הדמימה – מה היא דמימה

קונסטנטין ברונר

סוד הדמימה – אני חושף בפני עופר, תלמידי, בוידאו שמצורף כאן למטה את סוד הדמימה – במפגש בין העולמות ובמיוחד כשהאחד זעיר והשני ענק מתרחשת צפייה גדולה לבאות ומטבע הדברים שהזעיר רואה כאן הזדמנויות מיטביות, אותן למד מינקותו כשפגש באימו. פעמים רבות  נולדת כאן האהבה. ניכרים אתגרים, נחשפות דרכים להגשמת השאיפות אבל, גם הדמימות.

אספסיה, סוקרטס, ברונר ואפילו הרקליטוס ושפינוזה כולם מדברים על התנועה – בכל המפגשים תנועה ובכול נמצאת זרימה – הדמימה היא מעצור במרחב הזה – בלימה במרחב נע. הדמימה, לכאורה מנוגדת לכללי הטבע –  בלימה – איננה דבר טבעי בזרימה הכללית ובכל זאת הדמימה אינה נס ("יש" הנמצא מעל כוחות הטבע) היא קורת, כיוונה פנימה- כיווץ ותמיד היא נאמנה לחוקי התנועה ובמיוחד לכוח ההישרדות. משהופיעה דמימה היא שורדת, מכאיבה ומתמידה. דמימה היא מרחב רגשי שהתכווץ ונע סביב מרכז הכיווץ של עצמו. המרחב מובדל ובעל כוחות השפעה על סביבתו – הסביבה מנסה להשפיע הדדית על הדמימה אך ממדי הכיווץ מקנים לה מטען אדיר של אנרגיה רגשית העולה ככל הנראה בעוצמתו על כוחות "האני" ומשתלט עקב כך עליו. התבוננות בפעולת הדמימה על האני מלמדת שהדברים מגיעים עד לידי כך שהדמימה מכריעה את האני לפעול לפי תכונותיה. דמימות שכיחות: רגשי אשמה, תודעה שלילית –  לילית (תאוות מכריעות את שאיפותיך ומונעות הגעה לעונג, הנאה וסיפוק עצמי), תסביך כרונוס (יציאה נגד מקורביך) אמפיטריטה (ראיית השולי, המיותר והבלתי חשוב על-פני עיקרי הדברים), סוף טראגי – (סיפור של החמצה. לאחר עמל רב האמור להביא אדם גדול ובעל יכולות מוכחות תשואות, כבוד, ממון וסיפוק אדיר – הוא מוצא עצמו מושפל חסר כבוד והנאה – הדמימה ככל הדמימות משתקפת בכיווץ שרירי גוף כאן היא נקשרת בכתף ימין גבוהה מכונה כתף קרה.) הן דוגמאות להשתלטות על מרחב הרגשות ופיטויו ללכת אחר ערכים שנמצאים בניגוד לכוחות ה"אני" או לרצונותיו.

דמימה (ניקו הורודניצ'אנו) היא מעצור בצורת כיווץ שרירים כרוניים שמופיע בשרירי הגוף עקב שינוי כימי שעוברים נוזלי הגוף הבין תאיים והפנים תאיים. כיווץ השרירים הכרוני, יוצרת כאב, הסתיידות, אינפקציה ואפילו חום, הפרעה הורמונלית, זרם חשמלי ומצבי חולי גופני כאי-ספיקת כליות, בצקות, עייפות ומצבי סטרס נפשיים. על דמימת אורפאוס אשר פוגעת בשריר בית החזה וזרוע שמאל פרסמתי – כאן. את הדמימה חייבים לשחרר ובשחרורה שבה התנועה למרחב שדומם. הכאב נמוג והאדם מתחיל להחלים.

היקום נע ומשתנה ובתרחישיו נמצאים מרחבי תנועה שונים. איי תנועה ומרחבים שנעים ופועלים הדדית זה על זה. שינוי באחד גורר שינוי באחר. נפש האדם אחד מהם. במפגשי הנפש עם מרחבי תנועה אחרים עומדות בפניה שתי אפשרויות: להשתלב – להעז ולהתקרב אל מרחב שוקק תנועה אחר – להיפתח להשפעותיו עליה ואפילו להתפתח ולקבל ממנו סיוע והזדמנויות שלא ידעה על קיומן קודם לכן. מפגש שגורר בתוכו ומאפשר סיוע אפשרי תמיד. צפי שמעורר תקוה להבנה ואת רגש האהבה. האפשרות האחרת-

להתבדל – יש והנפש בוחרת להתכווץ ולהגן על המרחב העצמי מפני השפעות אפשריות. הדרך השנייה פונה אל כשרי הכיווץ שלה ומתקשה כדי להישען רגע על עצמה על-מנת לשקול מחדש את נושא המפגש המזדמן לה. רוב המפגשים שמובילים להתבדלות מחשש של אינטראקציה תנועית מעוררים חרדה. איימה מאפשרות שלא תשרוד הנפש את עצמה. כזה המצב כשהנפש צופה איום ובו המפגש הצפוי יעביר אותה, כביכול, שינוי גדול מדי – הכיווץ בה אז הכרחי ומתרחש מידית – כיווץ זה הוא הדמימה.

הכיווץ חזק, נוקשה, יציב ומשמש לנפש משענת או מחסום. היא מוגנת מאחוריו נוכח שטף התנועה שמגיע אליה מהעולם, גם מתוך עצמה – מחשבה היא מרחב נע. חשיבה יכולה להתפרש בנפש כגורם פולש ומאיים על הרגשות ואפילו על הגוף – גורם זה נע מתוכה – וכשהוא נתפס ומתפרש כמאיים – האדם כולו מתכווץ. כך נוצרים למשל הפחדים ואפילו החרדות.

הלחיצות של עולם הריקוד – היו לשיטת טיפול משחררת כאב ומחלימה. בצילום ירון מרגולין משחרר כאב גב

השיחה שנחשפת בוידאו הזה לקוחה מהשיעור האחרון של שנה א' מתוך קורס דו-שנתי בלחיצות ההחלמה. לקראת סוף השיעור שנושאו כיצד משחררים את שרירי הזרוע בלם עופר ירושלמי, את הסיום, בשאלה:

מה זאת דמימה והוסיף רצון לדעת למה היא מתרחשת. כאן אני משיב לו ככל יכולתי וחושף את הסודות הגדולים באמת.

Nicu Horodniceanu 1991 Jerusalem at Yaron Margolin s Dance

Nicu Horodniceanu 1991 Jerusalem at Yaron Margolin s Dance

השיעור עצמו נמצא כאן –

שיחה מתוך השיעור שהקדימה לדיון על הדמימה "למה כואבת לי הזרוע"? ולמעלה מובאת בהרחבה – נמצאת כאן-

אני מזמין אותך לאתר החדש שלי – כאן

נשארו לך שאלות –

אשמח לשמוע ממך.

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    HADMIMA YARON MARGOLIM 12 05 2018

    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COMׂ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך).
    מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *