מזון כתרופה – אפשר להחלים מאי ספיקת כליות

אי ספיקת חיות ניתנת להחלמה

שימוש יתר במשככי כאבים
תרופות ללא מרשם נגד כאבים, כגון NSAIDs (תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות), עשויות להקל על כאביך, אך הן עלולות לפגוע בכליות, במיוחד אם כבר יש לך מחלת כליות. המצב נוכח תרופות מרשם גרוע בהרבה.

השכיחות של מחלת כליות כרונית (CKD) גבוהה לצערנו והיא רק עולה נוכח הזנחה שקשה להסביר אותה. אנשים עם CKD מבקשים אמצעים מתאימים לעכב את התקדמות המחלה או את ההידרדרות בתפקוד הכליות, כמו גם למנוע התפתחות או התקדמות של מחלות הקשורות ל- CKD. לשם כך חייבים לתת להם את מדד ה- GFR או ה- eGFR. מזון כתרופה הוכיח עצמו כאחד הדברים היעילים ביותר לבלום את התדרדרותה של מחלת הכליות וכן לסייע בהגנה על הכליות מפני נזק נוסף. חולים עם פגיעה בכליות צריכים להגביל את צריכת המזונות שגופם פתח אליהם אלרגיה. הצטברותם של מוצרים מטבוליים הרסניים, שלא מופרשים וגם מעלים בהדרגה את יתר לחץ דם, פרוטאינוריה נחשפת ובעיות בריאות אחרות בהן יתר סוכר או קריאטינין. למרות העובדה שהשפעתם של סוגים מסוימים של חומרים מזינים נחקרה באופן נרחב ביחס לתפקוד הכליות ולבריאות הכללית בחולי CKD, ישנם מעט רופאים ופחות דיאטנים שממליצים עליהם למבקשים להחלים. מחקרים על ההשפעה של תזונה ספציפית על הישרדותם. מחקרים בבעלי חיים הראו הישרדות ממושכת של חיות עם CKD. המוזנות שנתנים למחלימים, שפונים אלי גם דרך הבלוג הזה, מוגבלים בחלבון מיומם הראשון, והתוצאות מדהימות ראו למטה.

בתוך ארבעה חודשים עלה תפקוד הכליות באופן מרששים ביותר אשר שב ומוכיח שאפשר להחלים מאי ספיקת כליות
מדד ה-GFR, שנראה בצילום הזה, הוא המדד שמצביע על תהליך ההחלמה של בחור צעיר שהגיע לטיפול לפני 4 חודשים בלבד, עמודה דומה יכולה להיות גם אצלך. תוצאות שאר המדדים החשובים במקרה זה הם: GFR 79.3, ctreatinine 1.1, bun 13 (כולם בנורמה. יש לדעת שמדד ה- GFR 125 ל – 90, הוא המדד הבריא אבל בהחלט המטופל הזה עם עוד קצת עבודה עוד כחודש בערך יוכל להגיע אליו הווה אומר להחלמה מלאה. אני יודע, שהנפרולוגים אמרו לך שאם תגיע לרפואה האחרת יעלה לך האשלגן, חבל שלא הציגו לפניך את סטטיסטיקות הכישלון שלהם. המחלוקת עם הממסד אכן גדולה, כמו התוצאות – וההבדל בין מה שרואים בשיטה בה המזון הוא התרופה שלך והתרופות הסינתטיות נראה כהבדל שבין השמיים וארץ) לפניך תוצאות טובות אפשר להגיע אליהן, אבל יש לדעת שכמו אלו לא נראו עד כה ברפואת הכליות של הממסד. הנפרולוג שלך יאשר זאת גם יועצי התזונה שלו, לא כי הם גאים בכישלון המזעזע, אלא כי אין להם עובדות להוכיח אחרת. 

אכילת מזון מעובד לא טוב לך – מזונות מעובדים הם מקורות משמעותיים לנתרן ולזרחן. אנשים רבים הסובלים ממחלת כליה צריכים להגביל את הזרחן בתזונה שלהם. לכן כדאי לאמץ את המזון כתרופה באחד ממסלוליו המצליחים: צום חי, צום חלבונים, צום אבץ, צום פורינים – כל אחד על-פי מצבו כדאי להזדרז לקבלת הנחיות לשינוי הרגלי האכילה האלרגניים שלך.

Moisés hace manar agua de la roca משה – טינטורטו הגדול מבין ציירי ונציה- מקור – ויקיפדיה

יש לשתות מספיק מים
שמירה על לחות טובה עוזרת לכליות שלך לנקות נתרן ורעלים מהגוף. שתייה מרובה של מים היא גם אחת הדרכים הטובות ביותר להימנע מאבנים בכליות – האבנים הן סיבוך מעורר מכאובים – עדיף לשתות מים.

Annibale Carracci - Sleeping Venus - WGA4449.jpg
Annibale Carracci – Sleeping Venus – ונוס הנרדמת קראצ'י – ויקיפדיה

אחד מסודות הצלחתי בהחלמת הכליות נקשר בשינה

אני לא מתאפקת לחלוק איתך את השינויים המשמעותיים של פעילות הכליות שלי. אמרת לי בעת ''לחיצות ההחלמה'' שאתה מרגיש שהכליה שהמאלית כנראה החלה מתפקדת מחדש. והיום קיבלתי הוכחה שיש זרימה של דם אליה וממנה, הכליה גדלה קצת בערך ב20%, ואני מצפה לבאות . ירון, העבודה המשותפת והידע שלך עושה קסמים. אין מילים בפי, כל כך מעריכה את הטיפול בי. ממש מחכה לעוד לחיצות ולחגוג את התוצאות. הערה: גדילה של כליה אחרי עשר שנים שהנפרולוג קבע שהיא לא מתפקדת משמעותה שהיא בה לתפקד
אני לא מתאפקת לחלוק איתך את השינויים המשמעותיים של פעילות הכליות שלי. אמרת לי בעת "לחיצות ההחלמה" שאתה מרגיש שהכליה שהמאלית כנראה החלה מתפקדת מחדש. והיום קיבלתי הוכחה שיש זרימה של דם אליה וממנה, הכליה גדלה קצת בערך ב20%, ואני מצפה לבאות . ירון, העבודה המשותפת והידע שלך עושה קסמים. אין מילים בפי, כל כך מעריכה את הטיפול בי. ממש מחכה לעוד לחיצות ולחגוג את התוצאות. הערה: גדילה של כליה אחרי עשר שנים שהנפרולוג קבע שהיא לא מתפקדת משמעותה שהיא בה לתפקד.

מחמיצים שינה – לא כדאי לך להחמיץ שנות שינה – מנוחת לילה טובה חשובה ביותר לרווחתך הכללית, ומתברר, שגם לכליות שלך. תפקוד הכליות מווסת על ידי מחזור ערות שינה וזה מסייע בתיאום עומס העבודה של הכליות לאורך 24 שעות. למתקשים לישון אני מכין תמציות מערכת האבנגורי לשינה ומנוחה רגועה: פרסאוס, לילה טוב ושאוסיאנט הן בין הפורמולות הנפוצות ביותר נגד החמצת שינה. יש להתאים את הפורמולה לכל אחד ואחד – כאשר השינה למשל, נמנעת ממך עקב מחשבות טורדניות – פרסאוס יעזור לך. לילה טוב נועד למי שהשינה בורחת ממנו וההתעוררות מגיעה טרם עת אבל השאוסיאנט חזק מכולן.

בשר אדום – לא טוב לכליות שלך

אוכלים יותר מדי בשר
חלבון מן החי מייצר כמויות גבוהות של חומצה בדם העלולות להזיק לכליות ולגרום לחמצת – האמת מרה עוד יותר. צריכת חלבונים מן החי ככלל נמצאת בכל תפריטי רפואת הממסד ואולי היא אחד האסונות שמובילים את לקוחותיה לפתחה של הדיאליזה, מכל מקום הם שחכו שם שהיא משפיעה באופן עמוק על תפקוד הכליות, מה שמביא למה שמכונה היפרפילטרציה (hyperfiltratio), מה שמגדיל את עומס העבודה של הכליה. זה עשוי לעזור להסביר מדוע הכליות שמטופלות שם נכשלות לעתים קרובות כל כך [מקור]. ברנר ושות' (Brenner et al). [מקור] תיארו ראשונים את מנגנוני ההיפר-פילטרציה כפי שאני מביא במאמרי על ההשפעה האיומה של חלבון מן החי על הכליותכאןהרחבת כלי דם כרוניים בכליה עקב סוכרתצריכת חלבונים עודפת או ירידה במסת הכליות הובילה להתרסקותו של מדד הסינון גלומרולרי (GFR) מסומן אז כנמוך (GFR <90) ופגיעה בתאי הכליות. זוכרים את מדד הסינון שהוזכר לעיל ה- GFR שלא ניתן לך בבדיקות הדם בדרך כלל – בסופו של דבר, הוא יורד וממשיכים לעודד אותך לצרוך חלבונים שמזרזים את התרסקותו – זה מצב נורא, שחייב להשתנות. החוקרים שהוזכרו ברנר ושות' (Brenner et al). הם שחשפו כי עליות מתמשכות בלחץ הגלומרולרי הובילו לסינון מוגבר של נפרונים בודדים – היפרפילטרציה, וכתוצאה מכך התחלה התדרדרות בתפקוד הנפרון, להתפרצותה של דלקת ופגיעה ישירה בתאי הגלומרולוסקלרוזיס = דלקת פקעיות הכליה (glomerulonephritis). רוצה לדעת כיצד צרור נבטי ברוקולי יכול בן השאר לצד לחיצות ההחלמה לסייע לטיפול במחלה זאת ללא תרופות – נא להקליק כאן. אני מזכיר לך שאני מדבר אתך על החלמה באמצעות מזון כתרופה. האם שמעת כבר על יכולותיה של השעורה – דגן פשוט במיגור הדלקת הנוראה – אל מאמרי על השעורה כדאי לך להיכנס – כאן ולהכיר כמה סודות שיכולים להציל את חייך.

מזון כתרופה יכול להוציא אותך מדלקת קשה

אוראה חייבת לרדת – הדבר הראשון שחייב לרדת בבדיקות הדם שלך והוכחת קיומה בשתן כתוצאה מאסטרטגיה נכונה להחלמה הכליות שלך הוא מדד האוראה ויש שבודקים את ה-BUN, גם הוא. אוראה היא תוצאת הפסולת החנקנית העיקרית של חילוף החומרים והיא נוצרת מפירוק חלבונים [מקור]. הבעיה המרכזית שעומדת לפניך הוא הפחתת מדד האוראה – מה לאכול ומה לא כדי שהאוראה תרד – זו השאלה.

אילוף הכליות הסוררות – למאמר החשוב נא להקליק – כאן

עשרות תרופות מעלות באופן מלאכותי, לא ירידה בתפקוד הכליות שלך, את הקריאטינין בהן הפוסיד שסביר להניח שנתן לך על-ידי הנפרולוג שלך.

בתקופה האחרונה, אומדן קריאטינין בפלזמה התגלה כמבחן השורה הראשונה המועדפת להערכת מעבדת תפקוד כלייתי [מקור1, מקור2, מקור3 ], אך מדידת ריכוז אוראה בפלסמה / סרום ממשיכה להיות בעלת ערך קליני במאה ה -21 – בשל תמונת הקריאטינין המעוותת שנמצא בעליה. מאחרי עליית הקריאטינין עשרות התרופות שמעלות אותו וניתנות לך ללא חמלה, על-ידי הנפרולוג שלך ומבלי לגלות לך זאת וכי לא את אי תפקוד הכליות מדד עולה זה משקף אלא את כשל התרופות. כך ובמקביל

ובכדי להחלים אותך, ועד שאפשר יהיה להגיע למצב בו הגוף שלך לא נזקק עוד לתרופות כי הן מעוותות את תמונת הכליות בכך שהן מעלות קריאטינין עליך לבחון את מדד האוראה תחילה. צום החלבונים יחשוף לפניך תחילה את ירידת האוראה. בשלב הבא ורק כשה-GFR יעלה ויעלה יתחיל הקריאטינין להצטרף למהלך…

הבדיקות שמצורפות למטה יראו לך את ההיסטוריה של הקריאטינין של המחלים שמדד ה- GFR שלו מוצג למעלה, כדי לסבר לך את האוזן עד כמה תהליך זה מסובך בנטילת התרופות. אולם משמגיעים לגמילה תרופתית, הכל מסתדר, מתאזן וההחלמה מובטחת.

אסטרטגית ההחלמה כוללת בשלב הראשון שינוי תודעה – המעבר מהישענות על התרופות למזון כתרופה דורשת זמן. לא תמיד זמן זה נמצא לפנינו – לכן אני משתמש גם בצום החי – כדי להראות שאפשר להתחיל להרים את מדד ה- GFR גם כשהוא מאוד נמוך. ללא לחיצות החלמה סדורות אי אפשר לעמוד במשימה זאת ויש לזכור שעל תחילת הדיאליזה מחליט מדד ה- GFR. חייבים לנצח אותו תחילה.

איזון הקריאטינין לדרישת רפואת הממסד מאוד קשה. הממסד כשל בה בעצמו, אבל הדרישה לכך מוצדקת ואני מגיע אליה בהדרגה. תרופות שמעלות קריאטינין ניתנות לך על-ידי רפואת הממסד, כי היא לא יודעת אחרת (עדין). יודגש שהתרופות מקשות מאוד לאזן אותו גם כשמדד ה- GFR עולה ועולה הקריאטין תקוע למטה – לכן עליך לבחון את מדד האוראה תחילה. ב1.10 כשהקריאטינין היה תקוע עוד על 1.20 ה- GFR של המחלים שהצליח לצאת מהמחלה לגמרי ולהחלים ממנה – כבר הגיע ל-69.40 – שזה למען האמת, מדד החלמה מצוין, אבל ב 2.11 כשהקריאטינין עוד היה תקוע, ללמדך כמה המדד הזה (של רפואת הממסד) לא רלוונטי להחלמה, – ה- GFR שמשקף את תפקוד הכליות היה על 71.50 – התבוננו ב-GFR אם אתם רוצים להחלים או לחלופין לדעת כמה רע מטפל בכם הנפרולוג. ולסיום אתם עדים לתהליכי החלמת כליות לראשונה – ישראל מובילה בתחום החלמת הכליות אבל הישראל הזאת לא נמצאת בממסד הרפואי.

שתפו את המידע החשוב להצלת חיי חולי כליה נוספים

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    If you have any questions left –

    I'd be happy to answer any questions.

    For a direct application form to Yaron Margolin – please click here

    Recent Articles

    מאמרים אחרונים

    Kidney Failure

    Taming the Rogue Kidneys

    Vital Information

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    מגילת רות האלמנה שיצאה ממרחב הנוחות

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    מעגל המוזר – התפתחות ה"אני" בשנה התשיעית לחייו

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    ריגוש רעיוני או התקווה והדופמין – יחשפו בפניך כל הסודות שבהתמכרות שבהמתנה – ריגוש, המתנה, תקוה ודופמין – המאמר כאן.

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

     לחלק השביעי – על האצות והפוקוקסנטין

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    מזונות גבריים ובטן שטוחה

    שלושת המיצים

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'

    נשלח ב כללי
    2 comments on “מזון כתרופה – אפשר להחלים מאי ספיקת כליות
    1. vorbelutrioperbir הגיב:

      You are my inspiration , I own few blogs and very sporadically run out from to post .

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *