מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה עמוד – 2

Giovanni Battista Tiepolo Abraham and the Three Angels .אברהם ושלושת המלאכים מקור הציור בצילום מסך מויקיפדיה .
Giovanni Battista Tiepolo Abraham and the Three Angels – אברהם ושלושת המלאכים  – מקור הציור בצילום מסך מויקימדיה.
 
חזרה לעמוד 1
חזרה לעמוד 2
חזרה לעמוד 3
חזרה לעמוד 4
חזרה לעמוד 5
‏חזרה לעמוד 6
חזרה לעמוד 7
חזרה לעמוד 8
חזרה לעמוד 9
חזרה לעמוד – 10
חזרה לעמוד 11
חזרה לעמוד – 12
חזרה לעמוד -13
חזרה לעמוד 14
חזרה לעמוד 15
חזרה לעמוד 16
חזרה לעמוד 17
חזרה לעמוד 18

תקופת גיל – שנה חמישית 4-5

התפתחות ושינויים נורמטיביים

דילוגים – דילוג על רגל אחת. טיפוס מצוין על סולם – ועליה על חפצים גבוהים. רכיבה על אופניים ומעבר מעמידה להליכה על הידיים בסגנון 'הליכת מריצה'. אכילה עצמאית ואף האכלת אחרים. התלבשות עצמאית. שריכה עצמאית של שרוכי נעליים, צחצוח שיניים והתארגנות בשירותים בכוחות עצמו.  אחיזת עיפרון טובה. תפיסת מלקחיים בעזרת האגודל מול כל אצבע. ציור של קווים ישרים ועגולים. יכולת להעתיק צלב. הבדלה בן צידי הבגד (הפוך ונכון). ציור אדם בעל אברים בסיסיים והתעקשות לסיים את הציור. בניית מגדל קוביות והבעת רצון לסיים את בנייתו. משחקי כדור – יכולת חדשה: להחזיר כדור לזורק אותו אליו.

תודעת החוק – תודעת החוק מתפתחת ומשתקפת בכללי משחק נוקשים שמתנהלים אנוכית ועל-פי דמיונו. הפעוט עובר על הכללים שיצר בעצמו – אבל משוכנע שזה בסדר. וכן – הוא בטוח שהוא משחק כילד גדול.

ארוטיקה – משחקי רופא וחולה, משחקי אבא אימא – מרחב המיניות מתפתח – ובמערכת העצבים ההתפתחות מגיעה לרמה בה גירוי ארוטי יביאו לאורגזמה.

חברות – תודעת החברות, מבין שיש לו חברים ההתפתחות הרגשית מתחילה להיות נוכחת בחייו.

שטח מחייה – "גורמי חסותו" שולטים על הרכוש המשפחתי, גם עליו ולו רק מספר צעצועים שגם עליהם הוא נלחם מזה זמן. מעמדה זו הוא מגבש אסטרטגיה חדשה שמאפשרת לו לשרוד התקפה של רגשות קינאה ותחושה שהוא לא שייך לבעלי הרכוש הגדול. הוא מנסה להחליט ולקבוע, אפשרויות שמתאימות לגילו. כמו לדוגמה: לבחור טרם הלך לישון, מה ילבש למחרת, או מה יאכל בגן. הורים רבים נכנסים למאבקי כוח בנושא. הוא יוצא לקרב על זכויותיו (שמדיר שינה ממטפלים רבים וגם מהורים ומורים – ראו למשל, כאן וגם כאן וכאן) שהרי את החוקים הוא קובע, ובדרך כלל נאבק דווקא על זמן הוריו בבקר. הוא מסרב לסגור את הטלוויזיה, להתלבש לבד או להתפשט ולהיכנס למיטה. הוא צועק ומאיים – ואם גם הצליח להשיג עקב כך מעמד, עצמה, להיראות חשוב בעיני הוריו או להוציא אותם משליטה – נשכח מהתפתחותו כקובע דברים משמעותיים לגבי עצמו או רכושו.

סמבוליזם – עוקב אחר מהלך הסיפור,  מצפה לשיאו ומזהה תבנית סיפורית ואיורים נלווים לה.

המחשבה האנוכיות – העולם חושב ומרגיש – רגש העולם הוא אהבה והיא שמקיימת אותו, משל הייתה כוח הגרביטציה – על-פי הפילוסוף האיטלקי ממגורשי ספרד  אברבנאל  ("שיחות על אהבה") האהבה היא הכוח שמקיים את תלכיד היקום. גם הילד אוהב ויש לו עולם חושב – נראה שהוא (התינוק) משוכנע שהעולם חושב, מרגיש, ויודע את שהוא עצמו יודע, מרגיש או חושב – שוויון רגשי וחשיבתי מתקיים בן מחשבת התינוק ומחשבת העולם.

בשנה החמישית הילד לא זקוק לשום הוכחות לרעיונותיו. הילד אז מאמין שמה שהוא רואה, חולם, חושב זו המציאות.

רעש – נהנה להקים רעש, ליצר מקצבים להפחיד עם קול דוגמת "בה". הוא ואל הרעם חד הם. גיל זה מתאים מאוד להתחיל בו ללמד מוזיקה באמצעות ריטמיקה בשיטת דלקרוז, אורה גורלי, מחול וציור ברמה גבוה.

הארץ המובטחת – סקרנות וגילוי ארצות – יוצא לטבע ומזהה בעלי-חיים, צמחים, אבנים.

תפיסת המוות הינקותית – המוות נתפס כדבר גשמי אך לא נתפס כ״יש״ מוחלט. המת נתפס בילדות המוקדמת כסוג של שינה. מוות גופני אבל הוא חולף. המת קם – אין מחיר למוות וטרם למד להתנחם כשמדובר במוות, יודגש כי תפיסת הסוף נבנית אבל כעמדה – הוא דורש לסיים את המשחק, ציור, טיול שהחל בו.

חלומות על מעוף.

שם הדמימה 

  • מטיס
  • אנוכיות.
  • דיוניסוס.
  • אל הרעם.
  • סולוויג – דמימת ההמתנה כאילו וכל הזמן שבעולם לרשותו. צפייה לבואו של משיח 
  • תפיסת המוות התינוקי – סוף – שלב הסיום.
  • בושה
  • המוזר – מעגל המוזר הקטן (ראה/י להלן).
  • ארוטיקה
  • הארץ המובטחתמאבק על טריטוריהמאבק על שטח מחיה.
  • סירוב לשלם מחיר רגשי
  • מוות ינקותי – מוות לא סופי ויש ממנו חזרה
  • מעגל המוזר הקטן

אזור השתקפות הדמימה בגוף

  • מטיס – פחד משוויון – כשל חברתי – העדר תודעה סוציאלית – כשל ביצירת קשרים עם חברת השווים. הדמימה מופיעה בצוואר העליון – לפנים בצד ימין – שריר האיפסלנית הראשי Splenius cervis הדמימה מופיעה באזור התחל (ימין) שבחצי התחתון של רצועת המפרקת.
  • דמימת הבושה – השריר הזיזי הצווארי אזור התחל C6, C7 Spinalis cervicis
  • מוות ינקותי – מוות לא סופי ושיש ממנו חזרה, מעגל המוזר הקטן והתחמקות מעונש או חשש מעונששריר התאומים הפנימי (M) שברגל ימין. Gastronemius – הדמימה מופיעה באמצע השריר.
  • עצם העָצֶהסקרום.
  • ארוטיקה – מרחב גב עליון בין השכמות, הוא גם מיקום דמימת יכולת ההבראה, כוחות ההחלמה ותפקוד המערכת החיסונית.

השלכות הדמימה על חיי האדם

מטיס – בעיות חברתיות – הדמימה סינרגטית לכשל ההיפרדות מהאם (תקופת המרד הראשון) כשל שמנהל כדמימה את איכות הקשרים החברתיים עם קבוצת השווים (ילדים אחרים בני אותו הגיל) השפעה מרחיקת-לכת על יחסיו לשיתופי פעולה בין שווים. מתנגד לסיעור מוחות, החלפת דעות, שותפויות בן שווים. מטיס הייתה אשתו הראשונה של זאוס מלך האלים במיתולוגיה היוונית. מיד לאחר עלייתו לשלטון, התחתן זאוס עם הטיטאנית מטיס. כשהרתה, שמע זאוס נבואה (מגאיה ואורנוס) האומרת שמטיס תלד בת בשם אתנה, שתשתווה לו בחכמתו, ובן שיהיה מלך האלים והאדם כאחד. זאוס פחד שהנבואה תתממש ובלע את מטיס. נושא שמתחבר ונושק למעגל המוזר ראה/י בהמשך.

בושהדמימת הבושה מנהלת אותו והוא יורד לתת מרחב של נוכחותו באשר הוא. אדם מסתתר ומחביא עצמו – נזהר שלא לזכות בתשומת לב ודואג שלא לבלוט בסביבתו. בשעת כשל – הווה אומר – הוא לא הספיק להסתתר והוא בולט לאסו עולה בו חוויה של רגש מציף – הבושה עולה וגוררת אותו לבלבול וסערת נפש שרק דיוניסוס יכל ליצר ברגשותיו. יש והוא מסמיק, מפיל חפץ, או תֹעֶה בדרכו. הבושה מובילה להשפלת מבט, הרכנת הראש ולשמיטה של הכתפיים לפנים.

המוזר – מעגל המוזר הקטן – הנושא החברתי וכן נושא הבושה מככבים ומובילים את – מעגל המוזר הקטן, מושג שטבעתי, כדי להבהיר מחזוריות שעולה ומנהלת חיי אדם שדומם בשנה החמישית והמוזר – מעגל המוזר הקטן מנהל את חייו בדגש על סופים, סיומות והיחס אליהם.

מעגל המוזר הקטן מורכב ומובנה כמעגל חיים רגשיים סגור ששב ומתגלגל בין 4 תחנותיו וכשהתחנה המגיעה אל חלקו הגלוי היא שמנהלת את חיי האדם.

מוות ינקותי וארבע תחנות מעגל המוזר הקטן:

מעגל המוזר הקטן מורכב ומובנה כמעגל חיים בו 4 תחנות. הן שבות ומתגלגלות כשהתחנה הגלויה מנהלת את חיי האדם וצובעת אותם באופיה באותו רגע.

ארבע תחנות מעגל המוזר הקטן קשורות בקשריו החברתיים והן: (המעגל מתחיל בניסיון להתחבר עם ילד/ה חבר/ה בן גילו). כשל ביצירת קשרים עם חברת השווים,  עלבון (ירידת ה״אני״ לתת מרחב) – בושה (הסתרת האני) – תחושה שהסוף הגיע.  מדובר בתפיסת מוות ינקותי – (יורד לי דם, סליחה, אני מצטער/ת) הכרה בהפסד שאין צורך לשלם עליו מחיר אמתי. הפסקת ההתנסות החברית בקרב קבוצת השווים (בני גילו). בדמימה האדם מחפש מצב בו אפשר שהוא לא יצטרך לשלם מחיר אמתי (אולי בעזרת פניית סיוע להורים, לחבר בעל השפעה, גם אל  מתן פיצויים או מתן שוחד כסף, גם אל סיוע מעורך דין, ואיומים) הבושה חולפת מהר וכך מתפנה מסלול החיים והאדם מוזמן להמשיך בו הלאה והילד שב ומנסה להתחבר.

מוות ינקותי – מתאר פשלה שאין רצון או צורך לשלם עליה מחיר כואב דמימה שהייתה לעקרון חשוב וממכר במשחקי מחשב בהם אתה מפסיד, מת, נהרג, ממתין דקה, קם לתחייה ורץ הלאה… מה שמעורר תחושת כבוד מזויפת – ריגוש ינקותי הבנוי על ניצחתי את המוות או שמחה לא מוסברת שבנויה על התחמקות מאחריות ועונש – השמחה עולה ואותה מן הראוי לחגוג ולשתף. האדם ידבר ויסתיר את הדרך בה חמק מעונש, מבושה ומעלבון ויחגוג. קיימת גם הדמימה המוקצנת שרואה מוות בכל תהליך המתקרב לסיומו, ולעתים עד-כדי מניעה מלהתחיל אותו וגם בעל הפנטזיה כאן והוא שרואה ב"סוף טוב" דבר מסוכן ויש בו הבטחה לקרובו של מותו – בלי עין הרע.

בשנה החמישית הילד משחק ורוצה לסיים, יש ואין להורים אפשרות למלא את רצונו לסיים את מעשיו. הוא נעלב, חווה כאב גופני והתפרצות זעם או תוכחה שגם היא בהחלט אפשרית כאן. תגובה אחרת ודי שכיחה בגיל זה היא ההסתגרות בתוך עצמו עקב העלבון וסירוב תקיף וחסר גמישות לשתף את ההורים בחוויותיו, ("לא רוצה" יאמר העקשן) החוויה של סירוב לרצונותיו בגיל זה היא בתפיסתו סוג של מוות ינקותי, בעלי דמימה יסננו ברגע כזה קללה, שפונה לזמן העתיד, ומייחלת שלא יקום מהמוות לתחייה: "הלואי שתישרף בגיהנום", הלוואי שתמות" "שיקח אותך האופל".

מעגל המוזר הקטן מהווה בסיס לתהליך התפתחותי שיגיע  מאוחר יותר ובו יופיעו עוד תחנות והמוזר אחד מהן אבל על כך לכשנגיע לשנה התשיעית (8-9) בה נדון על מעגל המוזר.

המחשבה הילדותית – המחשבה האנוכיותקולות מהעולם – התינוק חושב ומרגיש אהבה כך משוכנע התינוק גם העולם מרגיש, ואפילו אוהב אותו ומספר לו ומוכיח לו את אהבתו זו לו. מרגע שהילד בשנה החמישית (4-5) יודע את שדעתו משיגה וממשיגה ״יש״ כל שהו, הוא לא זקוק לשום הוכחות לרעיונותיו. דמימה בתקופת גיל זו יוצרת את האדם המשוכנע שאת שהוא רואה, חולם, חושב והגיע לידיעתו זו המציאות – דמימה זו מככבת בחיי מבוגרים רבים למשל, בעסקים כשאדם רציני לא חש בצורך לבדוק למשל, מיקום לפתיחת עסק בשל תחושת ה׳אני יודע׳ כי מחשבתי הגיעה לידי ידיעה והעסק כושל בהמשך ונופל והוא "מת" ואיתו ״מת״ בעל העסק ומגיע עד לרמה שקשה מאוד להשתקם ממנה. דין דומה של ״אני יודע כי חשבתי על זה״ אפשר לייחס להצהרות כגון :"אז אני רוצה להגיד כאן ועכשיו שאנחנו לא נעצור את צה"ל. אנחנו נשלים את המלאכה. אנחנו נמוטט את שלטון הטרור של חמאס", נתניהו ב 2009. "אנחנו נחזיר את הביטחון לתושבי אשקלון, לתושבי אשדוד, ותושבי שדרות ובאר שבע ויבנה. אנחנו נחזיר את הביטחון לתושבי ישראל". נתניהו חזר על דבריו: "אנחנו נמוטט את שלטון הטרור של חמאס, אנחנו נחזיר לכם, לכולכם, לכם, את הביטחון" (מקור).

"לך למסע רוחני בכל פינה בכדור הארץ", קרא היקום ואמר ל"האדמו"ר ממלטה", שהגיע לישראל ו"התכוון להתחיל בחיפוש בנהר סמבטיון אחר השבטים האבודים" אבל הקדוש עצר בצפת ובגלל המלחמה בין הישראלים והערבים נאלץ לחזור לאירופה דרך קפריסין. הוא קבע ללכת לרומא, אבל נעצר בכלל בגירונה, ספרד, שם פסקו חיפושיו אחר הנהר כדי לקרוא את "ספר היצירה". ספר, שאורכו כאלפיים מילים, שעוסקות ביסודות מהם נברא העולם. לשונו עברית, תחבירה קצבי, ודרך הוראתה החלטית כמנהג המחשבה האנוכית. לפי הספר, באמצעות עשר הספירות וכ"ב אותיות האלפבית העברי, ברא האל את העולם, וכאשר גילה אברהם את הסוד הזה, הבין את יסודות האמונה. יכולת נוספת לחכם שומע קולות העולם: הוא שיביא לפיוס בעולם.

המסורת היהודים מעלה את שומע קולות היקום על נס ומזכה אותו כמי שרשאי להתערב בענייני המדינה: "ויקרא יהוה אל-שמואל, ויאמר הנני. וירץ אל-עלי, ויאמר הנני כי-קראת לי, ויאמר לא-קראתי, שוב שכב; וילך, וישכב". (שמואל א פרק ג' – ד'). שמואל לא נשאר אדיש לקריאת היקום אליו גם פעל בהתאם, ולאחר מלחמת ישראל בעמלק (שמואל א' ט"ו), מן האירועים הרי הגורל בתקופת ראשית המלוכה שמואל יצא משליטתו והדברים הגיעו לידי כך שהמלך ו״שומע קולות היקום״ התעמתו עימות טראגי ומר, שהוליך להסרת שאול מן המלוכה על-ידי היודע כול כי חשב או שמע על כך – שמואל.

מבט אל שיטת הלחיצות שפיתחתי – אין דומה לה בפריצת דמימה, הוכחה כמשחררת כאבי גוף, יעילה בתהליכי החלמה ומרגיעה את הנפש.

yaron@yaronmargolin.com

סולוויג – דמימת ההמתנה הממושכת או המתנה לשווא (עצם העָצֶה). סולויג – ארוסתו של פר גינט חיכתה לו שנים רבות כשהוא יצא למסע מדובר בהמתנה לפר גינט הוא צעיר לבוש מכנסיים קרועים, חסר אחריות ובטלן, שאינו מסוגל לסייע כלכלית לאמו שירדה מנכסיה. אמו כועסת עליו כיוון שאינו עושה דבר לסיוע למשפחה, ובמקום לעבוד הוא מסתבך בקטטות ובסיפורי בדים, מדמיין כי הוא "פר גינט הקיסר הרוכב בשמים", לבוש מעיל מפואר, "דינרים של זהב / מלוא חופניים משליך הוא לעם הנלהב"

פר גינט, הגיבור הוא פרחח גס רוח המבקש לחיות חיי עצמאות מוחלטת, ללא מחויבות לאמו ולנשים האוהבות אותו, למשל סולוויג הצעירה והתמימה האוהבת אותו ומחכה לו עד שובו באחרית ימיה – תוך שהיא חווה החמצה של קשרי אנוש אינטימיים ההולכים ומתפתחים עם השנים. תחושת ההחמצה מתמלאה באכפתיות והבנה לסבלותיו של הפרחח הבטלן.

עם ישראל ככלל ניצל מההמתנה הממושכת (2000 שנים) לבואו של משיח גואל, משהגיע הרצל עם האמרה: "אם תרצו אין זו אגדה".

תודעת הזמן – שגויה – בדמימת סולוויג  הזמן נתפס כ"יש" העומד לרשותו של אדם תמיד ולזמן החולף אין משמעות והשפעה על התפתחותם של כישורי חיינו וקשרינו החברתיים והאינטימיים.

ארוטיקה – התעסקות כלשהי במיניות האדם, ואחד המרחבים שיצרו יותר המשגות, תובנות ועניין בתרבות ובאמנות. הארוטיקה הינקותית – בדמימה נקשרת עם תפיסת הזמן ובעיקר עם צבע חדש – ממד ה"סוף". הימנעות מאורגזמה גורמת לגירוי עז.

החיבור בין המוות שיש ממנו חזרה ותודעתו גוררים נושא דמימה זו עד אל פתחו של הגירוי המיני וכן ההמתנה הממושכת של סולוויג.

החלום האמריקאי – באופן אחר מוצגת ההמתנה הזו של סולוויג ואל המשיח בנהייה אחר היום בוא תגיע ההצלחה ותביא לסיפוק המיוחל. דמותו של אריק – בספרו של שי עמית ("ברמן" 1910) נחשפים הקוראים אל לבטיו וחששותיו של צעיר ישראלי בשם אריק שנפגש עם ההצלחה ועם העולם הגדול. אריק נקלע לחיים שסוחפים אותו ממקום למקום, מבר פריפריאלי בקיבוץ לבר יוקרתי בתל אביב, מחגיגה אוניברסאלית באמסטרדם לחיי שפע ניו יורקים. הוא מתמודד עם חיי אהבה לא פשוטים, החל מבחורה מבוגרת ממנו, הגואלת אותו מבתוליו וכלה בבחורה מסתורית החושפת את השכבות הרבות שעטה עליו במהלך כל אותן שנים ארוכות. אריק מתמודד עם קשיים מנטליים, קיומיים, כמו גם עם קשיים פיזיים המשליכים על יכולת התפקוד שלו. ההמתנה של אריק מאלצת אותו להתמודד עם השלכותיה של ההצלחה. כשהסופר שי עמית מבקש לקרוא לכל אותם צעירים להתבונן במרדף המתמשך אחרי הבטחה זו שיתכן ולא תגיע: פרסום וכסף למול אובדן חשיבותם של קשרים בן אישיים וחשיבותה של האהבה.

איך אפשר לעזור לך? 
אשמח להשיב לכל שאלה.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


     

    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

     

     

     

    מאמרים אחרונים

    תקופת גיל – שנה שישית – 5-6

    המשך

    חזרה לעמוד 1
    חזרה לעמוד 2
    חזרה לעמוד 3
    חזרה לעמוד 4
    חזרה לעמוד 5
    ‏חזרה לעמוד 6
    חזרה לעמוד 7
    חזרה לעמוד 8
    חזרה לעמוד 9
    חזרה לעמוד – 10
    חזרה לעמוד 11
    חזרה לעמוד – 12.
    חזרה לעמוד -13
    חזרה לעמוד 14
    חזרה לעמוד 15
    חזרה לעמוד 16
    חזרה לעמוד 17
    חזרה לעמוד 18

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

     

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

    שיחה על דמימה כוח הפרא ודרך עבודתי – בסרטון למטה

    נשלח ב העצמה אישית, כללי, תורת הדמימות
    One comment on “מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה עמוד – 2
    1. Spike הגיב:

      Thanks for sharing. Your post is a useful coiunrbttion.

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *