מזונות גבריים ובטן שטוחה

ירון מרגולין מתוך "מחולות בני-ברית דוד - צילם גיורא מנור.

ירון מרגולין מתוך "מחולות בני-ברית דוד – צילם גיורא מנור.

עודף אסטרוגן במזון – הורס גבריות ובטן שטוחה.
גברים מתוסכלים
ההורמון הגברי טסטוסטרון מאפשר לגברים לשמור על בטן שטוחה, הוא גם שומר על חוסן גופני לאורך שנים – אבל רק בהעדר אסטרוגן והאסטרוגן בתקופתנו, ושלא בידיעתנו, שופע במזון ומתפרץ אל גופנו דרכו.

עשרות שעות בחדר הכושר וארוחת בריאות אחת, שמכילה טופו, ושוב האסטרוגן – ההורמון הנשי – מציף את הגוף והורס כל מה שהושג בעמל ובזעה.

אחת הסיבות לקשיים של גברים רבים לעצור את צמיחת של הקרס במעברם לגיל 30 ויותר מכך לגיל 40 קשור באסטרוגן, ההורמון הנשי שפולש אל הגוף ומחבל בן תרצו או לא תרצו בנוכחותו התקינה של ההורמון הגברי וזה משתקף בבטן השטוחה.

בהעדר כמות אופטימלית של טסטוסטרון בגוף צומחת קרס וגם אין ספור תרגילים שגברים עושים, במאבקם בתופעה ההשמנה, רק מעלה בסופו של יום את רף התסכול.

במקום הרמה בלתי נדלית של משקולות ותרגילי בטן דאגו להורמון הנחוץ כל כך לגופכם. צרכו מזונות גבריים.

זורק הדיסקוס הוא פסל שיש קלאסי יווני מהתקופה הקלאסית, שפוסל על ידי מירון. פסל השיש הוא העתק רומי במוזיאון הבריטי – לונדון שנעשה לפי המקור שנעשה מברונזה

זכרו: כדי לשוב לבטן חלקה יש לדאוג לאיזון טסטוסטרון בגוף. ללא כמות אופטימלית של ההורמון הגברי בגופם של הגברים – לא יועיל מאמץ של שמירת הבטן שטוחה.

ולהפך ההשמנה גורמת לפגיעה בייצור הטסטוסטרון:  מחקרים רבים מצביעים על כך שאצל גברים שמנים במיוחד יש עלייה ברמת האסטרוגן וירידה ברמת הטסטוסטרון, מסביר פרופ' שטרן (פרופ' נפתלי שטרן, מנהל המכון האנדוקריני במרכז הרפואי תל אביב)  ומוסיף:  "הסיבה היא, שהטסטוסטרון הופך לאסטרוגן ברקמת השומן. כתוצאה מכך עולה ייצור האסטרוגן, עובדה שגורמת לדיכוי המערכת ההורמונלית במוח, ולכן לדיכוי הפרשת הטסטוסטרון".האסטרוגן גם גורם לכך שהשדיים של הצעירים גדלים, ואילו בגלל דיכוי הטסטוסטרון, האשכים שלהם קטנים והזקפה פשוט נעדרת, הם מתקשים לישון בלילה, סובלים מקשיי נשימה, וירידה כללית ניכרת בתפקוד היומיומי.

תזונה גברית היא התשובה.
תזונה גברית כוללת: כרוב, ושוב כרוב, סלמון חי – סשימי, בננות גם דגנים, דייסת דגנים ושוב דגנים ומי שלא קלט סלמון חי – אז שוב גם סלמון, ביצים, סטיקים, ענבים, אבטיח, אננס טרי ואל תשכחו רוקט ופטרוזיליה כולם נקשרים במזון הגברי. אכלו כף טחינה ביום וכפית דבש ליום – גם הם גבריים. בירה נשית – על כך בהמשך המאמר.

הורמון הטסטוסטרון נחוץ ביותר לחיי הגבר. הטסטוסטרון משפר את איכות החיים הגבריים. הוא מעצים את ההתלהבות ואת התשוקה ומשפר את הריכוז וההתמד ואת יכולת הגברים להתחרות ולהגיע ליעד הנדרש.

תפקודים גבריים רבים נקשרים בטסטוסטרון כגון ניהול הקרירה בכך שהוא מונע עייפות, ועל ההתלהבות נרשם כבר למעלה. חווה כשל בקרירה, אולי בכל זאת נפלת לפחית של בירה?

הטסטוסטרון חלש מול ההורמון הנשי – האסטרוגן והאסטרוגן נמצא, כאמור לעיל, בימנו בכל מרחב התזונה ובשפע גם במוצרי פלסטיק. האסטרוגן חזק והורס את כל מה שטסטוסטרון נותן לגברים והבולטת מיד בנוכחותו היא הקרס, בית החזה צומח, שומנים בדם מופיעים ומסכנים את הלב שלך גם הקרירה מתפספסת, התשוקה וגם כוחותיהם של הגברים המבוגרים שמעדיפים להתבטל מול טלוויזיה על יציאה לטבע או אל אירועים חברתיים.

להורמון הגברי – הטסטוסטרון חשיבות עצומה בשמירה על בריאות הגבר. הוא מאפשר לגברים מבוגרים (מעל גיל 35) להימנע מסכרת מוקדמת, בנוסף לשיפור הכשרים המיניים שלהם, הוא מעצים את הזקפה, מעורר פנטזיות מיניות וזה הזמן לגלות לבחורים הצעירים שכשנערים, בחורים וגברים מפנטזים על קיים יחסי מין ויותר מכך כשהם מתמלאים תשוקה וריגוש מיני, זה הרגע בו גוברת אצלם הפרשת הטסטוסטרון באשכים.

"מחקרים רבים כבר הוכיחו שכשגברים מצפים לקיים יחסי מין ומתמלאים תשוקה וריגוש מיני, גוברת אצלם הפרשת הטסטוסטרון, ההורמון הגברי, האחראי ליצר המין וגם לצמיחת השיער על הגוף והפנים". אומר ד"ר משה מוק, מנהל המרפאה לטיפול מיני בבית החולים מאיר.

הטסטוסטרון נוצר ברובו באשכים, הוא זה שאחראי למראה הגברי, לצמיחת הזקן, לבטן החלקה שהפכה בתקופתנו לסמל לאון מיני וגם להופעת הקול הגברי. הטסטוסטרון נוצר באשכים, אך לא נשאר בהם, לכן, כל תאוות האשכים ואכילת ביצי שור או אשכים של אייל וכבש גם ביצי שור לא תועיל לך. לרשימת יתרונות ההורמון הגברי יש להוסיף שהוא גם מחזק את כוחות הליבידו ומסלק עגמומיות, וכשנערים וגברים דוחסים לגופם הורמון נשי – אסטרוגן הוא נעדר ומתחילות צרות והראשונה בהן ניכרת בהצטמקות האשכים ואחריה מתחילה הקרס לצמוח.

למאמרי – רוצה להחלים בצורה פשוטה ביותר, ללא תרופות ממחסור בטסטוסטרון או מירידה במדד ה SHBG ? כאן

העבד הגוסס (מיכלאנג'לו) העבד הגוסס (באיטלקית: Schiavo morente) הוא פסל שיש לא גמור של הפסל מיכלאנג'לו, שהושלם בשנת 1513. הוא נחצב בגודל טבעי (גובה 215 ס"מ) ומוצג במוזיאון הלובר בפריז. מקור הצילום ויקיפדיה

גודל האשך הוא שקובע.
בתהליכי העצמה גברית יש לבחון טרם בדיקת הזקפה את מצב האשכים. לא הזקפה מקדימה לאיבחון הגבריות דווקה גודל האשך. יש למדוד את רוחב שק האשך במקום הרחב בתחילת התהליך ובהמשכו אחת ל-3 ימים אם שק האשכים גדל, והתרחב או הצטמק – זו אמת המידה לתזונה נכונה. המטרה הגדלת האשך – היא שמציינת עוצמת טסטוסטרון – לבידו, עצם חזקה, איתנות, נחישות, העצמה של מערכת החיסון בגברים והתחלה של בטן חלקה – בטן עם קוביות, אחרי שהאשך יגדל, הזקפה תתעצם וגם מחלות כגון סוכרת, אי ספיקת כליות וכבד שומני – אצל גברים מתחילה לחלוף. גדילת האשך מאבחנת ומזהה לפני בדיקות דם או בואן של הקוביות את הצעדים הראשונים והנכונים של תהליך החלמה שלך. גדילת האשך גם בחלקיק מילימטר מלמדת על בואה של הבטן החלקה.

Venus Arles.jpg

אפרודיטה, המכונה ונוס מארל –The Venus of Arles . פסל שיש רומי, מתקופת האימפריה (סוף המאה ה -1 לפני הספירה), כנראה העתק של אפרודיטה תספייה מאת גדול פסלי יוון פרקסיטלס. התפוח והמראה נוספו במהלך המאה ה -17. הפסל נמצא בתיאטרון העתיק של ארל, צרפת. מקור הצילום ויקיפדיה.

האסטרוגן
המזונות החדשים מלאים באסטרוגן – הדיאטות החדשות מדברות על תזונה גברית מחסנת גוף ומזהירה גברים מדיאטות לנשים: ספירת נקודות, ספירת קלוריות, שימוש יתר בחדר כושר ובספורט כאמצעי להרזיה וכן מאפשרת תזונת יתר של פחמימות: פסטה, תפוחי אדמה ולחמים או אורז במנת קלוריות סבירות. רוב הדיאטות יועדו לנשים ונחקרו על גופן והן לא נמנעות, כמובן, מהאסטרוגן, להפך הן מעודדות את נוכחותו.

פחות מדי הורמוני מין זמינים פוגעים בבריאותך ולשם הבנת התופעה פונים לבדיקת מצב גלובולין קושר הורמוני מין – Sex hormone binding globulin (SHBG) – החלבון שמסיע את הורמוני המין בדם – 

גברים צעירים שמוצאים מדדים נמוכים ביותר של גלובולין קושר הורמוני מין – Sex hormone binding globulin נבהלים מחשש לפעילות מינית קורסת ואימפוטנציה, אבל לא שם נמצאת הבעיה הרצינית ובהחלט החשש הגדול מאימפוטנציה מיותר במקרה זה. כנסו ל"צום חלבונים" ועל כך במאמרי – כאן.

אחוז הטסטוסטרון בגופם של גברים יורד עם הגיל, ההשמנה וצריכה של חלבונים בכמות גדולה מדי לגילם בהדרגה הוא הולך וקורס בגופם. מזון רב אסטרוגן הוא תופעה נוספת ומרכזית שפוגעת בחוסן הגברי, בהתפתחות מסת השרירים ובחוזק העצם, ומצבה של הבטן כאמור לעיל מורע. הבטן גדלה וגדלה לקרס וכן השדיים מתחילות לצמוח ושק האשכים מצטמק.

החל מגיל 30 ואילך מתחילה הפרשתו של הטסטוסטרון לרדת, באחוז אחד בשנה. ישנם גברים שרמות טסטוסטרון נשמרת אצלם גבוהה גם אחרי גיל 50, הם המיעוט. ברוב המקרים נרשמת ירידה משמעותית של ההורמון הגברי.

האסטרוגן מזיק לגברים גם במרחב בריאות נוסף – שומנים בדם! אפילו עודף קל ברמת האסטרוגן בגברים גורם לעליה ברמת הכולסטרול. אם בדיקת הדם שלך מראה על שומנים בדם – עצור – בדוק אם אתה שותה בירה לפני שתתחיל להציף את עצמך בכדורים, תפגע בכבד וגם בכליות שלך.

קוואס הוא משקה סלאבי ובלטי תוסס מסורתי שמקבל את צבעו מחומר הגלם ממנו הוכן בתהליך של תסיסה. מקור הצילום ויקיפדיה

בירה 
גברים נדחפים על-ידי עולם תעשייתי לשתות בירה – האדם ייצר בירה כבר לפני יותר מששת אלפים שנה במסופוטמיה, מצרים העתיקה ואזורים נוספים במזרח התיכון. המרכיבים העיקריים של הבירה הם מים, כשותנית, לתת ושמרים אם כי במדינות שונות בעולם נהוג באופן מסורתי להוסיף לבירה סוגים שונים של תבלינים להעשרת הטעם. מה בעיה עם בירה? היא משפיעה על גודל האשכים לרעה – מה עוד? לא בירה – כשותנית – מסתבר שהצמח כשותנית שמעניק לבירה את טעמה המריר האופייני, ידוע כאסטרוגני, והוא משווק כתוסף להגדלת חזה בירה מכילה גם פיטואסטרוגן, שמופרש בזמן הבישול שלה. הוא מעכב את הפרשת ההורמון הזכרי – טסטוסטרון, ולכן על הגוף מתחיל להשתלט ההורמון הנשי – אסטרוגן, אשר היה שם לפני זה, אך לא בא לידי ביטוי. אם אתה רוצה להתחיל לגדל שדיים, שתה בירה!

ההולך על חוף הים כיום, בשדרות רוטשילד, במדרחוב של ירושלים ואפילו ברחוב הראשי בנצרת רואה שמבעד לגופיות של הזכרים מבצבצות שדיים קטנות שהולכות וגדלות כל חודש – הבירה עושה אותן עגלגלות ויפות!!! הבעיה מכונה גינקומסטיה (הצמחת שדיים) ויש לה תופעת לוואי – הקטנת אשכים.

גברים אל תאכלו סויה
כדי להימנע מהרס הטסטוסטרון בגופם, הגברים מתבקשים לבחון כמה אסטרוגן הם מכניסים לפה וכבר הובהרה הקטסטרופה: הרבה מדי אסטרוגן.
האויב הראשון של המזון הגברי ההורס את טסטוסטרון הוא הסויה ומוצריה כולל הטופו. סויה היא מזון על לנשים.

הסויה ומוצריה לא גבריים יותר מכך הסויה הורסת את כוחות הזכר שניכרים בעוצמה מינית, בניהול קרירה, בהתלהבות לצאת לאימון ספורטיבי ובטן שטוחה.

בסויה, יש פיטו-אסטרוגנים גם בתלתן אדום, אלו תרכובות צמחיות שאינן סטרואידים, שמעודדות פעילות וריכוז של הורמוני המין הנשי בגוף ע"י היקשרות או שפעול של אנזימים שונים הקשורים בתהליך יצור הורמוני המין. הם אסטרוגנים ממקור צמחי – בעלי פעילות חלשה מזו של האסטרוגן, המיוצר בגוף, אלא שהם נמצאים במזון שלנו בכמויות גדולות. הם מתחרים עם ההורמון על אתרי הקישור ובכך מווסתים את פעילותו. 25% מכלל התינוקות ניזונים מפורמולות על בסיס צמחי כזה, כלומר סויה. המשמעות: גם תינוקות זכריים מקבלים אסטרוגן בתחליף החלב מראשית חיי הילד, ומילדותו וכך לאורך השנים. כמות האסטרוגן בגוף הנערים … גדלה.

הורים, אם הילד מתלונן: ״משעמם לי״, המורה בבית הספר מתלונן/ת שהוא לא מרוכז… אולי חסר טסטוסטרון בגופו?  …נו, ברור שזה ממש רע לטיפוחה של הגבריות.

אויב נוסף למזון גברי, על פי מחקרים שערכה הוועדה לאיכות הסביבה וחיי האדם של האו"ם, מגיעים מחומרי הדברה, אלו כימיקלים שונים לא טובים בכלל, כמעט כל הירקות והפירות שלנו מכילים אותם וזה לא הכול גם מוצרי תעשיית הפלסטיק – כולל מוצצים וצעצועים שנערים נהנים לשחק בהם והם מצויים בכל מקום גם במכוניות. כל אלה מפרישים כמויות גדולות של אסטרוגן.

דיוקסין- די עם הדיוקסין. ציידים – המנעו מלצרוך חיות שגודלו ללא פיקוח. הן בדרך כלל מכילות כמויות ענק של דיוקסין (פחמימן המשמש בתעשית המזון), חומר רעיל ומזיק במיוחד למערכת הרוויה הגברית, כולל ייצור  זיקפה והורמון הגבר – טסטוסטרון. הדיוקסין נאגר בשומן אצל החיות, שגודלו לצריכת בשר בתנאים תעשייתיים. מחקרים מצביעים על כך שהדיוקסין חודר גם לחלב, גבינות ואפילו לביצים (תרנגולות). מזון אורגני מהחי שגודל חופשי וללא חומרים כימיים, אנטיביוטיקה והורמונים הוא הנכון, הטוב והבריא. העדיפו בשר צייד. זו הסיבה שאני כל כך אוהב את איטליה. בכל מקום נתן לאכול בשר ציד.

אם אתה מעל גיל 40 – צומחת לך קרס, אתה מזהה ירידה בחיוניותך, עולה בך תחושה של תשישות שמייצרת משפטי החלשה והם הורסים עניין, דיאטה, קרירה ואפילו הורות וזוגיות. התשישות מעלה את הציפיה לטוב שיגיע יום אחד, בולמת התפתחותם של כשורי חיים חדשים, מייצרת דרישה לריגושים ותאווה לאלכוהול, לפחמימות (תפוחי אדמה, פסטה והמון לחם) ולמאכלים רוויי מלח וסוכר, גם לאסטרוגן. בהמשך סביר שיתגלה שאתה סובל גם מירידה באיכות הזרע והפוריות שלך, רק הולכת ויורדת וקשיי ירידה במשקל מתסכלים אותך והכל חובר ונקשר בהעדר טסטוסטרון ברמה הדרושה לגופך ועוד לא הגענו לזיקפה, בעיות זיקפה ותסכול בכל הקשור לעוצמתה ואורכה של הזיקפה שלך. אם לא די בצרות הללו הרי לך עוד אחת בהעדר טסטוסטרון אתה מסתכן גם בעלייה של כ 50% בשכיחות סרטן האשכים.

לחיצות ההחלמה – ירון מרגולין מטפל בבנו יורי. רישום בן טריט.

מבט אל שיטת לחיצות ההחלמה שפיתחתי – אין דומה לה בפריצת דמימה, שיחרור סתימות במערכת הניקוז וההובלה של גופך. היא הוכחה כמשחררת כאבי גוף, יעילה בתהליכי החלמה ומרגיעה את הנפש.

מזונות גבריים – הם מזונות שיש בהם טסטוסטרון או שהם נלחמים באסטרוגן. עברו לתזונה גברית הכוללת: כרוב, ושוב כרוב, בננות גם דגנים, דייסת דגנים ושוב דגנים גם סלמון, ביצים, סטיקים, ענבים, אבטיח, אננס טרי, מיץ סלק אדום, אל תשכחו רוקט ופטרוזיליה, עלי מנגולד וחסה גם נבטים כולם נקשרים במזון הגברי. אכלו כף טחינה ביום וכפית דבש – גם הם גבריים.

נתחיל בלוחם הראשון שלנו למען גבריותנו – הכרוב. ומיד נעבור לציד סלמונים גם הוא לוחם על, נגיע לאבוקדו ונכיר גם את הענבים.

כרוב
הכרוב ירק עגול רב עלים נהדר. במטבח הפולני והרוסי מרבים להשתמש בו גם במטבח הגרמני – כרוב זה נהדר!

הכרוב הוא לוחם מופלא נגד השפעות האסטרוגן שחדרו לגוף הגבר. הכרוב שומר על המפרקים, מונע דלקת פרקים – זאת משום שיש בכרוב רכיבים אנטי-דלקתיים, לכן צריכת כרוב היא מעולה גם לאנשים הסובלים מדלקות שונות בכל חלקי הגוף. הכרוב יעיל נגד קוליטיס כיבית,  הכרוב מכיל חומצה לקטית, שמסייעת בצורה משמעותית בטיפול ובהקלת כאבי שרירים. הכרוב גם מפחית את כמות הכולסטרול בדם והוא גם עשיר במינרלים כגון סידן ואשלגן, גופרית, סיליקה, מגנזיום וברזל. כמו כן בכרוב שפע ויטמינים A, B, C ו- E. אבל הכרוב מכיל גם אינדול-3-קרבינול, שמוריד את רמות ההורמון הנשי – האסטרוגן, והופך את הטסטוסטרון ליעיל יותר עבור הגברים.

כרוב וקוסמטיקה – לכרוב סגולות ריפוי חזקות לעור ולשיער. הכרוב מנקה, מזין ומרכך את העור, ומשמש מרכיב חשוב במסכות פנים בכל סוגי העור והשיער. כדי להכין מסכת פנים מעלי כרוב, יש לקצוץ ולבשל את העלים בחלב עד כמעט הרתחה. משהמשרה מתקרר יש להניח על העור של הצוואר והפנים גם על השיער לכעשרים דקות, ולשטוף במים חמימים – במקלחת.

ויטמין ה-C הנמצאים בכרוב, ויטמין זה ידוע בתכונותיו המסייעות לגוף במלחמה נגד רדיקלים חופשיים ובחיזוק המערכת החיסונית והעצמת כוחות הנעורים ולסיום עלה כרוב מסלק נפיחות.

בכל פעם שאתם מגיעים לשוק שימו בסל כרוב.

כרוב ניצנים, כרוב עגול, כרוב סיני, כרוב סגול וכרוב ירוק כי כרוב הוא המלאך השומר על הגברים.

בנים, ילדים, נערים, עלמים, גברים, רגע הכי חשוב אפילו יותר מכרוב האיפוק – המשימה: כרוב, אבל במידה כ 100 גרם 150 גרם בלבד ליום.

סלמון בעברית אלתית מוגשת כסשימי – מקור הצילום ויקיפדיה.

סלמון חי -אִלְתִּית – סשימי
מלבד העובדה ששסימי זה נהדר – קנו סלמון טרי, בקשו ממוכר הדגים שקית קרח כדי לשמר אותו עד הבית, חתכו אותו דק עדיף עם סכין יפני – וטבלו בסויה עם ווסאבי – הופססססס סויה מזון נשי זה מעדן גם עם ווסאבי ומיץ לימון סחוט. המכסיקאים אוכלים אותו חתוך דק, נא במיץ לימון וחתיכות מנגו – טוב הם גבריים, מצ׳ואים וקוראים לזה סויצ׳ה. אם תשיגו סלמון פרא הגדל בים הצפוני – תתחילו אולי לדבר יפנית ולהבין את מקורות הסשימי… אבל עד אז נסתפק בסלמון שגדל בשבי גם הוא מאוד טעים והוא בריא וגם מאוד גברי – מלבד העובדה שהסלמון מכיל רמות גבוהות של מגנזיון וויטמין בי (B) לצד אומגה 3. החיוניים ביצירת טסטוסטרון. חוקרים באוניברסיטה הרפואית של גראץ, באוסטריה, גילו כי סלמון חי עושה עבודה נפלאה לחיזוק הגבריות. הסלמון מוריד את הרמות של ההורמון בינדינג גלובולין – Sex hormone binding globulin (SHBG), שהופך את הטסטוסטרון ללא יעיל.

בננות או אננס – רוצה מיץ אלוורה?

בננות ואננס טרי

האנזים ברומליין (Bromelain) שנמצא בבננות מסייע להעלות את רמות הטסטוסטרון. ברומליין נמצא גם באננס טרי, בנוסף לחשיבות הברומליין בהעלאת רמות הטסטוסטרון בגוף הוא חיוני לעיכול חלבונים. בעל פעילות אנטי-דלקתית, מקל על דלקות ראומטיות ומפחית את הנפיחות המתלווה לדלקת.

הבננות מוגדרות כמזון חובה ומומלץ לצרוך לפחות בננה אחת ליום.

בננות הן גם מקור לשחרור אטי של אנרגיה – מושלם ללילה מלא תשוקה. הבננות מכילות ויטמין A ויטמין C, גם אשלגן (בננה אחת מכילה כ-450 מ"ג אשלגן, פי ארבע ממקורות זמינים אחרים כמו דגני בוקר אבל פחות מעלי סלק, תפוחי אדמה או מלון שמכילים כמות מאוד גדולה של אשלגן), בטא קרוטין נמצא בבננות  (עוזר למנוע סרטן ריאות, וקיבה, מונע התרחשות שבץ, ומעודד תפקוד מערכת חיסון ) וכן זרחן ומגנזיום.

בננות מכילות סוג ייחודי של סיבים תזונתיים, התורמים לבריאות מערכת העיכול. הסיבים הפרוביוטיים מספקים מזון לחיידקים, שמרסנים את אלה מחוללי המחלות. הסיבים הפרוביוטיים תורמים גם להגברת ספיגת מינרלים מהמעי, להפחתת ספיגת כולסטרול ולאיזון רמות סוכר.

אבטיח, סלק אדום בצל ושום
אבטיחים מעצימים את התפקוד המיני של הגבר – הודות ליכולתם הפלאית להגביר את זרם הדם בגוף – וזאת משום שהם מכילים חומצות אמינו בשם ציטרולין, שנהפך בגוף לאריגינין. התוצאה היא שהאבטיח הוא בעצם ויאגרה של הטבע. כמו כן האבטיח מכיל  מגנזיום, אשלגן שמרככים את השרירים ומגמישים את הגוף – מאחר שהאבטיח משתן ומעשיר בנוזלים את המעיים הוא יעיל בטיפול בקושי במתן שתן, בצקות, כיבים ובהורדת לחץ דם גבוה. האבטיח גם נוגד דיכאון. זרעי האבטיח משמשים לטיפול בעצירות ובהורדת לחץ דם. גם החלק הלבן של הפרי משמש בהפחתת לחץ דם גבוה והוא יעיל גם בטיפול בסוכרת..

האבטיח מטפל בגרון יבש ואף טוב לחולי אסטמה. הואמכיל מינרלים חשובים רבים וטוב לחיזוק הדם.

בכוס אבטיח כ 46 קלוריות, דבר ההופך את האבטיח לנשנוש בריא, מזין וקריר. האבטיח לא מומלץ לאנשים עם קשיים בעיכול, אנמיה והשתנת יתר.

ציטרולין הוא חנקן חד חמצני (Nitric oxide – NO נמצא גם בבצל, בשום ובמיץ סלק . זאת הסיבה לכך שמיץ סלק מסייע בירידה בלחץ הדם ומשפר ביעילות ובעמידות של גברים מעל גיל 45 המעונינים בפעילות גופנית קבועה מחקרים הראו שתוספת של ציטרולין שיפרה את העמידות לפעילות גופנית בעצימות גבוהה מאוד והגדילה את כמות העבודה הכוללת שהושלמה במבחן ביצועי הפעילות.

ספורטאי צריך לשתות כ-2.5 ליטר של מיץ אבטיח כדי לקבל את המינון של 6 גרם אבקת ל-ציטרולין טהורה ובמשך 6 – 7 ימים לפני התחרות – הכמות היעילה לשיפור ביצועי סיבולת. נסו לשתות 2.5 ליטר של מיץ אבטיח כל יום במשך שבוע וצאו לריצת התבור או לפני תחרות.

רימון

הרימון מוגדר כמזון על – הוא מכיל ויטמין C, סידן, נחושת, אשלגן ומגנזיום מאמר שהתפרסם בכתב העת הבינלאומי לחקר אימפוטנציה, דיווח ש-47% מהגברים שסובלים מאימפוטנציה ששתו כוס מיץ רימונים ביום, דיווחו על שיפור במצבם.

מיץ רימוניםמוריד כולסטרול, לחץ דם, אחרי חודשיים בהם לוגמים כוס מיץ רימונים ליום –  רואים תוצאות.

בשר
הבשר אוהב את ההורמון הגברי ומסייע לו – למעשה תזונה ללא בשר נחשבת לא גברית וכזו שמורידה את רמות הטסטוסטרון, יחד עם זאת נחזור ונדגיש את המידה הטובה – צריך גם להיזהר בכמויות הבשר ולא מומלץ לצרוך מעל ל 35 גרם חלבון בשר ליום שזה בערך סטק במשקל של – אל תהרגו אותי של 200 גרם. חוקרים מאוניברסיטת יוטה טוענים כי שומנים רוויים שהתגלו בבשר בקר ובבשר כבש הם אסון לטסטוסטרון ועלולים להוריד את רמות הטסטוסטרון – כלומר תתאפקו. כשאפלטון חינך לאיפוק היה זה גם משום שאיפוק הוא דבר גברי.

ג'ינסנג קוריאני
ג'ינסנג קוריאני אדום מתגלה כויאגרה טבעית בנוסף לאבטיח מחקר משנת 2002 הראה שהוא סייע ל-60% מהמטופלים, שסבלו מבעיות בזקפה.

בוטן – ויקיפדיה

בוטנים – מאריכי חיים. הם מכילים אומגה 3, סיבים תזונתיים, ויתמין E, ושומנים טובים – לא רווים. 10 גרם בוטנים ליום מונעים סוכרת, סרטן, מחלות לב וכלי דם – יש לצרוך בוטנים כל יום כדי להגביר יצור הורמון טסטוסטרון. זהירות אכילה גדולה יותר של בוטנים מזיקה. מקור הצילום ויקיפדיה

אגוזים
שילוב חופן אגוזי לוז (לא קלויים) גם  בוטנים, אגוזי קשיו ואגוזי ברזיל בתפרמט היומי מעלים את רמות טסטוסטרון בגוף.

שקדים וטחינה
 אבץ – האבץ הוא חיוני לייצור הטסטוסטרון – הוא מגביר את הדחף המיני חופן של שקדים יכול להגביר את הדחף המיני של גברים (אך גם של נשים), זאת מכיוון שהם מכילים הרבה אבץ – והאבץ מגביר טסטוסטרון ומעלה את הליבידו, הלהט ומחזק את כוח החיים. גם בים יש אבץ – אכלו צדפות.

לידתה של ונוס - בוטיצ'לי Sandro Botticelli

לידתה של ונוס – בוטיצ'לי
Sandro Botticelli

 צדפות
האבץ מצוי בצדפות – הן טעימות, נראות נשיות אבל האנרגיה שלהן בגלל האבץ גברית – והאבץ חיוני לייצור הטסטוסטרון.

צדפות הן ללא ספק המקור הכי עשיר במינרל הזה. גבינות, בייחוד שווייצריות וריקוטה, הן גם מקור טוב לאבץ גם טחינה, גרעיני דלעת, גרעיני חמניה, חומוס, עדשים ובננה בכולם יש אבץ גם בקמח שיפון כהה  ושעועית (כוס שעועית ליום – אפילו משימורים – מכילה כמות אבץ אופטימלית). הוסיפו שמרים לסלט, ליוגורט הם מלאים באבץ. 10 גרעיני דלעת טריים ליום מלאים באבץ שנחוץ כל כך לייצור הטסטוסטרון. ככלל הדגנים עשירים באבץ – הכינו דייסת דגנים [אורז, חיטה (לחם, פסטות, בורגול, סולת, קוסקוס), תירס, שעורה, דוחן, קינואה, אמרנט ושיבולת שועל] יש בהם גם אבץ וגם אל-ארג'ינין, והם עשירים בויטמין בי (B) כך שכולם קשורים בהגברת התפקוד המיני.

אבץ הוא מינרל חיוני הנמצא כמעט בכל תא בגוף. הוא מעודד פעילות של כ-100 אנזימים, שהם החלבונים המאפשרים את ההתרחשות של כל התהליכים הכימיים בגוף.
אבץ משפר את מערכת החיסון, דרוש לריפוי פצעים, מסייע לשמור על חוש הטעם וחוש הריח ונדרש לייצור החומר התורשתי שלנו. בנוסף, הוא חשוב ביותר לתפקוד המיני של הגברים

אבץ נמצא בבשר בקר. הוא אחד המקורות הטובים ביותר לאבץ, וכן בשר עוף, קטניות, אגוזים ודגנים מלאים מכילים אבץ, אבל, ספיגת האבץ ממזונות מן החי גבוהה יותר מספיגתו ממזונות צמחיים. זאת בגלל הפיטאטים שנמצאים בדגנים, בקטניות ובמזונות נוספים מהצומח שמפחיתים את ספיגת האב בגוף האדם.

טחינה הוזכרה לעיל – כף טחינה מתאימה גם לאחר אימון כושר בשל כמות המגנזיום שבה – היא וכן שקדים – ערכי המגנזיום הגבוהים בשקדים ובטחינה מהווה תרומה נהדרת לאחר אימונים (ששה שקדים, לאחר אימון מספיקה בהחלט) כמות מספקת של מגנזיום לגוף מסיעת להתאוששות מהירה לאחר אימוני ומקילה על טיפול בלחיצות במקרים של כאבי גב, צוואר וכאבי שרירים בכלל.

קשה לרכוש את האבץ משום שנוכחותם של סידן וחומצה פיטית (המצויה בדגנים מלאים, בסובין, בירקות טריים ובקטניות) מפריעה לספיגת אבץ בגוף. אז מה עושים – על מנת להפוך ארוחה לארוחה תומכת בגבריות יש לעבד מזון בתהליכי עיבוד משום שאלו הורסים את החומצה הפיטית או תורמים להפרדתה מהאבץ, ובכך משפרים את יכולת הספיגה של האבץ הנחוצה כל כך לגבריותם של הגברים. בין תהליכי העיבוד התורמים לספיגת האבץ:
•  הנבטה או השרייה של קטניות, זרעים, אגוזים ודגנים במים.
•  התפחת לחם מקמח מלא.
•  קליית אגוזים.
•  אפייה.
•  התססה (למשל בשאור, מיסו או טמפה) טרם סיימנו עוד בעיה שקשורה באבץ. רבים מכם יחשבו שאפשר פשוט לצרוך אבץ בעזרת תוספי מזון – גם כאן בעיה – כמות עודפת (מעל 2 גרם) של אבץ ליום היא רעילה. עודף אבץ גם פוגע בספיגה של מינרלים חיוניים אחרים .

 דגנים
את הדגנים ניתן לאכול כשהם מבושלים, מאודים, אפויים או נבוטים.
דגנים מלאים – נבוטים, הם מקורות גבריים, טובים לפחמימות, חלבונים, ויטמינים מקבוצה B בעיקר B1 ,B2 ,B3, ויטמין E, ברזל, אבץ, מגנזיום וסיבים. דגנים אינם מכילים ויטמין C וקרטונואידים למעט תירס.
גרעין הדגנים מורכב מקליפה, נבט ואנדוספרם (מחסן התשמורת של הגרעין מכיל ברובו עמילן).
באכילת דגנים חשוב ללעוס היטב. ברוק שבפה ישנו אותו אנזים (עמילאז) שמתחיל את עיכול העמילן ומונע הרעלה במערכת העיכול. זו גם הסיבה שמבקשים ללעוס לאט והרבה זמן.
ברוב הדגנים הסיבים הקליפות מכילות את כל הויטמינים, מלבד B1 שרובו בנבט. האנדוספרם מכיל עמילן ומעט מרכיבים חיוניים.

ביצים, סרדינים וטונה  ויטמין D
ביצים מוגדרות כמזון גברי הן מכילות שומן רווי, אומגה 3, ויטמין D, כולסטרול וחלבונים שנמצאים בביצים – ואלו חיוניים לייצור טסטוסטרון.

ויטמין די נמצא גם בטונה, מקרל ובסלמון.

ויטמין D

יכול לסייע בהעלאת הטסטוסטרון בעד 90%, לפי חוקרים מהאוניברסיטה הרפואית גראץ, שבאוסטריה. הוויטמין הזה חיוני כדי לשמור על איכות הזרע ועל ספירת הזרע. אם אתה לא נמצא הרבה בשמש, הוסף טונה וביצים לתפריט היומי שלך.

דבש, ענבים, תפוחים

הדבש מכיל את יסוד כימי בור – Boron מינרל הקשור לייצור גבוה של טסטוסטרון; ותחמוצת חנקתית, שפותחת את כלי הדם ובכך מחזקת את הזקפה.

נא לצרוך כפית דבש ביום. תפוח ביום מוגדר כמזון בריאות חובה לכל אדם – התפוח מכיל בורן והוא זול מהדבש – אז תפוח ליום בבקשה לחיזוק הזקפה.

הבורן חשוב גם לבניית עצמות, הוא שומר על צפיפות עצם ומגן מפני מחלות כמו אוסטאופורוזיס – בפירות רבים וכן בירקות נמצא את הבורן בענבים הוא מצוי בכמות גדולה וכן בצימוקים גם במשמש, אגסים, גזר ותפוחים. הבורן זמין גם בסלק, כרוב, שזיפים, אגוזים, עגבניות, שעועית, תאנים, וכמובן בדבש. כמות קטנה של בור נמצאת גם בפרות-ים ודגנים.

שום
בשום יש אליצין – אליצין מקנה לשום את ריחו המיוחד הוא שמסייע להפחית את הורמון הסטרס –הקורטיזול. כמות של קורטיזול אמורות לרדת לקראת הלילה, ובכך לאפשר לגוף להירגע, לנקות את הכבד מרעלים ולהיטען מחדש. אם רמות הקורטיזול גבוהות מידי, אתה עשוי להבחין שאפילו שהיית עייף כל היום, אתה לא נרדם, המוח קודש במחשבות בהשפעת הכבד עמוס הרעלים וככל שתתחנן לישון אתה שב ומתהפך במיטה כל הלילה וקם עייף כלעומת שהיית. הפחתת קורטיזול מסייעת להורמון הגברי לעשות את עבודתו – שום אוכלים טרי – שתי שיני שום ליום זו ההמלצה.

אספרגוס, פטרוזיליה, רוקט (ארוגולה ), ברוקולי מבושל, פול מבושל גם סלק וכרוב סיני הם מזונות גבריים – בגלל ויטמין M או B9– מכונה גם חומצה פולית שנמצאת בהם.

האספרגוס מכיל חומצה פולית שמכונה גם ויטמן בי9. וויטמין אי (A) שהם הכרחיים לייצור תקין של טסטוסטרון.

חומצה פולית היא הצורה הסינתטית של פוֹלָאט (folate) ונמצא בפירות ירקות וקטניות שמכונה גם ויטמין B9.

חומצה פולית ובמיוחד פולאט הבא ממזון חיי וטבעי, עשויה אף להפחית הופעה של מספר סוגי סרטן, ובעיקר סרטן המעי הגס ופי הטבעת. ההמלצה להיחשף למזון המכיל באופן טבעי כמות מספקת של פולאט מיטיבה עם בריאותנו. ולכן טוב להתחיל את הבקר במיץ תפוחים, 5 – 7 סוגי עלים ירוקים סחוטים (חסה, סלרי, עלי מנגולד נבטים, פטרוזיליה , גבעולי חרדל, רוקט, ותפוח אחד או שניים) עם תפוח טרי ועסיסי הם דבר נפלא כפתיחת טובה לבקר, שאני מקפיד עליה מאז גיל 45.

מקורות טובים לחומצה פולית הם תפוחים, חסה, חסה אייסברג, ברוקולי, שעועית ירוקה, עדשים, תירס מתוק, אספרגוס, תמצית שמרים, בטטה, סלק, כבד, חלמון ביצה, גרעיני חמניות טריים, אפונה יבשה, אפונה ירוקה, ארטישוק, במיה, גרגירי חומוס, כרוב ניצנים, לוביה מבושלת, סלק, עדשים מבושלים, עלי חרדל, ערמונים, פפאיה, שעועית, תרד בוטנים ומיץ תפוזים. גם בגרעיני חמנית, בוטנים, שעועית או תרד מבושל.

אבוקדו
חוקרים אמריקאים (מאוניברסיטת פן סטייט) גילו שלגברים עם רמות גבוהות של שומן לא רווי בגופם – שקיים במזונות כמו אבוקדו ובאגוזים – היו גם רמות נמוכות של כולסטרול מסוג LDL ורמות גבוהות של טסטוסטרון.

באבוקדו 14 מינרלים ביניהם ברזל ונחושת שעוזרים בייצור כדוריות דם אדומות ומונעים עייפות.

פירות הדר
במקביל להורדת הרמות של הורמון הלחץ קורטיזול פירות הדר מכילים ויטמין איי (A), שמסייע בהורדת רמות האסטרוגן, ובכך התפוז, אשכולית, לימון, פומלה והקלמנטינה מסייעים להורמון הגברי לעשות את עבודתו.

 תרד
תרד מתאימה לסלט – נסו עלי תרד עם תות שדה – זה נהדר –  הוכח שהתרד מסייעת בהורדת רמת האסטרוגן, התרד גם  עשיר במגנזיום ובוויטמינים C ו-E – שחיוניים לייצור טסטוסטרון.

ענבים
 אכילה של כמה ענבים אדומים ביום מסייעת בהעלאת רמת הטסטוסטרון, הענבים משפרים את איכות הזרע וגורמים לזירעונים לרוץ חזק יותר מהר יותר ולהיות גבריים יותר בדרכם להפרות את הביצית. (המחקר על הענבים נערך באוניברסיטת הונג קונג). גברים שמעוניינים להיות לאבות צעירים – אכלו בבקשה כמה ענבים במשך שבוע או שבועיים לפני ההפריה.

שיבולת שועל

הדגן הזה שיבולת השועל עשיר בסיבים תזונתיים ודל בשומן, אבל מעבר לכך, מחקרים מצאו כי צריכה יומית של שיבולת שועל תתרום הן להעלאת רמות הטסטוסטרון והן לשיפור התפקוד המיני. נסו לשלב אותה בארוחת הבוקר בשביל בטן חלקה וזקפה מספקת בהמשך היום.

ויטמין D3

ויטמין D3 הוא אחד מהתוספים הכי חשובים לתפקוד ההורמונאלי של הגברים. מחקרים מצאו אחוזי טסטוסטרון גבוהים בקרב גברים שנוטלים אותו באופן קבוע.

הערה: כל המתפרסם בכתבה זו, בכולה או בחלקה גם באתר של ירון מרגולין כולו, מובא כמידע בלבד וגם כחומר למחשבה, ואין לראות בו הוראות לטיפול עצמי, אבחון, ו/או המלצה לטיפול זה או אחר ו/או נטילת חומר זה או אחר. כל ייעוץ וטיפול חייב להינתן בידי רופא מורשה ותחת פיקוחו או פיקוח של הממסד הרפואי.

מבט אל שיטת הלחיצות שפיתחתי – אין דומה לה בפריצת דמימה, הוכחה כמשחררת כאבי גוף, יעילה בתהליכי החלמה ומרגיעה את הנפש.

אני מזמין אותך לאתר החדש של לחיצות ההחלמה- כאן

אני מזמין אותך ליצור קשר בטופס כאן למטה,
אשמח להשיב לכל שאלה.

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COMׂ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך).
    מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    Recent Articles

    Of sexual desire and the wish for intimacy and the two different languages ​​in which they materialise:

    Six degrees of guilt

    Kidney Failure Taming the Rogue Kidneys Vital Information

    מאמרים אחרונים

    מבוא לפסיכותרפיה מכלולית והוליסטית

    הפסיכולוגיה הטיפולית וההוליסטית – תולדות הפסיכותרפיה

    יש פתרון כולל לבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר בטחון וערך עצמי נמוך – דופמין

    חרדה

    איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? התמודדות עם סטרס ולחץ נפשי

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    למה אני לא מצליח להתמיד – והסוכר

    גמישות היא מצב נפשי – אתגר בזרימה ושינוי –  אני מבקש להתגמש

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    איך לצאת ממצבי תקיעות בחיים – שיטת שלוש השאלות בגובה העיניים

    נמאס לי מהחיים מה עושים

    על היכולת להשתקם, לקום מאבק הדרך ומכאב הפרידה

    מסלול ההתפתחות הנורמטיבי בחיי אדם ודמימותיו בטבלה – סדרת מאמרים.

    שלושת המיצים

    לחלק הראשון הבצל והפלפלים

    לחלק השני – החסה

    לחלק השלישי – תפוח אדמה והבוטיראט

    לחלק הרביעי – הכוסמת המופלאה

    לחלק החמישי – נבטי הברוקולי וחלבון הנעורים

    לחלק השישי – שיבולת השועל והבטא קלגן

    עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה. 1 

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    הערכות שונות במדידת אשלגן בפלזמה שוללות לפעמים שלא בצדק יתר אשלגן בה – היפרקלמיה פסאודו היפרקלמיה – Hyperkalemia

    מדד חדש לבריאותך – ביטול האסרוסקלרוזים

    אי ספיקת כליות – טיפול ללא תרופות

    אוראה – למה האוראה מוגברת ומופחת בדם Urea

    הקורטיזול וכאבים בבית החזה וביד שמאל

    להוריד קריאטינין, אוריאה ולהחלים ללא תרופות מאי ספיקת כליות

    וירוס הקורונה וגרון יבש

    -אי ספיקת כליות להחלים ללא תרופות – על הGFR ונזקי התרופות

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק ג

    אריתרופויטין (EPO) Erythropoietin

    התרופות והרע – ויטמין D3

    על בדיקות הדם

    אנמיה למה חסר לי ברזל?

    רוצה להחלים מפגיעה במערכת העיכול ללא תרופות?

    להחלים בפשטות ממחלת ריאות חסימתית כרונית

    רוצה להחלים בצורה מלאה מסוכרת

    שחיקת סחוס, למה לסבול? – ללא ניתוח ללא תרופות – טיפול להחלמה

    עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

    ההומוציסטאין – האויב הגדול של האנדותל ובריאות העורקים

    פרנצ'סקו מסינה Francesco Messina אלהים באדם שחיפש אחר היופי

    ויטמין השמש ויטמין D-

    התרופות והרע – ביוטין B7 ויטמין H

    רוצה להחלים מיתר לחץ דם?

    מזונות גבריים ובטן שטוחה

    שלושת המיצים

    על לחם חוקם של עסקים – מה באמת חשוב לדעת בכדי להצליח (פרק א')

    טיפול נפשי ללא תרופות – חרדות, פחדים וייאוש – תסמינים שיש להם פתרון טבעי, מדויק ומהיר

    חזרה לבסיס – עקרונות צירופי המזון

    על ההזנחה –

    ניתוק רגשי – על הקורוציונה

    די לכאב

    ראיית המעמקים – כניסה לטרקלין או על החיים האמתיים.

    התודעה השלילית

    ביקורת מבזה

    על לחם חוקם של העסקים

    למה אני לא מצליח להתמודד

    מגיע לי – העדר הכרה במאמץ של השועט קדימה, בהחלט יכול להוביל לכישלונה של קריירה מזהירה.

    סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

    כאבי גב – פתרון טבעי, עדין ופשוט לבעיה שלך

    כאבי גב לא דורשים ניתוח – רק מגע יד עדינה

    טיפול טבעי ופשוט בכאבי ברכיים

    אי ספיקת כליות – צום חלבונים

    צום חי – הוא תרופה טבעית. אזהרה לקטונים (Lactones) –

    אי ספיקת כליות מתוקה: (נפרופתיה סוכרתית) אפשר לצאת בשלום מהצרה המסוכנת לסוכרתיים – צום חי

    אי ספיקת כליות – מתכונים לדיאטה מאוזנת – טעימה להשתגע.

    אילוף הכליות הסוררות – איך להחלים מאי ספיקת כליות להקליק כאן

    "אילוף הכליות הסוררות" תחילת פרק א

    ההמשך לפרק א' של "אילוף הכליות הסוררות"- כאן.

    פרק ב'

    פרק ג'

    נשלח ב העצמה אישית, כללי, מזון מחלים

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *