כאבי אוזניים – מסתוריות האוזניים הכואבות

אדריאן בראור (Adriaen Brouwer) צייר פלמי מוכשר שמת בטרם עת. בגיל 15 התיתם מאביו. בראור פעל בפלנדריה וברפובליקה ההולנדית במחצית הראשונה של המאה ה -17 ( 1605 - 1638), Brouwer צייר את חייו ותיאר חיים של איכרים, חיילים ופשוטי עם. בכך היה חדשן שהשפיע רבות על הדור שבא אחריו. בראור הציג בעיקר את חיי המעמד הנמוך אליו נקשרו חייו והתמקד בסצנות של אובדן שליטה. הוללות, זלילה ותאוה עמדו במרכז יצירתו.

אדריאן בראור (Adriaen Brouwer) צייר פלמי .

כואבת לי האוזן – כאבי אוזניים הם תופעה שכיחה מאוד בקרב ילדים ובני נוער. הרופא ואפילו רופא אף אוזן וגרון בדק אותך ואמר שהכל תקין, נו – ומה עם הכאב שלך?
צרחות מחדר הילדים וסבל מתמשך של כאב זה סיוט. בהחלט כאב אוזניים זו בעיה לא נעימה בכלל.
כאשר אחד משלושת שרירי האאוריקולאריים (the three auriculares muscles) מתכווצים ולא רפים הכאב הולך ומחריף.
ברור כיום שדלקות אוזניים רבות, בייחוד אצל ילדים קטנים ובני נוער מאובחנות בטעות כדלקות: פעוטות צועקים לכאורה בגלל דלקות אוזניים כאשר מקור הכאב בעצם נובע מכיווץ שרירי שנקשר באוזן. מה יועילו התרופות אם הבעיה במקום אחר לגמרי?

האם כיווץ שרירי הוא מה עומד מאחורי המסתורין שמכונה – כאבי אוזניים? בהחלט יתכן שכן – לחיצות ההחלמה יודעות לטפל בבעיה כזו באופן טבעי, פשוט ומדויק.

לחיצות ההחלמה – רישום בן טריט

השרירים האאוריקולריים נמצאים סביב האוזן. אנשים בודדים יכולים להזיז בעזרתם את האוזניים מרצונם. כתוצאה מכך, השרירים האאוריקולריים נחשבים בדרך כלל בעלי משמעות בתחום הרגשות דווקא ולא בתחום התזוזה בנוסף לכך תפיסת הרווח והפסד משתקפת גם בהם. ברגיל רווח והפסד אמיתיים או מדומים נמצאים בבסיס המחשבה של המוח והם יסוד ההחלטות שלנו. בדמימה תפיסת המוח השגויה משתקפת בשרירי העורף (rectus capitis posterior – השריר הישר האחורי הקטן של הראש) – תפיסת הרווח וההפסד שמשתקפת בעורף מדברת על הפסד ורווח מדומים והיא שמשתקפת גם בשרירים האאוריקולריים – שמסביב לאוזן. בדמימה היא יוצרת כיווץ שרירי כרוני – כיווץ שרירי כרוני לא משתחרר מעצמו וכאב אוזניים שהסבל ממנו גדול נקשר בו. שרירים נוספים שמשתתפים באפשרות ליצירת כאב באוזן מכונים שרירי הכנף (Paterygoid)  פעילותם התקינה לעיסה של מזון – זו משקפת גם מערכות יחסים רציניות – אולי תחושת הפסד מסוימת מבצבצת גם בפעילותם – המשובשת. המרחב הרגשי שמשתקף בשרירי לעיסה אלו (Pterygoid Muscle) הוא נאמנות, מסירות והגינות חברית הכיווץ מתרחש כשהחוויה גוברת ומכאיבה  – אנשים רבים חווים אותה כבגידה כך שההפסד גם כאן והם מתכווצים בבת אחת – לא מרפים (רוצה להשוות דמימה זו עם תפיסת העוול שנעשה לך ומשתקפת בטמפורליס – The temporal muscle – זה מעניין – אני ממליץ לך להקליק כאן)- יודגש הרגשות לא תופסים רווח והפסד זה בצורה בה תופס אותו השכל (מה שמשתקף בשרירים תת-עורפיים rectus capitis posterior – השריר הישר האחורי הקטן של הראש). אם נחזור לנושא המרכזי – כאבי אוזניים עקב דמימה כאן בשרירי הנאמנות – בשפה הלטינית וPterygoid Muscle – – ובעברית שריר הכנפה התיכון והצידי יוצרת כיווץ חזק והוא מייצר את הסבל שלך. כאב אוזניים מתפתח וכשמקורו בבגידה גם מרירות נפשית תופיע. כאשר כאב האוזניים מתגבר בלעיסה – הבעיה שלך נמצאת בשריר הכנפה. הוא שריר עבה ומרובע ואחד משרירי הלעיסה. אני מסביר על תפיסת הרווח וההפסד ומלמד את מיקומה וגם מצביע על דרכי שחרורה לעופר – תלמיד לחיצות ההחלמהכאן – אני מזמין אותך להקליק.


תרצה לדעת עוד על תפיסת הרווח וההפסד – אני מזמין אותך להקליק – כאן.
החל מהמאה ה- 19 – בצל מקובל כתרופה יעילה לכאבי אוזניים. למרות שזה נשמע מוזר טיפולים טבעיים בכאב שנקשר בזיהום האוזן נקשר לפני כמאה שנים בפקעת בצל – מיץ שחומם יכול להקל על כאבי אוזניים. ישנן מספר דרכים לפעול עם הבצל כתרופה. בכולן יש לחמם בראש ובראשונה את הבצל על אש, לחלץ ממנו כמה טיפות ולהניח אותן לתוך תעלת האוזן הכואבת.
הניחו את הבצל בתנור ב 250 מעלות במשך 15 דקות. מרגע שהוא מתקרר מעט, חוצים אותו וסוחטים את מיצו לקערה קטנה. לאחר הסינון עם מגבת נייר או מסננת קטנה יש לטפטף כמה טיפות אל תוך תעלת האוזן הכואבת.
לפעמים די בהנחת בצל חם על האוזן שלך למשך הלילה כדי להפחית ממכאוביך. שימו לב שתמיד מחממים כי הבעיה ככל הנראה בכיווץ השרירים והם משתחררים פעמים רבות בחימום. כשהכאב פורץ סמוך למועד כיווץ השריר החימום עוזר ומרפה אותו ומסלק כך גם את הכאב.

השרירים האאוריקולריים הקדמיים כשבעיגולים העליוניים והאחוריים
Auricularis anterior

הרפלקסים האאוריקולריים הם כיווצים לא רצוניים בשרירים האלו. הם מפעילים את שרירי האוזן במהלך תנועות העין. תנועות לא רצוניות מתרחשות באוזן על ידי התכווצות של השרירים הקדמיים, האחוריים, או העליונים; גם השרירים האאורגולריים הפנימיים משפיעים על מצב האוזן וכן שרירי הקרקפת. [חיצוני (האאוריקולרי  הקידמי (The anterior auricular muscle), עליון (Superior auricular muscle) ואחורי (The posterior auricular muscle)] השרירים הפנימיים הם הlarge muscle of helix וכן שריר ה – The Helicis minor].

כהערת אגב למתמחים בטיפולים של פסיכותרפיה גופנית, הוליסטית  – תרגיל יסוד בשיטת  3 השאלות שנועד לחלץ אדם ממצבי טראומה ותקיעות כולל תנועת עיניים מסיבה זו – למאמרי בנושא זה: "איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים" הכולל את שיטת שלוש השאלות – להקליק כאן.

כיווץ חד מדי שכיח ונוצר כדי להגן על האברים הפנימיים – השריר מתכווץ עקב מכה או הצפה רגשית וכשאינו משתחרר והופך לכיווץ כרוני ודמימה – הכאב המחזורי מופיע.

Morgan Weistling The Promise ההבטחה מוגרן וויסטלינג

מבחינים בין כיווץ בשרירים האאוריקולריים שסביב לאוזן ימין ואוזן שמאל.

צד שמאל משקף את גודלו של אגן הקיבולת של העונג בנפש וכשהוא עולה על גדותיו וההנאה מציפה את הנפש ואת מרחב הרגשות השרירים האאוריקולריים השמאליים מתכווצים לאחר תקופה בת שלושה חודשים הכיווץ הופך לכיווץ כרוני ויש להיעזר בלחיצות ההחלמה כדי לשחררו.

אוזן ימין – כאשר האדם חווה הפסד גם אם בפועל הוא מרוויח מתכווצים השרירים האאוריקולריים שבצד ימין.

רוצה לדעת עוד על כך הווידאו הזה יחשוף בפניך את מה שהרופא שלך לא יודע – לווידאו יש להקליק כאן.

אשמח לשמוע ממך – ירון מרגולין

נשארו לך שאלות – אשמח להשיב לכל שאלה

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למאמר – התגברות על הצפה רגשית – הדרך הפשוטה להשיב את הסדר לחייך – נא להקליק – כאן

     

     

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *