טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

כאבי ברכיים הם תופעה מוכרת, מגבילה ומטרידה ביותר. טווח התנועה מצטמצם, ובמהרה פעילות מהנה בחיים נעלמת. 
למה אני לא יכול לישר את הרגל?? כל מי שסובל מכאבי ברכיים, מכיר את ההרגשה המתסכלת הזו.
ברך נפוחה, מיניסקוס, או קרע ברצועה גורמים לאותו סבל מוכר, מגביל ומתיש. הכאבים העזים עלולים למנוע הנאות קטנות כיציאה לטיול בערב קיצי, ללכת אל חבר ואפילו להגיע לאירוע משפחתי.
אך מה מקור הבעיה?

למה הכאב לא חולף?
במאמר זה נגלה אפשרויות פשוטות, מדויקות לזיהוי וטיפול טבעי בכאבי ברכיים – דרך יעילה להיפטר מכאב, נפיחות ולהימנע מניתוחים וסבל מיותר.

הסובלים מכאבי ברכיים, פגיעה ברצועות ושחיקת סחוסי המפרק, מיניסקוס (Meniscus) פונים לעזרה אבל שם אתם פוגשים את ההסברים המקובלים (מרופאים שונים): לכו לניתוח – חייבים לנתח. מרגע שהקשיים לתפקד, אפילו ברמה הבסיסית ביותר מגיעים אומרים לכם שוב ושוב: "לכו לניתוח".
עד מהרה יסתבר שכאבי הברכיים לא בהכרח נקשרים במפרק עצמו – פעמים רבות כאבי ברכיים נקשרים באזור גוף אחר שנפגע. כאב ברכיים יכול להיות תוצאה של הקרנת כאב מעקמת בגב או מפריצת דיסק בגב התחתון. כיווץ שרירי כרוני באזור חוליות L4 ו L5 מונע פולסים חשמליים תקינים מהמוח, והם לא עוברים כמו שצריך דרך עמוד השדרה לברכיים. מאזור חוליות הגב התחתון יוצאים עצבים לברכיים בעיה בגב משבשת את המידע שעובר מהמוח אל הברך ואתם חשים בברך כאב, כשהבעיה בגב. 43% מכאבי הברכיים נובעים מבעיה זו – כיווץ שרירים כרונים בגב!!!
גם בעיית שחיקת הסחוס בברך נובעת לרוב ממקור אחר. היא נובעת מכיווץ כרוני שמביא להסתיידות שרירים, והכיווץ הזה יוצר זיהומים ומוציא את השריר מתפקוד. כל אלה חוסמים את מערכת הניקוז שלך ומשבשים את העברת המידע העצבי לברך, ולמעשה יוצרים את הכאב. לבעיה זו יש פתרון טבעי, מדויק – ובהמשך, הקריאה תחשוף בפניך כמה מסודות הטיפול החשובים ביותר לפתרון בעיית הכיווץ הכרוני שמביא לשחיקת סחוס בברך. 

הידעת שהתרגשות יכולה לייצר כיווץ שרירים כרוני?
רגשות עזים –   הצפה רגשית – יש ואנחנו מאוד מתרגשים וזה נהדר אבל התרגשות כזו הביאה רבים לכיווץ כרוני. שחיכה בעיה של דמימה עקב כיווץ זה. הדמימה היא תופעה נפוצה נוספת – דמימה (כיווץ שרירי כרוני שמביא להסתיידות, זיהומים ואינפקציה) בשרירים סמוכים.
חפשו את הדמימה במפרק הירך, באגן ובשרירים שמובילים אל הברך כמו בשריר הארבע-ראשי (בראש החיצוני  Vestus Lateralis), בשריר הישר הירכי – (Rectus Femoris), או בראש התיכון של הארבע-ראשי (Vestus Medialis גם במקרב הארוך Adductor Longus ובשריר העדין (Gracilis) ואל תשכחו לבדוק את הגב התחתון. התחילו לשחרר אותה בעזרת מתיחה עדינה. לכל השרירים האלו לבד מהכיווץ הכרוני, משותפת הצפה רגשית שמקורה באירוע חיובי שהביא לכיווץ כרוני, סרבני, אך ניתן לזהותו ולשחררו בעדינות בעזרת שיטות טבעיות כגון "לחיצות ההחלמה".

מה גורם לסחף רגשי לכווץ שרירים ולהביא למצבי דמימה וכאב משתק?
רגשות הקרבה ממשפחת ההנאה והעונג מתפרצים בארועים חברתיים. אבל, פרץ של רגשות כאלו נתפס כסחף רגשני נמוך של אנשים פשוטים. רגשות חיוביים נוספים נובעים מהתפעמות, שמחה מתפרצת והכרה בגדולה של חבר או בן משפחה, כולם רגשות מאוד אינטימיים, רגשות של קרבה מאוד עמוקה ורובם נתפסים כלא ראויים להופיע בציבור ולעיתים גם לא במערך המשפחתי. מבחינה זו התפרצותם מתקבלת באירועים כאלו כדבר בזוי, נחות, ובלתי נסבל. ברגעים בהם הרגשות הללו מציפים אותנו – כשהם מכוונים לאדם זר ורחוק, אמן או ספורטאי אין אנו חשים נבוכים, אומללים וחסרי-אונים אבל בפני אדם קרוב כבן זוג, הורה או ילד שלנו שעבר את גיל 10, אנו חשים מגוחכים, רדודים ומוחלשים. נוכח עצומתם וחוסר יכולתנו לשלוט בהם ולשאת את הרגשות האלו אנו נכנסים לחוויית סטרס.
הדרך שלנו להתמודד עם סטרס עקב סחף רגשי, היא בדרך כלל דמימה: התעלמות, הרס של החוויה עצמה, מניפולציה וכיווץ שרירים שמציף ומעצים לכאורה את כוחות השריר.
אשליה של כוח מתפשטת בגוף. אחריה באה חולשה. הכיווץ בדומה למתרחש בעת תאונה, מתיחה חזקה או מאמץ גדול נשאר בגוף ומסרב להשתחרר.

ירון מרגולין 

מי יסלק את הכיווץ מהשריר טרם ייהפך למעצור ודמימה שחוסמת את פעולתה התקינה של מערכת הניקוז וההזנה?
הלחץ השרירי ממשיך בגוף ולוחץ על נימי הדם ועל מערכת העצבים ומעוות את האותות החשמליים העוברים דרכו. תחושות מוזרות כנימול, צרבת, גזים, מחזור קשה, בצקת, נפיחות וכאבי גב מתחילות להופיע.
שרירים עמוקים פועלים במפרק הברך. באין דמימה הם פועלים כנגד הכוחות הישרים, הצדדים והסיבובים שפועלים על הברך.

המינסקוסים (meniscus) – פגועי ברכיים רבים מכירים את המונח מיניסקוסים שחוקים, או קרועים.  
המיניסקוסים הם בלמי זעזועים שפועלים היטב במפרק הברך, אבל רק כל עוד העצמות של הרגליים מונחות עליהם כנדרש. דמיינו את המיניסקוסים כבלמי זעזועים מחומר גמיש וחזק – סיליקון ייחודי וטבעי בצורת הספרה 8 – בלם שנמצא בתוך מפרק הברך. עליו משקל הגוף כולו יושב וגם כשהולך וגדל בהליכה, קפיצה או ריצה – המיניסקוס הוא בלם נהדר, ובעל יכולת אדירה לבלום זעזועים ענקיים. בעזרתם הגוף שומר על השלד ומונע שחיקה של עצמות הרגליים. שני המיניסקוסים (אחד לכל ברך) בנויים במיוחד לכך, אבל בתנאי אחד, שהעצמות של הרגל ישבו עליהם היטב ובמדוייק. צורת הספרה 8 נועדה לכך.
בכיווץ שרירים כרוני – העצם היושבת על המיניסקוס נמשכת ממקומה הצידה. היא נשלפת ממקומה במיניסקוס. ומי ישיבה בחזרה?  
ניתוח – בהחלט יחזיר אותה אל בלם הזעזועים במדוייק, אבל לאחר שלושה חודשי החלמה ושנה נוספת או לאחר שנתיים – כשהכיווץ הכרוני (ששלף אותה משם) לא הוסר – מה אז? ניתוח לא משחרר כיווץ כרוני – והכאב הכרח שיחזור והוא חוזר!!! האינפקציה שבה והאותות החשמליים העוברים דרכו משתבשים – ומה אז?
הפיקהPatella ) שבמפרק הברך גם היא מושפעת משרירים – היא למעשה עצם שנמצאת בתוך הגיד הארבע ראשי (Quadriceps femoris) – שריר ואזור שמושפע מאוד מסחף רגשי – רגשות קרבה עזים – מכווצים בדיוק את השרירים האלו. והפיקה עוזרת לתנועת היישור (הפשיטה של הברך – extension) ומשמשת כמנוף לכוחות הסטטיים והדינמיים המתפתחים בברך. היא נעה; עולה בפשיטת הברך (כשהיא מתיישרת) ביחס לירך (ביחס ל- Condyles שבעצם הירך), ויורדת בכפיפת הברך (flexion) אז היא נדחסת לעצם הירך. כתוצאה מתנועות אלו בכל אחת מתנועותיה מופעלים שרירים אחרים, כולם פגיעים וחלק אחר של הפיקה בא בעזרתם במגע עם הירך.
תפקודה התקין של הפיקה משתלב במגוון רצועות תומכות וגידים ששומרים על יציבותה. בדמימה מתרחש עיוות של שיווי המשקל התפקודי. נוצר חוסר איזון במנח הפיקה שמביא לפגיעה במסלול התנועה התקין,  ולנפיחות שדורשת שימוש מידי במשחה ירוקה.
השריר הארבע-ראשי (Quadriceps) הוא המיישר העיקרי של הברך. הוא שמתאמץ ונושא בעומס תפקודיה: מעבר לעמידה, הליכה, דרך ריצה, ירידה ועליה במדרגות. כשל בתפקודו מורה על בעיה באזור הפיקה. נפיחות בברך מצביעה על דמימה שקשה להגיע אליה בעזרת לחיצות. לכן על ברך נפוחה יש לשים מיד משחה ירוקה. היא דרך יעילה להבטיח הצלחה בטיפול והחלמה מהירה.

משחה ירוקה היא חומר מופלא וזרז החלמה. למשחה הירוקה השפעת קסם. ביכולתה לחדור לעומק הברך ולסייעת בסילוק של ציסטות, בצקות, אינפקציות, דלקות זיהומיות, ומוגלות קשות. היא מנקה מגופך זיהומים ומסלקת את עודפי המים. פעולה שמביאה להורדת הנפיחות של הברך ומקטינה את מכלול הסיבות הגורמות ללחץ פנימי ולכאבים. 

משחה ירוקה היא חומר מופלא וזרז החלמה
משחה ירוקה – קימות שתי נוסחאות למשחה הירוקה "שאוסיאנט" ו"פרסאוס". האחרונה עשויה מרקיחה של 15 תמציות החלמה שנאספו מצמחי מרפא ב-3 יבשות שונות עם חומר פלאי מכושף, שנגרס מסלעים שבקעו מקליפת כדור הארץ. גריסתו הופכת לאדמה עשירה במינרלים מסוג חוואר. המשחה הירוקה מסייעת בסילוק של ציסטות, בצקות, אינפקציות, דלקות זיהומיות, ומוגלות קשות. היא מזינה את אזור הברך. אך לא מסלקת את הכיווץ הכרוני שנוצר בעת הפציעה או ההצפה הרגשית שנבלמה. הכיווץ הכרוני מופיע תחילה כהגנה על הגוף. האיום הוסר אך הכיווץ נותר על קנו וחוסם מעתה את מערכת הניקוז באזורו ומונע מפעולת ההזנה והבניה מחדש.

ביחד עם סדרת טיפולים בלחיצות ההחלמה מערכת הניקוז הטבעית, שנחוצה לזירוז החלמתך והבראתך, שבה לתפקודה.
מערכת ההזנה של גופך יודעת לבנות כל חלק בגופך גם זה שקרס, היא מעודדת את הגוף לייצר באופן טבעי את הנוזלים הנחוצים לבניית התשתית של גופך מחדש אז אפילו המיניסקוס שלך נבנה ושחיקת הסחוס נעלמת מחייך. בעזרת לחיצות ההחלמה – הולכת וגדלה הגנתך וחוסנה של הברך שב ועמה שבה אליך גם איכות חייך.

משחה ירוקה היא רקיחה של 15 תמציות החלמה שנאספו מצמחי מרפא ב-3 יבשות שונות עם חומר פלאי מכושף, שנגרס מסלעים שבקעו מקליפת כדור הארץ. גריסתו הופכת לאדמה עשירה במינרלים מסוג חוואר. בצילום משחה ירוקה מרוחה על ברך מדיאלית. המשחה הירוקה מסייעת ללחיצות ההחלמה בשיחרור של כיווץ שרירים כרוני. על הכיווץ הכרוני אני מציע לך לקרא עוד כאן.

פרידריך סבל מברך ימין. הוא הגיע אלי משוויץ. כהערת אגב אוסיף שבשנות ה-70 לימדתי בברן, באקדמיה למחול על שם קרויצבר, וגם טיפלתי בכמה אנשים שסבלו מכאבים, אחד מהם היה כומר. מאז מדי פעם משהו מגיע אלי משוויץ ללמוד כיצד אפשר להחלים בשיטה טבעית. תלמידתי טניה מתגוררת כרגע בג׳נבה גם היא באה משוויץ לאחר שלמדה אצלי בירושלים.
פרידריך בא משוויץ והציג בפני דיאגנוזה חמורה במיוחד שהראתה שאין לו בכלל סחוס בברך הימנית (כל המיניסקוס נשחק) והדעה השולטת הייתה שלא יוכל ללכת. מאחר שכסף היה לו בשפע, והוא האמין בטיפול בלחיצות ההחלמה, למרות התנגדות הפרופסור שנבחר לנתח אותו, הוא בא לישראל. התמונה של הפרופסור הנמוך, במשקפים עגולים ושני סייענים שתמכו בפרידריך והכניסו אותו לקליניקה שלי ברמות השבים חקוקה היטב בזיכרוני.
כשהחלתי למרוח משחה ירוקה, להניע את השוק ולשחרר כיווצי שרירים באזור הברך הפרופסור עמד להתעלף והתחנן בשוויצר דוייטש (שאת חלקה הבנתי) שפרידריך יצא מהמזרון ושהם יחזרו מיד לשוויץ.
מאחר שאני אוהב להשתמש במשחה הירוקה, תמיד נמצאת עלי קופסה קטנה עם משחה ירוקה. אני נהנה ללכת בספרד, במסלול הצליינים העתיק שחוצה את צפונה. המשחה הירוקה נמצאת איתי בכיס גם שם ובפעם האחרונה היא סייעה לי מאוד ואפשרה לי להיחלץ מדורבן ששיתק אותי ומנע ממני להמשיך לצעוד. בלילה שכבתי ומשכתי על השריר המכווץ בכף הרגל משחה ירוקה. השתמשתי בטכניקות הרפייה משיטת ״לחיצות ההחלמה״ ובבקר נשכחו כאבי. אני מזמין אותך לקרא עוד על כך כאן ("על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה"). נחזור לברך של פרידריך. הטיפול בברך שלו היה קצר והפרופסור שלו עשה הכול שיהיה גם בלתי נעים, אבל בסופו של טיפול פרידריך קם וצעד בכוחות עצמו אל הרכב.
מבוכת הפרופסור גדלה כשבנוסף לטיפ שמן הגיש לי פרידריך מהתיק האישי שהמתין במכוניתו עט זהב שמשמשת אותי עד היום.

ראו גם מאמרי על כאבים בברכיים, "תסמונת מוצא בית החזה",ושריר הזרוע הדו-ראשי הקצר שמתכווץ ומשמש מודל להבנת סטרס, עקה ויתר קורטיזול בגוף. למאמר נא להקליק כאן

נשארו לך שאלות?

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

מעניין אותך לשמוע עוד על כאבי ברכיים, ועל דרכי הטיפול האפשריות –

אשמח לשמוע ממך – ירון מרגולין

אשמח לשמוע ממך –.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך).
    מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    Note: All of the above, is not a cure or a recommendation for treatment, it is merely food for thought.

    מאמרים אחרונים

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים
    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    תרופות הרגעה שמשאירות אותך רעב וחרד – ציפּרָלֵקס, פּרוֹזַק, פלואוקסטין

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קרירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'

    נשלח ב כללי, תורת הדמימות
    One comment on “טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים
    1. Lashaunda Declue הגיב:

      Good day! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I really enjoy reading through your posts. Can you suggest any other blogs/websites/forums that go over the same topics? Thanks a ton!

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *