התכנית לשיקום הכליות פרק ז' – עקרונות הטיפול

התהליך השיקומי ייחודי בטיפול בבעלי תשוקה להחלים על פי גישה הוליסטית ובמטרה לתמוך בחיים העצמאיים והאוטונומיה של האדם. ללא תלות בגיל, מין, אורח חיים חילוני או דת.

התכנית לשיקום הכליות גורסת כי יש לשנות את המודל המסורתי המבוסס על מחלה / תרופה לגישה פרטנית ממוקדת מטופל, המעניקה עדיפות להעדפות המטופל ובמיוחד לשנות את הגישה מתחזוקה וניהול מחלה להחלמה.

חמשת עמודי התווך העיקריים של התכנית שלי לשיקום הכליות מיועדים לסייע לי להביא לשינוי הרגלים שאפשרו למחלה להתפתח בגופך, להביא את גופך מחדש להרמוניה: ההחלמה נדרשת לך אבל זאת למעשה העבודה שלך, ויכולתך להתמודד עם תהליכי החלמה זו הקריירה שלך ומרגע שהחלטת לעבוד איתי (1). לחיצות ההחלמה (2), מזון כתרופה (3), תוספי מזון (4) ההתמדה היא חלק מהצלחתך (5).

אני ער לכך שעקרונות התכנית לשיקום הכליות מבוססים על ניסיון חיי כרקדן באלט כאמן שהריקוד כל חיי ומי שעמד במשך שנים ארוכות בראש שתי להקות מחול ובית מחול שהכשיר רקדנים מקצועיים וכוראוגרפים, וגם הופעתי בעצמי ברסיטלים, דואטים וכאחד מצוות הרקנים שבלהקתי "להקת מחול ירון מרגולין". לעבוד אני יודע, להשקיע, לחשוב להתאמץ, להעז, לקחת אחריות, להקשיב, להתמסר, לקרא בדיקות דם, לזהות רעיון גדול, או שקרי, לשתף פעולה עם הנשגב והחכם ביותר, להגיע וגם להצליח. הפילוסוף של האמנות ומחבר ה"אני הגמיש" השפינוצ'יאני ומי שהיה תלמידו של קונסטנטין ברונר הפרשן הגדול של שפינוזה ותלמידו מיכאל באראז הוא מורי הצמוד ושותפי לדרך במשך 20 שנים (ניקו הורודניצ'אנו) כימאי, אמן, אסתטיקון, מחזאי, פילוסוף ומורה ענק, גאון. הניסיון שלי מלמד שהעקרונות האלו נחוצים והתוצאות של התכנית לשיקום הכליות שלי, מדברות על כך יותר מכל. בפועל אני מבקש להתבונן בבדיקות שלך, לדעת מה מדד ה- GFR שלך ולהתאים לך מזון כתרופה מדויק ככל האפשר, רצף פגישות, התמדה, שיתוף פעולה ולמעשה אני מעמיד אותך כבר בהתכתבות הראשונה למבחן שבו רבים נפסלים – אין שיתוף פעולה, איתי, עם המשרד, עם דרישות היסוד – אין סיכוי לפגישה איתי. הפגישות מתבצעות אחת לשבוע במקרים הקלים והן הכרחיות ונקשרות בשינוי תודעה גופנית, שינוי מצב טונוס שרירי הגוף ושינוי גישה או תודעה שכוללת כנזכר לקיחת אחריות על המהלכים שיכולים להוביל להחלמתך, בהקשר זה מי שרוצה ללמד אותי כמה פגישות צריך, או מה מותר לאכול ומה אסור וגרוע מכך איך לטפל בכליות בשיטת הנפרולוגים שמכנים דיאליזה טיפול או לתת לי המלצות של נטורופטים שיחבור אליהם ויניח לנפשי. בחינת מצב ההזנה והמחשבות, לחיצות ההחלמה להגמשת הגוף עוזרות מאוד ומאפשרות לסלול דרכי הזנה, פינוי פסולת, ניקוי המרחב הנוזלי של הגוף מרעלים, ובצקות בתוך גושי כיווצי השרירים הכרוניים שלופתים את הגוף ואת דרכי ההזנה והניקוי. מקור הכיווץ בדמימה והוא לא משתחרר אותה בכוחות עצמו – על נושא הדמימה כתבתי כאן, כאן וכאן.

בכול פגישה – בשל השינויים המפליגים שהגוף המחלים עובר ככל שאני מצליח לדייק בחומרי ההזנה הנדרשים להחלמתו – אנחנו מתקדמים. אני מחויב לעמוד שוב על הדברים ולבחון את המצב מחדש, לכאורה זו הפגישה הראשונה, כדי להצליח. כל מפגש חושף מחדש צרכים שלא נראו במפגשים הקודמים: התייבשות או מאזן מים תקין, ניקוי נוזל הדם, להזנת הכליות. הכליות אוהבות דם נקי והרבה מים, יש לבחון מצב המלחים, והחלבונים (ניכרים בצד ימין של הגוף), הטריגליצרידים (בימין), תנגודת אינסולין (ניכרת בצד שמאל של הגוף) את מצב השומנים והפחמימות (בצד שמאל) וסביבת נוזלים מאוזנת כל אלו מהווים את המפתח להצלחה. האם הכמות הנכונה של מים/אלקטרוליטים נשמרת על-ידך, האם הגוף, והתרופות מסייעים או מפריעים לאזן את המצב – וכל תשובה היא דרישה לשינוי חדש ומי שחייב להינתן לך מיד, בכדי להתקדם ליעד. במהלך השיחה ולחיצות ההחלמה מתגלים ומאוחר יותר גם מדפי תוצאות בדיקות המעבדה החומרים שמעצבים לטוב ולרע את המתרחש בפנים. לחיצות ההחלמה נותנות לי את התמונה והיא מניסיוני די מדויקת וחשיבותה בכך שהתמונה מידית, בפועל ובזמן הווה וכל הזמן.

מזון כתרופה הוא עמוד תווך שני ומרכזי – מקור חומרי ההזנה הטובים ביותר לך, למצבך בהווה: המקור לגלוקוז, לחומצות שומן לחומצות אמינו ולכל חומרי ההזנה והאנרגיה הדרושים לגוף כולל לתהליכי ההחלמה. ויש להדגיש כי מה שהיה נכון למצבך ביום הראשונה כבר לא תקף ביום השני במיוחד אם עבודתך נכונה, מתמידה ומדויקת.

תוספי מזון (שלישי) – תוספי תזונה הם למעשה קבוצה הכוללת ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, וחומצות שומן המגיעים כולם מן המזון. בדרך כלל המזון אמור לספק את כולם, אלא שלא מדובר במצב רגיל. יש חולים שמגיעים עם מדדי GFR מאוד נמוכים שמשמעם מוות שממתין מעבר לפינה. אולם בחלקם אין אפשרות לספק אותם מהמזון במהירות הנדרשת להצלת מצבם. בחלקם נצרכים בכמויות מספקות בתפריט השגרתי של מיצי ההחלמה, ובחלקם הם נחוצים במינונים גבוהים כל כך שאין דרך להשיגם באמצעות האוכל בלבד ולכן רצוי להוסיפם כתוסף – לתזונה שלנו ובחלקם כמו במקרה של האורן או קליפות פרי הרימון והאננס הם לא נמנים על תפריטי התזונה שלנו. התוספים האלו מאפשרים לי להאיץ את התהליכים הנדרשים כמו למשל פקנוגנול וברומלין או לבלום אנטי נוטריאנטים כמו הוספה של מיץ לימון לתפריט שמיועדת לכך כדי להתגבר על כל מחסורי ענק שיצרו התרופות שהחדירו בך במשך שנים, הגם שמזוית עבודתי לא נראה בכלל שהועילו להחלמתך. העבודה שלך קשורה בהרכבת התפריט, בהכנת תוספי מזון ביתיים ונקיים מרעלים אבל גם לשכלל את היכולת שלך לעמוד בתהליך הדורשני נוכח פינוי הרעלים שמקורם באבדה של הכאב והחולי ושיבה להרמונית הגוף וחרדה נפשית. הבנתם נכון, במקרים רבים עלבון, כאב, חולי הם משענת ומשמעות חדשה לחיים רבים מייחלים להצלחה, לשינוי לטובה להחלמה, אבל הדרך לשם קשה לרוב האנשים במיוחד כשמאבדים את משענת החולי. שנאמר דיבורים לחוד ומעשים לחוד. ובכל פגישה ובחינה אני נדרך וזקוק לריכוז מרבי. זה הקושי של העבודה שלי. מצב זה נמשך לאורך שעות, ואז כשאני מחפש דבר מה בין הפתקים שלי, אלו נמצאים תמיד איתי בטלפון הנייד שמשמש אותי בקליניקה ובחיים ואליו מתקשר גם בני יורי שגר בתאילנד. בנייד הזה נמצאות גם כל בדיקות העבר שלך, יש מי שחייב להתפרץ, חוצה גבולות, זה עתה עלה על מספר הטלפון הזה ומתקשר כי גילה את הבלוג הזה – וכל מהלך מחשבתי נהרס, והפתק שאני מעיין בו מוסתר על-ידי תוכנת ההתקשרות של בעל הצורך לדבר איתי עכשיו – האמת, לא כדאי להיות במקומו של המתפרץ אל הפגישה הזאת. כולם יודעים שבפעם השלישי זה יחסם. אני עובד לבד בקליניקה, אין לי צוות להתייעץ איתו כי עד כה אף אחד לא הצליח לשקם כליות. כמובן ישנם רבים שקראו איזה בלוג ומנסים בכוח לשנות בתפריט כוסמת לקינואה אבל אלו כמוצאי מספר הטלפון שלי. להחלים כליות זו יכולת שזכיתי להיות בעליה, אבל היא גם דורשנית ורבת מחויבויות ופעמים רבות אני עייף, אין לי הפסקת אוכל והמלאכה דורשת ממך גם להיות סבלני ובפרט אם טרם קיבלת תור. בפרק הבא אבהיר את כל הדרכים להשיג תור, זה לא כל כך פשוט אם באמת ההחלמה היא תשוקתך, עבודתך והקריירה החדשה שלך.

לחיצות ההחלמה הן שיטה מיוחדת להגמשת שרירי הגוף, צנרת ההובלה ותהליכי החלמה – הנושא הזה התחיל בבית המחול שיסדתי בירושלים – כאן. מכל מקום ההבחנה בכיווצי שרירים כרוניים מסייעת לנושא זה מאוד מכיוון שישנם מקומות אופייניים ושכיחים להיווצרות הקשיות עקב יתר הומוציאסטין בגוף, עקב מחסור בגלוטמין, עקב יתר חלבונים, עקב מחסור בויטמין B12, בויטמין D, עקב עליה בייצור האמוניה, עקב פגיעה בדופן המעי, עקב עליה במדד הטריגליצרידים ועקב החומרים הרעלניים שבתרופות שלא מאפשרות לשמור על ההרמוניה ועוד ועוד: כמו כן כיווצי השרירים בעורקי התרדמה הוא העורק הראשי המספק דם מחומצן לראש ולצוואר באזור הפיצול הפנימי/החיצוני, עורקי הלב האפיקרדיאליים, בעיקר בחלקם הההחלתי, עורקים תת־בריחיים בנקודת המוצא, עורקי הכליות ועורקי המעיים בחלקם ההתחלתי, אבי העורקים בחלקו הבטני ועורקי הכסל, המפשעות והגפיים התחתונות – לכל אורכם. את כולם ניתן לזהות במגע. כולם משפיעים הן בתהליכי ההזנה והן בתהליכים של פינוי פסולת – יש לזכור כי פינוי הפסולת הוא נושא מרכזי שיש לטפל בו. הכליות הן בראשונה אבר של פינוי פסולת.

הרכבת התפריט להחלמה

לאחר שניתן לך זימון לתור, ואישרת אותו אני (ירון מרגולין) מבקש ממך את עמודי תוצאות המעבדה של הבדיקות האחרונות שלך. הרכבת התכנית מתחילה והיא לוקחת הרבה זמן.

אני מקבל את העמודים בווטסאפ ופותח אותם על צג המחשב. החברים שעוזרים לי סדרו לי מסך גדול, כך שרוב המידע לפני. תמיד חסרות בדיקות חשובות שבעזרתן אפשר להכריע מה כיוונה של ההתדרדרות בגופך.

בדרך כלל אני מסמס אליך ומנסה לברר כמה נקודות כדי לקבל תמונה רחבה יותר שלא מונגשת אלי מתוצאות המעבדה. כל הנתונים למטה לקוחים מדפי האמת שהוגשו למטופלים בפגישה הראשונה – צונזרו הפרטים שמחייבים חיסיון. השמות בדויים. בראש העמודים המקוריים מופיע שם המחלים מדד ה-GFR שלו וכותרת, ומתחתה בדרך כלל מועד צפוי לבדיקת מעבדה –

מצב נפלא להתחיל בו טיפול (GFR, מעל 45). בדרך כלל רואים שיפור אדיר בתוך 41 ימים. התפריט הזה ניתן לאיש צבא.
נעבור לתפריט אחר של אדם מבוגר – שגר במרכז הארץ. להלן התפריט,
עמוד מתפריט אישי למבקש החלמה שעלה לישראל כנער בשנת 89. הנתונים מכוונים אותי – אין מחלת סוכרת, מדד האוראה גבוה וכן החומצה האורית – את שניהם חייבים להוריד, שאר הנתונים יכריעו מי דחוף יותר להפחתה. המוגלובין נמוך 10.5 – זה מדד גרוע ונתמך על ידי עוד מדדים = אנמיה. דורש התיחסות מהירה.
המשך עמוד התפריט – במקרה שלפנינו חסר מדד גלובולין. סימנתי אותו למעלה באדום. המיקרואלבומינוריה כאן גבוהה. תמיד נחשדת דלקת עם נתון כזה, אבל העדר נתונים מביאים אותי להשאיר נושא זה לבדיקה מול המחלים בקליניקה. בהמשך העמוד (שלא מצולם כאן: ALT – תקין. תקינותו אומרת לי שאין חשד להצטברות רעלים בגוף, וזה מאפשר לי בשלב זה להחליט, אבל אני לא יכול להכריע ובמקרה שלפנינו בחרתי להתחיל בבנית תפריט כללי להורדת ה Uric acid, בפגישה שתבוא אחריה, אבדוק את עצמי אם החלטתי נכון. מדובר כאן במקרה מאוד פשוט, עם אנמיה קשה, ובכל זאת הכרעתי להתחיל מנתון אחר. כאן זה כאמור קל להכרעה, אבל יש פעמים שהתמונה כל כך מורכבת עד שיכולים לעבור 3-6 ימים וטרם הכרעתי. בדרך כלל קריאת הפרטיטורה לוקחת לי 5 שעות. משהבנתי את רוח הדברים אני נגש להרכבת התפריט.

הרכבת התפריט דורשת כאמור לעיל, הכרעה אסתרטגית: כן מבושל, לא מבושל ומזון חי בלבד או תפריט אשר מורכב מגם וגם. ואם מבושל כמה מנות מבושלות ביום או בשבוע – הקו הכללי חייב לקבוע את המבנה של המנות: מזון חי או מבושל או מזון אפוי? במקרה שמוצג כאן בחרתי בתפריט מבושל.

אוראה מורידים עם מזון חי, חומצה אורית עם מזון מבושל ואנמיה עם מזון חי.

בחרתי כאמור לעיל, במזון מבושל! להסביר את ההכרעה הזו ידרש להיכנס לצד האישי שנחשף בחומר שטרם שתפתי בו אתכם. טרם שליחת תוצאות המעבדה עליך למלא שאלון אישי

שאלון קצר והשלמת פרטים לצורך כניסה לתור הטיפולים של ירון מרגולין.

להלן השאלון

1 מה שמך – מספר הטלפון (הפרטי) שלך והאימל וכן מהו מקום מגוריך, ועבודתך (כדי לכוון לקליניקה הקרובה אליך, אם מדובר בפנסיונר נא לרשום תחום קריירה אחרון). 

2. גילך. 

3. מצב משפחתי.

4. עיסוק מרכזי. (בעברך אם מדובר בסיום עבודה, כדי להבין את מרחב הבעיה) 

5. סימפטומים – או סיבות לרצון להיפגש וכן, מתי הופיע הסימפטום הגופני/נפשי, או כמה זמן הסבל שלך נמשך? 

6. מה שם המאמר שהביא אותך לרצות להיפגש איתי? 

7. נטילת תרופות – כן /לא אם כן למה? בהמשך תדרש רשימת התרופות (אם זה יוסכם עליך)

ירון מרגולין כותב לך:

8. אני מבקש את האימייל ואת הטלפון של איש הקשר ביננו: בן, בת (אם קיים). 

9. נא לבדוק, אם מופיעות בדיקות חריגות בדף בדיקות המעבדה הנערכות כמעקב אחר בריאותך, יש לדעת כי בהמשך ידרשו לי כל בדיקות המעבדה החריגות שלך (רק ברשותך). 

10. אם מדובר במחלת כליות או במחלה דלקתית כרונית כגון סוכרת, דלקת פרקים או בעיות קרדיולוגיות  כולן מחלות כרוניות שאבדן גמישות העורקים ביסודן – הבדיקה החשובה ביותר להבנת מצבך נקראת GFR או eGFR – היא היחידה שאינה מושפעת מהתרופות וחושפת את מצבך האמיתי, אם נטילת התרופות שכיחה אצלך. בבקשה להעביר את הבדיקה הזאת. אם הבדיקה הוסתרה ממך, וזה דבר שכיח, כי כאמור לעיל, היא שחושפת את התמונה האמיתית של מצבך, עליך לדרוש אותה מהמרפאה שלך. סביר להניח שהיא תסרב לך, אבל אין לוותר להם, לאחר שתינתן לך התוצאה – יש להעבירה אלי במהירות האפשרית. אם המדד שלך מעל 33.3 מצבך טוב יותר, אבל אם הוא מתחת משלב זה ה- GFR רק מתדרדר והמשימה החשובה לבלום את התדרדרותו. לא יסרבו לתת לך אותו. אבל, והיה באם כן יסרבו. בלי טובות. מחשבון ה-GFR, מצורף למטה והוא חלק מכתבה שפרסמתי בדיוק לצורך זה – נא להיכנס, למלא את הדרוש (יש לבחור שם גם את אמות המידה למשל פאונד או ק"ג וזה חשוב, או ס" מ ואינצ'ים) ללחוץ על כפתור החישוב ולצלם את המסך ולשלוח אלי או לרשום את התוצאה. ככל שאינו מדויק הוא נכון לעכשיו המדד הכי חשוב לתחילת התהליך שיכול לשנות את המצב ולהרים את ה-GFR. מחשבון לחישוב מדד ה-GFRכאן

התשובות האלו, האופן שבו הן נתנות, מה נשמט ומה לא, כמה הן בהירות, או מלאות נתונים לא רלוונטיים, הן שנותנות לי אפשרות לרדת לעומק הדברים ולהכריע!

על ירון מרגולין – ויקיפדיה

יש לדעת  שרוב רשימת המזונות האסורים לחולי כליה מופיעים הן במאמר אילוף הכליות הסוררות והן בתכנית לשיקום הכליות. בשני המאמרים מדובר במבט כללי שבוודאי לא מתאים למי שה-GFR שלו מתחת ל 50 (גבר) או אישה מתחת ל 60 GFR.

השתתפותך בתכנית של ירון מרגולין לשיקום הכליות הסוררות מחייבת שיתוף פעולה בסיסי מצדך. אם החלטתך שלא להגיע לפגישה מפגישות ההמשך על דעת עצמך, או לא לקיים את התפריט וההנחיות שקיבלת, אתה עלול לאבד הזדמנות לבלום את המחלה גם את מקומך בתור הקבוע, ולחזור לרשימת ההמתנה.

תפרית של אלאור, הנער שהחלים ב 21 ימים ולדברי הוריו ב 22 ימים בוודאי עוד ילמד בכל מקום.

כשפותים נתונים כאלו, קודם כל מתישבים, על-מנת לא להתעלף. שלושה ימים עברו עד שהכרעתי שהנער אלאור (שם בדוי) אינו רעב, ושמדד אלפא קלוטו שלו, הגם שחסר כאן כי לא נתן לי – תקין. תרופות המרשם מהנפרולוג מזעזעות לא פחות. תראו למטה.
מתוך עמוד התפריט לנער שהחלים מאי ספיקת כליות בתוך 22 ימים. מקרה שהוזכר בפרק ג' – כאן.

המהלך האסטרגי

במקרה של הנער אלאור (15.5) הוספתי לעמוד התפריט שלו את המהלך האסטרטגי שלי. זה המקרה היחיד בו עשיתי זאת עד כה. בדרך כלל את תהליך המחשבה שלי והסקת המסקנות אני לא מעביר למחלים. הייתה לי הרגשה שאם אחשוף בפניו את כל מסלולי המחשה והדרך אל הסקת מסלול ההחלמה, הוא ישתף איתי פעולה ועם המהלך הדורשני והמאוד קשה ויסייע להוריו לעזור לו. וזה הצליח.

להלן קטע מהפרק האסטרטגי כפי שנשלח להוריו והם העבירו אותו אליו –

• פעילות־יתר של בלוטת יותרת התריס. – תקינה.
• עודף סידן בדם. אין נתונים
• מחסור בוויטמין D. אין נתונים
אצל ילדים, רמות הזרחן בדם גבוהות יותר, בגלל  תהליך גדילת העצמות, לכן מדד הזרחן הנמוך במקרה שלפנינו מדאיג 3.8. Serum phosphate יחד עם זאת יצויין כי זרחן בסרום נמוך Serum phosphate – פוספט בסרום 3.8-2.4 מ"ג/ד"ל – עשוי להיחשב לירידה מתונה ובדרך כלל אינו מעורר סימנים ותסמינים קליניים. 
כאמור
ממכלול הנתונים שהשגתי הצלחתי להגיע למסקנה חד משמעית שבדיקת הזרחן תשתפר ראשונה והחלטתי לצאת למלחמה באוראה שנכנסה לטווח הנורמה ב 21 ימים והכרזנו על החלמה משהבנו שמדד ה-GFR עומד על 110.

כיצד להצליח להיכנס לתור ולהגיע לטיפול שעלול להביא להחלמתך ללא תרופות –

  1. להיכנס לאחד הקישורים שנמצאים בסוף כל עמוד בבלוג הזה – למשל כאן למטה
    • שמי Name:


      טלפון phone:


      דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


      איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


      אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    • ממליצים לך פשוט למלא לפי השאלות שנזכרות למעלה הינה הן שוב – בנוסח הרישמי

    שאלון קצר והשלמת פרטים לצורך כניסה לתור הטיפולים של ירון מרגולין. 

    כאן המשרד של לחיצות ההחלמה המסייע למאסטר מרגולין

    למבקשים תור, יש לשלוח בדיקות כקובץ רק לאחר שיסגר לך תור וישירות אל ירון מרגולין אל מספר הווטסאפ שמופיע למטה ולא לאימייל בו המשרד מקבל את הפניות –

    נא להשיב בשמך או בשם הנזקק לסיוע על השאלון הקצר ישירות אל הווטסאפ שירון מרגולין רואה גם בקליניקה 0544737727: אין להתקשר למספר הנ"ל: 

     אם פנייתך בנושא כאבים, כיווצי שרירים כרוניים – יש לרשום זאת למעלה ולהתעלם מההערות על ה- GFR ובדיקות הדם אם פנייתך בנושאי מחלות דלקתיות כגון אי ספיקת כליות ידרשו בהמשך דפי הבדיקות שלך (בהסכמתך, כמובן)  – 

    1 מה שמך – מספר הטלפון (הפרטי) שלך והאימל וכן מהו מקום מגוריך, ועבודתך (כדי לכוון לקליניקה הקרובה אליך, אם מדובר בפנסיונר נא לרשום תחום קריירה אחרון). 

    2. גילך. 

    3. מצב משפחתי.

    4. עיסוק מרכזי. (בעברך אם מדובר בסיום עבודה, כדי להבין את מרחב הבעיה) 

    5. סימפטומים – או סיבות לרצון להיפגש וכן, מתי הופיע הסימפטום הגופני/נפשי, או כמה זמן הסבל שלך נמשך? 

    6. מה שם המאמר שהביא אותך לרצות להיפגש איתי? 

    7. נטילת תרופות – כן /לא אם כן למה? בהמשך תדרש רשימת התרופות (אם זה יוסכם עליך)

    ירון מרגולין כותב לך:

    8. אני מבקש את האימייל ואת הטלפון שלך של איש הקשר ביננו: בן, בת (אם קיים). 

    9. נא לבדוק, אם מופיעות בדיקות חריגות בדף בדיקות המעבדה הנערכות כמעקב אחר בריאותך, יש לדעת כי בהמשך ידרשו לי כל בדיקות המעבדה החריגות שלך (רק ברשותך). 

    10. אם מדובר במחלת כליות או במחלה דלקתית כרונית כגון סוכרת, דלקת פרקים או בעיות קרדיולוגיות  כולן מחלות כרוניות שאבדן גמישות העורקים ביסודן – הבדיקה החשובה ביותר להבנת מצבך נקראת GFR או eGFR – היא היחידה שאינה מושפעת מהתרופות וחושפת את מצבך האמיתי, אם נטילת התרופות שכיחה אצלך. בבקשה להעביר את הבדיקה הזאת. אם הבדיקה הוסתרה ממך, וזה דבר שכיח, כי כאמור לעיל, היא שחושפת את התמונה האמיתית של מצבך, עליך לדרוש אותה מהמרפאה שלך. סביר להניח שהיא תסרב לך, אבל אין לוותר להם, לאחר שתינתן לך התוצאה – יש להעבירה אלי במהירות האפשרית. אם המדד שלך מעל 33.3 מצבך טוב יותר, אבל אם הוא מתחת משלב זה ה- GFR רק מתדרדר והמשימה החשובה לבלום את התדרדרותו. לא יסרבו לתת לך אותו. אבל, והיה באם כן יסרבו. בלי טובות. מחשבון ה-GFR, מצורף למטה והוא חלק מכתבה שפרסמתי בדיוק לצורך זה – נא להיכנס, למלא את הדרוש (יש לבחור שם גם את אמות המידה למשל פאונד או ק"ג וזה חשוב) ללחוץ על כפתור החישוב ולצלם את המסך ולשלוח אלי או את התוצאה. ככל שאינו מדויק הוא נכון לעכשיו המדד הכי חשוב לתחילת התהליך שיכול לשנות את המצב ולהרים את ה-GFR. מחשבון לחישוב מדד ה-GFR – כאן

    11. הקליניקה המרכזית נמצאת במרכז הארץ במרחב הוד-השרון / כפר סבא. בגלל העומס של הפונים מרגולין מוגבל בקבלת קהל. מקרים דחופים מתקבלים לאחר מילוי השאלון הנ"ל. אין לחולים חדשים לצפות ליחס מועדף מבחינת הכניסה לתור, או התייעצות בנושאי התיק בשל העומס, טרם נקבע לך תור. בנוסף קבלת קהל היא רק למי  שנקבע לו תור מראש. 

    12. הטיפולים מתקיימים כרגע רק בחללים סטריליים, חובת עטיית מסכה חלה על כל הנכנס לחדר. אם קיבלת חיסון אפשר ליידע את ירון על כך, יש להגיע עם 2 ציפות של שמיכה, ומגבת ידיים אחת עליהן מתבצעות הבדיקות. הן בדיקת מצב החלבונים, מלחים והסוכרים בגופך, כולל השפעתם על ה- GFR וכן הטיפול ב"לחיצות החלמה" לאיזון המצב, סיוע סילוק בצקות רעלים והפעלת הנוזל הבין תאי וכמובן שיפור ה-GFR. 

    13 מדד ה-GFR מאוד חשוב לירון מרגולין כדי להבין את מצבך האמיתי  -בפרט אם נטילת תרופות שלא מאפשרות למעשה לראות את התמונה לעומקה באמצעות בדיקות  אם הוא לא מופיע בדפי הבדיקות שלך בקישור המצורף כאן למטה מרגולין מלמד אותך לחשב אותו-

    מחשבון לחישוב מדד ה-GFRכאן

    14. ביטול פגישה במסגרת 24 שעות ממועד הפגישה כרוך בתשלום מלא. 

    15. הקליניקה פרטית אין הסדר עם מושלם, ק"ח וכו' 

    16 למשרד אין כרגע מנדט להכניס אותך לפגישה טלפונית עם ירון מרגולין או להחריג אותך או מטופלים אחרים, כי מצבך נוראי, מתדרדר, מפחיד, מיוחד ושאין דומה לו וכו', לא יועילו לחצים – יש למלא את השאלון ולהעביר מהר ככל האפשר – זו הדרך הטובה ביותר להכנס לתור.  

    והיה ומסיבותיך תרצה לפעול לבדך – דוגמא של תפריט מחלים כליות – המשך למאמר "אי ספיקת כליות – להתענג על מזון – דיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע" ורקע כללי על איך מרכיבים תפריט החלמה – כאן

    השתתפותך בתכנית של ירון מרגולין לשיקום הכליות הסוררות מחייבת שיתוף פעולה בסיסי מצדך. אם החלטתך שלא להגיע לפגישה מפגישות ההמשך על דעת עצמך, או לא לקיים את התפריט וההנחיות שקיבלת, אתה עלול לאבד מקומך בטיפול ולחזור לרשימת ההמתנה.

    לחיצות ההחלמה הן שיטה מיוחדת להגמשת שרירי הגוף – ככה הנושא הזה התחיל- כאן

    כך זה המשיך – המטופל הראשון היה חולה סרטן – משהחלים (באמצע שנות ה80), הבנו שיש לנו כלי רב עוצמה- לסיפור המלא נא להקליק – כאן.

    מהמאמרים בנושא החלמה מאי ספיקת כליות ללא תרופות:
    אילוף הכליות הסוררות
    התכנית לשיקום הכליות
    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות
    אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על ה
    GFR ונזקי התרופות – ירון מרגולין
    מזון כתרופה – אפשר להחלים מאי ספיקת כליות – ירון מרגולין
    תובנות חדשות אי-ספיקת כליות תלויה במצבו של ציר FGF23-Klotho
    האם תוסף ויטמין D בולם את מחלת הכליות בקרב סוכרתיים?
    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות. 
    ועוד…

    אילוף הכליות הסוררות – כאן

    לתחילת המאמר – לפרק א'

    לפרק ב' – כאן

    לפרק ג' – לרשימת תוספי המזון שיכולים לסייע לך רבות – כאן

    לפרק ד' – כאן

    לפרק ה' – כאן

    לפרק ו' ולרשימת התרופות שהורסות את הכליות – כאן

    התכנית לשיקום הכליות פרק ז' – עקרונות הטיפול – כאן

    נשארו לך שאלות 

    אשמח להשיב על כל שאלה 

    לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

    בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


      שמי Name:


      טלפון phone:


      דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


      איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


      אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



      למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

      For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

      מאמרים אחרונים

      שעורה ופעולות נוגדות דלקת כולל עיכוב גורם נמק גידול אלפא  – Tumor necrosis factor alpha.

      על הנקמה ודמימותיה

      If you have any questions left –

      I'd be happy to answer any questions.

      For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

      Recent Articles

      Kidney Failure

      Taming the Rogue Kidneys

      Vital Information

      מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

      הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

      מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

      יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

      חרדה

      מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

      איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

      טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

      למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

      גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

      חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

      על ההזנחה –

      ניתוק רגשי – על הקורוציונה

      די לכאב

      ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

      התודעה השלילית

      ביקורת מבזה

      איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

      נמאס לי מהחיים מה עושים

      על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

      ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

      מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

      שלושת המיצים

      לחלק הראשון הבצל והפלפלים

      לחלק השני – החסה

      לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

      לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

      לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

      לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

       לחלק השביעי – על האצות והפוקוקסנטין

      עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

      טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

      הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

      מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

      אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

      אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

      הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

      להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

      וירוס הקורונה וגרון יבש

      -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

      ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

      אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

      אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

      התרופות והרע – ויטמין D3

      על בדיקות הדם

      אנמיה למה חסר לי ברזל?

      רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

      להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

      רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

      שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

      עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

      ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

      פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

      ויטמין השמש ויטמין D-

      התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

      רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

      מזונות גבריים ובטן שטוחה

      שלושת המיצים

      על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

      טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

      חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

      על ההזנחה –

      ניתוק רגשי – על הקורוציונה

      די לכאב

      ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

      התודעה השלילית

      ביקורת מבזה

      על לחם חוקם של העסקים

      למה אני לא מצליח להתמודד

      מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

      סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

      כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

      כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

      טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

      אי ספיקת כליות – צום חלבונים

      צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

      אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

      אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

      אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

      "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

      ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

      פרק ב'

      פרק ג'

      נשלח ב כללי

      כתיבת תגובה

      Or

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      *