מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה עמוד – 3

Giovanni Battista Tiepolo Abraham and the Three Angels .אברהם ושלושת המלאכים מקור הציור בצילום מסך מויקיפדיה .

Giovanni Battista Tiepolo Abraham and the Three Angels – אברהם ושלושת המלאכים מקור הציור בצילום מסך מויקימדיה.

חזרה לעמוד 1
חזרה לעמוד 2
חזרה לעמוד 3
חזרה לעמוד 4
חזרה לעמוד 5
‏חזרה לעמוד 6
חזרה לעמוד 7
חזרה לעמוד 8
חזרה לעמוד 9
חזרה לעמוד – 10
חזרה לעמוד 11
חזרה לעמוד – 12.

תקופת גיל – שנה שישית 7– 5-6

לשאלות

התפתחות ושינויים נורמטיביים

התפתחות מוטורית – מבדיל בין צד ימין לשמאל. סוף שלב התפתחות מוטורית גסה. מכאן ואילך ההתפתחות נרכשת בתהליכי למידה והלמידה הופכת מנדלה – מרכז חדש בחייו כשה"אני הגופני" נסגר (ראה להלן).

המנדלה השנייה – חיי אדם תקינים מסתובבים סביב 3-4 צירים מרכזיים (לפחות) – שלוש מנדלות וכל אחת מהווה גרעין וציר חיים סובב ומפתח כישורי חיים כשמרחב החיים הולך ומתפתח סביבו: מנדלת המשפחה, מנדלת ההשכלה, ומנדלת היעוד. כל אחת מהמנדלות מתפתחת עצמאית וכשהאחת מהן מתחילה בתהליך התפתחותה יש ומנדלה אחרת נסגרת כדי לפנות לה מרחב וכוח התפתחותי. כל אחת משלוש מנדלות היסוד חייבת להתפתח על-מנת להקנות כישורי חיים נרחבים לשרות האדם.

אדם שלא פיתח לפחות שלוש מנדלות יסוד כציר להתפתחות מרחב חיים חש משועמם, נטול יעוד ואין משמעות לחייו. המנדלה הרביעית נקשרת באמהות ובאבהות.

בשנה השישית פורצת תודעת הלימודים לחייו ומכאן ואילך מתחילה להתפתח מנדלה זו – מנדלת ההשכלה. תחילת התפתחותה מתרחשת בד בבד עם הרחבת מנדלת המשפחה הקדושה (אם, אב, סבא וסבתא וכמובן הילד עצמו) לתודעת המשפחה הרחבה יותר שכוללת דודים ודודנים רחוקים. הפעוט יגיע בהמשך אל תודעת השבט, תודעת החברה והאינטליגנציה הסוציאלית ועד לתודעת הלאום, העם – תהליכים אלו חיונית לתהליכי הנפרדות ושכלול "האני" כמו גם לחוסנו ותחושת ביטחונו העצמי – כך בשנה השישית מתחיל להיבנות עמוד-השדרה הרגשי.

חיבת האחיםתודעת הרבים, ריבוי – הרחבת מנדלת המשפחה – מגלה קשרי משפחה, אחים מבוגרים, בני-דודים, קרובי משפחה, מתחילה תודעת השבט. הילד מבין ותופס שפרט ל"אני" ישנו "אתה" ו"האתה" הזה מורכב מיחידות עצמאיות שעומדות לרשותו בקשרי אכפתיות, מערכת יחסי גומלין הדדית – מצב שבו שני הצדדים גם הוא נהנים האחד מהשני ואהבה.

הסגרות ה"אני הגופני" – המסלול הנורמטיבי שמלווה את הטבלה שלפנינו הוא מסלול ההתפתחות התקין, מודל נורמטיבי ואמת המידה להתפתחות הבריאה – המתבוננים בו נוהגים לאפיין שלב התפתחות מסוים עם גיל מסוים הוא הגיל הכרונולוגי (מתייחס לרגע הלידה ולזמן שעבר ממנה עד לאותו זמן) והדברים הגיעו עד לכדי כך שברנרד ליוכוד אחד מחוקרי נפש האדם הדגולים קרא לספרו "שלבים" ("שלבים: משבר והתפתחות אצל היחיד" מאת ברנרד ליוכוד 1976). הנתונים המתקבלים מהתבוננות בשלב התפתחות מסוים ונאגרים ומספקים לחוקר ה"אני" את התובנות לגבי צורה התפתחותית שמכונה גל. מדובר בגל עולה ויורד – למעשה זהו גל שעולה, יורד, מתפשט ומתכווץ. מרחב תנועי מאוד דינמי – הצפיפות שלו משתנה כל הזמן יש לו עצמה, חיוניות והרבה חוכמה ורגישות, אבל גם גוף – הוא הגוף האנושי.

בתהליך התפתחות ה"אני" אני מזהה לצד ההתפתחות הביולוגית שניכרת עד כה ב"טבלה" – תחת הכותרת: "התפתחות ושינויים נורמטיביים" סוף להתפתחות המוטורית – הנורמטיבית לכשעצמה. סוף זה מתרחש למעשה לקראת סוף השנה השישית, אבל, מרחב של רגשות בתוך זרם התפתחות ה"אני" ממשיך להתפתח ובהמשך גם מרחב המחשבה, על שפעת המשגותיו – האחרון הוא המרחב החשוב ביותר להתפתחות נורמטיבית לאורכם של כל חיי האדם.

מחולות בני-ברית דוד 1990 צילם שמיה לוי. רוקד - ירון מרגולין

מחולות בני-ברית דוד 1990
צילם שמיה לוי. רוקד – ירון מרגולין

המרחב הגופני בשנה השישית במסלול הנורמטיבי מסיים את התפתחותו, מכאן ואילך התפתחותו תלוית אימון ולמידה כגון מחול ואני מורה למחול (המחול הבלתי תלוי), התעמלות, אמנות-לחימה, נגינה בכלי, זימרה, ציור קלאסי, רכיבה על סוס, טיפוס הרים גם פיסול קלאסי (אורית פוביצר וטליה קין), רקימה ואפייה.

בשנה השישית ההתפתחות הגופנית במסלול הנורמטיבי מסתיימת – הגוף נסגר. התפתחות "האני הגופני" נסגרת – מונח זה של סגירת האני והפתחותו ילווה את הטבלה: מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו" לאורך כל חיבורי. מדובר במושג יסוד בפילוסופיה של הפסיכולוגית החדשה מבית מדרשם של קונסטנטין ברונר (Constantin Brunner ממשיך דרכו של ברוך שפינוזה) ושני תלמידיו הגדולים מיכאל בארז (Michael Baraz) וניקו הורודניצ'יאנו (Nicu Horodniceanu) – האחרון הוא מורי שפרסם בעברית תחת השם נפתלי עירוני.

Nicu Horodniceanu 1991 Jerusalem at Yaron Margolin s Dance

Nicu Horodniceanu 1991 Jerusalem at Yaron Margolin s Dance

הסגרות אחד ממרחבי האני או תת-מרחב שלו מאפשרת צמיחתו של מרחב אחר.

תודעת "תוכן העולם" מתחילה להתפתח ויחד אתה חמשת החושים. הפעוט/ה, הילד/ה וגם הנער/ה קולטים את העולם בעזרת חמשת החושים ובכדי שקליטתם תהיה מצוינת נהוג בחינוך המעולה לשכלל את היכולות של חמשת החושים. תוכן העולם נקלט ותודעתו מתחילה להתפתח ב״אני״ כדברי לייבניץ: "האמת של הדברים המוחשיים אינה אלא ההתקשרויות שבתופעות". (ברגמן, מבוא לתורת ההכרה עמוד 247) בשנה השישית ה"אני הגופני" נסגר (הוא ישוב ויפתח לקראת השנה השתיים עשרה) ומשלב התפתחות זה מתחילה קליטתו של ה"אני" את העולם קליטה זו בשנה השישית רגשית.

תודעת הרבים (ריבוי, כמות), מבדיל בין מציאות, פנטזיה וחלום – הילד מתבונן בבבועתו שבזכוכית חלון החדר ומזהה בחלק המשתקף את עצמו – זו בבבועה המטושטשת. הוא משתלב בנוף הניבט – הוא מזהה את המכלול ויודע לומר שזו בבועתו והוא עצמו עומד בחדר ומסתכל בחלון.

העולם רב תוכן ומקבל משמעויות חדשות יש לו תכנים (ריבוי אפשרויות) והם מכילים גם אותו. מבדיל בין רקיע מוריד גשם והשלוליות. מים ברקיע ומים על האדמה.

משחקים קבוצתיים מתחילים בשנה השלישית ובמיוחד לקראת גיל – 4 שנים. בשנה השישית נכיר משחקים מורכבים כהצגות שדורשות מסכות, תלבושות שמזהות דמויות. הדמות מאלטרת אבל שומרת על אופיה כמו בתאטרון האיטלקי קומדיה דל'ארטה. משחקי מחשבה. בניית ביתן, אוהל בחדרו, בבית.

משחקי מסתור, מתחבא מתחת למיטה ומאחורי הווילון.

ממציא סיפורים דמיוניים.

המלשין – בנים מלשינים בשנה השישית והבנות מקנטרות – "רותי אוכלת עם פה מלא", "חיים שפך את החלב" רק בשנה השמינית יובן ששיח כזה אינו הוגן.

מבדיל בין רגשות טובים לרעים. מזהה רגשות "טובים" ב"אתה" ומסתבך בדילמה הראשונה כשמגלה הבדל בין רגשות "טובים" ב"אתה" ורגשות "רעים" שבו כלפיו, למשל קינאה. תסביך אמפיטריטה נולד. במקביל תפיסת הסדר וגם תודעת החוק מתפתחת.

הילד של השנה השישית תופס ומבחין בין מותר לאסור ובין כדאי ללא כדאי – תפיסתו זו אינה אסטרטגית – חלק מתובנותיו החדשות: זו בבועתי שמשתקפת בכוס, בחלון, זה מעבר חצייה – הרמזור מאיר באדום "אסור לחצות".

נהנה לעמוד בציפיות ממנו.

יוסף ואחיו - אדם בעל כישורי חיים שהתפתח ממעמד של האח הלא רצוי - למעמד מושל העולם

יוסף ואחיו – אדם בעל כישורי חיים – יוסף הילד שהתפתח ממעמד של האח הלא רצוי – למעמד מושל העולם.

שם הדמימה

  • יוסף ואחיו בחלומו הוא נמצא ביחד עם אחיו, והנה אנחנו מאלמים אלומים בתוך השדה והנה קמה אלומתי וגם ניצבה והנה תסובינה אלומתיכם ותשתחווין לאלומתי. אחר עניין החלומות, שלח יעקב אביו את יוסף לראות את שלום אחיו שנדדו עם הצאן לאזור שכם ועמק דותן. האחים הבחינו בו מרחוק וקראו זה לזה: "הנה בעל החלומות הלזה בא – ועתה לכו ונהרגהו".
  • שטחיות.
  • פוחד לדעת.
  • ניכור.
  • כשל חברתי
  • בדידות.
  • האשמות שווא.
  • מעורבות עם כיעור.
  • לשאלות לגלול למטה

אזור השתקפות הדמימה בגוף

  • פוחד לדעת – "אל תספרו לי" – שריר הרחב של הגב Latissimus dorsi הדמימה ממוקמת ככיווץ שרירי כרוני סמוך לעמוד השדרה החזי (Vertebrae thoracicae). מורגשת ככאב גב בקצה העליון של הגב התחתון ונמצאת באזור התחל (Origin) שבחוליית בית החזה ה 12 – T12. [הערה: כאב באזור חולייה T12 מציין מספר דמימות: הפחד לדעת, לא רוצה לקבל פרטים חשובים לגבי נושא נידון, קשיי החלטה, תקיעות ועמידה בצומת חיים מבלי יכולת להכריע לאן לפנות. בנוסף T12 מסמנת שהאדם בעל "אני חלש" חסר אומץ ויוזמה, ונוטה לקיטורים. נקודה זו (T12) היא גם נקודת האחיזה (תחל) לשריר הטרפז – לו 4 ראשים כשהראש המרכזי (Middle head) מתחיל בחוליה זו (T12) וממשיך לשכמה (רכס הקוץ – Spine of scapula) דמימה באזור חוליית T12 בשריר הטרפז – היא דמימת הכשל החברתי – ומציינת טראומה שהאדם עבר בגיל 11-12. נושא הטראומה חברתי (חרם, מעבר עיר והפרדות מחברים קרובים. חמורה במיוחד דמימה עקב מות אב בגיל זה – כאב גב מסיבת יתמות קשה במיוחד לטיפול בשל היקף ההשלכות הרגשיות – המטופל גם לא רוצה לדעת, גם רוצה שהכאב יחלוף, גם לא רוצה לסייע למטפל לעזור לו וגם תקוע בכשל חברתי ועד האשמות שווא הוא יגיע – בקיצור בבואכם לטפל בכאב גב שמורגש ככאב באמצע הגב – וכשמדובר ב T12 – צפו לכישלון החלמה ולא בגלל הטיפול, או המטפל רק משום מורכבותה של דמימה זו – יודגש שכאב גופני ופגיעה בגוף גם מעוררים דמימה רגשית משל עבר האדם טראומה בגיל הכרונולוגי של הופעת הדמימה במסלול הדמימה הנורמטיבי – כמו במקרה דנן) דמימה זו הגם שנמצאת בחלקו העליון של הגב התחתון משפיעה על תנועת הכתף (בתלונה על כאבים בכתף יש לבחון גם דמימה זו – ולשחררה אם יש צורך בכך). אם ההיבט הרגשי נעדר יש לברר אם כיס המרה מתפקד כראוי – מומלץ לפנות לבדיקה רפואית שנושאה כיס מרה)].
  • האשמות שווא – – שריר דלתא הימני Spinal part) Deltoid)
  • מעורבות עם כיעור – הזדהות עם כיעור, יצירת כיעור – חרטום זרוע שמאליCoracobrachialis סמוך לתחל (Origin) קצה זיז החרטום (Scapula Coracoid Process)
  • כשל חברתי – תודעה חברתית נמוכה – בית השחי השמאלי בשריר חזה קטן – Pectoralis minor
  • מונע מהעולם לאהוב אותו – – שריר המשור (משונן) קידמי – Seraratus anterior – הדמימה נמצאת ככיווץ שרירי כרוני באזור האחז (insertion) שבשפה החולייתית (החלק התחתון) של השכמה בצידה הקידמי. בחלק השריר שמכונה Inferior part השריר מתחיל בצלעות 4-9 והדמימה של האדם שמונע מהעולם לאהוב אותו נמצאת בחלקו שמתחיל בצלע התשיעית.
  • דמימת השטחיות נמצאת ככיווץ שרירי כרוני בשריר המעויין הקטן Romboideus minor הדמימה נמצאת ככיווץ שרירי כרוני צמוד לחוליית הגב T1 ממנה מתחיל (Origin) הרמבויד מינור. קל לזהות את ה T1 משום שהיא החוליה הראשונה שמתחת לחוליה הצווארית C7 שבולטת וניכרת לעין. הדמימה בשריר המתחבר לחוליה זו.
Pieter Coecke van Aelst אדם מאשים את חווה: זו היא שרצתה בחוכמה - לא אני ...

Pieter Coecke van Aelst אדם מאשים את חווה: זו היא שרצתה בחכמה – לא אני …

השלכות הדמימה על חיי האדם

קשרים שטחיים – נכשל בשיחה על דברים משמעותיים, על תכניות לעתיד הרחוק ועל רגשות. מאבד את חבריו האמתיים. מתקשר עם אנשים בוגדניים ושרעים לו אסטרטגית. חושד בנאמנים לו. האשמות שווא.

ניכורקרירות רגשית – לא יכול להתמודד ולקבל רגשות קשים של האחר, לא להבין אותם ולכן מגיב באופן שדוחה רגשות כאלו או מאשים אותו בהאשמות שווא.

השעיר לעזאזל – מייצר רגשות טינה כלפיובשל פחדיו ממעורבות רגשית, כבר מהיותו ילד הוא בולם ומקלקל התפתחותו של תהליך למידה שהקבוצה מעוניינת לעבור. מרגע שהקבוצה מזהה אותו כמפריע, הוא מועלה על מוקד האיבה ונעשה השעיר לעזאזל שלה. בקרב חבורת המגדר שלו/ה הוא/היא מצליח/ה לדלות סגנון וההתנהגות לא רצויים וחברים הקבוצה מנדים אותו.

השעיר לעזאזל מהווה גורם מעכב בחיי הקבוצה, ולכן בטיפול קבוצתי על המנחה להיות ער לסימני אדם שנבחר לשאת עליו את דמות הקרבן. לא כן בטיפול בשעיר לעזאזל עצמו.

כיעור של הגוף. שני בני היו מכוערים גופנית כשקיבלתי אותם ועד מהרה היו לגברים יפי מראה. למדתי שפעמים רבות יופי גופני יוצא דופן וכיעור אינם אלא דמימת גיל 5-6.

https://www.youtube.com/watch?v=3xcCpOGsuWA&feature=youtu.be

מבט אל שיטת הלחיצות שפיתחתי – אין דומה לה בפריצת דמימה, הוכחה כמשחררת כאבי גוף, יעילה בתהליכי החלמה ומרגיעה את הנפש.

yaron@yaronmargolin.com

איך אפשר לעזור לך? 
אשמח להשיב לכל שאלה.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    חזרה לעמוד 2

    חזרה לעמוד 1

    תקופת גיל -שנה שביעית 6-7

    התפתחות ושינויים נורמטיביים

    לידת הכוחות הגבריים ב"אני" והתחרותיותתחרותיות והתשוקה להיות הראשון במעלה בקרב ילדים מתחילה להיות מורגשת כבר בגיל חמש שנים. מי רץ יותר מהר, מי מגיע ראשון לדלת, מי יודע יותר ולמי קנו את הטלפון החכם המשוכלל ביותר – אלה מקצת התחומים עליהם מבוססת התחרות של השנה השביעית. זה מתחיל באח הראשון שמגיע לשנה השביעית ומכריז: "גמרתי ראשון את ארוחת הערב" או "סיימתי ראשון להתקלח".
    התחרותיות נקשרת בהישג כשאמת מידה אחת – מי השיג את מי. ילדים מתחרים רק זה נגד זה ונושא השעון, הסטופר לא קיים כאן.

    Sculpture Competition Results התשוקה להיות ראשון במעלה 1st place: Will St. John 2nd place: Susie Chism 3rd place: Jiwoong Cheh GRAND CENTRAL ATELIER 46-06 11th Street, Queens, NY 11101

    Sculpture Competition Results התשוקה להיות ראשון במעלה 1st place: Will St. John 2nd place: Susie Chism 3rd place: Jiwoong Cheh GRAND CENTRAL ATELIER 46-06 11th Street, Queens, NY 11101

    כישלון חובר לרגשי אשמה – הילד מתקשה להתמודד עם הפסד בתחרות שיצר או במשחק אבל מקפיד לשוב ולהתחרות עם בני גילו. לראשונה הוא מבחין במחיר שמשלם המפסיד – תם עידן המוות הינקותי שיש ממנו חזרה. ניצחון חובר לחדוות השמחה, משכיח את האשמה ומעצים כוח חדש שנולד באני כוח גברי – יאנגי – כשמדובר באנרגיה אדירה, זכרית שתבסס תהליך למידה רב שנים וכוח התמד. תחילתה של המחשבה המעמיקה בשנה השביעית. בן אם הילד בן או בת הכוח הגברי נולד ב"אני" ומנהל את התפתחות מחשבתו, כושרי התמדתו וכישורי הכרתו את המציאות. לתחרותיות חשיבות
    בהשגת תחושת ביטחון והעצמת כוחות ה"אני".
    הילד שורד את הכישלון ולומד להעצים את עצמו על ידי התנסויותיו התחרותיות. לניצחון השפעה גדולה על ילדים, אבל לחיזוקים המגיעים אליהם מהסביבה חשיבות אדירה – הם שמביאים את הילד לזנק ולצאת שוב לדרך ההולמת את גילו – התחרות ולהתמיד בניסיונותיו עד שינצח. הילד מפתח לפנינו כוח חדש – המאמץ. הקשר בין כוח ההתמד והמאמץ שמתפתחים בתחרויות הילדותיות מעצימות ומבססות את הביטחון העצמי.
    סקרנות למקווי מים. מים מטהרים – מדובר במים מתוקים שהאנרגיה שלהם זכרית. מיתוס יוחנן המטביל נקשר למרחב התפתחותי זה.
    סלפסטיק – הומור פיזי, הוא ז'אנר בקומדיה המשלב שימוש בתנועות גופניות אלימות כגון זריקת קליפה של בננה כדי שאדם יחליק עליה או הטחת עוגה בפניו.

    שם הדמימה

    תחרותיות.

    • העדר הכרה ביכולותיו.
    • הפסקת פעילות באמצע וטרם זמן הגעתה ליעד הרצוי.
    • כאבי בטן עזים.
    • פחד גבהים.
    • כאבי ראש ומיגרנות.
    • התאהבות בפרחח, גנב, פושע.

    אזור השתקפות הדמימה בגוף

    • אדם לא הישגיאמה – האצבע הארוכה ביותר. אחת מאצבעות כף היד הימנית. מפחד מתחרויות. אדם לא הישגי.
    • תחרותיות – .פושט הבהונות הארוך Extensor digitorum longus. ברגל.
    • העדר הערכה ליכולותיו – עכוז גדול ימני Musculus gluteus maximus – הדמימה בצד האגן (ימין) קרוב למפרק הירך. דמימה זו נקשרת גם בהעדר תשומת לב או בתשומת לב רבה מדי וטורדנית כשהכאב בצד שמאל.
    • כאבי בטן עזים – הימה מופיעה ככיווץ שרירים כרוני בשריר המותן הגדולPsoas major – בצד ימין מעל הירך הימנית. בהעדר טיפול דמימה זו יכולה לגרור את חוליה הגב התחתון L4 אל מחוץ למיקומה וליצר כאב גב מאוד חזק.

    השלכות הדמימה על חיי האדם

    פחדים מדמויות סמכותיות. אדם שמפסיק פעילויות באמצע ולפני הגעה ליעד. כשל בתפקוד המיני והעדר אורגזמה.

    אם נותרו שאלות  
    אשמח להשיב לכל שאלה.

      שמי Name:


      טלפון phone:


      דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


      איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


      אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


      מהומה בפרלמנט האוקראיני,

      מהומה בפרלמנט האוקראיני, צילום של רגע אחוז בספירלת הזהב, (חתך הזהב) היא אחת מצורות ההרמוניה המורכבות ביותר ויוצרות היופי הגבוה.

      תקופת גיל -שנה שמינית 7-8

      התפתחות ושינויים נורמטיביים

      סוף תקופת ה"אתה". שיבת ה"אני" אבל בוער וגועש הילד חדל להתעניין באחרים ושב להתמקד בעצמו בלבד. בשנה השמינית (כיתה ב') הוא מגלה שבתוך גופו חיי לו עולם רוגש וסקרנותו אליו – חקר העולם הפנימי והמסע אל מעמקי האדמה והים מתחיל. הוא סוער ונלחם על שרידותו.

      משחקי הישרדות, מחנאות, טיולים, הטסת אווירון, משחקים צבאיים: חיילים, שוטרים מושכים את נפשו גם משחקי לוח, משחקי מילים – והמשגות. הילד נותן כותרת ועליה אנחנו מאלתרים. עולם ההמשגה דרוש לו כדי להגיע באמצעותו לתובנות חדשות ולהמשגת עצמו. הוא נעזר בקריאה – ספורי מסע. סיפורי משפחה. ונמשך אל סיפורי אבא. מבקש שאבא יקרא עבורו. האב מסמל את עולם ההמשגה והאם מסמלת את עולם ההרגשה. הקשר אל האם מעמיק ומקבל ממד חדש – הוא מתעניין בבישול, תפירה ומלאכת יד.

      הכוח הגברי ,שזה עתה נפתח לתחרויות (6-7) – נסגר. לידת כוח נשי חדש (ייני – Yen) נוצר ומתהווה מעתה ב"אני" באמצעות קשריו המחודשים עם נפש האם – היופי. "היופי" הוא המושג החדש. היופי מלכד סביבו המשגה מדויקת עם רגש מעורב אבל במידה הנכונה. רגש שקם ומייצג עשיה שיצרה הרמוניה. יעברו שנים רבות עד שהילד הזה יגיע לכבד עצמו עם התובנה העמוקה הזו שהבין כאן בנושא העשייה וההרמוניה שיוצרת את היופי.

      חמשת החושים הם שמופעלים בנתיים והוא מנסה להשתמש בהם, כדי לגלות באמצעותם את עולמו הפנימי וכל שעומד לרשותו שב ומגיע אל היופי. זה היסוד שממנו יצמח מכאן ואילך עולם ומלואו. "האני המצומצם" לקוזאנוס נולד בתוכו כשהוא רוחש וגועש בו נוכח כוחו-המוחלט של המקרוקוסמוס – והוא עצמו הנתון לסערת עצמו – נאבק ומשקיע מאמץ – כדי להתקיים ולשרוד בעולמו החדש כאדם מכובד.

      Pharaoh’s daughter finds baby Moses floating in the Nile.

      Pharaoh’s daughter finds baby Moses floating in the Nile.

      שם הדמימה

      • הספק –  דיוניסוס יוצר הספק.
      • חלומות זוועה – ביתור אברים, צליבה, עליה על מזבח העקדה.
      • חיתוך ורידים, פציעות מכלים חדים: סכינים, מסמרים: "אם ידך הימנית תכשיל אותך – קצץ אותה" מתי ה' 30.
      • תמוז – מיתוס התחייה. 
      • חושד במחשבותיו שמגלות לו דרכים לסטות מדרך הישר.
      • חוסר אונים והעדר יכולת לשרוד כישלון.
      • פובוסבנו של מרס אל המלחמה – פחד מהאב, מדמויות סמכות ומהיגיון בריא.
      • כבוד – רדיפה אחר כבוד. הפסד נתפס כפגיעה בכבוד.
      • העדר כוחו של מאמץ.
      • סגפנות.
      • לוקמיה
      • מחלות זיהומיות
      • הרעלות (קלקול קיבה ממזון, פנטזיות על מוות בהרעלה, ממזון מקולקל, בארות מים מורעלים, שתיית רעל או מארס של נחש או עקרב).
      • ירידה בתפקוד הכבד – חשד למחלת כבד או בעיה שנוצרה בכבד באופן ראשוני, מעורבות הכבד, כאיבר מרכזי בגוף שכולו מעורב במחלה (סיסטמית): הרגשה כללית רעה, עייפות, בחילה קלה וכאב בטן ימנית. חוסר תיאבון ודחייה מאוכל, שתן כהה וצואה בהירה. הערה: טיפול בנושא דורש התייחסות גם לפריצת דמימת תקופת גיל זו.
      • ישבן ענק

      אזור השתקפות הדמימה בגוף

      שריר העורף הארוךLongus capitis – הדמימה בצד ימין של הגוף, סמוך לאחז שבגבול התחתון של בסיס עצם העורף. דמימת הספק –  דיוניסוס יוצר הספק

      שריר המעלות האחורי – צד שמאל – Scalenus posterior – חושד במחשבותיו שמגלות לו דרכים לסטות מדרך הישר.

      השלכות הדמימה על חיי האדם

      השנה השמינית היא אחת השנים החשובות ביותר בהתפתחות הילדים. אני ממליץ להורים שלא לעבור דירה, עיר או ארץ בגיל זה של מי מילדיהם. ישי למנוע שינויים מרחיקי לכת בחיי הילדים בשנה השמינית (7-8) דמימה עקב שינוי קיצוני ופרידה מחבריו – היא שינוי קיצוני(טראומה).

       William-Adolphe Bouguereau "Orestes Pursued by the Furies" (1862)

      William-Adolphe Bouguereau "Orestes Pursued  אורסט -by the Furies" (1862

      הקונפליקט – הוא הדמימה שמשתלטת לרוב על ה"אני" עקב שינוי דרסתי שהתבצע בסדר יומו של ילד בן 7-8 שנים ומכתיבה את סדר יומו והופכת אותו למאבקי-כוח וקונפליקט מתמשך. על-פי המיתולוגיה היונית הקונפליקט הוא יצירה של דיוניסוס הנושא בקרבו את הרגשות הנשגבים ביותר והארציים ביותר.

      דיוניסוס הוא אל האקסטזה והיכולת להגיע לתודעה גבוה ובלתי אמצעית ובאמצעותה (דרך השיגעון האפלטוני) גם לקליטה ישירה של העולם, אבל דיוניסוס הוא גם אל הפראות והישועה המבורכת ביותר – (טום מור, דפי המתבגר) – כשהאדם נכרע לכוחותיו רבי-העצמה של דיוניסוס
      כש׳זה׳ מושך לכיוון אחד וזה דורש לכיוון המנוגד לו האדם נקרע בתוכו. וכשהכאב מגיע לגבול הבלתי נתפס, הוא פשוט חותך את עצמו בסכין חדה.

      אשמח לעזור לך –
      להשיב לכל שאלה.

        שמי Name:


        טלפון phone:


        דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


        איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


        אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


        https://www.youtube.com/watch?v=3xcCpOGsuWA&feature=youtu.be

        מבט אל שיטת הלחיצות שפיתחתי – אין דומה לה בפריצת דמימה, הוכחה כמשחררת כאבי גוף, יעילה בתהליכי החלמה ומרגיעה את הנפש.

        נשארו לך שאלות 

        אשמח להשיב על כל שאלה 

        לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

        בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


          שמי Name:


          טלפון phone:


          דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


          איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


          אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


          למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

          מאמרים אחרונים

          לשאלות

          המשך

          חזרה לעמוד 1
          חזרה לעמוד 2
          חזרה לעמוד 3
          חזרה לעמוד 4
          חזרה לעמוד 5
          ‏חזרה לעמוד 6
          חזרה לעמוד 7
          חזרה לעמוד 8
          חזרה לעמוד 9
          חזרה לעמוד – 10
          חזרה לעמוד 11
          חזרה לעמוד – 12.
          נשלח ב העצמה אישית, כללי, תורת הדמימות
          0 comments on “מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה עמוד – 3
          1 פינגים/מעקבי קישורים עבור "מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה עמוד – 3"

          כתיבת תגובה

          Or

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          *