פרפור פרוזדורים (A-fib) יכול להפסיק מעצמו.

פרפור פרוזדורים הוא הפרעת קצב הלב המשמעותית הנפוצה ביותר.

פרפור פרוזדורים (A-fib) יכול להפסיק מעצמו. הוא סוג של דופק לא סדיר [מקור] והוא הפרעת קצב הלב השכיחה ביותר. אבל, אם הוא לא נפסקת מעצמו, ישנן כמה דרכים בהן אפשר להשתמש כדי לעצור את ההפרעה כולל נשימות איטיות ועמוקות או שיעול.

פרפור פרוזדורים (A-fib-  Atrial fibrillation) הוא סוג של דופק לא סדיר [מקור]. אדם עלול להרגיש רפרוף בחזה ודופק לב במהלך הפרעה שמכונה פרפור פרוזדורים (A-fib). מצב זה מצביע על כך שהלב שלך פועם בצורה לא מסונכרנת עד כמה שזה עשוי להרגיש מוזר או מפחיד, A-fib כשלעצמו בדרך כלל איננו קטלני ואפילו יכול לחלוף אם הנושא יטופל בצורה חכמה, כמו למשל לשבת רגע בשקט, בעיניים עצומות ולבצע מספר נשימות עומק. סגרו את האף והפה ונסו לנשוף החוצה כדי ליצור לחץ חזק בחזה תוך כדי התנגדות סגירת המעברים לנשיפתכם. נסו שוב לייצר תחושת שיעול כבד או נשפו בכוח מספר פעמים, הגם שנשפתם כבר הכל – ואפילו מתחו את שרירי הבטן, כאילו אתם מנסה לחרבן בעת עצירות [מקור]. תמיד אפשר ללמוד איך לבצע נשימת עומק מורכבות.

רפלקס הצלילה נקשר בנשימות הנדרשות כאן. לכאורה יש להטביע את פניך בקערת מים קפואים, מה שמגרה את עצב הוואגוס שלך, והגוף אז מגיב בהורדת קצב הלב וזה חולף ומרגיע אותך.

 A-fib יכול להוביל לפחד שבסופו תרכשנה כמות גדולה של תרופות. תרופות לאורך זמן בדרך כלל תובלנה אותך למקום יותר גרוע. אם הנושא לא יטופל נכון עלולים להופיע סיבוכים, כגון שבץ מוחי ואי ספיקת לב אבל רק כאשר הוא נקשר ומשקף למעשה בעיה קשה אחרת שהוזנחה והיא אובדן גמישות העורקים. מי שחושש שלקה בתופעה הזאת צריך כמובן לפנות לרופא. הרופא קורא לסוג זה של פעימות לב טכיקרדיה על-חדרית (heartbeat supraventricular tachycardia [מקור]). וידרוש כמובן להתחיל ליטול כל מני תרופות. זהו. מכאן מתחיל להתגלגל מצבך ומספר התרופות לכאורה שתדרש ליטול רק ילך ויגבר, כך למשל תרופות שמרוקנות ויטמין B12 מהגוף יובילו לצריכת תוספי ויטמין B12, אבל אלו שיפגעו בדופן המעי שלך כבר יסבכו אותך לכאורה מאוד.

עם המלצתי הנחרצת שתתחיל כאן קנית תרופות היסטרית במקרה כזה מעודדת את הרופא ואת הרוקח שלך, כדאי לך לדעת שמתח והרגלי חיים יכולים להועיל לכאורה אף יותר. אבל אל תמחקו את המלצתי לקנות כדורים בעצת הרופא. 

פרפור פרוזדורים קשור למצבי לב רבים, כולל קרדיומיופתיה, מחלת עורקים כליליים [מקור], מחלת מסתמי לב, היפרטרופיה חדרית ומצבים קשורים אחרים שתפריט תזונה שגוי עומד מאחריהם ונטילת תרופות היא חלק מתפריט כזה – לכאורה [מקור]. פרפור פרוזדורים נקשר עם יתר פעילות בלוטת התריס, שיכרון אלכוהול חריף, מחסור בויטמין די והעדר חשיפה לקרני השמש, שינויים במערכת העצבים האוטונומית. המצב השכיח ביותר הקשור לפרפור פרוזדורים הוא לחץ דם גבוה. יש אנשים שיש להם פרפור פרוזדורים ללא מקור ברור או מצב אחר מובן. מצב כזה מזהים לרוב יותר בקרב אנשים צעירים אז הוא מכונה פרפור פרוזדורים "בודד" ("lone" atrial fibrillation). סביר להניח שבקרב צעירים אלו מתקיימת צורה של דלקת. בדרך כלל הרופא לא יחשוף בפניך כי מנת שעורה מלאה (4 פרוסות לחם שעורה למשל או כל צורה של 3 גרם שעורה מלאה יכולה לפתור את הבעיה הזאת, אל תכעס על הרופא שלך. מי שמע על רופא שמבין בתזונה מחלימה? – לכאורה). לחלק מהאנשים יש מקור מוקד שמקורו בוורידי הריאה נושא ששב ומחזיר אותנו אל גמישות העורקים.

על גמישות העורקים תוכלו לקרוא עוד כאן.

למאמרי על חשיבות השעורה כמזון שהוא תרופה – כאן.

פרפור פרוזדורים (A-fib) שיכול להפסיק מעצמו [מקור] כולל מדדי קורטיזול גבוהים והפחתתם על ידי חטיפים מלוחים (צ'יפס, פסטה מלוחה אפויה, בייגלה, טורטיות למיניהן, סרדינים, זיתים, ממרחי בוטנים מלוחים וקרקרים) גם תפריט רב חלבונים מהחי (חלב, גבינות, קוויאר, דגים, ביצים, בשר, עופות, נחשים וכל מני חרקים) בריאים ולא בריאים כולם גם אם מורידים סטרס וקורטיזול בטווח הארוך בדיוק כמו תרופות הרי אסון בטווח הרחוק יותר. אלו פתרונות שכולים לעורר סצנה לא נעימה של דופק לא סדיר A-fib, אפילו אצל אנשים הנוטלים את התרופות שלהם ומעשירים את מוכרי הכדורים ברווח נאה ואולי גם מקדמים את הרופא שלכם בדרגות הממסד. לכאורה.

 להלן דרכים נוספות לסייע במניעת החוויה הבלתי נעימה הזאת פרפור פרוזדורים (A-fib).

ויסות רגשי הוא היכולת של אדם לכוון ולאזן את רגשותיו בהתאם למצב נתון – נושא שמשמש תרופה נגד פרפור פרוזדורים. מקור האיור בצילום מסך מתוך המאמר:
Anger, Emotion, and Arrhythmias: from Brain to Heart – כאן. ראו גם סקיצה של פרפור פרוזדורים מאת J. Heuser –JHeuser (UTC) Wikipedia – מקור

רגשות הם חומרי חיים רבי חשיבות. אבל, רגש חזק ומתח נפשי גם מוכרים כיום כמי שמשחקים תפקיד משמעותי בהפרעות קצב חדריות חמורות וקטלניות

[מקור].

ההיסטוריה האנושית גדושה בדוגמאות וסיפורים על אירוע טעון רגשית שאחריו כמעט מיד התרחש שבץ מוח או אדם פגש את מותו [מקור1, מקור2]. דוגמה שצוטטה לעתים קרובות היא דבריו של המנתח ג'ון האנטר, שהתמוטט ומת בעקבות ישיבה לוהטת: "החיים שלי נתונים לחסדיו של כל נבל שמצליח להכניס אותי להתרגשות גדולה" [מקור]. מנגד אנשים נטולי רגשות מפספסים את העיקר שבחיים, מה שמכונה ברוב התרבויות משמעות, תחושת שייכות. בתחום זה יש מקום נרחב לניהול מערכות יחסים, סיפוק והנאה מפיתוח כישורי חיים וניהולם של רגשות עזים, כגון תסכול וכעס, שעלולים לגרום לבעיות בקצב הלב בכלל זה רגשות מקדימים שנשענים על חששות, דאגות ופנטזיות [מקור]. אל תראוני כמתנגד לניהול קרירה ומימוש אמביציה. אני בעד, אבל בצד ניהול הקרירה יש לטפח גם צדדים רגשיים שמועלים כאן וכל זאת כדי שלקרירה שלך תהיינה כמה פסגות.

מחקרים רבים הוכיחו כי ניהול רגשות אפשר ללמוד וחרדות נתנים לאיזון 

:למאמרי 

סובלים מחרדה, סטרס, מצב רוח שלילי – חרדה – מה לעשות?

איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

חרדה, סטרס, מצב רוח שלילי ותרופות פסיכיאטריות שלא עוזרות בכלל
ירון מרגולין מאסטר בהחלמת הכליות והפחתת כאב – מייסד לחיצות ההחלמה בעת טיפול. צילם עופר ירושלמי.

טכניקות שונות מסייעות להפחתת מתח שרירי ומשנות את המצב לטובה.

השתמשו ב"לחיצות ההחלמה",

בתרגול רגוע כמו פלדנקרייז בטכניקות של מטיחות גוף גם בהליכה להפחתת יתר לחץ דם, ובכל תפריטי התזונה שמגמישים את העורקים, מורידים קורטיזול ומרפים את המוח הרגשי. לעיסוי כפות רגליים וראש תפקיד גדול בתחום זה

תקראו עוד על כך במאמרים שלי

יתר קורטיזול- כאן

גישות חדשות ליתר לחץ דם – כאן

ועל גמישות העורקים – כאן.

ומדללי דם טבעיים – כאן

אנזים נאטוקינאז (Nattokinase) הוא האור בקצה המנהרה ומי שנראה כמחליף את התרופות מדללות דם של הממסד הרפואי. בשנת 1987, Sumi et al [מקור] גילו שנאטו (מיוצר על ידי החיידק Bacillus subtilis שמופיע במהלך התסיסה של פולי סויה [מקור]) הנאטו הבשל מכיל אנזים פיברינוליטי חזק בשם nattokinase (NK) הוא התרופה ומה שהופך את הנאטו למזון כתרופה מדללת דם. לאנזים שבנאטו הנאטוקינאז –NK ישנה פעילות פיברינוליטית/אנטיטרומבוטית חזקה מדללת דם [מקור] (על חומר אנטי-תרומבוטי ראו להלן כשנגיע למזון כתרופה מדללת דם נוסף ה"שום"). לאנזים שבנאטו הנאטוקינאז יכולת נוספת כנוגד טסיות/נוגד קרישה [מקור]. האנזים המופלא התגלה על ידי הרופא הירויאקי סומי (Hiroyuki Sumi, בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת שיקגו)[מקור] שחקר אנזימים גורמי קרישיות. אחרי בדיקה ממושכת של מעל 173 סוגי מזונות טבעיים, מול גורמי קרישיות פוטנציאליים, מצא את הנאטו (מזון יפאני מפולי סויה מותססים – אהוב עלי במיוחד וטעמו כגבינה כחולה ברמה גבוהה, מיוצר בארץ על ידי רועי גרנט – המופלא). מסתבר שלנאטו כוח פלאי – בצלחת פטרי, במעבדתו שהיה בה קריש מלאכותי: ליפין שעמד שם ב 37 מעלות, בערך טמפרטורת הגוף. הקריש נמס אט אט בהשפעת הנאטו, ונעלם לגמרי משמע נמס תוך 18 שעות [מקור]. בנוסף נמצא שם פלסמין הוא אנזים המצוי בדם שמפרק באופן טבעי חלבונים שונים של פלסמת הדם בהם שנקשרים בקרישה כולל קרישי פיברין [מקור1מקור2מקור3]. מחקרים עדכניים הוכיחו של-NK יש פעילות פיברינוליטית חזקה, נוגדת יתר לחץ דם, אנטי-טרשת עורקים, הורדת שומנים בדם, נוגדת טסיות, והשפעות נוירו-הגנה [מקור1מקור2]. מקור הצילום ויקיפדיה

הדרך של הגוף שלנו להירגע ממצב הלחץ היא הפרשת קורטיזולכאן. אבל ההשפעה הזו עשויה רק ליצור עוד לחץ, לאורך זמן והוא רק הולך ומחמיר. אחד מתסמיניו מופיעה צרבת, תסמין נוסף של יתר קורטיזול מופיע בקושי להירדם. מקלחת כמו שנת אחה"צ הן דרכים מצוינות להורדת סטרס. מקור הצילום בויקיפדיה – כאן.  

שמירה על  צריכת נוזלים, בעיקר מים עשויה לעזור לעצור את כל נושא ה-  A-fib וכן מקלחות. בסיום יום עבודה, כנסו למקלחת.

לא  לעשן.

הגנו על משקל תקין.

שנו את התפריט שלכם לתפריט דל חלבונים בו מנת החלבון בת – 35-45 גרם ליום בלבד ואל תעלו על שתי מנות חלבון מהחי בשבוע, עד שהבעיה תעלם מחייכם. 

תה ירוק – מקור הצילום ויקיפדיה – כאן.

שתו 8-10 כוסות מים ליום עם חצי לימון. תה מתערובת ליצ'י ותה ירוק מרגיעה ומפחיתה קורטיזול – צאו להתבונן בפרחי הגן. 

הוסיפו ללו"ז שלכם פעילות גופנית למשל הליכה שיש בה מרכיב של מאמץ במשך 30 דקות לפחות בכל יום.

ללמוד על דרכים להפחתת לחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה ללא תרופות.

השתמש באלכוהול במתינות (מקסימום 1-2 כוסות יין אדום), אם בכלל. גברים הימנעו מבירה.

הימנע ככל האפשר מקפאין וממריצים אחרים.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי
    4 comments on “פרפור פרוזדורים (A-fib) יכול להפסיק מעצמו.
    1. vorbelutrioperbir הגיב:

      I’ve learn some excellent stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I wonder how so much effort you put to make any such excellent informative website.

    2. Betwing88 הגיב:

      Hello! I could have sworn I've been to this website before but after reading through some of the post I realized it's new to me. Nonetheless, I'm definitely glad I found it and I'll be bookmarking and checking back frequently!

    3. Sensaslot88 הגיב:

      I wish to voice my admiration for your kind-heartedness for those people that really need assistance with in this subject. Your real commitment to passing the message along appears to be certainly advantageous and have regularly encouraged ladies like me to reach their objectives. This useful guideline denotes a whole lot a person like me and substantially more to my peers. Best wishes; from each one of us.

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *