קל לנקות את הכבד

פרנצ'סקו מסינה – Francesco Messina
1992 בשנת -Pugile 1956 הוא שב לנושא המתאגרף והכה את העולם בתדהמה עם המתאגרף שעיצב בשיש – כולם בהשראת המתאגרף של ליסיפוס
כיום הפסלים של פרנצ'סקו מסינה מוצגים במוזיאונים מפורסמים ברחבי העולם: בברן, ציריך, גוטנברג, אוסלו, מינכן, פריז, ברצלונה, ברלין, סאו פאולו, בואנוס איירס, ונציה, מוסקבה, סנט פטרבורג, וינה, וושינגטון, טוקיו – צילם ירון מרגולין.

מתלבטים מה לעשות עם עייפות כרונית – קראו את המאמר הזה – מתקשים לישון בלילה – מחשבות טורדניות תוקפות אותך? ואפילו אם אתם מתקשים לעבור לגיל המבוגר – זה הזמן לעיין במאמר על הכבד – כאן תמצאו אחת ולתמיד את התשובה. הכבד גדוש ודורש ניקוי – איך מנקים את הכבד – קל לנקות את הכבד. כל הסודות והפרטים שרציתם לדעת בדרך אל הכבד ואל הכבד הבריא. "כך עושים כולם," "כך נהוג"… אלו משפטים שגורים שמשקפים חולשה בכבד.

Carracci - Der Bohnenesser.jpeg

קל לנקות את הכבד עם קטניות מש – בציור של אניבאלה קאראצ'י משנת 1580-90, נראה אוכל הקטניות. The Bean eater (Mangiafagioli) is a painting by the Italian Baroque painter Annibale Carracci. in the gallery of Palazzo Colonna of Rome. מקור הציור ויקיפדיה

הכבד אמון על הצד המיוחד שבאדם, אדם שמעז להוציא לפועל את הפוטנציאל הגלום בו הוא אדם בעל כבד מאוזן. כאשר האדם צועד על הקרקע של חייו הוא מאוזן, אבל אם הוא סובל מחוסר הערכה עצמית, מתקיעות, או שהוא מתוסכל, מוקף אויבים צרי עין גם בעל פנטזיות וחלומות בהקיץ משתקפת בכבד בעיה.  הכבד הוא אבר חזק אבל כשהוא קולט חולשה והעדר יוזמה, ויותר מכך שכושר ההנאה שלך מהחיים יורד: מרירות, תסכול ולעתים צער עדיף עליה הוא מתכווץ בתוכו. כך עושים כולם הוא משפט שלא משכנע את הכבד שלך. הביטוי העצמי שלך, כך אני רוצה לעשות – אלו מחשבות ורעיונות שמיטיבים עם הכבד. אם לבך מושתק העצמי שלך שותק מסיבה שכך עושים כולם, כשהכבד שלך תופס אותך כאדם שקורס ועמו גם הוא קורס. יש לדעת שהמצב גם פועל להפך. מחלת הכבד מביעה לחוסר אונים שמוצף כתגובה גופנית: חולשה היא תופעה מוכרת בהחלשות הכבד. כבד שיורד ברמת התפקוד שלו יכול להביא אותך לעליה בלתי מוסברת במשקל, כאבי מפרקים, אקנה, בעיות עור, עייפות, כולסטרול גבוה, מורל נמוך, חרדות או סתם הרגשת נפיחות ודלקות, כול התופעות הללו משקפות כבד גדוש ושומני. כבד שומני גם מביא אותך למצבי תקיעות, להצהרת כוונות שאין אחריה תוכנית או סדר יום לפעולה ומימוש עצמי. כבד חולה מוליד חוסר הערכה עצמית, העדר ייחוד, שאיפה לסדר, הזדהות עם עלובי החיים גם  תוקפנות, תסכול והעדר מתינות לצד אשליות של גדולה, מגלומניה ולמקוריות מזויפת הנשענת על העדר יופי אמתי ומשפטים שגורים כגון: "כך נהוג" ו"כך עושים כולם." ובנוסף לכל הוא מגיע אל המחשבה שלך גם היא מתחילה להיות דומה וחסרת סדר נעה במעגל ומטרידה את מנוחתך.

Liver 01 animation1.gif

הכבד – מקור האיור ויקיפדיה – כאן

הכבד נמצא בין הסרעפת לקיבה בצד ימין של הגוף, מאחורי הצלעות. הוא משמש מעין תחנת מעבר בין מערכת העיכול לבין מחזור הדם וממלא יותר מ-500 תפקודים שונים בגוף. משימתו העיקרית נקשרת בפינוי רעלים. הכבד מווסת את רמות החומרים המגיעים לדם ממערכת העיכול, דרך התזונה שלנו, ובמקרה שלפנינו מוטל עליו לפרק את ההחומרים הרעילים שבתוך האוכל שלנו לפני שיתפזרו בשאר חלקי הגוף ויטנפו את זרם הדם ואחר כך את הנוזל הבן תאי שבתוכו חיים תאי גופנו. זו הסיבה לכך שבכל רגע ורגע קרוב לשמינית מנפח הדם נמצאת בכבד. הדם חייו להיות נקי. בנוסף לכך הכבד משמש גם מחסן אגירה שמשחרר חומרים למחזור הדם. כשמתעורר צורך באנרגיה הכבד משחרר שומן (חומצות שומן ושומנים ניטרלים) שממנו הגוף מייצר אנרגיה [מקור]. בין השאר חומרי מתכת כמו נחושת או ברזל – שנדרשים ליצירת תאי הדם האדומים, גם וויטמינים, כגון ויטמין A, ויטמין D או B12. בנוסף, הכבד אחראי על ייצור המרההמרה נחוצה לפירוק שומנים והרחקת פסולת מהגוף, ייצור כולסטרול, המרת עודפי סוכר לשומנים ופירוק שלל מולקולות אורגניות, ביניהן רעלים ותרופות [מקור]. הכבד מהווה מרכז ליצירת פקטורי קרישה כמו פיברינוגן, ושומר על איכות הדם. דטוקסיפיקציה פגיעה בכבד הווה אומר הצפת הגוף ברעלים.

הכבד הינו האיבר השני בגודלו בגוף (אחרי העור). ערנות, צלילות דעת כולן משקפים כבד שפועל כהלכה, וחיים מלאי אנרגיה, איזון הורמונלי, שינה טובה, מצב רוח מרומם ומעור נקי ללא נגעים. 

   הסינים מקשרים את הכבד ע הדמיון, להיות בעל כבד מאוזן אומר להיות מסוגל לדמיין בעיניי הרוח. כוח הכבד הוא אש חיים. כוח שמשמש כחומר גלם שיש לממש אותו, כמו גולם העומד להיות פרפר ובשיאו יהפוך הגולם לפרפר, האדם משול כאן לזחל הוא נקרא להסתכל על הכתפיים ולשים לב לכך שטרם צימח כנפיים ותוך כדי כך להבין שגם אם טרם היה לפרפר בעל כנפיים מרהיבות הוא עדין מיועד לממש את עצמו מסביר אייל פולטי (מטפל המחבר בין הרפואה הסינית לבין משנתו של רבי נחמן מברסלב).
ביקורת – כשהאדם נחשף לביקורת ובעיקר לביקורת מבזה הכבד שלו יורד לתת תפקוד וכן האדם הביקורתי. כדי ללחום בביקורת יש להסתייע לא רק בשכל ישר ומעבר אל דיבור לא אלים גם בתזונה מחזקת כבד.

הומרוס (1841) גדול משורריה של יוון העתיקה, שלו מייחסת המסורת את האיליאדה ואת האודיסיאה, מתואר כזמר נודד, עיוור בציורו של ז'אן-בפטיסט אוגוסט ללויר, Jean-Baptiste August מוצג כיום Leloir (1809-1892) בלובר, פריס.

תרצה לדעת עוד על הביקורת והביקורת המבזה – בהחלט חומר חשוב לחיים מיטביים – מאמרי בנושא זה ממתין לך – כאן.

התודעה השלילית – נושא חשוב ביותר שנקשר בכבד. במאמרי על התודעה השלילית אני חושף בפניך את כל הסודות של מערך מוזר זה. מחשבה אזוטרית שפולשת למחשבה שלך ומקלקלת כמעט הכול. "שדון" משתולל מכונה התודעה השלילית במאמרים רבים. התודעה השלילית מתוארת לפעמים כירח שחור – ענן מחשבתי שיורד עליך ומשתלט על המרחב החושב ומייצר בו מחשבה החוזרת על עצמה כתקליט שבור. אופן זה של "מחשבה" וגוזלת ממך את שלוות הנפש והורסת את יכולתך להירדם. התופעה הזו מקשה מאוד על החיים. היא יושבת על כבד מוחלש שנמצא בתת-תפקוד. המלחמה בתודעה השלילית מוכרת לכול מי שהגיע לתת – תזונה ובעיות קשות בארגון מזון כולל אנורקסיה ובולימיה. כדי להילחם בתודעה השלילית יש לחזק את הכבד ולמרבה הצער ה"שדון" הוא סמלה של התודעה השלילית יבוא ויציע לחזור להרגלי האכילה המורידים את הכבד מתפקוד מלא ומגונן לתת תפקוד.

בדמימה שריר הלונגיסימוס השמאלי מתכווץ ופעמים רבות יוצר כאבים בגב האמצעי והעליון.

מסקרן אותך לדעת עוד על התודעה השלילית – הכל – כל מה שבאמת חשוב לך לדעת נמצא כאן.

File:Jacob Jordaens - Meleager and Atalanta, 1620-1650.jpg

Meleager and Atalanta Jacob Jordaens 1593-1678. היא שלא רצו בה ראשונה הייתה לפגוע בחזיר.  אובידיוס, הגדול, המשורר הרומי יוצר המטמורפוזה – פובליו אובידיו נאסון מספר כי דיאנה הזועפת שלחה חזיר ענק להרוס את האזור של קאלידוניה. זאת כעונש על שהמלך הזניח את הקורבנות המובטחים לה. המלך יצא להגנת האזור המאויים וארגן את כל הציידים הטובים ביותר של הממלכה, כדי להרוג את החזיר הזה. ברוב כוחו ופראותו, חמק החזיר מכל אלו שניסו לצוד אותו ואף הרג רבים מהם. לבסוף, התקבצו גיבורים רבים ובהם הייתה אטאלנטה, דמות במיתולוגיה היוונית שידועה בעיקר בכישוריה כציידת – ציידת אמיצה גם היא שאפה להרוג את החזיר, אבל רבים מהגברים התרעמו על צירופה של אשה לקבוצתם, לא כן מלאגרוס שחשק בה, וקם להגן על זכותה. מלאגרוס שכנע את הבחורים לקבלה. רצה הגורל ודווקא היא זו שירתה בחזיר ראשונה חץ – וכיון שהיא הייתה הראשונה שהקיזה ממנו דם הייתה זו שזכתה בעורו ולאחר שמלאגרוס הרג אותו בעזרת חניתו. היא שלא רצו בה ראשונה הייתה לפגוע בחזיר – לפנינו קטע מהסצנה הנודעת בשם אטאלנטה ומלאגרוס מאת ג'ורדנס או מלאגר ואטלנטה ליעקב יורדנס או ג'ורדנס – מציירי אנטוורפן הגדולים 1593-1678.. העבודה מוצגת במדריד בפרדו.  Jacob Jordaens 1593-1678. מקור הציור ויקיפדיה.

דטוקסיפיקציה פירושה ניקוי הגוף מרעלים וקרויה גם 
דטוקס, טיהור הגוף מרעלים, הסרת רעלים מהגוף.

הכבד מספק אנרגיה חיונית לגוף, שומר על חשיבה צלולה, נלחם בתודעה השלילית ובביקורת המבזה, הוא מסייע בוויסות העיכול, עוזר לשחרר רעלים ופסולת ומשפר את חילוף החומרים, מאזן הורמונים, ומזין את השער, העור והציפורניים, העיניים והתאים בגוף – למעבר תקין אל גיל המעבר יש לאזן במיוחד את הכבד ולתת אליו תשומת לב מרבית, כך שהכבד יהיה מוזן ומחוזק כראוי.
הכבד כ"זרם-אנרגטי פנימי של האדם" מטפל בעודפי החלבון בגוף. חלבון זקוק לגדילה ולתיקון כל אחד ממרכיבי הגוף, החל משרירים ועצמות וכלה בשער וציפורניים.

הכבד דומה לכובע של פטריה, הוא ממלא את אזור הבטן העליון מימין.
הכבד של האדם נכנס למערכת העיכול יוצר תנאים לתקשורת עם העולם החיצוני ופעילות חיונית. זוהי בלוטה גדולה מאוד אשר ממלא תפקיד דומיננטי בנטרול ההשפעות ההרסניות של אורח חיים אופנתי. מקור האיור ויקיפדיה.

חלבון עוזר גם לייצר אנזימים שמאפשרים למזון להתעכל, מייצר נוגדנים שנלחמים בזיהומים והורמונים שמסייעים לגוף לתפקד ביעילות.
החלבון בריא וחיוני אבל במידה הנכונה, לא בכמויות מוגזמות. הגוף לא מסוגל לאגור חלבון וכשהאדם טורף ממנו יתר על המידה. הכבד נכנס לתמונה במצב זה, ואת העודפים הללו של החלבון הכבד הופך לגלוקוז אבל גם לרעלים שמגבירים את הסיכון לבריאות גם את העלייה במשקל בסכנה לסוכרת ואי ספיקת כליות. כאשר אדם אוכל הרבה בשר אדום (סטייקים, המבורגר וצלעות בכמות שהיא מעל ל 45 גרם חלבון ליום) והרבה ביצים הוא נחשף להרבה חלבונים אלא שהם קשים לכבד. לכבד קשה לעכל את כל השומן, האנטיביוטיקה, ההורמונים והכימיקלים האחרים שנמצאים במוצרים מהחי (בשר, דגים, ביצים, עוף וחלב פרה) לכן, תיקון כבד נקשר קודם כל בצום חי והימנעות מחלבון מבושל ומחלבון מהחי. על צום חי  רשמתי כאן, גם במאמר "צום חי – הוא תרופה טבעית, מדויקת שמחלימה אותך" – כאן.

India - Varanasi green peas - 2714.jpg

האפונה היא פרי – היא מכילה חלבון מעולה – החלבון בה עשיר בכל 9 חומצות האמינו, בהן גם כאלה שמסייעות לגוף להתאושש לאחר מאמץ גופני. ב-100 גרם אפונה יש כ-5.4 גר' חלבון ולמבקשים להרזות – היא מכילה רק 81 קלוריות ל100 גרם. האפונה מונעת סרטן, וסוכרת, הודות לכמות גדולה של סיבים תזונתיים שנמצאים בה. היא מסייעת למנוע סוכרת מסוג 2 גם באופן עקיף, בעזרת נוגדי החימצון שבה כמו הפוליפנול. והויטמינים והמינרלים שקיימים באפונה היא נלחמת במחלת הזיכרון – אלצהיימר, בדלקת פרקים, ברונכיטיס, אוטאוספורוזיס., ואי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית).
אני ממליץ לך לצרוך בצום חיי כ- 100 גרם אפונה כל יום. מקור הצילום ויקיפדיה

חלבון מהצמחים – הדגנים וקטניות מהווים מקור טוב יותר של חלבון ובמיוחד האפונה, הטף והקינואה (דגן דרום אמריקאי ומכיל כאפונה את רוב חומצות האמינו, כלומר חלבון מלא שקל בהרבה לעיכול מזה שבא מהחי והוא גם פחות בשומן מרוב הבשרים), כוסמת ירוקה (כוסמת היא מזון על ותחליף לאלה שרגישים לחיטה, הדגן היחיד שמכיל מוקופוליסכרידים שמעוררים את המערכת החיסונית), חיטת כוסמין אותה ניתן להשיג בארץ כקמח (מכילה כפליים חלבון מחיטה רגילה, יש בה יותר מינרלים, במיוחד מגנזיום ואבץ ו16 חומצות אמינו וחומצות שומן חיוניות), דוחן (עשיר בברזל, מגנזיום, אשלגן, ויטמינים מקבוצת B וויטמין E, מחזק את מערכת העיכול, מגביר אנרגיה מצוין, כי הוא מחזק את הטחול, שהוא סוללת האנרגיה של האדם), ירבוז (שמחזק גם את הריאות) טף (דגן שמקורו באתיופיה – והוזכר לעיל, מכיל סידן, מגנזיום וברזל, אשלגן יותר מאשר ברוב הדגנים. הטף מסייע בהרחקת חומצות המגיעות להדם בעקבות תזונה לקויה) שיבולת שועל  (מכילה יותר שומנים טובים מדגנים אחרים – שומנים של שיבולת שועל עוזרים לרדת במשקל. היא מקור עשיר לוויטמין B קומפלקס, מכילה כולין ולכן גם טובה למערכת העצבים ולחיזוק עצמות) גם שאר הקטניות: שעועית, מש, תורמוס, ואגוזים, זרעים וגרעינים, ירקות ירוקים וזרעים מונבטים. האורז המלא בעל הגרגר הארוך מתאים לקירור הגוף (זכרו אורז בעל גרגר קצר – מלא כמובן מקרר והבסמתי מייבש ומתאים לכן לאלו הסובלים מליחה, רטיבות פנימית ונזלת).

לחיזוק כבד יש לאכול:
תפוחים
, מש, פולי אזוקי (אסורים לחולי כליות), אפונה, שעועית, טופו, וכוסמת ירוקה – על יתרונות הכוסמת הירוקה אפשר לקרוא כאן. שומר, זרעי פשתן, שעועית אדומה, שחורה, פולי סויה, שיבולת שועל, זיתים, זרעי שומשום, אפונה יבשה, זרעי חמניות, בטטות, שיבולת שועל, פולי סויה, נאטו, טופו, ירקות ופירות אדומים גם תרד. התרד מסייע בניקוי הכבד בזכות יכולתו לעודד את פעולתם של אנזימים המפרקים את חומרי הרעל. יש לאכול את עלי התרד בעודם טריים.

תפוח הר – malaccensis  Myrtaceae – Malay Apple. יש שמכנים אותו Syzygium malaccensis הצמח גדל בתאילנד, מלאיה, אינדונזיה וויטנאם. מגדלים אותו גם באיי האוקינוס השקט: בהוואי, בצפון-מערב פסיפיק. האינדונזים צורכים את פרחי העץ בסלטים ובגיאנה למשל מבשלים אותו בכדי להכין ממנו סירופ. לתפוח ההר צבע אדום כהה. הפרי בשרני לבן בעל מרקם שמזכיר אגס (אך פחות מתוק מתפוח). מה שחשוב לנו זה שבכוחו של פרי ההר הזה הmalaccensis  לעכב את המסלול הקלסי של מערכת המשלים, היא חלק מקו ההגנה הראשון של הגוף. הוא ידוע בתכונותיו נוגדות הדלקת ומשתמשים בו ברפואה המסורתית לריפוי פצעים במערכת הצנורות של הגוף.

אני מזמין אותך לקרוא במאמרי

רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות? – להקליק כאן

התפוח עשיר בסיב תזונתי מסיס הנקרא פקטין. סיבים מסיסים סופחים מים במעי הדק והופכים לג’ל הלוכד חלקיקי שומן, כולסטרול וסוכר ועל ידי כך מונעים את ספיגתם. בנוסף הם מגבירים את תחושת השובע ומסייעים לגוף להימנע ממזהמים. תפוח ליום הכרחי בטיפול בכבד שומני.

לציטין ובריאות הכבד

שקעית שומן בתוך הכבד, היא סימפטום לירידה בתפקוד הכבד.  בדרך כלל הכבד מכיל מעט שומן, אך יש ובעקבות שימוש יתר באלכוהול, מתרחשת הצטברות מוגזמת של שומן בכבד. הצטברות זו  עלולה לגרום למחלת הכבד השומני. עם זאת, קיימת היום מחלה חדשה, מגיפה למעשה שנקראת מחלת כבד שומני לא אלכוהולי (NAFLD). מחלת כבד זו שקטה. ובדומה למחלת הכליות (שמתים ממנה, אלא אם כן מצליחים להגיע לטיפול שבולם ומחלים את הכליה – נושא עליו פרסמתי כאן, כאן וכאן.) עלולים בהחלט שלא לחוות תסמינים כלשהם, וזאת גם כשהמחלה מתקדמת. נעה בין פגיעה שפירה למדי עד לדלקת בכבד המכונה סטאטהפטיטיס לא אלכוהולית (nonalcoholic steatohepatitis  – NASH) שהמשכה שחמת הכבד או Nonalcoholic fatty liver disease (NAFLD), שעלולה להתקדם לסטאטהפטיטיס ואח"כ לשחמת ובסופו של דבר לאי ספיקת כבד. הסיבה הנפוצה להצטברות שומנים בכבד היא עודף משקל. מספיקה עליה במשקל של 10% בלבד, כדי ששומן יתחיל לשקוע בכבד. NAFLD מופיע בלמעלה מ-70% מהחולים שנמצאים ב-10% מעל משקל הגוף האידיאלי וכמעט 100% מאלה הסובלים מהשמנת יתר.

כולין (חסה, גרעיני חמניה, בוטנים)  במיוחד פוספטידילכולין, נדרש בהובלת שומנים מהכבד. גם אם רמות הכולין נמוכות, השומן מתחיל להצטבר בכבד וגם מצב זה מוביל למחלת כבד שומני לא אלכוהולי – NAFLD (Nonalcoholic fatty liver disease). רמות נמוכות של כולין מגבירות עוד יותר ובאופן דרמטי הוא מעלה את קצב התקדמות שקיעת השומן בכבד מה שעלול להוביל לשחמת הכבד עקב NASH. הגם שניתן לצרוך כולין ישירות (חסה, גרעיני חמניה, בוטנים) בדרך כלל הכולין נצרך על ידי בני אדם בצורת לציטין (הקרוי גם פוספטידיל כולין),  לכל הדעות תוספת לציטין או פוספטידילכולין עשויה להועיל לצד תפריט תזונה מחלימה שתואר באופן עקרוני למעלה, ומיץ ירוק (חצי ליטר) שמורכב מחסה אורגנית וראש ברוקולי – במיוחד עם הוא מותאם אישית גם ב-NAFLD וגם ב-NASH. לציטין (ביצי דגים, עדשים, חומוס, ברוקלי, נבטי ברוקולי, כרוב, כרובית, תירס, תפוחי אדמה, סויה ונאטו גם שמרי בירה, גרעיני חמניה, לפתית, פטריות שיטאקי, זרעי חרדל, שמן זרעי חרדל,  ואפונה ירוקה, שהוזכרה בהרחבה למעלה ואפילו דג סלמון מצייד) – לציטין  הוא מולקולה שומנית, המגינה על ממברנות התאים ואף מהווה חלק מהם. לציטין מגן על הכבד, משפר את תפקוד הכליות, מסייע בתהליכי הגמשת העורקים ומניעת טרשת עורקים, מגן מפני מחלות לב וכלי דם, תורם לספיגת ויטמין A בגוף ואף מסייע בתיקון הנזקים שגורם אלכוהוליזם לכבד. כמו כן לציטין הוא מקור פנטסטי של כולין, מגן המוח והזיכרון.

למאמרי על הלציטיןכאן.

 

ירון מרגולין – קו ההגנה הראשון נחלש ומייצר מחלות ניווניות קשות שקשיות העורקים בבסיסן – תהליך ההחלמה מתחיל בהגמשת הצנרת מחדש – תהליך זה מתעצם בעזרת – תמצית זרעי ענבים – (שעוברת דרך מחסום הדם-מוח ומחזקת את מערכת העצבים) במינון של 500 מ"ג לחולים באנמיה מסיבה זו גם כוס יין אדום נטול סולפיד – לצרוך במשך 3 חדשים. כמות זו יכולה לשנות את כל משק הברזל בגופך, ביחד עם תוסף קואנזים קיו-10 מסיס בשומן ופעיל בתוך התאים 400 מ"ג ליום למשך 4 חודשים (כמוסות שמכילות ג'ל, ניתן לקחת מינון מופחת) – ויטמין C 3000 מ"ג  זו כמות מצוינת ויעילה לשיפור זרם הדם – גם להעשיר את ייצור הגלוטתיון בגוף (בו ידובר כאן) הכי יעיל בתוך התאים, ליטול חומצה אלפא ליפואית. ALA 600 מ"ג שמפעילה ייצור אומגה עצמי בגוף ופעילה הן בזרם הדם והן בקרומי התאים. כדי להעשיר אומגה 3 תקינה מומלץ ליטול 2 כפות זרעי צ'יאה ביום (אסורים על חולי כליה) או ליטול 5 כפות שמן זרעי חרדל לאורך היום, כל יום למשך 3 חודשים בכדי להפחית טריגליצרידים בדם 0עוד בנושא האומגה 3 מן הצמחים כאן).  וויטמין E מסיס בשומן, בטוח מאוד לשימוש, בעל השפעה גדולה על מערכת החיסון ונטילתו חשובה במיוחד בגיל המבוגר, אני ממליץ על מינון של 400 יב"ל ליום, אבל רק לחודש וחצי, לאחר מכן יש להתייעץ על האופן שכדאי לך ליטול ויטמין E. כאמור ויטמין E יעיל בקרומי התאים – מונע דלקות (וההמלצה שלי ליטול רק ויטמין E טבעי ומסוג די-אלפא-טורופרול), מסייע לתהליכי גמישות העורקים אבל יש לשקול אפילו יותר ממינון זה למשל 500 – 800 יב"ל ליום של ויטמין E. במקרי האנמיה ובטיפול בהחלמת הכליות הסוררות במצבי אנמיה יש לשקול גם נטילה במינון של 3,200 יב"ל ליום ביחד עם אגוז הפלא ביבהיטקי שיוזכר בהמשך. יש לדעת שויטמין C וחומצה אלפא ליפואית יכולים למחזר ולהשיב לוויטמין E ולגלוטתיון את צורתם הפעילה ובכך להגביר את האפקט של ההחלמה והגמשת העורקים. בנוסף לכך אין הוכחה מדעית לטענה חסרת הבסיס העובדתי, שויטמין C משפיע לרעה על אבנים בכליות! יש להקפיד על נוכחות מאוזנת של מינרל אבץ (עדשים. נבט חיטה אסור לאלו שמשקמים את דופן המעי, חולי אסטמה, אלרגיה ואנמים), מגנזיום (400-500 מ"ג ליום) ושל הקרואטנואידים (מגוון פירות וירקות). אגוז ביבהיטקי (Bibhitaka משווק גם תחת השם Triphala.) אלף מ"ג ליום היא כמות המינימום יעיל בהפחתת חומצה אורית, נוטלים 500 מ"ג פעמים ביום עד להפחתת החומצה האורית (חומצת שתן) בדם משפר את תפקוד דופן המעי הדק ומדדי הכולסטרול בדם עוד על האגוז הנפלא כאן. סיבים תזונתיים – סיבים תזונתיים הם סוד תהליכי החלמה ממחלות כרוניות קשות כולל ניקוי כבד, אנמיה, אי ספיקת כליות, שבץ מוחי, לב, יתר לחץ דם ודלקות קשות. ההמלצה שלי ליטול מגוון של סיבים תזונתיים כאשר כפית פסיליום ליום או 4 כפות כוסמת – הקליפה של הכוסמת הירוקה מכילות פסיליום משובח. ישנם סוגי סיבים חשובים נוספים. אלו נכנסים לרשימת תזונה ייחודית רק על סמך עיון קפדני בבדיקות הדם שלך. חומצה אלג'ית  (Ellagic acid). משמשת לתיקון מערכת החיסון של דופן המעי ולניקוי אבר הכליות מכספית היא אחד הנזקים הגדולים ביותר לכליה. מינון 500 מ"ג. השימוש המוצע הוא ליטול 2 טבליות פעמיים ביום (בוקר וערב). בנוסף לאגוז ברזיל אחד שמכיל סלניום גם הוא מטהר את הכליות והכבד מחומרים כימיים הרסניים. פיטוסטרולים הם מגן רב עוצמה הפועל על ולמען שלמות דופן העורקים, הכוסמת שהוזכרה לעיל, מכילה אותו, אבל יש להוסיפו 2 מ"ג ליום עד שאפשר להשתחרר מעט ממנו. גלוטמין הגלוטמין חיוני למטבוליזם ולתפקוד המוח פרסמתי עליו בהרחבה במאמר  "המגן הגדול על בריאות האדם" כאן. התוסף מצוין בדרך כלל במינון של 500 מ"ג לטבלייה. אזהרה – 1. כשישנה אי-ספיקה כבדית, גלוטמין רק יחמיר את המצב ואת הפגיעה במוח. אין ליטול אותו גם בתהליכי ניקוי כבד
הגם שתוספי תזונה אלו בטוחים לשימוש וניתן ליטול אותם כל החיים [פרט לתוסף ברזל – הברזל מחמצן יש ליטול אותו רק כשהוא קשור לתרכובת אורגנית הכי טוב ליטול אותו מהתזונה, ויטמין A (אסור ליטול כתוסף ויטמין A), ניאצין B3, B2, יוד, סלניום (מותר כתוסף מזון רק עד מינון 2000010000 מק"ג ליום, ויטמין D3 – לאחרון השפעה שלילית כתוסף מזון על ספיגת ברזל משום שהוא מעלה את רמת הסידן בדם – מינון של 2500-8000 יב"ל של ויטמין D3 מחלים אותך ונחשב בטוח לחלוטין רק בצריכה מקרני השמש ועל ידי ישיבה חשופה בשמש בת 15-20 דקות כל יום. הישיבה בשמש חינם ומשפרת את איכות השינה שלך. התוספים עדיפים ביצור עצמיץ ככלל הם אינם יקרים יש לצרוך כל אלו או אחד מהם אך ורק אם רופא שמכיר היטב את מצבכם הרפואי מאשר זאת. הגם שרופאים לא לומדים עליהם החוק דורש להקשיב לדעתם !!! 

כבד נפגע עקב מעבר מתפקיד זוטר לתפקיד פיקודי, עליה בדרוג העבודה לתפקיד ניהולי, העצמת הדימוי העצמי וייחודיותו של האדם מתפרצת עקב אהבה חדשה ומפרגנת, העצמת היופי בסביבת החיים, שפע פתאומי והצלחה טרם עת ולהפך פגיעה בייחודיות, באחריות, ביופי, תסכול בהנהלת חיים, אבדן אמון,  אבדן כלכלי, אבדן ידע, אבדן אב, אבדן של מנהיג דגול, תסכול, רוגז מתמיד, אבדן אהבה ופרדות למיניהן כול אלו מחלישים את הכבד.

כבד מוחלש מורגש כעייפות, חום וכאב בקצות אברי הגוף: כפות ידיים, כפות רגליים ואפילו ככאב ברכיים.

IMG_20190301_192143 – .ירון מרגולין – מייסד לחיצות ההחלמה להבראת הגוף והנפש

אבחון על-פי הלשון – תשישות בכבד מזהים בין השאר על צידה הימני של הלשון

תשישות בכבד מזהים בין השאר על צידה הימני של הלשון (בתמונה למעלה הכבד נראה בצד שמאל – של התמונה הוא צד ימין של הלשון, בצד השני נמצא למעשה אזור האבחון של הטחול) וכאשר לובן העין אדמומי או צהבהב. ציפורניים שבירות מלמדות שהכבד זועק לעזרה. אם כי ציפורניים שבורות מלמדות גם על מחסור בסידן, אבץ או חומצות שומן חיוניות כמו גם על מיעוט חומצה בקיבה.
צואה צפה – צואה שלא יורדת עם המים מעידה על חוסר איון בכבד. פיסות קטנות, צואת גללים כשל כבשה או שפן מלמדת על כבד גדוש ועולה על גדותיו – במצב של צואת גללים יש לנקות כבד מידית, התנקות מרעלים במשך יומיים ! לא עזר כנסו לצום חי 3 ימים – על צום חי – ראו כאן – לגלול לאמצע המאמר וגם אם אינו מותאם בדיוק לשיקום הכבד – הוא יכול לשנות את כל התמונה לטובתך.

למאמרי –

ירקות ירוקי עלים לרוב טובים לבריאותנו, לפעמים הם לא – רוצה לדעת מתי כדאי לצרוך עלים ירוקים? כאן

מחלת הכבד קוראת לאדם לעצור ולחשוב מחדש על חייו, היא באה ללמד את האדם להתבונן אל כנפיו שטרם פרחו והעיפו את כישוריו אל מרחב חייו, לחפש אחר משאלות ליבו למימוש עצמי, להרפות מהפרזה בבזבוז משאבי האנרגיה שלו ולהצליח להניע את חייו אל חזונו.

  • עור צהבהב
  • יובש בפה
  • שתן כהה
  • שינויים קיצוניים במשקל
  • אובדן תיאבון
  • גדילת החזה (אצל גברים)
  • כאבי מפרקים
  • שלשולים
  • רגישות באזור הכבד מלמדים על ירידה בתפקודו של הכבד –

מתוך מחלתם, לומדים אנשים לעבור לחיים שבהם גדלה נוכוחת ה"אני" שלהם בחייהם, לומדים על רצון אישי והבאתו לידי מימוש בשטח, גם על מתינות, סובלנות, רב-תרבותיות ויופי, איפוק או ריסון עצמי מאפשרים לבחון ולהתבונן במיוחד שבאנשים אחרים מבלי להיות מאוימים כי המיוחד שבמתבונן המאופק בא לידי ביטוי, מיוחד אישי המשתלב בזרימה של המיוחד באישיות הזולת בונה חברה אקולוגית מורחקת ממזהמים רגשיים. המיוחד והיפה זורם מבפנים החוצה ותוך כדי התמודדות רגועה של הסביבה עם רצון שהוא רצונם או עם תפקידים מוצלחים והצלחה כללית שלא מאיימת עוד על עתידם.
המחלה שבכבד באה להגיד לאדם פעמים רבות ששאיפותיו אינן גדולות מדי ואסור לו לגמד את עצמו או להתיש עצמו במשימות שמרחיקות את חלומו ממימושו.

Milk thistle – Silybum marianum – Be'er Ya'akov. II.jpg

הגדילן הוא "קוץ חלבי" והחלב שלו פשוט מסוגל להגן וגם לבנות מחדש את הכבד. (חליטת גבעול וזרעים מומלצת כנגד צהבת) אפשר לקחת כמוסה של גדילן מצוי פעמים ביום. אני מעדיף לצאת לטבע ולאסוף את זרעי הגדילן, לכתוש אותם ולהכין מהם תה גדילן להחלמת הכבד.

לחיזוק כבד משתמשים באגוזי ברזיל (3 אגוזים בכול בקר – אגוזי ברזיל נמצאים בראש הרשימה של המזונות העשירים בסלניום. הסלניום מהווה חומר אנטי דלקתי, מסייע לניקוי רעלים ומתכות רעילות שמצטברות בכבד ומשפר את תפקודו של הלבלב. אגוזי ברזיל הם גם מקור טוב לוויטמין B. נוגד חמצון שמגן גם על תאי זרע בפני רדיקלים חופשיים.) בכמוסות מהקוץ גדילן מצוי (2 כמוסות ליום, או בתה שמקורו בחליטה של החלקים העליים של הגדילן וזרעיו. מסתבר שהחלק החלבי שבקוץ הגדילן שהוא "קוץ חלבי" מסוגל גם להגן וגם לבנות מחדש את הכבד. (חליטת גבעול וזרעים מומלצת כנגד צהבת) אפשר לקחת כמוסה של גדילן מצוי פעמים ביום לסייע בניקוי הכבד. בין הדגנים שמיטיבים עם הכבד נמצא את השיפון. הוא מצוין לכבד (דגן טוב לאפיית בצק שאור, מוזמנים לאכול מלחם שיפון) גם ברוקולי, כרוב ניצנים, תה מסרפד, ואצות נורי יועילו לכבד. תה סרפד הוא תרופת פלא. מומלץ לשתות שני ספלי תה סרפד ביום. תה מעלי שן הארי מנקה את הגודש שבכבד לפחות 3 או 4 ספלי תה שן הארי ביום ואל תשכחו את הארטישוק מכונה גם קינרס עלים והלב של הארטישוק, הארטישוק מגביר הפרשת מיץ המרה, מגן על הכבד ומחזק אותו,  מוריד רמת כולסטרול,  מסייע לעיכול ומוריד רמת סוכר. אכילת גבעולים קלופים יומיומית או מרתח עלי ארטישוק ושתית תה ארטישוק ממרתח זה – 3 כוסות ביום הינו בעל השפעה משמעותית על הגנת הכבד ובעל השפעה מחדשת, תה כזה מוריד את רמות הכולסטרול בגוף ואת הטריגליצרידים בדם.

לעצלנים אפשר להשתמש בתמצית ארטישוק(15% צינרין) 500 מ"ג 3 פעמים ביום מועילה מאוד. גם האספרגוס מסייע בהחלמת הכבד.

טיפול בכבד שומני – ירון מרגולין משתמש בלחיצות ההחלמה ומשחה ירוקה, שנשארת באזור הכבד למשך זמן.

גזרים – הגזרים מהווים מקור מצוין לגלוטתיון, נוגד חמצון חזק – חומר אשר בנוי מ-3 חומצות אמינו שונות ויעיל במיוחד בניקוי הרעלים שהצטברו בכבד. בנוסף לכך, הגזרים מכילים גם כמות גדולה של בטא-קרוטן, החומר שעובר בגוף תהליך אשר הופך אותו לוויטמין A. מדובר בנוגד חמצון השייך לקבוצת הקרוטנואידים כמו הליקופן שנמצא בעגבניות ובאבטיח. חומר שהופך במקרים רבים בגוף לוויטמין A ויש לו תפקידים דומים. הוא נחשב נוגד חמצון חשוב שמסייע להעלות את רמות הכולסטרול הטוב, שבכוחו לסלק שומנים מהדם ומחזק את מערכת החיסון. מסיבה זו יש לצרוך גם עגבניות – הגלוטתיון, שנמצא בהן והוזכר לעיל, מנקה את הכבד מכל הרעלנים השונים שהצטברו בו. יש לצרוך פטריות יער – הן יודעות לסלק שומנים מהגוף.
תבליניםכורכום – תכינו משקה כורכום – הכורכום ממריץ ייצור מרה, ממריץ את פעילות הקיבה, משקם כבד, נוגד חמצון עוצמתי, נוגד דלקת וגם נוגד סרטן.
כפית קינמון טחון ליום.

אחת הבעיות שעלי להתמודד אתה בבואי לשקם את הכבד בשקיעת שומן בכבד ובלבלב שמחסלת את תאי הבטא שמיצרים את ההורמון אינסולין ומונעת הפרשה של אינסולין בתגובה לעליית הסוכר בדם, ובו זמנית גורמת לתאים לא להגיב לאינסולין. התוצאה כמובן היא שהסוכר נשאר בזרם הדם, והרי לך עוד רגע התפרצותה של סוכרת (מסוג ‭ .(2‬הרגע בו מנופה השומן בעזרת צום חי עליו אני כותב בהמשך, משחה ירוקה ולחיצות ההחלמה – שקיעתו בכבד ובלבלב לא רק שמפסיקה אלא גם מסולקות כל הטינופות, הדבק והרקב שכבר נתקעו שם – זה הרגע שבו כבר אין סכנה לתאי הבטא שבכבד.

לניקוי הכבד – חוקנים מסייעים בתהליכי ניקוי הכבד מרעלים, אבל שעועית מונגמש היא הדבר בניקוי רעלים. מונג היא השעועית שמסייעת בהורדת לחץ דם גבוה, מטפלת בקיב קיבה ובבעיות השתנה, מכונה גם מש ומנקה את הדם על-ידי הכנסת יותר חמצן. יש להנביט לפני השימוש. כמו כן יש להקפיד על מאכלים אדומים כגון רימון, סלק (סלק הוא כוכב המזונות לניקוי רעלים. עשיר באשלגן, חומצה פולית, סיבים, אנטיאוקסידנטים. הסלק מכיל בטאין, מרכיב בעל יכולת הורדת מדדי הדלקת בגוף, שמגן מפני נזקי כבד. בנוסף, הסלק מכיל בטאציאנין, צבען סגול, שאחראי לתכונות הבריאותיות של הסלק ובעל יכולת אנטי דלקתית, אנטיאוקסידנטית וסיוע בפעילות ניקוי רעלים.), גזר ועגבניה שהוזכו לעיל, גם אשכולית אדומה, ושעועית אדומה, פקעות ורדים, ענבי דוב (בכמוסה של 500 מ"ג), תות שדה, פתל, אוכמניות (האוכמניות הן מזון המתאים לתהליכי ניקוי רעלים, האוכמניות מכילים סיבים ונוגדי חמצון חשובים. הצבע הכחול שלהם מתקבל מפיגמנט ממשפחת הפלבונואידים הנקראים אנטוציאנינים, המגנים על התא מפני נזקי חמצון, מגבירים ייצור גלוטתיון, נוגד חמצון חזק, המיוצר בתהליך מורכב בכבד.), ענבים שחורים וחמוציות. כמו כן יש להיחשף לכמויות גדולות של סלרי ולימון, שתו מיץ סלרי בבוקר ולפני השינה או מיץ לימון מחומם, מעורב במעט מים מינראליים כבר על הבוקר. במהלך היום לחזור על שתיית מיץ לימון (ללא סוכר לבן) פעם אחת נוספות ולתבל את המזון בכורכום. מעט מהפרחים כתושים כשהם מהולים בחלב – יעילים מאוד לכל סוגי מחלות הכבד, הכורכום מוריד דלקות חיצוניות ויעיל בדלקות עיניים. כמו-כן, הוא מסייע לריפוי מחלות מעיים וצרבות ומחזק את כח הראייה. אפשר להשתמש בכורכומין – (300 מ"ג, 3 פעמים ביום) .גם שיבא או לענה משתמשים בטינקטורה וחליטת תה (טינקטורה- 1:5 45% אלכוהול, 1-4 מ"ל TDS) מהעלים והשורשים של השיבא (3 פעמים ביום).

צצים כפטריות אחרי הגשם, – הפטריות מכילות סטטינים שיכולים להוריד את יצור הכולסטרול הרע בכבד – אין כמו הימים שאחרי הגשם בדצמבר-ינואר, כדי לצאת וללקט פטריות ביער ולאכול מהן שטובות למאכל. – מקור הצילום פטריות יבשות – ויקיפדיה.

פתרונות נוספים לחיזוק הכבד (כאשר הצואה צפה): לפזר זרעי פשתן על הסלט, ג'ינסנג (טינקטורה – 1:3 – 305 אלכוהול, 1-2 מ"ל TDS, לקראת השינה) אומגה 3 (בקר וערב), עיסוי כבד, עיסוי כבד עם משחה ירוקה – ולהשאיר את המשחה הירוקה על אזור הכבד כל הזמן ובמשך 30 יום לפחות. לשתות 3 ספלי תה מרווה ביום (או 15 טיפות של תמצית מרווה עם מעט מים – מורידה גלי חום בגיל המעבר לגיל המעבר משתמשים גם בשיח אברהם המוכר גם כוויטקס), כפית ספירולינה בכול יום או שתיית מים שבושלו בהם זרעי חרדל – למחלות כבד. בישול 2 גרם זרעים בחצי ליטר מים למשך חצי שעה- 1 כוס ליום. וכן אכילת גבעולים, עלים ותפרחת של חרדל השדה. חוקן ביתי כול יום במשך שבוע.
אפשר לרכוש מערכת חוקן ביתית בבית מרקחת (הנחיות לביצוע באות עם המכשיר).

משחה ירוקה: הכבד נמצא בצד ימין מתחת לצלעות, לפני השינה יש למשש אותו ולעשות אותו במשך חמש דקות, לא לנעוץ בו ציפורניים, ללטף, ללחוץ ולאפשר לו חזרה לתפקוד, במהלך העיסוי מכסים את האזור בשכבה דקה של משחה ירוקה. אם

שיקום כבד, קרע, מיניסקוס, שבר, נקע מזורז בעזרת המשחה הירוקה. המשחה הירוקה מכילה תמציות צמחים חשובות להחלמתך – השימוש בה מזרז ומשפר באופן מפתיע את החלמתך וכשמדובר בכבד המשחה ממש משקמת אותו.

אין לך משחה ירוקה יש לקחת כף מהחמר הירוק (לרכוש בבתי הטבע) מטפטפים עליו בצלוחית מעט טיפות מים עד להיווצרות עיסת חמר סמיכה, אותה מניחים מעל אזור הכבד ומשאירים כול הלילה. בבקר מגלים פתיתי חמר ירוק יבש על המיטה – אפשר לסלקם עם שואב אבק קטן. עדיפה בהרבה המשחה הירוקה. בעבר הרחוק נהגו המטפלים גם לשים משחה ירוקה (לא חמר ירוק) בשילוב לחיצות באזור שבין פי הטבעת ואבר המין – כיום כמעט שלא נמצא מטפל שיסכים לעשות זאת – עליך מוטלת המשימה.

משחה צהובה (אקורה) בהעדר משחה ירוקה אפשר להשתמש גם בכורכום – תבלין זול, אם רוכשים בשוק כאבקה לפי משקל.  

 

משחה צהובה – הוספת מעט מים לכורכום ואפילו כפית שמן זית הופכת את התבלין למשחה צהובה (אוקר). משחת כורכום על האזורים הנכונים יכולה לעשות לך פלאים– כדאי לחבוש מעל.

ארטישוק – עוזר בנטרול רעלים בכבד, מסייע במניעת חסימת דרכי מרה והפחתת לחץ הדם. בשנים האחרונות התגלו חומרים פעילים נוספים בארטישוק, המסוגלים להגביר את ייצור חומצות המרה מהכולסטרול שבגוף ובכך לתרום להפחתת רמות הכולסטרול בדם. טבע דומם – מקור ויקיפדיה

מאכלים בוני כבד: ברוקולי, כרוב ניצנים וכרוב גם כרובית, שום, ביצים (החלמון בלבד), קולרבי, ארטישוק, לפת, ירקות ופרות אדומים, גזרים, גדילן, סרפד, מיץ לימון (לפני השינה – חובה) אגוזים, גרעינים, במיוחד פשתן, חמניות ודלעות. בערב לקחת 3 – 5 כפיות משעועית מש שהונבטה – טרייה ולא לשכוח תה סרפד וארטישוק גם מיץ לימון סחוט בכוס מים לפני השינה.
להתרחק משומן מהחי, מגבינות שמנות, אסור חמאה, שומן טראנס – יש לסלק את המלח והסוכר – שמן זית מותר! אבוקדו – חובה – האבוקדו מסייע להחלמת הכבד שלך, וזאת בזכות הריכוז הגבוה של חומרי תזונה חיוניים ומועילים לגוף שהוא מכיל. בין החומרים האלו ניתן למצוא אנזים הגורם לכבד לייצר גלוטתיון, שנמצא גם בגזרים ובעגבניות שהוזכרו למעלה בעזרת מזונות אלו אפשר לשמור על הניקיון והתפקוד התקין של הכבד. חזק בסילוק רעלים מהכבד גם השום – שום כמו כרוב הניצנים, מכיל כמויות גדולות של גופרית, המסייעות לניקוי הכבד. בנוסף לגופרית, השום מכיל גם את המינרלים אליצין וסלניום, המשמשים גם הם לסילוק של הצטברויות רעלנים מהכבד.
כנסו למסגרת של צום חי מייד. 3 ימים גם טרם הגעתכם לפגישה ראשונה איתי – צום חי יכול לשנות את כל התמונה לטובתכם – על צום חי – ראה כאן – לגלול לאמצע המאמר גם כאן מאמר ייחודי לנושא הצום החי.

צום חי –  הווה אומר חלבון לא מבושל מן הצמחים – 2 כפות של עדשים כחלבון עם בורגול 1:1 או 4 כפות אפונה ליום –
צום חי לכבד הווה אומר  79 אחוז ירקות ופירות מהרשימה למעלה לצרוך הרבה אדומים –  21%. חלבונים עד 73 גרם שעועית, עדשים מונבטות עם עם שורש – אפשר לבשל עדשים מונבטות, ללא שמן ועם תיבול כרצונך החל מהיום הרביעי של הצום ולאכול . למדוד לפני ההשריה 50 גרם מול 50 גרם. (יש לצפות שהבטן תגיב חזק על שינוי תזונה זה).
כפית קינמון ליום.
כפית כורכום ליום.
כף שמן זית – על בטן ריקה על הבקר.
הוספה של סיבים תזונתיים למשל זרעי ציאה.

מזונות שיש להימנע מהם
קפה, אלכוהול, מלח, סוכר גם עוגיות ועוגות עם מרגרינה וקצפת, קרקרים שמנים, מוצרי מאפה המכילים שומן מוקשה.
שקדי מרק, פרות ים, בשר בקר שמן, כבש, ברווז, אווז, נקניק, נקניקיות, איברים פנימיים (כבד, טחול), בשר טחון מוכן, קבב והמבורגר מוכנים, גבינות שמנות מעל 5% שומן כמו גבינות צהובות, שמנת, קצפת, מלבין קפה, מרגרינה, חמאה, קוקוס, שומן מוקשה, מזון מטוגן בטיגון חוזר. שוקולד חלב, קרמים המכילים שמנת ושוקולד, חטיפים שומניים כמו ביסלי וצ'יפס, וופלים, גלידות, בורקס, מלאווח, קצפת צמחית.

כשהכבד תשוש יש לחזק במקביל גם את הכליות

עייפות מלמדת בין השאר על חולשה בתפקוד של הכליות.
עיגולים שחורים מתחת לעיניים מצביעים בדרך כלל על אלרגיה למזון אבל גם על חולשה אפשרית בכליות.

לסתפצעונים המופיעים על הלסת מלמדי על חולשה בכליות.

Orpheus. Cuadro basado en la mitología griega, más específicamente de Orfeo. – מקור ויקיפדיה

לחיזוק כליות יש להרבות באכילת זרעי קינואה, גרגירי חיטה, מיץ חמוציות לפחות 2 כוסות ביום למשך שבוע.). ממליץ לך להכנס למאמרי תיקון הכליות הסוררות – כל מה שבאמת צריך לדעת כדי להביא להחלמת הכליות. כאן
אורז מתוק – המיועד להכנת סושי מחזק כליות, שום, זנגוויל, ועשבים: שן הארי, תלתן, ענבי דוב (בכמוסה של 500 מ"ג), מקלות קינמון, פולי אזוקי, שעועית שחורה ואדומה. ירקות לחיזוק הכליות: שומר, בצל, בצל ירוק, עירית, סלק, פטרוזיליה, וסלרי. דגים: סלמון ופורל. קטניות: שעועית מונג (מש), ערמוני מים, זרעי שומשום שחור, אגוזי מלך ואגוזי ברזיל.
תוספים של מגנזיום (300 מ"ג, פעמים ביום), שבטבת (זנב הסוס) – (500 מ"ג פעמיים ביום) ו B קומפלקס (100 מ"ג ביום).
אזוקי – לפי הרפואה הסינית האזוקי היא הקטניה היאנגית ביותר וטובה מאד לחיזוק הכליות. כשהיא מבושלת עם דלועים שונים ואצת קומבו ביכולתה לעזור לאזן את רמות הסוכר בגוף ואת התשוקה למתוק. טוב גם לאכול אותה כשיש מחסור באנרגיה.
קדד – צמח לחיזוק – הקדד משפר באופן כללי את איכות החיים, משפר עמידות בפני מחלות זיהומיות, לשימוש במקרים של מחלות אוטואימוניות. אימונוסטימולנט וחיזק כללי, הקדד מעודד יצירת תאי דם לבנים ומסייע בטיפול בחולי סרטן, מוריד נפיחות ומסייע לניקוז מוגלה, מסייע בהורדת לחץ דם, מחזק אזור קיבה טחול ולבלב, מאזן רמת סוכר גבוהה בדם. מעכב ומשקם הידרדרות של תפקודי הכליות.

אני מזמין אותך לאתר החדש שלי – לחיצות ההחלמה

המשך במאמר "אי ספיקת כליות – להתענג על מזון – דיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע" – כאן

כל מה שרציתם לדעת בדרך אל בריאות הכליות במאמרי אילוף הכליות – כאן.

עורקים גמישית הסוד והדרך לזכות בבריאותך מחדש מאמר יסוד על גמישותם של העורקים 

המשך במאמר "אי ספיקת כליות – להתענג על מזון – דיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע" – כאן

למאמר "סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

אי ספיקת כליות – צום חלבונים

אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע

ירידה בתפקוד הכליות

רוצה להחלים מאלצהיימר

רוצה להחלים מפרקינסון

נשארו לך שאלות?
אשמח לשמוע ממך!

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    במאמר "טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר" – נגלה שבעיה נפשית היא לפעמים סימן לבריאות ועוצמה –  הבעיה מתחילה כשהנפש שלך מתכווצת למען הגנתה – כדי להגן ולשמור על חייך. הזמנה לקריאה – להקליק כאן – 
    במאמר "נמאס לי מהחיים מה עושים" – במאמר הזה תמצאו תשובות לכל השאלות המטרידות, הזמנה לקריאה – להקליק כאן– 

    הערה – המאמר וכן כל המאמרים בבלוג של ירון מרגולין הם חומר למחשבה בלבד ואין בהם המלצה לעשייה או לפעולה ובוודאי שהם לא המלצה לקחת או להימנע מתרופות. למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך).
    מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    הקדד גדד בארץ, מבחינים במיני קדד רבים (55 מינים בארץ) הקדד הבירותי אחד מהם, הוא קיטנית הפורחת בחרמון, גולן ואצבע הגליל, גליל עליון וגליל מערבי, גליל תחתון, עמקים וגלבוע, כרמל, רמות מנשה והשרון, מישור החוף וגוש דן, ים המלח ומדבר יהודה, הרי ירושלים והשפלה, ירושלים, שומרון, הנגב הצפוני.
    שונה ממנו הקדד גדול פרי  (Milk-vetch ) – צמח רב-שנתי זקוף שגובהו מגיע ל-50 ס"מ, עם עלים מנוצים גדולים וארוכים ורבי-עלעלים (עד 22 זוגות). העלעלים גדולים (1X2 ס"מ). הגבעול עבה וחלול. כל חלקי הצמח שעירים.
    פורח בחורף ובאביב. הפרחים צהובים, גדולים (אורכם 3 ס"מ ויותר), מרוכזים כולם במרכז הצמח. החרקים מתאבים לפרחי הקדד הגדול, והם הומים ממאביקים.
    הפרי גדול, דמוי ביצה, שעמי, עם תפר שקוע לאורך צידו האחד, קוטרו 3 ס"מ ואורכו 5 ס"מ. גדל בפרטים בודדים פה ושם בנוף עשבוני ברוב אזורי הארץ הימתיכוניים, חודר אף למדבר.
    בטיפול מוסיפים את פרי הקדד לאחר הנבטה לסלט או אוכלים בתוספת עם אורז בשמתי אורגאני מלא.
    תמצית קדד – למיצוי והכנת תמצית מפרחי הקדד יש להשתמש בצמח השלם, כולל השורש החלק הירוק והתפרחת –  15 טיפות של תמצית קדד עם מעט מים פעמיים ביום מסייעת במלאכת הטיהור.
    כשמנקים כבד יש להימנע מאלכוהול – האלכוהול גורם לעומס רב על מערכת העיכול ועל הכבד, הכבד הופך אלכוהול לאצטאלדהיד, רעל שנמצא בשימוש בצביעת עורות וחניטה. עודף אלכוהול גורם לשחמת כבד, עייפות חוסר איזון של רמת הסוכרים בדם, ניוון רקמות ועצלנות של אברי גוף.
    להימנע מעישון. העישון מרוקן מחומרים מזינים, מונע מחומרים מזינים שבאים ממזון נכון ומיטיב להיספג בגוף, מחליש את העיכול ומרעיל את הדם בנוסף הוא מוחק רגשות ומנמיך את מנעדם, אדם מעשן לא מכיר את רגשותיו).
    להימנע מקפה, הקפה ממריץ, מעורר את הדופק ולמעשה מפעיל את מעגל ההישרדות משל היינו במצב סכנה כשאנו בשעת בוקר מוקדמת מול הזריחה, הקפה מעלה את לחץ הדם ויוצר תחושת מתח,  מעביד את בלוטת יותרת הכליה, מטיש אותה ומעייף את המשתמש בו. הקפה מזרז תהליכי הזדקנות של העור, מונע מחומרים מהברזל והאבץ להיספג בגוף ומחליש עקב כך את המערכת החיסונית.
    גדילן מצוי SILYBUM MARIANUM / Miki thistle

    בבליוגרפיה

    האוכל עושה את האדם – ד"ר ג'יליאן מקית, 2006, הוצאת מטר

    הילינג, ריפוי בצבע, בקריסטלים ובדמיון מודרך – ראה בספרי "לזרום באור- הילינג עצמי ומקצועי", הוצאת גל.

    ויטמינים ומינרלים לבריאות הגוף והנפש. ד"ר דוד אורן. ת"א 1997

    יסודות הטיפול התרופתי. עדנה אופנהיימר, עמוס קורצ'ין- עם עובד ת"א 1998

    מדריך שימושי לעשבי מרפא. ליקט וערך: מ.ב"ר יוסף. 1995- מכון מרדכי.

    מרפא הבושם. בהוצאת המרכז הרוחני קהילתי ובית הכנסת "שאולי", אשדוד. תשמ"ז:

    http://www.simple-natural.net/

    צמחי מרפא סיניים, אבי כפיר 1995 בהוצאת א.כפיר

    צמחי מרפא. ד"ר עקיבא זן-בר. דפוס בני שמעון ת"א

    צמחי מרפא. פנלופי אודי. עם עובד 1998

    צמחי מרפא ברפואה המודרנית – כרך א'. ד"ר מינה פארן, אנה טשרני. ירושלים 1997

    לעמוד הפייסבוק של לחיצות ההחלמהכאן

    תפקודי הכבד – כאן
    Can a Detox or Cleanse Help Your Liver? – כאן

    קישורים ל10 המאמרים על התרפות הטובות והרע:

    למאמר הראשון בסדרה על התרופות הטובות והרעלחץ דם – והתרופות המרוקנות – כאן
    למאמר השני בסדרה זו – B12 – והסיבוכים שאפשר למנועכאן
    למאמר השלישי בסדרה זו- על שיקום הגוף שלך והגלוטתיון – כאן
    למאמר הרביעי בסדרה זו – תיאמין – B1 – כאן
    למאמר החמישי בסדרה – על ביוטין B7 – כאן
    למאמר השישי בסדרה – פרוזק וקפהכאן
    למאמר השביעי בסדרה – אבץכאן
    למאמר השמיני בסדרה – האשלגן – חיסול האוצר – כאן.
    למאמר התשיעי בסדרה – הברזלכאן
    למאמר העשירי על הויטמין של השמש – ויטמין די – כאן.

    מאמרים אחרונים

    Kidney Failure

    Taming the Rogue Kidneys

    Vital Information

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    מאמרים נוספים:

    אריתרופויאטין (EPO) Erythropoietinהכל על ההורמון שאי אפשר לנשום בלעדיו

    נשארו לך שאלות – כאן

    משחה צהובה – כורכום עם מים ו כף שמן זית
    נשלח ב כללי, מזון מחלים
    2 comments on “קל לנקות את הכבד
    1. הדר לוי הגיב:

      שלום, שמי הדר, הגעתי לאתר שלך לאחר שחיפשתי בגוגל ׳חיזוק הכבד׳ מאוד נהניתי מהמידע שקראתי- רציתי לדעת האם אתה מטפל אם כן באיזה תחום ומה המחיר לטיפול? אני שואלת בקשר לטיפול בענייני נשים(מחזור, כתמים וכד׳) תודה.

      • ירון מרגולין הגיב:

        מתנצל פספסתי את פנייתך – כדאי לפנות דרך העמוד למעלה וללחוץ על "ממתין לך" בדרך זו ההודעה מגיעה ישר לטלפון שלי ולא רק אל עמוד המאמר.

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *