סגולותיהם של זרעי החרדל

זרעי חרדל מכילים מנגן, ברזל, מגנזיום וסלניום [מקור].  מינרלים אלה הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות ועשויים להקל ולהפחית את תדירות המיגרנות. הזרעים מהווים מקור לוויטמין B3  וניאצין, העשויים לסייע בהפחתת הכולסטרול, לשיפור מראה העור ולחוזק השיער והצפרניים [מקור]. צילום זרעי חרדל (צילם ירון מרגולין).

החרדל הוא תרופה רבת ערך – כבן למשפחת המצליבים, הוא קרוב משפחה של הברוקולי, הכרוב, הרוקט, הצנון והלפת – כולם מזונות על. כל חלקי צמח החרדל אכילים, כולל הזרעים, העלים והפרחים ומשמשים לתהליכי החלמה חשובים בהם הגמשת דפנות העורקים ויצירת גלוטתיון. החרדל עשיר מאוד בוויטמינים המאיצים את קצב חילוף החומרים, כאשר צורכים אותם על בסיס יומי החרדל מסייע להוריד במשקל ולוודא שמדד הטריגליצרידים שלכם לא יעלה. גם במעבדה הוכח כי חרדל, תמציות חרדל ושמנים מזרעי החרדל הם בעלי פעילות אנטי חיידקית ואנטי ויראלית. הם מרגיעים כאבי גרון ומסייעים להתאוששות מפגיעה בסימפונות ודלקת ריאות [מקור].

החרדל מכיל שמנים אתריים חזקים מהם ניתן להכין תכשירים העשויים לסייע בהמרצת דם והפחתת כאבי שרירים תפוסים בשימוש חיצוני [מקור]. הפעילות האנטי מיקרוביאלית של זרעי החרדל: ברגסיקה ניגרה (בעיקר כתמצית אתנולית של זרעיו – מתכון למטה) משמשים כתרופה טבעית נגד פתוגנים שונים לאורך ההיסטוריה.

העניין בחרדל כתבלין ותרופה נגד יתר לחץ דם ובלימה של תהליכי הזדקנות החל מתעורר לאחרונה [מקור]. 

עלי החרדל וזרעיו הם תוספת נהדרת ליצור גלוטתיון כמו גם עלי הרוקט וגרגר הנחלים. (כולם עשירים בתרכובות המכילות גופרית.) ללא תוספת זו בסלט, במיץ הירוק לא תסופק התרכובת הנדרשת ליצירה עצמית של גלוטתיון. תרכובת יקרה שנדרשת להחלמה ממחלות כגון דלקת, יתר לחץ דם, שבץ מוח, ואי ספיקת כליות. [מקור] בישראל גדל חרדל הבר, בצילום למעלה, ברוב אזורי הארץ. באביב החרדל צובע את ישראל בצהוב. מקור הצילום בויקיפדיה.

תרופות שמקורן בצמחי החרדל דיווחו כי הן בטוחות וללא תופעות לוואי

כאבי ראש – זרעי חרדל יעילים גם נגד מכאבי ראש ומיגרנות. הזרעים מכילים מגנזיום שמרגיע את מערכת העצבים שלנו ומקל על הכאב והמתח בכל חלקי הגוף השונים.

למאמרי: דרכים חדשות לוויסות יעיל של טריגליצרידים (Triacylglycerols) בדם – להקליק כאן

גלוטתיון – זרעי החרדל מכילים גופרית שנדרשת ליצור הגלוטתיון. הם תומכים ומזרזים ייצור עצמי של גלוטתיון – האנטיאוקסידנט החזק ביותר שגוף האדם מייצר בעצמו [מקור].

גישות חדשות – המעקב אחר חולים שמשתמשים באדיקות בתרופות מוביל בכל מקום תהיות וחשדות שמשהו לא עובד טוב עם כדורי המרשם האלו. צמחי מרפא מסוימים, כך מסתבר, יעילים יותר לטיפול בזיהומים ובמחלות מאשר אנטיביוטיקה סינתטית שמחולקת בכדורים [מקור]. הסקרנות והצורך ב"מה שעובד טוב" מוליד מחקרים בכל פינות הגלובוס של צעירים ותפיסות חדשניות בהן גם של שימוש בזרעי החרדל שצומחים בשפע, באופן חופשי בארצנו. קיים צורך עצום בתרופות מיקרוביאליות שפותחו ממקורות טבעיים מעולם הצומח אומרת Regnault-Roger C חוקרת של מוצרים נגזרי צמחים בטוחים בהשוואה למוצרים מסונתזים כימית [מקור1, מקור2]. השימוש בתפיסת נוגדי החמצון כחוד החנית במנגנונים חדשים לסילוק תגובות רעות של "רדיקלים חופשיים" מסתייעות בתרכובות ניקוי רדיקלים חופשיים וייצור גלוטתיון. "רדיקלים" כאלה הוכיחו כי הם פוגעים בכל הרכיבים הביוכימיים כגון DNA / RNA, פחמימות, ליפידים בלתי רוויים, חלבונים ומיקרו-תזונה כגון קרוטנואידים (אלפא ובטא קרוטן, ליקופן), ויטמינים A, B6, B12. מסביר פרופסור לסטר פקר (Professor Lester Packer) מהחוקרים המובילים (פועל באוניברסיטת קליפורניה בברקלי) ומוסיף כי אסטרטגיות הגנה העומדת לרשותנו (בבואנו להחלים ללא תרופות כנגד מיני רוע אלו הרדיקליים האגרסיביים האלה) כוללות אנזימים, נוגדי חמצון המופיעים באופן טבעי בגוף (גלוטתיון, חומצת שתן, יוביקווינול 10 ויטמין K ויטמין D) וחומרים מזינים מבחינה רדיקלית כמו ויטמינים A, C ו- E וקרוטנואידים [מקור]. נוגדי חמצון מהצומח כגון פנולים וביו-פלבנואידים טובים במיוחד כי הם עשויים לחזק השפעה מיטבית של נוגדי חמצון ויטמיניים שניטלו על-ידי המחלים. לדוגמא, רוטין, ביו-פלבנואיד, שנמצא בכוסמת הירוקה גם בזרעי חרדל, מחזק את ויטמיני C ו- E כאשר הוא נלקח בשילוב, ומייצר פעולת ניקוי רדיקלית חזקה יותר. כלומר,

הוספת נוגד חמצון שלישי (רוטין) יוצרת אפקט משולב הגדול מסכום החלקים – זרעי החרדל מכילים כאמור לעיל גם רוטין

[מקור].

כבד – זרעי חרדל – משמשים בטיפוליים כנגד אי ספיקת כבד חריפה. זרעי חרדל – מקור הצילום ויקיפדיה

כבד – זרעי חרדל – הם טיפוליים כנגד אי ספיקת כבד חריפה

[מקור].

סרטן – תרכובות פיטונוטריאנטים שנמצאות בזרעים [מקור] והאיזותיוציאנטים שבזרעי חרדל מהווים חומרים לעיכוב משמעותי בהתפתחות הגידול בקיבה על ידי זרעי חרדל [מקור, מקור2: Kumar, V.; Thakur, A.K.; Barothia, N.D.; Chatterjee, S.S. Therapeutic potentials of Brassica juncea: An overview. Tang 2011, 1, e2].

החל משנות הארבעים, חוקרים ניתחו חומרים פיטונוטריאנטים הנמצאים גם בזרעי חרדל על-מנת לעכב את צמיחת תאי הסרטן במערכת העיכול. הטיפול בסרטן עם זרעי חרדל פותח כ”כימותרפיה טבעית” תוך שימוש בנגזרת של גז החרדל (אנא אל תתבלבלו עם הנשק הנורא – אין כל קשר) .[מקור

החרדל הינו צמח, הידוע בעיקר בזכות הפיטוכימיקלים השונים בו [מקור]. כתישת הזרעים ומיצוי שמן חרדל וערבובו בשמן זית מהווה תרופה נגד דלקות אוזניים. מריחת שמן הזרעים יעילה בטיפול נגד כאבי מפרקים וכאבי גב. שתיית משרה הנחלט מהזרעים יעיל כנגד אבנים בכליות, יתר טריגליצרידים ומחלות בכבד נושא שהוזכר לעיל, . אפילו אכילת 1 כף של גרגירי החרדל (brassica alba), 2-3 בסלט, במנת שיבולת שועל מותססת כתבלין בהכנת פנקייק כוסמת ירוקה, פעמים ביום, תסייע לכם.

ממרח קרם החרדל נוצר מקמח זרעי חרדל יבש שהונח עוד בימי הרומאים ברטיות ספוגות בחרדל  (תחבושת) על אזור פגוע וכואב במטרה להקל על הכאב ולהפחית את הדלקת, נמצא בשימוש עד היום. גם בימינו החרדל משמש להקלה של כאבים כרוניים, ואפילו נגד עקיצות דבורים.  

החרדל עשיר בברזל, סידן, אבץ, מגנזיום, וסלניום גם בחומצות אומגה 3. פרופ רוברט שטרן מגדולי הכימאים אומר שכף שמן חרדל ליום תעניק די אומגה 3 לשמור על קרומי התא של אדם בריא ותסייע להפחית כולסטרול. הצמח מכיל אנזימים שיוצרים סוג של גז נדיף, במגעם עם נוזל, שגורם לגירוי ולתחושת חריפות. מי שיוצר אותה הם אנזימים שמופעלים רק כשהזרעים באים במגע עם נוזל, או כשנוגסים בעלים הטריים (כמו כשנוגסים בעלי רוקט – תרכובות אלו איזותיוציאנטיות – כלומר הן מכילות גופרית שמופעלת בנוכחות האנזים מירוזינאז. איזותיוציאנטים הם תרכובות החלמה שמעכבות פטריות, שמרים וחיידקים [מקור]). כשקולים את זרעי החרדל, נוהג מקובל במטבח איכותי, והודי, האנזימים האלו מושבתים והטעם שנותר הוא אגוזי בלבד ולא חריף. לקמח חרדל תכונות משמרות ונוגדות חמצון בנוסף למתן טעם וצבע [מקור].

צמחי חרדל ברמת כורזים – מקור הצילום ויקיפדיה

מוזיאון החרדל הלאומי במידלטון ויסקונסין 1 מציג למעלה מ -5,600 סוגי חרדל. מסתבר שלחרדל יש היסטוריה ארוכה ויש לו יותר שימושים מאשר רגילים לחשוב. [מקור] במסופוטמיה, בה חיו השומרים היו טוחנים את זרעי החרדל לקמח ומערבבים אותו עם ורגוס, הוא מיץ ענבי בוסר (לא בשלים), שהוא חומצי מאוד.

החרדל מכונה ברסיקה ניגרה (BN – Brassica nigra) ומקורו במזרח התיכון ואסיה הקטנה – חרדל הודי שונה. הוא חום וכנראה שמגיע מהרי ההימלאיה – ברוסיקה ג'ונצ'ה – וחרדל לבן / צהוב – בראסיקה הירטה הוא כאמור לעיל החרדל שלנו ונמצא אותו בכל אגן הים התיכון. האבקה שנוצרת בטחינתו צהובה.

חרדל הוא צמח חד שנתי המשתייך למשפחת המצליבים. גבעוליו נראים כמו עץ ויש הרואים בו משום כך שיח. ממיינים לפחות ארבעים מינים של צמחי חרדל. בין הפופולריים ביותר החרדל שלנו שמכונה לבן: אבל זרעיו שחורים. הם משמשים להכנת תבליני חרדל – 

חרדל נמצא בשימוש עממי למצבי כגון איזון חיסוני והקלה על דלקות גרון, כבר במאה השישית לפני הספירה, פיתגורס המליץ ​​על חרדל כתרופה במקרה שלו נגד עקיצות עקרב (במריחה חיצונית).  מאה שנה אחר כך, היפוקרטס השתמש בחרדל כתרופה. ממרח חרדל הונח על ידי היפוקרטס על החניכיים לטיפול בכאבי שיניים. היוונים הקדימו את הרומאים בכך שהם השתמשו בחרדל כתרופה לכל דבר, החל מהיסטריה וכלה בעקיצת נחשים וכלה במגיפה הבועית [מקור]. לפני יותר מ -2,000 שנה החרדל הוזכר על ידי הסופר הרומאי לוקיוס יוניוס מודראטוס קולומלה במאה ה -1 לספירה [מקור]. הרומאים נהגו לאכול את עליו דרך קבע ולערבב את זרעיו הכתושים במיץ ענבים שנקרא Mustum ומכאן נגזר שמו האנגלי Mustard. עלי הצמח היו כבושים גם בחומץ. הגם שלא ידעו כיצד זה עובד הזרעים נטענו כמי שמגרים ועוזרים כאמור לעיל לתהליכי עיכול, מרגיעים כאבי גרון ומסייעים להתאוששות ממחלת סימפונות ודלקת ריאות [מקור]. 

 כיום ממרח החרדל, התבלין, עשוי מזרעים עגולים זעירים. על מנת לשחרר את טעמם, יש לשבור את הזרעים – וכשהם סדוקים מעט, מרוסקים או טחונים דק – מערבבים אותם עם נוזלים קרים (כוללים קרח) ע"פ מתכוני שף ליצירת עיסה שניתנת למריחה, נהוג להוסיף כורכום שתורם לצבע הצהוב של הממרח שיכול לשמש מעתה כתבלין או כמרכיב במאכלים רבים [מקור]. לקבלת ממרח חרדל גרגרי מוסיפים לאבקת החרדל טרם הכנסתם לנוזל הקפוא, זרעים כתושים שהושרו למשך הלילה בחומץ [מקור]. ניתן להשתמש בחרדל ברטבים, ובמרינדות, במיוחד כשרוצים תוספת מסתורית של טעם חריף וצמיגות שמנונית. 

במטבח הזרעים נזרקים בדרך כלל לשמן חם, ולאחר שהם מוקפצים מעט הם משחררים טעם אגוזי נפלא. וזה נהדר ובריא שהרי בזרעים ישנה כמות משמעותית של חומצה אולאית. [מקור] שמן חרדל מוקפץ זה משמש לעיתים קרובות כשמן בישול. שמן אחר העשוי מזרעי חרדל נקרא בהודו "שמן חרדל" – sarson ka tel [מקור].

מתכון להכנת תמציות זרעי חרדל שחורים

  1. יבשו את זרעי החרדל השחור שאספתם מצידי הדרך או בפאות השדות המעובדים. טחנו אותם לאבקה. 
  2. הניחו כל 10 גר 'אבקת זרעי חרדל שחורים בכלי זכוכית סטרילי (לאחר שעבר שטיפה במים שהורתחו) עם 100 מ"ל אתנול 70%, נערו מדי פעם והניחו בטמפרטורת החדר למשך 24 שעות. 
  3. אחסנו בטמפרטורה של 4 מעלות צלזיוס לשימוש נוסף. 

תמצית מתנול שנאספה סוננה, צנטריפוגה ב -5,000 גרם למשך 5 דקות ורוכזה במאייד ואקום ונשמרה ב -20 מעלות צלזיוס לשימוש נוסף [מקור]. 

בגרעיני החרדל נמצאו אסקורבט (ויטמין C), ריבופלאבין (Vitamin – B2), טוקופרול ופוליפנולים ("מזונות על") הידועים כבעלי פעילות נוגדת חמצון. הם אנטי אוקסידנטים Antioxidant – s עם פוטנציאל התנגדות גבוה מספיק לחמצון בכדי לסלק או להפסיק את המחמצן ההרסני – ROS

(Schafer FQ, Kelly EE, Buettner GR. Oxidative stress and antioxidant intervention. In: critical reviews of oxidative stress and ageing. World Scie N J. 2003;II(Chapter 49):849–869.

כידוע ל- ROS תפקיד חשוב בתהליכים ניווניים או פתולוגיים כמו הזדקנות, התפתחות של מחלת הסרטן, טרשת עורקים, סוכרת, אי ספיקת כליות ואלצהיימר [מקור].

תמציות כאלו שימשו לחקירת הפוטנציאל המיקרוביאלי: והראו פעילות אנטי בקטריאלית ופטרית כנגד E.coli, S. aureus ו- C. albicans בהתאמה. אזור העיכוב המרבי הראה כנגד אלביקנס (30 מ"מ) ואילו S. aureus (25 מ"מ) ו- E. coli (20.5 מ"מ). תכולת הפנול הכוללת נמצאה 171.73 ± 5.043 שווה ערך לחומצה הגלית והתוכן הכולל של פלבנואידים 7.45 ± 0.0945 שווה ערך לקוורצטין (קוורצטין משמש לרוב לטיפול במחלות לב וכלי דם ולמניעת סרטן. הוא משמש גם לדלקת פרקים, דלקות בשלפוחית השתן, יתר לחץ דם וסוכרת [מקור] ודילול דם או נוגד קרישה [מקור1, מקור2]). כימות וזיהוי נוסף של התרכובות נעשו על ידי ניתוחי HPTLC ו- GC–MS. התרכובות הפנוליות השולטות שנקבעו על ידי HPTLC היו חומצה גאלית, ואחריה קוורצטין, חומצה פרולית, חומצה קפאית ורוטין. יכולת התמצית (BN) לגונן נגד הרדיקלים החופשיים במעבדה הציגה נוכחות וקיום של תרכובות טבעיות ביואקטיביות [מקור].

קוורצטין – 500 מ"ג כתוסף מזון עשוי להיות יעיל בהפחתת התגובה האלרגית של הגוף לאלרגנים שונים. נוגד חמצון בעל השפעה אנטי-דלקתית חזקה, המסייע גם בשיכוך כאבים. אנטי אוקסידנט שנמצא בצלפים (שאסורים לחולי כליות) בבצל לבן, אדום, ירוק, בצלצלים, בזרעי החרדל, בתפוח אדום, בענבים ובתוסף זרעי ענבים, פירות יער, קייל, עגבנייה, ברוקולי, כרוב ניצנים, פירות הדר, פלפל ירוק וצהוב, ליקוריץ (אסור לחולי כליה) אגוזים, שקדים, פיסטוקים (אסור כל האגוזים), אספרגוס, כוסמת, ותה שחור וירוק. קוורצטין שמגיע מבצל על סוגיו השונים ומזרעי חרדל נספג הכי טוב בגוף. לצרוך בין 500 ל-3,000 מ"ג של קוורצטין בכל יום, באישור ירון מרגולין בלבד – לאחר שבחן את תיקך הרפואי דוגמא להזמנה של התוסף – כאן. קוורצטין וברומלין הינם רכיבים עוצמתיים לטיפול במחלות המתפתחות על רקע אלרגי ודלקתי. קוורצטין תורם לייצוב תגובת תאי מאסט שנמצאים בדופן המעי הדק העליון – האחראיים על הפרשת היסטמינים בעת פגיעה בדופן המעי ואף מפחית משחרור את החומרים הדלקתיים לדם. מסייע בתהליכי ריפוי של אנמיה, ירידה בתפקודה של בלוטת התריס.

יתר לחץ דם וקוורצטין

נמצאה ירידה מובהקת בלחץ הדם הסיסטולי של 3.04 ושל לחץ הדם הדיאסטולי ב – 2.63 ממ"כ באלו שטופלו בתוספת של קוורצטין.  בחלוקה לפי מינון נמצא שרק במינון שווה או מעל 500 מ"ג ליום ולא פחות ממנו ובמחקרים שנמשכו לפחות 8 שבועות נמצאה ירידה מובהקת של לחץ הדם הסיסטולי ב – 4.45 והדיאסטולי ב – 2.98 ממ"כ.

חומצה גאלית – היא תרכובת פוליפנול [מקור] נמצאה כנוגדת חמצון חזק [מקור1, מקור2], מיקרוביאלית [מקור1, מקור2], נוגדת סרטן [מקור1, מקור2], אנטי דלקתית [מקור1, מקור2], מגוננת המעי (גסטרו-מגן) [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4], מגינת הלב [מקור1, מקור2], מגינת מערכת העצבים (נוירו-מגן) [מקור1, מקור2, מקור3], ומשמשת בתפקידי מניעה של מחלות מטבוליות [מקור1, מקור2, מקור3].

This traditional, creamy Dutch soup, based on mustard, delivers warmth צילום מסך מכאן

מרק גרגרי גרוניגר (מקורו בגרמניה) ככה מכינים מרק מזרעי החרדל  Groninger Mustard Soup

רכיבים

1 כוס (150 גרם) רצועות בייקון

1 בצל שאלוט בגודל בינוני, קצוץ דק

3 1/2 כף (50 גרם) חמאה

1 כף חרדל גרונינגר גרגירי (או חרדל גרגירי אחר, למשל השחורים שלנו)

1 כף חרדל גרונינגר משחה (או חרדל חלק אחר)

1/2 כפית זרעי חרדל

1/2 כוס (50 גרם) קמח מנופה

4 ציר עוף 1/5 כוסות (1 ליטר)

1/2 כוס (100 מ"ל) שמנת לבישול או קרם פרש

מלח לפי הטעם

פלפל טחון טרי, לפי הטעם

עירית קצוצה, או כרישה מוקפצת, או בצל מוקפץ

אופן ההכנה

מטגנים את רצועות הבייקון (מזרע או מניה גם ולדמן מעולה אולי טוב מכולם) במחבת עד שהוא פריך.

בסיר נפרד הקפיצו בחמאה את בצל השאלוט.

הוסיפו את כל מרכיבי החרדל כולל את וזרעי חרדל.

לאחר מכן הוסיפו את הקמח ושפכו אט אט את הציר ליצירת תחליב חלק.

לבשל על אש בינונית דקה-שתיים.

צרפו את השמנת ותבלו במלח ופלפל לפי הטעם.

הגישו את המרק לקערות או צלחות מרק וקשטו עם חתיכות בייקון פריכות ועירית קצוצה טרי, או את הכרישה המוקפצת. (מתכון נוסף – כאן)

פופון גריי הוא מותג של חרדל מלא וחרדל דיז'ון שמקורו בדיז'ון, צרפת. גריי פופון מכיל כמות קטנה של יין לבן. מקור הצילום ויקיפדיה.

 השימוש בזרע התפשט מרומא העתיקה לגאליה, השתרש באירופה, והיה שם עוד לפני שסחר התבלינים שגשג מהמזרח הרחוק אליה. באירופה, המנזרים הצרפתיים טיפחו ומכרו חרדל כבר במאה התשיעית, והתבלין עמד למכירה בפריז במאה השלוש עשרה. בספרד החרדל הופיע עם הכיבוש הרומי [מקור]. החרדל קיבל תפנית בת זמננו כאשר מוריס גריי ואנטואן פופון (Maurice Grey and Antoine Poupon) הציגו אותו לעולם כחרדל גריי פופון דיז'ון (Grey Poupon Dijon mustard)  (עדין מבוסס על חרדל וחומץ) ניתן לראות את החנות המקורית שלהם במרכז העיר דיז'ון שבמזרח צרפת. 

זרעי חרדל עמוסים ויטמינים ומינרלים אשר בעזרת כף של זרעי חרדל כתוסף לסלט (שהרי הזרעים מכילים ויטמינים A, K ו- C,) אפשר לעזור להפחית את סימני ההזדקנות. אפשר לנצל ידיעה זו ואף להשתמש בכף זרעי חרדל שחורים כאמצעי אנטי אייג'י מהמעלה העליונה [מקור]. הזרעים מכילים גם אנזימים של מירוזינאז שיכולים לפרק את הגלוקוזינולטים לפיטונוטריינטים אחרים הנקראים איזוטיוציאנטים. האיזותיוציאנטים, הוזכרו למעלה בנושא הגלוטתיון, הם נמצאים בזרעי חרדל (ובברסיקות אחרות) נחקרו שוב ושוב על השפעותיהם נגד סרטן. במחקרים בבעלי חיים – ובמיוחד במחקרים שעסקו במערכת העיכול ובסרטן המעי הגס – הוכחה כי צריכת איזוטיוציאנטים מעכבת צמיחה של תאים סרטניים קיימים ומגנה מפני היווצרות תאים כאלה.

זרעי חרדל הם גם כמקור טוב מאוד לחומצות שומן אומגה 3 ומנגן וכן כמקור טוב לזרחן (33.12 mg לכל 100 גרם), נחושת, אבץ, גם אשלגן (29.52 מ"ג לכל 100 גרם)  וויטמין B1.

מקור הצילום בצילום מסך מהמאמר " 7 Health Benefits Of Including Mustard Seeds In Your Diet " [מקור]

אפשר להוסיף זרעי חרדל אל מנת המזון שלנו או אפילו להשתמש בשמן חרדל לבישול, גם להוסיף זרעי חרדל ברוטב הסלט שלנו לצד מלפפון חמוץ או צ'אטני

[מקור].

כדי למתן את טעמם החריף, הרוצים בכך יכולים להוסיף מים חמים מאוד או חומר חומצי כמו חומץ, כל אחד מהם יעצור את התהליך האנזימטי והחריפות תרד.

מתכון עתיק לממרח חרדל שמגיע מהמאה הראשונה לספירה

מנקים ומסננים זרעי חרדל, שוטפים אותם במים קרים. משאירים אותם במים כשעתיים. מוציאים אותם מן המים וסוחטים היטב בעזרת הידיים. מוסיפים צנוברים, טריים ככל הניתן, ושקדים, שופכים פנימה חומץ ומועכים הכול יחד, בזהירות. הוא טעים, ויפה כי יש לו ברק מעודן מתוך הספר De re  [מקור] rustica.

מתכון

זרעי חרדל מותססים

רכיבים: זרעי חרדל, מים, מלח

הוראות הכנה: מכניסים את זרעי החרדל לצנצנת מפוסטרת. ומוזגים מים. מוסיפים 7% מלח על כמות המים שמזגתם לצנצנת. סוגרים את הצנצנת למשך 10 ימים.  במשך 3-4 הימים הראשונים פותחים פעם ביום את הצנצנת לשחרור הגז שנוצר. (לזרעי החרדל בת ההליכה ההפכה להיות ריח חזק, שמזכיר גופרית – לא לזרוק, להמשיך בתהליך) [מקור]

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    שעורה ופעולות נוגדות דלקת כולל עיכוב גורם נמק גידול אלפא – Tumor necrosis factor alpha.

    על הנקמה ודמימותיה

    If you have any questions left –

    I'd be happy to answer any questions.

    For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

    Recent Articles

    Kidney Failure Taming the Rogue Kidneys Vital Information

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר
    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים
    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים
    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

     לחלק השביעי – על האצות והפוקוקסנטין
    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    מזונות גבריים ובטן שטוחה

    שלושת המיצים

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *