1 – מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה

Giovanni Battista Tiepolo Abraham and the Three Angels .אברהם ושלושת המלאכים מקור הציור בצילום מסך מויקיפדיה .

Giovanni Battista Tiepolo Abraham and the Three Angels – אברהם ושלושת המלאכים מקור הציור בצילום מסך מויקימדיה.

חזרה לעמוד 1
חזרה לעמוד 2
חזרה לעמוד 3
חזרה לעמוד 4
חזרה לעמוד 5
‏חזרה לעמוד 6
חזרה לעמוד 7
חזרה לעמוד 8
חזרה לעמוד 9
חזרה לעמוד – 10
חזרה לעמוד 11
חזרה לעמוד – 12.
חזרה לעמוד -13
חזרה לעמוד 14
חזרה לעמוד 15
חזרה לעמוד 16
חזרה לעמוד 17
חזרה לעמוד 18
 

אל הרעם והיחודיות – או התפתחות האני גילאי 13-16 אצל הנערים ובגיל 11-12 – 16 אצל הנערות – כאן

מבוא

הבנת מכלול האני כמרחב חיים דינמי שמתפתח ומשתנה לאורך כל חיי האדם הוא ידע ואבן יסוד בשיטה הרואה אדם כמכלול חיי – שיטה הוליסטית (מכלולית) – היא המכונה פסיכותרפיסטית טיפולית. לחיצות ההחלמה הן שיטה פסיכותרפיסטית טיפולית שמתבוננת על מכלול התפתחות האני לאורך כל חייו ומסייעת לחדש את התפתחותו במקום בה דוממה – עצרה מלכת.
רצף מאמרים זה מאפשר לך להתבונן על הרצף התקין כמודל ועל כשליו המתסכלים או מעוררי המיחושים והכאב הגופני.
המאמר הראשון בסדרת מאמרים על התפתחות האני – מציג את ההתפתחות בשנה הראשונה. מאחר שרוב הדברים נחקרו ופורסמו לאלפים מוגש כאן תקציר של עיקרם. יודגש כי לא החשיבות של הדברים קבעה את סדר הופעת רק יד הכתיבה.
דמימה – מושג מרכזי בתורת האני שטבע מורי (ניקו הורודניצ'יאני) הוא חלק מחקר רב שניים אחר השינויים בתפקוד הפיזי, רגשי וכן של המרחב המחשבתי (הפיזיולוגי והפסיכולוגי או הגוף והנפש של האדם). דמימות חיי-האדם משכו אותי מאז ומתמיד – מדובר באוסף של צורות שונות של כיווצים כרוניים במרחב הגופני והשתקפותם במרחב המרגיש או החושב הכריעו גורלות ודרכי חשיבה לאורך ההיסטוריה.

המאמרים הללו היו במקורם טבלה ותקציר שעמדו ככלי בפני המטפל בלחיצות ההחלמה – טבלאות שהראו את הדמימות, גיל הופעתן וההשלכות של כל דמימה על מערכת האני. מאחר שטבלת יסוד ועמודה לא עולה בדפי הרשת העמודות מופיעות כפרקים. מדובר בעמודות כגון מסלול נורמטיבי של התפתחות הנפש והגוף, מסלול הכרונולוגי של תקופת גיל התפתחות (הנורמה), ושלוש עמודות לדמימה: שם הדמימה, אזור השתקפותה בגוף ועמודה להשלכותיה.

קריאה מהנה.

הערות: 1. בטבלה זו מופיעות דמימות שכיחות בלבד וכך לגבי השלכותיהן.
2. עקב כשל טכני בהצגת טבלאות על מסכי הטלפון החכם החומר לא מובא כאן כטבלה – התנצלות בפני הגולשים במחשב, אבל בסוף תובא הטבלה לטובת גולשי המחשב – בקישור נפרד.
3. עקב תקלה שבנושא זמינות הטבלה לטלפונים חכמים הטבלה ל מוצגת בןעמודות.

תקופת גיל – שנה ראשונה – 0-1

התפתחות ושינויים נורמטיביים – התפתחות מוטורית – קשר עם העולם באמצעות הגוף וסוגי בכי, צחוק ככלי תקשורתי ודיווח על מצבים רגשיים: הנאה, שביעות רצון, רוגע ושלוות נפש גם תסכול, כעס, צער, כאב וחרדה. אי שביעות רצון, הנאה וסקרנות גם פליטת מזון והקאה.

שם הדמימה 

  • פסיביות – העדר יוזמה ותחושת אין אונים או נפילה לפסיביות עקב אי מציאת דרכים להגיע למטרותיו.
  • הנזיר – צמצום והסתפקות במועט.
  • שכרון גדלות – הפרזת ערך עצמי ומגלומניה. נרגשות והתלהבות יתר מאפשרויות להצליח.
  • רב סרן שגיאתי – כשל תכנוני – מרבה לשגות – העדר שיקול דעת. אין נושא תכנוני בר משקל שהוא נתן עליו את דעתו.  העדר ראיה אסטרטגית, המציאות כאינטרפרטציה של אשליותיו.
  • אני חלש (שתלטנות, ביקורתיות, חשש מיחסי קרבה אינטימיים וראיה אסטרטגית, ופרספקטיבית צרה).

אזור השתקפות הדמימה בגוף

עמוד שידרה עליון. (כאבי כתפיים).

כפות הרגליים – כפות רגליים מכווצות, כואבות, קושי לדרוך עליהן, פלטפוס.

כפות ידיים – נטייה לפציעות בכפות הידיים.

ברכיים – מפרק נוקשה וקושי בכיפוף ברכיים.

השלכות הדמימה על חיי האדם

  • חרדות: חרדת האבדן.
  • חרדה מפרדה, ניתוק קשר, או מיציאה לחופשה גם ממעבר לתפקיד חדש בעבודה.
  • סמביוזה נטייה לקשרים סימביוטיים, העדר נפרדות, נטייה להיתקע במקום עבודה גם לאחר שמיצה את כל יכולותיו לצמוח בו.
  • בעיות ריכוז והצמדות לרעשים חיצוניים.
  • התפתחות אני-חלש (העדר עמוד שדרה רגשי). פחד לפעול :אדם פולשני, אדם שתלטן, אדם מניפולטיבי, אדם ביקורתי, אדם שמשקיע מאמץ ברחוקים ממנו רגשית ופיזית (שכנים, אדם זר שפגש בו במסעדה, בן דוד של חבר לעבודתו) ומזניח את הקרובים לו (רעיה/בעל, ילדים). הפרזת ערך עצמי ומגלומניה. נרגשות והתלהבות יתר מאפשרויות להצליח. ראו גם בשם הדמימה, למשל, צמצום והסתפקות במועט.
  • נשארו לך שאלות פתוחות? 
    אשמח להשיב לכל שאלה. – כדי לשלוח שאלה נא לגלול למטה 

תקופת גיל – שנה שנייה 1-2

התפתחות ושינויים נורמטיביים – התפתחות מוטורית – מעבר מהליכת הברווז להליכה. מהליכה [פעמה שלמה או קצב הליכה אחיד (רבע, רבע) ראשית החלוקה הקצבית בהופעת הליכה קצבית (ארוך קצר, כמו בחלוקת הברות ההגד: "כפית" "כפית, כפית, כפית" שנשמעות ברצף או בתיפוף  כמו דהירה של עדר סוסים שועטים בשדה הפתוח: דהירה, אכילה עצמאית.

Allegory of Virtue and Nobility (Allegory of Strength and Wisdom), c. 1740–1750, Museo Poldi Pezzoli – מקור הציור ויקיפדיה

החיקוי – מחקה את זולתו כאמצעי לימוד והתפתחות.

רכישת שפת הדיבור.

הופעת ה"למה".

(אוצר של כ200 מילים).

תגלית הצל.

שלב הראי וההשתקפות בבועתו כמציאות.

צעד ראשון בבניית עמוד שדרה רגשי – התנתקות הראשונה מהאם והופעת הטנטרום הראשון (גם בגיל 2.5 שנים).

שם הדמימה 

  • שמשון הגיבור או איקרוס – התחלה מזהירה שסופה קטסטרופה והרס כל ההישגים עקב אי יכולת לשמור על איפוק ואיזון.
  • המכשפה – הופעת המכשפה בדומה לאגדת שלגיה והאם החורגת – בחלומות ובמשחקים.
  • פחדיםפחד מהנקשר בזמן העתיד: חשש מהעומד לקרה, תפיסת עתיד כדבר מאיים, העדר תעוזה להתנסות באירועים תלויי עתיד וגם פחד משינויים ופחד מהנאה. התמכרויות לסמים, אלכוהול זוגיות קצרת מועד והימורים.
  • התרגשות עצומה והתלהבות יתר עקב שינוי ממצב רע או רע לכאורה שנתפס כמשתנה. למצב טוב יותר.
  • קשיי התחלה.
  • אגוצנטריות – תפיסה ומחשבה מנקודת המבט שלו בלבד, אינו מתייחס ולא מוכן לקבל ריבוי דעות או קיומן של נקודות התבוננות אחרות משלו ונרקיסיזם.
  • בעיות חברתיות, אנשי השוליים ואנשי האלית או הפסגה כשהם נאבקים בחרוף נפש בשמירה על מעמדם. 
  • קו הניצב.
  • דמימת המעברים ופולחן הפאולוס.
  • הזדהות. נדידת ה״אני״ ל״יש״ חיצוני לו או אל ה״אתה״.
  • סמביוזה. (העלמות ה״אני״ ב״אתה״).
  • אכו – איש/ת הצל.

