מרחבי חיים מאריכי חיים – האזורים הכחולים

יסודות התפריט של אנשים מאריכי חיים מהאזורים הכחולים כוללים מרקים דשנים על בסיס של שעועית ועשבי תיבול; לצד לחמים מותססים; ויין אדום. צילום מסך מתוך המאמר: The longest-lived people run on a high-carb diet, and it's a big part of their secret to living to 100 – כאן

חמשה אזורים ברחבי הגלובוס הוגדרו כאזורים כחולים – Blue Zones כאלה שתושביהם מאריכים בהם לחיות יותר מבכל מקום אחר בעולם, ויותר מכך הם, גם בזקנתם המופלגת נשארים בריאים יחסית או צלולים [מקור].

מפת האזורים הכחולים – כאן

השם "אזורים כחולים" ניתן לאזורים הללו על ידי הדמוגרף הבלגי מישל פולן. בשנות ה-90. פולין סימן אז על המפה בדיו בצבע כחול את כיסי האוכלוסייה בהם אנשים חיים מעל גיל מאה. את הממצאים שלו הוא פרסם בספר, שיצא לאור ב-2011 והפך לרב מכר: "האזורים הכחולים: מה למדנו מהאנשים שהאריכו ימים יותר מכולם".

דן בוטנר

שנים אחדות לאחר מכן, ב-2005, יצא העיתונאי האמריקני, מנכ"ל חברת Blue Zones LLC, דן בוטנר למסע באותם אזורים מטעם הירחון "נשיונל ג'אוגרפיק". בעקבות זאת הוא הוציא ב-2011 ספר, "האזורים הכחולים: רוב התושבי נמצאו כמי שנאחזים באמונת הנוצרים ונוהגים לצום מספר ימים במהלך השנה כחלק מחגים דתיים. החוקרים סוברים, שהצום הצליח להביא להורדת הכולסטרול בדמם ולירידה במדד מסת הגוף. מסע זה הביא לחשיפתם של ההיבטים המייחדים את אורח החיים והסביבה בה חיים לאורך שנים ארוכות אשר הובילו לאריכות ימים זו. 

מה שהחל כמשלחת של נשיונל ג'יאוגרפיק, בראשותו של דן בוטנר (Dan Buettner לחשיפת) סודות אריכות הימים, התפתח לגילוי של 5 המקומות ברחבי העולם שבהם אנשים רבים חיים בעקביות יותר מ -100 שנה, אלו האזורים שכונו האזורים הכחולים. בלט מכנה משותף נוסף לכולם האנשים חיים בקשרים עמוקים עם סביבתם, בדגש עמוק על משפחתיות ומעורבות בחיי הנכדים וקהילה. העיסוק בגינון בולט כמכנה משותף נוסף, ונחשב כסגולה לאריכות ימים. האמונה הדתית היא גם מכנה משותף לאלו שחיים בעיר, לא רק למשל באי היווני איקריה. בלומה לינדה (Loma Linda) שבדרום קליפורניה, ארה"ב חיים בממוצע בין ארבע לעשר שנים יותר מתושבי צפון אמריקה בממוצע וגם הם נהנים מבריאות טובה יותר בשנותיהם המבוגרות.

למאמרי – תחמוצת החנקן (NO) כיווץ תאי האנדותל, מחלות כרוניות קשות – ודרכי ריפוי חדשות

לומה לינדה היא יישוב עירוני עם חנויות, מסעדות ומרכזים מסחריים, ואוכלוסייתה הטרוגנית, ומורכבת משחורים, לבנים ומהגרים מאירופה ומאסיה,אבל כל מאריכי החיים, כולם חברים בכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי (Seventh-day Adventist Church). הזרם פרוטסטנטי, שנוסד במאה ה-19, אזר ידוע ככתיב אורח חיים נוקשה, כמעט סגפני למאמיניו והם מקדשים את יום השבת (ולא את יום ראשון, כנהגם של הסוּבּוֹטניקים, הנמנים על ראשוני החלוצים. במאה ה-19, הם הצטרפו לתנועה הציונית, היו מאנשי העלייה השנייה ומחברי ארגון השומר. התיישבו בארץ ישראל, בתל-עדשים, סג'רה, מסחה, בית-גן, טבריה, יסוד המעלה, מטולה, ראש-פינה ואפילו בתל-עמל, חדרה ובזכרון יעקב). בני הקהילה של הכנסייה האדוונטיסטיתרואים רואים את גופם כמקדש, שבו שוכנת רוח הבורא, והם מתייחסים אליו ביראת כבוד ושומרים עליו עם צומות ותזונה בריאה.

אנשים שיודעים ומכירים את מטרת חייהם ומודעים לסיבה שבגללה הם מתעוררים בבוקר חיים חיים ארוכים וטובים יותר, כך עולה גם מהמחקרים. צילום מסך מתוך המאמר: The Right Outlook: How Finding Your Purpose Can Improve Your Life – כאן

חמשת האזורים הכחולים שהוכרו הם: מחוז אוגליאסטרה שבאי האיטלקי סרדיניה, וליתר דיוק באזור ברבגיה (Barbagia) שבצפון סרדיניה, באי איקריה (Ikaria), שבמזרח הים האגאי ביוון, במרחק כ-45 ק"מ מחופי תורכיה, אוקינאווה ביפן, הנחשב לביתן של הנשים המבוגרות בעולם, לומה לינדה שהוזכרה לעיל, בקליפורניה וחצי האי ניקויה (Nicoya) בקוסטה ריקה, – מדען ואנתרופולוגים אלו התבוננו וחקרו גם זיקקו את המכנים המשותפים שנכון להיום, אין חולק עליהם.  -9 מכנים שהיו ל 9. עקרונות יסוד לעיצוב סביבות קהילתיות חדשות לפרויקט של אזורי מחייה כחולים.  רוצה לומר כי הטלת האחריות לאריכות חיים על אדם פרטי מחוץ לנטילתה על ידי קהילה דורשת סביבה בריאה. כך, באמצעות מדיניות ושינויים סביבתיים קהילות ופרויקט האזורים הכחולים הצליחו בארה"ב להגדיל את תוחלת החיים, להפחית את ההשמנה ולהפוך את הבחירה הבריאה לבחירה הקלה והמיטבית לאנשים רבים. 

תפריט חיי האזורים הכחולים – מקור הצילום בצילום מסך מהמאמר – כאן

למאמרים שפרסמתי

רדיוס חיים

רדיוס החיים (Life Radius) הוא טווח של 5 קילומטרים בהם חיים מביתם, אנשים מאריכי חיים. רדיוס החיים, כפי שצוות המחקר מצא חושף מה אנשים יכולים לעשות לעצמם בעצמם במרחב מחייתם.  הם יכולים ומהנדסים את המטבח שלהם, כך שהם מעצבים תפריט עצמאי, מזין המעניק לגופם חוסן ואריכות חיים. נמצא שהם מבשלים, מנקים ומסדרים את ביתם, בעצמם כך שהם גם שורפים כמה מאות קלוריות באמצעות פעילות זו שמוגדרת גם פעילות גופנית.  מדובר בפעילות שמתבצע לאורך כל היום, בה מזהים שינויים קטנים כגון הנחת קערת פירות על השיש, הכנת אוכל  על משטח גבוה, בעמידה ולא על שולחן בישיבה, שימוש בכלי יד לעבודה, הכנת סלט, שטיפת כלים, טיטוא החדר, סידור המיטה וגם רחצה ארגון החצר וטיפול בגינה.  סוברים שההנאה מהתוצאות לא רק הפעילות הגופנית עומדת מאחרי התרומה הרבה לאריכות החיים.

בלט העדר, ברדיוס החיים, של מסעדות, חנויות לממכר מזון תעשייתי או מאפיות של עוגות. 

מחקרים מצביעים על כך שבכל קהילה, כ-80% מהאנשים רוצים לשנות את הרגלי הבריאות שלהם. המחקר מתמקד במבוגרים ומצא כי בעזרת יצירת רשתות חברתיות של אנשים שפתחו מודעים לבריאות ובטאו את רצונם לשמור עליה, קל לעודד אורח חיים בריא ובנוסף לכך נמצא שהשמירה על רדיוס חיים מקנה לאנשים תחושה של הגשמת מטרה וסיפוק [מקור].

למאמרי – הגיל השלישי, תאוותיה של הזיקנה – ואיך להתבגר יפה, טוב ובריא

התפתחות ה"אני" בגיל 60 –  70

אלברט לאה –  Albert Lea בשנת  2008, לאחר שדן בוטנר (Dan Buettner)  סמנו את רדיוס החיים – Life Radius [מקור]. הם בקשו להוכיח שאפשר ליישם אותו על עיר אמריקאית, ולהביא להארכת חיי התושבים ולהרחבת מרחב בריאותם.  בוטנר וצוותו ראיינו 5 ערים כדי להיות פרויקט הפיילוט, ובחרו בסופו של דבר באלברט לאה, MN, עיר בת 9000 איש. צוות ההגשמה נכנס לראשונה לישיבה והקשיב לנציגיהם של ארגונים שפעלו שם כדי לעמוד  על הצרכים של התושבים המבקשים בריאות ואריכות ימים.  דן בורדן שעבד אז עם קהילות ברחבי ארה"ב הגיע, כדי ליצור מרחבי הליכה.  בעיר לא רצו להרחיב את הרחוב הראשי.  צוות אנשי ה" אזור הכחול"שכנעו אותם לבנות שביל הליכה סביב האגם של העיר במקום לעצב שבילי הליכה לצד המכוניות.  השביל הוקם ונמצא עמוס כעת 11 חודשים בשנה. התושבים שבים והולכים עליו.  המדרכות ברחבי הקהילה חוברו אליו ובינן לבין עצמן, כך שאנשים יכולים ללכת מבתיהם למרכז העיר מבלי לעבור בצמתים עמוסים.

 חנויות מכולת ומסעדות נפתחו שם כדי לספק ועזור לאנשים לשנות את אורח חייהם ואופן האכילה. המסעדות נדרשו להציע 3 מנות צמחוניות. וכאשר הוזמן כריך, הלקוחות קיבלו באופן אוטומטי פירות במקום צ'יפס. חנויות מכולת יצרו איי קופה בריאים, כך שבמקום חטיפים רבי קלוריות ומלח או ממתקים וסוכר ליד הקופה, הם ראו פירות, מים וחטיפים בריאות.

 בתי הספר חתמו על אמנת האזורים הכחולים. ונאסר למכור בחצרותיהם ממתקים אפילו לא לגיוס תרומות, וכן נאסר על ממתק כציון להישג, פרס או סמן של אהבה. ובנוסף לאלו בהתבסס על חישובי המחקר של אוניברסיטת מינסוטה לפיו איסור על אכילה במסדרונות ובכיתות יגרור ירידה של 11% בשנה במדד מסת הגוף של התלמידים (BMI), הסכימו בתי הספר לאמץ את ההמלצות האלו של המחקר [מקור].

בנוסף לאלו, 25% מאנשי הקהילה של אלברט לאה חתמו על התחייבות אישית לנקוט צעדים לקראת שינוי לאורח חיים בריא.

שנה וחצי, לאחר תחילת הפרויקט נמצא כי חלה עליה בתוחלת החיים באלברט לאה של 3.2 שנים;  הקהילה איבדה משקל משולב של 7280 פאונד;  ועלויות הבריאות ירדו ב -40%. [מקור]. 

הרחבת אזורים כחולים ללוס אנג'לס

התוצאות באלברט לאה, הדהימב, אזורי כחולים החלו להיות נושאי שיחה. הצוות פתח בסדרת ראיונות בערים גדולות יותר כדי להרחיב את פרויקת האזורים הכחולים לערים גדולות. ערי החוף של לוס אנג'לס נבחרו. מתכנני ערים הצטרפו לצוות ההקמה של פרויקט הרחבת הבריאות ותוכלת החיים, הוחלט על שינוי אדיר.מדרחוב ברחובות הבנויים לבני אדם במקום כבישים למכוניות. שיעור העישון ירד ב -30%;  ה- BMI ירד ב -14%;  ואנשים דיווחו על שינויים במטבח, בחייהם הפרטיים ונושא ההתנהגויות הבריאה הלך והשתפר.

התרחבו פעם נוספת ועברו לאיווה. גם כאן ועם אותה אסטרטגיה;  נבחרו 10 ערים והתוצאה שווה על עצמה אחוזי העישון ירדו ב -8.8%, ואחוזי התזונה הבריאה עלו. באיווה הם עלו ב -10.5%.  מכאן האזורים הכחולים החלו לעבוד לפורט וורת', טקסס ובקואאי, HI, (Fort Worth, TX, and Kauai, HI) וכיום הם נמצאים ב -27 ערים ברחבי ארצות הברית. לאחר שהוא הלך, והביביזים מוגר עולה השאלה, אם חיפה, טבעון ועפולה יהיו מרכזים בהם איכות החיים תעלה וגם תוכלתם? 

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    שעורה ופעולות נוגדות דלקת כולל עיכוב גורם נמק גידול אלפא  – Tumor necrosis factor alpha.

    על הנקמה ודמימותיה

    If you have any questions left –

    I'd be happy to answer any questions.

    For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

    Recent Articles

    Kidney Failure

    Taming the Rogue Kidneys

    Vital Information

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

     לחלק השביעי – על האצות והפוקוקסנטין

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    מזונות גבריים ובטן שטוחה

    שלושת המיצים

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *