידה בסיבולת הגופנית.
בימים לחוצים, מסביר אריאלי, או בערבים עייפים, תותר על מזון בריא ותעדיף סטיק נוטף שומן מבשר אדום, או מילק שייק שוקולד כי תלך אחרי ה: ״יו איך בא לי״…
דן אריאלי (פרופסור לפסיכולוגיה ולכלכלה התנהגותית באוניברסיטת דיוק, חבר הסגל במחלקה למחקר מדעי המוח הקוגניטיבי) בספרו "האמת על האמת" והמוח העייף במרכזו.
בעיות שמאמץ אמיתי מזמן לך  – בעיותך שונות מבעיותיו של חנפן שבונה עצמו כצל של משקיען אחר. חששות, היסוס ופחדים באים ועולים, מעוצמה. הם באים כדי להסית למנוחה, להפסקה להתנפלות על שומנים וסוכר ותמיד יהיו בראשו של המתאמץ באמת. וככל שהתמדה וככל שהמאמץ יהיו חלק מחייך – הסחת הדעת והתאוה למתוק, שומן וליציאה לחופשה יזלגו אל חייך.
המאבק על המשך הדרך מול קולות ההחלשה, להתאמץ, להשקיע בעיקר, לזכור את התכנון האסטרטגי מוכר לספורטאים ולרקדנים וגם למצליחנים בתחומי חיים שונים.
יכולתך להמשיך, עוד צעד, עוד מדרגה, עוד מתיחת גוף, עוד הופעה … אומר לך, קולו של מי שהוא באמת חבר שלך – הוא משמיע לך את נעימתה המופלאה של השירה הבנויה ממשפטי הגיבוי.
… נעימות שמושמעות באזניהם של המצליחים.
פלאי ההחלמה
סיימתי את כתיבת מאמר זה, התקשרתי לעורכת מאמרי, הדרה ספרא, כדי שתעבור ותערוך את הכתוב, כהרגלה מזה שנים. המשכתי לעין כרם – לחזרה נוספת על ריקוד הסולו הדורשני שלי "לאונטס" (בכורה לינקולן סנטר, ניו-יורק, ינואר 2015 במסגרת ה Booking Dance Festival) ממתינה לי עכשיו סדרת לחיצות החלמה בתנועה ואין לי כאבים. נראה שהחלמתי וכל דמימותי שהוזכרו כאן פשוט נעלמו.

אשמח לשמוע ממך – ירון מרגולין

משפטי ההחלשה הם חלק מהיכולות שלך לצאת מהמצב המביך אל דרך ההצלחה  – נשארו לך שאלות –

אשמח לשמוע ממך.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    ראה/י גם מאמרי על אלו שמסתפקים בחלום ובתקווה למסע מוצלח ומוותרים על כישורי חיים ופיתוחם למען דופמין.

    BOOKING DANCE APAP SHOWCASES
    Friday, January 9, 2015
    Jazz at Lincoln Center
    Save the date
    See a diverse range of USA dance companies perform extraordinary showcases in the most beautiful and elegant setting imaginable – The Allen Room at Jazz at Lincoln Center overlooking Central Park through 4,500 square feet of windows! Dance at its best in NYC at its best! Come and go as you please throughout the evening. A once-in-a-lifetime experience!
    This year will feature a special guest artist from Israel – Yaron Margolin – who will open the show with a world premiere his newest solo entitled Leontes
    ירון מרגולין 20.8.14
    ערכה: הדרה ספרא

    מתלבטים איך להתחיל – מחפשים שינוי ויזמות?
    טיפול בגובה העיניים. במאמר זה תמצאו תשובות לכל השאלות המטרידות, על מצבי תקיעות – שיטה פשוטה, יעילה וזריזה – שלוש שאלות – חושפות ומניעות אותך לברר כדי לפעול – ואם הידיעה מה אני רוצה ברורה ואם ההבנה שלי מגיעה עד אל השורשים של הרצון שלי וחושפת את הסיבה ללמה זה מה שאני רוצה – וגם הדרך והאמצעים להשיג כל זאת שקופים בפני – אז למה לא השגתי את כל זה עד היום? השאלה השלישית פונה אל הבטחת השווא הממכרת. תחושת הביטחון שמצב המתנה שלך למעשה מאוד מסוכנת לעתידך. בו מעורבת ציפייה לבאות – היא המסוכנת – כי היא מעוררת את הורמון הדופמין במוח שלך. ראה במאמרי – ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – כאן יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין
    רוצה לדעת כיצד יוצאים מתסכול שבמצב בו התקיעות מובליה, אחת ולתמיד – נא להקליק על המאמר.- כאן

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    משעמם לי – חבייר בנסאו רצה לחיות לפי רצונו, אבל מבלי להזדקק לפטרונים עשירים – סיפור אמיתי – עם שם בדוי שמובא במאמרי "משעמם לי – מה עושים – זה כואב.
    זעקות השבר על שעמום אינן נדירות והן רוויות כאב. יש ומקור השבר בחיים שלך נובע מסיום פרויקט מרגש או מסיום קרירה מוצלחת. רוצה לדעת על הדרך המיוחדת שבה חבייר בנסאו פתר את הבעיה המכאיבה – מאמר זה יכול להאיר את דרכך ולתת לך הזדמנות לצאת מהבעיה שלך למאמר המלא יש להקליק כאן.

    במאמר "טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר" – נגלה שבעיה נפשית היא לפעמים סימן לבריאות ועוצמה –  הבעיה מתחילה כשהנפש שלך מתכווצת למען הגנתה – כדי להגן ולשמור על חייך. הזמנה לקריאה – להקליק כאן – 

    אני מזמין אותך לאתר החדש של לחיצות ההחלמה – להקליק כאן

    נשארו לך שאלות

    לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

    אשמח לשמוע ממך – ירון מרגולין

    אשמח להשיב לכל שאלה.

      שמי Name:


      טלפון phone:


      דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


      איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


      אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


      למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך).
      מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

      Recent Articles

      Of sexual desire and the wish for intimacy and the two different languages ​​in which they materialise:

      Six degrees of guilt

      Kidney Failure Taming the Rogue Kidneys Vital Information

      מאמרים אחרונים

      Kidney Failure

      Taming the Rogue Kidneys

      Vital Information

      מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

      הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

      יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

      חרדה

      איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

      טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

      למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

      גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

      חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

      על ההזנחה –

      ניתוק רגשי – על הקורוציונה

      די לכאב

      ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

      התודעה השלילית

      ביקורת מבזה

      איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

      נמאס לי מהחיים מה עושים

      על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

      מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

      שלושת המיצים

      לחלק הראשון הבצל והפלפלים

      לחלק השני – החסה

      לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

      לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

      לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

      לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

      עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

      טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

      הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

      מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

      אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

      אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

      הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

      להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

      וירוס הקורונה וגרון יבש

      -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

      ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

      אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

      אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

      התרופות והרע – ויטמין D3

      על בדיקות הדם

      אנמיה למה חסר לי ברזל?

      רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

      להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

      רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

      שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

      עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

      ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

      פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

      ויטמין השמש ויטמין D-

      התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

      רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

      מזונות גבריים ובטן שטוחה

      שלושת המיצים

      על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

      טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

      חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

      על ההזנחה –

      ניתוק רגשי – על הקורוציונה

      די לכאב

      ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

      התודעה השלילית

      ביקורת מבזה

      על לחם חוקם של העסקים

      למה אני לא מצליח להתמודד

      מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

      סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

      כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

      כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

      טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

      אי ספיקת כליות – צום חלבונים

      צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

      אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

      אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

      אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

      "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

      ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

      פרק ב'

      פרק ג'

      נשלח ב זוגיות, כללי, תורת הדמימות

      כתיבת תגובה

      Or

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      *