אזור השתקפות הדמימה בגוף

  • ראש – כאבי ראש – באזור הרכות,  קרחת ואבדן שער. – העדר איזון, העדר  איפוק, דמימת איקרוס, מתלהב מהר ושלא על בסיס מציאות מובחנת היטב.
  • עורף עליון – שריר האיספלנית הראשי – Splenius capitis הדמימה באזור רצועת המפרקת (איש הצל, שעמום ועובר מנושא לנושא, חוסר מיקוד).
  • כתף – כאב באזור תחל שריר דו-ראשי – ראש קצר (Biceps brachil (short head. דמימת המעברים ומחסור ב B12.
  • נוקשות כללית והעדר גמישות – סובל מטונוס שרירים גבוה מהרגיל – כתוצאה מכך הגוף תפוס מהרגיל שיכול להופיע ככאבי גב כרוניים. יש לבדוק מחסור בפוטציום או מגנזיום. סימביוזה והעדר נפרדות.
  • עייפות עקב מחסור בוויטמין B12, תשישות ועייפות לא מוסברת.
  • כאבי בטן – אזור הדמימה באחז שריר המרובע של המתן בצלע 12 – Quadratus Lumbrum. העדר פרטיות, חשיפה לפולשנות, חשיפה למניפולציות, לא יודע/ת לומר ״לא״!
  • שריר הכסל צלע מותני Psoas minor muscle – קו הניצב הדמימה נאחזת בשריר באזור צלע 12.
  • מרים השכמהLevator scapulae – דמימת קו הניצב. צליפת שוט – whiplash  יש ועקב בלימה במהלך נסיעה מתעוררת דמימה זו או שהשריר מתכווץ בכיווץ כרוני שמאזכר דמימת קו הניצב  – הדמימה גורמת למוגבלות בתנועה, תחושת נוקשות בצוואר, כאבים בצוואר שמוקרנים לכתפיים, לשכמות, לגפיים עליונות ולאזורי גב שונים וכן לנימול, עקצוץ, כאב או חוסר תחושה, גם לכאבי ראש וסחרחורת, הפרעות בראייה, צלצולים באוזניים (טיניטוס), כאבים בלסת, חוסר שיווי משקל, ואפילו לורטיגו – פריצת הדמימה הזו וריפוי מכאב קל מאוד משום שמדובר באבר שקל להניע אותו והתנועה משחררת את השריר. הדמימה של קו הניצב ממוקמת ככיווץ שריר כרוני סמוך לאחז (Insertion) שבשפה החולייתית של השכמה, סמוך לשורש הקוץ.
  • שריר הארבע ראשי הפנימי (Vastus Medialis) – קשיי התחלה.

השלכות הדמימה על חיי האדם

כשל מעברים – מתקשה לעבור מדבר לדבר. פולחן אברי מין הזכר, תסביך פין (גדול, קטן) המשגת יתר של אברי מין הזכר, תחרותיות שנושאה גובה: קפיצה לגובה, זינוק מגובה, צניחות, טיסנים, טיפוס על עמודים, סנפלינג ופחד גבהים, סחרחורת עקב עלייה לגובה.

קשיי התחלה – טקסי פתיחה, דחיית התחלות ופחד מלהתחיל גם קשיי קשב וריכוז שעולים כמניעה מלהתחיל ב"יש" חדש.

בעיות חברתיות – הדמימה נקשרת עם תקופת הופעת הטנטרום והיכולת להיפרד מהאם (תקופת המרד הראשון) כשל בתהליכי הנפרדות מהאם מנהל כדמימה את איכות הקשרים החברתיים של ילד/ה ואחר-כך גם נער/ה עם קבוצת השווים (ילדים אחרים בני אותו הגיל) השפעה מרחיקת-לכת על יחס לנציג מקבוצת הלא שווים יחס שגובל בהערצה (יצירת דמות סמכות מידוען, רב, אדם בעל כוח מסיבות מעמד, כסף או גיל). הדמימה מנהלת באופן מסתורי גם את מידת האהדה לה זוכה ילד מילדים אחרים או את מידת הגינוי והדחייה מהם או נגדם. הדמימה פועלת סינרגטית עם דמימת קו הניצב.

סבסטיאנו ריצ'י, ונוס וקופידון, 1700. מקור הציור ויקיפדיה

קו הניצב"נפוליון וכינה" (להסבר גלול עד לתת הכותרת "קו הניצב" במאמר "כוחו של הנבל"  – כאן) הפכפך אדם בעל נטייה לתחושת עליונות, גאווה ותאוות כוח המשתנה בתוך שניות לרגשי נחיתות ולהפך. אדם זה לא יציב (מאניה דיפרסיה) בעל חשש תמידי לאבד את שפיותו או את שמו הטוב. נזהה בבעל דמימת קו הניצב תופעות של סגידה לכוח, סמלי כוח ודמויות שנתפסות כרבות עצמה או להפך התמסרות לאנשים כנועים שנמשכים לדמויות שמייצגות כשל חברתי, כשל מקצועי, עלובי חיים, פצועים ונכים.

בקצה העליון של קו הניצב נמצאת הגאוה -הערכה עצמית גבוהה של אדם בשל השכלתו, תבונתו, תכונותיו, מעשיו והישגיו. כלשון המלבי"ם: "הגאווה היא בלב המתגאה שידמה בלבו שהוא גדול יותר ממה שהוא" (הכרמל, עמ' 34).

דמימת קו הניצב מנהלת באופן מסתורי גם תאווה לריגושים, נאופים (סטוצ'ים), הדמימה מנהלת אישיות של בדאי ושקרן כרוני. אדם כזה  עומד לפנינו ומשקר ביודעין ושלא ביודעין, גם את הנצלן דמימה זו מובילה ומנהלת, או את האדם הכנוע או המנוצל, עבד, פתאי. בעל דמימת קו הניצב סולד מהאחר, הייחודי ומפתח בתוכו את דמות הגזען. הוא בעל רגשי נחיתות, בורח ממחמאות, פוחד מקבלת מתנות, תחושת ה'היותו ג'וק' כמופיעה בספרותו של קפקא מככבת בנפשו.

דמימת קו הניצב מנהלת את הערכתם העצמית והיא לרוב לא מציאותית: חיובית מדי או שלילית מדי.

בעלי דמימת קו הניצב מרגישים בודדים ומבודדים. ובמקרי קיצון (כבמצבי הזנחה פושעת בגיל הינקות) הדמימה מופיעה אצל בוגרים שהיו לסדיסטים אכזריים: מענים, ורוצחים.

אשליות, התמכרות לפנטזיות, ניתוק מהמציאות, העדר כישורי חיים ופחד מאתגרים גם נטייה לייאוש נוכח אתגר המתורגם כקושי שאי אפשר לעמוד בו.

הסתגרות רגשית וחשש להתפתחותה של אדישות לכאב הזולת (פסיכופתיה).

עקשנות וצרות עיין.

זווית ראיה פרספקטיבת מאוד צרה. חשש מריבוי דעות והתנגדות פנימית לדיון פתוח ולמשטר דמוקרטי.

נטייה לעלבונות, מוחצנות, גנבות, גם נטייה לשחיתות ולקורוציונה. מנעד אפשרויות לפתרון בעיות מצומצם: שוחד וחיסול, או חנופה וריצוי.

איש הצל. אדם כנוע (הפרעת אישיות תלותית) שנכנס למערכת יחסים אינטימית נוהג בה כהד של דבר בן הזוג או צל לרצונו לקוח מהמיתוס על הנימפה אכו ונרקיס.

אשת הצל – אדם שלא חיי את חייו רק משרת את בן/ת זוגו או את דמות הסמכות בה בחר כמושא שרותיו.

איך אפשר לעזור לך? 

כדי לשלוח שאלה נא לגלול למטה

תקופת גיל – שנה שלישית 2-3

התפתחות ושינויים נורמטיבייםהתפתחות מוטוריות – ריצה, דהרות

התפתחות שפה: "לא רוצה" הגש שמשקף את תודעת הרצון (בנפש) ואת תודעת החוק וההגבלות "לא רוצה". עד כאן זה הגבול.

היכולת הפסיכולוגית הראשונה – להשתלט על סערת הנפש ותירגע, להשכיח את סערת הנפש ולעגון במפרץ מבטחים.

כפל האם: צידה החיובי של האם מומשג "מלכה" "אם אהובה" "האימא הכי טובה בעולם" וצידה השלילי (לסדר את החדר, להיכנס למקלחת, לסיים לשחק, לשבת לאכול) נדחק הצידה כדי לשמר את גדולתה ושלמותה הנערצת "מכשפה" והיא זו שמופיע בחלומות ובמשחקים כמכשפה רעה או כאם חורגת – גם היא רעה.

תפיסת הרכוש – הילד תופס את שלו – הצעצוע הזה שלי גם הדובי הזה שלי ואימא זו היא על אחת כמה וכמה שלי ורק שלי … תפיסת הרכוש פורצת ביחד עם המלחמה הראשונה והיא מכוונת נגד ה"אחים". המלחמה הראשונה מבוססת על תודעת הרכוש. "הצעצוע הזה הוא שלי" סינרגטית להופעת ה"לא רוצה".

שם הדמימה

  • חסר כול – קלושר – אדם שמאבד את שלו, את רכושו, את מקומו בחברה – אדם שמסתכסך בנקל. הגם שיש והוא יודע מה עליו לעשות כדי לסיים סכסוך או מחלוקת הוא מעדיף להישען על מאגר האסטרטגיות המצומצם לפתרון סכסוכים עם ילדים, נערים אנשים אחרים העומדים לרשותו והוא מצומצם: להרביץ, לשחד (כל אחד לפי מחירו מלקדם במשחקים או לשחד בממתקים ועד להבטיח הבטחות שווא, לספק נשים, מסיבות פרועות, חדרי מלון או סוויטות יקרות עם בקבוק שמפניה ונהג, ועד מתן שוחד מעמדי או כספי) במקביל יש והוא יכול לצאת למסע נקמה אם בילדים אחרים, על-ידי פגיעה בהם, בשמם הטוב של הוריהם וחרמות או קללות לעתיד רע מאוד, והרצון להכניע אותם או לגרום לאבדן על-ידי פיתוי בן/ת זוגו/ה, להפליל ולהביא לאבדן הכנסה, פרנסה ומעמד.
  • כביריה
  • שאול המלך
  • רגשי אשמה. שש דרגות לרגשי האשם אלא שבגיל זה מכוונת הדמימה אל האדם שנוטה לטעות ולעודד לקחת אחריות גורפת גם על דברים שלא עשה.
  • סערת נפש והעדר עוגן האם (העדר יכולת להירגע או לצאת מרגעי מבוכה, זעם מתפרץ).
  • התמכרות לעבודה.
  • קונפורמיזם

אזור השתקפות הדמימה בגוף

שריר המצח, Frontalis, ובעורף Splenius capitis (רגשי אשמה) בגב התחתון אזור החוליות L4. – L5.

שריר הארוך ביותר הצווארי – Longissimus cervicis (ימני) באזור שבין השכמות – דמימת ההתמכרות לעבודה

מופיעה בחלומות כסיוטי לילה. יקיצה מוקדמת (שעה 4-3) – חלומות רדיפה, עוד רגע ויתפסו אותו (המכשפה), עוד רגע וישרפו אותו (עמי ותמי) עוד רגע ויגיע אבל אין חנייה…

השלכות הדמימה על חיי האדם

קשיי התחלה. נטייה לדחות דברים.

קשיי מעבר. פרוזדור, שביל הגישה לבית גם גשר מעל נחל – כולם מעברים אנשים רבים נתקפים פחד באזורי מחייה אלו – דמימת המעברים מנהלת מרחב פחדים זה ומערערת את תחושת הביטחון. אדם שוכח דברים חשובים ומוצא עצמו הולך וחוזר במעבר בטענה ששכח דבר מה חשוב.

פחד גבהים. סחרחורת – תחושה סחרחורת במעבר משכיבה לעמידה.

דילמות קשות.

איש החוק – בלבול בין שמירה על חוק לטובת הציבור וטובת עצמו.

קשיי החלטה וטשטוש כוח הרצון.

לא מסוגל/ת לומר לא!!!

היתקעות במצבי צומת. הדמימה סינרגטית לדמימות איש הצל, הסתלקות מאחריות והאדם הכנוע. באיזה דרך עליי לבחור ?" שאלה עליסה את החתול בצומת הדרכים ביער של ארץ הפלאות.  "זה תלוי מאוד לאן את רוצה להגיע" ענה החתול", אבל אם כדברי עליסה שלא בדיוק רצתה לקחת אחריות על בחירתה "לא כל כך אכפת לי לאן"הגיוני שהחתול יאמר: "אם כך, אין זה משנה באיזה דרך תלכי" …

אבדן שליטה עצמית, נטייה להיסטריה והתפרצויות זעם אלימות, בן זוג אלים. התפרצות זעם ואלימות כולל עקב אבדן הרגל רגעי או אי עמידה בזמנים.

סערת נפש, תלותיות והזדקקות לאיש שיחה במצבי דילמה עד לרמה כפייתית, נטייה להתפרצויות זעם והעדר יכולת להרגיע עצמו. בקוטב השני של הדמימה אדם סגור ושתקן.

ריסון יתר וסגפנות.

בעל ההרגלים, קפדן, אדם שמרן ששומר על תבנית חיים קבועה.

כביריהנטייה לאבד רכוש על רקע רומנטי. בסרט "Le notti di Cabiria" מגלמת רעייתו של פליני, ג'ולייטה מסינה, פרוצה תוססת אך תמימה בשם כביריה העובדת באוסטיה, פרבר מוזנח בעיר רומא של אחרי מלחמת העולם השנייה. השם "כביריה" נשאל משמו של הסרט האילם "כביריה" מ-1914, בעוד שהדמות עצמה לקוחה מתוך אחת הסצנות מתוך סרט מוקדם יותר של פליני, "השייח הלבן". הסרט מתאר את כביריה המתאהבת בנוכל שגוזל את כל רכושה ומותיר אותה חסרת כול.

שאול המלך – אבדן מעמד. מהרגע שבו מגיע דוד לבית קיש, רעה צאן מבית-לחם לבית המשפחה הראשונה למלוך על היהודים בישראל בני המשפחה סוערים בהתלהבות עיוורת מאישיותו המורכבת והלא נקלטת בחושיהם. המבט הראשון מנהל את כולם והם מתאהבים בו: שאול, הנסיך יונתן, הנסיכה מיכל ואפילו העם כולו. אך בהמשך העניינים מסתבכים: דוד מתגלה כאדם סוער, לא נאמן ושאול המלך מתפכח והופך עוין לדוד כשבניו, מיכל ויונתן נקרעים בקונפליקט נאמנות בין אביהם ואהובם החדש שזוכה במלוכה והם מאבדים את מעמדם (שמואל א, פרק טז, פסוקים יז-כג).

חלומות על מעוף ואשליות להצליח ולהצליח בענק. מקריב הכל למען אשליה חסרת בסיס.

השדודגונב הלבבות נמשל לדוד המלך מתעתע  בכביריה או בנסיכה תמר ומותירן שדודות. גונב הלבבות שודד באמצעים מניפולטיביים כספים, מעמד וכן נשדדים על-ידו סודות כמוסים כולל סודות רגשיים, עסקיים, ביטחוניים  ו/או תעשייתיים, אמנותיים, פילוסופיים.

עבד – אדם שמוצא רוגע זמני לנפשו בעבודה מאומצת ועד למצבי תשישות. מסתכן במצבי קיצון בהתפרצותה של מחלת נפש מסוג סכיזופרניה.

המהמר – הדמימה פועלת סינרגטית עם דמימת הכנוע – מהמר הוא אדם בעל דימוי עצמי נמוך, בעל נטייה לסערות נפש ומתח נפשי גבוה, יש והוא בעל נטייה לחרדות וחשש מאבדן גם נטייה לאבדנות. דמימת חוסר הסבלנות מנהלת אותו מאחרי הקלעים והוא מבקש להשיג במידי מה שמשיגים במהלך מתוחכם ובזמן ממושך. מהמרים רבים נוטים להתנהגות אלימה אימפולסיבית ולנטילת סיכונים, אחרים בעלי היסטוריה של הישגים נמוכים בלימודים, נשירה והיעדרות מבית הספר, גם שימוש בסמים ובאלכוהול, בעיות כספיות פעילות לא חוקית ועבריינות. הימור הוא סיכון כסף או כל דבר בעל ערך על תוצאות אירוע שיש בהן מקריות ואשר אין לדעת בבירור מה תהיינה התוצאות. בנים נוטים להמר יותר מבנות.

איך אפשר לעזור לך? 

כדי לשלוח שאלה נא לגלול למטה

תקופת גיל – שנה רביעית 3-4

התפתחות ושינויים נורמטיביים

מוטוריות – דילוגים, עליה במדרגות ועמידה על רגל אחת למספר שניות.

המונולוג – משוחח עם עצמו, משוחח עם מבוגרים או עם חברים לגילו אך לא מקשיב לתשובותיהם (עד גיל 5)

תבניות מזון וטקסי מזון (טקס משפחתי וחברתי)

סיפורי אגדות – היכולת להזדהות עם, וצפייה לסוף הסיפור.

זיהוי הרכוש כדמות מחוצה לו: זה הצעצוע וזה אני.

האיסור הראשון – שולט על סוגרים – הנאה מהאיסור הראשון: והופעת ה"לא" או/ו "אסור" וראשיתה של ההומניזציה והתרבות.

הברית הראשונהילדות – תחילת הווידוי הרגשי בפני אחיותיהן, חברותיהן (וידוי על חששות, פחדים) ויצירת הברית הראשונה – ברית בן שוות (בשעת כעס הווידוי ישמש כנשק פוגעני ומכאיב – כואב מאוד).

לשאלות נא לגלול למטה

שם הדמימה

  • העדר ייחוד – כשל הייחודיות ונטייה לקונפורמיזם.
  • גסות רוח – בוטוּת, וולגריות חספוס והעדר עידון.
  • פחד מהנאה.
  • הזדהות עם התפקיד, מעמד, תואר חברתי – חיי אדם אחר, מנהיג, רב, דמות סמכות.
  • הופעת הטונאל – דימוי עצמי והפסיכולוגיה האצטקית. ראה/י על הטונאל במאמרי על ריקוד הצבי – כאן.
  • תסביך כרונוס – פחד האב.
  • העדר גיבוי.
  • ביקורת בולענית ומוחקת כל.
  • https://www.youtube.com/watch?v=3xcCpOGsuWA&feature=youtu.beמבט אל שיטת הלחיצות שפיתחתי – אין דומה לה בפריצת דמימה, הוכחה כמשחררת כאבי גוף, יעילה בתהליכי החלמה ומרגיעה את הנפש.yaron@yaronmargolin.comלשאלות וקביעת תור לפגישת ייעוץ

אזור השתקפות הדמימה בגוף

פגיעות בכפות הידיים.

פגיעות בכפות הרגליים.

        השלכות הדמימה על חיי האדם

טקסי מזון – החוקרים מצביעים על כך שכבר בחברות האדם הקדמון התקיימו טקסי מזון ואכילה שהפכו את נושא התזונה לאירוע תרבותי-חברתי ודתי. המזון וטקסיו נמצאו בראש טקסי התרבות החברתיים. לפעמים הטקסים האלה מייצרים מזון כגון טקסי העלאת קורבנות ולעתים המוזמנים סועדים בצורות שונות ומאכלים מיוחדים. (למשל, ה'האגיס' מאכל סקוטי. מדי שנה ב-25 בינואר, ב 'ליל רובי ברנס', נערך באדינבורו, בירת סקוטלנד) לפעמים מדובר ברעל לכל דבר ועניין (אכילת דג הפוגו ביפן Fugo Rubripes), יש ומדובר בטקס הזנה לאדם בודד, לשניים גם להעדרו ישנם טקסי בדידות כשל אדם האוכל מול הטלוויזיה – משל הייתה זו שותף לחגיגה ויש ומדובר בבדידות סגפנית והזנחת טקס אכילה והאדם אוכל ישירות ובעמידה מקופסת השימורים שהונחה על השיש סמוך לכיור. פולחני האוכל יכולים להיות משונים ואקזוטיים אבל הכי תמיד מרתקים והמוזמנים כמעט תמיד מכבדים את ההזמנה לנכוח בם.

טקס של אכילת ההאגיס שנערך באדינבורו, בירת סקוטלנד הוא חגיגה לסועדים. ההאגיס  מוכנס לחדר על מגש של כסף, כשמצדדיו אדם נושא וויסקי ואחר מנגן בחמת חלילים. המוזמנים קוראים את שיריו של ברנס תוך השקת כוסות 'גלנפידיך' משובח, ואז נועצים את ה'דירק', (פיגיון סקוטי מסורת)י, וחושפים את הקישקע הסקוטי שהיה לנקניקיה מופלאה. חלקי פנים קצוצים של כבש (ריאות, כבד, לב) מעורבים עם בצל, קמח שיבולת שועל, שומןכליות, תבלינים, מלח וציר. תערובת דחוסה לקיבה של כבשה שמתבשלת כשלוש שעות]. טקס אכילה אחר הוא לקוף הקדוש. תושבי לופ-בורי, עיר קטנה המרוחקת כמאה ק"מ מבנגקוק בירת תאילנד, מאמינים בקדושת הקוף. אחת לשנה, בסביבות נובמבר-דצמבר, הם עורכים סעודה מיוחדת לקופים במרכז העיירה. שולחנות נפרשים ובוטנים רבים נערמים למענם שם לצד ערמות של אורז דביק מבושל בדלעת, סלטי פירות אקזוטיים ומטעמים כגון 'טאנג-יוד' – ממתק תאי צמחוני – וזה לא הכול גם מתנות שעיקרן מראות קטנות וחפצים נוצצים מוגשים לקופים הקדושים.אזכיר כאן שגם לאצולת אנגליה טקס יקר ערך – טקס התה – Taking Tea מדובר בטקס של לגימת תה שהחל בשנת 1615 ומגדיר מעמד מסוים, קבוצת אנשים החולקים סטטוס חברתי דומה ורק מקרבם המוזמנים. אל שיאו הגיע התה כשנסיכת פורטוגל קתרינה מבית ברגנסה (Catarina de Bragança – נישאה לצ'ארלס השני, מלך אנגליהבהיסטוריה של טקס התה הבריטי מתועד שכבר בשנת 1662 הנסיכה הפורטוגזית העדיפה את התה והפכה אותו למשקה של המעמד העליון בבריטניה.  בארוחת טקס התה מוגש תה חלש בקומקום מהודר יחד עם חלב וסוכר, מלווה בכריכים קטנים (כריכי מלפפון, ביצים, ממרח דג, שנקין וסלמון מעושן), סקונס שמוגשים עם חמאה, שמנת עשירה וריבה, עוגת פרות ועוגת ספוג. ישנן גם ארוחות תה בהן מוגשים גם בשרים קרים. סדר הפסח שלנו הוא טקס אכילה שבמהלכו מקימים מנהגים שונים כגון פתיחת דלת, הנחת כסא ריק ואפילו שורפים חמץ גם שרים שירים, מברכים וקוראים את ההגדה.

גסות רוח – הדמימה סנרגטית לרגשי אשמה (מניפולטור), איש הצל והכנוע גם לבדידות ולדמימה החברתית – מדובר בהתנהגות המשכית לילד הדחוי המבטאת חוסר כבוד כלפי הזולת, שלא עולה בקנה אחד עם חוקים, כללי נימוס והתנהגות          לזולת המקובלת בדרך כלל בחברה. גסות הרוח הנה התנהגות בוטה, המתבטאת בחוסר כבוד כלפי הזולת, ובפגיעה בכללי הנימוס המקובלים, תורמת לתחושת הבדידות וחשובה במניעת קשרים בין-אישיים והשתלבות בחברה.

במשנה גסות הרוח מופיעה פעם אחת: "והגס ליבו בהוראה שוטה רשע וגס רוח (אבות ד, ז)". מושג גסות הרוח מתאר תחושת ערך עצמי מוגזמת, הכוללת גם גאווה, אך יש בו מעבר לכך ראיה שגויה של המציאות והעדר תבונה אסטרטגית. גסות         הרוח מתגלית הן בדיבור והן בתקשורת בלתי מילולית, כגון: הבעות פנים, אינטונציה ותנוחת גוף בהופעותיה אלו מוגדרת מניפולטיבית ומייצרת רגשי אשמה. גסות הרוח מופיעה בתלמוד (סוטה ה, א) בשאלה: "אזהרה לגסי הרוח מנין? אמר רבא           אמר זעירי: שמעו והאזינו אל תגבהו. רב נחמן בר יצחק אמר מהכא: ורם לבבך ושכחת את ה' אלוהיך". שמירה מופרזת על כללים או על חוקים, קפדנות יתר, ציות יתר וזלזול בכל אלו גם בריונות.

הופעת שלושת החרדות הגדולים: חרדת אבדן אובייקט (כסף, בית, ארץ), חרדת אבדן האהבה וחרדת אבדן ההצלחה נקשרים בשנה החמישית.

דמימת שאול המלך – אבדן מעמד – התופעה המצערת ממשיכה להתנהל בדמימה גם בשנה הרביעית, וכשהדמימה עולה ומנהלת מערכת יחסים הבנויה על אמון ונאמנות, לשודד לבבות מקצועי, הרי שהמאוהב לו יגיע בנאמנותו זו רק לאבדן עצמאותו. הדמימה פועלת סינרגטית עם "שמשון הגיבור" ואיקרוס" שתי דמימות שהוזכרו לעיל.

תסביך הסירוס של הפסיכולוגיה של המאה ה- 19 נקשר עם תקופת גיל זו: 3-4 שנים.

במה אוכל לעזור? 
אשמח להשיב לכל שאלה.

[c

אשמח להשיב על כל שאלה 

 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

 

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

 


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


     

    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

     

     

     

    מאמרים אחרונים

    המשך

    חזרה לעמוד 1
    חזרה לעמוד 2
    חזרה לעמוד 3
    חזרה לעמוד 4
    חזרה לעמוד 5
    ‏חזרה לעמוד 6
    חזרה לעמוד 7
    חזרה לעמוד 8
    חזרה לעמוד 9
    חזרה לעמוד – 10
    חזרה לעמוד 11
    חזרה לעמוד – 12.

    לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  


      שמי Name:


      טלפון phone:


      דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


      איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


      אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


      If you have any questions left –

      I'd be happy to answer any questions.

      For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

      Recent Articles

      Of sexual desire and the wish for intimacy and the two different languages ​​in which they materialise:

      Six degrees of guilt

      Kidney Failure Taming the Rogue Kidneys Vital Information

      מאמרים אחרונים

      Kidney Failure

      Taming the Rogue Kidneys

      Vital Information

      מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

      הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

      מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

      יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

      חרדה

      איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

      טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

      חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

      על ההזנחה –

      ניתוק רגשי – על הקורוציונה

      די לכאב

      ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

      התודעה השלילית

      ביקורת מבזה

      נמאס לי מהחיים מה עושים

      על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

      מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

      שלושת המיצים

      לחלק הראשון הבצל והפלפלים

      לחלק השני – החסה

      לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

      לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

      לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

      לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

      עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

      טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

      הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

      מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

      אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

      אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

      הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

      להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

      וירוס הקורונה וגרון יבש

      -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

      ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

      אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

      אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

      התרופות והרע – ויטמין D3

      על בדיקות הדם

      אנמיה למה חסר לי ברזל?

      רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

      להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

      רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

      שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

      עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

      ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

      פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

      ויטמין השמש ויטמין D-

      התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

      רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

      שלושת המיצים

      חרדה

      טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

      חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

      על ההזנחה –

      ניתוק רגשי – על הקורוציונה

      די לכאב

      ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

      התודעה השלילית

      ביקורת מבזה

      על לחם חוקם של העסקים

      למה אני לא מצליח להתמודד

      מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

      סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

      כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

      כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

      טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

      אי ספיקת כליות – צום חלבונים

      צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

      אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

      אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

      אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

      "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

      ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

      פרק ב'

      פרק ג'

      נשלח ב העצמה אישית, כללי, תורת הדמימות

      כתיבת תגובה

      Or

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      *