להתסיס שיבולת שועל – מתכון וכל הסודות

החיידקים במזונות המותססים חיוניים לחיים שלנו – אומר דרק דלינג'ר (Derek Dellinger) מי שחקר את תזונת התסיסה [מקור]. יוגורט, כפיר, כרוב כבוש, טמפה, נאטו ומיסו כולם מזונות מותססים שמוכרים כיום – ושיבולת השועל? בצילום שיבולת שועל מותססת עם אוכמניות טריות (צילום מסך מ"Why Oatmeal Could Be Your Favorite Meal" כאן)

תהליכי ההתססה של מזונות מאוד בריאים. כשאנחנו לוקחים גרגירי שעורה או גרגרי שיבולת שועל הנמנים על עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כליה ומתסיסים אותם, אנחנו מסייעים לצאת מהמחלה הכי קשה לריפוי כיום – אי ספיקת כליות או אפילו מאנגינה מיקרו וסקולרית שמוות מהתקף לב עומד מאחריה. על ידי התססת גרגרים אנחנו יכולים לספק לעצמנו מזון עשיר ביותר שמעניק בריאות ואריכות חיים יוצאי דופן.

טאקו כרוב כבוש מותסס עם אוכמניות חמוצות ללא סוכר. בלינצ'ס כוסמת ירוקה מכונה בדרך כלל בליני. כאן בליני מכוסמת ירוקה מותססת שהכנתי ממולא בסלט כרוב כבוש – מעדן ושעשוע לילדים ולנכדים – מתכון לבליני תמצאו בסוף מאמר העומק שלי על הכוסמת ונפלאותיה לבריאות האדם – כאן – צילם ירון מרגולין

גרגרים מותססים וגם ירקות ופירות מותססים מאוד טעימים, מיוחדים במינם מעשירים את שולחן האכילה שלנו ואחת הסיבות המרכזיות לעליית ערכו הרפואי של המזון שאנו אוכלים כיום.

הפיכת המזון, בעזרת הוספה של חיידקים פרוביוטיים אליו, בעידן המודרני, הופכת אותו לתרופה. אפילו חלב יכול לעבור התססה (fermentation), העשויה להשפיע עליו לטובה כמזון. מרגע שהותסס כשאר המותססים הוא נעשה למעדן ויכול להשפיע לטובה על בלימתן של מחלות קרדיו-ווסקולריות שהולכות ומתדרדרות ואי ספיקת כליות, שאין לה בממסד הרפואי למעשה כל תרופה אחת מהן.

חיידקים טובים בשילוב עם סיבי תזונה נכונים יכולים לפעול נגד דלקת כלי הדם (מחלה שסופה מוות) ומחלה קשה ביותר כמחלות עורקים ופגיעה בדופן המעי יכולות להיבלם, ובשלב הבא אף לחלוף [מקור1, מקור2]. יש לציין שלהחלמה דרוש תפריט מלא ומותאם אישית, אבל נושא ההתססה מככב בו ובדרך כלל שיבולת השועלהמותססת היא אחד המרכזיים בו. נושא התססת שיבולת השועל מעלה ומחזק את דברי הרמב"ם:

'יהיו מזונותיך תרופותיך'.

הכינו לכם – מנת פרוביוטיקה עם פרה-ביוטיקה. נוהגים גם לכנות את החיידקים הפרוביוטיים חיידקים “טובים” אלא שמעטים יודעים שהם זקוקים לפרה-ביוטיקה הם סיבים המורכבים למשל משיבולת השועל המשמשים להם מזון ומשפיעים על הרכב החיידקים הטובים בכול מערכת העיכול. הרעיון הוא שתערבבו את השיבולת שועל עם מים ותשאירו בטמפרטורת החדר, חשופה במשך כמה ימים לתסיסה. צריך לערבב שיבולת שועל עם כמות גדולה יותר של מים. בסביבות 1 + 1/4 כוסות מים לכוס שיבולת שועל . צילום ירון מרגולין.

שלב ראשון בהעשרת מזון כשיבולת השועל בחיידקים ידידותיים (פרוביוטי) הוא ההשריה:

משרים את שיבולת השועל במי ברז, ביחס של אחד כוס שיבולת שועל לכמחצית כוס מים (עם הזמן ימצא לך היחס המועדף. אני למשל, משרה ביחס של שליש שיבולת שועל וכף שעורה מלאה ל 2/3 מי ברז). לגיוון אתם יכולים להתנסות בנוזלים מתוקים יותר כמיץ תפוחים סחוט טרי או מיץ לימון וכמובן מיץ אוכמניות, אלוורה מנוקה ומיץ תפוזים לקבלת איכויות נוספות. אני מעדיף את החמיצות הטבעית של התססת שיבולת השועל במי ברז. הטעם שמתקבל מזכיר את האירן (משקה חלב מותסס של התורכים). אם תרצו לקבלת מרקם נוסף, הכניסו למשל זרעי צ'יה או פסיליום וכשהם משתלבים עם שיבולת שועל ספוגה במים או במיץ טבעי זה מתחיל להיות נהדר. אפשר להקפיץ במחבת גרעיני שעורה, יש לגרעינים הקלויים ריח נפלא והוא חודר למות המותסס.

ארוחת הבקר שלי בתאילנד ספונה באגוז קוקוס טרי אצל מחלים שהגיע ל GFR 102.8 ב-21 יום.

שיבולת שועל ספוגת מים עומדת במשך עד חמישה ימים, היא מכילה בכל רגע יותר פרוביוטיקה. הכינו כמות גדולה שתספק לכם מנות בריאות של שיא האיכות לכל השבוע.

נסו להתסיס שיבולת שועל, בשמש, על אדן החלון (3 ימים ראשונים), תהליך פשוט המייצר טעם ייחודי עם ריח שאותי באופן אישי, משגע ומזכיר לי את גבינת הפפסין שסבתא רחל הכינה בשקיקי בד פשתן שהיו תלויים על חבלי הכביסה בחצר ביתה. ההתססה הזו מאפשרת לך לשמור את גרגירי שיבולת השועל לאורך זמן רב יותר.

למאמרי עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה – שיבולת השועל וה β- גלוקנים חלק – 6.

סבתא רחל – רחל מרגולין (לבית נקולייב) נולדה בשנת 1897. רחל נישאה לשלום מרגולין, ממייסדי השומר. שלום נולד בשנת 1882. היו להם 5 ילדים: אברהם מרגולין (עומד לבוש חולצה לבנה), יהודית הירשברג (לבית מרגולין) (עומדת מאחרי רחל בשמלה משובצת), אליעזר מרגולין, יעקב (יעקה) מרגולין (אבי) וחיים מרגולין. רחל נפטרה בתל-עדשים בשנת 1990, בגיל 93

האופה הכי טובה בברוקלין למשל, פאם יונג מסמילה הופכת את שיבולת השועל המותססת לקינוח מלוח על ידי הבאתה לרתיחה עם מים נוספים ומאפשר להם להצטמצם עם נגיעה קלה של מלח, מי גבינה, חמאה, סירופ מייפל וחלב. מתקבלת דייסת שיבולת שועל שמוגשת לשולחן עם סלק, יין אדום וגלידה ביתית חומה. פמלה יונג, Pamela Yung, משרה את שיבולת השועל שלה במשך לילה בכוס מים עם שתי כפות יוגורט בדומה לנוהל של עירית רון דוד – ממנה למדתי להתסיס שיבולת שועל או במי גבינה בכדי להעשיר את כמות החיידקים הטובים.

"ההתססה מעשירה את טעמה של שיבולת השועל ומקנה לה גוון חמצמץ." היא אומרת. לטעמי כשמתסיסים במי ברז התוצאה דומה ונטולת חשש ליצירת הומוציאסטין בגוף. זכרו גבינה מכילה פפטיד אופיואיד בשם קאזמורפין – casomorphin, שמשתחרר בבטן כשהגוף מפרק את הקזאין שבגבינה. קאזמורפין הוא האופיואיד שגרום לשחרור היסטמין. פעילות היסטמין גורמת להרחבת כלי דם ולכיווץ שריר חלק, מה שהופך את המנה המותססת, במי גבינה, לבלתי בריאה ולא מזון כתרופה [מקור].

למאמר: חידושים ומהפכות בנושא יתר לחץ דם.

השריית כוס שיבולת שועל בכחצי כוס מים עם 2 כפות יוגורט מחלב מלא היא בסיס מהיר ונפלא למנת הבקר לילדים. הנחתי אותה בקערה נקיה ומכוסה ללילה (כ 12 שעות) והתוצאות המתינה לי בבוקר, שיבולת שועל עשירה, מונבטת שיצרה חיידקים טובים. אפשר לאכול אותה כך, זה טעים ובריא אבל חיממתי אותה בסיר עם מעט חלב, כמיטב מסורת הדייסה. אל תחשבו שהחימום הופך אותה לבריאה פחות – וההסבר על כך יובא בהמשך: ההשריה של פתיתי שיבולת השועל חוסכת זמן בישול, מחסלת אנטי מזון כלומר מפחיתה את החומצה הפיטית phytates שלהם ושנית היא יוצרת קערת שיבולת שועל ברמה של שף קונדיטור והיא כבר הרבה יותר מעניינת, מסבירה פאם יונג. אפשר להוסיף עליה כדור גבינה עשיר מסוג Boursin, גבינת שמנת או Rambol וזה נהדר. אבל ובעצם מה שאנחנו מחפשים כאן זו תרבות מזון חדשה ומתקדמת שתקנה לדור העתיד מנה שיש לה יתרון תזונתי;  השריית דגנים מפחיתה את החומצה הפיטית phytates שבהם, והיא נמנית על האנטי נוטריאנטים שמקשים על תהליכי החלמה. הבישול, במקרה כזה, מסייע לחיסולם האנטי נוטריאנטים מכונים גם חומרים נוגדי תזונה, אנטי-מזון וההשריה כם הבישול הם מה שמגן עלינו מהם ומשפר את ההזנה של הגרעינים ואת מלאכת העיכול [מקור].

 מכסים תחילה במגבת נייר או גזה ומשאירים לתסיסה במקום חם במשך לילה או עד יומיים ואפילו שלושה על אדן החלון, לאחר מכן אפשר לכסות עם מכסה ולהניחמבמקום מוצל או קריר [מקור].

צריכת רמות גבוהות של פיטטים – האנטי נוטריאנטים שבשיבולת השועל

 • מביאה למחסור במינרלים, המוביל לבריאות עצם ירודה ולעששת

 • חוסמת ספיגה של אבץ, ברזל, זרחן ומגנזיום

 • גורמת לגוף להעלות סידן

 • מורידה את חילוף החומרים

 • תורמת לאנמיה. 

וזו רשימה חלקית…

אנזים הפיטאז Phytase הוא המטרה שלנו

 פיטאז Phytase הוא  אנזים טבעי הקיים בדרגות שונות בתוך דגנים, זרעים ואגוזים [מקור].  אנזים הפיטאז מועיל כאשר הוא מופעל כהלכה, כי הוא פועל לפירוק החומצה הפיטית (פיטאטים), ומסייע לשחרור חומרים מזינים מועילים, מה שהופך אותם ליותר ויותר "ביולוגיים" (מתעכלים ביתר בקלות).

ישנן שלוש שיטות בסיסיות לשימוש בפיטאז כדי לעזור להפחית חומצה פיטית ואחת מהם לשבת בשמש.

 • הנבטה ההנבטה מפעילה פיטאז שעוזר לשחרור ויטמינים חשובים, וכן הופך דגנים, זרעים ושעועית, גם שיבולת שועל ושעורה לקלים יותר לעיכול. עם זאת, על פי עדכון שנערך לאחרונה על ידי ה- WAPF "הנבטה היא שלב טרום תסיסה, אך לא תהליך שלם לנטרול חומצה פיטית.

צריכת דגנים באופן קבוע כשהם רק מונבטים תוביל לצריכה עודפת של חומצה פיטית phytic acid."[מקור] ומורידה אותה מדרגת מזון כתרופה.

השריה של דגנים / בתוספת קמח שעורה או קמח במדיום חומצי בטמפרטורת החדר באביב או בקיץ (חמה) – מפעילה גם פיטאז phytase ובכך עוזרת לשחרור ויטמינים חשובים, כמו גם הפיכת דגנים, זרעים ושעועית לנוחים יותר לעיכול יותר.  בנוסף, השרייה זו (עם 2-3 כפות שעורה) מסייעת להפחתה או אפילו לסילוק חומצה פיטית phytic acid. 

חומצה פיטית (myo-inositol hexakisphosphate) – היא כאמור לעיל, צורה אורגנית בלתי ניתנת לעיכול הבעיה כאן היא של הזרחן שנמצא ברקמות צמחים רבות, במיוחד בגרגרים וזרעי השמן –  וכאן הוא משתחרר בצורה של זרחן אנאורגני.

מחמצת – תסיסת המחמצת מוכרת כיום מתעשיית לחם מחמצת. היא ללא ספק השיטה המועדפת להפחתת חומצה פיטית בלחמים ובמוצרי לחם. באופן כללי, האמצעי הטוב ביותר להפחתה משמעותית של חומצה פיטית בגרגרים ובקטניות היא בשילוב של השרייה למשך זמן רב, ואחריה בישול כפי שהשפית מברוקלין נוהגת לעשות. מדובר בהפחתה מבורכת של רמות הפיטאט (חומצה פיטית) או בעלייה בפעילות אנזים הפיטאז בזרעי הצמח (השמות דומים אבל אחד רע ושתיים טוב) זו היא האסטרטגיה המרכזית בבואנו לתפרט מזון כתרופה ולשפר את יעילותה של התזונה לאדם [מקור1, מקור2]. 

קסמי התירס – דייגו ריווירה או ריברה Diego Rivera's "La Cosecha". The Corn Harvest. ויטמין B7 מכונה גם קואנזים R או CoR, וכן W factor מככב בתירס. מקור השם ויטמין H הוא גרמני ומייצג את המילים הגרמניות Haar ו-Haut (שיער ועור) המבטאים יותר מכל מצבי חסר בוויטמין B7.

לא כל הדגנים מכילים מספיק פיטאז כדי לחסל חומצה פיטית כשהם מותססים. שיבולת שועל ותירס למשל מכילים מעט פיטאז

שעורה, חיטה מלאה, כוסמין, קמוט וקמח שיפון מכילים רמות גבוהות של פיטאז

לכן, הוספת כמות קטנה של קמח שעורה, גרגרי שעורה מונבטים, קמח שיפון למשל למנת שיבולת השועל המותססת (או פתיתי שיפון מגולגלים) או לגרגירי התירס למשל כשמכינים במכסיקו את הטמאל, תסייע להפחית את הרמות הגבוהות של חומצה פיטית המצויה בדגנים אלה ותהפוך את המנה ממזון למזון כתרופה [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4].

סנדברג ואנדרסון Sandberg and Anderson [מקור] מצאו כי פיטאז שנמצא בסובין חיטה מילא תפקיד מכריע בהפחתת הפיטאטים בקיבה ובמעי הדק של בני האדם [מקור1, מקור2]. בשעורה נמצאו שני סוגים של פיטאזות ואת ההשפעה הרעה של שניהם צריך לסלק: בשתילי שעורה בני 4 ימים כבר זוהו פיטאזות: פיטאז אחד (P2) זוהה כאנזים מכונן, ואילו השני (P1) נגרם במהלך הנביטה [מקור Greiner R, Jany KD, Alminger ML. Identification and properties of myo-inositol hexakisphosphate phosphohydrolases (Phytases) from barley (Hordeum vulgare). Journal of Cereal Science. 2000;31:127–139.].

המשך יבוא – אני יוצא להפגנה בבלפור – סליחה.

חזרתי

שבו בשמש עם כוס מיץ תפוזים או סלט אצות ים ואיכלו שיבולת שועל מותססת

Beach scene: little girl having her hair combed by her nanny, c.1876-77 (oil on paper), Edgar Degas (1834-1917) / National Gallery, London, UK מקור הצילום בצילום מסך כאן

שהות בשמש – זה הסעיף ה-3 ב"ישנן שלוש שיטות בסיסיות להפחתת החומצה הפיטית" (בגוף חשוף ככל האפשר ובמשך 15-20 דקות ביום) מקנה ויטמין D וסידן בכמות יפה.  למעשה, הסידן הנספג מהמזון למשל מאצות (בדף אחד של אצה (אצה אחת) יש 1,093 מ"ג של סידן נקי ל-100 גרם) מקטניות, זרעי סלרי (כ-1,770 מ"ג סידן ל-100 גרם) במרווה טחונה (כ-1,652 מ"ג סידן ל-100 גרם) כמו גם ויטמין D משומנים מן החי, כולם יכולים לסייע בהפחתת ההשפעות השליליות של חומצה פיטית phytic acid שלא נבלמה דייה בהתססה של שיבולת השועל או התירס [מקור].

הרחבת זמן ההשריה ל 48 שעות מעניקה לנו מעדן פרוביוטי. זמן השרייה של שמונה עד 24 שעות הוא אידיאלי; אולם, ככל שנותנים לשיבולת השועל זמן רב יותר לשהות במים, כך הפתיתים יהיו עשירים וטעמים יותר. יחד עם זאת אל תשאירו אותה שם מעל ל-20 יום כי החיידקים יצורים חיים והפרשותיהן מצטברות. כך שלאחר שבוע ימים התחילו בהתססה של צנצנת חדשה.

הוספת כף גרגרי שעורה לצנצנת ההתססה היא השיטה בה אני נוקט. חופן גרגרי שעורה מלאה (שטופים היטב) מעלה את רמת הבריאות של המנה. שהרי אנזימי הפיטאז נמצאים בשעורה בכמות גדולה. והם ממלאים תפקיד מכריע בהפחתת הפיטאטים בקיבה ובמעי הדק של בני האדם. 

למאמרי על השעורה (דגן) ופעולות נוגדות דלקת כולל עיכוב גורם נמק גידול אלפא – Tumor necrosis factor alpha (TNF-α).

קוואס הוא משקה סלאבי ובלטי תוסס מסורתי שמקבל את צבעו מחומר הגלם ממנו הוכן בתהליך של תסיסה. מקור הצילום ויקיפדיה

קוואס Kvass – מתכון

מסתובב לו מוטל ומוכר קוואס כך למדנו בצעירותנו כשקראנו בשקיקה בשעורי הספרות את הרומן האחרון של קלאסיקון ספרות היידיש שלום עליכם: "מנחם מנדל מוטל בן פייסי החזן" והקוואס כידוע הוא בירה רוסית, לא נחשבת אלכוהולית, כי היא לא וודקה או קוניק… והיא כך מסתבר עשויה גם מהתססה של שעורה – הרי לכם מתכון סתרים המשמש תרופה להורדת רמת כולסטרול בדם לחולי סוכרת יעיל בהורדת מדדי הסוכר בדם, תרופה להגמשת דפנות העורקים –

מרכיבים

  שעורה– 2 ליטר מים.

2 כפות סוכר או כף צימוקים – אופציה להאצת התהליך (לא חובה).

הוראות ההכנה:

להשרות את הגרגרים במים למשך לילה. במהלך ההשריה לנקות לכלוך שצף למעלה כגרגרים ריקים.- להנביט (במנבטה, או על צלחת, עדיף במסננת) את הגרגירים למשך יומיים בדומה למהלך עם כוסמת ירוקה. חצי כוס מייצרת כוס של נבטוטים.

התססת נבטוטי השעורה – לקוואס, סננו, שתו והרי לכם תרופה להפחתת הכולסטרול ולשיפור גמישות העורקים – מקור הצילום ויקיפדיה

שטפו את הנבטוטים והכניסו אותם לקדירת כנראה בצילום למעלה – צנצנת הכבישה יכולה להגיע לגודל של 2 ליטר.-

המתינו כ- 3 ימים. על פני השטח תזהו שכבה לבנה, אלו הם השמרים תהליך זה ניכר גם בהתססה של שיבולת שועל – תוכלו להסיר אותם או להוסיפם לבצק אם אתם אוהבים לחם ברמה גבוהה במיוחד.

סננו את הנוזל בעזרת מסננת לכוס מים כי המשקה – הקווס – מוכן. טעמו מזכיר סודה חמצמצה כאילו הונח בה לימון זאת בשל ההתססה. וזה נהדר.

נשארו נבטוטים עתה אפשר להוסיף להם 2 ליטר מים ולחזור על התהליך פעם אחת נוספת או להוסיפם לשיבולת השועל המשמשת אותנו במנת הבקר.

בנוסף לכך ניתן להוסיף לימון או דבש לקוואס הביתי גם מיץ פירות: מיץ גזר, תפוחים, סלק, מיץ ירוק – וזאת ביחס של 1:2 או לפי הטעם. גם יין. מי שיכניס את הקווס למקרר יזכה בכל שיחזיק מעמד עד שבוע. מומלץ לשתות קווס כחצי שעה לפני כל ארוחה.

התססת כרוב – נוזלי הכרוב שממלאים את הצנצנת נובעים בתהליך הדחיסה שלהם מהכרוב עצמו, בעזרת מקל מעץ. צילם ירון מרגולין.

התססת ירק משפרת את הערכים התזונתיים שלו והופכת אותו למזון פרוביוטי.

ייצורים זעירים מעודדי חיים, ניזונים בעיקר מסיבים ומחומרים המצויים בפירות ירקות ובדגנים מלאים [מקור]. כך שכאשר מערבבים את שיבולת השועל עם המים המותססים מתקבלת מנה שמכילה נוזל ומשקה פרוביוטי וסיבים תזונתיים מהרמה הגבוה ביותר. אלו משמים בגוף מקור מזון נפלא לחיידקים הטובים.

מזון פרוביוטי: מכיל חיידקים ידידותיים, הם תורמים לאיזון החיידקים במעיים ומכונים פרוביוטיים כאשר הימצאותם במעיים משפיעה לטובה על הבריאות. לדוגמא: כרוב כבוש (במלח, חצי כפית מלח ים על כרוב שלם – בצילום למעלה הוא ממלא טאקו בליני מכוסמת ירוקה מונבטת) או שיבולת שועל אלו מזונות כמו היוגורט פרוביוטיים משום שמכילים חיידקים ידידותיים. מזון פרהביוטי: מכיל מרכיב מזון שאינו נעכל, כמו: סיבים תזונתיים, הם מזון לחיידקי המעי שלנו ומאפשרים גדילה של חיידקים ”טובים“ שם. [מקור].

ניתן להתייחס ל2 צורות שימוש עיקריות במיקרואורגניזמים בתעשיית המזון: תסיסה לאקטית ע"י חיידקים ותסיסה כוהלית ע"י שמרים. תסיסה לאקטית ע"י חיידקים משמשת בתעשיית החלב, כבישת ירקות, הכנת סיידר תפוחים. תסיסה כוהלית ע"י שמרים משמשת בתעשיית הלחמים, היין, הבירה [מקור].

החיידקים הטובים בתהליך ההתססה מתרבים בעזרת גלוקוז ובהעדר חמצן.

תסיסה לאקטית המיקרואורגניזמים גויסו כאן בשרות תעשיית המזון החדשה התססת שיבולת השועלתסיסה לאקטית כלומר, פירוק סוכר ע"י חיידקים בתנאים אנארובים. תהליך מבוקר של פירוק סוכר פירות, סוכר ירקות וסוכר חלב שנמצא גם בגרגרי השעורה, תירס, קטניות, כרוב ובשיבולת השועל – ע"י חיידקים (חיידקי חומצת החלב מכונים – לקטובצילוס ומכאן השם תסיסה לאקטית). בתהליך זה החיידקים מפרקים את הסוכר לצורך הפקת אנרגיה. תוצר הלוואי שנוצר כאן זו החומצה לאקטית=חומצת חלב. חומצת החלב המופרשת גורמת לPH להיות יותר נמוך – כלומר חומצי. *לאקטי: מנגנון שאינו זקוק לחמצן, משתמש בפחמימות, מייצר חומצת חלב, ומפיק אנרגיה. שמה של החומצה הלאקטית נגזר משם סוכר החלב: לקטוז. בכל תסיסה לאקטית נוצרת חומצה לאקטית=חומצת חלב, גם אם תהליך התסיסה מתקיים במזון שאינו מכיל חלב.

התנאים ההכרחיים דורשים מים, טמפרטורה: 40-20 מעלות צלזיוס וכמובן לקטובצילוס. נוכחות חיידקי חומצת חלב. בן מוצרי המזון שעוברים עיבוד בתהליך תסיסה לאקטית תפוחי עץ – זה המנגנון שמסייע לנו בהכנת סיידר תפוחים (משקה העשוי ממיץ התפוחים) גם אננס ניתן להתססה והוא אף בריא יותר ומשמש תרופה אנטי דלקטית שיכולה להציל חיי אנשים מסוימים – על נושא האננס רשמתי כאן. בסוף המאמר אני מביא לך את מנת הבקר שלי והיא כוללת תפוחי עץ מותססים. בין החיידקים המשתתפים להתססת חלב מצויים גם: סְטְרֶ פְטֹוקּוקּוס, ַלא ְקטֹו ָּב ִצילּוס, ַלא ְקטֹו ָב ִצילּוס ָא ִצידֹו ִפילּוס, לקטובצילוס בולגריקוס [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4]. יתרונות מוצרי החלב המותססים כוללים טעמים נפלאים ומינון מופחת של לקטוז אשר מאפשר עיכול טוב יותר לבעלי רגישות ללקטוז.

מנת הבקר שלי (ירון מרגולין) שיבולת שועל מותססת עם חופן גרגרי שעורה ותפוחי עץ מותססים.

ארוחת הבקר שלי

מתכון ארוחת הבקר שלי – 4 כפות שיבולת שועל מותססת עם כף שעורה שהותססה ביחד אתה. שוט של מי התססה עמוסה בפרוביוטיקהם (מנוזל צנצנת התססת שיבולת השועל). חופן פלחי תפוח עץ שהותסס לסיידר מתכון למטה. מיץ מ – 1. תפוח אדמה חי. 1. כף חמוציות לא מסוכרות – בתיאבון.

מנת ארוחת הבקר שלי – מיץ תפוח אדמה חי בשוט פרביוטי ו4 כפות שיבולת שועל שהותססה מעל ל 4 ימים עם מעט שעורה.
התססת תפוחי עץ והכנת סיידר אלכוהולי מדהים- הניחו פלחי תפוחי עץ אורגניים בצנצנת מפוסטרת. דחסו אותם היוטב, הוסיפו מי ברז (אפשר מעט סוכר, לא חובה) שיכסו את פלחי תפוחי העץ – הניחו על אדן החלון סגור בגזה למשך 4 – 6 ימים – זהו. את המיץ שתו = מדובר בסיידר אלכוהולי אורגני רפואי מופלא ואת תפוחי העץ הוסיפו למנת הבקר. צילם ירון מרגולין
מנת ארוחת הבקר של ירון מרגולין: שיבולת שועל ושעורה מותססות עם תפוח עץ מותסס מיץ מתפוח אדמה חי, חופן חמוציות. מיובשות ללא סוכר, שוט פרוביוטי ומיץ ירוק בצד (חסה, פרח ברוקולי שומר, עלה מנגולד, 2 גבעולי סלרי ותפוח עץ). בתיאבון.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    שעורה ופעולות נוגדות דלקת כולל עיכוב גורם נמק גידול אלפא – Tumor necrosis factor alpha.

    על הנקמה ודמימותיה

    If you have any questions left –

    I'd be happy to answer any questions.

    For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

    Recent Articles

    Kidney Failure

    Taming the Rogue Kidneys

    Vital Information

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

     לחלק השביעי – על האצות והפוקוקסנטין

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    מזונות גבריים ובטן שטוחה

    שלושת המיצים

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'


    נשלח ב כללי
    One comment on “להתסיס שיבולת שועל – מתכון וכל הסודות
    1. Marge Rudell הגיב:

      As a Newbie, I am constantly searching online for articles that can aid me. Thank you

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *