מדללי דם טבעיים ויטמין E קאיין, שום, פולי סויה מותססים (נאטוקינאז) וכורכום

קקאו ושוקולד מריר יכולים אף הם לעזור  למבקשים דילול דם טבעי – מקור הצילום ויקיפדיה.

כורכום – החומר הפעיל בכורכום הוא כורכומין בעל תכונות אנטי דלקתיות ומדללות דם גם נוגדות קרישה.

מחקר שפורסם ב-2012 מציע כי נטילת מנה יומית של כורכום עשויה לשמור על מצב נוגד הקרישה של הדם [מקור]. אפשר ליטול בכפית שטוחה 3 פעמים ביום בצורות שונות. כך למשל, אחת מהן ניתן להוסיף למרקים או לערבב עם מים חמים להכנת תה מנחם. אפשר להוסיף קארי ואפילו פפריקה וג'ינג'ר למנת שיבולת שועל מותססת.

נתרן וורפרין Warfarin sodium הוא נוגד קרישה או מדלל דם שכיח בארה"ב שמפחית את היווצרותם של קרישי דם ואת נדידתם למקום אחר בגוף [מקור]. הוא משמש כתרופה למניעת התקפי לב, שבץ וקרישי דם בוורידים ובעורקים. בתחילת המאה ה-20, לאחר שפרצה מגיפה מסתורית באוכלוסיות הבקר של ארצות הברית וקנדה ובעלי החיים מתו מדימומים פנימיים שתקפו אותם במהירות ובאופן בלתי מוסבר התגלה חומר מדלל דם זה. פרנק שופילד (Frank Schofield) מצא שנתיים לאחר התפרצותה כי מקורו בחציר תלתן מתוק, שהיה בשימוש נרחב כמספוא לבהמות באותם ימים בצפון אמריקה. בשנת 1940 הצליח קארל לינק (Karl Link), פרופסור חבר לכימיה חקלאית לטהר ולסנתז את dicumarol, גורם הדימום בחציר תלתן מתוק מקולקל [מקור]. ניסויים קליניים הראו שניתן לתת וורפרין בבטחה לבני אדם. היא אושרה כתרופה בשנת 1954 והרעיון של טיפול בוורפרין זכה לפרסום נרחב בשנת 1955, כאשר הוא ניתן לנשיא אייזנהאואר לאחר שעבר התקף לב. מספר גנים מעורבים ברגישות לוורפרין, מה שמקשה על התאמה נכונה של המינונים ומעמיד גם אותה לעמדת התרופה המסוכנת שיכולה להרוג אותך. נושא זה נוגד את התוצאות של המחקרים הראשונים שטענו שניתן לתת וורפרין בבטחה לבני אדם.

ראו גם במאמרי – מדללי דם טבעיים – חומרים אנטי-תרומבוטיים: נאטוקינאז, ויטמין E, פלפל קאיין, כורכום, קינמון, וספורט מאפשרים טיפול בנוזלי הדם ללא תרופות – כאן

נתרן וורפרין המוכר יותר בישראל בשמו המסחרי קומדין (Coumadinמפחית את קרישת הדם על ידי עיכוב אנזים שממחזר ויטמין K מחומצן לצורתו המופחתת לאחר שהשתתף בקרבוקסילציה של מספר חלבוני קרישת דם. בקיצור, וורפרין נוגד את מיחזור ויטמין K, ומדלדל את ויטמין K הפעיל. בכך הוא מעכב את הסינתזה של צורות פעילות תלויות ויטמין K של גורמי קרישה תלויי סידן. הכדור הזה יכול לעזור לבני אדם עדיין אבל גם כאן מופיעות תופעות לוואי חזקות כולל חבורות כבדות ספונטניות, דימום פנימי ונשירת שיער, שצריכות להיות במעקב צמוד על ידי רופאים. מעט מדי מהתרופה לא יועיל אבל יותר מדי יכול להרוג אותך. נעבור לאספירין גם הוא תרופה לדילול דם. ואספירין לא מתגלה כטוב ממנה בהרבה – האספירין בהחלט מסוכן –

זכרו תרופות כמו אספירין עלולות להיות מסוכנות [מקור] – אספירין חוסם כניסה של ויטמין C לתאים ובכך מונע מהם אנטיאוקסידנט חשוב ומאפשר תחלואה מהירה לנוטל אותו. כיום ידוע שלאותם אנשים הרגישים לתרופות אנטי-דלקתיות לא סטרואידליות למשל, יש רגישות גם לאספירין. אספירין ניתן על ידי רופאי הממסד כמדלל דם אלא שנמצא שהוא מזיק גם לאלו הסובלים מדימומים, לחולי אסתמה, מחלות כליות, כיב קיבה, גסטריטיס ויתר חומצה אורית או גאוט [מקור]. אספירין נחשב רעל מטבולי. האספירין פוגע בדופן המעי ובהמשך בספיגת הברזל וויטמין B12 יוצא מכך שנזקיו רבים מתועלתו. הוא מגביר סיכון לסרטן לבלב קטלני [מקור], נזק כלייתי ודימום מהקיבה.  תמיד, לפני שמתחילים לקחת כדורים כאלו, על החולה לשאול את הרופא, שהרי הרופא לא מתנדב לספר זאת בדרך כלל בעצמו, מהם סיכוני התרופה וגם מהם סיכוני הגמילה מתרופה כזו. זאת כשיש הרבה פתרונות, ומוצרים טבעיים, לטיפול באי קרישה ובדילול דם ובלי להתחיל להסתבך עם טיפול תרופתי [מקור]. למשל בצל או נאטוקינאז

האנזים נאטוקינאז (Nattokinase) הוא האור בקצה המנהרה ומי שנראה כמחליף את התרופות מדללות דם של הממסד הרפואי. בשנת 1987, Sumi et al [מקור] גילו שנאטו (מיוצר על ידי החיידק Bacillus subtilis שמופיע במהלך התסיסה של פולי סויה [מקור]) הנאטו הבשל מכיל אנזים פיברינוליטי חזק בשם nattokinase (NK) הוא התרופה ומה שהופך את הנאטו למזון כתרופה מדללת דם. לאנזים שבנאטו הנאטוקינאזNK ישנה פעילות פיברינוליטית/אנטיטרומבוטית חזקה מדללת דם [מקור] (על חומר אנטי-תרומבוטי ראו להלן כשנגיע למזון כתרופה מדללת דם נוסף ה"שום"). לאנזים שבנאטו הנאטוקינאז יכולת נוספת כנוגד טסיות/נוגד קרישה [מקור]. האנזים המופלא התגלה על ידי הרופא הירויאקי סומי (Hiroyuki Sumi, בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת שיקגו)[מקור] שחקר אנזימים גורמי קרישיות. אחרי בדיקה ממושכת של מעל 173 סוגי מזונות טבעיים, מול גורמי קרישיות פוטנציאליים, מצא את הנאטו (מזון יפאני מפולי סויה מותססים – אהוב עלי במיוחד וטעמו כגבינה כחולה ברמה גבוהה, מיוצר בארץ על ידי רועי גרנט – המופלא). מסתבר שלנאטו כוח פלאי – בצלחת פטרי, במעבדתו שהיה בה קריש מלאכותי: ליפין שעמד שם ב 37 מעלות, בערך טמפרטורת הגוף. הקריש נמס אט אט בהשפעת הנאטו, ונעלם לגמרי משמע נמס תוך 18 שעות [מקור]. בנוסף נמצא שם פלסמין הוא אנזים המצוי בדם שמפרק באופן טבעי חלבונים שונים של פלסמת הדם בהם שנקשרים בקרישה כולל קרישי פיברין [מקור1, מקור2, מקור3]. מחקרים עדכניים הוכיחו של-NK יש פעילות פיברינוליטית חזקה, נוגדת יתר לחץ דם, אנטי-טרשת עורקים, הורדת שומנים בדם, נוגדת טסיות, והשפעות נוירו-הגנה [מקור1, מקור2]. מקור הצילום ויקיפדיה

נאטוקינאז כתוסף מזון לדילול דם: 2000 מינון מומלץ של FU ליום. מנה של 2000FU4000FU ליום נחשבת לפי הספרות, כתחליף לאספירין ולקומדין שהדיווחים עליהם מזעזעים. (FU – fibrinolytic units). נוטלים עם כוס מים, כחצי שעה לפני או שעתיים אחרי אוכל, על קיבה ריקה לרכישה – כאן, כאן.

עולם הבצל – הזהב שיסייע להחלמת הכליות שלך – אחת הבעיות הקשות שעומדות בפני חולי הכליה פציעה של כלי הדם, דופן המעי ומערכת הסינון שבכליות ובשתן. כאשר אלו נקרעים, והדם או החומר שסונן על-ידי הכליה בנפרון נוזל לאזורים שמתחת לעור, לנוזל הבין תאי וחמור ביותר אל האזור שבין הצינורות החשובים ביותר שבכליה – בין התאים הפיברובלסטים שגם עוטפים את צינורות הכליה, זהו אזור ייצורו של האריתרופויאטין נוצר זיהום מסכן חיים. בצקות, נפיחות, שינוי צבע העור וכאב על פני העור הם הסימנים העיקריים לפציעה זו. כדי למנוע כל אלו יש לצרוך בצל בשל מרכיבי הביופלבנואידים שבו וכן ויטמין C כי השילוב של הביופלבנואידים עם ויטמין C, מסיעים בהפחתת ההסתברות לפציעה ומזרזים את תהליך ההחלמה. הרוצה להחלים מאי ספיקת כליות חייב לדעת שהפלבנואידים מסייעים בחיזוק הנימים, ובכך מונעים בצקות, פצעים, אנמיה וגם מסייעים בריפויים. פלבנואידים שנודעו בעבר גם בשם כולל "ויטמין P", מסייעים בוויסות איתות בין התאים, הם מצטיינים בתכונות אנטי-טרומבוגניות, אנטי-דלקתיות, אנטי-סוכרתיות ותכונות של הגנה עצבית. הם שומרים על גמישות העורקים, ומסייעים באיזון לחץ הדם, ומפחיתים את הסיכון ללקות בשבץ, בהתקף לב, סוכרת ואי ספיקת כליות. גם הקוורצטין הינו פלבנואיד הידוע בתכונותיו האנטי-אלרגיות שלו. סוג זה של ויטמין P נמצא בבצל, בכוסמת עליה תוכלו לקרוא כאן וגם מסיבה זו. לצד תכונותיו האנטי-דלקתיות העוצמתיות, הקוורצטין נחשב מדלל דם ואנטי קרישה מיטבי גם אנטי-היסטמין טבעי המסייע לשמירה על קו ההגנה הראשון – על מערכת החיסון שבדופן המעי, על תאי האפיתל שבדופן המעי ובכך מונע אנמיה בקרב חולי הכליה. הודות לקוורצטין שנמצא בו, יכול הבצל, לסייע בוויסות שחרור ההיסטמין שנפלט מתאי חיסון (פייר) שבמעי הגס, ובכך להקל על תסמיני אלרגיה, כגון עיניים דומעות, שיעול, נזלת, קלקול קיבה ופריחה אלרגית וגרדת בעור. אני ממליץ לך, הרוצה להחלים – ליטול 4 מנות בצל לפחות ביום. אפשר לצרוך בין 500 ל-3,000 מ"ג של קוורצטין בכל יום כתוסף מזון.

בשעה שהאספירין פוגע בדופן המעי ובהמשך בספיגת הברזל וויטמין B12 הבצל מדמה את פעולת האספירין ודומיו בדילול הדם ובהמסת קרישי דם [מקור]

מאמרים נוספים מאת ירון מרגולין:

ג'ינג'ר מכיל סליצילט. סליצילט הוא חומצה טבעית, גם אספירין, שנחשף כמזיק גדול, סליצילטי, כמעט שאינו טבעי. הסליצילט שבאספירין הוא נגזרת סינתטית של סליצילט ובכל זאת מוגדר כמדלל דם חזק [מקור], אבל באיזה מחיר. ממש לא מומלץ להשתמש בכדור כזה. האספירין מומלץ על ידי הרופאים של הממסד, אך הוא עלול להחמיר פגיעה בכבד ובכליות שלא לדבר על כך שהוא עלול לייצר מחלת כבד או כליות. למען הסר ספק אין המאמר הזה בא להמליץ לחדול ליטול אספירין או לא להתייעץ עם הרופא שהרי רק הרופאים יודעים להחלים (טרם פגשתי ברופא שהחלים מחלה פרט להצטננות כמובן, אבל כך לפחות נהוג להגיד) כל מה שרשום כאן, למעלה ובהמשך משמש כפילוסופיה בלבד. חומר למחשבה – לא המלצה לביצוע!

הסליצילט מככב גם בפלפלי קאיין. פלפל אדום מאוד חריף מתאים לתבשילים נפלאים שיכולים בעזרת תוספת של קאיין לפעול כחומרים רבי עוצמה לדילול דם. פלפלי הקאיין הם קבוצה של פלפלים מתחדדים, באורך 10 עד 25 ס"מ, צנומים, לרוב הם אדומים עם קצה מעוקל וקליפה מעט גלית. הם תלויים מהשיח (בניגוד לצמיחה זקופה) . רוב הזנים מדורגים בדרך כלל ב-30,000 עד 50,000 יחידות סקוויל. אבקת קאיין נמכרת במרכולים, אך היא עשויה להיות תערובת של סוגים שונים של פלפלים, לעתים קרובות למדי לא מכילה פלפל קאיין, ועשויה להכיל את הזרעים, כך שלרוב אינה מתאימה כתרופה לדילול דם. מקור הצילום ויקיפדיה.

קיימות קפסולות המכילות פלפל קאיין והן זמינות בחנויות טבע ובאינטרנט. יתרונות נוספים של הקאיין כוללים הורדת לחץ דם, הגברת זרימת הדם והפחתת תחושות הכאב.

ויטמין E (אלפא-טוקופרול) ידוע כמפחית את קרישת הדם. הוא פועל כנוגד חמצון מסיס בשומן ופועל בכמה דרכים ואלו תלויות בכמות ויטמין E שנוטלים [מקור]. ויטמין E משמש כסורק רדיקלי פרוקסילי (peroxyl radical scavenger) המגן על חומצות שומן רב בלתי רוויות בקרומים ובליפופרוטאינים מנזק חמצוני [מקור]. מכל מקום הוא כה טוב שאנשים הנוטלים תרופות מדללות דם צריכים להימנע מנטילת חומר טבעי זה – ויטמין E או ליכאורה להפך. ההמלצה ליטול  400 יחידות בינלאומיות (IU) ביום [מקור]. נטילת מינונים גבוהים של תוספי ויטמין E, למשל, מעל 1,500 IU מדי יום, על בסיס ארוך טווח, עלולה להיות בעלת השפעות שליליות [מקור]. ככלל  ויטמין E בטוח יותר בנטילה מזונות שמכילים ויטמין E כוללים: שמן שומשום, אוכמניות, חסה שקדים גם בשמן נבט חיטה, ברוקולי או עלי מנגולד.

לתשומת לב ויטמין E מופיע במגוון צורות אבל רק אלפא- (או α-) טוקופרול הוא הצורה הטובה והיחידה המוכרת כעונה על דרישות האדם [מקור].

ריכוזי ויטמין E (אלפא-טוקופרול) בסרום תלויים בכבד, אשר תופס את החומר התזונתי לאחר ספיגת הצורות השונות מהמעי הדק ומזין את הגוף רק בצורה המומלצת כאן אלפא-טוקופרול באמצעות חלבון ההעברה אלפא-טוקופרול בכבד [מקור]. שאר הצורות של ויטמין E וקיימות שמונה צורות כימיות  של ויטמין E (אלפא-, בטא-, גמא- ודלתא-טוקופרול ואלפא-, בטא-, גמא- ודלתא-טוקוטריאנול [מקור]) מפונות כי הכבד מפריש את צורות הוויטמין E האחרות [מקור]. 

תאי אנדותל עתירי ויטמין E המצפים את פני השטח הפנימיים של כלי הדם מסוגלים להתנגד לרכיבי תאי דם הנצמדים אליהם. ויטמין E גם מגביר את הביטוי של שני אנזימים המדכאים את חילוף החומרים של חומצה ארכידונית, ובכך מגביר את שחרור הפרוסטציקלין Prostacyclin מהאנדותל. הפרוסטציקלין שומן (ליפיד) פעיל ביולוגית, שנוצר מחומצה ארכידונית. הוא בתורו, מרחיב את כלי הדם ומעכב את הצטברות הטסיות ומסייע, בכך, להגמיש את זרם הדם ולמנוע קרישה [מקור1, מקור2, מקור3].

ויטמין E המופיע באופן טבעי במזונות (RRR-alpha-tocopherol) (חסה, ברוקולי או עלי מנגולד ושמן זית) שונה מוויטמין E תעשייתי שנמצא בתוספי מזון [מקור]. מחקרים מראים שלצריכת ויטמין E יש תפקיד מועיל בשיפור HbA1c ועמידות לאינסולין מה שמחזק את כוחות ההחלמה [מקור]. נמצא שוויטמין E בנטילה פומית כתוסף יכולה לסייע לשפר מדדים של המוגלובין [מקור] ולסייע למצבי אנמיה. נמצא שרעילות ויטמין E במדדים נמוכים (פחות מ 1500מ"ג) היא נדירה [מקור].

למאמרי

שום – מכיל חומר אנטי-תרומבוטי (antithrombotic agent) בעברית נוגדי פקקת, אותו חומר שנמצא בנאטו שהוזכר לעיל. מדובר בחומר המפחית היווצרות קרישי דם [מקור]. חומר כזה פועל על מנגנון הקרישה בדרך כלל. מנגנון קרישה מופעל כאשר נוצר נזק לרקמה, ומטרתו היא להגן על הגוף מאיבוד דם. פקטורי הקרישה מביאים למצב בו נוצר פיברין, שהוא חלבון המייצב את קריש הדם הנוצר על ידי טסיות הדם [מקור].

שום – מכיל חומר אנטי-תרומבוטי (antithrombotic agent) בעברית נוגדי פקקת, [מקור] שפועל על מנגנון הקרישה בדרך כלל. מנגנון קרישה מופעל כאשר האדם נפצע, נחבל, נוצר נזק לרקמה, ומטרתו למנוע דימום ולהגן על הגוף מאיבוד דם. פקטורי הקרישה מביאים למצב בו נוצר פיברין, שהוא חלבון המייצב את קריש הדם הנוצר על ידי טסיות הדם [מקור1, מקור2]. חומרים מדללים מכונים גם פיברינוליטיים. תפקידה העיקרי של המערכת הפיברינוליטית הוא להמיס קרישי פיברין במחזור הדם [מקור]. חומר אנטי-תרומבוטי נוגד קרישה הוא שפועל למניעת תהליך הקרישה באנשים שאובחנו כבעלי סיכון להיווצרות קרישי דם באופן שאינו תקין, ועלול לסכן את חייהם. זכרו כי החומר הנפלא הזה שיודע להמיס קרישי פיברין במחזור הדם שהוא אמנם אחד החומרים הנפוצים בתרופות לדילול דם [מקור] – נמצא באופן טבעי וללא סיכון בAllium sativum –  כלומר בשום. השום שימש בשל השפעותיו נוגדות הטסיות והפיברינוליטיות בחולים עם CVD (שום) במחקר שנערך ב 2010 ותוקף ב 2011 תוצאה רצויה הושגה אפילו בריכוז הנמוך ביותר של (10 מיקרוגרם/מיקרוגל תמצית שום) לאחר 7 שעות [מקור].

כמו כן בשום פועלות תרכובות המכילות גופרית כמו אדנוזין, אליצין ופוליסולפידים פרפיניים שפועלים כמדללי דם [מקור].

אכלו 2 או 3 שיני שום גולמיות על בטן ריקה על בסיס יומי גם תמציות שום הוכיחה את יעילותה

[מקור1, מקור2, מקור3]. [מקור]. השום עוזר גם להורדת רמת הטריגליצרידים בדם. זכרו שהשום אסור לחולי הכליות.

קינמון – קינמון וכן קסיה, גם שורש אנג'ליקה סינית מכילים קומרין, כימיקל שפועל כנוגד קרישה רב עצמה. תרכובת זו "קומרין" אחראית לריח האופייני לחציר שנקצר זה עתה, נזכרה למעלה בגילוי הקומדין. וורפרין, התרופה הנפוצה ביותר לדילול דם, מוכרת כקומדין בארץ והוזכרה למעלה כעלולה להמית במינון שגוי, מופקת בדרך כלל מקומרין [מקור]. מעטים יודעים ש

הקומדין או הוורפרין מחסל את מאגרי Q10 בגוף מה שחושף את המיטוכונדריה וייצור האנרגיה בגוף להרס על-ידי הרדיקלים החופשיים.

בנוסף לכך נטילת התוסף, שהיא כשלעצמה מאוד חשובה, מפחיתה את יעילות התרופה – כאשר נוטלים קינמון וקסיה, הקומרין גם יכול להוריד את לחץ הדם. השימוש בקינמון כמדלל דם מומלץ עד 3 חודשים, בדומה להמלצה לשימוש בויטמין E. קינמון קסיה סיני מכילים תוכן קומרין ממקור אמין הרבה יותר מאשר קינמון ציילון. עם זאת, נטילת קינמון עשיר בקומרין על בסיס ארוך טווח עלולה לגרום לנזק לכבד. הערה: הקינמון מציילון לא מומלץ. אני ממליץ על הנאטו שהרכביו כתרופה כברומליין ופקנוגנול בטוחים יותר לדעתי, לשימוש בקרב רוב האנשים כמדלל דם טבעי, או בויטמין E, זרעי ענבים, בצל ואפילו שום.

תוספי מזון.

תמצית זרעי ענבים –  תמצית זרעי ענבים במינון של 200 מ"ג פעמיים ביום עשויה לשמש גם כמדלל דם טבעי [מקור].

Angelica sinensis צמח שמוכר כעוזר לטהר את הגוף, במיוחד את הדם. האנג'ליקה שייכת לאותה משפחה בוטנית הכוללת ירקות ועשבי תיבול כגון סלרי, גזר, שמיר ופטרוזיליה משתמשים בשורשים מיובשים כתרופה. ניתן להוסיף את השורשים לתבשילים ומרקים, בדומה לשורש פטרוזיליה. העלים אכילים, בעלי טעם דומה לסלרי, וכך גם הגבעולים שמזכירים ליקריץ. מקור הצילום בצילום מסך מכאן.

שורש אנג'ליקה סינית (מזכיר את גזר הבר שלנו) – דונג קוואי גם Dong quai – מכילים קומרין, כימיקל שפועל כנוגד קרישה רב עצמה, נמצא כאמור לעיל בתלתן וגרם למותן של פרות רבות בצפון אמריקה מדילול יתר של דם ושטפי דם שבאו בעקבותיו – משתמשים במיצוי של השורש. יש להשתמש בשורש במינונים מדויקים ונמוכים.

בזיל מוכר בשם ריחן יכול להוריד לחץ דם וסוכר בדם. הריחן ידוע כמצמצם קרישיות יתר של הדם [מקור1, מקור2, מקור3

תמציות בזיל Ocimum basilicum L. (בזיליקום מתוק) מפחיתה את הצטברות הטסיות מה שהופך אותה למי שעלול לדלל דם [מקור].

בן חרצית או בן חרצית ריחנית דומה מאוד לקמומיל – בעל ריח חריף שמגיע אלינו מארצות הבלקן. עשוי לשמש גם כמדלל דם על ידי עיכוב פעילות טסיות הדם ומניעת קרישת דם. Feverfew זמין בכמוסה או בצורה נוזלית. אין מניעה ליטול לטווח ארוך. לתמציות המופקות מהצמח הטרי פעילות מועדפת אבל גם הקפסולות מומלצות [מקור].

הרופא היווני בן המאה הראשונה דיוסקורידס (Dioscorides) רשם שבן חרצית יעיל עבור "כל הדלקות החמות". ידוע גם בשם featherfew נוצתי", בגלל העלים הנוצתיים (דמויי נוצה) שלו [מקור1, מקור2, מקור3].

קמח קליפת אננס מימין, משמאל קליפות אננס. בקליפות האננס נמצאות תרכובות ביו-אקטיביות, במיוחד אנזימים פרוטאוליטיים (אנזימים המזרזים תהליכי פירוק של חלבונים) שמהווה אלטרנטיבה לאספקת ברומליין (BR), בנוסף לפרוטאז סולפידריל, ופרוטאזות ציסטאין אחרות כולם אנזימים חשובים,  [מקור1מקור2] . בקליפת האננס נמצא חומר משתן שמסייע במצבי בצקת ומבלי ליצר נזקים:. החומר הזה משתן וקוראים: ברומליין. אופן ההכנה: 1. ניתוק הכתר, הקליפה והגזע, מלב הפרי כך שיתקבלו תוצרי הלוואי של אננס כנראים בצילום למעלה בצד שמאל. 2 יש להכניס את הקליפות אל מחונת הסחיטה. אפשר ללגום את המיץ (לתת לנכדים) 3. טלו את החומרים שעברו דרך המסחטה והופרדו לתא האשפה הם הסיבים והכניסו את סיבי האננס לתנור, שחומם לחום נמוך במצב טורבו (50 מעלות). בטמפרטורת ייבוש של 50 מעלות צלזיוס – בתנור עם זרימת אוויר, הניחו לסיבי האננס להתייבש במשך 48 שעות. 4. העבירו את סיבי האננס היבשים מהתנור למטחנת תבלינים, קפה, סוכר – וטחנו לאבקה דקה – היא קמח קליפת האננס שבצילום למעלה בצד ימין. תודה למחלים ששלח אלי את קמח קליפת האננס שבצילום זה.

ברומליין – Bromelain – ברומלין הוא אנזים שמפיקים בשיטות פשוטות, בבית, מאננס.

אנזים זה עשוי להיות אחת מהתרופות היעילה למחלות לב, כליות וכלי דם או לחץ דם גבוה ויתר תמציות. ידוע כמי שעלול לדלל דם. לפרק קרישי דם ולהפחית קרישים שמצטברים בדם.

[מקור]. לאנזים יש גם תכונות אנטי דלקתיות

מתכון להכנת ברומליין ביתי – כאן

מבין כל הפירות שנבדקו במבחנה על תכונתם נוגדת טסיות, לעגבניה הייתה הפעילות הגבוהה ביותר ואחריה מלון ותות שדה, בעוד שלאגס ותפוח הייתה פעילות מועטה או ללא פעילות [מקור]. התרכובות שמקורן בעגבניות מעכבות את הצטברות הטסיות הנגרמת על ידי תרומבין [מקור]. התרומבין הוא אנזים הנמצא במערכת קרישת דם. התרומבין הופך את הפיברינוגן מחלבון מסיס לחלבון לא מסיס המכונה פיברין, בסוף השלב של קרישת דם [מקור]. תמצית עגבניות (20-50 מיקרול של מיץ של 100%) עיכבה את הצטברות הנגרמת על ידי ADP וקולגן בשיעור של עד 70% [מקור]. מקור הצילום ויקיפדיה [מקור].

גורמים חזקים נגד טסיות זוהו בתמצית עגבניות מסיסות במים

טסיות היפראקטיביות, בנוסף לתפקידיהן בפקקת, הן גם מתווכים חשובים של אתרוגנזה. תרופות נוגדות טסיות אינן מתאימות לכולם במיוחד כאשר מדובר בסיכון לאירוע קרדיווסקולרי זאת אולי אחת הסיבות לכך שאפילו בממסד הרפואי החלו לבקש תחליפים טבעיים ומסתבר שעגבניות שמכירות כבצל קוורצטין, אחד מהם [מקור]. יש לזכור שאספירין נותר עדין אבן יסוד בטיפול נגד טסיות אך נזקיו האיומים מתסכלים אפילו כמה מנותניו לחוליהם. עגבניות מסוגלות, כך מסתבר, לעכב את הצטברות טסיות הדם הן במבחנה והן במציאות in vivo [מקור1, מקור2, מקור3]. לחולי כליות העגבניות ובוודאי תרכיז עגבניות אסורים בהחלט.

תרכיז עגבניות עוזר למניעת קרישת דם יתרה בהפחיתו את פעולת לוחיות הדם. תמציות מימיות מעגבניות מציגות מגוון פעילויות נוגדות טסיות במבחנה. החוקרים הוכיחו בעבר שהרכיבים הפעילים גם משנים את תפקוד טסיות הדם ex vivo באנשים עם תגובה גבוהה לאגוניסטים של ADP [מקור]. מחקרים אחרונים ביקשו להעריך אם תמצית עגבניות יוכלו לשמש כתוסף תזונה למניעת הפעלת טסיות דם ודילול דם ומצאו כי עיכוב תפקוד הטסיות היה הגדול ביותר [מקור].

פיקנוגנול הוא תרכובת של כימיקלים טבעיים. המינון המומלץ כדי להגיע לתוצאות  400 מ"ג ליום. Pycnogenol הוא שם הסימן המסחרי הרשום עבור נוסחה צרפתית. ומי שמגיע מקליפת עץ אורן הסלע ובדרך כלל מוכר כמי שבא מאורן אירופאי. פיקנוגנול נחשב כנוגד חמצון המסייע בהגנה על התאים מפני נזק. ניתן להפיק את האבקה בבית מקליפת עץ אורן גם ממקורות אחרים, כולל קליפה של בוטנים, ומזרעי ענבים.

פיקנוגנול הוא נוגד החמצון מסיס במים היעיל ביותר המוכר לנו כיום. הוא רכיב נוגד חמצון רב-עוצמה המכיל ביופלבונואידים (ויטמין P", אנטי אוקסידנטים, וחומרי מזון ופוליפנולים, שמסוגלים לטפל באלרגיות, דלקות, כאב, ונחשב למדלל דם, ממחזר ויטמין C, ויודע גם להפחית יתר לחץ דם [מקור]. למתכון להכנת פקנוגנול בית

ב 5 כפות שמן חרדל ליום תמצאו את כמות האומגה-3 הנדרשת כתרופה להפחתת יתר טריגליצרידים בדם.
שמן חרדל, עם היחס האידיאלי שקיים בו בין חומצות השומן החיוניות ונוגדי החמצון הטבעיים, עשוי להיות אחד משמני המאכל הבריאים ביותר, עם יתרונות עצומים להפחתת טריגליצרידים ושמירה על הלב, על הכליות ומערכת עורקי הדם שלך כולל דילול דם הוא ההמלצה שלי לך כתרופה [מקור].
שמן החרדל  מורכב משישה אחוז של חומצות השומן אומגה 3 (N-3) ו-15 אחוזים מאומגה 6 (n-6) – שתי חומצות השומן החיוניות – ביחס האידיאלי של 1:2, וזה יתרון עצום לבריאות שאין בשום מוצר אחר בטבע, שכן יחס זה גם מאזן את רמות הכולסטרול, הטריגליצרידים או השומן בדם, ומסייע בשמירה על בריאות הלב [מקור]. מקור הצילום מצילום מסך מהמאמר – כאן.

חומצות השומן אומגה 3 EPA ו-DHA הוכחו כבעלי השפעות מדללות דם.- עוד על כך ראו במאמרי על אומגה 3 ושמן זרעי חרדל – כאן

פלבנואידים בקקאו שמצויים בשוקולד מריר יכולים אף הם להועיל ולעזור בדילול הדם [מקור].

כמו כן מזונות עלים ירוקים שעשירים בוויטמין K, כגון ברוקולי, חסה ותרד, מועילים אף הם לזרימת דם תקינה [מקור].

שמן זית כתית עשוי להפחית את פעילות הטסיות. הוא שומן בריא המכיל חומרים הנקראים פנולים שעלולים להפחית את הסיכוי לטסיות להתקבץ [מקור].

תערובת שמן נוגד כרישת דם – מתכון

קוקטייל שמן נוגד כרישת דם – בסיסי ואנטי חומצי – מדלל דם טבעי – שומר ומגן על מערכת העצבים – 

מצרכים:

על כל 4 כפות שמן זית

1 כף שמן קנולה

צרור עלי שום ירוקים – לקצוץ,

שורש כורכום אורגני קצוץ.

לפי הטעם 4 פלפלים חריפים מסוג קאיין – פלפלי קאיין הם מדללי דם טבעיים

לערבב היטב בבקבוק זכוכית או בצנצנת  – להניח 3 ימים על אדן חלון בשמש. 

כף על הבקר ללגום על בטן ריקה. ללגום סה"כ 3 כפות שמן נוגד כרישת דם במהלך היום בסלט או פומי (בבליעה).

נאטוקינאז הוא הפתרון היותר יעיל למניעת הסתיידות עורקים או הווצרות סתמים בכלי הדם. זהו אנזים המופק ממוצר סויה בשם "נאטו", הוא מאוד יעיל ומאוד בטוח בשימוש. ע"י פתיחת כלי דם, נאטוקינאז עוזר   לנשימת  התאים  ולחיזוק אברי גוף שונים. בפעולתו זו הוא עוזר לחיזוק מפרקים, לשיפור הראיה והזיכרון [מקור].

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי, מזון מחלים
    3 comments on “מדללי דם טבעיים ויטמין E קאיין, שום, פולי סויה מותססים (נאטוקינאז) וכורכום
    1. vorbelutrioperbir הגיב:

      Hi, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your website in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic blog!

    2. Sensaslot88 הגיב:

      I truly enjoy looking at on this internet site, it has great content. "And all the winds go sighing, For sweet things dying." by Christina Georgina Rossetti.

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *