תעוקת חזה מיקרו-וסקולרית

מיקרו-סירקולציה הוא מחזור הדם בכלי הדם הקטנים ביותר בגוף. מקור האיור בצילום מסך מהמאמר: What is microvascular angina? [מקור]

תעוקת חזה  – תעוקת חזה מיקרו-וסקולרית מובילה לאחרונה להתבונן במיקרו-סירקולציה הנמצאת בעורקים הזעירים שבשריר הלב. (התסמונת מכונה לפעמים גם תסמונת לב X)  זהירות אנגינה (Angina) מיקרו –וסקולרית.

כאב בחזה ובין השכמות יכול להיות כה עז עד שאדם נזעק לחדר מיון בגללו באמבולנס. בדיקת הא.ק.ג. מדמיינת אפשרות להתקף לב אבל בבדיקת האנגיוגרמה (angiogram) למחרת שוב מזהים עורקים כליליים נקיים אין חסימה, ומשחררים אותך הביתה.

לאחרונה פורסם מחקר חדש בדיוק בנושא זה אשר חושף בעיה נסתרת שמטפלים במחלות לב לא שמים לב אליה: "אנגינה במיקרו-סירקולציה" [מקור]. ממחקרים אחרונים עולה כי עד מחצית מהחולים העוברים אנגיוגרפיה כלילית (שיטה רפואית להדמיית כלי דם) בגלל כאבים בחזה, חשד לתעוקת חזה לחץ שמקרין לפעמים גם אל היד השמאלית, ללסת ולבטן', אלא שלא נמצאו, לאחר בדיקות אלו, שום סימנים לחסימות בעורקים הכליליים.

בדומה למצבים בהם האדם עובר התקף לב, גם באנגינה מיקרו-וסקולרית נגרמים כאבים חזקים בחזה. תופעה שבדיקות אבחון סטנדרטיות לא עולות עליה. הבדיקה הרגילה מגלה שקצב הלב תקין וכאמור לעין אין חסימות בעורקים הכליליים הראשיים המספקים דם לשריר הלב [מקור]. הכל תקין והאדם חולה וההתקף שמסיבתו פונה לבית החולים שב ולא מוצאים דבר.

בעיות כלי דם זעירים עלולות להשפיע על לפחות שליש מהחולים עם אנגינה אך עם עורקי הלב שלהם בריאים ולא חסומים.

[מקור], לא יזכו לטיפול, כי לא מוצאים דבר.

כשמתבוננים אל תוך שריר הלב

הכאב של אנגינה מיקרו-וסקולרית נוצר על ידי עווית בעורקים הזעירים בתוך שריר הלב, מדובר בעורקים שממלאים תפקיד מכריע בוויסות אספקת הדם ללב מסביר חואן קרלוס קסקי, פרופסור למדעי הלב וכלי הדם (Juan Carlos Kaski, Professor) [מקור].  בגלל העדר גמישות שמונעת מהם להתרחב ולהגדיל את זרימת הדם כתגובה למתח, או שילוב של שניהם. תופעה זאת מכונה אנגינה כלי דם-כלי דם (microvascular angina) היא נושא מאמרי זה [מקור]. אם לא די בכך, פרופ' קסקי מוסיף ומסביר כי: "למרבה הצער, כלי הדם המיקרו כליליים האלו אינם נראים עם בדיקת אנגיוגרמה ולכן קרדיולוגים לא תמיד חושבים עליהם כמקור לכאבים בחזה של המטופל" [מקור].

היצרות העורק עקב היווצרות פלאק באנגינה רגילה. העורקים הכליליים הם כלי הדם המספקים דם עשיר בחמצן ללב. כאשר הם נסתמים עם משקעים שומניים הנקראים פלאקים כתוצאה מאבדן גמישות העורקים שבעיית הפלאקים הולכת מחריפה כל הזמן או שהם סובלים מלחץ קיצוני, הם הולכים ומצטמצמים ברוחבם, ומכאן נוצרים כאב שכיח שפועם בחזה – אנגינה פקטוריסAngina Pectoris תְּעוּקַת לֵב או תְּעוּקַת חָזֶה עליה חומר רב ברשת. נושא מאמר זה נשען על סמפטומים דומים שהשורשים שלהם שונים לגמרי מהמוכר ומתוארים כאן. מקור האיור בצילום מסך מ "Microvascular angina" כאן.

פרופ קולין' Professor Colin Berry  מבקש לקרב את הנושא לקהל הרחב בתארו את מערכת כלי הדם האלו כעץ על ענפיו וזרדיו. עורק הלב הראשי הוא גזעו כשהענפים הקטנים והענפים היותר קטנים הם כלי הדם הקטנים אבל הזרדים הם כלים הדם הקטנטנים שבלב נושא מאמר זה הם שנפגעים. בדיקות הדמיה יכולות להראות את מצבו של הגזע ואפילו את מצב הענפים, אך הענפים הקטנים והזרדים אינם נראים לעין האדם. כאן מתחילה בעייתו של מי שחווה תעוקת חזה [מקור].

אספקת דם עורקי ללב (אדום) מקור האיור ויקיפדיה

אבחון אנגינה מיקרו-וסקולרית

"כאשר המיקרו-כלי דם האלו לא מסוגלים להתרחב (להיפתח) בשל אובדן גמישותם הדבר מאפשר זרימת דם מוגברת, למשל בזמן פעילות גופנית או בזמנים של לחץ נפשי וחרדה, אז הם נכנסים לעווית (כיווץ חמור) ומיותר. כיווץ כזה מפחית את זרימת הדם לשריר הלב, גם כשבאמת בהווה בפועל אין חסימות בעורקים הכליליים הגדולים (מחלת עורקים כלילית) מסביר פרופ' קסקי [מקור].

גם אם קרדיולוגים מאבחנים את המצב בצורה נכונה, הם סוברים לעיתים קרובות שהמחלה נוטה יותר להשפיע על נשים מאשר על גברים, וכי מדובר ב"שפיר". הבעיה שחולים רבים עם תעוקת חזה שעוברים ניתוח להסרת חסימת העורקים הכליליים עדיין חווים כאבים בחזה לאחר מכן. זאת שגיאה נפוצה מאחר ש"בדרך כלל חושבים שאנגינה (Microvascular angina) נגרמת בעיקר בגלל היצרות העורקים הכליליים הגדולים", נושא זה שב ועולה גם מדברי פרופ 'שימוקאווה (Prof. Shimokawa). "עם זאת, גם לאחר טיפול בעורקים אלה באמצעות סטנטים או ניתוח מעקפים, כ -40% מהחולים עדיין יחוו כאבים בחזה, דבר זה רק מאשר ומוכיח לדבריו, שבעיות בתפקוד לקוי של כלי הדם שכיחות יותר משרופאים מבחינים [מקור].

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי הנודע The Lancet ודווח עליו ב-South China Morning Post, חושף גורם חדש שתוקף את דופנות כלי הדם הקטנים בגוף – מה שעשוי להוביל לכשל איברים. נושא המיקרו-סירקולציה הוא מחזור הדם בכלי הדם הקטנים ביותר בגוף שב ועולה. "לפי מה שאנחנו רואים מבחינה קלינית, מטופלים סובלים מבעיות בכל האיברים – בלב, בכליות, במעיים, בכל מקום", הוסיף פרנק רושיצקה (Frank Ruschitzka), מחבר המחקר מבית החולים האוניברסיטאי בציריך. לפי ממצאי המחקר, זו אחת הסיבות שמעשנים ואנשים עם מחלות רקע הפוגעות בתפקוד שכבת האנדותל של כלי הדם, מוצאים עצמם כמו מספר מקרים שנחשפו בישראל במצב של התרסקות האבר למשל, הכליות. מה שהפתיע ועלה במחקר זה שהגורם ההרסני שתוקף את המיקרו-סירקולציה או את דופן האנדותל של כלי הדם הקטנים הוא נגיף הקורונה, הדגיש רושיצקה. "חולים רבים סבלו מאי ספיקת כליות חריפה, נזק לאיברים וקרישי דם מסתוריים", אמר. בהתאם למסקנות המחקר, החוקרים ממליצים על טיפולים נוספים לחולי קורונה עם מחלות רקע שפוגעות בכלי הדם לאזן את שכבת האנדותל [מקור1, מקור2].

יש לדעת כי ההומוציסטאין אשר מגיע מתזונה, בעיקר מיתר חלבונים מהחי, מבשר, ביצים ואפילו מדגים הוא בעל תכונה גרועה שמאיימת להרוס ופגוע בתפקוד תאי האנדותל ובכל הנקשר בהפעלת טסיות וקרישות דם. ההומוציסטאין מתחמצן מייד- נכנס לאוטואוקסידציה autooxidation – יוצר חומרי חימצון רבים אלו רדיקלים חופשיים שפוגעים בציפוי הדופן הפנימית של העורקים – הציפוי הזה הוא האנדותל.

הומוציסטאין הוא כימיקל שפועל בדם ומי שתורם לסתימת כלי דם המובילים אל הלב אבל, גם בכלי הדם שבמוח בצנרת הכליות, והוא אחד הגורמים שמחבלים והורסים את דופן המעי ואת הדפנות העדינות של ענפים עץ הדם היותר קטנים הזרדים שבשריר הלב, הם כלים הדם הקטנטנים שבלב. דיפונקציה = תִּפְקוּד שלילי, כגון תוצאות לא־צפויות, לא מכוונות ולא רצויות של  האנדותל – עליהן מדבר גם פרופ' פרנק רושיצקה שהוזכר לעיל, והגרוע  מתחיל עם החמצן הפעיל ROS. Reactive oxygen species) ROS) מהרדיקלים המחמצנים המזיקים ביותר והעיקריים שנוצרים בדם. אבדן גמישות העורקים המובילה לדלקת העורקים, וטרשת עורקים ואבדן גמישות העורקים הוא שעומד מאחרי הכאב של אנגינה מיקרו-וסקולרית בו פתחנו את המאמר. נושא הפגיעה באנדותל שב ופוגע כמעט בכל המחלות הכרוניותאם לא בכולן. נושא זה מצביע בהכרח אל התזונה. הקריאה השבה ועולה לבחון את מדדי ההומוציסטאין בגוף נותרת ללא מענה.

למאמרי – הומוציסטאין, ויטמינים ומניעת מחלות כלי דם

בתנאי לחץ חמצוני, נקרא גם "עקה חמצונית", מצב בו הרדיקלים החופשיים מכריעים את המסלול. בתהליך זה הנזק רב. זה הרגע שמתחילים לדון כולם במזיקים העיקריים שהם הרדיקלים שיש במרכזם אטום חמצן, שהם סוגי החמצן הפעיל ROS. חשוב לדעת, שבאטום חמצן יש שני אלקטרונים בלתי מזווגים בקליפה החיצונית, שנעים באותו כיוון במסלולים (orbitals)  מקבילים,  כך שניתן לראותו כרדיקל חופשי כפול. נניח לאלו כאן רק אוסיף כי דלקת וטרשת עורקים ואבדן גמישות העורקים שכמעט כל המחלות הכרוניות עומדות מאחריהם. נקשרים ב- NO – תחמוצת החנקן (עלי חרדל, רוקט) עליו חיברתי מאמר עומק שנמצא כאן.

גם תחמוצת החנקן NO וגם ROS הם מודולטורים חשובים לטונוס כלי הדם כשהארכיטקטורה והאינטראקציות של הדבקה בין לויקוציטים, טסיות דם ואנדותל כלי הדם אף הם נקשרים] בהם. [מקור

מצער ביותר לשוב ולדעת כי השומרים מאכזבים, מה שרוב החוקרים מסרבים לעשות זה משהו בסיסי ופשוט – לחקור ולשאול מה הם מקורותיו של ההומוציאסטין והתשובה שבה ועולה ונרשמה למעלה – כולם יכולים לדעת זאת. הומוציאסטין מחומצן שמגיח מחלבון מהחי – הוא הבעיה. בעיה שקל לפתור ללא תרופות. מה שמחשיד ומעורר שאלות לגבי הגישה הממסדית עצמה.

נאטו NATTO מזון על להגנה על דופן הצנרת במיוחד על רירית המעי. מספרים שהנסיך שוטוקו: שחי ביפן בתחילת המאה השביעית, סייר בעמק האומי ונח בכפר וראדו, האזור המפורסם בגידול פולי סויה ביפן. הנסיך נתן לסוסו כמה פולי סויה, עטף את שאר פולי הסויה בקש אורז ותלה אותו מעץ שהונח על גב הסוס. למחרת הפכו פולי הסויה לנאטו האגדי, שהנסיך טעם, טבל במלח, ואהב אותו מאוד. לאחר מכן  תושבי העיירה שבו על צעדיו והכינו הרבה מאד נאטו, ואף שינו את שם הכפר ל- Warazuto Mura ("כפר גלישת קש האורז"). נאטו הינו מאכל המופק מפולי סויה שעברו תהליך של התססה. מאכל יפני מסורתי הקיים למעלה מ-1000 שנה. הפופולריות של המאכל עלתה בעקבות תרומתו הרפואית הגדולה למעיים. לדוגמא נהוג לחשוב כי הוא מונע התקפי לב, שבץ מוחי, דלקת בריאות, גרדת, אבדן ראייה וסרטן וכל זאת משום שהוא מחזק את צנרת העיכול. הסיבה העיקרית לתכונות המרפא המיוחסות למעדן הזה, היא העובדה שבשעת התסיסה נוצרים אנזימים, ויטמינים חומצות אמינו ועוד תוצרים בעלי ערך תזונתי חשוב. כל אלה מעניקים לנאטו את היכולות הרפואיות והבריאותיות שלו. נאטו מכיל ויטמין B12, שחסר בתפריט של צמחונים, ולכן מתאים למתנזרים מבשר.

איך מטפלים בבעיה קשה זאת ללא תרופות?

אני לא מדבר על שלביה הקשים ביותר של המחלה. בהם יש לטפל באופן ישיר וייחודי בהתאם למצבו האמיתי של החולה. צמחונות או טבעוניות הכרחית כתרופה כוללת לדעת רבים. אני לא מדבר עליהם במצב הכללי, רק ממליץ לעבור (אם הגעת לגיל 50) לתזונה חלבונית מאוזנת כלומר לא לעלות על 45 גרם חלבון ליום. להפחית ולגוון את מקורות החלבון. פולי הסויה הוכחו בניסויים רבים כמיטיבים עם מערכת כלי הדם. פעמיים בשבוע כדאי לשקול שימוש במנת החלבון בתפריט שלך, שמקורה מהם. ואשר לנושא תחמוצת החנקן. התקשות האנדותל מפחיתה את ייצור תחמוצת החנקן (Nitric oxide – NO), בגוף מה שמקדם בשלב זה החמרה נוספת.

מקור האיור צילום מסך מ- כאן
מסלולי איתות תוך תאיים של- VEGF-A (גורם גדילה באנדותל של דופן כלי הדם A) / VEGFR2 (קולטן VEGF 2). עם הליגנד, VEGFR2 נראה ממעמל ומפעיל הקולטן טירוזין קינאז. זו ההפעלה שגורמת לזירחון של התחומים התוך תאיים. מכאן יכול להתחיל מסלול הפעלה של מסלולי איתות אחדים. נתחיל במסומן באיור למעלה מהאמצע ימינה (ירוק, כתום, כתום) רמות הסידן התוך-תאיות עולות באמצעות הפעלת PI3K (פוספוטידילינוזיטול –3 קינאז – באיור בעיגול כתום) / איתות זה מפעיל סינתזה של תחמוצת החנקן האנדותל (eNOS) באמצעות קשירה של קלמודולין (CaM) וזירחון ישיר, שמוביל בעקבותיו לייצור NO מוגבר. מסלול שני מסומן באיור למעלה ממרכז שמאלה:
איתות VEGFR2 מפעיל גם PLCγ (פוספוליפאז C גמא – באיור למעלה הוא מופיע בעיגול בצבע ירוק צבאי), הממיר פוספוטידינינוזיטול 4,5-ביספוספט (PIP2
– באיור קרוב לאמצע בקצה החץ המעוגל) לדיאצילגליצרול (DAG) ולאינזיטול 1,4,5-טריספוספט (IP3 – רשום על הרקע הלבן, למעלה, מעל קצה החץ המעוגל). IP3  יכול גם לתווך עלייה בסידן תוך תאית, ואילו DAG יכול להפעיל PKC (חלבון קינאז C – באיור למעלה, במסלול שבצד שמאל, בעיגול הכתום). יעד אחד במורד הזרם של איתות PKC, באמצעות MAPKs (קינאזות חלבון המופעלות על ידי המיטוגן – באיור בעיגול שבכחול כהה) הוא פוספוליפאז A2 (PLA2), וזה מוביל בסופו של דבר לרמות הגבוהות של הפרוסטציקלין (PGI2). שניהם PGI2 ו- NO מתווכים של פעולות רבות הקשורות במכלול ההשלכות הביולוגיות של איתות VEGF, כולל חדירות כלי דם משופרתהרפיית כלי דם, והישרדות האנדותל. אלה עשויים גם לעכב את ההשפעות של מתווכים אשר מכווצים כלי דם כגון ET-1 (אנדותלין -1). אנדותלין הוא פפטיד מכווץ כלי-דם, המכיל 21 חומצות אמינו שנוצר בתאי האנדותל לאחר ביקוע של הקודמן (precursor) שלו, big ET-1, המכיל 39 חומצות אמינו, על ידי האנזים ECE או endothelin converting enzyme, הנמצא על פני הממברנה של תאי האנדותל [מקור]. יודגש כי הפרשת אנדותלין מעוכבת על ידי NO כפי שנתן לראות באיור הנפלא שמובא כאן, במסלול לצד שמאל ושמקורו בצילום מסך מהמאמר המעמיק: "Mechanisms of VEGF-Inhibitor Associated Hypertension and Vascular Disease" – כאן

מחסור בייצור עצמי (סינטזה) של תחמוצת החנקן מביא להתכווצות תאי השרירים החלקים – הוא שעומד במרכז הבעיה שאנחנו מבקשים לפתור.

[מקור1, מקור2, מקור3]. בדופן העורקים, מתחת לתאי האנדותל (שחלקם כבר נפגע) שוכנת לה שכבה נוספת היא של שרירים חלקים. היא שמניעה את נוזל הדם בצנרת בהתכווצותה ובשחרורה – שכבת שרירים זו בהעדר תחמוצת חנקן מתכווצת וכך דופן העורק מאבדת את גמישותה בצורה כרונית וחריפה ובהמשך זו גוררת את ההתכווצות הכללית שמסכנת בריאותם של כלי הדם והלב שבנוי משריר חלק כמותם [מקור1, מקור2].

מחסור ב- NO הוא גורם עיקרי התורם להפרעה בתפקוד האנדותל, המתרחש במגוון הפרעות מטבוליות, כולל סוכרת, יתר כולסטרולמיה, יתר לחץ דם, אי-ספיקת כליות, תעוקת חזה מיקרו-וסקולרית עישון טבק ומלריה

[מקור].

האנדותל שולט על טונוס השרירים החלקים שבכלי הדם על ידי הפרשת גורמים מרגיעים ומכווצים.

קליפות אננס הם אוצר שרבים זורקים לפח האשפה. בקליפה של האננס נמצא חומר משתן נהדר המסייע לנו לסלק עודפי נוזלים מגופנו במצבי בצקת בלי להעלות את הקריאטינין-אני מדגיש זאת: מבלי להעלות את רמות הקריאטינין בגוף כנוהגן של תרופות הממסד שממליץ בצדק מבחינתו, ליטול תרופות משתנות. רוב התרופות המשתנות אם לא כולן מבטיחות טיפולי עומק ברבות הימים זה טוב למי שרואה בהרס עצום שבא לידי ביטוי בגללן בפועל במדדי ה- GFR. תרופות משתנות מורידות ואף מביאות לחסול של ה-GFR זיכרו שחיסולו לדרגות מתחת ל-10 אומר דיאליזה. כדאי לכן לחשוב על אפשרויות טבעיות שנחשבות בצדק טובות יותר. לחומר המשתן שנמצא בקליפת האננס, קוראי המאמרים שלי (ירון מרגולין) יודעים כבר, קוראים לו ברומליין. הברומליין נמכר גם כתוסף מזון בקפסולות. בנושא זה יש להכיר את התיק הרפואי – טרם נטילתו. אכילת קליפות אננס או יצירה של קמח קליפות אננס אינה מזיקה. אז איך אפשר לאכול קליפות אננס ולהבריא? רוצה לדעת כיצד להכין מזון כתרופה ביתית יקרה מקליפת האננס שרוב האנשים זורקים לפח האשפה? כאן

ברדיקינין פפטיד וזו-אקטיבי vasoactive (כלומר מכיל חומרים בעלי השפעה מגמישה על כלי הדם, ו/או שמשנים את קוטר כלי הדם לטובה). הם מה שהרופאים מחפשים כתרופה, במיוחד במצבי תעוקת חזה בכלל – ותעוקת חזה מיקרו-וסקולרית ויותר מכך לאחר התקף מסכן חיים או ניתוח שצוין למעלה שכביכול לא צלח, האדם עובר התקף שני אחריו כי הבעיה תעוקת חזה מיקרו-וסקולרית לא זוהתה. על-ידי גרימת שחרור של תחמוצת החנקן, פרוסטציקלין (ראו PGI2בצד שמאל, באיור השני מכאן למעלה, שמראה מספר מסלולים ליצור גורמי הגמשה לדופן העורקים) ו/או גורם היפר-מקוטב מהאנדותל (hyperpolarizing) הצנרת מתגמשת והאדם הנמצא בסכנה לתעוקת חזה מיקרו-וסקולרית זוכה בהגנה. יש לזכור כי חומרים זעירים ומזינים נמצאים ומעודדים את הגמשת דופן העורקים בטבע, בתפריט זמין.

למאמרי – תחמוצת החנקן (NO) כיווץ תאי האנדותל, מחלות כרוניות קשות – ודרכי ריפוי חדשות

למאמרי על גמישות העורקים – עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

עלי החרדל, חסה, ומיץ אבטיח מעודדים את ייצורו של הברדיקינין בגוף.

אבל אם עומד לפנינו אדם שעבר התקף – וסובל מבצקות או שמדד הטסיות אצלו גבוה התמונה משתנה ויש לשקול נטילתו של הברומלין כתוסף (500 מ"ג ויותר) אבל רק בצורה הפשוטה, הטבעית והיעילה אין בו סכנה – המוצר שתכינו בבית הוא שימצא לכם ללא תסמינים – כפית קמח קליפות אננס וגבעול בבקר ואחת בערב עוד על כך כאן

חומצה פולית, ויטמין B6 וויטמין B12 מפחיתים את כמות ההומוציאסטין בדם. ומשמשים כלי עזר מרכזי בתיקון הבעיה ובמניעתה.

מזון נוסף שמסייע להגמשת האנדותל שמכסה ועוטף את דפנות העורקים קיים:

תורמוס, צרור מעלי גרגר הנחלים, עלי דלעת, גם מנת כרוב ואצות מטפלים בדופן העורקים, במיוחד בתאי האנדותל. בהמשך הם מסייעים בהפחתת יתר לחץ דם ומבלי לייצר נזקים או פגיעה באנדותל.

עד כאן, על רגל אחת ובאופן כללי מה ניתן לעשות כדי שלא להגיע לתחלואה מיותרת. כדי להימנע מנטילת תרופות…

תעוקת חזה מיקרו-וסקולרית (אנגינה פקטוריס/ Angina Pectoris) היא תסמונת שמתבטאת בכאבים, לחץ ואי-נוחות בחזה. לעתים הכאבים מקרינים לכתפיים, בין השכמות, לזרועות וללסת, ולעתים קרובות יופיעו גם קוצר נשימה והזעה. מקור האיור ויקיפדיה

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    על הנקמה ודמימותיה

    If you have any questions left –

    I'd be happy to answer any questions.

    For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

    Recent Articles

    Kidney Failure Taming the Rogue Kidneys Vital Information

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

     לחלק השביעי – על האצות והפוקוקסנטין

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    מזונות גבריים ובטן שטוחה

    שלושת המיצים

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'

    נשלח ב כללי
    One comment on “תעוקת חזה מיקרו-וסקולרית
    1. Merilyn Treadwell הגיב:

      Excellent blog here! Also your website loads up fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my site loaded up as quickly as yours lol

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *