התכנית לשיקום הכליות פרק ב

לתחילת המאמר – לפרק א'

לפרק ב' – כאן

לפרק ג' – כאן

לפרק ד' – כאן

לפרק ה' – כאן

לפרק ו' ולרשימת התרופות שהורסות את הכליות – כאן

למה חולים שנוטלים כדורים להפחתת לחץ דם גבוה, יגיעו בוודאות לדיאליזה.

The Anatomy Lesson.jpg
The Anatomy Lesson – הממסד הרפואי בעידן שסגדו לו צייר גדול ציירי תבל רמברנדט – מקור הציור ויקיפדיה

איזון ה- pH הכרחי להחלמת הכליות

מאז שסורנסן (1868–1939 Sörensen) הציג לראשונה את סימון ה-pH, השתמשנו בסולם ה-pH כדי לכמת איזון חומצה-בסיס. לסולם ה-pHשלו יש יתרון עצום מכיוון שהוא מתאים לטכניקות קולורימטריות ואלקטרומטריות. ישנה גם רלוונטיות פיזיולוגית לסולם ה-pH הלוגריתמי (כמו סולם ריכטר לרעידות אדמה) כך ש-pH של 4 הוא פי 10 יותר חומצי מ-pH של 5 ופי 100 יותר חומצי מ-pH של 6.[מקור1, מקור2]. נושא זה מאוד חשוב להבנת הנזק שכוס קפה למשל יכולה לעולל לגוף החולה ב"אי-ספיקת כליות". קפה מכיל מגוון רחב של חומצות [מקור]. ריכוזי החומצות הספציפיות משתנים כאשר פולי קפה ירוקים עוברים תגובות כימיות במהלך תהליך הקלייה [מקור]. ה pH של הקפה הוא – ph5  הוא פי 100 יותר חומצי ממים טהורים עם ph7. משקה קולה עם ph2 הוא פי 100,000 יותר חומצי ממים טהורים. למתמטיקה הזו ישנה חשיבות עצומה, והיא המפתח להבנת הכימיה של הגוף והקשר בן הבחירות התזונתיות שאנו עושים והשפעתן על יצירת סביבה בריאה או חולה בגופנו [מקור]. מדובר בטרנספורמציה לא ליניארית של ריכוז H+ – הלוגריתם של ההדדיות שלו. כך ש ה- pH הוא למעשה המדד הלוגריתמי של הנפח הנדרש להכיל 1 מול/ליטר של H+. בפלזמה בדם ב-pH 7.4, נפח זה הוא כ-25 מיליון ליטר [מקור1, מקור2].

רובנס – ונוס, 1614. VENUS FRIGIDA Peter Paul Rubens (1577-1640) עודף משקל מוגדר כמדד נוסף לאבדן גמישות העורקים אבל מאחריו עומדים עודף גלוקוז, מזון דל קלוריות כקפה אבל הא חומצי מאוד, או מזון חומצי אחר, והתפתחות התנגודת לאינסולין – עוד על נושא שעליו ארחיב ראו בהמשך המאמר אחרי פרק ג'. במקרים אחרים השמנה בטנית ואגנית (השמנת האגס) נקשרים גם במחסור בסידן – עקב נטילת כדורים להפחתת לחץ דם, כפי שראינו בפרק א' של "התכנית לשיקום הכליות" אבל תמיד השמנה היא סימן לקשיות עורקית. אבדן גמישות העורקים הוא לא רק מאמר שפרסמתי ברשת – כאן, אלא מי שתמיד מבסס מחלה ניוונית ולכן רק הגמשה מחודשת של שרירי העורקים תביא להחלמה מלאה – עוד על כך במאמר של ירון מרגולין – כאן.

אם ה- pH בגוף משתנה, אפילו במעט, לקראת החומציות, הגוף נלחץ, נדרך ומתחיל מיד לתמודד עם המצב כאדם שנמצא מול אתגר. הגוף מתקן זאת בדרך כלל; לרוב הוא גם מצליח ובכך נמנע נזק לתאים והרס תשתיות. ה- pH האידיאלי בדם הוא בין 7.35 ו- 7.45. אבל, אפילו בשינוי קל עד 7.3 הגוף נהיה חומצי; pH בדם של 7 בהחלט יכול לגרום למוות.

חומציות יתר = השמנה

הוכח ששומן הוא למעשה מצב של חומציות יתר – הגוף מייצר תאי שומן כדי לאחסן ולהוביל את הרעלים והחומצות החזקות רחוק מהאיברים החשובים, זהו מנגנון טבעי והישרדותי ששומר על האיברים מפני רעלים. כלומר, במקרה של מכורים לקפה, למשל, השומן מציל את חייהם והוא דוחף את החומציות של הגוף לקרביו. הגוף חכם ויש לו היגיון שונה משלנו. הוא אוגר שומן, משהוא מבין שמדובר בבעל בית "משוגע" שדוחף לתוכו מזון חומצי. יוצא מכך שבפועל שתית קפה בתפריט דל קלוריות – משמינה וסיבת אי ירידה במשקל.

שינויים בריכוז H+ בדם מתרחשים כתוצאה משינויים בחומצות נדיפות [volatile  –מתח פחמן דו חמצני חלקי (pCO2)] הוא המדד של פחמן דו חמצני בתוך דם עורקי או ורידי. בתנאים פיזיולוגיים נורמליים, הערך של PCO2 נע בין 35 ל-45 מ"מ כספית, או 4.7 עד 6.0 קילו-פאס. בדרך כלל המדידה של PCO2 מתבצעת באמצעות גז דם עורקי; עם זאת, ישנן שיטות אחרות כגון דגימת ורידים היקפיים, ורידים מרכזיים או דגימת ורידים מעורבים. [מקור]. גז הדם העורקי הוא הדגימה האמינה יותר לניטור PCO2 [מקור].

בדיקת ה -PCO2 מאוד חשובה, כי ככל שה-PCO2 במחזור יהיה מובן יותר כלומר, מדויק יותר כך גם ייתן את ה-pH האמין ביותר שנמצא באזור שמבקש החלמה.

[מקור]. .

כך גם לגבי חומצות לא נדיפות (nonvolatile acids – הידרוכלורי, גופרתי, לקטי וכו'].

מבחינה קלינית, אנו מתייחסים לשינויים בחומצות נדיפות כ'נשימתיות' ושינויים בחומצות לא נדיפות כ'מטבוליות' כלומר תוצר של תהליך ההזנה ושל הפקת האנרגיה ממולקולות ההזנה [מקור]. מבדילים ביניהם, וזה חשוב מאוד להרכבת תפריט הזנה מחלים שיעבוד. נושא זה אפשרי הודות לממצאים של Henderson and Hasselbalch [מקור]. הנדרסון-האסלבאך שיצרו משוואה כימית. היא משוואת הנדרסון-האסלבאך המתארת את אופן גזירתו של ערך ה-pH בתמיסה נתונה, זיכרו שכל הנמצא בגוף חי בתמיסות. ובמקרים רבים משתמשים במשוואה על מנת לחשב את הנקודה האיזואלקטרית pI) Isoelectric point) של חלבונים.

חומצות האמינו, המרכיבות את החלבונים, עשויות להיות בעלות מטען חשמלי. לענייננו, בסביבה בה נמצאת חומצת האמינו (מקורה בתזונה של חלבונים) הן פשוט מסוגלת לשנות את המדד גם מחומצי (כמו הקפה שהוזכר למעלה) לבסיסי (ה-pH) תלוי בריכוזן של חומצות האמינו ובסוגן (וזה כבר בהבדל מהקפה). אבל, שימו לב שככל שריכוזן עולה, עולה מידת החומציות שם. הוא הבסיס לשיטה שיסדתי להחלמת הכליות "צום (מ)חלבונים", צום חי, צום פורינים (להורדת Uric Acid) וכך הלאה בהתאם לתוצאות שעומדות בפני.

זו, אם יורשה לי, אחת משגיאות היסוד של רפואת הממסד וסיבה לכישלונה הצורבבהחלמה של אדם ממחלת הכליות

:כדברי פרופסור אנדו מקמהון

"אין תרופה יעילה מלבד השתלת כליה, בנוסף לכך אנו מתמודדים עם מעט מדי תורמים ותחלואה ותמותה גבוהים הקשורים לדיאליזה שהטווח שלה ארוך" אומר פרופסור לביולוגיה של תאי גזע ורפואה רגנרטיבית  אנדו מקמהון  Andrew McMahon מUniversity of Southern California [מקור].

Martyrdom of St. Thomas, Peter Paul Rubens מקור הצילום בצילום מסך מויקיפדיה.

כדי לחשב את המטען הכולל של חומצת אמינו יש לחבר את סך המטענים הקיימים בה ב-pH מסוים. לדוגמה, ברמת pH של 12 (בסיסי – אלקלי) חומצה אספרטית (אספרגוס. אחראית על העברה מיטבית של אותות מנוירון אחד למשנהו. ואחת משתי חומצות האמינו היחידות שלהן שייר חומצי, יחד עם חומצה גלוטמית.) מאבדת יוני מימן מכל הקבוצות האפשריות. ב-pH הזה, אם כן, קבוצת הקרבוקסיל שלה שלילית, קבוצת האמין נייטרלית ושייר הקרבורסיל שלילי אף הוא. המטען הכולל של חומצה אספרטית ברמת pH של 12 הוא, לפיכך, 2- [מקור] כלומר מאוד חומצי. הנושא הזה גם חשוב מאוד בתהליכי החלמת הכליות [מקור1, מקור2]. וגם מסביר מדוע אספרגוס נמצא ברשימת המזונות האסורים לחולי כליה ממש כמו קפה.

חומצות גורמות לכוויות, ומכיוון שמדד החומציות בקרב חולי כליה עולה הן מתייבשות כי החומצות מייבשות את התאים שאליהן הם נחשפים [מקור]. הכוויה נגרמת מההתנתקות המתרחשת בחומצות שבהן נוצרים יוני H+. יוני H+ אלו נקשרים למים בתאי הכליה ובכך מייבשים אותם והייבוש הזה גורם לנזק לתאים ולכוויות ולחיסול הנפרונים.

[מקור].

למאמרי – אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת

כאשר ישנה חומצה נשימתית, ע"פ משוואת הנדרסון-האסלבאך העלייה ב-pCO2 מכמתת את ההפרעה גם כאשר ישנה הפרעה במערכת. עם זאת, ניתן להעריך את הרכיב המטבולי המפריע רק על ידי השינוי בביקרבונאט – Bicarbonate (-HCO3-) זאת גם הסיבה, בה ידובר בהמשך, שרפואת הממסד נותנת כדורים של ביקרבונאט במקרים כאלו.

שנית, המשוואה לא מספרת לנו על מי מבין החומצות מעורבת כאן מלבד חומצה פחמנית. הקשר בין CO2 ל-HCO3- (ביקרבונט, סודה לשתיה = NaHCO3, שבנויה מיון נתרן, +Na, ומיון ביקרבונט, HCO3) מספק תמונת על – 'מפת דרכים' קלינית כדי להדריך את הרופא בגילוי האטיולוגיה של הפרעת חומצה-בסיס כמתואר. ריכוז ה-CO2 הכולל, ומכאן גם ריכוז ה-HCO3-, נקבע על-ידי ה-pCO2, אשר נקבע בתורו על-ידי האיזון בין אוורור מכתשית (מדידה נשימתית לנפחי חלל אוויר מת במהלך הנשימה) לייצור CO2, ביקרבונט על-ידי הגוף. HCO3– לא ניתן לווסת ללא תלות ב-pCO2. ריכוז HCO3- בפלזמה תמיד יגדל ככל שה-pCO2 גדל, אך זו אינה אלקלוזה (מאופיינת בירידה ביוני המימן ועליה ב-PH בליווי עליה ברמות ביקרבונט בדם -). כדי להבין כיצד ה-pH וריכוז HCO3– משתנים ללא תלות ב-pCO2, עלינו להסתכל מעבר להנדרסון והאסלבך. [מקור] ולהכיל רעיונות חדשים לרפואה הישנה.

מדד חומצה בסיס נכון -או  איזון ה- pH הכרחי להחלמת הכליות. ה- pH  הוא דירוג הרמה של חומציות או בסיסיות [מקור].

כל תא, רקמה ואיבר בגופנו מתפקד ב pH ספציפי לו. ה- pH הוא דירוג הרמה של חומציות או בסיסיות [מקור].

ללא איזון ה- pH אין החלמה לכליות.

לדברים חומציים טעם חמוץ. לדברים בסיסיים טעם של סבון [מקור].

מים הם מֵמִיס האוניברסלי שנמצא בתוך כל התאים והנוזלים החוץ-תאיים. מולקולות מים (H2O) יכולות להתנתק ולהיות ליוני הידרוקסיד (OH-) ויוני מימן (H+) [מקור]. אלו כבא מולקולות אחרות או חלקי מולקולות, מהות חדשה שיש בה את היכולת לוותר על יוני מימן, ולכן היא גם נעשית בעלת מטען שלילי. מהויות אלו הן חומצות או לקבל יוני מימן, המקבלות הן שצוברת מימן ולכן מטענן חיובי H3O+ (בסיסיות, או אלקלאיות) [מקור]. כתוצאה מכך, אנו יכולים לאפיין כל תמיסה מימית לפי הריכוז של יוני מימן שטעונים חיובית (אלקלין, בסיסי – יש יותר הידרוניומים H3O+ בעלי מטען חיובי מאשר הידרוקסילים OH- בעלי מטען שלילי, הווה אומר התמיסה חומצית. ובקיצור:

אם ריכוז ההידרוניום עולה, מה-pH יורד, ה שגורם לתמיסה להיות יותר חומצית.

[מקור]) ויוני הידרוקסיד (OH-)  בעלי מטען שלילי (בסיס) [מקור] זאת על פי ההגדרה של ברונסטד ולאורי [מקור].

אם ריכוז ההידרוניום (OH-) יורד, ה-pH עולה, וכתוצאה מכך נוצרת תמיסה שהיא פחות חומצית ויותר בסיסית.

המטרה שעומדת לפנינו היא לנצל מידע זה כדי להעניק למבקש להחלים או למנוע חולי תפריט בסיסי יותר אך לא בסיסי מדי. כך למשל, כרוב ירוק (בסיסי – 2.0+), אפונה טרייה (מאוד בסיסית – 5.1+)  או בצלף ירוק (מאוד מאוד בסיסי – 8.3+) ועם מלפפון טרי נזהר בבואנו להחלים כליות הוא בסיסי באופן קיצוני (31.5+) וכן מיץ עשב חיטה (33.8+).

להידרוניום (H3O+)  יכולת לקבוע את מצב ה-pH הוא ייצוגו או השיקוף לפוטנציאל (או לכוח) של המימן לשנות תכנים, למנוע או לאפשר תהליכי החלמה.

ה- pH בקיבה שונה ממה שבזרם הדם או בנוזל הבין תאי. כמו כן הוא שונה בציטופלזמה מאשר בליזוזומים.  [מקור] ה- pH בקיבה נמוך כי יש צורך בחומצה לפירוק חלקיקי מזון שנכנסים אליה. על מערכת העיכול, פעילותה ודרכים להחלמה ממחלות שנקשרות בה אפשר לקרא במאמרי – כאן. בליזוזומים נמצא סביבה חומצית פנימית כדי שהאנזימים [אנזימי עיכול המסוגלים לפרק (להשפיל) מולקולות גדולות לקטנות יותר], יוכלו לפעול בתוכם, וזאת בשעה  שה- pH של התא הוא ניטרלי עד מעט אלקליין (בסיסי). 

חומצות חזקות ובסיסים חזקים יוצרים נזקים. כנראה בגלל שהם חומרים שיצאו מאיזון באופן קיצוני. לשניהם עודף של מטענים חיוביים (חומצות) והם מחפשים שליליים כדי לחזור לאיזון, או שיש להם יותר מדי מטענים שליליים (בסיסיים) והם מחפשים מטענים חיוביים כדי לחזור לאיזון. הנושא הזה גורם הן לחומצות והן לבסיסים הקיצוניים  להיות מאוד תגובתיים עם כל דבר שהם יוצרים קשר. ונושא זה מאוד חשוב בהרכבת התפריט שבין השאר בא לאזן את החומציות אבל לא להקצין את הבסיסיות בגוף.

התכנית שלי לשיקום הכליות עוברת דרך שיקום מערכת העיכול ואיזון איזון ה- pH. 

למאמרי על הדרך הטבעית והפשוטה לשקם את מערכת העיכול ללא תרופות – כאן.

מקור האיור במאמר: pH in the Human Body [מקור]. מדדי BUN מעל 70 ואוראה מעל 145 כשה-GFR (eGFR) מגיע למדד של 60, ומתחת אליו (50 – 10) אומר שנוצר נזק רירית המעיים.

מדדי BUN מעל 70 ואוראה מעל 145 כשה-GFR (eGFR) מגיע למדד של 60, ומתחת אליו (50 – 10) אומר שנוצר נזק רירית המעיים.

מקורו של הנזק בדרך כלל בתזונה שגויה והיא: יתר חלבונים. בנוסף ניכרת עלייה של מדד הקריאטינין, ההיסטמין  וגם ההומוציאסטין בדם עולה. אך ההומוציאסטין  עליו פרסמתי כמה מאמרים – למשל כאן, לא נבדק על-ידי נותני המרשמים, לכאורה, כי טרם נמצא כדור להורדתו. 

הומוציסטאין הוא כימיקל בדם שתורם לסתימת כלי דם, כולל במוח, כולסטרול גבוה (כלומר מחומצן) כולל בעורקים שמובילים ללב, למוח ובצנרת הכליות, והוא הורס את דופן המעי.

עם זאת, כאשר בדם רמת הבסיסיות (אלקלאיות) המבוקרת נשמרת כל הזמן, סביר להניח שתכנס למסלול החלמה. תכנית השיקום שלי כוללת מסע אל הבסיסיות המבוקרת (המאוזנת). אם אתה הופך להיות חומצי מדי, נושא שכיח בעיקר אם נטילת תרופות הגוף שואב מינרלים בסיסיים, כגון סידן, מהעצמות ומהתזונה, ואמוניה שהופכת לאוראה או מה שמודדים כBUN בעזרת הכליות שלך על-מנת להחזיר את האיזון החומצי-בסיסי לזרם הדם. מדד ליתר חומציות הוא השמנה או העדר ירידה במשקל כשהתפריט דל קלוריות.

תרופות מרובות, כולל אספירין, סטטינים, חוסמי בטא ותרופות אחרות להפחתת לחץ דם מוגבר עשויות לטשטש את ההשפעה המיטיבה של התערבות ויטמין B, לסלק אותו מהגוף ולמנוע את החלמתך מיתר הומוציסטאין [מקור].

הערה: עגבניות מבושלות מעודדות ייצור היסטמין בגוף הן אסורות בתוכנית לשיקום הכליות כשנחשף יתר היסטמין ובכלל זה כל המוצרים מעגבניות: קטשופ, רוטב צ'ילי, עגבניות משומרות, עגבניות מיובשות ורוטב לפיצה. מקור הצילום בצילום מסך מהמאמר "למרוח באהבה: הסלטים והממרחים שהופכים כל כריך פשוט לסעודת מלכים" מעריב .

ירקות ופירות המכילים מעודדי ייצור ההומוציסטאין באופן טבעי אסורים אף הם בתוכנית שלי: כל פירות ההדר, בננות, תותים, משמשים, דובדבנים, חמוציות, דומדמניות, תמרים, נקטרינות, פפאיות, אפרסקים, אננס, שזיפים מיובשים, שזיפים, צימוקים, פטל, תותים. ריבות, ג'לי. ברשימת הירקות אסורים בצום הומוציסטאין תמצאו גם: חצילים, עגבניות, פטריות ותרד. וכן את

משחררי ההיסטמין: שוקולד; ביצים; דגים; חלב; ורכיכות: חלזונות, צדפות, קלמרי, דיונון.

ויסות ה- pH בגופך נשמר על ידי מערכות חיץ שונות. מערכת חיץ מורכב מחומצה שיכולה לשחרר יוני H+ ומבסיס קשור, שיכול לספוג יוני H+. במצב הבריא המאגרים האלו יכולים  לנטרל למענך מצבים של חומציות או בסיסיות וכתוצאה מכך לנטר שינוי ב- pH. יתכן שהמונח בסיסי מוכר לך כאלקליין.

מערכת החיץ יכולה להגיע לקצה יכולותיה והכלייה אף היא מותשת, כתוצאה מכך מתקבלת חמצת מטבולית כרונית. תוספת ביקרבונט כגון נתרן ביקרבונט, מתבקשת להינתן על ידי בליעה, על-ידי מחלקי הרצפטים וכל זאת כדי לא להכריז על כישלון, אבל הוא יגיע ואת המחיר ישלם רק הקורבן.

צריכת ביקרבונט אינה לוקסוס גדול ובטח שלא איזה מעשה נשגב ואידיאלי, היא אף עלולה להזיק לטווח ארוך. בעיקר כאשר ביקרבונט המיוצר באופן טבעי בגוף כבר לא מספיקה לנטרול יוני מימן חומציים. תכנית השיקום שלי ירון מרגולין מבקשת כמובן ממך לחדול מהצפת הגוף שלך במרכיבים חומציים והראשון בהם בשר אדום.

אני מכריז על צום חלבונים במקרים כאלו –

כך לא ידרשו לך תוספות של ביקרבונט. ביקרבונט מהווה 52% מיכולת האגירה של הגוף. עם זאת, הגוף אינו יכול לייצר אינסוף אספקת ביקרבונט. אז, כאשר מאגרים המנגנונים מוצפים בגלל ירידה ביכולת מחלק המרשמים לאזן את ה- pH , הוא פונה אל עזרת הדיאטנים – עד כה לא פגשתי אחד שהצליח לאזן אותו בקרב חולי כליה, אבל גם הוא וגם הם לא מוותרים. כפי שאינשטיין אמר:  "טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה וכל פעם לצפות לתוצאה אחרת". כך זה לכאורה שם.

הערה: נתרן ביקרבונט, למשל, מוביל ל-עלייה בפחמן דו חמצני בקיבה, אשר מגביר את ה- pH של חומצת הקיבה (מה שמפחית את חומציותה ומגבירה את הבסיסיות, וזה אסור כשלעצמו).שינוי החומציות בקיבה מזיק כמובן לתהליך העיכול. לְלֹא חומצה כלורית נאותה (HCl), ויטמינים ומינרלים ממזון ותוספי מזון גרועים נספגים. נושא זה ממשיך ובהחלט יכול לגרום גם לחוסר איזון במיקרוביוטה של ​​המעיים, מה שמוביל לצמיחת יתר של חיידקים, כגון SIBO (גידול חיידקי במעי הדק) וגרוע מכול לחסל את יצירת הגלוטתיון במעי הגס.

פלפלים בתנור – מעדן – החוקרים מצאו שהשפעתו המיטיבה של ויטמין A שנמצא בפלפלים נקשרת בתכונותיו האנטי-זיהומיות, או לתפקידו באפיתליזציה הווה אומר (epithelization) – יכולת לרפא פצעים של רקמת הכליה, או לשניהם. בהקשר זה כדאי לדעת שלאחרונה נמצא שויטמין A מפחית את ציוני הפגיעה הגלומרולרית והצינורית במצבי סיבוך של מחלת הסוכרת הגורמים לירידה בתפקוד הכליה עד למצב של אי ספיקת כליות סופני. מצב זה מוכר כפרופתיה Diabetic Nephropathy – עוד על כך ראו השפעת ויטמין A על מסלול של נפרופתיה וטכנולוגיה של צריבה במקרה של התפתחותם תאי סרטן בכליות [Ablation (MWA) of Kidney Tumors].

התזונה

מזון הוא כוח ומידע

החיים דורשים מקור לכח שמניע גופים שמכילים אותם – אנרגיה לקיומם. כל אורגניזם דורש אנרגיה כדי לבצע פעולות [מקור]. עם זאת, אפילו בשביל להשיג אנרגיה (מהסביבה החיצונית שלו). על התא החי לא רק לשלוף מולקולות מסביבתו כמזון, מספק אנרגיה אלא גם לפרק אותן [מקור]. לתהליך הזה קוראים עיכול תוך תאי. [Anderson, O. Roger (1 January 1970). "Intracellular Digestion". The American Biology Teacher. 32 (8): 461–467.]  במובן הרחב ביותר, עיכול תוך תאי הוא פירוק חומרים בתוך הציטופלזמה של התא. והחומרים האלו הם מידע.

סלסלת כל טוב במטבחה של אחותי שלומית טמיר

האוכל שאנו אוכלים נותן לגופנו את הכוח אבל גם מספק לו את ה"מידע" והחומרים הדרושים לו כדי לתפקד כראוי. כאשר לא מגיע המידע הנכון, התהליכים המטבוליים משתבשים והבריאות שלנו יורדת.

 אם אנו מקבלים יותר מדי מזון, או מזון שנותן לגופנו הוראות שגויות, אנו עלולים להגיע ליתר לחץ דם, יתר הומוציסטאין שלא נבדק אבל מוביל ליתר כולסטרול מחומצן, לטריגליצרידים גבוהים, לתת תזונה, ואנו נכנסים לסיכון להתפתחות מחלות כגון דלקת פרקים, סוכרת, מחלות לב, אסטמה, דלקת בדרכי הנשימה, סיבו, מעי רגיז ואי-ספיקת כליות [מקור].

 מזון משמש כתרופה – כדי לשמור, למנוע ולטפל במחלות [מקור1, מקור2]. 

צילום מסך מתוך המאמר: Why Food Could Be the Best Medicine of All – [מקור]. 

Food acts as medicine–to maintain, prevent, and treat disease [מקור

כאשר חומרי הזנה הדרושים אינם נכללים בתפריט היומי, הגוף הדורש אותם עומד באופן קבוע במחסור. גוף זה חסר חומר תזונתי נדרש והוא רעב. תאיו רעבים ולעיתים גם מתכווצים, הצרכים המוכתבים על ידי פעילות התא, התהליכים המטבוליים מאטים את הקצב שלהם ובהמשך גם נעצרים.

מזונות טובים לגופך הם אלו שמעניקים לתאי האיברים שלך את המידע הדרוש להם כדי לפעול היטב,

מזונות טובים לגופך הם אלו שמעניקים לתאי האיברים שלך את המידע הדרוש להם כדי לפעול היטב, ונכון למען בריאותך. בנוסף לכך כ-80% ממערכת החיסון מוכלת במערכת העיכול, חסינות, כושר הישרדות, שמירה על הבריאות של אדם כ-80% ממנה נקשרת בדרך זו או אחרת, משום כך לעיכול. עיכול אף הוא דורש הזנה שמכילה מידע והוראות נכונות למערכת העיכול, הווה אומר לתאים שמרכיבים אותה כיצד לפעול נכון ובהעדר מידע זה הוא כנראה במחלות רבות כאנמיה, אובדן ראיה, ירידה בתפקוד בלוטת התריס והכליות לקוי [מקור].

הרפואה החדשה מטפלת בבריאות, מעודדת אותה ומתמודדת עם הירידה שלה גם על-ידי אספקת מידע/מזונות ורכיבים תזונתיים שדרושים לשיקום התפקוד של האבר המורעב.

עכובית הגלגל בשמן זית רכיבים: קילו עכובית הגלגל, חתוכה לחלקים. רבע כוס שמן זית . בצל קצוץ דק. כף שום כתוש. מלח ופלפל שחור. כוס מים חמים. אופן ההכנה – מוסיפים שמן זית בסיר מעל אש, בצל ושום ומערבבים יחד. מוסיפים את עכובית הגלגל ומערבבים אותה מעט עם שמן הזית לאחר מכן מוסיפים כוס מים חמים, סוגרים את הסיר ומשאירים אותה על אש נמוכה במשך ארבעים וחמש דקות. תוכלו לשים לב שהמים התאדו ונשארו מעט מהם, תבלו במלח ופלפל והגישו אותם עם פיתה בצד – מעדן. אופן ההכנה – כאן. צילום מסך מכאן.

תזונה – הבניין הבסיסי לשיבת החיים ועמוד השדרה של תכנית השיקום שלי (ירון מרגולין)

קיצור טלומרים היא אחת התופעות היותר מרתקות שנקשרות בתחלואת האדם.

קיצור טלומרים בבני אדם מתרחש כל הזמן והוא שיכול לגרום להזדקנות משוכפלת, החוסמת חלוקת תאים ומעודדת קיצור חיי אדם וקושי בתהליכי שיקום הכליות. נראה שמנגנון זה מונע חוסר יציבות גנומית ומעודד כשל כלייתי והתפתחות סרטן בתאים אנושיים על ידי הגבלת מספר חלוקות התאים. בנוסף לזאת, טלומרים מקוצרים פוגעים בתפקוד החיסוני, מגבילים את ריבוי התאים והם קשורים לתחלואה ותמותה מוגברת גם שעשוי גם להגביר את הרגישות לסרטן [מקור].

 הטלומרים Telomeres  והארכתם או מניעת התקצרותם היא המשימה של המבקש לסייע להחלמת הכליות. בעזרת תוכנית מזון כתרופה שכוללת תוכנית למניעת הנזק החמצוני של אזורי הטלומרים, הוכיחו המדענים שניתן לעשות זאת. גישה חדשה שמובילה להגנה על ה- DNA ועל הטלומרים כלומר תוכנית שיקום שמאריכה את חיי המטופל וגם מעוררת ומפעילה ומעודדת את תהליכי ההחלמה של הכליות – היא אחת המשימות שלנו. על נושא זה בפרק ג' של התכנית לשיקום הכליות

הרצח של התמימים – Jacopo Tintoretto – The Massacre of the Innocents. מקורות בני התקופה, ובמיוחד מכתביו של הבוגד יוסף בן מתתיהו, מזכירים פעמים רבות מעשי אכזריות של הורדוס, המלך האגדי והחכם שמשל בירושלים. הרג ילדים קטנים אינו מעשה חריג ובמהלך ההיסטוריה תרבויות רבות ניצלו את חולשת הילדים, התמימים, חפים מפשע ומאמינים בלב מלא בין היתר למטרות פולחן שונות אך לא רק, גם למימוש תאבותיהם המיניות והכלכליות וסתם לתחושת עוצמה שלהם עצמם. עד היום רבים רואים בעקדת יצחק, מכת בכורות, הקרבת ילדים בפולחני תרבות ביוון העתיקה (איפיגניה), בפולחני האינקה, האל בעל שפעל בירושלים באזור בו עומד כיום הסינימטק, גם בחדרי רבנים בירושלים, צפת, ובני-ברק אך לא רק. הנצורים היהודים המורעבים טרם חורבן הבית השני, אכלו את ילדיהם כפי שמתואר באיכה ב יט. גם אז שלטו ביביסטים שהעדיפו את השקר ולא האמינו לאמת שהרי מי אם לא הרבנים – אז רבי עקיבא הביא עליהם את האסון. מקור, אחד, בן התקופה מאזכר אירוע הדומה לטבח החפים מפשע, שמתואר בסיפורי המייסס על יהושע מנצרת. ב 4 הספרים הנודעים (Protoevangelium of James \ Codex_Tchacos שנת 145 לספירה) הוא מוזכר כמשיח. הסיפור מבקש לבאר כיצד נולד ישוע בבית לחם, כראוי למי שמגשים את הנבואה, בירמיהו, אחד מגדולי הנביאים של ישראל. הוא שלא שמעו לו אז ותורת המוסר שלו נדחתה על ידם גם כיום. מכל מקום בבשורה על-פי לוקס נדרשו יוסף ומרים, ארוסתו ההרה, לעבור מנצרת לבית לחם משם מוצאו של יוסף. אחרי לידתו של הנביא שם ("כאשר היו שם מלאו ימיה ללדת והיא ילדה את בנה הבכור") מתבשרים רועים בשדה ממלאך ה' לחלות את פניו של "המשיח האדון" וניתן להם סימן לזהותו: "תמצאו תינוק מחותל שוכב באבוס" [מקור]. הורדוס הגדול רכש גם אויבים, הוא לא ראשון גם גלילאו וגם שפינוזה רכשו אויבים ותמיד הם משורות הביביסטים של התקופה. המשותף הרג התמימים, אהבת השקר והסיפור הנוצץ גם שנאה לאמת וגדלות הרוח למשל אורלי לוי-אבקסיס, מירי רגב, מנחם בגין וכמובן גדול הנבלים היהודים. בית לחם באותם ימים היה רק כפר קטן, אפשר שמעשה הטבח, היה אך לא עורר הד רב. עוד יצוין כי רוב כתביו של יוסף בן מתתיהו על שלטונו של הורדוס לא נכתבו ממחקרו הוא אלא מבוססים על ספריו של ניקולאוס איש דמשק, שהיה ידידו של הורדוס ולכן סביר שהשמיט ידיעות קשות, למשל על מעשי הזוועות שלו [מקור]. לפי הבשורה על-פי מתי, כאשר נולד הנביא האחרון יהושע בבית לחם [(מתי ב' 16-18)] הגיעו לירושלים "חכמים מן המזרח" שבאו לחלות את פניו של "מלך היהודים הנולד". כשנודע הדבר להורדוס, הוא כינס את הכוהנים ואת החכמים ושאל היכן ייוולד המשיח, ואלה אמרו לו כי הוא ייוולד בבית לחם. הורדוס קרא לחכמי המזרח וביקש מהם ללכת לבית לחם ולחפש את הנער. "וכאשר תמצאו אותו", הכריז, "הודיעו לי כדי שאבוא ואשתחווה לו גם אני". חכמי המזרח אכן הלכו לבית לחם והונחו בדרכם על ידי כוכב שראו במזרח, עד לביתם של מרים ויוסף. כשראו את ישוע התינוק הם נפלו על פניהם, השתחוו אליו, והגישו לו מתנות: זהב, לבונה ומור. אחרי שהוזהרו בחלום שלא לחזור אל הורדוס, הם שבו לארצם בדרך אחרת. הימים היו ימי הניסם האחרונים. מלאך ה' נגלה ליוסף אבי יהושוע עוד באותו הלילה בחלומו, הוא שהורה לו להימלט למצרים ולמלט איתו את האם ואת הרך הנולד. כאשר הבין הורדוס שהחכמים הערימו עליו, שלח את אנשיו לרצוח את כל הפעוטות בבית לחם ובסביבותיה, כך שכל מי שהיה מתחת לגיל שנתיים נרצח. בכל הזמנים הרגו תמימים, אך התמימים של היום לא זועקים, לא בוכים רק משתפים פעולה בהתלהבות, אפילו לא כצאן לטבח. מקור הצילום בצילום מסך של ציור ענק שנוצר על-ידי גדול ציירי הרנסנס טינטורטו לקוח כאמור מויקיפדיה – כאן.

רשימת התרופות שהורסות או עלולות להזיק לכליות תובא בפרק ו' של התכנית לשיקום הכליות –

לאחריה בפרק ז' יוצגו עקרונות הטיפול והדרך להיכנס לתור ולפגישה אישית, אחריו בפרק ח' – כדאי לעיין בחומר זה לפני שמתחילים את ההתכתבות שמטרתה להיכנס לתור בקליניקה של "לחצות ההחלמה" – ולמסלול "התכנית לשיקום הכליות" שהרכבתי.

יש לזכור כי הדרישה לתור גדולה והפונים חולים רבים במצבים שונים ומגוונים מרחבי הגלובוס כולו – אין אפשרות טכנית להשיב לכולם. דווקא משום כך כדאי לעיין בפרק ח' מדובר בדרך ייחודית, מותאמת אישית, והיא עוברת בחינות, בדיקות ושינויים לאורך כל הדרך וכל שבוע אם לא כל 3 ימים.

לשם הדגשה אנשים רושמים את האימייל שלהם לא נכון כך שאנחנו לא יכולים לחזור אליהם ועוד נושאי התקשרות שאנו זקוקים להם כדי לקבל את המבקש לתור (כמו אזור מגורים) כדי לסייע לצאת מדרך שאין לרפואת הממסד תרופה אמיתית לה ודיאליזה שמכונה טיפול לכל הדעות איננה החלמה. שובו ועיינו בפרק ח' של התכנית לשיקום הכליות טרם פניתכם הראשונה.

הדרך של "התכנית לשיקום הכליות" מתחילה לאט ונעה בזהירות עד ייצוב המצב ובלימת התדרדרות המחלה. לפני כן אי אפשר לדעת כיצד הגוף מגיב לשינויים ולדרישה להיכנס להרמוניה.

נעים ב"תכנית לשיקום הכליות" לאט מפגישה לפגישה.

עד כה "התכנית לשיקום הכליות" רווית הצלחות ששיאן בנער בן 15.5 שהחלים ב 21 יום בחור בן 34 שהחלים בחודשיים וחצי ואישה בת 73 שהחלימה מסוכרת לאחר 10 שנות הזרקה של אינסולין ב-10 ימים –

רות, הבת של המחלימה, שלחה לי למחרת את התיקון הזה: רק לציין שלאמא יש סוכרת כבר 30 שנה. כתבתי 20 כי אלה הנתונים שהיו באתר (של קופת החולים) ואני אוהבת להיות מדוייקת. עכשיו היא בריאה ולא נדרשת יותר להזריק אינסולין – מצב זה נמשך עד לפרסום מאמר זה.

נרשם כישלון אחד בינתיים מדובר באדם בן 74 ששרת בעברו בצבא הקבע, אדם שמאוד התרשמתי ממנו ויותר מכך נהנתי להיפגש איתו. הוא מתגורר בדרום הארץ ולו שתי בנות, פנה לתכנית ב13 באוקטובר 2021, ופרש ממנה אחרי פגישה שנייה שהתקיימה ב-19 באוקטובר בניגוד להמלצתי וגם כשניסיתי לזמן אותו מי מבנותיו דחתה את ההזמנה בתירוצים שהתאימו לה- הבחור הזה חש כמי שכשל לאחר שלקח את גורלו בידו והחל לזעוק דרך הבת שלו ב 25 באוקטובר כשהתקבלו בדיקות הדם שלו. כשל מבלי נכונות ליטול אחריות למעשיו או כל ניסיון לאפשר לו להבין אם כשל והיכן – האמת שהזעקה הייתה בגלל יתר אשלגן שהוא מדד בלתי חשוב בשלב הראשונה וגם לא מדויק – כתבתי על נושא זה כאן. אפשרי שלא כשל בכלל אבל, לא קיבלתי את הבדיקות ואני מסתמך על זעקות הבת שאינני בטוח שהיא יודעת לקרוא נתונים כאלו. מכל מקום, מסלול כזה לא יכול ללכת היטב עם "התכנית לשיקום הכליות" מי שמבקש ללכת בדרכיו שלא יפנה לתכנית לשיקום הכליות בכלל. זכרו שהנתונים של אלו שהצליחו אינם נתוני הפתיחה שלכם ואין בכך שום הבטחה למקרה אחר ושונה מאלו – כל המחלימים עד כה הצליחו לבלום את המחלה. נושא שאין דומה לו בשיטת התרופות ואי אפשר להתחרות בו עד כה, יחד עם זה רוב הזמן רואים בקרב המחלימים בעיקר עליה מתמדת של ה-GFR, ירידה מתמדת של האוראה, הגלוקוז בדם ושל ה- אוריק אסיד-חומצת שתן (URIC). ראו בדברים אלו מידע ולא שכנוע.  אלו מדדי החלמה.

אילוף הכליות הסוררות – כאן

המשך

הכליות – מקור הצילום בצילום מסך מכאן

לתחילת המאמר – לפרק א'

לפרק ב' – כאן

לפרק ג' – כאן

לפרק ד' – כאן

לפרק ה' – כאן

לפרק ו' ולרשימת התרופות שהורסות את הכליות – כאן

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    לתחילת המאמר – לפרק א'

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי
    3 comments on “התכנית לשיקום הכליות פרק ב
    1. vorbelutrioperbir הגיב:

      Keep up the superb work, I read few blog posts on this site and I conceive that your website is really interesting and contains circles of good information.

    2. Sensaslot88 הגיב:

      Great post, I conceive people should learn a lot from this web site its really user genial.

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *