סמן ביולוגי אמין (ביו-מרקר)

סמן ביולוגי אמין (ביו-מרקר) יכול להיות בעל ערך רב כאשר מחלה מופיעה ללא תסמינים הניתנים למדידה חיצונית [מקור]. אלו יכולים לחזות עבורנו את ההסתברות שנחלה בעתיד – ולהציע טיפול מתאים מקדימים שימנעו סבל רב. זאת כנראה גם הסיבה לכך שאנשים רבים ובכל גיל דת צבע ומין נענים לבקשת הרופא המבקש מהם להתפשט. מקור הרישום ויקיפדיה – כאן.

סמן ביולוגי אמין (ביו-מרקר) יכול להיות בעל ערך רב כאשר מחלה מופיעה ללא תסמינים הניתנים למדידה חיצונית [מקור]. אלו יכולים לחזות עבורנו את ההסתברות שנחלה בעתיד – ולהציע טיפול מתאים מקדימים שימנעו סבל רב. זאת כנראה גם הסיבה לכך שאנשים רבים ובכל גיל דת צבע ומין נענים לבקשת הרופא המבקש מהם להתפשט.

סמן ביולוגי או הופעה של תסמינים הם כל דבר שיכול להסביר, או להעניק אבחנה למצבו הפיזיולוגי של סובל כלשהו. טמפרטורת הגוף למשל משמשת כסמן ביולוגי ידוע למצב מחלה כבר שנים רבות, מדידת חום היא דבר שכיח. מדידת דופק לצרכים דיאגנוסטיים שמשה עוד ברומא העתיקה, למשל את הרופא גלאון ולפניו את הרופא ביאן קו (Bian Que) שחי בשנים 407 – 310 לפנה"ס בסין [מקור]. כאבי בטן, אדמומיות לובן העין, יובש עור, התנפחות ופריחה בעור ומדידת GFR או חלבון מגיב C משמשים כסמן ביולוגי לדלקת בתקופה החדשה [מקור].

סרטן המעי הגס הוא הסרטן השלישי בשכיחותו בעולם, הרביעי מבחינת הקטלניות שלו ואחראי ל-10% מהנטל הכלכלי של מחלת הסרטן בכלל. מנגד, אפשר למנוע אותו בקלות יחסית באמצעות הסרת פוליפים (סרטן בתחילת דרכו) בבדיקת קולונוסקופיה, שרבים נמנעים ממנה. מדד אחר אבל יאה לחדי עין או למי שנתן לכנותו רופא נמצא בבדיקות הדם שלך – ירידה של ההמוגלובין בתוך תחום הנורמה.

 ירידה של ההמוגלובין בתוך תחום הנורמה, היא סמן ביולוגי אמין.

הספירות נראות תקינות כשהן מגיעות בנפרד, ולכן אי־אפשר לשים לב אליהן כסמן ביולוגי, אבל אם הסימן ממשיך להתעקש למה לא לבדוק אם לא מדובר בחולה אנמי, לשלוח אותו לבדיקות נוספות? פרופ' ורדה שלו מספרת כי ממחקריה עולה ש"שלוש שנים וחצי קודם להופעת מחלת סרטן המעי הגס ההמוגלובין התחיל לרדת בתוך הנורמה" [מקור].

האם נתן למצוא מנגנון ביולוגי עדכני למחלות נטולות תסמינים מדויקים, מקדימים להופעת מחלה ותיקה או חדשה גם בימנו?

בית המרקחת הראשון – 754 לספירה (לערך). מבט מבחוץ על בית מרקחת ערבי. צילום מסך ממאמר על האימפריה הרומית [מקור].

סמנים ביולוגיים מאופיינת בטענות לגבי החשיבות הפוטנציאלית לטיפול והצלחתו, אך

מעטים מהסמנים הביולוגיים שהתגלו בעשורים האחרונים נמצאים בשימוש בטיפול קליני שגרתי כיום

[מקור]. 

המאמץ לגילוי סמנים ביולוגיים מולקולריים ותחום הרפואה המדויקת בכלל זה חווים כיום ספקנות ואובדן אמינות עקב שיעורי כישלון גבוהים של רוב הסמנים הביולוגיים המוצעים במחקרי אימות [מקור]. מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) מאשר כיום רק אחד עד שלושה סמנים ביולוגיים חדשים שנחשפים כל שנה, למרות ספרות עשירה על סמנים ביולוגיים מולקולריים שמוצעים חדשים לבקרים [מקור]. מסתבר כי

סמנים ביולוגיים משוערים נכשלים בשלבי האימות והתקוף הראשוניים כיום,

והדברים הגיעו לידי כך שכונה: "מדע הכשלים בסמנים ביולוגיים" בכל מקום, כאשר פחות מ-1% מהסמנים הביולוגיים שפורסמו נכנסים לפרקטיקה קלינית [מקור]. רבים חושדים כי הבעיה אינה בזיהוי תסמיני מחלה מקדימים אלא בשיטות ניתוח הנתונים בעקבות העדר חינוך למחשבה עצמאית כפי שהיה נהוג בעת העתיקה ומה שהביא להתפרצות המהפכות החשובות באמנות ובתרבות, למשל הרנסנס ובעקבות כך פרשנות מדויקת אז ושגויה של ממצאים כיום. חוסר ידע מומחה המשולב בשלב הגילוי; וקידום של סמנים ביולוגיים, שלא בהכרח ניתנים לפעולה קלינית [מקור] הובילו להמשגה האיומה: "מדע הכשלים בסמנים ביולוגיים"  [מקור]. 

אנהדוניה, או חוסר היכולת לחוש הנאה במהלך פעילויות מהנות לכל הדעות שורדת כיום כסמן ביולוגי אמין לדיכאון [מקור]. אנהדוניה חברתית. האדם מסרב או לא רוצה להעביר זמן חברתי עם אנשים אחרים. אנהדוניה פיזית. היא סימפטום שמשקף העדר הנאה מתחושות גופניות. חיבוק למשל מעורר כלום, משאיר אדם ללא תחושת שייכות, או שיש משהוא שמבקש לטפח אותו. למאכלים האהובים יש טעם תפל. גם סקס יכול לאבד באנהדוניה פיזית את הבסיס שלו. כשגמול ההנאה נעלם, קשה למצוא את המוטיבציה לבלות עם אחרים. נושא זה משמש סמן ביולוגי אמין (ביו-מרקר) לדעת כמה מהמומחים המובילים בעולם רפואת הנפש שנשענת על מכירת תרופות [מקור]. במקביל תראו סמן ביולוגי מוכר אחר שאותה רפואה מתעלמת ממנו מדד ה- GFR, אבל מסיבה הפוכה לכאורה. טיפול מקדים בקריסת הכליות ימנע לכאורה מכירתן של תרופות ולא יביא לניצול משאבי מכונות הדיאליזה.

המעבר מריפוי של מחלה קיימת לטיפול מניעתי, כלומר היכולת לנבא ולמנוע מחלות לפני שהתפרצו. מחייב סמן ביולוגי אמין (ביו-מרקר) בתמונה

זהו מעבר הכרחי נדרש נוכח העובדה שגורמי המוות העיקריים במערב אינם עוד מחלות מדבקות כמו דלקת ריאות או שחפת, אלא מחלות לב, סרטן ריאות, אי-ספיקת כליות, כולן מחלות המשך של יתר כולסטרול ולחץ דם או מחלות אחרות התלויות בעיקר בהתנהגותו האישית של האדם בתחומים כמו תזונה, פעילות ספורטיבית, צריכת אלכוהול וטבק, מתח ופעילות מינית [מקור].

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים


    נשלח ב כללי
    3 comments on “סמן ביולוגי אמין (ביו-מרקר)
    1. vorbelutr ioperbir הגיב:

      Thank you for any other informative website. The place else may just I get that kind of information written in such a perfect approach? I've a venture that I am just now working on, and I have been at the look out for such info.

    2. Betwing88 הגיב:

      I saw a lot of website but I think this one contains something special in it in it

    3. Sensaslot88 הגיב:

      Would you be interested in exchanging links?

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *