גלוטתיון כל האמת

Karel Dujardin – המלאך רפאל מזוהה עם ריפוי. אני מזהה אותו עם הגלוטתיון בגוף האדם. לפי האמונה היהודית זהו מלאך הממונה על הרפואה. לפי מסורת חז"ל, רפאל היה אחד משלושת המלאכים שבאו לבקר את אברהם, והוא המלאך שריפא את אברהם אבינו לאחר שנימול. מקור הציור – ויקיפדיה.

גלוטתיון (Glutathione) גלוטתיון הוא פפטיד (חלבון קצר) המצוי בצמחים ובעלי חיים.  זהו נוגד חמצון רב עוצמה המיוצר על ידי הכבד להגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים, חמצנים ומתכות כבדות. גלוטתיון גם מסלק רעלים כמו תרופות ומזהמים מגופנו. הוא מפנה הרעלים היעיל ביותר בגוף האדם. הוא קושר רעלנים, מזהמים, כימיקלים, מתכות כבדות, תוצרי ריסוס, ותוצרי פירוק של תרופות ומפריש אותם דרך השתן או מערכת העיכול – למה כאשר הגוף שלנו מייצר אותו באופן טבעי הוא חסר ואנו חולים? 

יתרונות הגלוטתיון:

אנטי אוקסידנט החזק והחשוב ביותר בגוף. 

מסייע בשיפור הבריאות הכללית. 

חיוני לתפקודה התקין של המערכת החיסונית. 

מסייע בשחרור הרעלנים האגורים בגוף. 

מסייע בהפחתת קמטוטים וקמטים בעור. 

מגיב עם חנקן ולשניהם תפקיד חשוב בוויסות (NO) חמצני שומנים, גלוקוז ושימוש בחומצות אמינו.

חיוני בבניית ותיקון רקמות, מיגור פצעים וקרעים בתאים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים.

מסייע בתהליכי הגמשת דופן העורקים. 

מסייע בהפחתת יתר לחץ דם. 

תומך בהחלמת הכליות. 

מעורר החלמה מדלקות. 

מעורב בהסרת גורם הסרטן פורמלדהיד מהגוף. 

מפחית נזק לתאים במחלת כבד שומני אלכוהולי ולא אלכוהולי. 

משפר את עמידות לאינסולין אצל אנשים מבוגרים. 

נחוץ להארכת חיי התאים, לרבות תאי לימפה ותאי אפיתל במעי.

ממלא תפקיד חשוב בהתפתחות והבשלת תאי הזרע

הכרחי לשפעול של ולאוקוציטים T לימפוציטים מסוג פולימורפונוקלארים, ונצרך לייצור ציטוקינים.

חשוב גם לתגובות חיסוניות מוצלחות כשלגוף יש קושי חיסוני.

מעורב בתהליך שימור רמות ויטמין E- ו C בצורות המטבוליות הפעילות.

הגם שגופנו מייצר אותו באופן טבעי, "ישנה כיום מגיפה מתפשטת של מחסר בגלוטתיון בחולים. למעשה, כמעט לכל החולים הכרוניים חסר גלוטתיון." –

ד"ר צ'ארלס מ. סקוט.

התססת כרוב – נוזלי הכרוב שממלאים את הצנצנת נובעים בתהליך הדחיסה שלהם מהכרוב עצמו, בעזרת מקל מעץ. צילם ירון מרגולין.

מחסור בגלוטתיון נמצא קשור למחלת הפרקינסון ובקרב אנשים הסובלים ממחלת האלצהיימר.

למאמרי – עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

למה חולי כליה, שנוטלים כדורים להפחתת לחץ דם גבוה, יגיעו בוודאות לדיאליזה.

למאמר: חידושים ומהפכות בנושא יתר לחץ דם.

מכילי גלוטתיון – צילום מסך מהמאמר Natural Ways to Boost Your Glutathione Levels כאן

מה הייתם עושים אילו יכולתם להורות לגופכם להגביר את ייצור האנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון), ובמיוחד את נוגד-החמצון הראשי ורב העוצמה ביותר, הגלוטתיון, שמסוגל להגן עליכם מפני הסתערות הרעלנים על גופכם מדי יום באמצעי פשוט? 

נטילת כף אבקת פסיליום בבקר, וכף פסיליום בערב (בכוס מים גדולה, בלגימה, כורכומין, סלניום, ויטמין C וויטמין E יכולה לסייע לכבד ליצור עבורכם גלוטתיון.  עלים המכילים גופרית כמו עלי חרדל ורוקט מסייעים להגברת ייצור הגלוטתיון בגוף האדם גם ברוקול, אספרגוס, קייל, תרד, שום, בצל, לוף, עירית, ושקדים

כמו כן נטילת חלבון מי גבינה הוכחה כמעלה את רמות הגלוטתיון ומשפר את הפסוריאזיס [מקור].  משתתפי

נוגד החמצון החשוב ביותר נקרא גלוטתיון, והוכח כי הוא ניחן בשורה ארוכה של סגולות בריאותיות נוספות, כיאה ל"מאסטר אנטי-אוקסידנט" נציגו בגוף של מלאך הרפואה – רפאל

רמת הגלוטתיון בגופנו פוחתת עם הזמן, בגלל מתח חיים ויתר ממנה בגלל מזון מבושל, הבישול מחסל אותו, כמו כן נטילת תרופות רבות, כך שבמשך שנים, רמו יורדת. במחסורו רמתו של הגלוטתיון שומרת על עצמה באיברים חיוניים. ירידה ברמת הגלוטתיון בגוף גורמת לפגיעה נוספת של תהליכי חימצון בגוף, אך לתזונה כתרופה יש תשובה לבעיה – ללא כדורים, בלי אבקות, זריקות, או משקאות, ללא כימיקלים או חומרים מזיקים אחרים וללא מדבקת – בעזרת אספקה קבועה של סיבים תזונתיים: פסיליום, צ'יאה, עמילן עמיד, שמן, ויטמין סי, נבטי ברוקולי, כרוב אדום, כרוב כבוש (רק בכבישה ביתית), עלי חרדל, אבוקדו, צנון, סלק אדום, תרד, אספרגוס, בצלים, ופלפלים כולם מעלים את רמת הגלוטתיון בדם בדרך בטוחה ואפקטיבית. הדבר הוכח במחקרים שנעשו, ומראים עלייה משמעותית ומובהקת ברמות הגלוטתיון בדם – אפשר להתמקד בפסיליום אחרים מתמקדים בעמילן עמיד ושיבולת שועל – לביטחונך מומלץ להשתמש בכולם. 

אכלו מזונות טבעיים התומכים בהעלאות רמת גלוטתיון מדי יום.

בגדול, הדבר הראשון שחשוב לעשות במיידי כדי לצייד את גופכם בכל מה שהוא צריך כדי לייצר את הכמות הנכונה של גלוטתיון הוא לוודא שהוא נמצא בתפריט היומי שלכם.

ישנם מקורות טבעיים רבים של גלוטתיון אותם ניתן להכניס בקלות לתוכנית הארוחות היומיומית שלך. סלטים בריאים לך כשהירקות חיים.

בישול, פסטור ועיבוד ירקות או פירות מפרק את הגלוטתיון. התססה לא מזיקה לו – הכינו כרוב כבוש – מתכון או שיבולת שועל מותססת – מתכון

מעדן ברוקולי – מתכון איטלקי עתיק (ממשפחת מדיצ'י) לחמם תנור ל 200 מעלות, להניח פרחי ברוקולי פרוסים יפה בסיר עם מים וכפית מלח למשך 5 דקות. בקערה קטנה לערבב שמן זית עם שום קצוץ, כמון, שברי זרעי כוסברה ומלח. את פרחי הברוקולי יש להניח על תבנית מרופדת בנייר אפייה ולמשוח כל פרח בתערובת השמן/כמון ולאפות בתנור חם עד שקצוות הברוקולי פריכים, כ- 20 דקות. הרוצים גלוטתיון השתמשו בפרחים חיים בסלט והעדיפו נבטי ברוקולי.

בשוק נמצאים מכילי הגלוטתיון הטובים: אספרגוס, אבוקדו, תרד, במיה ברוקולי, נבטי ברוקולי, מֵלוֹן, עגבנייה, גזר, אשכולית\תפוז, קישוא, צנונית, תּוּת ותה תות טבעי – מעלי עץ התות – תה ירוק מזין מלברי תה.

שוברי האבנים (Les Casseurs de pierres) קורבה ציור מהשנים 1849–1850, גוסטב קורבה Courbet’s The Stonebreakers (1849)

בנו גלוטתיון

הגלוטתיון דורש חומרי בניין. הוסיפו מקורות לציסטאין וגליצין הם חומרי הגלם של הגלוטתיון כדי להגדיל את רמות הגלוטתיון בגוף. תזכורת – הוא מורכב בעיקר משלוש חומצות אמינו: גלוטמין, גליצין וציסטאין.

אם לא יהיו אבני בנין בגוף, גם אם תקימו קדר בנאים ענקי בעזרת הפסיליום ממה תבנה חומת הגלוטתיון? 

ציאסטין הוא אבן בנין לחומת הגלוטתיון נמצא בשום, בצל, ברוקולי, פלפל, חיטה, ואפילו בביצים. 

חומצת האמינו גליצין, אף היא אחת מאבני הבסיס שלו בגופנו. גליצין נמצאת בריכוז גבוה בקולגן – חלבון מבני אשר נמצא בעור, שרירים, גידים ורצועות. הכמות המיוצרת בגוף אינה מספיקה לשלם ייצור תקין של סיבי קולגן וגלוטתיון לשם כך אנו תלויים באספקת גליצין מהמזון. ג'לטין ושיבולת השועל הם מקורות מעולים לגליצין גם דלעת וקטניות במיוחד סויה ועדשים כולם מכילים אבל גם בזיליקום וג'ינג'ר. ארנב ואווז הם מקורות של בשר המכילים גליצין בשפע. אכילת מוצרים עם גליצין משפרת לא רק את רמות הגלוטתיון גם את מבנה הציפורניים, השיער, וגם מגבירה באופן משמעותי את גמישות העור.

הדרישה היומית לחומצת אמינו זו (גליצין) היא לא יותר מ- 0.3 גרם למבוגר. הצורך בו יכול לעלות בעת מחסור בגלוטתיון ל -0.6 גרם ליום.  

גלוטמין L-glutamine אחת מ-20 חומצות האמינו הנפוצות בטבע, ואבן בנין שלישית לחומת הגלוטתיון. גלוטמין היא נגזרת של חומצת אמינו אחרת, החומצה גלוטמית. יצויין כי גלוטמין הופך לחומצה גלוטמית בנוירונים בעזרת האנזים גלוטמינאז. L-glutamine מקובל כתוסף בקרב ספורטאים, וזאת משום שחומצת האמינו אל גלוטמין משמשת בסינתזת רקמת שריר. היא עוברת את מחסום הדם – מוח ומהווה מזון למוח. נדרש כדי לשמור על רמת ה- pH של הגוף. הגלוטמין יכולה לסייע להחזרת הזיכרון והריכוז ולכן הגלוטמין נמצא ברוב הפורמולות לשיפור יכולת הלמידה והזיכרון. כיום ידוע ממחקרים, כי לחומצת האמינו גלוטמין תפקיד קריטי בכל הקשור לתפקוד הפיזיולוגי התקין של תאי המעי. הרקמות שנמצאות במעי משתמשות ב- L-גלוטמין כמקור דלק לתפקודן במיטבן.  L-גלוטמין מטפל IBS תסמונת המעי הרגיז. 

סטרס – לחץ גורם לגוף לשחרר קורטיזול כאשר הוא לחוץ, מה שיכול להוריד את רמות ה- L- גלוטמין המאוחסן ברקמת השריר. לכן כרוב מרגיע. 

אני מזמין אותך לקרא את מאמרי על יתר קורטיזול – כאן

למאמרי על ההומוציאסטון – כאן וכאן

אומגה 3 צמחית (שמן חרדל, שמן מרווה מרושתת) עולה על צורות אחרות של אומגה 3 ויש והן לבדן תורמות לבריאות בעוד האחרות עלולות להזיק יותר משלהועיל לך.

חלבונים מן החי עשירים ביותר בגלוטמין. בעוד שחלבונים מן החי עשירים מאוד בגלוטמין, ישנם גם ירקות רבים שיעשו את העבודה למען בריאותך ומדד מיטבי של גלוטתיון בגופך. הגלוטמין  נמצא בכרוב, אצה ספירולינה, שעורה ובלחם חיטה מלאה. כרוב אדום מתהדר ברמות הגבוהות ביותר של גלוטמין מכל ירק .[מקור] מסיבה זו משתמשים בכרוב אדום באופן מסורתי כתרופה אנטי דלקתית לריפוי מעיים. 10 גרם כרוב אדום מכילים בערך 300 מ"ג, או 0.3 גרם גלוטמין. אצות –  50 גרם ספירולינה מיובשת מכילה כ 4000 מ"ג גלוטמין – או 4 גרם. 

טופו, עדשים, שעועית, סלק, אפונה וכן  ירקות עליים כגון ירקות, תרד, חסה, כרוב עלים, צנון וכוסברה הם מקורות מצוינים לגלוטמין

הגוף זקוק בין 5 – 10 גרם גלוטמין ליום. לריפוי פצעים, מחלת מעיים דלקתית עד 40 גרם ליום. ד"ר אטקינס אומר: רמה זאת בטוחה לחלוטין, ללא תופעות לוואי. גלוטמין נקלט בגוף בצורה הכי טובה, כשהוא נלקח על קיבה ריקה, אפשר עם פרי.

רוצה להוסיף ויטמין B12 גלוטתיון – בלי גלוטתיון לא תצליחו להחלים ממחלה קשה והתרופות בדרך כלל מחסלות אותו – מה עושים? זה הזמן להכין כרוב כבוש (מתכון כאן – לגלול למטה – כאן) ולהוסיף מעט ממנו בכל יום לסלט, לצרוך אצות נורי ואפילו לאכול פטריות חצוצרה שחורות, שנטרל ופטריות שיטאקי מיובשות, גם לשקול מנת ביצה לארוחת הבקר עם כוס מי גבינה או מנת פירות ים ובשר ארנב בכולם (פרט לכרוב הכבוש) יש שפע של ויטמין B12! 

אנשים הסובלים ממחלת כליות, מחלת כבד או תסמונת ריי, מצב חמור שעלול לגרום לנפיחות בכבד ובמוח, צריכים להימנע מלקיחת תוספי L-גלוטמין וליטול אותו רק מהמזון! 

הערה למחלימי הכליות – האמוניה (או יוני האמוניום) נוצרת בכליות במהלך המטבוליזם של גלוטמין. הכליות מקבלות גלוטמין בעיקר מהכבד, ואת מלחי הנתרן היא מקבלת מהפלסמה. הכליות מבצעות מטבוליזם לגלוטמין, בעיקר בטובול הפרוקסימלי, ומפרישות יוני אמוניה כתוצאה מכך, כאשר מכל מולקולה של גלוטמין נוצרות שתי מולקולות של אמוניה ואניון דו ערכי אחד. – מה זה גלוטמין? לנושא הכלייתי ולמחלימי אי ספיקת כליות, יש לזכור שהוא חלבון, חומצה אמינית אפילו מאוד נפוצה בגוף אבל אחד מתפקידי הגלוטמין בגוף נקשר בגלוקוז הוא מדרבן ומקדם סנתזת חומצות אמינו וגלוקוז לאנרגיה, דלק לגוף (גליקוגן). למעשה הגלוטמין בא לעודד את האנזים השולט על אחסון הגליקוגן בשרירים ובכבד. כך מיעל הגוף את פעילות מנגנון הגברת אחסון הגליקוגן. יתרונו הברור דווקא ביצירת גלוטתיון אחד מיסודות קו ההגנה הראשון שנדרש להחלמת הכליות, אלא שכאן אנחנו מתבוננים בעודף ייצור הרסני שמצריך מהכליות ליצר אמוניה – נחזור לגליקוגן הוא דלק ביולוגי, על אף שכמות האנרגיה האצורה בו קטנה מזו שבמולקולות שומן, השרירים זקוקים לו – אבל מקורו בגלוקוז – בתזונה רבת פחמימות שאני מבקש מהמחלים לחדול ממנה – על כך ובהרחבה – כאן. בניית גליקוגן, נקראת גליקוגנזה, מתבצעת כאשר יש בדם ובתאים רמות גלוקוז גבוהות וכאשר המקום בתאים מלא, האפסנאי המסור (אינסולין) ביצע את עבודתו – אחסון יתר גלוקוז שנמצא בזרם הדם בתאים. בכך לא סיים האינסולין את תפקידו כי הייצור והפירוק של גליקוגן (כשהגוף זקוק לאנרגיה) מתווכים על ידי האינסולין. וכאשר רמת האנרגיה הזמינה בתאים יותר ממספיקה עובר האינסולין לייצורו. התפלמרות הגליקוגן (עירבוב של תרכובת הבסיס עם הזרז – גליקוגן סינתאז, ליצירת החומר המבוקש) נעשית על גבי גליקוגנין. גליקוגנין הוא תוצר נהדר. יש לו יכולת לקשור לפחות ארבעה שיירי גלוקוז, ומשזה מתבצע, יכול האנזים גליקוגן סינתאז לזרז הוספת שיירי גלוקוז נוספים. הגליקוגן שומר על ויסות ריכוז הגלוקוז בדם אבל עודפים ויתר מביאים את הכליות להתגונן ביצירת אמוניה שמחסלת אותן לאורך זמן, כדי להימנע מכך הן הופכות אותה לאוראה. מדד האוראה עולה בחלק מהמקרים תמצאו מדד בשם BUN מבחינתנו זו צורה אחרת של האוראה – כך הכליות, מורידות את ה- GFR ומקדמת דיאליזה. לא אם הצלחת להגיע לקליניקה של "לחיצות ההחלמה" ולקדם תהליך החלמה.

גלוטמין מתחרה עם שאר חומצות האמינו לכן אם תתעקשו ליטול אותו ככדור או קפסולה, מה שתומך בעצלנות וזריקת אחריות על הרופא – כתוסף יש לקחת אותו בנפרד מזמן צריכת מזון חלבוני כלשהו: עדשים, טופו, כוסמת ושניצל, כלומר בהפרש של 10-30 דקות את הגלוטמין כדאי לקחת במינונים קטנים מפוזרים לאורך היום על מנת להגדיל את היעילות מהשימוש בתוסף.

ממזון אין כל הגבלה בנטילת גלוטמין. מנת יתר כתוסף  עלולה להיות מסוכן רק לאנשים עם מחלות בכבד או בכליות. ממזון אין כל הגבלה.

הגלוטתיון מהמזון נספג בתאי המעיים, במיוחד בחלל הפנימי של מבנה הצינורות של המעיים. גלוטתיון זה משתתף ישירות בניקוי רעלים במעי הדק ומגביר את בריאות מערכת העיכול. מכיוון שבריאות החיסון שלך תלויה במידה רבה ביעילות שאתה סופג את כל אבות המזון, הויטמינים, החלבונים והמינרלים מהמזון, אנו יכולים לקבוע בביטחון כי

בריאות החיסון תלויה בבריאות המעיים ובכל מערכת העיכול.

תוספי גלוטתיון

בשוק קיימים תוספי גלוטתיון אך יעילותם מוטלת בספק. מחקרים קליניים מראים שכדורים, אבקות ומשקאות גלוטתיון מסוגלים להעלות את רמת הגלוטתיון בדם במעט יותר מ-10% בתוך 30 יום.

אנטי-אייג'ינג בריא לתמיד: מומלץ שימוש יומיומי ב-2 כפות סיבי פסיליום (אבקה) אנטי-אייג'ינג במקביל ללגימת מיץ ירוק, 2 אגוזי ברזיל ו 3 מנות סלט הכולל הרבה פלפלים, ובצל, גם חסה, זרעי חרדל (כף) עלי רוקט וכרוב (ועוד ירקות שאהובים עליך) – ראו מאמרי שלושת המיצים ותפוח אדמה בינוני חי ליום. 

לתוכנית אנטי-אייגינג – מזון כתרופה – למדו על שלושת המצים – כאן והוסיפו 2 כפות פסיליום ליום.

כף פסיליום אחת בבקר ושנייה בערב. הפסיליום זול, נגיש ומה שיכול לשנות את כל מאזן בריאותך. הכינו כרוב כבוש והוסיפו כף כל יום לסלט – לגלול למטה – כאן

תוספים נוספים שמעלים את הגלוטתיון בדם: פיקנוגנול, זרעי ענבים, אוכמניות, כורכומין ליפוזומלי וקורציטין

חומצה אלפא ליפואית פעילה ביולוגית (ראלא) 80 מ"ג 3 פעמים ביום (הרחבה) – עוזרת לשיפור זרימת הדם בכך עוזרת לפינוי הרעלים וירקות מכילי גופרית

עובדות על גלוטתיון ויתרונותיו

גלותטיון הוא הרכיב הראשי והחשוב ביותר בין האנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) גלוטתיון הוא חומר המצוי באופן טבעי בגוף האדם.

גלוטתיון הוא נוגד חמצון בסיסי, והוא ממלא תפקיד חשוב בבריאות האדם בכלל.

עם התבגרותנו עלול גופנו לצבור רעלנים רבים. אנו חשופים גם לספיגת מתכות כבדות מהמזון שאנו אוכלים, ואף מהאויר שאנו נושמים.

הגלוטתיון מגן על הגוף מרעלנים שאנו באים איתם במגע יומיומי. הוא ידוע כמפרק ומסלק את רסיסי המתכות הכבדות שמצטברים בגופנו, כגון כספית, ואחרים. כשאנו מתעמלים, גופנו משתמש במאגרי נוגדי החמצון שלו; הגלוטתיון ידוע כמשפר ביצועים אתלטיים ומאפשר לגוף סבולת רבה יותר. עם התבגרותנו מתחילה ירידה ברמות הגלוטתיון בגופנו, וחידושו דורש תגבור מבחוץ… בעזרת מדבקות הגלוטתיון כמובן !

על גלוטתיון למתקדמים 

גלוטתיון הוא פפטיד מורכב משלוש חומצות אמינו: ציסטאין (שיבולת שועל), גלוטמין (כרוב אדום, אפונה) וגליצין (שיבולת שועל, סויה ועדשים).

ישנן שתי צורות של גלוטתיון. האחת – גלוטתיון מופחת (הנקרא Reduced Glutatione  וכן GSH וגם  L– גלוטתיון). זוהי הצורה הפעילה. כשמולקולות GSH (הצורה הפעילה) מפעילות את השפעותיהן נוגדות החמצון על מיני חמצן תגובתי, הן מתחמצנות והופכות ל- GSSGגלוטתיון מחומצן, שהוא הצורה השנייה שלו בגוף האדם.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Integrative Medicine, היחס בין GSH  (הצורה הפעילה)  ל- GSSG (הצורה של גלוטתיון מחומצן) קובע את מצב החמצון התאי.

יחס של 1 ל -10 פירושו שהתאים נחשפים למתח חמצוני. הוא המחסור בגלוטתיון והוא שצריך לאזן.

מערכת הגלוטתיון מורכבת גם משתי קבוצות של אנזימים: גלוטתיון פרוקסידאז – Glutathione peroxidase – GPx וגלוטתיון טרנספראז – glutathione S-transferases – GSTs. שתי קבוצות האנזימים מתווכות את השפעותיו נוגדות החימצון של הגלוטתיון.

עד כאן גלוטתיון למתקדמים – משיכים.

תוספי תזונה, זריקות מדבקות וכדומה

מוצרי הגלוטתיון הקיימים כיום מכילים גלוטתיון מופחת- GSH, הוא מכיוון הצורה שאמורה להיות פעילה. זו הסיבה משתמשים במילה "L-glutathione" במקום ב-glutathione בבואם למכור לכם תוספים. השאלה אם היא אכן נספגת. ועל כך בהמשך.

למרות שגלוטתיון מסונתז באופן טבעי בתאים שלך, הרמות שלו בגוף עדיין עשויות לרדת, במיוחד ככל שאתה נלחץ ואנשים מבוגרים מרבים להילחץ וגם להכנס למצבי חרדה – תוכלו לקרא על נושא זה ביסודיות במאמר 

תאוותיה של הזיקנה – איך להתבגר יפה, טוב ובריא – כאן

רשימת התרופות שמרוקנות את מאגרי הגלוטתיון מהגוף נמצאת לקראת סוף מאמרי גלוטתיון Glutathione ו-N-אצטיל-ציסטאין (NAC) שפורסם ב 17 במאי 2019 במסגרת סדרת הכתבות "התרופות הטובות והרע – והפעם תרופות נגד שיקום הגוף שלך – כאן

File:Rubens Peale - Basket of Fruit - 48.464 - Museum of Fine Arts.jpg
Rubens Peale – Basket of Fruit – מקור ויקימדיה

להעלות את הגלוטתיון חומר נוסף למתקדמים

ציסטאין כנזכר למעלה היא אחת מאבני הבניין של הגלוטתיון – הינה החומצה האמינית המגבילה בתהליך ייצור הגלוטתיון. למרבית חולי המחלות הקשות והניווניות אין מספיק גלוטתיון, בייחוד אם הם מטופלים עם תרופות. במצב זה כושר ההישרדות של חולים כאלו נפגע במידה רבה. ניתן לשפר נתון זה על-ידי הוספת חומצות אמיניות גופרתיות. נמצא שכמות של 170 מ”ג ויטמין E בשילוב של 200 מק”ג סלניום יצרו את השינוי לטובת החולים הנפגעים. 

 הסלניום והויטמין E, הרימו את רמות הגלוטטיון. 

נראה שסלניום (2 אגוזי ברזיל ליום ובהחלט לא יותר!) בשילוב אנטיאוקסידנטים אחרים יכול להעלות את רמת הגלוטטיון.

מזרקת "שמשון הגיבור" שבגן המזרקות הנודע בפטרהוף שבסנקט פטרסבורג – רוסיה.

 N אצטיל ציסטאין (N-ACETYLCYSTEIN) – N אצטיל ציסטאין הוא חומר מוצא לגלוטטיון.

N  אצטיל ציסטאין מעלה את רמות הגלוטתיון

מלטונין נמצא כמי שיכול להעלות את רמת הגלוטתיון. מלטנין הוא נוגד חמצון רב עוצמה במחקר שנערך בניו-דלהי שבהודו נבדקו ילדים אפילפטיים שקבלו מלטונין. התוצאה הייתה מרשימה ביותר – אצל הילדים שקבלו מלטונין, עלתה רמת הגלוטתיון. החוקרים ראו שיכולה להיות השפעה טובה של המלטונין על הגלוטתיון ועל מחלת האפילפסיה בכלל. מלטונין מוגדר בישראל כתרופת מרשם המשמשת לאנשים שמתקשים להרדם או לישון. תוכלו לרכוש אותו בארה"ב בלי טובות הפטרונים המקומיים, שרידי זה שהלך.

ויטמין B6 – פירידוקסין (קשור באופן הדוק לתפקודים של מערכת החיסון ויש לו תפקיד חשוב בתהליך ייצורם של מוליכים עצביים.), נמצא בשבולת שועל, אבוקדו, תפוח אדמה, פלפל וכרוב ויטמין  B12 – טלו כתוסף רק את הצורה: מתילקובלמין, חומצה פולית (המכונה ויטמין B9.), נמצאת בברוקולי, לפת, אפונה, אבוקדו, בננות, [החומצה הפולית הטבעית הפעילה בגוף, קשורה קבוצת מתיל (CH3) וזוהי החומצה הפולית הפעילה. היא נקראת גם מתיל פולאט. טלו אותה מהמזון (בחומצה הפולית ברוב רובם של תוספי התזונה אין קבוצת מתיל והיא למעשה חומצה פולית לא פעילה. כל דגני הבוקר הקיימים בשוק מועשרים בויטמינים ומינרלים, ביניהם גם החומצה הפולית הלא פעילה. צורה זאת יכולה להזיק לחלק מהאנשים אני לא ממליץ עליה [מקור].)]  חומצות אמיניות כמו מתיונין וציסטאין כולם מעלים גלוטתיון – אלו אותם ויטמינים ואותן חומצות אמינו שקשורות להומוציסטאין

ראו מאמרי: ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים – כאן 

מדבקות גלוטתיון – אין לי ניסיון עם המדבקות אך יש תגובות חיוביות כתוצאה מהשימוש בהם. המדבקה, שעשירה בגלוטתיון, מודבקת על העור. הגלוטתיון אמור לעבור מהמדבקה לעור ומשם ישירות לדם. לא מצאתי מאמרים שמתקפים את המוצר הזה כמי שעובד.

נטילת גלוטתיון ככדורים וקפסולות – למעשה, נטילת גלוטתיון דרך הפה איננה דרך יעילה לצרוך אותו. הגלוטתיון עשוי להתפרק על ידי אנזימים בקיבה – ותשאר בלי כלום [מקור].

אנשים אוהבים כדורים, מאוהבים בתרופות ונוטלים אפילו גלוטתיון בצורת כדורים נגד כל המחלות שהוזכרו למעלה – נגד הזדקנות, אלכוהוליזם, מחלות כבד, מחלות לב, אלצהיימר, אי-ספיקת כליות, יתר לחץ דם ועוד סיבות רבות לבלוע אותו כתוסף מזון, אך אין הוכחות מדעיות שתומכת בזהה.

[מקור]

פרסקו – רוצה מיץ אלוורה? צילם ירון מרגולין

מעל הכל – תזונה עשירה באנטיאוקסידנטים מירקות ופירות ועשירה במינרלים שונים, תעלה את רמת הגלוטטיון לרמה טובה. הטיפולים האחרים נצרכים אמנם למצבים קריטיים או לריפוי במצבי חולי שונים, אך אסור לשכוח את העיקר – התזונה.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    שעורה ופעולות נוגדות דלקת כולל עיכוב גורם נמק גידול אלפא – Tumor necrosis factor alpha.

    על הנקמה ודמימותיה

    If you have any questions left –

    I'd be happy to answer any questions.

    For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

    Recent Articles

    Kidney Failure

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

     לחלק השביעי – על האצות והפוקוקסנטין

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    מזונות גבריים ובטן שטוחה

    שלושת המיצים

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'


    נשלח ב כללי
    2 comments on “גלוטתיון כל האמת
    1. vorbelutrioperbir הגיב:

      I like what you guys are up too. Such intelligent work and reporting! Keep up the excellent works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my web site 🙂

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *