התרופות והרע – ומי הורס לך את ה-Q10

טיפול תרופתי מניב בדרך כלל הקלה מבורכת בתסמינים, ברוב המקרים הוא לא מביא מרפה והמחלה נשארת. אחת הסיבות לכך בתרופות עצמן. הן מרוקנות את המערכת ממרכיבים תזונתיים חיוניים, או מונעות את ספיגתם-סדרת כתבות על תרופות טובות ורע שמעוררות. ירון מרגולין, צילם יורי מרגולין.

התרופות והרע – מאמר חמישי בסדרה – החשש שללא תזונה נכונה [אבוקדו, פיסטוקים טריים, כרובית, ברוקולי, תרד, (מאודה, חלוט או מבושל) לב וכליות (צלויים/על האש) כמקובל במנת מעורב ירושלמי ותותים] התרופות שנצמדות לרכיב החיוני בכבד שלנו ומוציאות אותו מהגוף דרך מערכת העיכול החוצה- תביא עלינו מחלה קשה יותר.

הפיכה של HMG-CoA למבלונאט היא המטרה של הסטטינים – תרופה נגד כולסטרול גבוה, אבל למרבה הצער הסטטין פועל באותו מסלול בו נוצר המסייע הגדול קואנזים Q10. לכן גם ככל שמינון התרופה עולה תרד תעשייתו של ה-Q10 בגוף ותגבר הסכנה ללב, למוח וגם לכבד – האמת שגם להופעת לחץ דם גבוה. ציור של ג'ורג' דה לה טור הסדנה של אדם מרלי Georges de La Tour – Adam Marelli Workshops

לדוגמא במקרה שנחשפת לכולסטרול גבוה. מחלה שמחייבת טיפול! אבל לא הכרח שיהיה תרופתי, אבל רק בעצת רופא בלבד, כמובן! רבים בוחרים בתרופות ממשפחת הסטטינים (כמו סימבסטין, וליפיטור)- יש לדעת שהאנזים HMG-CoA רדוקטאז (reductase) חשוב כל כך לתהליך המטבולי של הגוף. הוא שאחראי על בקרת ייצור הכולסטרול. דרך הפעולה של הסטטינים בחסימה ועיכוב תחרותי של האנזים הזה HMG-CoA reductase. האנזים הרדוקאלי הזה HMG-CoA, מתפקד בתאי הכבד במהלך יצירת הכולסטרול, כתוצאה מכך נוצר פחות כולסטרול. בתגובה, תאי הכבד שולחים לשטח הפנים החיצוני של התא יותר קולטנים לכולסטרול LDL (הכולסטרול הרע) והם קולטים ו"מנקים" אותו מהדם. – הפיכה של HMG-CoA למבלונאט היא המטרה של התרופה הסטטינית, אבל למרבה הצער זה אותו מסלול בו נוצר המסייע הגדול קואנזים Q10 Coenzyme. למעשה ככל שמינון התרופה עולה תרד תעשיית ה-Q10 בגוף מה שגורם לירידה משמעותית של רמת ה – Q10 בדם ותגבר הסכנה לשרירי הגוף, גם ללב, למערכת החיסון, למוח וגם לכבד – האמת שגם להופעת לחץ דם גבוה ולבעיות בחניכיים.

Presentation of the Virgin Mary in the Temple by Jacopo Tintoretto (1518-1594). Size

 קואנזים Q10 המוכר גם בשם Ubiqinone מסיס בשומן ומפורסם בתמיכתו בלב, במוח (לאחר שבץ מוחי) ובכבד, הוא ייצור מוזר וחלקלק בעל 'זנב' של 10 פחמנים (מכאן שמו), אבל הוא יודע גם להוריד לחץ דם גבוה. הקואנזים Q10 נמצא בשמן קנולה, פולי סויה, ובאגוזים, בכבד עוף או בקר – ועוזר מאוד להוריד לחץ דם גבוה. הוא גם מגן על הכולסטרול מפני חמצון מזיק. ויש לו יכולת מופלאה לגבור במלחמה המתמדת נגד מולקולות, שעלולות לגרום נזק למרכיבי התא ולהביא להזדקנות מהירה. הנביטו פיסטוקים וצרכו מעט בוטנים טריים מושרים ללילה במים. איכלו הרינג (כבוש), סרדינים וכבד עוף או בקר (מאודים/מבושלים או מוקפצים מעט בשמן קנולה) פעמיים בשבוע, במקרה שמדובר במחסור ב-Q10, ביחד עם לב וכליות (צלויים/על האש) כמקובל במנת מעורב ירושלמי, שתו מיץ תפוזים סחוט, ואיכלו תותים. למזלנו ואם לא מפריעים לנוכחותו של ה-Q10 בגוף, וניזונים פעמיים בשבוע ממנת כבד בת 150-200 גרם, חצי אבוקדו ליום או מנת ברוקולי, וכף שמן קנולה, ונמנעים משתיית אלכוהול, עישון, הצפת חלבונים, ומזון תעשייתי, הוא מיוצר בייצור עצמי מספק בגוף האדם, בכבד, (הכבד זקוק לייצירתו לסיוע של ויטמינים מקבוצת B: ‏B2‎‏, ‏B6‎‏, ‏B12‎‏ ויטמין C וחומצה פולית וגם כמה חלבונים כדי לייצר אותו) ואז גם התרופות לרוב, לא יצליחו לחסל אותו. תהליך ספיגתו של ה Q10 מתבצע בנוכחות שומנים במעי הדק. הוא חומר מאוד חשוב שמסייע לאנזים שקשורים בו לעשות את עבודתם שהיא תגובות כימיות שונות, אבל חשובות. מחסור חמור של הקואנזים Q10 מחבל בתגובות כימיות חיוניות וגורם למוות תוך כמה דקות. זאת גם הסיבה שחשוב לדעת שתרופות רבות להקלת תסמינים של כבד, מחלת לב, לחץ דם גבוה וכולסטרול רע – מחסלות את מאגריו ומרוקנות אותו מהגוף. מי שמגיע למידע נכון ויקח תוסף של קואנזים Q10 (תוצרת יפן) – יציל עצמו מהרבה סיבוכים!

גשו כבר לרחוב אגריפס והזמינו מעורב ירושלמי – תטפטפו מעליו קצת שמן קנולה, או פנו אל שער שכם, כמו יורי, בני, שם תמצאו פיתה עסיסית מלאת קואנזים Q10 ותתענגו.

גשו כבר לרחוב אגריפס והזמינו מעורב ירושלמי – תטפטפו מעליו קצת שמן קנולה – גם בשער שכם יש שפע מהמצרך הנדרש.
תפקיד חשוב נוסף של ה-Q10 במלחמתו בסרטן. הוא מגן על התאים מפני נזקים לחומר הגנטי שבהם לדנ"א. הוא נוגד חמצון חזק ושובב וביכולתו לחדור להרבה פינות אפלות בגוף, אפילו למוח, אל המיטוכונדריות שבתוך התאים. לכן הריקון שלו מהגוף נראה כמסכן גם את האברים הקטנים האלו. נראה שמי שנשמר מכולסטרול על ידי תרופות שמרוקנות את מאגרי הקואנזים היקר מעוררות כנקמת שטן בגוף של האדם את מחלת הסרטן – ממצאים סטטיים מאשרים הנחה זאת.

פיליפ של אקארניה היה רופא וידידו של אלכסנדר הגדול. כאשר נתקף אלכסנדר הגדול בחום גבוה, היה זה פיליפ של אקארניה שהציל את חיו. הרופא השתמש באמצעי טבעי, פשוט ומדויק – מיים – על ידי רחצה במים קרים של נהר סיידנוס בקיליקיה והציל בכך את חייו.
אלכסנדר הגיבור לא פחד מהרופא המהפכני וגם לאחר שפרמניון שלח להזהיר אותו מהרעלה – הרופא פיליפוס שוחד על-ידי דריוס השלישי להרעיל אותך אמר השליח – בטח אלכסנדר במי שיודע לרפא. הציור הזה מתאר את המקרה הזה; ומראה את שלב התאוששותו המהירה של המלך.
פיליפ של אקארניה היה עדיין רופאו של אלכסנדר כשצר על עזה בשנת 332 לפנה"ס, כפי שקרטיוס מדווח. צייר – הנריק הקטור סימירדזקי (1843 – 1902
Alexander of macedon trust's the doctor Philip, Henryk Siemiradzki

מעטים יודעים שלתוסף Q10 – רק באישור רופא כמובן, ישנה את אותה ההשפעה על לחץ הדם שישנה לתרופות ובתקופתנו בה מתפרסמים בתקשורת נתונים על חומרים מסרטנים בחלק מהתרופות להפחתת לחץ דם גבוה – עובדה זו לכאורה יכולה להציל את חייכם – אם הרופא יסכים לכך. ועד אז איכלו כבד, אבוקדו, כרובית, ברוקולי, ותרד מאודה בבקשה עם מעט שמן קנולה על העלים המאודים.

נמצא שקואנזים Q10 בשילוב עם ויטמין B6 וברזל עשוי להביא להאטה בהתפתחות אלצהיימר.

Gyula von (Julius de) Benczur. Music, Putto with Roses (Scherzo), 1882

פוריות – ואם לא די בכך מחקרים גם הוכיחו שה-Q10  עשוי לשפר את תפקודן הלקוי של הביציות הנובע על רקע גיל מבוגר של האישה הרוצה להיכנס להיריון ומתקשה בכך. וזה לא הכל: למעשה, הקואנזים המדהים הזה עשוי לשפר גם את צפיפות הזרע והתנועתיות שלו, מה שמשפיע באופן חיובי בפועל גם על פוריותו של הגבר.

רמברנדט – שיעור האנטומיה של דוקטור טוּלפּ" (1632, האג, מאוריציוס),

יוביקווינול – מלטינית: המצוי בכל מקום – זאת משום שרכיב זה שהוא חומר דמוי ויטמין נמצא באופן טבעי בכל תאי הגוף של האדם ומכאן המצוי בכל מקום.  כיום ניתן להשיג כל מני תוספי Q10 בשוק. יוביקווינול היא הצורה הלא מחומצנת של התוסף והיא שמוגדרת כמצילת חיים של הסובלים מאי ספיקת לב חמורה על פי חוקר ה-Q10 ד"ר לנגסג'ון.
תוסף מומס בשמן סובין, אורז או שמן זית מתוצרת יפן (בלבד) הוא התוסף הנכון. אפשר להוסיף Q10 30-50 מ"ג פעם ביום בבקר לבריאות כללית עם האוכל, וכן 50-200 מ"ג מומס בשמן אם אתם לוקחים תרופות מרוקנות או אם אתם מבקשים לאזן את לחץ הדם שלכם ללא תרופות פעם ואפילו פעמיים ביום (באישור רופא מלומד שמכיר היטב את התיק שלכם, אבל גם את יתרונות ה-Q10) להתמיד בתהליך 3 חודשים ויותר עד להפחתת לחץ דם משמעותית ומכאן להמשיך הלאה.
חשוב לדעת – התרופות השכיחות ממשפחת הסטטינים שמסייעות בהורדת כולסטרול הרע בולמות את ייצורו של Q10 על ידי הגוף (עוד על כך כאן וכאן).
תחושת עייפות בקימה בבוקר יכולה לשמש סימן למחסור בקואנזים החשוב הזה גם רגישות מוגברת לכאב ותחושת עייפות לאחר מאמץ גופני.

יאן קופצ'קי – צעירה עם ויולה דגמבה.

Q10 קו-אנזים Q10 המכונה גם יוביקווינול משמש כנוגד חמצון רב עוצמה המנטרל את פעולתם המזיקה של רדיקלים חופשיים. הרדיקלים החופשיים עלולים לגרום לנזק למרכיבי התא, הזדקנות מהירה ואף לסרטן. הוא התוסף של הרוצים באישור הרופא וכו' להוריד לחץ דם מבלי להסתכן במחלות זוועה.

אספסיה והגברים השואפים לחוכמה ותבונה. מישל קורנל.
Aspasia Surrounded by Greek Philosophers by Michele Corneille the Younger, 1670s CE, Palace of Versailles

מזונות עשירים בקואנזים קיו-10 כוללים: אבוקדו רגיל (כ-200-300 גרם) מכיל כ-2.5מ"ג של קואנזים קיו-10, 100 גרם פיסטוקים מכילים כ-2מ"ג קיו-10. ב-100 גרם כבד סלמון ולב דגים שומניים שגדלים בים הצפוני, הם מכילים Q10 כ-0.6מ"ג. קיו-10 – נמצא גם בהרינג, פורל ומקרל, אבל בעיקר בלב ובכבד שלהם.

הברוקולי הוא ירק בעל ערך תזונתי גבוה וכולל תועלת בריאותית מגוונת ביותר לגוף האדם. בראש ובראשונה חשוב לשים לב לתכולת הוויטמין C המרשימה שבברוקולי: במאה גרם ברוקולי טרי (לא מבושל) ניתן למצוא כתשעים מ”ג ויטמין C, פי 2 הכמות המומלצת לצריכה יומית עבור ילדים בגילאים 9-13.
רק כדי לסבר את האוזן, בכמות זהה של תרד ניתן למצוא רק 30 מ”ג ויטמיןC , בכמות זהה של תפוזים ניתן למצוא 50 מ”ג ויטמין C ואילו בכמות זהה של עגבניות יש רק 10 מ”ג ויטמין C בלבד.
כמו כן, במאה גרם ברוקולי טרי ללא בישול ניתן לקבל קרוב למחצית מהכמות המומלצת לצריכה יומית של ויטמין A ובנוסף כמויות גדולות יחסית של מרכיבי תזונה חיוניים אחרים דוגמת קואנזים Q10, ב-100 גרם ברוקולי ניתן למצוא כ-0.5-0.7מ"ג קיו-10. הברוקולי מכיל חומצה פולית (ויטמין B9), אשלגן, סידן B6 – וויטמין B6 פירידוקסין, שנתפס כוויטמין החשוב ביותר מבין הוויטמינים בקבוצת B. הוא מעורב בתהליכים רבים בגופינו וחיוני לתקינותם של מנגנונים ומערכות. בשמירה על בריאות הרקמות הוא פעיל בריאקציות של חומצות אמינו, 
משתתף ביצור תאי דם אדומים ונוגדנים, 
חיוני בפעילויות אנזימטיות שונות, 
תורם לפעילות תקינה של מערכת העצבים, 
הכרחי לספיגת אבץ וויטמין B12, 
מסייע לפעילות של חומצה פולית בזמן ההריון, 
משתתף בייצור החומר הגנטי של העובר (ביחד עם חומצה פולית וויטמין B12)-
בין יתר מעלותיו, נמצא כי ויטמין B6 יעיל בטיפול בהפרעות קשב וריכוז, בדיכאון, ברמות כולסטרול גבוהות, בסוכרת, במחלות לב, בשיגרון, באסתמה, בחיזוק המערכת החיסונית, בהתכווצויות שרירים ובהקלה על בחילות. בנוסף, תכונותיו המשתנות של הוויטמין מסייעות במצבים של אצירת נוזלים, בצקות, פגיעה בכושר הסינון של הכליות ואבנים בכליות.
ויטמין B6 מסיס במים, כך שעודפיו מופרשים מהגוף ואינם נאגרים בו. מחסור בוויטמין B6 להבדיל, עלול להתבטא בירידה בתפקוד המערכת החיסונית, אנמיה, עייפות, הפרעות עצביות, פריחה, נשירת שיער, סחרחורות, כאבי ראש, בחילות הקאות וירידה בתפקוד הכליות. איכלו ברוקולי, אם אתם צורכים תרופות שמרוקנות את הB6 מגופכם.

ב-100 גרם ברוקולי או כרובית ניתן למצוא כ-0.5-0.7מ"ג קיו-10.
100 גרם ענבים מכילים 0.6מ"ג קיו-10

רובנס – נס חווה – The Fall of Man, 1628–29. Prado, Madrid Peter Paul Rubens

תפוז, תפוח או בננה מכילים כ-0.3מ"ג קיו-10 לכל יחידת פרי

אדם מבוגר Old Man ז'ורז' דה לה טור – Fine Arts Museums of San. Georges de La Tour -Francisco

חלק ניכר מהקו-אנזים Q10 נהרס בתהליכי עיבוד המזון כולל תהליכי שימור, הקפאה ואחסון. כדי להנות מהקואנזים Q-10 המזונות חייבים להיות טריים ולא מעובדים!

רמאים ונבלים מכובדים בתחפושות של נעם הליכות נמצאים תמיד ובכל מקום הם מפתים אותך לקחת איזה אס שמאפשר לך להמשיך לשחק ולחוש מאותגר וחשוב. Georges de La Tour – Cheater with the Ace of Diamonds – כאן הרמאי של ג'ורג' דה לה טור אוחז בקלף אס יהלום.

תרופות מרוקנות – לטיפול בלחץ דם גבוהה – ממעכבי ACE: אנלפריל (אנלדקס) – כשQ10, מגביר את השפעת התרופה.
חוסמי הקולטן לאנגיוטנסין 2: קנדסרטן, HCTZ (אטקנד), חוסמי בטא, נקראים גם אנטגוניסטים לבטא: אוקספרנולול – (Oxprenolol) אטנולול (נורמיטן, נורמלול), ביסופרולול (קרדילוק, קונקור), פרופרנולול (דרלין, פרולול), מטופרלול (לופרסור, ניאובלוק), אצבוטולול (סקטרל), פינדולול (פינדן).
חוסמי בטא נלקחים גם כטיפות לטיפול בגלאוקומה: אזרגה, גנפורט, דוטראב, דורזלמיד טימולול, ויאופטיק, טילופטיק, נילול, קומביגן, קוסופט, קסלקום.
הטיפול בחוסמי בתא הכרחי בקרב חולים עם מחלת לב תעוקתית (אנגינה פקטוריס) ובחולים לאחר אוטם שריר הלב. טיפול זה מפחית את עוצמת התכווצות הלב ומאט את הדופק, ובכך מפחית את צריכת החמצן של שריר הלב ומפחית את הסיכון להתפתחות אירועים לבביים ותעוקת חזה. הטיפול גם יעיל מאוד בקרב חולים צעירים בהם הגורם העיקרי ללחץ הדם הגבוה הנו דופק מהיר. זהו הטיפול המועדף בחולה יתר לחץ דם הסובל גם מרעד, פרפור עליות מהיר, פעילות יתר של בלוטת המגן ומיגרנה.

חוסמי בתא עשויים לגרום להחמרת עמידות הרקמות לאינסולין (חולי סוכרת). וגם מובילים לעלייה ברמות הטריגליצרידים ולירידה בערכי הכולסטרול הטוב (HDL).

אלפא-אגוניסטים הפועלים מרכזית (תרופות שמפעילות רצפטורי אלפא במוח): קלונדין (קלוניריט, נורמופרסאן).

אני מזמין אותך לאתר החדש שלי – לחיצות ההחלמה

לבלוג של לחיצות ההחלמה ברשת החברתית – כאן
למאמר הראשון בסדרה זו – לחץ דם – תרופות מרוקנות – כאן
למאמר השני  בסדרה זו – B12 – והסיבוכים שאפשר למנוע – כאן
למאמר השלישי בסדרה זו- על שיקום הגוף שלך והגלוטתיון – כאן
למאמר הרביעי בסדרה זו – תיאמין – B1 – כאן

למאמר – אי ספיקת כליות – צום חלבונים – מיועד למי שהGFR שלו נמצא על 30 ומתחת לו.

למאמר "סוכרת כלייתית (נפרופתיה סוכרתית) כן, אפשר להחלים".

נותרו לך שאלות – 

אני מזמין אותך ליצור קשר בטופס כאן למטה,

אשמח להשיב לכל שאלה.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך).
    מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    נשלח ב כללי, מזון מחלים
    One comment on “התרופות והרע – ומי הורס לך את ה-Q10
    1. Marcellus Cravalho הגיב:

      Hey, you used to write great, but the last several posts have been kinda boring?K I miss your super writings. Past several posts are just a bit out of track! come on!

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *