גמילה מאלכוהול – תהליך קשה, תסמינים איומים

תסמונת גמילה מאלכוהול מתרחשת כאשר אדם עם הפרעת שימוש באלכוהול מפסיק או מקטין לפתע את צריכת האלכוהול שלו. אדוארד ון גרוזנר – נזיר נהנתן, -צייר פולני – Eduard von Grützner. מקור הציור בויקיפדיה.

גמילה מאלכוהול מתייחסת למצב שעלול להתרחש כאשר אדם שהשתמש באלכוהול ללא שליטה ולעתים בניגוד לרצונו מפסיק לפתע או מפחית באופן משמעותי את צריכת האלכוהול שלו. אדם כזה עשוי להבחין בתסמינים ראשוניים לאחר מספר שעות שיכולים להימשך עד שבוע או יותר. על תסמיני הגמילה האלו מאמר זה

אנשים שמפסיקים מסיבות טובות לשתות אלכוהול עלולים לסבול מתסמונת גמילה מאלכוהול בחילה, התקפי חרדה, גם עייפות קיצונית, ואפילו התקפים והזיות, שהם לא מצליחים להבין מה מקורן. תסמינים אלו מתרחשים כאשר גופו של אדם מכור לאלכוהול מתחיל להסתגל להיעדר אלכוהול במערכת שהגופנית שלו. ולמרות שהתסמינים הולכים ומשתפרים (בדרך כלל תוך 5 ימים) חלק מהאנשים עלולים לחוות תסמינים ממושכים ואף לחשוד שהם "איבדו את הצפון" ולפנות לטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי שאין בו כל תועלת, או צורך.

במאמר זה, נדון בציר הזמן של גמילה מאלכוהול, בגורמים שיכולים להשפיע על ציר הזמן, ובאפשרויות הטיפול בתסמיני הגמילה.

תסמונת גמילה מאלכוהול היא קבוצת התסמינים שעלולים להתפתח כאשר מישהו עם הפרעת אלכוהול מפסיק לשתות.

אוהבים יין תכינו כרוב כבוש בבית עם פרוסת לחם מחיטה מלאה
צריכת אלכוהול על בסיס קבוע גורמת למספר דברים שחשוב שאוהבי היין, הויסקי ואפילו הקוניאק ידעו אותם: 
צריכצת אלכוהול יומיומית מרוקנת את הגוף מכל הויטמינים מקבוצת B (במיוחד תיאמין) כמו גם גלוטתיון, מינרלים, ויטמין C, חיידקים ידידותיים שנחוצים להגנה על בריאותנו ובריאותה של דופן מערכת העיכול. זו הסיבה לפגיעה במערכת העיכול ולסבל מתמשך או כרוני בקרב מכורים לאלכוהול, אבל גם לפגיעה במערכת הנשימה, הראיה,  בכבד, ובלבלב. חיסול חיידקי המעיים הוא חיסול גם של ייצור עצמי של ויטמין B12 החיוני כל כך לבריאות. 
שותים יין – כוסית אחת לארוחת הערב – כל יום קחו ויטמין קומפלקס B, כף כרוב כבוש אחת (לפחות ליום) תוסף ויטמין C 1000 מ"ג, אבץ, הוסיפו סיבים תזונתיים (ציאה) אם אתם סובלים מעצירות (כפית 1 ליום של פסיליום, עדיפה) גם תוסף תיאמין – ויטמין B1 (תיאמין) הוא אחד מהויטמינים הנחוצים ביותר לגוף האדם לחם העשוי מחיטה מלאה מכיל הרבה תיאמין, גם שיבולת שועל, חומוס, עדשים – ותשתו לחיים! 
רוצה להוסיף ויטמין B12 גלוטתיון – זה הזמן להכין כרוב כבוש ולהוסיף מעט ממנו בכל יום לסלט, לצרוך אצות נורי ואפילו לאכול פטריות חצוצרה שחורות, שנטרל ופטריות שיטאקי מיובשות, גם לשקול מנת ביצה לארוחת הבקר עם מעט גבינה לבנה או פירות ים ובשר אדום – סטיק, צלעות כבש או המבורגר בכולם (פרט לכרוב הכבוש) יש שפע של ויטמין B12! מתכון לכרוב כבוש ביתי – כאן.

הפרעת לגימה של אלכוהול הייתה ידועה בעבר בתור התמכרות לאלכוהול או אלכוהוליזם. אדם שותה יותר מדי אלכוהול באופן קבוע, והגוף שלו עלול להיות תלוי בחומר ההרסני הזה.

אלכוהול הוא חוממר מדכא [מקור]. הפרעת שימוש באלכוהול או שתייה מרובה לאורך תקופה ממושכת יכולים לשנות את הכימיה השל מוח [מקור].

שימוש כרוני באלכוהול עלול לגרום לשינויים מורכבים במוח, כולל שינוי לנוירוטרנסמיטורים דופמין, פפטידים אופיואידים, חומצה γ-aminobutyric, גלוטמט וסרוטונין, כמו גם מערכות המווסתות את תגובת הלחץ של המוח. וחומצה גמא-אמינו-בוטירית (GABA), שמשפיעים על ההתרגשות ועל תחושת התגמול של האדם [מקור].

מדובר בהרס עצום.

כדי לתפקד כרגיל, המוח חייב לשמור על איזון של כימיקלים הנקראים נוירוטרנסמיטורים – אלו הם מולקולות קטנות שמעורבות במערכת התקשורת של המוח ובסופו של דבר הן עוזרות לווסת את תפקוד הגוף כולו גם את ההתנהגותו [מקור].

שיכרון או אלכוהול יכולים לשנות את האיזון העדין בין סוגים שונים של כימיקלים של נוירוטרנסמיטורים

[מקור] ועלול להוביל לנמנום, אובדן קואורדינציה וגם לאופוריה הנודעת היא אחד מסימני ההיכר של שיכרון אלכוהול.

באופן מדהים, עם חשיפה מתמשכת לאלכוהול, המוח מתחיל להסתגל לשינויים הכימיים הללו [מקור].

כאשר אלכוהול קיים במוח לתקופות ארוכות – כמו בשתייה מרובה ארוכת טווח – המוח מבקש לפצות על השפעותיו.

כדי לשחזר מצב מאוזן, תפקודם של נוירוטרנסמיטורים מסוימים מתחיל להשתנות והדברים מגיעים לידי כך שהמוח יכול לפעול מרגע שהאדם אלכוהוליסט בצורה נורמלית יותר בנוכחות אלכוהול [מקור]. מאמינים כי שינויים כימיים ארוכי טווח אלו אחראים להשפעות המזיקות של אלכוהול, כגון תלות באלכוהול וחיסול האברים הפנימיים: כבד וכליות.

מתוך המטמורפוזות של גויה – מקור הרישום בויקיפדיה

מרילין די פיטרו MaryAnn De Pietro, CRT מפרסמת בhttps://www.medicalnewstoday.com [מקור]. שלאנשים עם תסמונת גמילה מאלכוהול יכולים להופיע מגוון רחב של תסמינים, בהתאם לכמות האלכוהול שהם שתו, מבנה גופם, מין, גיל וכל מצב רפואי בסיסי. אלו התסמינים הנפוצים של תסמונת גמילה מאלכוהול שמרילין מצאה:

בחילה
הֲקָאָה
דופק מהיר
תסיסה
כְּאֵב רֹאשׁ
נדודי שינה
הזעת לילה
סיוטים
התקפי חֲרָדָה לא מוסברים


אנשים יכולים לעתים גם לפתח תסמינים חמורים בהרבה מאלו כולם של תסמונת גמילה מאלכוהול [מקור]. תסמינים חמורים נקראים דליריום tremens או DTs.תסמינים של DTs כוללים:

רעידות קשות
לחץ דם מוגבר
הזיות, בדרך כלל ויזואליות
חוסר התמצאות קיצוני בחלל, או שיכחה
התקפים
עלייה בטמפרטורת הגוף
ה-DTs עלולים להיות מסכני חיים. במקרים קיצוניים, למוח יכולות להיות בעיות בוויסות הנשימה והמחזור.

הערה: Delirium tremens (DTs) הוא מצב של בלבול הנגרם בדרך כלל על ידי גמילה מאלכוהול שינויים דרסטיים בלחץ הדם ובקצב הלב שעלולים להתפתח, ואף להוביל לשבץ או להתקף לב [מקור].

אלכוהול הוא אחד הסמים המסוכנים ביותר לגמילה מהם [מקור].

בעוד יתר אלכוהול עלול לגרות את רירית הקיבה, ולגרום להתייבשות, ובהמשך לחיסול הכליות ולאי ספיקת כליות, גם להוביל לתגובה דלקתית לא מוסברת בגוף. גמילה ממנו או הפחתה בצריכת האלכוהול, מחזירה אל קדמת הבמה תופעות אלו והאדם לכאורה חש בתסמיני הנגאובר, כגון כאבי ראש, בחילות, צרבות, הזעת לילה, נימול, חום גוף, הזיות, חרדה, יובש בפה, ועייפות. עם זאת,

טיפול זמין בהחלט יכול להיות יעיל ביותר.

מעדן הפוטציום בעל ערך בריאות גבוה לספורטאים, לסובלים מכיווצי שרירים כרוניים ולמבקשים להיגמל מאלכוהול ללא תרופות.
קלפו תפוח אדמה בינוני
אופן ההכנה:
הניחו מעט שמן קנולה, מעט ועדיף למרוח על המחבת עם מברשת כדי להפחית קלוריות. הוסיפו את קליפות הפוטציום (הם קליפות תפוחי האדמה), הקפיצו אותן עם כף עץ. הוסיפו קצת רוטב סויה משובח (קיקומן), חממו עוד טיפה והוסיפו עשבי תיבול לפי הטעם (שום קצוץ, עלים ירוקים) 4-5 דקות עבודה וזה מוכן. הגישו את מעדן הפוטציום להפחתת כאבי שרירים ותחושה כללית של הרפיה שמתאים גם כנשנוש לנגמלי האלכוהול.
הפוטציום – או פוטסיום בעברית אשלגן (K, potassium). הוא מינרל חיוני לתפקודו התקין של הגוף, מרכיב חשוב בבניין החלבונים וביכולת הכיווץ של השרירים. חסרון בפוטציום מקשיח שרירים, מקשה על פריצת הדמימה במהלך טיפול של לחיצות ההחלמה, ואחר, ומנציח כאבים כגון כאבי גב, ברכיים, צוואר או כתפיים.
השתמשו במעדן פוטציום לפני ואחרי הטיפול ב"לחיצות ההחלמה"- כך תקדמו את החלמתכם ותחסכו פגישות טיפוליות.

בדיקת דם הנקראת מבחן טוקסיקולוגי או בדיקת טוקסיקולוגיה (בדיקת סמים או "מסך רעלים") מחפשת עקבות של אלכוהול, סמים בדם, בשתן, בשיער, בזיעה או ברוק. בין תפקידיה למדוד את כמות האלכוהול במערכת הגוף. בנוסף מקובל על המבקש להירפא מהתסמונת לעבור בדיקות הדמיה לבחינת האיברים הרגישים לאלכוהול, כגון הכבד, והכליות.

רופאים יכולים גם להשתמש בהצגת מידע שמקורו בסמנים ביוכימיים למטופלים ככלי עזר לשיפור המוטיבציה להיגמל. דוגמה, לכך הוא מידע לגבי טרנסמינאזות בכבד (סוגים ספציפיים של אנזימים המבצעים תגובות כימיות בתוך הכבד).

[מקור]. רופאים כאלו, סביר להניח לא נתקלתם בהם בימנו, וחבל, בדרך כלל תמצאו את המבקשים להשתמש בדרך כלל בסוג של תרופה הנקראת בנזודיאזפינים הם חומרים פסיכואקטיביים בעלי מבנה כימי המבוסס על דיאזפין ופניל. כדי להפחית את תסמיני הגמילה מאלכוהול. מאחר שסיוע רפואי עלול להתקיף אותך כנאמר בתרופות, מה שעלול לעורר תסמינים או נכון יותר לומר, שעל נזקיהן לא תקבל לכאורה, דיווח בתחילת הדרך, יש לשקול, בעצת רופא בלבד, שמכיר היטב את תיקך האישי, את המצב ואת דרכי הגמילה וכו' טרם יציאתך לגמילה ללא תרופות. יחד עם זאת חובה עלי לספר לך כי שימוש ארוך טווח בתרופות אלו עלול להיות בעייתי בגלל התפתחות של סבילותתלות גופנית ולעיתים גם תלות נפשית. בנזודיאזפינים פועלים על הקולטן GABAA של המוליך העצבי המעכב GABA. הפעלתו של הקולטן ממתנת פעילות עצבית גבוהה. שימוש נרחב בבנזודיאזפינים לטיפול בתחלואות הקשורות בדחק החל בשנות השישים והשבעים, כיום המחקרים מדווחים כי לא חל כל שיפור באיכות חיי הנוטלים אותם.

שימוש בכרוב כבוש ומנת שיבולת שועל כדי לעבור את התהליך בכוחות עצמך, יכול לסייע בידך יותר,

אם הרופא יאשר זאת. גם השימוש במקרה זה בסיבים תזונתיים חיוני כמו גם נטילת תוספי מזון כגון

ויטמין B12, C, אל גלוטמין, 5 כפות שמן חרדל מכבישה קרה ליום ותוסף בשם שמן זרעי דלעת, 2 אגוזי ברזיל ליום (מגנזיום וסלנייום),

יש ותידרש לתיקון נתרן – ע"י תוספת של מלח, ומנת מעדן פוטציום = קליפות תפוחי אדמה ליום (צילום ומתכון למעלה). יש מקרים שתאלץ להשתמש ב"לחיצות ההחלמה" ובתוספי עזר כגון פחם פעיל במינון גבוה. יתכן שבכדי לקדם ניקוי רעלים תדרש להכין גם תה ער

תה ער (עלי דפנה) – מנקה עודפי מלח מהגוף – מטהר את הכליות. מרתח (של עלי דפנה קצוצים ב 300 מיליליטר מים – ספל תה) בן 5 דקות שעומד להתקרר כל הלילה. – סננו ושתו מעט בכל פעם, לאורך כל היום למשך 3 ימים – מופלא
תה ער (עלי דפנה) – מנקה עודפי מלח מהגוף – מטהר את הכליות. מרתח (של עלי דפנה קצוצים ב 300 מיליליטר מים – ספל תה) בן 5 דקות שעומד להתקרר כל הלילה. – סננו ושתו מעט בכל פעם, לאורך כל היום למשך 3 ימים – מופלא

רוב התסמינים ברוב המקרים פוחתים לאחר כ-5 ימים. במקרים מסוימים, תסמינים קלים יכולים להימשך מספר שבועות, סבל שכדאי לעמוד בו, יש לשקול סיוע מתוספים שנזכרים לעיל. למרות שחלק מהאנשים בוחרים להיגמל בבית, רחוק מרפואת הממסד, ונזקי התרופות שלה, נמנים גם כאלו שנעזרו ברפואת הממסד.

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    אני מזמין אותך לאתר החדש שלי – כאן –

    רוצה סיוע בסילוק  אשפה מיותרת בגופך – אשמח לשמוע ממך.

    לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *