טיפול טבעי בכאבי גב, פריצת דיסק ועקמת בגב

קיימת דרך יעילה, טבעית ופשוטה לטיפול בכאבי הגב על כל סוגיהם. מאמר זה נועד למחפשים אותה.  Serge Marshennikov (b. 1971), סרגי מרשניקוב – רוסי

כאבי גב הם תופעה מוכרת, מגבילה ומטרידה ביותר. טווח התנועה מצטמצם, והכאבים העזים עלולים למנוע מאתנו לתפקד אפילו ברמה הבסיסית ביותר. כמו כן, כאבי הגב נקשרים לעקמת בגב, ותופעה נפוצה נוספת היא פריצת דיסק. במאמר זה נגלה אפשרויות טיפול טבעי בכאבי גב – דרך טבעית ויעילה להיפטר מהכאב, להימנע מניתוחים, תופעות לוואי וסבל מיותר.

לחיצות ההחלמה מציעות לך דרך יעילה, טבעית ופשוטה לטיפול בכאבי הגב על כל סוגיהם. מאמר זה נועד למחפשים אותה. Patroclus by Jacques-Louis David (1780).

מה גורם לכאב שלי?

בגו ("טורסו") נמצאת קבוצת שרירים בשם זוקפי הגב. המקור לרוב כאבי הגב הוא התכווצות כרונית של שרירים אלו. חלק מהשרירים מאוד עמוקים, וחלקם ארוכים וקרובים לפני השטח. הכיווץ בשרירים העמוקים הוא הבעייתי ביותר. ככל שהכיווץ בשרירים העמוקים גדל, מתגברת הסכנה שאחת החוליות הקשורות לשריר "תיסחב" החוצה. תופעה זו נקראת פריצת דיסק. הכאב המפלח עלול להידרדר לחוסר יכולת לזוז או לבצע פעולות פשוטות ויומיומיות. מצב זה מרמז על דמימה קשה.

הדמימה היא כיווץ כרוני ממושך המסרב להשתחרר מעצמו, ואף מגיע למצב של הסתיידות – צובר סידן. ההתמודדות עם תהליך קשה זה מעמיסה על הגוף ומציפה אותו ברגשות שליליים. מקורות הדמימה מגוונים: מכה, מתיחה חזקה, מאמץ גדול והתרגשות. בעקבותיהם נוצרת רתיעה והכיווץ הכרוני בשריר מופיע.

נושא הדמימה היה לאחד התחומים המאתגרים והמרתקים בחקר הכאב. למעוניינים להתעמק – תוכלו ללמוד על דמימות ספציפיות, בשילוב דוגמאות ממהלך ההיסטוריה וביטוי הדמימות ביצירות אומנות ובחיי האדם במאמרים אלו:
דמימת העקשנות שנקשרת בהתרגשות שיוצרת כיווץ כרוני בשרירים עמוקים במפרק הכתף ובשריר שמסובב את השכם, שגורמים לכאב וקושי להזיז את הזרוע.
דמימת התרנגול הפצוע שפוגעת ביכולת להתאמץ ומשפיעה על מהלכי חיים וניהול קריירה.
הדמימה ובטיפול בכשל תפקוד הכליות, נושא בעל השפעות מרחיקות לכת על מערכת הניקוז בגוף כולו.
ולהרחבה בנושא הכיווץ הכרונילחצו כאן

דחיית הטיפול המתבקש בדמימה, יוצר החמרה של הכאב. הכאב נעשה כה עז, עד שאנחנו מוכנים לשלם כל מחיר כדי להיפטר ממנו – אפילו לעבור ניתוח. תופעות הלוואי של ניתוח הם כמובן טראומה נוספת לגוף, תקופת שיקום ממושכת, הפסד של ימי עבודה העלול פגוע בקריירה, פגיעה בחופש האישי ולעיתים בחיי החברה. גרוע מכך, מחקרים מראים שיש צורך פעמים רבות בניתוח חוזר! הסבל ישוב. כשהכאב שמוגר בניתוח הראשון חוזר, אנחנו מתמלאים צער וחרטה, אך אז זכות בחירה כבר לא עומדת לרשותנו – הטיפול היחיד לאחר ניתוח הוא עוד ניתוח.

קיימת דרך יעילה, טבעית ופשוטה לטיפול בכאבי הגב על כל סוגיהם. מאמר זה נועד למחפשים אותה.

פריצת דיסק – רבים סובלים מפריצות דיסק, או חוששים מהיווצרות פריצה בעקבות בעיות גב קיימות. פריצת דיסק נוצרת באופן הבא: אחד השרירים העמוקים במערכת זוקפי הגו מכווץ באופן כרוני, ומסרב להשתחרר. הכיווץ הכרוני מושך החוצה את החוליה ושולף אותה ממקומה. הסחוס שצמוד אליה הולך ומתעוות, עד לפריצה. מידע כזה אכן מאיים מאוד, ומוביל רבים הסובלים מכאבי גב לבחור בניתוח.

במהלך הניתוח המנתח חותך ומסלק לכאורה את הדרוש מהגב, ולאחר מכן קובע בגב מסמרים. כאן מונחת הבעיה –  הניתוח לא משחרר את מקור הבעיה, כיווץ השרירים הכרוני, אלא רק מטפל בסימפטום החיצוני – הזיהום והעקמת. (בהקשר זה, חשוב לדעת שקיימים מחקרים שמוכיחים שכאב הגב לא נובע כלל מפריצת הדיסק (הסחוס), אלא קשור קשר ישיר לשרירים. אפשר למצוא עוד פרטים במאמרי על נושא זה – כאן.

מהו מקור הזיהום בשרירי הגב? כל תא בגוף האדם הוא יצור חי שאוכל ופולט פסולת. בגוף נמצאת מערכת הובלה שתפקידה לפנות את הפסולת, וכמו כן להוביל באופן טבעי חומרי בנייה וריפוי לאזורים הפגועים בגוף. (במקרה שלנו, הסחוס הפגוע.) מערכת חכמה זו פועלת היטב, בתנאי שדבר לא חוסם את דרכה. במקרה של פריצת דיסק, הכיווץ הכרוני עוצר את ההחלמה הטבעית של הגוף. הוא סוגר את זרימתה של מערכת ההובלה ולא מאפשר לפסולת להתנקז ולחומרי הבנייה להגיע לאזור הפגוע. המנתח סילק באופן חיצוני את הזיהום שנוצר בגב, השיב את החוליה שנסחבה למקומה, קיבע אותה עם מתכת והכאב חלף. הצרה היא שהכיווץ הכרוני לא טופל, ולכן בשלב מאוחר יותר הפסולת מצטברת והזיהום נוצר בשנית. כאן מקורה של המחזוריות האיומה של ניתוחי הגב. פעולת הסכין לא פותרת את מקור הבעיה, וגורלו של הגב הוא להזדהם שוב ושוב.

טיפול טבעי ויעיל במקור הבעיה, הוא תחומן של ״לחיצות ההחלמה״.

עשרות מטופלים עם בעיית גב עברו תחת ידי בנעורי. בבגרותי, בעזרת שיטת לחיצות ההחלמה שניסיוני הרב אפשר לי לפתח, שיקמתי אלפי אנשים ברחבי העולם.
באחד המקרים הידועים טיפלתי בספורטאי צמרת שקרע את אחד משריריו. שלושה פרופסורים התעקשו על ניתוח, אך הוא בחר בשיטת לחיצות ההחלמה. הוא שב אל המגרש תוך פחות משנה, הודות ללחיצות שאפשרו למערכת ההובלה החכמה שבגופו לבנות את השריר הפגוע מחדש בקצב יוצא דופן. (במקרה זה נעזרתי במשחה ירוקה לזירוז התהליך, אותה אני רוקח מתמציות צמחים). לו היה נכנס לניתוח – ספק אם היה חוזר לשחק במגרש לאחר שנתיים של שיקום והחלמה.

טיפול בכאבי גב ובפריצות דיסק דורש מומחיות בשחרור שרירי הגו העמוקים – חצי זיזי (semispinalis muscles), רב-יתדי (multifidus spinae), מסובבים (Lateral rotator group) ומרים הצלעות (Levatores costarum muscles.).
עוד בנעורי בעמק יזרעאל, זכיתי להיות תלמיד פרטי ואישי של חנה הון, מראשוני האוסטאופתים בישראל, ומומחית על בסילוק כאבי גב. שיטת האוסטאופתיה תמיד עמדה לנגד עיני, אך את הטיפול העדין שפותח את כיווצי השרירים גיליתי בעולם הריקוד. נחשפה בפני היעילות הבלתי רגילה של שחרור הכיווצים הכרוניים, כפתרון טבעי לבעיות רבות שנוצרות כתגובה להתרגשות, סטרס או מאמץ מוגזם.

שיטת ״לחיצות ההחלמה״ מאפשרת למטפל למתוח בעדינות את השרירים הסובלים מכיווצים כרוניים. אזור הכיווץ נפתח בהדרגה ומאפשר לנימי הדם לפעול. מערכת ההזנה חוזרת לפעולה תקינה ומאפשרת לגוף להחלים באופן הטבעי והיעיל ביותר.

אני מזמין אותך לאתר החדש שלי – כאן

סובל מהגב – צור קשר ואשמח להשיב לכל שאלה.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COMׂ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך).
    מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    נשלח ב כללי, תורת הדמימות

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *