מדללי דם טבעיים – חומרים אנטי-תרומבוטיים: נאטוקינאז, ויטמין E, פלפל קאיין, כורכום, קינמון, וספורט מאפשרים טיפול בנוזלי הדם ללא תרופות.

קמח קליפת אננס מימין, משמאל קליפות אננס. בקליפות האננס נמצאות תרכובות ביו-אקטיביות, במיוחד אנזימים פרוטאוליטיים (אנזימים המזרזים תהליכי פירוק של חלבונים) שמהווה אלטרנטיבה לאספקת ברומליין (BR), בנוסף לפרוטאז סולפידריל, ופרוטאזות ציסטאין אחרות כולם אנזימים חשובים, [מקור1, מקור2] . בקליפת האננס נמצא חומר משתן שמסייע במצבי בצקת ומבלי ליצר נזקים:. החומר הזה משתן וקוראים: ברומליין. אופן ההכנה: 1. ניתוק הכתר, הקליפה והגזע, מלב הפרי כך שיתקבלו תוצרי הלוואי של אננס כנראים בצילום למעלה בצד שמאל. 2 יש להכניס את הקליפות אל מחונת הסחיטה. אפשר ללגום את המיץ (לתת לנכדים) 3. טלו את החומרים שעברו דרך המסחטה והופרדו לתא האשפה הם הסיבים והכניסו את סיבי האננס לתנור, שחומם לחום נמוך במצב טורבו (50 מעלות). בטמפרטורת ייבוש של 50 מעלות צלזיוס – בתנור עם זרימת אוויר, הניחו לסיבי האננס להתייבש במשך 48 שעות. 4. העבירו את סיבי האננס היבשים מהתנור למטחנת תבלינים, קפה, סוכר – וטחנו לאבקה דקה – היא קמח קליפת האננס שבצילום למעלה בצד ימין. תודה למחלים ששלח אלי את קמח קליפת האננס שבצילום זה.
קמח קליפת אננס מימין, משמאל קליפות אננס. בקליפות האננס נמצאות תרכובות ביו-אקטיביות, במיוחד אנזימים פרוטאוליטיים (אנזימים המזרזים תהליכי פירוק של חלבונים) שמהווה אלטרנטיבה לאספקת ברומליין (BR), בנוסף לפרוטאז סולפידריל, ופרוטאזות ציסטאין אחרות כולם אנזימים חשובים,  [מקור1מקור2] . בקליפת האננס נמצא חומר משתן שמסייע במצבי בצקת ומבלי ליצר נזקים:. החומר הזה משתן וקוראים: ברומליין. אופן ההכנה: 1. ניתוק הכתר, הקליפה והגזע, מלב הפרי כך שיתקבלו תוצרי הלוואי של אננס כנראים בצילום למעלה בצד שמאל. 2 יש להכניס את הקליפות אל מחונת הסחיטה. אפשר ללגום את המיץ (לתת לנכדים) 3. טלו את החומרים שעברו דרך המסחטה והופרדו לתא האשפה הם הסיבים והכניסו את סיבי האננס לתנור, שחומם לחום נמוך במצב טורבו (50 מעלות). בטמפרטורת ייבוש של 50 מעלות צלזיוס – בתנור עם זרימת אוויר, הניחו לסיבי האננס להתייבש במשך 48 שעות. 4. העבירו את סיבי האננס היבשים מהתנור למטחנת תבלינים, קפה, סוכר – וטחנו לאבקה דקה – היא קמח קליפת האננס שבצילום למעלה בצד ימין. תודה למחלים ששלח אלי את קמח קליפת האננס שבצילום זה.

בשעה שהאספירין (מדלל תרופתי ידוע) פוגע בדופן המעי ובהמשך בספיגת הברזל וויטמין B12 הבצל שגדל אצלנו בשפע מדמה את פעולת האספירין ודומיו בדילול הדם ובהמסת קרישי דם [מקור].בנוסף לכך גם אספירין וגם NSAIDs (נוגדי דלקת לא סטרואידיים) יכולים להוריד את כמות ויטמין C בגוף מכיוון שהם גורמים לאיבוד של יותר מהוויטמין בשתן.

מתכון להכנת ברומליין ביתי – כאן.

סליצילט

ג'ינג'ר גם פלפל קאיין מכילים אצטיל חומצה סליצילית, חומצה הנמצא בצמחים רבים. אצטיל חומצה סליצילית, נגזרת מסליצילט ובדרך כלל נקראת אספירין, בצורתה הטבעית, בצמח היא יכולה לסייע במניעת שבץ וקרישת דם. מזונות עם סליצילט, כמו ג'ינג'ר ואבוקדו, כוללים פירות יער, צ'ילי ודובדבנים, כולם יכולים גם לשמור על הדם מפני היווצרות קרישים ולסייע למי שמרגיש לתרופות. 

בהמשך המאמר ימצא לך מתכון לקוקטייל שמן נוגד כרישת דם – בסיסי ואנטי חומצי.

מדלל טבעי נוסף שיוזכר להן הברומליין  500 מ"ג ברומליין (הכדור) שעשוי מקליפות אננס. יכול להביא לתוצאות מרשימות – בתחום זה יש להזכיר גם את פלפלי הקאיין גם הם מדללי דם טבעיים. 

חלופה טבעית למדללי דם, נדרשות היום גם בקרב חוגי ממססד למשל חלופה לאספירין, נדרשת פעמים רבות עבור אלו שרגישים לאספירין.

מדללי דם טבעיים ויטמין E קאיין, שום, פולי סויה מותססים (נאטוקינאז) וכורכום – כאן

 natural alternative to blood thinners, such as aspirin, especially for those who are sensitive to aspirin.

זכרו תרופות כמו אספירין עלולות להיות מסוכנות – כיום ידוע שלאותם אנשים הרגישים לתרופות אנטי-דלקתיות לא סטרואידליות NSAIDs, שהוזכרו לעיל, יש גם, בדרך כלל רגישות לאספירין. אספירין גם ללא רגישים לתרופות אלו נמצא שהוא מזיק ויותר מכך  גם לאלו הסובלים מדימומים, לחולי אסתמה, מחלות כליות, כיב קיבה, גסטריטיס ויתר חומצה אורית או לסובלים מגאוט [מקור]. 

אספירין נחשב רעל מטבולי.  נזקיו רבים מתועלתו [מקור]. הוא מגביר סיכון לסרטן לבלב קטלני [מקור]. תורם לנזק כלייתי ומעודד דימום מהקיבה.  תמיד, לפני שמתחילים לקחת כדורים כאלו, על החולה לשאול את הרופא, שהרי הרופא לא מתנדב לספר זאת בדרך כלל, מהם סיכוני התרופה וגם מהם סיכוני הגמילה מתרופה כזו. במיוחד כשיש הרבה פתרונות, ומוצרים טבעיים, לטיפול באי קרישה ובדילול דםשלא מביאים אותנו להסתבך עם טיפול תרופתי [מקור].

נוגדי קרישה או תרופות נוגדות טסיות ((Antiplatelets פועלות במגוון דרכים, על ידי חסימת רצפטורים הקיימים על פני טסיות ומניעת הצטברותן באזו

אספירין – Aspirin, קרדיופירין – Cardiopirin, קרטיה – Cartia, מיקרופירין – Micropirin, טבעפירין – Tevapirin, פלביקס ועוד. תרופות אלו פועלות במגוון דרכים, על ידי חסימת רצפטורים הקיימים על פני טסיות ומניעת הצטברותן בגוף, בעיקר בקרב חולים עם לחץ דם גבוה.

נוגדי קרישה נמצאו כמי שמפריע לתפקוד הכליות והכבד, הפרעות בתחום משקל הגוף וכמובן סכנת דימום.

במקרים כאלה יש לשקול מחדש שימוש באנטיביוטיקה טבעית, כמו שום, שמן זית ובצל.

לעיון נוסף

"האם אוכלי נאטו, חיים יותר זמן?" – צילום מסך מעמוד הניו יורק טיימס – כאן.

צריכת נאטו סומנה על ידי בניו יורק טיימס – כאן [מקור] כגורם המשמעותי ביותר להורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם ולדחיית המוות [מקור]. המחקר הסנסציוני הציג ראיות חזקות לכך שאכילת מזונות סויה מותססים כמו נאטו ומיסו מורידה משמעותית את הסיכון למוות מוקדם ממחלות [מקור1, מקור2].

נאטוקינאז – נאטוקינאז (Nattokinase) הוא אנזים. אולי האור בקצה המנהרה ומי שנראה כמחליף אפשרי לתרופות מדללות דם (אנטי-תרומבוטיות). בשנת 1987 חשף הרופא הירויאקי סומי, Sumi et al [מקור] שמאכל יפני מוכר בשם נאטו מכיל אנזים פיברינוליטי חזק בשם nattokinase (NK) כמו גם של-NK ישנה פעילות פיברינוליטית/אנטיטרומבוטית חזקה שהיא בעצם מדללת דם [מקור] (על חומר אנטי-תרומבוטי להלן כשנגיע ל"שום". לאנזים שבנאטו נאטוקינאז גם יכולת נוגד טסיות/נוגד קרישה [מקור]. בעקבות בדיקה ממושכת של מעל 173 סוגי מזונות טבעיים, מול גורמי קרישיות פוטנציאליים, ד"ר סומי מצא את הנאטו (מזון יפאני מפולי סויה מותססים – בצלחת פטרי, במעבדתו שהיה בה קריש מלאכותי: ליפין  שעמד שם ב 37 מעלות, בערך טמפרטורת הגוף. נוכחותו של הנאטו גרמה לקריש להינמס, והוא נעלם לגמרי משמע נמס תוך 18 שעות [מקור[. מחקרים עדכניים הוכיחו של-NK יש פעילות פיברינוליטית חזקה, נוגדת יתר לחץ דם, אנטי-טרשת עורקים, הורדת שומנים בדם, נוגדת טסיות, והשפעות נוירו-הגנה [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4, מקור5]

נאטוקינאז כתוסף: 2000 מינון מומלץ של FU ליום. מנה של 2000FU4000FU ליום נחשבת לפי הספרות, כתחליף לאספירין ולקומדין שהדיווחים עליהם מעוררי דאגה. (FU – fibrinolytic units). נוטלים נאטוקינאז התוסף עם כוס מים, כחצי שעה לפני או שעתיים אחרי האוכל, על קיבה ריקה דוגמאות למוצר זה לרכישה – כאן, כאן.

כורכוםכורכום (המרכיב הפעיל כורכומין, פועל על טסיות הדם ומונע התקרשות). על מנת להגביר את ספיגת הכורכומין בגוף, מומלץ לשלב אותו עם מזון שומני כגון שמן חרדל, או שמן זית [מקור]. מחקר שפורסם ב-2012 מציע כי נטילת מנה יומית של כורכום עשויה לשמור על מצב נוגד הקרישה המיטבי של הדם [מקור]. אפשר ליטול כורכום כאבקה בכפית שטוחה 3 פעמים ביום בצורות מגוונות אחת מהן להוסיף כפית כורכום למרקים או לערבב אותו עם מים חמים להכנת תה מנחם. אפשר להוסיף קארי ואפילו פפריקה מקרים וג'ינג'ר. משקה כורכום שהמתכון להכנתו כאן הוא צורה נפלאה נוספת. רבים מעדיפים אותו בקפסולה.

עגבניות (עגבניות מעכבות בצורה טבעית הצטברות של טסיות דם)

ענבים (עשירים בפלבנואידים המספקים אפקט דילול דם).

ויטמין E (מונע חמצון, אפשר לצרוך אותו מאכילת אבוקדו, וברוקולי)

חומצות שומן אומגה 3 (מפחיתות פעילות של טסיות דם, המקורות העשירים ביותר הם שמן חרדל ושמן זרעי חרדל – על נושא זה פרסמתי מאמר – כאן).

ג'ינג'ר (המרכיב הפעיל בג'ינג'ר סליצילט  יכל למנוע שבץ מוחי).

גינקו (מפחית פיברין, חלבון שמסייע להיווצרות קרישי דם).

ויטמין C (מסייע לבריאות הורידים).

אוכמניות פרי שמותר לחולי כליה.

קינמון (התבלין הפופולרי מכיל קומרין וכן ובן דודו הקרוב, קסיה. הרומאים הוא כימיקל שפועל כנוגד קרישה רב עצמה. כאשר נוטלים קינמון וקסיה, הקומרין גם יכול להוריד את לחץ הדם. צריכת קינמון לטווח ארוך, מעל 3 חודשים לא רצויה, ועלולה לגרום נזק לכבד).

פלפל קאיין (בעל תכונות מדללי דם)

סלק (עשיר בניטריט שמשפר את בריאות הלב ומפחית קרישי דם).

קקאו ושוקולד מריר יכולים אף הם לעזור למבקשים דילול דם טבעי

שורש אנג'ליקה סינית (מזכיר את גזר הבר שלנו) – דונג קוואי גם Dong quai – מכילים קומרין, כימיקל שפועל כנוגד קרישה רב עצמה – עוד הנושא זה במאמרי – כאן

סוג אחד של תרופות שהיה מעורב בתגובות לוואי חמורות של תרופות במשך עשורים רבים הוא נוגדי קרישה דרך הפה, במיוחד וורפרין. ישנם אינספור מקרים המצביעים על כך ששימוש בנוגדי קרישה דרך הפה ידרוש יותר אשפוז בבית חולים, ואשפוזים ממושכים בבית החולים כתוצאה מאירועים שליליים כמו דימום. נוגדי קרישה דרך הפה סווגו כתרופות עם ערנות גבוהה על פי המכון לשיטות תרופות בטוחות (ISMP) מכיוון שיש להן פוטנציאל להזיק בשימוש קליני. פעילות זו סוקרת את בטיחות נוגדי הקרישה ומדגישה את תפקידו של הצוות הבין-מקצועי בניהול חולים הזקוקים לנוגדי קרישה [מקור].

נוגדי קרישה נאו "מדללי דם" הם תרופות המשמשות כדי למנוע את קרישת הדם שלך או לאפשר לקרישים קיימים לגדול. נוגדי קרישה או "מדללי דם" דרך הפה סווגו כתרופות עם ערנות גבוהה על פי המכון לשיטות תרופות בטוחות (ISMP) מכיוון שיש להן פוטנציאל להזיק בשימוש קליני. דימום תוך גולגולתי למשל, הוא הרסני, ואין זה האתר השכיח ביותר של דימום בעקבות שימוש בנוגדי קרישה דרך הפה; מערכת העיכול היא האתר הנפוץ ביותר לדימומים עקב תרופות. עם זאת, התמותה הקשורה לדימום תוך גולגולתי היא 50%, יותר גבוהה לעומת 5.1% בדימום במערכת העיכול  [מקור]. בנוסף הופיעו דיווחים רבים גם על הסיכון לדימום כאשר נוגדי הקרישה משמשים במקביל לחומרים דומים אחרים (תרופות נוגדות טסיות), כאשר הטיפול התרופתי משוכפל, בנוכחות שגיאות מינון, כאשר יש הפסקת טיפול בשוגג וכאשר יש בעיות. עם ניטור  [מקור].

בניגוד לוורפרין, לנוגדי הקרישה החדשים יותר דרך הפה אין רקורד ארוך ברפואה הקלינית, ולכן מוקדם מדי לטעון שהם בטוחים יותר. בכל מקרה, יש לעודד אמצעים יזומים וחינוך ממוקד למניעת השפעות שליליות הקשורות לנוגדי הקרישה החדשים יותר. חשוב מכך, הוועדה המשותפת ייעדה שימוש זהיר בנוגדי קרישה דרך הפה כחלק מהמטרות הלאומיות לבטיחות המטופלים (NQF).[1][2][3] [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4].

עובדה חשובה נוספת היא שלרוב עובדי שירותי הבריאות הרושמים נוגדי קרישה דרך הפה אין מושג קלוש כיצד להתמודד איתם כאשר חולה שהוזמנה לניתוח סובל מטראומה או סובל ממצב חירום של דימום פתאומי. שלא כמו וורפרין שניתן להפוך אותו עם פלזמה או ויטמין K, למעכבי פקטור X או למעכבי טרומבין ישירים יש חומרי היפוך שהם יקרים יותר וזמינים פחות.[4][8][7] [מקור1, מקור2, מקור3].

תרופות נוגדות קרישה שהיו מעורבות בתגובות שליליות חמורות, עם אינספור דיווחי מקרה המצביעים על כך ששימוש בתרופות אלו עלול להוביל לאשפוז בבית חולים כתוצאה מבעיות כמו דימום מוגזם מובאות למטה. יצוין שאלו נכנסו לרשימה בגלל פוטנציאל הנזק שלהם, הכרת מדללי הדם הטבעיים כחלופות אפשריות היא יכולה לפעמים פשוט להיות קריטית [מקור1, מקור2, מקור3].

וורפרין – Warfarin

ריווארוקסבן Rivaroxaban

דאביגטרן Dabigatran

אפיקסבן Apixaban

נוגדי הקרישה החדשים יותר דרך הפה, באופן כללי, נקשרו לשיעורים נמוכים יותר של דימומים גדולים ונרמו פחות אירועים של דימום תוך גולגולתי בעתיין. קיים גם מחקר אחד שמראה כי השימוש בדביגטרן בחולים קשישים ובאלה עם הפרעה בתפקוד הכליות עלול להגביר את הסיכון לדימום תוך גולגולתי.

תרופות העלולות להגביר את הסיכון לדימום כוללות שימוש ב:

תרופות נוגדות דיכאון

אַנְטִיבִּיוֹטִיקָה Antidepressants

פרצטמול Antibiotics

NSAIDs

פנופיברט Fenofibrate

מעכבי משאבת פרוטון Proton pump inhibitors

כּוֹהֶל Alcohol

חיסון נגד שפעת Influenza vaccine

וריאציה גנטית

שמן חרדל, עם היחס האידיאלי שקיים בו בין חומצות השומן החיוניות ונוגדי החמצון הטבעיים, עשוי להיות אחד משמני המאכל הבריאים ביותר, עם יתרונות עצומים להפחתת טריגליצרידים ושמירה על הלב, על הכליות ומערכת עורקי הדם שלך הוא ההמלצה שלי לך כתרופה [מקור].
שמן החרדל  מורכב משישה אחוז של חומצות השומן אומגה 3 (N-3) ו-15 אחוזים מאומגה 6 (n-6) – שתי חומצות השומן החיוניות – ביחס האידיאלי של 1:2, וזה יתרון עצום לבריאות שאין בשום מוצר אחר בטבע, שכן יחס זה גם מאזן את רמות הכולסטרול, הטריגליצרידים או השומן בדם, ומסייע בשמירה על בריאות הלב [מקור]. מקור הצילום מצילום מסך מהמאמר – כאן.

תערובת שמן נוגד כרישת דם – מתכון

קוקטייל שמן נוגד כרישת דם – בסיסי ואנטי חומצי – מדלל דם טבעי – שומר ומגן על מערכת העצבים – 

מצרכים:

על כל4 כפות שמן זית

1 כף שמן קנולה

צרור עלי שום ירוקים – לקצוץ,

שורש כורכום אורגני קצוץ.

לפי הטעם 4 פלפלים חריפים מסוג קאיין – פלפלי קאיין הם מדללי דם טבעיים

לערבב היטב בבקבוק זכוכית או בצנצנת  – להניח 3 ימים על אדן חלון בשמש. 

כף על הבקר ללגום על בטן ריקה. ללגום סה"כ 3 כפות שמן נוגד כרישת דם במהלך היום בסלט או פומי (בבליעה).

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *