מחלת שינוי מינימלי Minimal Changes Disease מינימל צ'יינג'

מחלת שינוי מינימלי (MCD) היא מחלת כליות שעיקר נפגעיה הם תינוקות, ילדים ובני נוער, אם כי גם מבוגרים חולים במחלת כליות זו. במחלה זו מתרחשת פגיעה בגלומרולוס עצמו שהיא חלק מתחילת הנפרון – פקעית מדובר אם כן בפגיעה אזורית- רק בחלקים בכליה בהם יש גלומרולוס (פקעית) מתרחשת המחלה.
סכימה של המחלה – מובאת למעלה. רואים בה לולאה נימית גלומרולרית מאויירת למעלה שמראה את מחסום הסינון הגלומרולרי עם לומן (חלל) הנימים שמוקף באנדותל מחורר, הוא יסודה של המחלה מינימל צ'יינג' (מחלת שינוי מינימלי). קרום בסיס גלומרולרי ותהליכי כף רגל פודוציטים שגויים בם ידובר בהמשך המאמר. הערה: היעדר קרום בסיס בין המזנגיום והאנדותל. אימונוליפוזומים (ILs) בקוטר של ~100nM יכולים לחצות דרך האנדותל המגודר ישירות לתוך החלל המסנגיאלי. נוגדנים על ILs המזהים סמני תאים mesangial פני השטח מאפשרים שימור מועדף כמו גם ספיגה תאית. הוספה: מיקרוסקופ אלקטרוני של תכשיר ליפוזומלי מראה שלפוחיות חד-עליות. (נתון זה פורסם בעבר ב- Scindia et al. Arthritis & Rheum 58 (2008) 3884–3891). מקור האיור בצילום מסך מהמאמר: "Mesangial pathology in glomerular disease: targets for therapeutic intervention" – כאן

תסמונת נפרוטית (NS) היא אחת ממחלות הכליות הנובעות ממנה. מחלה זו שכיחה ביותר בקרב ילדים ומאופיינת במהלך הפוגה חוזר.  סיבוכים שונים דווחו בילדים עם תסמונת נפרוטית, כולל זיהומים, תרומבואמבוליזם, היפובולמיה ופגיעה בכליות חריפה (AKI).  לעיתים קרובות יש ירידה מתונה בתפקוד הכליות בחולים עם פרוטאינוריה פעילה עקב ירידה בחדירות הגלומרולרית. ניכר שזו משתפרת כאשר המצב נכנס להפוגה. בשנים האחרונות נרשמה עלייה בשכיחות תסמונת נפרוטית עם פגיעה חריפה בכליות AKI ב-NS.  ישנם רק נתונים מוגבלים ומעטים על המתאם בין AKI ב-NS בילדים לבין תוצאות ארוכות הטווח. ניכר שהמחלה שבה וחוזרת במבוגרים ורב הלא ידוע בקרב החוקרים ומטפלים ששבים ומתמודדים כושלים מועדים מול המחלה הזו. המאמר שלפניך מבקש להביא הבנה טובה יותר של מצב שכיח זה ולקוות שזו תעזור לשפר את התוצאות בקרב המטופלים [מקור] כפי שמתרחש בקליניקה של כותב המאמר הזה.

מחלת שינוי מינימלי

(MCD) היא אחת הגורמים השכיחים ביותר לתסמונת נפרוטית אידיופטית בילדים. מחלה שמאופיינת בחדירות מוגברת של הממברנה הכלייתית ובאובדן חלבון (בעיקר אלבומין). במחלה זו מתרחשת פגיעה במחסום הסינון הגלומרולרי – The Glomerular Filtration Barrier (GFB) [מקור] בו ידובר להלן,. בן הגורמים המוכרים של המחלה נטילת תרופות מסוג ליתיום, אינטרפרון-אלפא, ארדיה והרואין, גן פגוע (תורשה) השמנת יתר, זיהומים (תזונה שלא מתאימה, אויר מטונף או מים מלוכלכים), זיהומים מנגיף ה-HIV או מנגיף- Parvovirus B19. 

בן הגורמים המוכרים של המחלה נטילת תרופות מסוג ליתיום, אינטרפרון-אלפא, ארדיה והרואין.

Parvovirus B19 – parvum פירושו בלטינית "קטן" ואכן מדובר באחד מנגיפי ה- DNA הקטנים ביותר [מקור]. פאוורווירוס בי 19 היא מחלה נגיפית בה הנגיף מועבר בעיקר על ידי טיפות רוק כשהאדם נושף אוויר. אין חיסון נגד נגיף זה. נגיף הפאוורווירוס בי 19 נפוץ ומעודד את מחלת הילדות: "המחלה החמישית" שמה "חמישית" בהיותה האחרונה בסדרת 5 מחלות פריחה שנפוצות ומדבקות בתקופת הילדות. כשהשם B19 נובע מכך שהנגיף התגלה בדגימה 19 של פאנל הבדיקות השני (B). הבעיה היא שברוב המקרים ההדבקה בנגיף יכולה להתרחש ללא תסמינים. מחקר בבני משפחה של ילד מזוהם ב-B19 מצא ש-30 אחוז מהם הכילו נוגדנים המעידים על הדבקה חדשה, אך לא הופיעו בהם כל תסמינים. בדרך כלל  מחצית מהמבוגרים מחוסנים כנגד הנגיף כתוצאה מהדבקה בעבר, אף שלא ידעו על כך בעצמם [מקור]. סיבה נוספת למחלה זו נובעת מסיבות תורשתיות [מקור].

מחלת המינימלי צ'יינג' MCD כונתה בעבר: "מחלה אפסית" או "נפרוזיס (lipoid" nil disease" גם  "lipoid nephrosis"). טרשת פקעיתית מוקדית מקטעית (Focal Segmental Glomerulosclerosis גלומרולוסקלרוזיס מוקדית (FSGS) גם היא מחלה הקשורה לגלומרולים – (פקעיות הכליה. היא יחידת הסינון של הכליה [מקור]) תאי המזנגיה (תאי רקמת החיבור של הפקעית), האנדותל והאפיתל של הגלומרולוס, בהם מדובר בהמשך המאמר, מעורבים ברוב התהליכים הפתולוגיים. רוצה לומר כשמדברים על מחלת המינימלי צ'יינג' MCD מדברים על הפקעית שבנפרון כלומר פגיעה בתפקוד של יחידת הסינון של הכליה (הפגיעה בתחילת המפרום ממש במרכז העניינים) או באחד ממרכיבי הפקעית: תאי המזנגיה, האנדותל והאפיתל של נימי הפקעית. פגיעה בהם, קרע, דלקת גורמים לתסמונת נפרוטית. היא מחלה נפוצה בקרב אנשים מבוגרים. FSGS שהוזכר למעלה, נדירה בקרב ילדים אך במבוגרים היא נפוצה ומהווה כ-35% מהמקרים של תסמונת נפרוטית. ככל שהמחלה מתקדמת יותר, יותר גלומרולים מצטלקים, ובסופו של דבר הצטלקותם מובילה להתרסקות מערכת הסינון שמכונה אי ספיקת כליות מתקדמת,. זו מחלה קשה שסופה מוות (GFR 5-4.5), יש לבלום את המחלה מהר ככל האפשר. כאן החולים נתקלים בבעיה נוספת גם היא קשה מאוד, אולי היא הבעיה המרכזית והיא לא המחלה שלהם אלא רפואת הממסד. מערכת מגושמת, בלתי מבוקרת, גאוותנות ופטרונות, שלא יודעת גבול והריפוי חסר, לא יודעים שם לכאורה לרפא את המחלה הזאת – לכאורה. הכל מופנה לתחזוקה וניהול מחלה. רואים צורת מחשבה מסורבלת, לצד רפואת ממסד ישנה. במיוחד הנפרולוגיה, מיושנת, ורפואת הפקעית אפשר לומר נמצאת תחת כשלון מלא בריפוי. כבר שנים מככבת שם לדעתי גישה של מפסידים, על-פי התרשמותי, רק משיכת זמן, והמתנה להרס מוחלט של הכליה החולה והחלפת הכליה שהפקעית שלה נכשלה. ומהיכן ישיגו בדיוק כליות חילופיות? הריפוי שלה אם נתעלם ממושגים מכובסים, הוא חליפי כליה – דיאליזה ו/או השתלת כליה. סבל החולים מרקיע לשמיים ואין רחמים. הדבר דומה למכונית שנתקעה בכביש עם פנצ'ר והמוסכים ממליצים על רכישת מנוע חדש ואין מי שיתקומם. שני הפתרונות המוצעים על ידי רפואת הממסד בדרך כלל הורסים את איכות החיים של המטופל שנמצא במסלול המוצע.

רוצה לחשב את מדד ה- GFR שלך – כאן.

חדירות קרום המרתף, היא בעיה. מדובר בשכבה מרכזית שאינה תאית, של מחסום הסינון הגלומרולי [מקור]. אזור שמשתנה מאוד בגוף. בכליה מזהים שתי ממברנות מרתף – האחת הקשורה לאנדותל כלי הדם ואחרת עם אפיתל הפודוציטים (בקופסית – Bowman's capsule – מורכבת משתי שכבות תאי אפיתל. השכבה הפנימית היא התאים הפודוציטים שנזכרים גם למעלה, והחיצונית היא השכבה המרכיבה את השק.) שתי השכבות האלו  מתמזגות ליצירת מרחב משותף הוא קרום המרתף הגלומרולרי (איור למעלה ולמטה). קרום המרתף הגלומרולרי הוא המחסום, מכשול סינון בפני האלבומין [מקור] באיור למעלה האלבומין מופיע במרחב הצהבהב כנקודות ירוקות. מחסום הסינון של הכליה בעל חדירות מולקולרית סלקטיבית. [מקור] עם נקבוביותיו המבוקרת (החריצים) על בסיס גודל ומטען, הקרום אטום לחלבוני פלזמה (דם) תוך מתן אפשרות לחומרים בעלי משקל מולקולרי לעבור בקלות. המחקרים החדשים בתחום זה, הגם שהם בודדים, מלמדים כי הוא זה שנפגע – אך מצבו משתנה מאוד לטובה בעזרת תפריט מזון כתרופה נכון שמככבת בו כוסמת ירוקה וגרדת קליפה מפרי הרימון.
איור זה לקוח מהמאמר קסמי הכוסמת שבסדרת המאמרים על המזון הבריא ביותר לחולי כליות – כאן

במיקרוסקופ אלקטרוני מזהים חריגות בתאי אפיתל פודוציטים או גלומרולריים הן ב-MCD והן בגלומרולוסקלרוזיס מוקדית (FSGS).

פודוציטים שנזכרים למעלה, הם תאים בעלי רגליים, תאים כאלו מאוד מיוחדים. הם נמצאים בקפסולת באומן שבכליות (Bowman's capsule). הפודוציטים עוטפים את הנימים של הגלומרולוס (פקעית). הם מהווים את רירית-האפיתל הרכה בקפסולה של באומן, הם גם השכבה השלישית שדרכה מתבצע סינון הדם [מקור]. הכרח שפגיעה בהם תקשה על סינון הדם. ראו עליהם להלן.

הארכיטקטורה המורכבת של הכליה, במיוחד הפקעית אשר בכל מאמר עומק מכונה הגלומרולוס הכלייתי, מובילים אל הבנת המחלה, דרכים למניעה ולהחלמה ממנה ללא תרופות. התבוננות במבנה המורכב ובמיוחד מובילה במקרה זה אל מחסום הסינון – הוא למעשה המסננת הראשונה. כאן מתחילה מלאכת ניקוי הרעלים מהגוף בכליות. על נושא זה אפשר לקרוא עוד במאמרי על מבנה מערכת הניקוי, על המפרום, התסנין שמסתיים השתן – כאן

 מחסום הסינון הגלומרולרי הוא ממשק סינון דם מיוחד בנימין הקטנים שמרכיבים את הפקעית. מדובר החריצים שמאפשר מוליכות גבוהה למומסים קטנים ובינוניים בפלזמה (בדם) כלומר חריצים בהם עוברים מהדם חומרים זעירים, בשעה שהוא לא מאפשר מעבר ושומר על אטימות יחסית כלפי מקרומולקולות גדולות יותר (אלבומין) [מקור]. רוצה לומר רק הקטנים עוברים והגדולים נשארים בדם. הדם ימשיך לנקות עצמו בכליות והחומרים שעברו המסננת הראשונה עוברים טיהור.

מקור האיור במאמר תחום ההשפעה של הפקעית "The Glomerulus: The Sphere of Influence", כאן.

בגופיף הכליה, הגלומרולוס, יחידת הסינון של הכליה, קיים צרור ייחודי של נימים. זר נימים זעירים שנמצא בתוך הקפסולה של באומן. הנימים הללו מאוד מיוחדים, הם היחידים בגוף שמוקפים ברקמה אינטרסטיציאלית (interstitial tissue. האינטרסטיום הוא חלל רציף מלא בנוזל הקיים בין מחסום מבני, כגון קרום התא או העור, לבין מבנים פנימיים, כגון איברים, כולל שרירים ומערכת הדם [מקור1, מקור2]. האינטרסטיטיום הכלייתי ייחודי ושונה. הוא מוגדר כחלל הבין-צינורי, החוץ-גלומרולרי, החוץ-וסקולרי של הכליה. האינטרסטיטיום הכלייתי תחום מכל הצדדים על ידי ממברנות בסיס צינוריות וכלי דם והוא מלא בתאים, מטריצה חוץ תאית ונוזל בין תאי [מקור]. בנוסף לכך רקמת החיבור הפרי-עורקית וה-Extraglomerular Mesangium נחשבות לאינטרסטיציה נוסף שמוגדר ייחודי [מקור] גם האינטרסטיטיום של קליפת המוח של הכליה (cortical) וליבת הכליה (המדולה הכלייתית מופיעה כאזורים משולשים (פירמידות) הנקראים גם renal pyramids, מהם מתנקז השתן) נמצאו לאחרונה שונים ומוגדרים כישויות נפרדות [מקור].

התפקודים האנדוקריניים הבולטים ביותר של הכליה [כמקורות לאריתרופויאטין (Epo) ולרנין] מיוחסים כיום לאינטרסטיטיום הצינורי של הכליה [מקור].

האינטרסטיטיום הבין-צינורי (חץ שחור באיור למעלה) מכיל תאים דנדריטים, מקרופאגים, לימפוציטים, תאי אנדותל לימפטיים (באינטרסטיטיום הבין-צינורי הקורטיקלי), וסוגים שונים של פיברובלסטים [מקור], פיברובלסטים הם תאים פחוסים, סוג התאים של רקמות החיבור, בדרך כלל משובצים בתוך המטריצה הפיברילרית של רקמות החיבור ונחשבים לתאים מזנכימליים אב טיפוסיים. [מקור]. הפיברובלסטים יכולים לסנתז כמויות ניכרות של מרכיבי מטריצה ​​תאיים [מקור]. פיברובלסטים ממלאים תפקיד חשוב בשמירה על שלמות כלי הדם בדגש על תאי שריר חלק ופריציטים של כלי הדם [מקור1, מקור2]. התאים הפריציטים מסוגלים לשקם כלי דם שנפגעו ולהפסיק את הרס השרירים שנגרם בעקבות אספקת דם לקויה. הפיברובלסטים שבקליפת המוח (של הכליה) שונים מאלו שבמדולה (ליבת הכליה). לפיברובלסטים המדולריים יש לעתים קרובות מראה חזק יותר והם מכילים טיפות של שומנים ציטופלסמטיות [מקור]. נמצא שסיבי שיבולת השועל פועלים על הפיברובלסטים
וייצור של פרו-קולגן מתחיל שם. נושא זה גורלי להחלמה כי הפרו-קולגן מרפא פצעים ומסלק דלקת. על ידי נטילת שיבולת שועל כתרופה, כל בקר יכולה שיבולת השועל לתמוך בסינטזה של מרכיבי מטריצה ​​תאיים ובשל השפעתה על ייצורו של הפרו קולגן גם על תיקון פצעים במערכת.
מקור האיור בצילום מסך מהמאמר: "Physiology of the Renal Interstitium" מאת Michael Zeisberg and Raghu Kalluri – כאן.

הנוזל בחלל הזה נקרא נוזל ביניים (interstitial fluid). הנוזל ההתיכוני (ביניים) מורכב ממים ומומסים ומתנקז למערכת הלימפה [מקור]. הנוזל הזה עוזר להוביל חמצן וחומרי הזנה מהמזון המחלים והבריא לתאים ולסלק מהם את חומרי הפסולת [מקור]. מה שחשוב לרפואה המחלימה העובדה ש

כאשר נוצר נוזל אינטרסטיציאלי חדש, הוא מחליף את הנוזל הישן יותר, המורעל, והמזוהם אשר מסתלק משם ומתנקז לכיוון כלי הלימפה.

כאשר הוא נכנס לכלי הלימפה, הוא כבר נקרא לימפה. יש שמכנים אותו נוזל הרקמות (tissue fluid) ונוזל חוץ-תאי (ECF) [מקור]. 

הנוזל החוץ-תאי (ECF), והנוזל הבין-תאי בפרט, מהווים את הסביבה הפנימית של הגוף. נוזל זה רוחץ את כל התאים בגוף. לכן הרכבו התקין של הנוזל חוץ-תאי -(ECF) חיוני לתפקודם התקין. הנוזל במצב הבריא נשמר על ידי מספר מנגנונים הומיאוסטטיים המערבים משוב שלילי. ההומאוסטזיס מווסת, בין היתר, את ריכוזי ה-pH, הנתרן, האשלגן והסידן בנוזל החוץ-תאי (ECF). נפח נוזל הגוף, רמות הגלוקוז בדם, החמצן והפחמן הדו חמצני נשמרים גם הם בצורה הומאוסטטית [מקור]. אחד מקוי המטרה, בתהליכי ההחלמה, הוא ניקוי הנוזל הזה. אחת הסיבות למעבר למזון בסיסי או לשימוש בגרגירי הברוקולי למשל, ובנבטי הברוקולי מצביעים על נושא זה. מעבר תזונתי, הכולל שינוי מצריכה של תפריט ממכר ומזון מסורתי (שניצל, צ'יפס, דגים בלרינה, גפילטע פי, ביצה, והמבורגר) למזון כתרופה הכולל צפיפות אנרגיה גבוהה וגיוון תזונתי נמוך, הימנעות מיתר מצרכי מזון או ממחסור קשורים להצלחה באיזון הנוזל הבין תאי. במצב בו האדם נוטל תרופות, והן מייצרות, במערכת העיכול, רעלים אורמיים וכשלעצמן הן מוצר מורכב שמכיל גם רעלנים הפוגעים בניקיונו של הנוזל החוץ-תאי (ECF), לא ניתן לכאורה, מסיבה זו, לרפא אדם. לכן כשלה שיטת התרופות. הכרח שתיכשל. בכל אופן ההיגיון מצביע על כך שלא את הכליות, הן מרפאות. כל תוספת רעלים לדם רק מכבידה על הכליות. יכולת הסינון שלה והחזרת החומרים המיטיבים עם הגוף בהמשך הנפרון, כלומר חזרה לדם (מכונה ספיגה חוזרת), מוגבלת. במציאות נראה ששיטת הכדורים מצליחה ככל הנראה רק לדרדר עוד יותר את מצבם של החלים.

מחסום הסינון הפקעתי (גלומרולרי) של הכליה מורכב משני סוגים של תאים – פודוציטים ותאי אנדותל – כשממברנת הבסיס הגלומרולרית (GBM), היא מטריצה חוץ-תאית מיוחדת שנמצאת ביניהם. קרום המרתף הגלומרולרי משמש כמחסום הסינון של הכליה עם חדירות מולקולרית סלקטיבית – סדקי סינון "פנסטרציות" בן ידובר למטה- . [מקור] – מקור האיור בצילום מסך מהמאמר: "What determines glomerular capillary permeability?"

בצדו החיצוני של כל אחד מכלי הדם הזעירים שבכליה נמצאים תאי האנדותל של הנימים. ייחודם בקיומה של ממברנה בסיסית [קרום הבסיס הגלומרולרי (GBM)] היא מוקפת (כנראה באיור למעלה) בתאי פודוציטים גם הם נראים באיור למעלה. מתחת לשכבת האפיתל הזו (בצד החיצוני של הנים); נמצאת שכבה בודדת של תאים המפרידה בין שכבת האפיתל לרקמת החיבור הרפה שמכונה למינה פרופיה, פגיעה בה גוררת חולי מסוג נוסף גם לה יש תפקיד עצום הפעם בהרס גמישות צנרת הכליההרס גמישות הנפרונים. נושא זה דורש מאמר נפרד.

התאים שנפגעים במקרה בו אנו מסתכלים ומבקשים לסייע לו לחזור לתפקוד מלא הורמוני הם תאי מחסום הסינון הפקעתי. האנדותל הזה, האנדותל של הנימים, הממברנה הבסיסית שלו ושלוחות הפודוציטים (התאים שיש להם רגלונים, וחרירי מעבר למומחים זעירים) הם שיוצרים את המסננת הראשונה מכונה: מחסום הסינון [מקור1, מקור2 מקור3 מקור4, מקור5, מקור6]. זה המקום להזכיר כי שיבולת שועל ולעתים אפילו כשהיא קלויה, שזה כבר מעדן שמילא את הבית ריח נפלא וגם טעים להשתגע, משמשת כאן מזון כתרופה. בזכות יתרונותיה הרבים של שיבולת השועל (אם כבר מדברים עליה: טובה לעיכול, מסייעת בהורדת כולסטרול, נטולת גלוטן ואפילו טובה להרגעת העור והנפש) מתאימה כתרופה לתיקון תאי האנדותל. יצויין שכשמדברים על האדריכלות וההנדסה של הכליות רב הנסתר על הגלוי, עדיין נחקרות תובנות חדשות לגבי המרכיבים התאיים והמולקולריים של הגוש הגלומרולרי ותרומתם להפרעות גלומרולריות, להרס מחסום הסינון וכן לגבי תהליכי ההחלמה. יודגש כי שמדברים על החלמה אנחנו נשענים כיום בעיקר על ניסיונם של אלו שהצליחו להביא להחלמתן של הכליות – מטפלים כאלו לא נמצאים כרגע בממסד הרפואי והם שאינם בחבורה הממסדית, כמוני משתמשים במזון כתרופה. 

קרום הבסיס הגלומרולרי ( The kidney's glomerular filtration barrier GBM), למעלה מכונה באיור קרום המרתף, היא רשת מורכבת של חלבונים חוץ-תאיים, כולל קולגן מסוג IV, למינינים, פיברונקטינים ופרוטאוגליקנים [מקור]. ממחקרים בחיות מהונדסות גנטית (בעכברים) וממצאים גנטיים בבני אדם מראים שמרכיבי הלמינין והקולגן מסוג IV חשובים במיוחד למבנה ותפקוד ה-GBM, שכן מוטציות בגנים של למינין או קולגן IV הן שגורמות לליקויי בסינון ולמחלות כליות בדרגות חומרה שונות, בהתאם לאופי ה-GBM שבכל אחד ואחד מהחולים. מחקרים אלו גם מצביעים על כך שלקרום הבסיס הגלומרולרי תפקיד מכריע בביסוס ובשמירה על מחסום הסינון הגלומרולרי [מקור].

במחסום הסינון שבאנדותל עצמו, המהווה את שכבת הסינון הראשונה, נמצאים פנסטרציות (או פנסטרות fenestrae אלו הם חורים בקוטר של  70-100 ננומטר.) המרווח בין תאי כף הרגל מפוזרים בצמתים בין תא לתא והם נקראים דיאפרגמות חריצים [מקור]. החורים האלו, או החריצים נמצאים בין התאים ומאפשרים מעבר של מולקולות קטנות דרך הדופן עצמה- רוחב הפנסטרציות הוא כאמור לעיל בין 70 ל-100 NM. תאי השטח של האנדותל מבטאים מולקולות כגון HLA, IL1, אנגיוטנסין 2, אנדותלין וכן NO, ובנוסף קיים כאן ייצור של תרומבומודולין (אנ'). למעשה, האנדותל חדיר למים ולמומסים קטנים כגון נתרן או גלוקוז, וכן למולוקולות חלבון קטנות. מכיוון שהנקבים באנדותל גדולים יחסית, הוא יכול לפעול בעיקר כמחסום נגד תאים [מקור]. נפרין הוא חלבון טרנסממברני בחלבון העל-משפחתי של אימונוגלובולינים המצוי במעברים, בחריצים או בדיאפרגמות [מקור]. כיום מניחים כי האינטראקציה שלו עם נפרין (הומולוגי) מפודוציט סמוך, או neph-1 (הטרולוגית) היא ה"נקבובית" של  החריצים [מקור]. התחום התוך תאי של נפרין מקיים אינטראקציה עם פודוקין וחלבונים רגולטוריים אחרים כדי להקל על סיפוח של אקטין [מקור1, מקור2]. יש לתת את הדעת כי הסיפוח והסידור הספציפי של חוטי האקטין הם המפתח לארכיטקטורת תהליך כף הרגל של תאי האפיתל המכונים פודוציטים. נושא זה הוא מרכז העניינים שבגישה החדשה והמתקדמת לטיפול מרכזי במינימל צ'יינג'. זיהוי של תסמונת נפרוטית תורשתית חשוב יחד עם אסטרטגיה זו, כשמקור המחלה המינימלי צ'יינג' גנטי.

ההפרעות בתהליך כף הרגל שמופיעות כאן, נובעות ככל הנראה ממוטציות של גן בודד במספר חלבונים קושרי אקטין המעורבים בסיפוח (פילמור) האקטין כגון α-actinin-4 ו INF2 inverted formin 2  [מקור1, מקור2] זו הסיבה לשימוש באבקת קליפת רימוניםPPF

עיוות של ארכיטקטורת תהליך כף הרגל וכתוצאה מכך מחיקת תהליך כף הרגל (FPE) או השטחה של מחסום הסינון נמצאו ברוב המקרים כגורמים או כשלים מרכזיים, שבהם קיימת פרוטאינוריה גלומרולרית. זאת למעט כמה יוצאי דופן גם הם סיבת המחלה. רעלת הריון למשל נמצאת בקרב חריגים אלה [מקור1, מקור2]
הקליפה של הרימון, בנטילה פומית (בליעה, נטילה דרך הפה כאבקה או בצורת קמח קליפות רימונים) נחשפת כתרופה יעילה בתהליכי החלמה מאי ספיקת כליות, במדדי חלבון גבוהים בשתן (גם במצבי סוכרת וסרטן הערמונית). PPF מביאה באמצעות חיזוק מערכת  צינורות גלומרולית, הגדלת עובי קרום המרתף תיקון ייחודי וחשוב. הPPF מתקן עקב כך את הפציעה בו ומשום כך קמח קליפת הרימון הוא אחד מיסודות ההחלמה ממחלות כרוניות מסוג מינימל צ'ייננג'. יעילותה של קליפת הרימון, אבקת קליפת רימונים, בהפחתת סמני מחלות הכליה מסוג  טרשת פקעיתית, גלומרולוסקלרוזיס מוקדית (FSGS) ותסמונת נפרוטית– כמו כן הוכחה מחקרית וטיפולית שביכולתה יצירה של חומצה אלג'ית בגוף. קמח קליפת רימונים (PPF) מתקן ומחלים את מערכת העיכול ותומך בחלבון הנעורים הנודע – Nrf-2 מונע הזדקנות ומאפשר תיקון קרעים ופצעים בצנרת הכליה. רוצה לדעת עוד – נא להקליק כאן. ירון מרגולין

 למשל שיטתו של מרגולין מזון כתרופה במקרה זה.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים


    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *