כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

ירון מרגולין בשעת טיפול בכיווץ שרירים כרוני – 5.6.14. רמות השבים – כיום מרגולין מקבל מטופלים רק בירושלים.

פריצת דיסק – כאבי צוואר או כאבי גב ממושכים הם תופעה מוכרת – הרופאים מספרים לך שהם נקשרים בפריצת דיסק – עמדה זו בהחלט מקובלת ונתמכת על-ידי הספרות האורתופדיה – אבל ישנה גם גרסה אחרת ושונה לכך. דיסק פרוץ נראה בצילום רנטגן, אבל לא הוא שגורם לכאב שלך! צילום של פריצת דיסק חשוב ומסייע לאורטופד לשכנע אותך ובמיוחד אם אתה סובל מאוד מכאב גב, הגבלת תנועה ממושכת – לעבור ניתוח או קשירה ממושכת.
אני מזמין אותך לקרא את המאמר וללמוד עוד על בעיה כואבת שיש לה פתרון טבעי, פשוט ויעיל.

אבל אם אתה מחפש טיפול טבעי ומהיר לבעיה שלך ואתה לא בדיוק נלהב לעבור דרך סכין המנתחים הרי שמאמר זה מיועד בדיוק לך.

צילום רנטגן של פריצת דיסק, למען האמת הוא מכשיר שכנוע מעולה, אבל מה יקרה לך לאחר הניתוח? כמה אנשים נאלצו לשוב אל חדר הניתוחים בעקבות ניתוח – יתכן שהפתרון הזה משכנע אבל בעצם, אם תחקור קצת את התוצאות שמחכות לך אחריו תגלה שהוא לא כל כך יעיל.

הסוד הגדול שהרופא שלך מסתיר ממך או שגם הוא לא יודע אותו

אם נבחן באופן אקראי 1,000 אנשים על ידי צילום גבם, גם אם הם לא סובלים מכאבים, נגלה עד כמה שכיחה התופעה: פריצת דיסק אצלם. מחקרים חדשים מוכיחים שלא פריצת דיסק היא הגורם לכאב הצוואר או הגב. עובדה אצל רבים הצילומים מראים פריצת דיסק בגבם או בצווארם  ואין הם חשים כלל בכאב. הדיסק בגבם פרוץ ואינם זקוקים לניתוח.

כאבי גב תסמונת הצוואר התפוס קוראים לך לחשוב אחרת – אם כואב לך הגב אם הצוואר מטריד אותך כנראה שהרצון שלך הוא פשוט לדעת מה מקור הכאב – ומקור הכאב שלך ברוב המקרים בא מכיווץ שרירים כרוני מורכב שמכונה דמימה – ואם דמימה היא הבעיה שלך הרי שמה שעשוי לסייע לך – הוא טיפול טבעי, מדויק ועדין מסוג סילוק דמימות שמכונה "לחיצות ההחלמה". בכוחן של לחיצות ההחלמה למנוע ממך סבל מיותר ולאפשר לך לשוב במהירות לתפקוד רגיל.

הסרטון למטה מראה לך כיצד עובדות לחיצות ההחלמה – אני מזמין אותך להקליק ולראות עד כמה נעימה האווירה שנוצרת בטיפול בשיטת "לחיצות ההחלמה"

Yaron Margolin treatment method

תרצה לדעת עוד כל כיווץ שרירים כרוני – הדמימה: מדובר בהתקשות שרירית (שנאחזת בשרירי הגוף) וצוברת בתוכה מרכיבים כימיים שלא מאפשרים את שחרור השריר וניקוי התרכובת הכימית – המשך הבעיה הסתיידות שרירי – אם נושא זה מעניין אותך לחץ לקרא עליו עוד – כאן. בעת כאב גב למשל, הדמימה, כפי שיוסבר מיד, לא נמצאת באזור הכאב. הכאב מוקרן ממקום הדמימה למקום אחר. עלי כמטפל בכאב לדעת גם היכן ההקרנה אבל יותר מכך היכן הדמימה – וזו אכן גם מומחיותי.

רוב הטיפולים מבוססים על ההנחה שהגורם לכאב נמצא במקום הכאב. אני פוגש בכאבי הגב האלה מידי שבוע ורואה כיצד, בעזרת הטיפול, הכאב מתפוגג ופורש מהגוף. פתרון פשוט וטבעי מסייע לך בעזרת מגע יד עדינה – והכאב חולף בשיטת לחיצות ההחלמה מהר משיחלוף בעזרת ניתוח למשל.

כשאני נוגע בדמימה כדי לפרק את התכווצות השריר, הכאב מוקרן בבת אחת אליה ויוצר כאב חדש לרגע, יתכן והוא אף מבהיל.

החולה רוצה לזעוק: "אתה בא לטפל וגורם לי נזק!" כמטפל, הזעקה קשה לי מאד. ההרגל והלב מושכים אותי לטפל, להקל ולהביא להחלמה. והמטופל שלצידי, שזקוק לכל אלה, הוא שקם עלי! לא נעים. אך האמת שרוב הטיפול נעים ביותר – אתה מוזמן לצפות בוידאו העליון ולהיוודע לשיטה של לחיצות ההחלמה.

רוב המטפלים והאורתופדים "מאשימים" את המטופל, אותך. הם אומרים  שמקור כאב הגב שלך בתנועה לא נכונה שביצעת והכאב שנוצר אצלך הוא בא כ תגובה של הגוף שלך על שימוש יתר בשריר או שהוא תגובה לטראומה שאתה מתכחש לה, בחוסר אחריותך. אתה הוא שגרם לכאב שלך.

אני מטפל מנוסה, לפעמים עלי מוטל לשחות נגד הזרם אבל אני בא אל הדמימה. אני חולף על פני הכאבים שלך חש בדרכי בעזרתך את מקור הכאב האמיתי – ומגיע אל הדמימה. האמת שאני מוצא אותה בקלות, בנגיעה עדינה, במשיכה קטנה, ומנטרל אותה בטכניקה מורכבת של נשימות, מניפולציות ולחיצות על היפוכי דמימה ונקודות שונות בגוף זו שיטת "לחיצות ההחלמה". נקודות אלה, בכוחן ״להסיח את הדעת״ של מערכת העצבים ושל המוח הרגשי ולפרק דמימות – תוך כדי מזעור הכאב מלחיצה על ידי עיסוי ומתיחת האזור הנגוע. הקלה ניכרת בתסמינים מופיעה לרוב תוך דקות ספורות אך והיא שמטופלי מבקשים. זו גם לדעתי, הסיבה המקורית להופעתם בקליניקה שלי. אם מדובר בגילוי וחשיפת הרגשות הרי שרגשות עזים ולא חוסר אחריות בשימוש בגוף הפ שיוצרים כיווצי שרירים כרוניים בגבך אבל לא חייבים לשוחח על ההתרגשות שלך בחתונת בתך שהביאה אותך אל הקליניקה שלי – אבל אם תרצה לדעת כיצד הגעתי לתובנה זו אספר לך.

התחלתי לחקור את הדמימה ותסמיניה בסוף שנות ה- 70 בירושלים, בקטמונים, בבית המחול שהקמתי עם יוסי טיטלבאום ואסתי לינבר. אמנם המחקר שלי לא מופיע בספרי רפואה, פסיכופתולוגיה או בטיפולי פיזיותרפיה, אבל, בסוף שנות ה- 80 הוא קיבל הכרה ותמיכה מהרפואה הסינית שהחלה להגיע למערב, הגם שזו אינה מטפלת בהקשר הרגשי שמאחורי הדמימה, ברגש עצמו ובחוויות החיים כפי שמחקרי הדמימה מראים, אלא, באנרגיות קוסמיות.

כשטיפלתי בתחילת שנות ה- 80 באנשים בצפון אמריקה, החלו להגיע אלי ידיעות על חוקרים שונים בתחום כגון משה פלדנקריז שאצלו למדתי באמצע שנות ה- 70 מבלי לדעת שעסק גם בטיפול. ז׳אנט טרוול (טריגר פוינט) ואידה רולף (אינטגרציה מבנית ידועה גם כרולפינג ), שאל עבודתם התוודעתי לאחר שפרסמו את מחקריהם בספרים, הפעימו אותי למרות שגם אצלם כברפואה הסינית, אין יסוד רגשי לדמימה. אותו נפגוש בפסיכותרפיה המתקדמת.

הדמימה סקרנה אותי בדרכי לפיתוח ולשכלול טכניקת מחול, שבכוחה לפתח גמישות גם באדם מבוגר. הסתבר שהדמימה קיימת בכל גוף, גם אם אינה גוררת כאב. היא מונעת גמישות, שינה נינוחה, סבלנות, רוגע, נשימה תקינה, תזונה נכונה, ושמירה על הנעורים.

דמימה מזקינה ומקצרת חיים. דמימה מסעירה ויוצרת נפש אקטיבית והיפראקטיבית, כמיהה לשקט, פחד מהבאות, מהעתיד.

דמימה מכאיבה ויוצרת כאבי גב עזים, כאבי צואר, מגרנות, כאבי ברכים אפילו כאבי בטן ושלפוחית רגיזה.

דמימה בצוואר מקשה על נשימה ועל תנועת השלד. פעמים רבות תעורר סימפטומים קשים שיביאו אדם במהירות לחדר מיון. כתבתי על כך במאמרים רבים כגון  ״די לכאב, תורת הדמימות״, שפרסמתי ברשת האינטרנט. אבל, כשהדמימה מחריפה עקב מתח חיים או אירוע מזערי שמעורר טראומה ישנה, הטראומה הישנה מקפיצה את הדמימה בשרירי הגב מרחיבה את גודלה וגורמת לה ללחוץ על המערכת העצבית שעוברת דרכה או בסביבתה. עוות אותות חשמליים מתפתח בתוך חלקיקי שנייה וגורם לתחושה לא נורמאלית של האזור הנשלט על ידי אותו עצב. כאב עוצמתי משתק ומזעזע. האדם מחפש מה עשה שלא על-פי ההרגל, היכן האשמה, אבל זו איננה!

אירוע רב עוצמה של כאב פיזי מלווה ברגשי אשמה עכשוויים שכל תפקידם לאפשר לטראומה להישאר בחשכה ומשמעו דמימה.

אחד הגורמים המקשים על סילוק כאב גב במהירות, נמצא באשליית פריצת הדיסק של האורתופדיה הישנה.

דיסק פרוץ אמנם נראה בצילום רנטגן, כנזכר לעיל אבל לא הוא שגורם לכאב הגב!

ירון מרגולין - משתמש בטכניקת הלחיצות בסטודיו לריקוד של הרקדנית, תלמידתו, יעל הרמתי

ירון מרגולין – משתמש בטכניקת הלחיצות בסטודיו לריקוד של הרקדנית, תלמידתו, יעל הרמתי

כפי שמראים המחקרים, אצל מעל ל- 45% מהם יגלה צילום הרנטגן פריצת דיסק, תזוזת שכמה, הטיית אגן. אם יאמצו את מסקנות האורתופד ירוצו כסהרורים אל חדר הניתוחים.

הדמימה גורמת לתזוזת חוליות וללחץ על העצבים ועל הדיסקים. לחץ, שבמקרים מסוימים גורם לכאב שמביא את המטופל לטיפול נחפז בפריצת דמימה בעוד שהכיווץ הכרוני של השריר הוא הבעיה ולא השלד שנפגע. בפריצת הדמימה, הגוף בעל ידע להחלים גם את השלד.

לכאב גב יש תמיד יסוד דמימתי, אבל האורתופדיה מחפשת אותו בשלד: במפרקים כדלקת ובחוליות כפריצה בדיסק. כאב גב תחתון יוסבר על- פי רוב כפריצת דיסק בין חוליות 4 – 5, אבל מקורו בדמימה בישבן, בשרירי הבטן, בשריר האגסי, במותן וגם במפשעות, בשוקיים, בצידי הצוואר ובשכמות.

במקרים רבים דמימות יכולה להתקיים לאורך זמן רב מבלי לגרום לכאב. אולם, הלחץ השרירי על נימי הדם ומערכת העצבים עלול לעוות את האותות החשמליים העוברים דרך הדמימות ולגרום לתחושות מוזרות כנימול וצרבת ואפילו לגזים, לשלפוחית רגיזה ולמחזור קשה.

תחושת קור, הפרעות בחילוף חומרים, חוסר איזון הורמונאלי, גלי חום, התנפחות ובצקת יכולים להיגרם מדמימה. היו מקרים שהדמימה יצרה דיסלקציה. ושחרורה בראש, בצוואר ובפנים השיב למטופל את יכולת הריכוז והקריאה.

כשלוחצים על נקודת הדמימה כדי לפרוץ את המתח הכרוני, הכאב הוא כאב טיפולי, כאב של החלמה. אני משתדל להקל ככל האפשר על תהליך זה. אבל ככל שאשקיע ואפתח טכניקות להקלה צריך להבין שכאב כתוצאה מטיפול הוא כאב מועיל, כאב טוב. מדובר בכאב מתון שנמצא בשליטה. הימנעות מוחלטת אפשרית בטיפולים מאזנים ו״מתנות יום הולדת״. גם לזרימה ענוגה של אנרגיה גופנית יש ערך בתהליכים עמוקים של שמירה על רעננות ונעורי הגוף. אבל זאת לא החלמה מדמימה.

מאת: ירון מרגולין

עריכה: הדרה אבני ספרא

הלחיצות של עולם הריקוד - היו לשיטת טיפול משחררת כאב ומחלימה. בצילום ירון מרגולין משחרר כאב גב הלחיצות של עולם הריקוד – היו לשיטת טיפול משחררת כאב ומחלימה.
בצילום ירון מרגולין משחרר כאב גב

– אשמח לשמוע ממך.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    ראה/י גם


    ׳סצנת הטרוף׳ מ״לאונטס״


    ׳סצנת האור׳ – האור הגדול, האהבה נכנסים למחול ״לאונטס
    Yaron Margolin in training for his comeback performance at the Bookings Dance Festival at Lincoln Center in January 2015 in New York City. He is coming back after a 15 year retirement and here he is after 4 month of training.

    המאמר הוא לא המלצה על טיפול, טיפול או הימנעות ממנו.
    המאמר אינו תרופה, אלא מובא לפניך אך ורק כחומר למחשבה.

    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים
    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    תרופות הרגעה שמשאירות אותך רעב וחרד – ציפּרָלֵקס, פּרוֹזַק, פלואוקסטין

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קרירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *