על בדיקות הדם

ציד חזיר הבר הקלדוני – פיטר פאול רובנס – וינה – המוזאון לתולדות האמנות. פרט. צילם ירון מרגולין. אוינאוס מלך קלידון שכח, לרע מזלו שנה אחת לכבד את ארטמיס. כאשר הקריב מביכורי היבול לאלים שכח אותה המלך. האלה הנעלבת שילחה בשדות קלידון חזיר בר נורא, שהטיל פחד על האיכרים ומנע מהם לעבד את חלקותיהם . החזיר היה מגיח ממחבואו, משחית שדות וכרמים והורג בני אדם ובהמות שנקלעו בדרכו . אוינאוס כינס את מיטב גיבורי יוון למסע ציד בעקבותיו של חזיר הבר, והבטיח שעור החיה יינתן כפרס לאיש שיקטול אותה . בין הבאים היו אידאס ולינקאוס בני אפךאוס ממסנה, קסטור ופולידאוקס בני לדה מספרטה, תסאוס מאתונה, אדמטוס מפרי, אנקאיוס וקפאוס מארקדיה, ואפילו יאסון בן אייסון מיולקוס ואלת הצייד אטאלנטה, אבל מי שהרג את החזיר הייתה אישה – אטאלנטה. רבים מהגברים התרעמו על צירופה של אשה לקבוצתם, אך מלאגרוס הנסיך, בנם שלאוינאוס מלך קלידון ואלתאיה אשתו שגדל ונעשה ללוחם מהולל, חשק בה, ושכנע אותם לקבלה. כמה מהציידים נהרגו בטרם הצליחה אטאלנטה לפגוע בחזיר בחץ שירתה. כיון שהיא הייתה הראשונה שהקיזה ממנו דם, זכתה אטאלנטה בעורו לאחר שמלאגרוס הרג אותו בעזרת חניתו. .

לנטילת דם דיאגנוסטית קיים תפקיד מרכזי בחיינו – מדי יום מבוצעות אלפי בדיקות דם, שחלקן נועד לפקוח על מהלך טיפולים, לרבות שימוש בתרופות, טיפולי תזונה, או בכדי לעמוד על התקדמות המחלים בתהליך להחלמת הכליות;
כשאדם מן הישוב ניגש לנטילת דם בשל גילו, למשל 45 – אני מבקש לבחון את מדד ה- GFR, ואת מצב ההומוציאסטין בגיל זה (45-50) כל אדם. דבר שמכונה אבחון דיאגנוסטי במעבדה רפואית; לעתים התוצאות משאירות אותנו פעורי פה והנבדקים לחוצים מהתשובה, שמופיעה בספרה האדומה. 

קטע מפסטיבל ונוס – פיטר פאול רובנס. מוזיאון לתולדות האמנות וינה – קטע, צילם ירון מרגולין. Peter Paul Rubens: The Feast of Venus

במקום לחפש ברשת האינטרנט את התסריט הגרוע ביותר, כתשובה לספרה האדומה כדאי שתדעו: דברים שעשיתם לפני הבדיקות או מצבים בהם אתם נמצאים עלולים לשבש את התוצאות ולהכניס אתכם ללחץ מיותר.

ציד חזיר הבר הקלדוני – פיטר פאול רובנס – וינה – המוזאון לתולדות האמנות. פרט. צילם ירון מרגולין.

ערכים "חריגים", שמופיעים ברוב המקרים הם חסרי משמעות ובכל מקרה כשהם מבודדים מהתמונה הכוללת לא ניתן להסיק לגביהם שום דבר
ראיתם אדום בעיניים בגלל ערך שסטה מהנורמה? מסביר שמואל גבעון מ'כללית' "תדעו שלעתים קרובות מאוד הממצא חסר חשיבות. גבעון (ד"ר) מוסיף ואומר שגם אם ישנה סטייה מהנורמה, חשוב לדעת שיש אדום ויש אדום, והוא מכוון לערכים שסוטים מהנורמה במעט או בהרבה. "במקרים רבים סטייה קלה לא מעידה על בעיה, או לפחות לא על בעיה משמעותית" מסכם גבעון.
לעתים קרובות אנשים מתבקשים לצום לפני הבדיקות. אבל, אם אתם לא שותים מים במהלך הצום וגם לא לפני הבדיקה, עשויה להיות עלייה מלאכותית של האוריאה (שיינן, שהוא חלק מבדיקת תפקודי הכליות) ואחד המדדים החשובים במסע החלמה ממצב של אי ספיקת כליות. הימצאות ממושכת במקומות גבוהים גורמת לעליה בהמוגלובין כדי להתגבר על חוסר חמצן. תתפלאו, אבל חזרה על הבדיקה אחרי ששותים כוס מים או יורדים מההרים הרמים עשויה להוריד את הרמה של האוריאה או ההמוגלובין בחזרה לתחום הנורמה, במקרה הבריא, או להציג התקדמות בהחלמה במקרים אחרים. מעטים יודעים שגם הקריאטינין עולה כשמסת השריר גדולה מהממוצע וכן הוא יכול לרדת בהורדת מסת שריר. בספרה של סוזי כהן תמצאו עשרות דוגמאות לערכים מוזרים ותסמינים מעוררי דאגה כמו הרדמות כפות ידיים, נשירת שער, אבדן משקל חריג ואלרגיות קשות בשל מחסור בברזל, גלוטתיון או אבץ ו-B12. את כולם ניתן לספק מתזונה נכונה ומאוזנת.

ציד חזיר הבר הקלדוני – פיטר פאול רובנס – וינה – המוזאון לתולדות האמנות. פרט. צילם ירון מרגולין. אלת הצייד אטאלנטה, הצטרפה לציידחם כך מי שהרג את החזיר הייתה האישה – אטאלנטה. רבים מהגברים התרעמו על צירופה של אשה לקבוצתם, אך מלאגרוס הנסיך, בנם שלאוינאוס מלך קלידון ואלתאיה אשתו שגדל ונעשה ללוחם מהולל, חשק בה, ושכנע אותם לקבלה. כמה מהציידים נהרגו בטרם הצליחה אטאלנטה לפגוע בחזיר בחץ שירתה. כיון שהיא הייתה הראשונה שהקיזה ממנו דם, זכתה אטאלנטה בעורו לאחר שמלאגרוס הרג אותו בעזרת חניתו. .
לעיתים, היד הקלה של הרופאים בשליחת מטופלים לבדיקות, גורמת לכך שרבים מאיתנו מקבלים טיפולים שעוזרים לנו להירגע נפשית מהספרה האדומה בבדיקת הדם אך הם לא עוזרים לנו להיות בריאים יותר, ואף עלולים במקרים מסוימים לעלות לנו באבדן הראיה (כמו לכמה מטופלים שהגיעו אלי) או אף בחיינו.

לעיתים, היד הקלה של הרופאים בשליחת מטופלים לבדיקות, גורמת לכך שרבים מאיתנו מקבלים טיפולים שעוזרים לנו להירגע נפשית מהספרה האדומה בבדיקת הדם אך הם לא עוזרים לנו להיות בריאים יותר, ואף עלולים במקרים מסוימים לעלות לנו באבדן הראיה (כמו לכמה מטופלים שהגיעו אלי) או אף בחיינו.

ישעיהו הנביא (המאה ה-9 לפנה" ס) פרסקו של רפאל מתאר את הנביא של התגלותו ובואו של המשיח. ישעיהו היה חסיד נלהב של המוסר היהןדי ואחד מארבעת הנביאים הגדולים שלנו. בעיני הנוצרים יש חשיבות מיוחדת לנבואה של ישעיהו על המשיח (עמנואל, ז ', ט') "… הנה, תנקח הבתולה ברחם ותלד את הבן ותיקרא את שמו עמנואל"). הגוף יודע לשמור לעצמו ברזל לשעת הצורך. זו גם הסיבה שקל להגיע למצבי עודף בברזל. (מצב שמסוכן לתינוקות) סטרס ומתח הם בין הגורמים הראשיים המביאים לשחיקה של ברזל ומינרלים אחרים בגוף.עוד על הברזל ומה שגורם להעדרו בגוף במאמר שלפניך – ירון מרגולין

גיא בן-צבי – טייס מסוקים ואיש הייטק לשעבר שאירוע בריאותי של בנו שינה לחלוטין את מהלך חייו מספר:  "הגעתי לנושא הזה בעקבות בני", ומסביר: שבנו "סבל מרפואת יתר". "רפואת יתר" מושג שגיא זה טבע : ביצוע חוזר ונשנה של בירור מצב בריאותנו באמצעות בדיקת דם – בהחלט דבר שכיח ביותר. אבל, מעטים התבוננו אליו לעומק כמותו. רפואת יתר של ד"ר מלקולם K הבריטי, מרחיבה את המבט על נושא זה גם ד"ר ריטה רחמני, פנימאית וממייסדי החברה הישראלית לאבחון יתר, ולשם כך היא מספרת על מחקר שבמסגרתו עברו 1,192 מבוגרים בריאים בדיקת CT בכל הגוף. לאחר שהגיעו תוצאות הבדיקות התברר שאצל 86% מהנבדקים נמצא לפחות ממצא אחד חשוד בבדיקה. להזכירכם – מדובר היה באנשים בריאים לגמרי. רוצה לומר שאם אתם סובלים מכאבי גב – ובדיקת הCT חושפת איזו "ספרה אדומה" שמצביעה על חריגה מהנורמה אין זה אומר שעליתם על סיבת כאב הגב שלכם ושהטיפול המוצע בעקבותיה יועיל לכם. הרוצים להרחיב על נושא זה – מאמרי כאב גב לא דורש ניתוחכאן.

תסמונת טורט – היא המחלה שנחשפה אצל הבן של גיא (רפואת יתר) בבדיקות. מדובר בילד שהיה תינוק מאוד עצבני והיפר-אלרגי: הגוף שלו היה בוער מכל דבר. בשנים הראשונות הוא חי על סטרואידים ואנטי-היסטמינים. סוזי כהן בספרה המופלא האמת על התרופות – מזהירה מההשלכות של תרופות אלו. בגיל שש לקח גיא את בנו לאבחון אצל נוירולוג ילדים, שרשם לו תרופה חדשה שהרגיעה אותו ודיכאה את הטיקים אבל התוצאות כפי שכהן מתארת בספריה ובאתר האינטרנט שלה הגיעו עד מהרה  ומדובר בתופעות לוואי קשות: אפאטיות, חולשה גופנית, עייפות, חוסר ריכוז ופחדים. כך החל גיא בן צבי לחקור, מצידו, את הנושא – יום אחד הבחין שסוכר לא טוב לבן שלו "ראיתי שהתפרצויות הזעם שלו חמורות יותר אחרי כוס מיץ או ממתק" – מדובר במסע החלמה ארוך, נועז אבל בסופו של תהליך הוא הביא להחלמת בנו ללא תרופות ו"רפואת יתר". עד בר המצווה הילד כבר היה בריא לגמרי וכיום הוא חייל קרבי בצה"ל. עוד על כך כאן.

פרנצ'סקו ההיז או פרנצ'סקו אַייֶץ Francesco Hayez צייר איטלקי רות המואביה, 1835. רות המואביה הוא ציור העירום המפורסם ביותר של הצייר הוונציאני שהתפרסם במילנו (Francesco Hayez 1791-1882). כמו ב"רבקה" (1831) וב"תמר" (1847), גם כאן הנושא של הגיבורה המקראית מטופל בעזרת מיומנות יוצאת דופן של הייז ועל-פי מיטב כללי הציור הונציאני האגדי. מתוך השיבלים הנישאות בחיקה, רות מופיעה בפנינו כאישה חושנית ומקסימה.
סבתו של דוד המלך שלא היה חסר תאווה וחושניות בעצמו מוכיחה את מקורות חושניותו שלא לומר את מקור השראת הצאצא שרשם את שיר השירים. ציור גדול. ירון מרגולין.

מעטים יודעים שבבדיקת שיגרה מציפים מדי פעם איזה קוץ: פרמטר חריג (ומה זה חריג? מדד שנקבע על פי תקני קופות החולים). את הנושא הזה מסביר מצוין בן צבי, ומוסיף שלרפואת היתר יש מחיר – כולנו משלמים אותו ונכנעים לשיטה כקורבנות של אמונה עתיקה. 

מה עומד מאחרי השיטה הזו – תעשיית הרפואה (בתי החרושת לכדורים, זריקות, מכונות לדיאליזה, כסאות על גלגלים וקופות החולים לצד משרד הבריאות והספקים שלהם, טוב גם חברות הביטוח. ) מחקר שפורסם ב2017 – במגזין הרפואה היוקרתי "לנצט", שינה לפתע תפיסת עולם של רפואת ההגנה על הלב – שהתנגדה לשומן במזון. המחקר הזה הוא אסון לתרופות נגד שומן בדם – והפחתת כולסטרול. אך מצוין לתעשיית שמן הזית, הקוקוס ולמגדלי האבוקדו – בהחלט לא אנשים בעלי השפעה על הממשלה. מתגלה שהמחקר, שכלל 135 אלף איש, קשר דווקא צריכת פחמימות גבוהה עם תחלואת לב וצריכת שומן היתה קשורה דווקא לאריכות ימים (תמותה נמוכה יותר). במקום ליטול תרופות נגד כולסטרול יש להוריד את מספר פרוסות הלחם בתפריט היומי. לשתות כף שמן זית – כתבתי על כך כאן, פה, וכאןטוב גם כאן

רובנס – ונוס, 1614. VENUS FRIGIDA Peter Paul Rubens (1577-1640) – וינה המוזיאון להסטוריה של האמנות – 
עודף משקל מוגדר כמדד נוסף לאבדן גמישות העורקים אבל מאחריו עומדים עודף גלוקוז והתפתחות התנגודת לאינסולין – עוד על נושא זה כאן. במקרים אחרים השמנה בטנית ואגנית (השמנת האגס) נקשרים גם במחסור בסידן – אבל תמיד היא סימן לקשיות עורקית. אבדן גמישות העורקים תמיד מבססת מחלה ניוונית ולכן רק הגמשה מחודשת של שרירי העורקים תביא להחלמה מלאה – עוד על כך במאמר של ירון מרגולין – כאן.

הקושי בהשגת הבדיקות – אז, מציעים בדיקות, אבל לא כל הזמן. גיא בכור (הפילוסוף של הימין שרואה בטראמפ גיבור ומנהיג דגול) קורא לזה תסמונת הצבעוני השחור. על-ידי הוצאת פריט מהשוק – תוכלו לייצר לו ערך מיידי – המחיר שלו יזנק.
במאה ה-17 בהולנד הצבעוני השחור היה לסמל סטטוס ובעל ערך אדיר על-ידי כך שהוציאו אותו כמעט לגמרי מהשוק. פרח אחד היה אז שווה יותר ממשקלו בזהב. עליך להילחם לקבל בדיקה ואז ערכה עולה וגם תמיד צץ משהו. כמעט תמיד ישנה איזו חריגה. ואם איננה אז מה ערכו של המאמץ להשיגה? 

אטלס על חזית הארמון של לינדרהוף – הטירה היחידה מבין שלוש הטירות אשר נבנו על ידי לודוויג השני אשר שימשה אותו למגורים לפרק זמן ממושך.הארמון נמצא בעיירה לינדרהוף, והוא הרבה פחות מתוייר ומפואר מטירת נוישוונשטיין. 
לפי האגדה, הטיטן אטלס נשא על כתפו את כיפת הרקיע, ולא את הארץ, כעונש על שהשתתף במלחמת הטיטנים נגד האלים האולימפיים. (מקורו של דימוי אטלס כנושא כדור הארץ במנהגו של הקרטוגרף ההולנדי המהולל גררדוס מרקטור, 1512 – 1594, לעטר את ספרי המפות שלו בתמונת הטיטן אטלס עם כדה"א על שכמו; אלה היו האטלסים הראשונים)
מי שסובל משחיקת סחוס, לא מסוגל להרים אפילו את עצמו – למה לסבול? שיקום סחוס פגוע והפחתת כאב משמעותית באמצעות טיפול פשוט, טבעי ומדויק, ללא ניתוח, וללא תרופות. מוזמנים לקרא כיצד להחלים משיחקה או פגיעה בסחוסים ללא תרופות – ירון מרגולין.

ישנה ספרה אדומה – האדם נלחץ ואז זה מתחיל מרצונו נכנס למעגל הבדיקות והרופאים שולחים אותו לעוד בדיקות אבל, במסגרת הביטוח. העסק מתחיל לעבוד וכול הצדדים מרוצים. תחילה מדובר בבדיקות שגרה והן מהוות את התשתית לרפואה הזו. רפואת היתר, כדברי גיא.

לקטינים– חלבונים צמחיים, קושרים סוכר, המחוברים לדופן (ממברנות) התאים – עלולים להיות, המקור החבוי לאנמיה, ירידה בB12. וגם לפגיעה בבריאות. ומאחר ולקטינים, נוכחים ברוב המזונות הצמחיים, שאני מבקש למען החלמתך בצום חי, צום חלבונים ואפילו בצום גליקימי ואם תזונתך מבוססת כבר כמה שנים על מזון אמתי וחי, רו פוד ואפילו קיצוני יכול להיות שהאויב שלך נסתר והינו עודף לקטינים. יש לחדול מנטילת נבט חיטה, דלעת, עגבניות, ותירס על מוצריו – הצמחים הבטוחים מבחינת תכולת הלקטינים: אספרגוס, שום, בצל , סלרי, פטריות
בנוסף , ניתן לצרוך ללא הגבלה ירקות שורש מבושלים (לא כולל תפ"א) ירקות עליים ירוקים, מצליבים – ברוקולי , כרוב ,כרובית, אבוקדו – הגם שהאבוקדו מכיל הרבה לקטינים , הם בטוחים למאכל – כדאי לך להמשיך ולקרא את המאמר כדי לדעת עוד – ירון מרגולין
למעלה ציור קיר (קטע) של הצייר פייטרו דה קורטונה – רומא פלאציו סנטוריו Palazzo Senatorio – היה במקור הארכיון הממלכתי של רומא הקיסרית והיחיד שנותר מהעידן הרפובליקני. ממוקם בפיאצה דל קמפידוגליו על הגבעה הנושאת אותו שם.

תורת המדדים – נושא המדדים מושך ויוצר אמון בקרב הנבהלים מהספרה האדומה שבתשקיף בדיקות הדם. אבל, המספר הזה אינו מדד אמיתי. הוא מספר שמבוסס על סטטיסטיקה של מליוני אנשים ואלפי מחקרים. מדדים אלו נותנים לנו תמונה ממוצעת, בשעה שאנחנו זקוקים לתמונה אישית. כאשר אני נוגע באדם השוכב על מזרון לבדיקה, אני אומר לו, בן אדם מאיפוא יתר החלבונים, יתר מלחים או יתר פחמימות ולפעמים אני אומר שהכל נראה בסדר – אבל בבדיקת הדם מדד האוריאה עלה. בתשאול נחשף שלא שתה מים לפני הבדיקה וגם שהוא מרגיש טוב, ואפילו טוב יותר מבשבוע שעבר. נחזור למספר האדום שלךאבל, הוא לא המספר שלך! הוא חריג מהנורמה! כן, התוצאה של המדד אינה תוצאה אישית, אלא יחסית לנורמה.
ככל שיפנו אותך ליותר בדיקות שיגרה גדל הסיכוי שיהיה לך גם פרמטר נוסף  חריג מהנורמה. חריג מהנורמה לא אומר שזה מזיק או פתולוגי, או משקף מחלה – אבל
תמיד זה חריג מהנורמה של אוכלוסיית העולם. לא שלך! אבל, עד מהרה תגלה שיש למספר הזה, שלא בהכרח תואם את מצבך, פרצוף של כוח שכנוע רפואי: אבל, מדובר במצב מביך ביותר שאומר למעשה שבאופן כללי וביחס לתושבי אפריקה, (איי האוקינוס, דרום הודו והלפים שגרים בצפון לפלנד, איי פיג'י וטוניסיה כולל תושבי מדבריות סין) מצבך רע, אבל באופן פרטי אתה הולך ומחלים, או שאתה למעשה בריא לגמרי והכול בסדר, אבל חובה עליך להפחית בפרוסות לחם ובנטילת תרופות נגד כאב ראש טוב גם באכילת חלבונים. ואם אתם נוטלים תרופה מעתה נכנסתם לתמונה. כי תרופה נוספת או טיפול נוסף מחייבים, כי הרי הם גם גוררים תופעות לוואי ולמחלות נוספות. על נושא זה הרבתי לכתוב – הקישור הזה יוביל אותך לסדרת כתבות התרופות הטובות והרע – כאן, כאן וכאן

אז מה עושים – יש לבחון את התסמינים, אתם עייפים, כואב הראש, הברך וולטפל בתזונה שהביאה אליהם אותם.
כמעט תמיד זו תזונה שגויה. יתר חלבונים, יתר פחמימות, מזון חומצי מדי, יתר מזון נקבי לגברים או זכרי לנשים ועל נושים אלו ועוד  תמצאו בבלוג שלי עשרות כתבות. וגם, תמיד אפשר לפנות לעזרה. שנתחיל מגמישותם של העורקים בגוף – כאן.

כאן הבלוג של גיא – כאן 

אל האתר של סוזי כהן –כאן

מכאן תפנו ישירות אלי. נא להקליק – כאן

ומכאן תוכלו לקבוע פגישת החלמה, אם יש בכך צורך.
אני מזמין אותך לאתר החדש של לחיצות ההחלמה – כאן

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן

מאמרים נוספים:

נשארו לך שאלות

אני מזמין אותך ליצור קשר בטופס כאן למטה,

אשמח להשיב לכל שאלה.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, אני רקדן, לא רופא, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפייסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך).
    מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

     

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *