על ההשפעה האיומה של חלבון מן החי על הכליות

למה מחלת כליות כרונית החמירה מאז 1990? אנחנו מבחינים בהכפלה בעשרות אלפי מקרי המוות ובמאות אלפי החולים שכליותיהם נכשלו לחלוטין, כשלא נמצא חולה אחד שהחלים והמטופלים גם ה"רופאים" כושלים עד כדי דרישה כרונית להחלפת כליות אם על-ידי השתלות כליה שלא שורדות סטטיסטית ברוב המקרים או דיאליזה לכל החיים. והם לא ממש ארוכים על-פי הסטטיסטיקות שמתפרסמות.

ללא בדיקת GFR או eGFR, סדירה החל מגיל 45 המצב חמור ומחמיר – בערך אחד מכל שמונה אנשים סובל ממחלת כליות כרונית – וברוב המקרים הוא בכלל לא יודע על זה. הנושא הזה "מדאיג במיוחד בהתחשב בכך שזיהוי מוקדם מספק הזדמנות להאט את ההתקדמות ולשנות את מהלך המחלה." אומר ד"ר ניל ברנרד [מקור]- ראו וידאו שמצורף למטה – Neal Barnard – אז מה אפשר לעשות בקשר לזה?

אז מה אפשר לעשות בקשר לזה?

  1. לדרוש בדיקת GFR או eGFR בזמן ולדרוש מהרופא לדעת את התוצאה. נכון להיום בישראל גם כשהמדד הזה נלקח התוצאה לא ניתנת לך אלא אם כן אתה חבר במכבי – יתכן שישנו שיפור בשאר קופות החלים אבל מניסיוני לא ראיתי אותו. בנוסף אם היא יורדת מ GFR 90, לא מסבירים לך, בדרך כלל שמשמעותה תחילתה של מחלת כליות.
  2. עליך, כדי להגן על הכליות שלך להפחית חלבון ללא יותר מ 40 גרם חלבון ליום.
  3. וסוג החלבון חשוב ביותר. אם נחזור למחקרים שד"ר ברנרד מציג בווידאו המצורף נלמד שצריכת שומן מן החי יכולה למעשה לשנות את מבנה הכליה, וחלבון מן החי יכול לספק עומס חומצה לכליות, להגביר את ייצור האמוניה ולפגוע בתאי הכליה הרגישים. זו הסיבה שהגבלת צריכת חלבון מומלצת למניעת ירידה בתפקוד הכליות (סעיף 2) – אם כי מחקרים רבים מלמדים שמדובר בחלבון מן החי, ולא רק לחלבון באופן כללי. לכן, מקור החלבון, הצמחים לעומת עולם החי, עשוי להיות חשוב יותר מהכמות הנוגעת לתוצאות בריאותיות שליליות, לדעת ברנרד. אני חולק על כך, הכמות חייבת להיות מתחת ל 40 גרם ביום.
  4. גם אם מדובר בחלבון מהצומח לא כל חלבון מהצומח מותר לחולי כליה – הנושא שלפנינו מתייחס אך ורק למניעת המחלה יש לעיין שוב בפתיח – כאן התשובה לסיבה המזעזעת של אלפי מקרי המוות ובמאות אלפי החולים שכליותיהם נכשלו לחלוטין, תזונה שגויה לאורך שנים – אפשר למנוע זאת.
  5. אנחנו מדברים על הרגישות לחלבון מהחי בקרב אלו שהכליות נמצאו אלרגיות אליו והוא יכול משום כך לשנות את המבנה שלהן, ולספק עומס חומצה לכליות הרגישות אליו, להגביר את ייצור האמוניה ולפגוע בתאיהן הרגישים.
  6. אם נמצא של ה-GFR או ה-eGFR שלך קטן מ 90 (GFR <90) המאמר הזה יכול להציל את חייך.

אני קורא לך לשנות זאת

צריכת חלבונים מן החי משפיעה באופן עמוק על תפקוד הכליות, מה שמביא למה שמכונה היפרפילטרציה (hyperfiltratio), מה שמגדיל את עומס העבודה של הכליה. זה עשוי לעזור להסביר מדוע הכליות שלנו נכשלות לעתים קרובות כל כך [מקור].

ברנר ושות' (Brenner et al). [מקור] תיארו ראשונים את מנגנוני ההיפר-פילטרציה הגורמים לפגיעה בכליות. הרחבת כלי דם כרוניים בכליה עקב סוכרת, צריכת חלבונים עודפת או ירידה במסת הכליות הובילה לגרימת סינון גלומרולרי (GFR) נמוך (GFR <90) ופגיעה בתאי הכליות. בסופו של דבר, הם חשפו כי עליות מתמשכות בלחץ הגלומרולרי הובילו לסינון מוגבר של נפרונים בודדיםהיפרפילטרציה, וכתוצאה מכך התחלה התדרדרות בתפקוד הנפרון, פרצה דלקת ונחשפה פגיעה ישירה בתאי הגלומרולוסקלרוזיס = דלקת פקעיות הכליה (glomerulonephritis). רוצה לדעת כיצד צרור נבטי ברוקולי יכולים בן השאר לצד לחיצות ההחלמה לסייע לטיפול במחלה זאת ללא תרופות – נא להקליק כאן.

למרבה הצער אך לא ברור גם מדוע רופאים לא מיהרו לנסות לזהות חולים שמדד ה- GFR שלהם יורד (GFR <90) או לחלופין שהם למעשה מסננים יתר על המידה כלומר חשודים בהתפתחותה של ההיפרפילטרציה, לכן גם לא החלו לטפל בהם בצורה אגרסיבית יותר. חידה קלינית זו מחמירה עוד יותר וכו' רושם Yuen-Ting Diana Kwong כאן המקור [מקור].

קראתי את הכתבות שלך מאוד מאוד מעניין אשמח אם תוכל לעזור לי לשקם את הכליות  בכל דרך אפשרית ובהקדם ה GFR שלי נמוך ויורד מהר 

זעקתו של אחד הפונים לסיוע באמצעות רשת האינטרנט – ומצב זה בו ה GFR, יורד מהר הוא השכיח – אני מקשיב לו ומי עוד?

למאמרי – חומצה אלפא לינולנית משפרת את תוחלת החיים – צריכה גבוהה של חומצות שומן מצמחים נחשפה כגורם שמאריך את החיים

הנפרון מורכב מרשת צפופה של נימים המסננים את הדם – גלומרולוס, קופסית באומן – שמקיפה את הגלומרולוס, לוכדת את הנוזלים שסוננו מזרם הדם ומרוקנת אותו לתוך הצינורות. הצינורות – צינורות זעירים שמרופדים בשכבה אחת של תאים מיוחדים שתפקידם העיקרי לספוג מחדש מים ואלקטרוליטים (למשל נתרן, אשלגן, כלוריד וביקרבונט) ולהעביר אותם חזרה לשימוש הגוף דרך זרם הדם. בסופו של שלב זה נותר נוזל פסולת שעוזב את הגוף כשתן [מקור].

צריכה בלתי מוגבלת של מזון עשיר בחלבונים, הנחשבת כיום כ'רגילה', עשויה להיות אחראית להבדלים דרמטיים בתפקוד הכליות שלך.

"צריכה בלתי מוגבלת של מזון עשיר בחלבונים, הנחשבת כיום כ'רגילה', עשויה להיות אחראית להבדלים דרמטיים בתפקוד הכליות בין בני האדם הנוטים לחיות חיים מודרניים לבין האחרים שדואגים יותר לבריאותם.

חלבון מהחי מזיק לתפקוד הכליות שלך – במזון מצמחים יש די חלבון לשמש את גופך מסביר כאן ד"ר מילטון מילס – Dr. Milton Mills

"ואכן, עתודות הכליות שלנו נקרעות ללא הרף על ידי עודפי החלבון המתמשכים שלנו ולא לסירוגין. זה גורם לסוג של לחץ בלתי פוסק על הכליות שלנו שיכול לנטות אפילו אנשים בריאים לצלקות כליות מתקדמות ולהידרדרות בתפקוד הכליות. למה הדבר דומה? כאילו שאנחנו שבים ומחליפים את המנוע שלנו למנוע הרוס. לעומת זאת, צריכת כמות שווה של חלבון מצמחים לא נראית כבעלת אותה השפעה. מסכם ד"ר ניל ברנרד

לאחר שהכליות זוהו כאבר בהתדרדרות למשל, הן מאבדות חלבון בשתןפרוטאינוריה, תזונה צמחית הפתיעה בניסוי שנערך כמי שעשויה לעזור להצילן. דליפת חלבון בתזונה דלת נתרן סטנדרטית הושוותה לתזונה טבעונית מיוחדת [מקור]. החוקרים הראו כי באמצעות מזון כתרופה בלבד ניתן במקרה זה להפעיל ולכבות תפקוד לקוי של הכליות זה היה כמו מתג אור שתלוי למעשה רק במה נכנס לפה של הנבדקים אומרים החוקרים שמציגים את התוצאות המפתיעות במחקר הזה [מקור]. נראה כי תגובת הכליה היא תגובה דלקתית מסכמים החוקרים ומוסיפים אינפקציה שמתפתחת או מופעלת בגלל ועל ידי החלבון מהחי. אנו יודעים זאת מכיוון שמתן תרופה נוגדת דלקת חזקה ביטל את תגובת ההיפר-סינון, שנחשפה כתגובת דליפת החלבון לבליעת בשר. לשם הדגשה מקורה של דלקת בקרעים בממברנה – כלומר חלבון מהחי קרע כאן את קרום התא הרגיש, התרופה לא תיקנה את הקרע, אלא רק העלימה את הסמפטומים – זה המצב בו מזהים שה – GFR יורד ויורד – כזעקת הפונה לטיפול באמצעות קישור כמו זה שנמצא כאן למטה – נושא זה מאוד חשוב להבנת הדרך להחלמה – אני מזמין אותך לקרוא את המאמר "קרום התא, הממברנה, והדלקת הכרונית"- כאן ולהירשם לטיפול באמצעות ההפניה שבסוף המאמר הזה. יצוין שהמחקר מסכם ומזהיר כי בגישה זו בה נעשה רק שינוי תזונה של חלבון מהחי לחלבון מהצומח, אלבומין בסרום, כולסטרול HDL, טריגליצרידים ומדידות אנתרופומטריות (עובי קיפול עור התלת ראשי והיקף שרירי הזרוע האמצעית) לא השתנו [מקור]. כלומר המדדים שמצביעים על תפקוד הכליה בהווה בפועל מה שמשתקף במדד הסינון לא הראו החלמה. (GFR <90) לא השתנה למעשה ואולי אף החמיר וירד מי יודע יתכן של GFR 60, ואח"כ ל 40, בישראל כשהוא מתחת ל 30, הנפרולוגים מדברים אתך על מחלה. הדרך לריפוי בארה"ב טרם נמצאה, והסיבה לכך, לדעתי, אותה מחשבה ישנה על דרך התרופה, דרושה תודעה חדשה. שינוי תודעתי. להלן התרופה החזקה והאנטי דלקתית כפי שהסברתי קודם, לא הביאה להחלמה וגם לא אפשרה אותה. אבל מחקר זה מעודד ומראה על גישה נכונה. המזון כתרופה.

עודף חלבונים תזונתיים עם עומס כלייתי גבוה בחומצה (גבינות, בשר) עשוי להפחית את צפיפות העצם אם לא נאזן אותו עם מזונות בסיסיים – עשירים באלקלי [מקור].

אם ברצונך להחלים עליך לעיין ביסודיות במאמר שנועד לכך – אילוף הכליות הסוררותכאן.

צפו בוידאו שמצורף למעלה ויש לזכור הוא נועד למניעה אם ברצונך להחלים עליך לעיין ביסודיות במאמר שנועד לכך – אילוף הכליות הסוררותכאן או לפנות לטיפול שהוכיח את עצמו ב 3 השנים האחרונות.

שלום ירון! אתה הראשון שאני מבשר לו שהרגע קיבלתי את תוצאות בדיקות הדם שלי ולא האמנתי. קריאטנין 1.2 ו מדד ה gfr 69.3. אני כ״כ מאושר ושמח. לפני 7 שבועות כשבאתי אליך הקראטינין שלי היה 1.6 ו ה gfr היה 51. אני מבקש להגיד לך את האמת – בהתחלה הייתי סקפטי לגבי התוצאות וצום החלבונים היה לי מאוד קשה ונראה כדבר ממש קיצוני. לא האמנתי שאוכל לעמוד בו ושנגיע לתוצאות כאלה בתוך פחות מחודשיים זו תדהמה בשבילי, אבל בזכותך ובזכות זה שהתעקשת שאני אתמיד ואשמור על התזונה ונתת בי אימון וכמובן גם בזכות לחיצות ההחלמה הגענו לתוצאות האלה וזה מדהים !! אני מודה לך מכל הלב וכ״כ שמח שנפגשנו! תודה רבה ! אלה תוצאות הכי טובות שהיו לי ב 8 שנים האחרונות !


ערב יום כיפור. בשורות טובות מבדיקת הדם שעשיתי ברביעי שעבר: ה egfr עלה מ39 ל 43.האוריאה ירד מ51 ל46! שתהיה שנה בריאה וטובה!
שימשיכו לגעת בך המלאכים.
ירון לפני 3 חודשים היינו במצב קשה מאוד, הבדיקות היו גרועות ולא ידענו מה אפשר לעשות.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפייסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    If you have any questions left –

    I'd be happy to answer any questions.

    For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

    Recent Articles

    מאמרים אחרונים

    Kidney Failure Taming the Rogue Kidneys Vital Information

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

     לחלק השביעי – על האצות והפוקוקסנטין

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    מזונות גבריים ובטן שטוחה

    שלושת המיצים

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *