האם בוטנים, קליפות בוטנים ומוצריהן הם מזון על?

קליפת בוטנים, Peanut shell, תוצר לוואי של תעשיית הבוטנים, דווחה כמצרך עשיר בפוליפנולים [מקור], איזוספונרטין (polyphenols, isosaponaretin) ותרכובות ביו-אקטיביות אחרות [מקור1, מקור2, מקור3]) אז למה הבוטנים נכנסו לרשימת ה"אסורים" של ירון מרגולין בבואו לסייע לחולים להחלים את הכליות שלהם. צילום ירון מרגולין.

קליפת בוטנים, Peanut shell, תוצר לוואי של תעשיית הבוטנים, דווחה כמצרך עשיר בפוליפנולים [מקור], איזוספונרטין (polyphenols, isosaponaretin) ותרכובות ביו-אקטיביות אחרות [מקור1, מקור2, מקור3]) אז למה הבוטנים נכנסו לרשימת ה"אסורים" של ירון מרגולין בבואו לסייע לחולים להחלים את הכליות שלהם.

בוטנים הוא גידול חשוב שנחשף ומתרחב בעולם, ומקורו בדרום אמריקה [מקור]. הייצור העולמי של בוטנים צפוי להיות 47 טון לשנה בשנות ה 2020 [מקור]. בנוסף לגרעין האכיל, זרע הבוטנים מורכב מהקליפה החיצונית שצבעה חום, ורוד או אדמדם והיא עצית testa (The red skins of peanut) ומחומר דמוי נייר המקיף את הגרעין עצמו וגם הוא מכונה קליפה ובאנגלית the shell or skin [מקור]. לגבי הקליפה הצמודה לבוטן  Testa) הקליפות האדומות של גרעיני הבוטנים (The red skins of peanut) הן מאמינות מבחינה תזונתית כי הן מכילות טאנין מסוג קטכול (catecholtype)' חומצה גאלית, חומצה קומרית והספרידין [מקור]. טאנינים היו ידועים בתכונותיהם של ספיגת מתכות נושא זה חשוב להגנה על הגוף מנזקיהן האדירים. קליפת הבוטנים זולה, פנויה ומהווה מקור נחשק של תרכובות אלו. אוצר שניתן להרכיב ולהשתמש בהן כדי להסיר מתכות כבדות שמקורן במזון מהים (דגים, אצות) או בחקלאות שנתמכת במי שפכים [מקור]. לכן הן נשדדות על ידי תעשיית ה"תרופות".

מחקר חדש מאוניברסיטת מרילנד מצביע על כך שהקליפות הדקות והחומות או ורודות ואדמדמות שמכסות את הבוטנים עלולות לעכב את הצמיחה החשובה של חיידקי המעיים (להפך הדבר כשמדובר בחיידקים שמזיקים וגרים במעיים, הן מעודדות אותם). המחקר הנזכר חושף שהshellים, כלומר הקליפות מקדמות את צמיחתם של החיידקים המזיקים E. coli ווכן של הסלמונלה [מקור]. התמונה היא צילום מסך מתוך המאמר: Health Benefits of Peanuts – כאן.

עם זאת, אותו מחקר מצא שאכילת בוטנים ללא קליפתם מועילה למיקרוביום. בוטנים מכילים סיבים, חומצות שומן בלתי רוויות ופוליפנולים שעלולים להשפיע על הרכב המיקרוביוטה של ​​המעי לטובה וכך גם לשמור על בריאות המעיים הכללית [מקור], נושא זה יכול לסייע מאוד לנפגעי מערכת העיכול וחולי אנמיה. מכל מקום המחקר מלמד כי בוטנים נטולי קליפה משפרים את יכולת הביוטה של ​​המעיים שלנו להדוף את ה-E. coli. והסלמונלה ועל כך יש להוסיף שבוטנים (וחמאת בוטנים) מכילים שומנים חד בלתי רוויים שהם בריאים ללב [מקור].

במהלך המחקר, חוקרים מאוניברסיטת מרילנד גילו שקמח נטו העשוי מבוטנים (מינוס קליפתם העצית/אדמדמה) תרם לצמיחה בריאה של Lactobacillus casei, חיידק "ידידותי" שיכול לעזור לנצח אוכלוסיה מזיקה לבריאות האדם. עוד נמצא כי לאחר 48 שעות בנוכחות קמח הבוטנים, נטול הקליפות, צמיחת E. coli הופחתה בכמעט פי 10. צוות המחקר גם הוכיח שחשיפה לתמצית קליפת בוטנים הפחיתה את הצמיחה של ליסטריה (Listeria עוד מזיק) יותר מ-10 פעמים ב-24 שעות. בצד החיסרון, תמצית קליפות בוטנים הפחיתה באופן משמעותי את הצמיחה של לקטובציליס (Lactobacillis) משפחה של חיידקים אנאירובים מועילים, אשר מהווים מרכיב משמעותי במיקרוביוטה של ​​האדם ומי שחיים במספר אתרים בגוף, כגון מערכת העיכול ומערכת איברי המין הנשית [מקור]. נזק כזה גדול מהתועלת מאחר שהוא מוביל לצמיחה מוגברת של E. coli וסלמונלה מזיקים [מקור]. נושא שמסביר מדוע הבוטנים, תמצית קליפת בוטנים וקמח בוטנים נמצא ברשימת מזונות אסורים לחולי כליה, אנמיה טבעיות במערכת העיכול. צילם ירון מרגולין בשוק מחנה יהודה.

מהסיבות הנזכרות ברוב מוצרי הבוטנים, הקליפה החומה מוסרת ומושלכת כדי למנוע נזקים לבריאות האדם כאשר חלק גדול משאריות אלו נחשבים כמזון לאדמה חקלאית [מקור].

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *