טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

למה המרמור הזה, די עם הפסיביות הזו! כל מי שסובל מתסמינים רגשיים קשים כחרדות, פחדים, ייאוש עמוק או ייסורי מצפון מכיר את ההרגשה המתסכלת הזו.

במאמר זה נגלה אפשרויות פשוטות, מדויקות לזיהוי וטיפול טבעי בכאבים נפשיים – הנפש שלך חכמה מאוד. הסיבות להיווצרות תסמינים מדכאים נובעות דווקא מהניסיון של הנפש להגן על עצמה! כשאנו מבינים לעומק את הצורה בה הנפש עובדת, יש לנו דרך לסייע לה בעדינות לצאת ממשבר. הסקרנות הובילה רבים מאתנו לפעילות נדרשת, בה אנו מתבוננים ומשחזרים בהדרגה את הזמן בו הנפש שלנו התכווצה. לזמן התכווצותה יש השלכות על האופי של התסמינים: דיכאון, ייאוש, חרדה או פחד שאוחז בה.

מתי הנפש מתכווצת?

סחף רגשי גדול הוא אירוע שכיח. האם נפש בת שנתיים, שלוש או  4 שנים תוכל לעמוד איתן מולו, ולשרוד חוויה של סחף רגשי גדול כפי שנפש בת 30 יכולה? זו אחת השאלות העומדת מול כשלי צמיחת הנפש בגילאים הצעירים והצורך הגדול בכל דור לגונן עליה מחדש. נפש צעירה מהירה להתרגש אך אין לה מיומנויות להתרגש בעוצמות של אדם מבוגר.

לורנצו לוטו דיוקן של לוקרציה c.1533. Lorenzo Lotto (c. 1480 – 1556/57)
דיוקן של אישה צנועה מאיטליה ורישום על שולחנה שמכוון אל לוקריציה הרומאית שהגנה על כבודה, והביא לשינוי באימפריה. הציור בא ללמד שלא כל מי שנמצא למעלה אינו אלא פושע וחמדן. ציור שמן מופלא של הצייר האגדי לורנצו לוטו, ממשיך האסכולה הוונציאנית שב ומרגש. "Nec ulla impudica Lucretiae exemplo vivet"
אימפודיקה של לוקריאטייה אקסמפלו" – "שום עלמה או אישה לא נשואה תחיה עוד לאור הדוגמה של לוקריציה": אומר הפתק, שמזהיר מאימת השלטון שאי אפשר להעביר עליו ביקורת.
הציור נרכש על ידי האנגלים, ומוצג בגלריה הלאומית הנהדרת שלהם (כניסה לכול ובחינם) ככל הידוע הדיוקן של לוקרציה מופיע לראשונה ברשומה שנכתבה בסוף המאה ה -18, כאשר הדיוקן הזה היה באוסף "פזארו" בוונציה – הציור מיוחס כמובן ללוקרזיה ולייר, שהתחתנה עם משפחת פזארו המפורסמת בשנת 1533.
הפתק על השולחן מסגיר את לורנצו לוטו – הוא הצייר. פעמים רבות מופיעים רמזים כאלו בעבודותיו אבל, כאמור לעיל, הפתק רומז על לוקרציה אשתו של אציל בשם לוקיוס טארקוויניוס קולאטינוס. לאחר שנאנסה על ידי סקסטוס, בנו של המלך הרומי האחרון, לוקיוס טארקוויניוס סופרבוס, פעלה בדרך לא מקובלת לתקופתנו שזעזעה את הממלכה. נקמתם של אזרחי רומא במשפחת המלוכה הובילה למהפכה שלטונית שהפסיקה את המלוכה ברומא כליל והפכה אותה לרפובליקה.

היכולת לעמוד נוכח סחף נפשי גדול שונה בכל גיל וככל שהנפש מבוגרת יותר מסתבר שהיא חסונה יותר מפני עוצמות סוחפות של רגשות עזים. פחד שמכווץ ילד בן 4 שכיח. ילדים קטנים מתכווצים בגיל זה בגלל שינוי פתאומי במזג האויר כמו חושך. אבל חושך שמגיח אפילו בפתאומיות לא מהווה סיבה לפחד איום – אם מלאו לך 18 שנים. הידיעה שלנו לגבי מועד הסחף הרגשי שהביא את הנפש שלך לכיווץ משמעותית לתהליך השחרור: התרגשות, עצבות, פחד, געגועים דורשים טיפול אחר ושונה בבואנו לסייע  לנפש שלך לאחר שהתכווצה. כי הכיווץ הנפשי במצבי פחד שונים מאוד מהכיווץ עקב געגועים. אם הייסורים שלך נובעים מפחד שמקורו בכיווץ שארע לך לפני 24 שנים, כשהיית בגיל 4 למשל, כגון עקב פחד נוראי מחושך בגלל הפסקת חשמל כללית, עומדת לפנינו משימה די פשוטה – להביא את הנפש שהתכווצה בך בגיל 4 לשחרור. ככל שמועד האירוע מוגדר טוב יותר בפנינו, כך קל יותר להביא לך מזור.

היכולת לטפל במסירות בשורש הבעיה שלך ולענות ברצינות על השאלות המטרידות אותך בעת כאב נפשי קיימת. הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית מעמידה לרשות המטפל ההוליסטי כלים מצוינים, רכים ומדויקים לטיפול בבעיה שלך. ההבנה שהנפש שלך חכמה מאוד עומד לנגד עיניו של המרפא. המטפל ההוליסטי והפסיכותרפיסט יודעים שהנפש התכווצה בגוף שפועל בחכמה. מדובר באירוע שבא להגן עליה, בהתכווצות חזקה היא מתכנסת בתוך עצמה. גם הגוף מתכווץ לצרכי הגנה עצמית במצבי סחף רגשי. ומה היא מבקשת – לחבק את עצמה?  נושאים אלו מעניינים רבים.
אני מזמין אותך להרחיב את ידיעותיך על הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית במאמרי כאן.

ירון מרגולין - חיות תוססת וכוח רוחני שעובר כל ממד של טכניקה

ירון מרגולין – חיות תוססת וכוח רוחני שעובר כל ממד של טכניקה

׳למה אני תקוע בבית׳, ׳למה אני לא מתקדם בעבודה׳, בלתי נדרש?  … למה משעמם לי גם למה אני לא מרוצה מהחיים – ומה הבעיה שלי. הן שאלות נפוצות ששבות ועולות בקרב כל מי ששואף לחזור ולהיות מה שהיה בשביל יקיריו. למה אני לבד? ולמה אין לי זוגיות? שואל מי שמתקשה ונפשו אוחזת בידיעה שאפשר לחיות אחרת. ואם היא המכווצת, יודעת לשאול שאלות כאלו דרכך, הרי שהיא מאמינה בכוחותיך שיביאו לה, בהדרגה, בעדינות פתרון חומל ואמתי למצבה.
כן, ישנם כאבים שמקורם נפשי. סיבוכים רבים בחיים בהחלט מקורם נפשי אבל ישנם כאבים וסיבוכים שמקורם גופני. הנפש והגוף פועלים הדדית. הם פועלים זה על זו וזו על זה. לכן פתרון לכאב נפשי מתאפשר, כשמסתייעים בכוחות הגוף ובכוחות הנפש. בגוף כוחות החלמה רבים וגם בנפש. יש לזמן אותם לסייע לך.
הפתרון אינו מקסם שווא ובהחלט יידרש סיוע שלך להשגתו. שימוש בפעילות פיזית: הליכה בטבע (20 דקות), מקלחת במים זורמים, טכניקות להרפיית כיווצי שרירים כרוניים, ומזון המבוסס על ירקות ופרות. לעתים תידרש להיעזר באבקות או בתמציות צמחים. ולריאן (officinalis Valeriana) למשל הוא צמח מרגיע אבקה מהשורש שלו מסייע בבעיות שינה ולנדודי שינה, תמצית מפרחי החרדל (Mustard) קלה להכנה ביתית, מסייעת נגד דיכאון פתאומי. כל אלו יכולים לזרז את תהליך ההחלמה שלך.

על הכיווץ הכרוני של השרירים והטיפול בו אפשר לקרוא בהקלקה – כאן. על מזון בריא אני מזמין אותך להרחיב את הקריאה כאן במאמרי: "שלושת המיצים: מתוק, כתום וירוק" אני מספר לך כיצד אני שומר על בריאותי.

למה אנשים לוקחים סמים כתרופה לכאבי נפש?
הסובלים מחרדות ופחדים מאבדים את איכות חייהם – התרופות מרוקנות מגופם יסודות מזון חשובים שרק מגדילים את המצוקה הנפשית ומוסיפים עליה מצוקה נפשית – עוד על כך כאן ומשום שמידע זה נחסך מהם ורבים מחפשים פתרון מהיר לבעיה. הם מבקשים לשוב לחיים והקסם שבנטילת תרופה יפעל למענם ויעשה זאת עבורם. משהוא מהיר הם מבקשים וזה מסביר את הנפילה השכיחה של רבים מאתנו בשבי מקסם הסמים הרפואיים.
סמים ניתנים במצבים כאלו על-ידי רופאים והם מטשטשים תחושות קשות באופן זמני, אולם יש והם מחמירים את הבעיות בטווח הארוך. במקרים אחרים המומחים מאשפזים אותך.
לדעת מתי האשפוז שלך מתחיל קל, וזה בשליטתך, אבל מתי הוא יסתיים? אין לדעת, כי הם מעתה, שולטים במועד יציאתך משם. ואם בא לך להשתחרר קודם לכן והמומחים יכריעו שעליך להישאר שם, מה אז?

מה היא בעיה נפשית?

בעיה נפשית היא לפעמים אחת מהדרכים שבהן הנפש משתמשת כדי להגן על עצמה. בנפש כוחות הישרדות וכוחות יצירה והולדה. הכוחות הללו מיצרים שינוי והגנה על שלמותה. יש והכוחות הנפשיים מיצרים מהלך חיים חדש ויש והם בונים מחדש מרחב או כוח מהכוחות הנפשיים שניזוקו. הבעיה מתחילה כשהנפש מתכווצת למען הגנתה. כשהנפש חשה שיש איום על שלמותה היא נדרכת. הנפש מפעילה כוחות הישרדותיים. היא מתגוננת. התגוננותה היא דבר טבעי. אין חיים ללא נפש. היא חשה זאת בטבעה ושומרת על עצמה תמיד למען חייך.

ונוס – ג'ורג'ונה Giorgio Barbarelli da Castelfranco; ‏1477–1510) Venere dormiente צייר אסכולה ונציאנית. ג'ורג'ונה ידוע בציורים פואטיים, באור המיוחד, הנשגב של הציור הונציאני. רק ציורים בודדים (כשישה) מזוהים בוודאות כעבודות שלו, בעקבות המגפה שהרגה אותו. ביצירותיו בולטים הכישרון הבלתי רגיל שלו, המקוריות ודרך המחשבה העמוקה. הצבעים מלאי רגש, ונראה כי דמויותיו נתונות בהליך נפשי עמוק ועז, הגובל במסתורין. אי ודאות אופפת את זהותו אבל גם את יצירותיו ומשמעותן חוכמה ויופי.

על הנפש – (On the Soul) הידעת שהנפש היא מרחב מאוד דינמי, ים של תנועה?

הנפש היא מרחב גמיש ונע. עולם שמשתנה כל הזמן, כמו אוקינוס. יש בנפש מרחבים, זרמים, מעמקים, התפרצויות למעלה, אפילו רעידות אדמה. המרחבים שפועלים בנפש משפיעים זה על זה הדדית: מזהים בה ניצוצות, אפלוליות, התפשטויות והתכווצויות. בנוסף לאלו ישנם הקטבים המנוגדים והם פועלים בה ככוח חשמלי ומפעילים זרמים אנרגטיים שמניעים אותה. ישנו קוטב שלילי גם קוטב חיובי וזה שהוא לא זה ולא זה ומעל הכול היא חכמה ואצור בה ידע עצום.
הנפש החכמה – שורדת – ובפני איום על שלמותה היא מתפשטת ובועטת או מתכווצת. האיום יכול לבוא מבחוץ אבל גם מתוכה.
הנפש חכמה – ושורדת – ובפני איום על שלמותה היא מתפשטת ובועטת או מתכווצת. האיום יכול לבוא מבחוץ אבל גם מתוכה.

בן טריט – הכנה לציור 26.08.2017. Ben Tritt

היופי הוא מזונה של הנפש, מוזיקה, נוף, ריקוד וציור. הנפש אוהבת את התנועה. בעיקר כשהיא חסרה בה. כשהאדם הולך בשדה פרחי חרדל ומכין לעצמו תמצית מהם הוא נע ביופי.

מקורן של בעיות נפשיות  

1. הצפה רגשית – הנפש תמיד תדאג לשמור על שלמותה.  והיא עולה על גדותיה וחווה הצפה רגשית. חווית ההצפה גוררת את הנפש להתכווץ. כיווץ הנפש נובע מרצונה לשרוד נוכח הצפה רגשית.

2. עשיית מעשה שהוא מנוגד למצפונך – פעולה שמקוממת את המצפון מכווץ את נפשך ומכביד על זרימתה הטבעית. התופעה הזו מכונה "רגשי אשמה". רגשי אשמה הם סוג נוסף של בעיה נפשית. רבים סובלים מרגשי אשמה. רגשי אשמה יכולים להציף את נפשך ללא הפסק. הנפש מתפשטת ובועטת. הבעיה מתחילה במושא בעיטותיה – היא בועטת בכוח הרצון שלך. ואז מתעורר כאב נפשי.
במאמרי שש דרגות של רגשות האשם תוכלו להרחיב את הבנתכם בנושא חשוב זה – אל המאמר אני מזמין אותך להקליק – כאן.

3. הצפה שבאה מגורם חיצוני – רגשות מביכים – רגשות של קרבה יתרה ורגשות ההרחקה שכיחים אבל יש והם מאיימים על שלמות נפשך. רגשות עזים מביכים אותך ומכווצים את נפשך בעיקר כשהם מתפרצים בפתאומית. האנשים חווים הצפה רגשית פתאומית. יש לזכור: הנפש תמיד תדאג לשמור על שלמותה. נוצר מצב בו הנפש מתפשטת בבת אחת ומתכווצת מיד לאחר מכן בכדי לשמור על שלמותה.
רגשות של קרבה נקשרים באינטימיות שאינה במקומה ובפחדים שמכווצים אותך. הרגשות המתפשטים באים ממשפחה של רגשות ההנאה. העונג נובע מפעילות גופנית מרחיבת נפש. הבעיה שרגשות הנאה נתפסים כסחף רגשני נמוך של אנשים נחותים. והתפרצותם מתקבלת באירועים חברתיים כדבר בזוי, נחות, ובלתי נסבל. ברגעים בהם הרגשות הללו מציפים אותך – נוכח עצומתם וחוסר יכולתך לשאת אותם – אפשר שתכנס אל חייך חוויית סטרס.
רגשות עלבון מכווצים חזק מאוד, במיוחד אם הם מופיעים בציבור. בגיל הצעיר רגשות העלבון נתפשים ככיווץ כה חזק עד כדי כך שבמקרים מסוימים הדבר הופך לטראומה. טראומה זו מסוכנת ובבואך לגיל 26 היא יכולה להתפרץ. הסבל הנפשי במצב כזה איום ונורא.

LORETO The Basilica della Santa Casa

LORETO The Basilica della Santa Casa

הנפש שלך יודעת להתכווץ ולהתרחב. תרופה פסיכיאטרית ניתנות לך במצבים כאלו. ההסברים המקובלים במתן תרופות משתנים, אך הם לא פותרים את בעיית הציטוקינים – נושא עליו אפשר לקרוא עוד כאן. בימנו האופנה עומדת על סיפורי מוח – הכול לכאורה עומד ותלוי בידי המוח שלך. מהנחת יסוד זו עולה גם שרק סמים יכולים לכאורה, לשנות משהו בכימיה של המוח שלך. האם הסברים אלו לא נוגדים את התפיסה הקוראת לך לפעול! המחשבה הבריאה מלמדת אותך, מאז תקופת הלידה מחדש – הרנסנס, שהאחריות לחייך עליך ורצונך הוא שלך. אפשר וצריך לפעול למען הבראתך! הסמים הרפואיים מקלים עליך אבל הם רק מטשטשים, באופן זמני, את תחושות האשם. התרופות מסלקות גם את תחושת העלבון שאוחז בנפש שלך ומכווץ אותה ואת שרירי הגוף. ובגיל 26 מה תעשה אז? ואם גיל 26 מאחוריך תאושפז? את מצב הרוח השלילי שלך – קשה מאוד לסלק נוכח התפרצותם של הציטוקינים שהצטברו בתוך תהליך כיווץ הנפש המתגוננת. הציטוקינים מופיעים כשמתחילה להתפתח בגוף דלקת! דלקת היא חלק מתגובות המערכת הרגשית. במצבי לחץ כל אחד מאתנו מתכווץ. פחד מכווץ אבל גם מאמץ ושימחה שעולה על גדותיה – דלקת היא גם מצב בו המערכת החיסונית של הגוף מגיבה על מצב לא תקין. על נושא זה אפשר לקרוא עוד – כאן

הרגשה קשה מאוד חולפת עם הסמים שלקחת, אבל צומחת תחתיה חוויה גרועה ממנה – חרדה.
החרדות יוצרת תחושה מתמדת של מחנק, צער ואובדן. החרדה מכווצת את הגוף שעובר למצב של כיווץ כרוני.
לכיווץ שרירי כרוני יש השפעות קשות על תפקוד המוח ועל יצירת ׳סטרס׳.

סטרסהוא חוויה שמנהלת את חייך. במידה וסטרס לכשעצמו נושא התעניינותך אני מזמין אותך להקליק – כאן ולהגיע למאמרי בנושא "סטרס".

4. הדדיות הגוף נפש – כשהנפש יורדת לתת מרחב – היא מצטמצמת בתוך עצמה וכן הגוף.

לסביבה יש השפעה עצומה על המצב הנפשי:
האדם הוא חברתי וכשהחברה מבקרת אותך, מעליבה אותך, דורשת ממך לפעול בניגוד למצפונך, הנפש שלך מתכווצת בתוך עצמה. נפש מכווצת לא משתחררת מעצמה – היא זורמת בתוך עצמה בקצב משלה. וכשהיא נדחסת אל תוך עצמה, היא מתקשה, זורמת פחות, מהססת יותר וזרימתה הטבעית אפילו נעצרת. התופעה מכונה ירידה לתת מרחב וכשהיא מחבלת בתפקוד הגוף וגוררת אותו לכיווצי שרירים כרוניים תכונה: דמימה. הנפש עצמה נשארת מכווצת ואז היא מתחילה לדמם את הגוף בכיווצי שרירים תואמים – זו תופעה שמכונה דמימה.

ידעת שחכמי המאה ה- 17 הכירו את התופעה הזו?

שפינוזה כתב עליה בהרחבה – באתיקה שלו ואפילו בחיבורו "על תיקון השכל". באחרון שפינוזה  שואף לעשות שינוי של ממש ברגשות שלנו, בעזרת השכל הבריא. ולהגיע, למשל, למצב מיטבי אפילו של שמחה. לשם כך, מציע שפינוזה שנשתמש בשכל – זה לא דבר שיקרה מעצמו, וסוג כזה של שינוי לא יכול להיות ללא שיטה נפלאה שכיום אנו קוראים לה: 'טיפול באמצעות דיבור' – "talking cure". אחד מעקרונותיה ברור המציאות: האם באמת נכשלתי? האם הכישלון שלי מוחלט? אולי גם קצת הצלחתי? משההרגשה השלילית שלך חולפת, בעזרת סמי הרפואה – לא בעזרת המחשבה – מתפרצות ההלוצינציות. הסיבה לכך נובעת מכיווצי השרירים. הנפש המכווצת הביאה לכיווץ גופני, כרוני – והשרירים ממשיכים בכיווצם למה שיהיו משוחררים? הרי איש לא הביא לשחרורם. ומי יביא אותם לשחרור – זה שמומחיותו במתן מרשמים?
הלוצינציות הן עיוותי תפיסה. מחשבות שליליות העולות באופן אוטומטי וחוזרות במוח מעצמן. רוב האנשים, רואים אותן כאמת מוחלטת והן משפיעות על הרגשות של רובנו ופעולותינו נקבעות על-ידן. בעקבות סמי הרפואה, הלוצינציות מופיעות במקום הרגשה טובה בשלב מאוחר יותר. הגירויים הבאים מהמציאות לא נקלטים נכון על ידי המחשבות אחרי שימוש בתרופות מסממות. הנפש מתחילה לדמות את שאינו קיים במציאות. את הקיים היא ממשיגה כלא קיים והלא קיים נתפס בה כקיים. זה הרגע בו נוסף כיווץ אל חיי הנפש שלך. כישלונות, אי עמידה ביעדים ותסכולים נערמים עליך. ההתמדה האינסופית של טיפול נפשי הכולל תרופות, מכות חשמל, קשירות ונטילת סמים מאכזבת – תב העת המדעי  Molecular Psychiatry, שיוצא בארה"ב, פרסם מחקר חדש שרבים רואים בו רעידת אדמה – תרופות נוגדות דלקת, מחלישות את הופעת הציטוקינים ומקלה על מצב נפשי – בנוסף יצא מחקר חדש שהוכיח כי התרופות שאדם דיכאוני נוטל לא יעילות יותר מפלצבו.

למאמרי חרדה, סטרס, מצב רוח שלילי ותרופות פסיכיאטריות שלא עוזרות בכלל

טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

5. זרימה היא דבר בריא, פסולת גופנית נערמת וחוסמת אותה.

האני הוא מכלול חיי. מתנהלים בו חיים בכמה דרגות הן במרחב הגופני והנפשי. התכונה המשותפת שבולטת כאן מכונה זרימה אבל ישנם בגוף גם חיים של ממש.
מיליוני תאים חיים באני וכל אחד מהם הוא גם יצור חי שאוכל ופולט שאריות מזון שחייבות להתנקז ולזרום החוצה.
בנוכחות דלקת (ציטוקינים) ובהעדר פעולת ניקוז מיטבית נערמת בגוף פסולת. לפסולת הזו כמה השפעות שליליות על התפקוד ואחת מהן סתימה, שינוי המבנה הכימי של הנוזל כולל של ה- Ph. פעולת הגוף נחבלת. גירויים שבאים מהמציאות לא נתפסים נכון ויוצרים do מצב של הלוצינציות.
במצבי הלוצינציות הנפש מתחילה לדמות את שאינו קיים במציאות כקיים – בגלל הסתימה שנוצרה בהעדר הניקוז. הרפש נערם לגוש שלוחץ ומפריע לזרימת דם וגם פולסים עצביים משתבשים בגללו. זו הסיבה שהמוח שלך מקבל מעתה אותות שגויים מהגוף ומהחושים. טעויות מתחילות, חלקן בניהול הגוף וחלקן בניהול הנפש – אלו משבשים את חייך. הכישלונות מתחילים לחדור אל חייך והם משפיעים על מצב הנפש ומכווצים אותה. הנפש לא עברה סחף רגשי, ולא התכווצה עקב ביקורת שהושמעה נגדך. לא הייתה פעולה שמצדיקה עלבון גם לא חווית אלימות אבל התופעה הגופנית – שנובעת מניקוז לקוי, לוחצת על העצבים שלך ומכווצת את שרירי הגוף שלך, והיא שלא מאפשרת מעבר תקין של אותות חשמליים אל המוח שלך – בגלל מצב הגוף שלך, ורק בגללו הנפש שלך מתחילה לדמות את שאינו קיים במציאות כקיים – מה יועילו סמים שמשנים את המצב הכימי במוח שלך ומוסיפים ציטוקינים ומצבי דלקת?

האם ניתן לדעת איזה חלק בנפש התכווץ?

כן. זרימתה הטבעית של נפשך ניתנת לזיהוי מדויק. הנפש המכווצת ניכרת בכל אחד ממרחבי החיים שעליו יש לה השפעה. על-פי רמת תפקודו: מלא, חסר, איננו, אנחנו יודעים איזה חלק בנפש שלך התכווץ.
ככל שמצבך הנפשי בריא הולכת ומשתכללת היכול שלך. נוספים כישורי חיים והמאמץ מענג אותך. אתה מתפתח.
אדם בריא מתפתח לאורך כל חייו!
מנגד, חבלה ביכולות שלך הופכת את המאמץ למעמסה. חשש ממאמץ מכווץ את הנפש שלך ומשתקף באי עשייה שלך. תקיעות וחיים בצל מופיעים כשאין מאמץ מענג בחייך ואז גם מצב רוחך מתקלקל.

מתי הנפש שלך מכווצת את שרירי הגב שלך?

בדמימה – הנפש שלך מכווצת את שרירי הגוף ואת היכולות שלך.
דמימה הוא המונח שניקו הורניצ'יאני (מחבר "האני הגמיש") טבע כדי לתאר מכלול תופעות שנעצרו סביב מכנה משותף. כך למשל אם מדובר בדמימת רגשי האשם נראה את השפעותיה במרחב היזמות. אדם הלוקה בתסמונת רגשי האשמה פועל טוב יותר נוכח הנחיות מבחוץ, קל לו לציית לבוס. הפעלה עצמית לא התפתחה אצל הצייתן בגלל דמימת רגשי האשמה, אלא כהתנגדות להנחיות מבחוץ – תכונה שהופכת אותו נוקשה, בלתי גמיש, קנאי, עקשן או מרדן.
בהופעת רגשי האשם מתכווצים שרירי הגוף שבגב העליון – בעיקר בשרירים התת שכמתיים.
אדם ששריריו התת שכמתיים מכווצים בכיווץ כרוני, הוא אדם שמרחב היזמות בנפשו התכווץ, הוא צייתן לבוס, ומתקשה לפעול באופן עצמאי או מחוץ למסגרת הנחיות כי הוא סובל מדמימה של רגשי האשמה. בדמימת רגשי האשם מתכווץ ציר הניצב של מרחב הנפש. ציר זה שבנפש משתקף בן השאר בכוח הרצון ובשרירי הירך. בדמימה זו רצונו של הזולת קודם לרצונו ומפעיל אותו בצורה המיטבית. 

אם נושא רגשי האשמה מרתק אותך אני מזמין אותך להרחיב את הידע במאמרי: שש דרגות של רגשות האשם – להקליק כאן. ואם נושא ציר הניצב מרתק אותך, בהקלקה כאן יעלה מאמרי ובו בן השאר מוצג נושא זה. שם יש לגלוש עד הכותרת: ״קו הניצב והייחודיות״.

כיווצי שרירים כרוניים מלמדים על מצב נפשך

זיהוי כיווצי שרירים כרוניים הוא מקצוע טיפולי חשוב ביותר לתיקון הנפש – כיווצי שרירים כרוניים מלמדים על מעצורים בהתפתחות חייך – הם משקפים מועדים מדויקים של פלוס מינוס 8 חודשים מהמועד בו טראומה התרחשה בחייך.

דוגמא לכיווץ שרירים כרוניים שמלמד על מצב נפשך

כיווצי שרירים כרוניים מלמדים בדרך כלל הן על מצב נפשך והן על שיטות הטיפול המתאימה לך ביותר. לדוגמא: כיווץ שרירים כרוניים בשרירים התומכים בחוליית הגב מספר 9 – קלים לזיהוי – זו החוליה הרביעית שמעל לחוליה האחרונה שצלעות יוצאות ממנה ( T-12). במישוש באזור הגב התחתון מזהים את הצלע האחרונה (12) שחוליית בית החזה מס' 12 מחוברת אליה. עולים במישוש 3 חוליות לכיוון הראש – ומגיעים לחוליה של בית החזה מספר 9 ( T-9).
הכיווץ הכרוני שבחוליית הגב מספר 9 – מיוחד בכך שהוא יודע להפנות אותנו למועד החוויה שכיווצה אותו. כיווץ שרירים כרוני בשרירים זוקפי הגב של חוליית ה T-9. מדבר בדרך כלל על גיל 12 פלוס מינוס 8 חודשים.
קשה מאוד לשחרר כיווץ שרירים כרוניים באזור החוליה הזו: T-9. קל לשחזר חוויות מתקופת גיל 12, 11.5 – 13.5 שנים. על הכיווץ הכרוני של השרירים והטיפול בו – כאן. בהתבוננות בגב, אנו רואים מעל חוליה T12 את מכלול הקרבה והריחוק של האדם אל – נושא זה נכלל בכותרת העל אינטימיות. אדם יכול להתקרב או להתרחק ממצב מסוים, ממידע מסוים, מאדם מסוים – אלו דברים שמשתקפים בשרירי הטרפז ובחוליות גב אלו –
כאן נכנסת השיטה: טיפול בדיבור ל״לחיצות ההחלמה״. בבואנו לטפל אנחנו מתקרבים ככל האפשר למקור החוויה.

לשאלות – נא לגלול למטה

ההחלמה בידך

המעבר ממצב חיים פסיבי למצב חיים אקטיבי מתחיל בקריאת מאמר זה. ההחלמה בידך וההסברים המקובלים כאילו הכול תלוי בידי המוח שלך, ושרק סמים יכולים לשנות משהו בכימיה של המוח שלך נוגדת את התפיסה הקוראת לך לחשוב: המחשבה הבריאה מלמדת אותך, שאפשר וצריך לפעול למען הבראתך!

כן, ההחלמה בידךהאחריות על חייך אצלך ולא בידיו של אבר מגופך. אלו הם חייך. לא רגלך, ולא קצב הדופק שלך או זרימת הדם שלך אחראים לגורלך גם לא מצב גבך או מוחך. האחריות היא שלך. היא הקוראת לך להבריא את נפשך.

הטיפול בדיבור שהחל להתפתח במאה ה-17 מאפשר למטפל לסייע לך להביא מחדש את הנפש. אפשר למלא את מרחביה של הנפש מחדש גם אם היא נתונה בכיווץ שעברה בתקופת גיל 4, 12, 16, לפני כן או אפילו בגיל 33 או אחריו. טכניקות של טיפול בדיבור מאוד יעילות למטרה זו.
אם הפסיכולוגיה הטיפולית והאפשרות הפרקטית של 'טיפול באמצעות דיבור' מסקרנת אותך, אני מזמין אותך להעמיק בנושא זה במאמרי "הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה" – להקליק – כאן.
הידע הרב שהצטבר אצל מטפלי הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית כולל תיקון הכיווץ בנפש באמצעות שחרור כיווץ שרירים כרוני ודיבור מחלים. טכניקה שמסייעת לנפש שלך לחזור לזרום באופן טבעי ובריא.
בסדרת מאמרי: ״מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה״ נמצא מידע חשוב על נושאים אלו. אם נושא זה מעניין אותך אני מזמין אותך להעמיק בו על-ידי קריאת המאמרים האלו: כאן הקישור למאמר הראשון בסדרת מאמרי ״מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה. עמווד 1״.

אני מזמין אותך לאתר החדש שלי – כאן

Yaron Margolin November 2014 Rome

Yaron Margolin November 2014

מעניין אותך לשמוע עוד על כאבי הנפש, להבין את הסיבות להיווצרות תסמיני דיכאון, ייאוש, חרדה או פחד. אולי נשארו לך שאלות לגבי דרכי הטיפול האפשריות –

אשמח לשמוע ממך –

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COMׂ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך).
    מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    במאמר "נמאס לי מהחיים מה עושים" – נגלה שבעיה נפשית היא לפעמים סימן לבריאות ועוצמה –  הבעיה מתחילה כשהנפש שלך מתכווצת למען הגנתה – כדי להגן ולשמור על חייך. הזמנה לקריאה – להקליק כאן– 

    הערה – המאמר וכן כל המאמרים בבלוג של ירון מרגולין הם חומר למחשבה בלבד ואין בהם המלצה לעשייה או לפעולה ובוודאי שהם לא המלצה לקחת או להימנע מתרופות.

    מאמרים נוספים

    תרופות הרגעה שמשאירות אותך רעב וחרד – ציפּרָלֵקס, פּרוֹזַק, פלואוקסטין

    חרדה

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'

    Kidney Failure Taming the Rogue Kidneys Vital Information

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    תרופות הרגעה שמשאירות אותך רעב וחרד – ציפּרָלֵקס, פּרוֹזַק, פלואוקסטין

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    נשלח ב העצמה אישית, כללי, תורת הדמימות

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *