פיקנוגנול – כל האמת על רפואת עץ האורן והכנת התה ממחטיו

עצי אורן ביער בוריאלי "יער ללא סוף" Boreal forest near Lake Baikal in Russia מקור הצילום ויקיפדיה

המתכון הסודי לפקנוגנול למטה

Pycnogenol is the registered trademark name for a French formula.

Pycnogenol הפקנוגינול הוא שם הסימן המסחרי הרשום כפטנט עבור נוסחה צרפתית. ניתן להפיק את החומרים הפעילים ב"פיקנוגנול" הוא אבקת קליפת אורן (הסלע, הצנובר) גם ממקורות אחרים, כולל קליפה של בוטנים, זרעי ענבים וקליפת לוז מכשפות [מקור]

מדובר בתמצית קליפת האורן אחת משימותיה פיקנוגינול היא האנטי אוקסידנט המאוד חזק ונדרש. יש והפיקנוגנול נמכר כאבקה בקפסולות.

קליפות עץ אורן הצנובר מהכרמל בדרכן לאבקת קליפת עץ אורן – מתכון למטה. צילום ירון מרגולין.

מדובר באחת התרופות הטבעיות היקרות ביותר, המינונים הנמכרים בארץ מגוחכים וחסרי משמעות, בכדי להגיע למינון נדרש של 400 מ"ג אפשר להגיע למחיר של 800 שקלים ויותר. במשך אלפי שנים שימש הפיקנוגנול תרופה זמינה לכולם. לפיקנוגינול מגוון שמות מסחריים:
פיקנוגנול, אוליגופין, פלבנגנול, לפעמים תוספים אלה מכילים מרכיבים נוספים בנוסף לקליפה, כגון: ויטמין C, תמציות צמחים אחרות, חומרי מילוי כמו תאית או גליצרין – מה שמקשה להעניק אותו כתוסף מזון לחולים כרוניים קשים למשל חולי אי ספיקת כליות שזקוקים מאוד לאבקה זו. חשוב להפיץ את המתכון הסודי להכנת פיקנוגנול. המתכון מצורף למאמר זה – ומופיע בסופו –

עצי אורן Pinus pinaster שמתאימים להכנת פיקנוגנול – צילום ויקיפדיה.

מסע אל רפואת עץ האורן 

" פיקנוגינול או אבקה מקליפת עץ אורן (Pinus), למשל – 

פיקנוגנול מייצרים מקליפתו של פ 'פינסטר. Bark of P. pinaster. מקור הצילום – ויקיפדיה

Pine Bark Extract

Pine (Pinus pinaster) bark מכונה אורן החוף שגדל בישראל באזורים הקרירים והגבוהים של הארץ – משמש מקור מעולה לפיקנוגינול. 

שרף – מקור הצילום ויקיפדיה.

אורנים מפרישים אירוסול (הנמצא גם בשרף שלהם) בשם פינן (Pinene), אשר גורם להתעבות עננים, ובכך למשקעים גדולים יותר באזורים בהם היער נמצא.

תמציות קליפת ענבים (Vitis vinifera) ואורן (Pinus pinaster) משמשות רבות כתוספי תזונה.

פיקנוגנול הוא ביופלבונואיד המעורר עניין רב בקרב המומחים העוסקים בדרמטולוגיה (רפואת העור) ובקוסמטולוגיה משום שיש להם תפקיד בעיכוב תהליכי זקנה וחמצון של העור. מאז שנות ה-70 הוא מככב כאחד הרכיבים החשובים ביותר בטיפולים נוגדי זקנה בחוג הסילון העולמי.

פיקנוגנול ביתי – מקליפת אורן קנרי, או אפשר גם מאורן הצנובר. הראשון עץ מחטני יפיפה ממשפחת האורניים, הוא מין אנדמי של האיים הקנריים, שבאוקינוס האטלנטי. אורן הסלע או
אורן הצנובר (Pinus pinea) גדל באופן טבעי בדרום אירופה, בצפון אפריקה ובמזרח התיכון חורשות רבות של אורן הסלע מפארות את לבנון. את רחוב הנשיא שעל הכרמל בחיפה, את טיילת לואי ואפילו את קפה טיבי הותיק והנהדר ואת הבר יין שאני אוהב לשבת ברחבה שלפניו (בר יין שדרות הנשיא 98- כאן). את הפקנוגנול שלי, אני מכין מקליפתו, מהשרף שלו וגם מהעלים והאצטרובלים של אורן הצנובר. לפיקנוגנול גם תפקיד כ"מדלל דם" יעיל ביותר כך שאין לנוטלו יחד עם תרופה מסוג קומדין.
צילם והכין את הפקנוגנול הביתי אחד המחלימים

בכוחו של הפיקנוגינול לאחד את הרכיבים החשובים למניעת הזדקנות העור ולכן הוא משמש יסוד מוביל בתהליכים מונעי הזדקנות העור וכיום גם כיסוד בלוחמה נגד סרטן המעי [מקור1, מקור2]. הפיקנוגנול אף הראה יכולת מדהימה במניעת פגיעה בחלבונים המרכיבים את השכבות התומכות של העור; הוא מסייע בחיזוק הקולגן ומעכב את פירוקו על ידי האנזימים Elastase ו-Collagens. בזכות יכולתנו לשקם את הקולגן ואת האלסטין, איכות העור משתפרת והגוף משפר את מרקם העור ואף מוסיף לו חיוניות.

פיקנוגנול שומר על גמישות ועל לחות העור ומעכב את הזדקנותו, וכן מגן על העור מפגעי הזיהום הסביבתי. הוא מסייע בהאטת תהליכי הזדקנות: משפר את גמישות כלי הדם ובכך עוזר לאספקת דם טובה ומונע הסתיידות עורקים. פיקנוגנול משמש בתפקיד של "מדלל דם" יעיל ביותר.

למאמרי גמישות העורקים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש – כאן

קליפות פקנוגנול ביתי מעץ אורן הסלע שגדל על הכרמל, בסיר על אש קטנטנה ל24 שעות – או בקיצור כפי שרשמה לי ספיר: אני משרה במשך לילה שלם, קוצצת לפיסות קליפה קטנות, מייבשת, טוחנת ומעבירה לסינון בבד גזה ואז מקפיאה וטוחנת שוב. צילם ירון מרגולין.

פיקנוגנול

פיקנוגנול הוא נוגד החמצון מסיס המים היעיל ביותר המוכר לנו כיום. הוא רכיב נוגד חמצון רב-עוצמה המכיל ביופלבונואידים (ויטמין P", אנטי אוקסידנטים, וחומרי מזון ופוליפנולים, שמסוגלים לטפל באלרגיות, דלקות, כאב, הוא מדלל דם, ממחזר ויטמין C, ויודע להפחית יתר לחץ דם) [פוליפנולים הם נוגדי חמצון יעילים שיכולים למנוע ולטפל במחלות על ידי פינוי רדיקלים חופשיים ויסות הפעילות של סוגים שונים של אוקסידאזות בגוף. נמצאים בתה [מקור]] – מרכיבים שמאפינים מזונות על – נוגדי חמצון, מפחיתי דלקת ובעלי השפעה מיטיבה על שלל מערכות ואיברים בגוף, ביניהם הלב, דפנות העורקים, הכליות, דופן המעי והמוח  [מקור1מקור2מקור3]. אודי בר ד"ד רופא כללי, יועץ מומחה לתוספי תזונה ורפואה אסתטית, מצביע על חשיבותו לעיכוב הזדקנותו של העור ואומר ש"היא יוצאת דופן ממש". למולקולת הפיקנוגנול זיקה מיוחדת וישירה לסיבי הקולגן שבעור. סיבי הקולגן הם שלד התמיכה עליו מתוח העור הצעיר [מקור]. התרופפותם וקריעתם מהווה סיבה לצניחת קווי המתאר של הפנים ולירידה בטונוס של העור. מולקולות הפיקנוגנול נצמדות לסיבי הקולגן ומונעות הרס שלהן- כמו גם מצמצמות באופן ניכר את נזקיהם של הרדיקלים החופשיים התורמים להרס נוסף של רקמת החיבור בעור. מסיבות אלו הוגדר כלוחם העל בזיקנה וכשומר על העור חלק. משתמשים באבקת הפקנוגנול בבליעה גם כשסיבת נטילתו הגנה על העור ושמירה על עור חלק.

לפיקנוגנול, יש גם תפקיד כממחזר לפעילות את ויטמין C לאחר שזה נטרל רדיקל חופשי ובכך למעשה מאפשר לגוף ליהנות יותר ממאגרי ויטמין C הקיימים בגוף.

למאמרי – על אומגה 3 מהמקור הטוב ביותר לבריאותך – כאן

מבנה (אנטומיה) של מערכת הסינון של הדם בכליות ויצירת השתן, ודרכים חדשות להחלמת מפגעיה – כאן

למאמרי על יתר הומוציאסטין – כאן

עץ האורן הימי גזע עוטה קליפות ואבקת פקנוגינול מעץ אורן ימי.

קיימים יותר ממאה מינים שונים של עצי אורן. הם סוג עתיק של עצים ירוקי עד הגדלים בשפע בחלקים רבים של חצי הכדור הצפוני ובחלקים מסוימים בחצי הכדור הדרומי. למרות התפוצה הגאוגרפית הרחבה של עצי האורן, מעט מאוד נתונים נמצאים בספרות על השימוש הנרחב באורן בטכנולוגיית מזון ותרופות [מקור].

קליפת עצי מחט ביערות בוריאליים ("יער ללא סוף") היוו יעד להכנת תמציות ואבקות מרפה, לצד מחטים (תה) שרף (אפשר ללעוס שרף [מקור], להגיש בצורת אבקה כתרופה, גם הם שימשו רופאים קדומים ובני זמננו להכנת תמציות בעיקר לאיזון הנפש בעת משבר פסיכוטי וללוחמה במחמצנים גוררי מחלות.) בזרעים (אגוזי האורן – צנוברים) [מקור] (שמן, אבקה וסיבים) של עצי אורן משתמשים כתרופה – כולם שימשו באופן מסורתי על ידי אינדיאנים בצפון אמריקה לטיפול במחלות שונות. ברור כיום כי כל תמציות האורן מכילות מספר רב של פוליפנולים  [מקור].

זרעי אורן (צנוברים) נמצאו כמקור טוב למגנזיום – אלקטרוליט החיוני לתהליכים מטבוליים וביולוגיים רבים בגוף, כולל פועל כקופקטור ביותר מ -300 תגובות אנזימתיות [מקור]. החלק האכיל, באורן שנודע כדליקטס, אינו הפרי מבחינה בוטנית, אלא הזרע. הצנוברים (זרעי אורן) ששמם הירושלמי הוא פיניונס (מספרדית: piñones). נמצאו גם כבעלי זרחן ואבץ, שהם מינרלים מרכזיים מבחינת תהליכים מטבוליים ומטבוליזם של אנרגיה [מקור].  ב-100 גרם צנוברים נמצאו 2.5 מ"ג ויטמין C תיאמין- 1.5 מ"ג ו-0.28 מ"ג ריבופלבין [מקור]. הצנובר הוא גם מקור טוב לסיבים תזונתיים.

הקליפה החיצונית והפנימית עשירה בחומצות שרף ו abietic acid. תרכובות אלה עשויות להיות רעילות ואלרגניות; עם זאת, הוכחה גם השפעה חיובית- לחומצה אביתית (abietic acid), הנמצאת בעיקר בקליפה הפנימית, והיא יכולה לפעול כמעכב טסטוסטרון 5α-רדוקטאז חומר ביולוגי אנטי סרטני חשוב ובעל תכונה מרפאה או סוגרת פצעים מואצת [מקור]. מעכבי טסטוסטרון רדוקטאז (an inhibitor of testosterone 5α-reductase) משמשים לטיפול בהיפרפלזיה שפירה של הערמונית, סרטן הערמונית ונשירת שיער [מקור1, מקור2, מקור3].

תושבי יבשת אמריקה המקוריים השתמשו בתוצרי האורן לטפל בחלק ממחלות כרוניות, אותן מזהים כיום כאובדן גמישות עורקים, דלקת, אי-ספיקת כליות כולן כוללות נזקים חמורים ממיני חמצן תגוביים (ROS) [מקור1, מקור2], שנוצרים בתוך התא (במיטוכונדריות). חומרים מחמצנים מאוד חזקים הניתנים למניעה על ידי צריכת נוגדי חמצון כגון תרכובות פנוליות שניתן למצוא בצמחי מרפא ובקליפת האורן והענבים [מקור, מקור2]. 

האשוחית הלבנה – ויקיפדיה

החוקרים בדקו את קליפתם של שבעה עצי מחט מסוג אורן או יערות בוריאליים בהם השתמשו האינדיאנים כולל:

Pinus strobus, Pinus resinosa, Pinus banksiana, Picea mariana, Picea glaucaאשוחית לבנה, Larix laricina, ואביס בלסמיה. התוכן הפנולי הכולל נבחן, נוצרו ממנו תמציות (מתכון למטה) כמו גם נבחנה  העוצמה של ORACFL והפעילות נוגדת החמצון הסלולרית (IC50) של מעטפת הגזעים. בהמשך הוערכו כל תמציות הקליפה, והושוו לתמצית הוותיקה שמוכרת מרפואת האצטקים היא הפיקנוגינול מקליפת Pinus maritima (Pycnogenol), שהראתה יעילות קלינית למניעת תופעות מזיקות של ROS. בסופו של דבר התשואה הכוללת הטובה ביותר לחילוץ פנולי ופוטנציאל נוגדי חמצון הושגה באמצעות Picea glauca ו- Picea mariana. מעניין שהתוכן הפנולי הכולל של תמציות הקליפה היה בכולם דומה, אבל זו שהגיעה מהאשורית הלבנה (והשחורה) היתה לפיקנוגנול בעל היכולת נוגדת החמצון הגבוהה ביותר. 

מחקרים חדשים רבים קובעים באופן חד משמעי כי בהרכבת התמציות תערובות של מים וממסים אורגניים, כגון אתנול, מתנול, אצטון, איזופרופנול או אצטוניטריל, אלו מגבירים באופן משמעותי את יעילות נוגדי החמצון של מוצרים צמחיים רבים

ביניהם קליפת האורן, שרף אלת המסטיק, פרחי הפאוניס, שורש שן הארי ומכלול צמח החרדל ונץ החלב גם חומרי מיצוי שנלקחים מצמחים רבים אחרים [מקור1, מקור2]. רוצה לומר שמלאכת המיצוי מתבצעת באצטון או בממסים שונים כגון אתנול, מתנול, איזופרופנול, אצטוניטריל באחוזים שונים עם מים [מקור] שזה לטובה.

לא רק שקליפת האורן מאיצה את תהליך ריפוי הפצע, היא גם מפחיתה את קוטר הצלקות הנותרות אחריו. בריכוז גבוה יותר היא יכולה גם להסיר את הגלדים לחלוטין.

[מקור1, מקור2, מקור3]

השימוש המתועד הראשון בתמציות קליפת אורן מתוארך לשנת 1535, כאשר החוקר הצרפתי ז'אק קרטייה (Jacques Cartier), יחד עם מלחיו, סבלו מצפדינה – מחסור בוויטמין C – בשל מסעות הים הארוכים שלהם מצרפת לעולם החדש. על פי הדיווחים ההיסטוריים, שבט האומות הראשונות (the First Nations tribe) העניק לקרטייה את מסורת הכנת התרופה מעץ האורן. הם הכינו משרה של עץ אורן מקומי. התיאור שלו לאירועים אלו בהם הוא וצוותו נמנעו ממוות מצפדינה – (מחסור בוויטמין C) – והתרופה שהצילה אותו והייתה תה מחטי האורן – שהתגלתה כעשירה בויטמין סי הלכה והתפרסמה [מקור].

בשנות ה -40 החל המדען ז'אק מאסקלייר (Jacques Masquelier) לחקור את ההשפעות הבריאותיות של קליפת האורן [מקור] לאחר שנודע לו כי ילידי צפון אמריקה משתמשים בתה מקליפת אורן כדי לרפא צפדינה ופצעים [מקור]. מאז, תמצית קליפת האורן המשיכה להוות מוקד עניין כתוסף טבעי.

להלן המרכיבים העיקריים של תמצית האורן הימי ויתרונותיהם:

פרואנטוציאנידינים:
תרכובות אלה מגנות על מערכת הלב וכלי הדם. יש להם תכונות נוגדות חמצון והן יכולות לחסום היווצרות ניטרוסמינים יחד עם הגנה על התאים מפני השפעותיהם. עם ויטמין C, הפרואנטוציאנידינים מפחיתים את הסיכון לסרטן השד.

קטצ'ינים:
קטצ'ינים (Catechins) הם סוג של פנול טבעי ונוגדי חמצון. זהו מטבוליט משני של הצמח. הם נוגדי חמצון עקיפים, כלומר, הם פועלים כנוגדי חמצון באמצעות השפעותיהם החיוביות. ביכולתם של הקטכינים או קטצ'ינים להביא לתנועה הגנתית של כלי הדם.

Taxifolin:
תרכובת זו הידועה גם בשם dihydroquercetin סוג של פוליפנולים בעלי יתרונות לבריאות הלב, נקבוביות העור, פועלים נגד זיהומים, חסך חיסוני ותגובה אלרגית. יש להם השפעה מיטבית על חולי סוכרת ומשפרים תכונות קוגניטיביות. הטקסיפולינים נמצאים גם בתמצית הסילימרין מזרעי גדילן החלב ובחומצים המיושנים בעץ דובדבן [מקור] כמו כן הם נמצאים ביין, תה וקקאו [מקור].

חומצות פנוליות:
חומצות פנוליות ככלל הצמחיים שמכילים את החומצות הפנוליות נחשבים למרכיב תזונתי חיוני שמפגינות פעילות נוגדת חמצון אדירה כמו גם יתרונות בריאותיים אחרים [מקור]. הן נספגות בקלות בדפנות מערכת העיכול. יש להן תכונות נוגדות חמצון אנטי כיבית, אנטי סוכרת, אנטי דלקתית, נוירופרוטקטיבית ופעולות אנטי סרטניות ומסייעות להחלמת הכליות.

קטיף מחטי אורן ליצירת התה – אנטי אייג'ינג. ניתן להפיק ממחטי אורן הגדלים ביערות ארצנו מאז ימי קדם, תה מרגיע המסייע במאבק בהצטננות ושיעול. עדויות מצביעות שהתה יעיל גם למחלות קשות יותר מקור

תה מחט אורן עשיר בויטמין סי גם בוויטמין A, בטא קרוטן נוגד חמצון החשוב לראייה (במיוחד במצבי תאורה נמוכה), התחדשות שיער ועור וייצור כדוריות דם אדומות. התה משתן ושימש להפחתת יתר לחץ דם ולתיקון הכליות. לתה מחט אורן יש ריח וטעם נעימים וידוע כמפחית עייפות ומשפר את הבהירות הנפשית

[מקור].

התכנית לשיקום הכליות – כאן

מתכון 

תה מחטי אורן

יש להסיר תחילה מהמחטים את המעטפת החומה שבתחתיתם, זה פשוט על-ידי משיכתה. לאחר מכן שטפו את המחטים היטב במים. מומלץ לקצוץ את המחטים לאורך של 3- 5 ס"מ.  כי הקיצוץ מאיץ את שחרורם של שמני המחט.

 חממו כוס מים (ללא מחטי אורן) עד לפני נקודת הרתיחה. חשוב להימנע מרתיחה כדי לא לאבד ויטמין C, למשל, שהוא רגיש לחום.

הניחו את מחטי האורן בקערה -שפכו מעליהם את המים החמים (כמות המחטים היא כשל כף מחטי אורן) וערבבו. מערבבים את התה במשך כ -10 דקות. לאחר מכן כסו את התה – ללגימה העבירו לכוס. רוב המחטים ישקעו לתחתית הכוס, אפשר לדחוס אותם למיצוי יתר, אפשר כמובן גם להשתמש במסננת.

 לתה מחט אורן יש צבע בהיר מאוד אך הניחוח והטעם שלו מאוד חזקים. חלק מהמחטים (תלוי בסוג העץ) יצבעו את התה בגוון חום זהוב בהיר, ואחרות בחום אדמדם.

 תה מחט אורן טעים מאוד כפי שהוא, אפשר להוסיף לו לימון, תפוז או תבלינים אחרים.  עם זאת, מומלץ להכין רק תה מכמות של כף מחטי אורן אחת בלבד בכל פעם. תה מחט אורן שאיננו טרי נוטה לאבד הרבה מתכולת הוויטמינים שלו. אפשר ליהנות מתה מחטי אורן בקיץ כשהוא מוגש קר. 

תה מחטי אורן מבושל

שמים חופן מחטים שלמות או מספר כפות מחטים קצוצות אפילו מחטים יבשות בסיר ומוסיפים 2 כוסות מים. מביאים עד לרתיחה, (לא להרתיח) מנמיכים את האש ומבשלים 10 דקות. מניחים לחומרים לצאת אל המשרה במשך 5 דקות, מסננים ומגישים.

באביב קוטפים את המחטים הטעימות ביותר. ניתן להקפיא את המחטים בשקיות במקפיא, או לייבש אותן על אדן החלון. תנו להם להתייבש באוויר בטמפרטורת החדר כפי שהן נוהגות בטבע – או איספו אותן יבשות משם. הערה בשל אי בהירות מחקרית לא מומלץ לנשים בהיריון או מניקות ללגום מתה זה.

Maritime Pine Bark: צילום מסך מהמאמר Maritime Pine Bark for the skin אבקה מקליפת אורן הימית, הידועה גם בשם אבקת קליפת-אורן, פיקנוגנול משמשת התעשיית היופי כהגנת אנטי אייג'ינג לעור. האבקה משמשת בדרך כלל כתוסף תזונה לטיפול במחלות שונות בשל מרכיביה העשירים בפיטוכימיקלים, פוליפנולים, ופרואנטוציאנידינים. הם התרכובות טבעיות הנמצאות בעץ ומקדמות בריאות טובה יותר. תרכובות אלו מונעות נזק תאי על ידי סילוק רדיקלים חופשיים. [מקור]. שמות נוספים Other names
The French maritime pine extract,
French Maritime Pine Bark Extract
Oligomeric Proanthocyanidins
Pinus Maritima
Pinus pinaster
Condensed Tannins
Pycnogenol
Procyanidin Oligomers
Pine Bark Extract
Maritime Bark Extract
Pine Bark
Pygenol [מקור].
קליפות אורן בדרכם להיות תוסף מזון פיקנוגנול – שלב האבקה – הוא השלב הסודי – מתכון למטה

פיקנוגנול – מתכון

איך מכינים פיקנוגינול – מתכון סודי

תחילה מכינים את התמצית – להשרות לילה שלם את קליפות עץ האורן (אורן הסלע).

תמצית קליפת האורן משתמשת בקליפה נקייה היטב של עץ האורן הנבחר. להשרות לילה שלם את קליפות עץ האורן (אורן הסלע, או אורן קנרי) לניקוי רעלים. את הנוזל הזה שופכים. זורקים. לאחר מכן קוצצים את הקליפה לחתיכות קטנות מייבשים את הקליפות הקצוצות, טוחנים אותן לאבקה. ומעבירים להקפאה. לאחר 3 ימים טוחנים שוב – המוצר מוכן לשימוש.

הערה: אם מקור קליפת עץ האורן מיער נקי ואין חשש לדיאוקסין שמקורו משריפות יער, זבל, עשן מכוניות ותעשיה, כמו למשל אם באזורי חיפה ואשקלון, שהם מטונפים מבחינה זו, משך ההשריה מתקצר. ויכול להגיע ל-20 דקות

שמואל אסולין, מומחה בתהליכי מיצוי ותוצרי מרפה הסביר לי את עניין חשיבותה של ההקפאה כדי לשחרר פיקנגינול מווקולות בקליפת העץ, והוסיף שרצוי לבצע הקפאה בטמפרטורות הכי נמוכות. בנוסף ההקפאה משמידה מיקרואורגנזמים מזהמים בגוף הקליפה, אומר אסולין.

לאחר שלב טחינת קליפת עץ האורן, שהוזכר למעלה ושלב ההקפאה, הפיקנוגנול מוכן לנטילה.

לייצור פורמולה – תמצית טיפול לנפש

להכנת תמצית אם לפורמולה טיפולית – נוטלים חופן פיקנוגינול אותו שוטיפים קלות, בדומה להכנת תה מחטי אורן – הנוזל הזה מאוד בריא, הוא תה קליפות אורן. לסנן ולשמור לא לזרוק אותו. שבים ומסירים את כל המוצקים מהתמצית הנוזלית (על-ידי סינון בבד גזה, אפשר לטחון אותם לקמח קליפות אורן) המשרה המסונן שהתקבל הוא פורמולה טיפולית. אפשר להשתמש בו כתמצית אם טיפולית או כתרופה הומואפטית המתבססת על עיקרון המנה המינימלית על-ידי דילולה. פורמולה זו משמשת כתרופה לנפש, מתאימה נגד מצבי תקיעות ולאנשים שלא מממשים את רצונם, עוד על נושא זה אפשר לקרוא במאמרי 6 דרגות של רגשי האשםכאן. מכניסים 8 טיפות מתמצית האם, לבקבוק 30 CC של מי נהר זכים. מניחים 3 פעמים ביום מתחת ללשון 4 טיפות מהתמצית המדוללת שהתקבלה. כשמדובר בתה אפשר לחמם את התה ולשתות כ"תה פקנגנול" – טעים ומרגיע מעניק שקט נפשי ושינה ערבה.

נוטלים כטיפות להחייאת הנפש מתחת ללשון – 4 טיפות מספר פעמים ביום.

למאמרי שש דרגות של רגשי האשם – כאן.

אורן הסלע – ברחוב הנשיא שעל הכרמל – חיפה. מתכון סודי להכנת פקנוגנול בבית – זכרו להשרות את קליפות העץ במשך לילה שלם את קליפות עץ האורן (אורן הסלע, או אורן קנרי) איספו קליפות שנשרו מהגזע על הריצפה, אל תפגעו בעץ הנדיב. להקפיא 3 ימים במינוס 20 מעלות. צילם ירון מרגולין

תוסף מזון פיקנוגנול – שלב האבקה – הוא השלב הסודי

כדי להגיע לחומרי הפורמולות שמשווקות במחיר גבוה בצנצנות יש לעבד בהקפאה את החומר. רק החומר היבש, שסונן הוקפא 3 ימים ויותר הוא פיקנוגינול. ההקפאה בקור עז היא השלב הסודי. החומר שהובדל מהתמצית על ידי ייבושו, ונשאר

מקפיאים למשך 3 ימים. ולאחר מכן לתת לאבקה הקפואה להפשיר במקרר לאט, לאט. בזמן זה כבר אפשר להשתמש בה כתרופה.

מחלימים שהתחכמו וקפצו על שלב ההקפאה, מצאו במקרר אבקה כחולה שעובש עלה עליה והרס אותה – להקפיא כנדרש. הפיקנוגינול המופק מקליפת עץ האורן מתחמצן מהר. בהיותו גלוי לאוויר הפיקנוגנול נוטה להתחמצן. לכן מיד אחרי ההפקה יש להעביר לאריזת ווקום או לדחוס בקפסולות. ולא האבקה מתחמצנת ומיום ליום היא נוטה לצבע החלודה.

החומר שהובדל מהתמצית על ידי ייבושו, ונשאר על בד הגזה עובר הקפאה וטחינתו לאבקה לאחר מכן – הוא אבקת הפיקנוגנול. לשמור באריזות ווקום.
אורן הצנובר (Pinus pinea) הוא עץ יער נדיב בישראל. כדי להבדיל אותו ממיני אורן אחרים, הביטו בנוף העץ הוא בעל צורה כדורית יחסית למיני האורן האחרים. קליפתו אדומה מעט והוא נדיב כפי שמראה הצילום, הוא מחלק את הקליפה שלו לאוהביו ולנדרשים לה להחלמתם מיתר לחץ דם, סוכרת 2 ואי ספיקת כליות. אספו את שהעץ מחלק, אל תפגעו בקליפתו – והחלימו בעזרת המתכון הסודי שפרסמתי כאן למעלה.
צילום: קליפת עץ אורן הסלע ממתינה לי (בחיפה)
– ירון מרגולין

להפחית לחץ דם גבוה

משתמשים באבקה שהוקפאה לתהליכי החלמה – כפית שטוחה בבקר מהאבקה "פיקנוגנול." להפחתת יתר לחץ דם מאוד יעילה, מניסיוני. נוטלים כפית שטוחה של קמח קליפות אורן בבקר וכפית אחת שטוחה בערב. אפשר לדחוס את האבקה לקפסולה ריקה (נתן לרכוש בחנויות שמשווקות כלים וחומרים למעבדות) ולבלוע קפסולה אחת בבקר ואחת בלילה עם תה או עם מים. להפחתת לחץ דם גבוה כדי להגיע למצב בו אפשר לזרוק את הכדורים, יש לערוך שינוי תזונה, ליטול גם קו אנזים -Q-10 וקוורצטין ואז נוטלים פיקנוגינול 3 פעמים ביום.

בתה מחטי אורן – יש להניח בכוס תה ממחטי אורן (או בכוס מים לשתיה) לבחוש היטב וללגום. בלילה חוזרים על התהליך. כתוסף אנטי אייג'ינג נוגד זקנה נוטלים רק בבקר.

מתכון לטנקטורה מניצני אורן

טינקטורה הינה מיצוי אלכוהולי המופק מכל חלקי צמחי מרפא –

שוטפים 5 ניצני אורן בוגרים היטב תחת מים זורמים. קוצצים דק ומניחים בכלי. שופכים לתערובת 200 גרם אלכוהול רפואי. מניחים את המיכל במקום קריר מוצל למשך 14 יום. מנערים את הטינקטורה מדי יום 1-3 פעמים ביום. לאחר 14 ימים יש לסנן את הטנקטורה מפרחי האורן – נוטלים כפית לפני ארוחת הבוקר. טנקטורה אורן יכולה להכיל גם מחטים מהעץ היא משמשת להפחתת לחץ דם, משתנת, מתאימה להגנה מפני אירוע מוחי ולטיפול בתסמינים שלאחר שבץ מוחי, אולם במקרה השני גדל מינון הטינקטורה עד 3 פעמים ביום. נוטלים אותה במשך 6 חודשים ויותר.

ירון מרגולין

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    שעורה ופעולות נוגדות דלקת כולל עיכוב גורם נמק גידול אלפא – Tumor necrosis factor alpha.

    על הנקמה ודמימותיה

    If you have any questions left –

    I'd be happy to answer any questions.

    For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

    Recent Articles

    Kidney Failure

    Taming the Rogue Kidneys

    Vital Information

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

     לחלק השביעי – על האצות והפוקוקסנטין

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    מזונות גבריים ובטן שטוחה

    שלושת המיצים

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'

    נשלח ב כללי
    6 comments on “פיקנוגנול – כל האמת על רפואת עץ האורן והכנת התה ממחטיו
    1. לי הגיב:

      חייב את 2 האורנים האלו? או אפשר להשתמש בכל הקליפות של כל האורנים?

      • ירון מרגולין הגיב:

        תמיד אפשר לנסות. כל האורנים מקדמים את הבריאות. אשמח לשמוע מה עלה מניסיונך. מניסיוני קליפת אורן הסלע מאוד טובה.

    2. דוד הגיב:

      היי שלום
      מהיכן אני יכול להזמין את תה ממחטי אורן פיקנוגנול ?

      תודה

      • ירון מרגולין הגיב:

        ההמלצה שלי, ירון מרגולין, להכין לבד, תה מחטי אורן קל להכנה, מחטי האורן זמינות ובחינם, אבל אם רצונך לרכוש למשל כאן:
        או כאן

    3. אפרת הגיב:

      שלום,
      1. האם אפשר להכין כמות של תה מטחי אורן ולשמור במקרר? או עדיף טרי?
      2. כמה כוסות תה מומלץ לשתות ביום?
      תודה

      • ירון מרגולין הגיב:

        אפרת, אפשר לשמור בכלי סגור במקרר כמו בבקבוק זכוכית, אבל בהחלט עדיף התה הטרי. באשר לכמות כוסות התה אני מציע שתלכי עם הרגש. התה בעיני מאוד טעים והוא גם מרגיע. יחד עם זאת אני לא מכיר את מטרותיך בלגימת התה הזה, יוצא מכך שאני לא יכול להשיב אלא במובן הכללי. לבד מכך, אין כאן ולא פה המקום לשיחה מעבר לנושאים הכלליים. כל טוב

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *