תובנות חדשות אי-ספיקת כליות תלויה במצבו של ציר FGF23-Klotho

קלוטו אוהב קרני שמש – החיבור בין קלוטו וקרני שמש יכולים להשפיע על אורך ועל איכות חיינו. החוקרים מהמעבדה האנדוקרינית-אונקולוגית במרכז לחקר הסרטן שבמרכז הרפואי שיבא בחנו את פעילותו של חלבון בשם קלוטו, המתפקד כהורמון טבעי בגוף המופרש מהמוח והכליות ומוכר כהורמון פעיל בתהליכי עיכוב הזדקנות. שמו של החלבון ניתן על שמה של קלוטו, בתו של זאוס, האחראית לפי המיתולוגיה היוונית לקביעת גורלם של בני האדם. בצילום קלוטו – אלת הגורל. מקור הציור ויקיפדיה – כאן

עדויות חדשות עולות ממחקרים קליניים מראות כי מחלת כליות כרונית היא מצב של מחסור קלוטו (Klotho) אנדוקריני וכלייתי (הן באבר הכליות והן בבלוטות), שעשוי לשמש כסמן ביולוגי מוקדם ו

הוא שמערער את בריאות המערכת או תורם פתוגני להתקדמות כרונית של מחלת הכליות

וכן לסיבוכים במהלך מחלות כליות כרוניות, כולל הסתיידות בכלי הדם, היפרטרופיה לבבית והיפרפארתירואידיזם משני (פעילות יתר של בלוטת יותרת התריס hyperparathyroidism). בישראל נחשפה גם מעורבותו (במחסור) במחלת הסרטן [מקור].

מחסור קלוטו בגוף הרה אסון, בין שהוא בבלוטות שמפרישות הורמונים אל מחזור הדם (המערכת האנדוקרינית) ו או בכליות. מחסור בקלוטו נחשף כיעד מוביל להחלמה ממחלת הכליות ללא תרופות.

קלוטו חייב להיות בטווח הנורמה. ללא איזון מצבו של קלוטו, האדם חשוף למוות ממחלה קשה, בעיקר מאי ספיקת כליות. מאמר עומק של מאסטר מרגולין בהחלמת הכליות והפחתת כאב. מוזמנים לקרא.

קלוטו

קלוטו הוא אנזים וחלבון טרנסממברני שנמצא ופועל בגוף האדם. הוא מקודד על ידי הגן KL (the KL gene). [מקור] לקלוטו שלוש תת-משפחות: α-klotho, β-klotho ו- γ-klotho. [מקור] α-klotho מפעיל את FGF23, נושא מאמר זה. β-klotho מפעיל את FGF19 ו- FGF21. [מקור] כאשר אתם מוצאים במאמר מדעי בו תת-המשפחה לא מצוינת, ההמשגה "קלוטו" פירושה בדרך כלל תת-משפחת α-klotho [מקור]. קלוטו יכול להתקיים כשהוא קשור לקרום או בצורתו המסיסה בזרם הדם (הורמונלית) [מקור]. חלבון זה מוכר כיום כגן אנטי אייג'ינג בעל פונקציות פלוטרופיות. כלומר גם בהיותו "גן בודד" הוא בעל השפעה על מספר דרכי ההתבטאות של כלל החומרים או הגנים הלוקחים חלק, למשל, בהחלמת הכליות, בשינוי מגמה של תפקוד לקוי של האנדותל ומחלות לב וכלי דם.

הקלוטו משפיע על ממכלול הגנים המשתתפים בקביעת תפקודם התקין של הכליות, האנדותל של כלי הדם

ומכאן חשיבותו המכרעת להחלמתן או להתרסקותן, (יירשם; בעל השפעה על הפנוטיפ במקביל). בכלל זה לקלוטו השפעה רחבה יותר על מחלות דלקתיות. לא רק על הרס הנפרונים, שבכליה [בדלקת, שקלוטו נמוך מככב בה, למשל במחלה שאין לרפואת הממסד תרופה לה – נפרופתיה (IgA nephropathy), מזהים, ללא קבלת נתונים על מצבו של קלוטו, תחילה דלקת בכליות. התבוננו בדף בדיקת המעבדה, הפעם בבדיקות השתן (U) ראו שם את האלבומין. אלבומין בשתן הוא שמנחה אותי. במצבי דלקת האלבומין בשתן עולה. אם הוא עולה על 30 מיליגרם ל-24 שעות = דלקת בדופן הנפרון. מדד זה רוצה לומר קלוטו, עבר לחוסר איזון. קלוטו לכאורה חסר – מה עושים? ראו בהמשך על כמה מדרכי עבודתי בנושא זה). כאשר קלוטו נמצא במצבו הרע, הוא חסר. במחסורו קלוטו קופץ כחנפניו של בנימין נתניהו ומוביל הפרעה, חוסר איזון, ולאסון כולל נזק למערכת הפעלת מערכות הסלולר שקשורות להגנה בפני מחלה או מוביל לפתוגנזה (pathogenesis) של מספר מחלות כרוניות וניווניות הקשורות למצב דלקתי ועלול להוביל לתפקוד לקוי של תאי האנדותל בנפרונים, בדופן העורקים ובהמשך למחלות לב, כליות, אבדן ראיה וכלי דם [מקור] גם סרטן.

ויסות קולטן קלוטו ממלא תפקיד מרכזי בהתקדמות מחלת כליות כרונית הנגרמת על ידי רעלן (CKD). מפתחים כיום מנגנונים אפשריים למניעת דלקת במצבי מחסור קלוטו או אפשרויות להשתקת הטוקסין – המושרה על-ידי הגן קלוטו במחלת כליות כרוניות כרוכים ב – DNA מתילטרנספראז בתיווך רגולציה. 5-AZA-2DC, 5-AZA-2'-Deoxytididine; DNMT, DNA מתילטרנספראז; FGF23, גורם צמיחה fibroblast-23; IGF-1, גורם צמיחה דמוי אינסולין-1; TF, גורם שעתוק; TGF-β, הפיכת גורם הצמיחה- β. מקור הצילום בצילום מסך מהמאמר: KLOTHO methylation is linked to uremic toxins and chronic kidney disease – כאן

הדלקת שמופעלת על-ידי מחסור בקלוטו מאופיינת בהפעלה של NFκB. ה NFκB הוא קומפלקס חלבונים שנמצא בציטוזול (במטריצה הציטופלסמטית) נוזל התא. כלומר הוא גורם גרעיני שנמצא בנוזל ושולט בתעתיק ה- DNA, ייצור ציטוקינים וכושר ההישרדות של תאים. הוא גם מעורב במדדי הכולסטרול הגבוה, ויתכן שתחילת מחלת הכליות בנטילת תרופות נגד כולסטרול גבוה [מקור], שאינן משפיעות על ציר קלוטו FGF23, היא סיבת הקטסטרופה שדומה כמי שנראית נהדר בדף מעבדת הבדיקות- כשה GFR שלך מוסתר.

מנגנון פעולת NF-κB. גורם גרעיני-κB (NF-κB). הוא גורם שעתוק המתווך את הביטוי של מגוון גנים המעורבים בתגובות חיסוניות ודלקתיות. הפעלת NF-inducB גורמת למוצרי גנים הרסניים פרו-דלקתיים רבים, כולל הפגזה של ציטוקינים, ציקלואקסיגנאז -2 (COX-2) ופגיעה בסינתזה של תחמוצת החנקן (iNOS) שמעוררת יתר לחץ דם. ייצור מופחת של חלבון קלוטו שב ונצפה בחולים עם אי ספיקת כליות כרונית (CKF), מקור האיור ויקיפדיה – כאן

בשנת 1997 נחשף קלוטו על ידי Makoto Kuro-o וצוות חוקריו, כגן "מדכא-הזדקנות" שמאריך את תוכלת החיים כשהוא נמצא בטווח הנורמה שלו ובהחלט לא מתחתיו. מקוטו קורו-או פועל במכון מחקר שמבקש להבין את מכלול התפקודים של קלוטו והחלבונים הקשורים אליו [מקור1, מקור2]. עד כה מצא צוות חוקרים זה כי קלוטו מסדיר תהליכים מטבוליים רבים, בעיקר חילוף חומרים של זרחן (פוספט) וויטמין D. מכאן שלקלוטו השפעה גם על מדדי זרחן גבוהים מטווח הנורמה או נמוכים ממנו. שני המצבים הרי אסון לחולי כליות. אבל הוא גם גורם למחסור בויטמין D בצורתו הפעילה גם אם אתם נטלים תוסף מזון. מחסורו הוא הסיבה שבבדיקות המעבדה אתם לא רואים שום השפעה של תוספי המזון של הנפרולוג על מצבכם.

כיום המדענים משוכנעים כי, מוטציות בתוך משפחת חלבוני קלוטו, שהוזכרו למעלה, נקשרו לתהליכי ניוון של רקמות בגוף, הזדקנות, אובדן עצם וגם לתאווה לאלכוהול, כפי שתוכלו לראות בקישור שמופיע בקצה השורה הזאת [מקור].

למאמר היסוד – אילוף הכליות הסוררות

גילוי ה- FGF23 חולל מהפכה בהבנתנו את מחלת הכליות ודרכי ההחלמה ממנה

גורם הגדילה Fibroblast − 23 (FGF23) עליו פרסמתי בהרחבה כאן, הוא הורמון אוסטאוציטי (שמקורו בעצם) בעיקר ומי שמגביר את הפרשת הפוספט מהכליות, מהאבובית המקורבת (באיור השני מכאן למטה סימנתי את האזור באדום – מקור האיור ויקיפדיה). ציר קלוטוFGF23 מחסור של קלוטו אבל בעודף של FGF23) מערער על טווח הנורמה של מדדי הזרחן ואם לא די בכך הוא גם מפחית את סינתזת הקלציטריול [מקור1, מקור2, מקור3]. כלומר מחבל במדדי הורמון השמש ויטמין D – בעיקר בצורתו הפעילה. פעולות כלייתיות שמפנות זרחן בנפרונים (איור שני למטה, מכאן) מתווכות באמצעות אלפא-קלוטו כקולטן המשותף לציר הפעולה, נושא מאמר זה [מקור] מדדים אלו נפגעים ומצביעים על הרס נפרונים במחסורו של α-klotho ומשתקפים גם במדדי הזרחן שיוצאים מהתקן בעיקר כלפי מעלה.

אל השמש – אפולו של לואיס גרייל (שיקגו) אפולו הוא גם אל החכמה. Sun God Apollo in his Chariot, 1921, Chicago Theater, Louis Grell, (over the proscenium arch).

הערה 1: קלציטריול  1,25 דיהידרוקסיויטמין D – אור השמש

 1,25 דיהידרוקסיויטמין D, הוא הנגזרת הפעילה של ויטמין D ומשמש כהורמון הסטרואידי העיקרי אשר מעורב בוויסות משק המינרלים בגוף – אחראי לספיגת סידן במעי, מגביר את ביטויו של הקולטן לסידן בכליה ומעצים את פעילותו של PTH להגברת ספיגה של סידן בכליה. בעל תפקידים נוספים הקשורים בתהליכי בנייה ופירוק של העצם. ויטמין D הוא שחקן נוסף חשוב – דרוש לקליטת הסידן מהמזון בגוף. כמות קטנה של ויטמין D מגיעה מהמזון. אך מרביתו נוצרת ברקמת העור בהשפעת אור השמש לכן יש להקפיד על חשיפה של כ 20 דקות ליום בשמש כשהמיטבי בשעה 11 בבקר. יש לקחת בחשבון שויטמין D צריך להפוך לצורתו הפעילה בכליות. רמת הויטמין D בדם אינה נבדקת באופן סדיר אבל זו לא הבעיה היחידה שעומדת בפני מחלימי הכליה בשיטה הממסדית.

הערה 2: לכליות תפקיד מרכזי בהומאוסטזיס (אִזּוּן) של פוספט כאשר שלושה הורמונים ממלאים תפקידים חשובים בטיפול בפוספט הכלייתי: הורמון הפאתירואיד (PTH), גורם גדילה של פיברובלסטים 23 (FGF23) שמככב בציר עם קלוטו, ו- 1-25 דיהידרוקסי- (ויטמין D) [מקור]. בדף הבדיקות שהתבצעו להבנת מצבך יש לבחון אם כולם נמצאים ברגיל פרט לראשון הם חסרים (פעמים רבות PTH– נמצא תקין, כלומר בטווח הנורמה, והוא לבדו מופיע, אבל, כל עוד לא מופיעים שני המדדים הנוספים מה ניתן להבין מכך?).

למאמרי "ויטמין D – שבו בשמש. מדדים גבוהים של אלבומין מרמזים על מחסור בויטמין D" – כאן

יצוין כי גורם FGF23 מרכזי להומאוסטזיס (אִזּוּן) של פוספט – בדרך כלל הוא נעדר בבדיקות שלהם וגם על נושא זה אפשר לקרא בהרחבה במאמרי – כאן. פעולות הכליה של FGF23 מחייבות נוכחות של הקולטן המשותף a–Klotho בקרום תאי היעד – היכן שה – FGF23 מתבקש לפעול. הקולטן הוא שקע החשמל בהקשר זה. בלעדיו ה-FGF23 לא יפעל גם אם הוא מאוזן ולא חורג כלפי מעלה מהתקן.

המניפולציה של ציר αKlotho-FGF23 כאסטרטגיה טיפולית חדשה להפרעות פוספט גנטיות ונרכשות – PPF, נבטי ברוקולי, שיבולת שועל מותססת, עמילן עמיד, פקנוגנול, ברומליין (קמח קליפת אננס).

האבובית המקורבת מכונה בדרך כלל במאמרי מחקר הצינורית הפרוקסימלית היא קטע הנפרון שבכליות (באיור בצהוב) המתחיל מהקוטב הכלייתי של הקפסולה של באומן ויורד עד לתחילת הלולאה של הנלה. ניתן לסווג אותו עוד יותר לאבובית המפותלת הפרוקסימלית (PCT) ולצינורית הפרוקסימלית הישרה (PST). ליקוי במדדי הזרחן מפריע לתהליכי החלמת הכליות. נושא זה מאוד חמור בקרב נערים וילדים. כאן מטופל הזרחן, לטוב ולרע. אצל ילדים ונערים מדברים על תסמונת De Toni Debre Fanconi syndrome – תסמונת דה טוני דברה פנקוני, נקראת על שמו של גידו פנקוני (1892-1979), רופא ילדים שוויצרי, הנחשב לאחד ממייסדי רפואת הילדים המודרנית [מקור] או מחלת דנט – Dent diseas שתסמיניה עודף סידן בשתן (היפרקלציוריה); מצבורי סידן בכליות (נפרוקלצינוזיס); ואבנים בכליות [מקור].

אחד האתגרים שעומדים בפני, כמי שמבקש להחלים כליות ולהחזיר להן את כוחן, שריכוז ה – FGF23 בנסיוב כמעט שלא מופיע בבדיקות המעבדה, לא רק ה-GFR והומוציאסטין מה שמקשה מאוד לזהות את מדדיו. ללא הבנה בהופעותיו דרך דמימות גוף וכיווצי שרירים כרוניים, ההצלחה הייתה מתחמקת גם ממני. למזלי נתונים אלו מוסתרים אולי מהחולה, אבל הם ברובם ניתנים לזיהוי כללי, למשל ירידה במשקל שאינה מוסברת אומרת: מחסור בקלוטו והתדרדרות מצב הכליות, ירידה של ה-GFR, גם אם הנתונים לא נחשפים בפניך, לא כל ירידה במשקל. יש לברר את הסיבות לה. בשיטת "לחיצות ההחלמה" מדדים אלו ניכרים באופנים שונים ועיקרם הדמימות אבל גם קצב השתחררותן. מדדי הFGF23 עולים במחלת כליות כרונית בשעה שמוטל על המבקשים להחלים לא רק לדעת מה המדד המדויק אלא גם לשמר את שווי המשקל שלו כדי שהפוספט/זרחן ישאר בטווח הנורמה ולא יסכן את החולה בהתקף לב [מקור], אם יתחיל דיאליזה טרם הורדו המדדים – בכל מחיר כמעט. בנוסף גם ערכים גבוהים שלו קשורים בתמותה מוגברת ותוצא CV (הקרדיו-וסקולריים) קטסטרופלי [מקור].

למאמרי – היפרפוספטמיה – Phosphorous זרחן גבוה, והאם מוכרחים להתחיל בדיאליזה טרם נבחנה רמתו של גורם צמיחה פיברובלסט 23 – כאן

המניפולציה של ציר αKlotho-FGF23 הינה אסטרטגיה טיפולית חדשה להפרעות פוספט גנטיות ונרכשות, ולמצבים עם עודף FGF23 ומחסור ב- αKlotho כמו שקורה במחלת כליות כרונית – [מקור].

כיצד מחזקים את ציר הפעולה αKlotho-FGF23

המניפולציה של ציר αKlotho-FGF23 הן אסטרטגית הטיפול המתקדמת ביותר. ההפעלות מ"בחוץ" שלו כוללות מתן exogenous Klotho [מקור] אגוניסטים אקסוגניים של קלוטו, אלו חומרים שנקשרים לקולטן מסוים (כיניתי אותו בפעמים רבות "שקע"), כאן השקע הוא קלוטו כלומר

אצות, סיבי אצות מסייעים לנו בהפעלת ציר קלוטו-FGF23 להחלמת הכליות – צילם יורי מרגולין

נותנים חומרים שנקשרים לקלוטו, ומפעילים אותו.

נחקרו בתחום זה חומרים כימיים "תרופות" כלומר אגוניסטים סינתטיים וטבעיים וגישות עקיפות, שמקובלות יותר בקליניקה שלי והובילו לתוצאות מרשימות.

באמצעות אפנון של המזון והמיקרוביוטה של ​​המעיים מפעילים את קלוטו.

קליפות אננס הם אוצר ואמצעי להפעלת ציר קלוטוFGF23. בקליפה של האננס נמצא חומר משתן נהדר המסייע גם לסלק עודפי נוזלים ולהפחית בצקת בלי תרופות משתנות שרק מעלות את הקריאטינין. לחומר המשתן קוראים ברומליין. עוד על קליפות האננס ועל הדרך להכין ברומליין כאן.

באמצעות אפנון של המזון והמיקרוביוטה של ​​המעיים מפעילים את קלוטו.

בולט בתחום מניפולציה זאת המזון כתרופה ושימוש במגוון סיבים תזונתיים: שיבולת שועל, אצה אדומה, חומצה אלג'ית, פסיליום וגם כמובן מקליפות האננס שבדוגמא בצילום למעלה או מאחת מתרופות הפלא החזקות ביותר פיקנוגנול. הכינו פקנוגנול בבית – הוא החזק ביותר משום שלא מכיל חומרים כימיים שנועדו לעצב את הכדור. אבל גם חשיפה נכונה לשמש.

איסוף קרני שמש וויטמין קלציטרול לאיזון ציר קלוטו-GFG23.

השלמה של Klotho ושל ה-אקסוגני (שבא ממקור חיצוני) ו/או הסדרת ייצורו של ה – Klotho האנדוגני (שנוצר או מתפתח מתוך הגוף עצמו) באמצעות מעכבי מערכת רנין אנגיוטנסין, מעכבי HMG CoA רדוקטאז, אנלוגים של ויטמין D, קולטנים המופעלים של פרוליקסאטור, אגוניסטים גמא או נוגדי חמצון כל אלו כולם או חלקם יכולים להעניק הגנה מתחדשת מפני חמצון ודיכוי של פיברוזיס כלייתי (דלקת ברקמת הכליות), וגם להגיע למניעה או תחילה להקלה בסיבוכים במחלת כליות כרונית, כפי שנראה בקליניקה בה משתמשים בישיבה בשמש במשך 20 דקות כל יום כתרופה, בפקנוגנול תוצרת בית – כאן המתכון הסודי להכנתו. לכן, Klotho הוא מועמד מבטיח לישיבה בשמש, שימוש בסיבים תזונתיים (במינון וסוג נכון, למשל נבט חיטה אסור, שיבולת מותססת מעולה בהחלט – מותר) יחד עם היותו כסמן ביולוגי מוקדם, וסוכן שמבשר על טיפולים חדשניים [מקור], טבעיים, ללא תרופות למחלות כליות כרוניות. אפילו וגם כשהמועמד להשתלת כליה – ודיאליזה נואשת, החוקרים ממליצים לגשת לאיזון ציר בו α-klotho מפעיל את FGF23. בנוסף לכך נמצא כי תזונה מיוחדת, ספציפית למחלות הכליות, מועשרת בארגינין, גלוטמין דיפפטידים, או שילוב של השניים, עשויה למעשה לדרוש טיפול מטבולי בכליה בכדי להשיג את השפעותיה המועילות [מקור]. סלט כרוב אדום ואצת קומבו היא לכן מזון כתרופה למצבי אי ספיקת כליות כרוניים.

להשגת תפריט אישי מורכב ע"פ מצבך בהווה, בפועל תדרש לך פגישה איתי. כדי להשיג פגישה יש להכנס לתהליך במהלכו יתבקשו בדיקות דם שלך (בדיקות המעבדה), אבל תחילתו בקישור שנמצא כאן למטה – אני שב ומבקש לא לחפש את הטלפון הנייד שלי וגם אם הגעת אליו לא להתקשר, זה לא יקדם את התור שלך, רק יפריע לי בפגישות עם מי שכבר קבע תור.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים



    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *