התרופות מקבוצת הסטטינים להורדת כולסטרול יכולות להביא אותך למחלת כליות איומה, יתר חומצת שתן, כאבי שרירים, סוכרת וזו רשימה חלקית

האם כדאי ליטול סטטינים או להעדיף 4 כפות שיבולת שועל
מקור הצילום בצילום מסך מהמאמר כאן

הסטטינים כוללים atorvastatin (Lipitor) אטורבסטטין – ליפיטור, לובסטטין, וסימבסטטין fluvastatin  פלובסטטין  (Lescol XL), lovastatin  (Altoprev), pitavastatin פיטבסטטין (מלח סידן) – ליברלו, זיפיטמאג  (Livalo), pravastatin (Pravachol),  קרסטור, רוזובסטטין טבע, סטטור, רוזובסטטין־סנדוז rosuvastatin (Crestor, Ezallor) ו- simvastatin (Zocor, FloLipid).

 יותר מדי כולסטרול בדם מעורר בקרב רופאים רבים צורך לתת לך סטטינים (statins). רופאים מתגייסים למשימה: קחו סטטינים, טלו סטטינים, כדאי לך לקנות עוד סטטינים.

כאבי ראש, קלקול קיבה, בדיקות תפקודי כבד לא תקינות והתכווצויות שרירים לצד הרס הכליות והופעה של מחלת הסוכרת הם חלק מתופעות הלוואי האפשריות מהסטטינים

[מקור].

כולסטרול הוא בן למשפחה של שומנים בגוף האדם. הגוף שלנו מייצר כולסטרול. הכולסטרול משמש את הגוף. הוא למעשה מרכיב חיוני לממברנות (קיר, דופן) התאים ואנו זקוקים לכולסטרול על-מנת לתמוך בדופן התא, לתקן אותה, זו גם הסיבה שמבקשים ליטול אומגה 3, גם היא ממשפחת השומנים בגוף, הכולסטרול משתתף גם בייצר הורמונים סטרואידים וחומצות מרה שבגופנו [מקור]. כדי למנוע דלקות, קרעים בדופן התא ופרצות באברי הגוף דרושים שומנים, כולסטרול אחד מהם.

הכולסטרול אם כן טוב וחיוני אבל כולסטרול מחומצן רע מאוד מכונה LDL

LDL מחומצן הוא רע. התאים בגופנו מסוגלים לייצר כולסטרול בעצמם, אבל הם יכולים גם לקלוט כולסטרול באמצעות קולטנים, המווסתים את כמות הכולסטרול הנספגת. כולסטרול בעל צפיפות נמוכה, LDL, המכונה גם "הכולסטרול הרע", הוא נשא הכולסטרול העיקרי בדם. ה-HDL מכונה "כולסטרול טוב", ויש גם את הליפופרוטאין בעל צפיפות נמוכה מאוד VLDL.LDL נחשב מסוכן, מכיוון שהכולסטרול שהוא נושא שוקע בתאי דופן העורקים וגורם לטרשת. אבל LDL מחומצן מסוכן יותר. LDL נחשב מסוכן, מכיוון שהכולסטרול שהוא נושא שוקע בתאי דופן העורקים וגורם לטרשת. אבל LDL מחומצן מסוכן יותר. בתאים יש קולטנים, המווסתים את כמות ה-LDL הנקלטת בהם. אבל בתהליך ההיווצרות של הנגע הטרשתי נוצרים בתאי דופן העורקים תאים מסוימים (מקרופאגים), שהקולטנים שלהם מסוגלים לקלוט LDL מחומצן ללא הגבלה. עובדה זו היא אחת הסיבות הגורמות להיווצרות מצבורי הכולסטרול בעורקים.

בתהליך ההיווצרות של נגע טרשתי נפגע תחילה סוג מסוים של תאי דופן העורק (אנדותל). סיבת הפגיעה ההומוציאסטין, בדרך כלל לא מזכירים אותה. בעקבות הפגיעה יכולים חלק מתאי הדם הלבנים, מונוציטים, לחדור אל דופן העורק, במצב זה הם הופכים למקרופאגים. ככל שמדד ההומוציאסטין עולה על 7.4 הקולטנים במקרופאגים מסוגלים לקלוט יותר LDL מחומצן בכמות העולה על צורכי התא. שני גורמים משחקים כאן תפקיד: המחמצנים, מכונים גם הרדיקלים החופשיים וההומוציאסטין. הרפואה המערבית מתעלמת משניהם. במצב זה המקרופאגים הופכים ל"תאי קצף" כולסטרול מחומצן. תאים אלה מייצרים רדיקלים חופשיים שתורמים לחמצון ה-LDL. הסיבים שבשיבולת השועל יכולים לתרום לסילוק עודפי הכולסטרול הרע מ"תאי הקצף" שבדפנות העורקים ולשנות את המצב למה שמכונה להגמיש את העורקים מחדש – הרפואה המתקדמת והחדשה גמישות העורקים ייעדה. על נושא זה אפשר לקרוא עוד וגם כדאי במאמרי – כאן.

למאמרי – עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

הצלבת איברים – הדרך להחלמה ממחלת כליות קשה מאוד

כאשר אדם מקפיד על מזון בריא, ה-LDL אינו מחומצן בדם, שכן הפלסמה מכילה נוגדיחמצון (אנטיאוקסידנטים) רבים, המסוגלים לטפל במצבים של עקה חמצונית ולנטרל רדיקלים חופשיים.

בתפריט החלמה משתמשים גם בתובנות מהמחקר, לצד תוספי מזון (נוגדי חמצון) כגון ויטמין E. לאחר שהתברר במחקרים, שנערכו בחולים סוכרתיים ובחולים עם פגם כלייתי, כי טיפול בבטא קרוטן (60 מ"ג ליום) או בסלניום (25 מ"ג ליום) הביא לעיכוב משמעותי ברגישות היתר של ה-LDL שלהם לחימצון, החלו להוסיף לתפריט אגוזי ברזיל (סלניום) וכן ברוקולי, גמבה ועלי קייל שמכילים כמויות טובות של בטא קרוטן. מתאימים כמובן את מנת המזון כתרופה למצב הייחודי, כך למשל, לא מאפשרים גזר לחולי כליה הגם שהוא מכיל בטא קרוטן וכן עגבניה הגם שמכילה ליקופן, גם הוא מסייע באיזון המחמצנים שפועלים נגד הכולסטרול. אוכמניות נתנות במקרים אלו גם לחולי כליה הן, כברוקולי ועלי קייל, עדשים, שעועית ואפונה, עשירות בפלאבונואידים אשר עוזרים לגוף להלחם ברעלים שונים.

במצב בו הגוף מקבל אנטי מחמצנים בכמות מספיקה, אין צורך למעשה לקנות תרופות, כי זרם הדם מכיל אנטיאוקסידנטים בשפע.


שמן החרדל הוא מנת האומגה-3 הטובה ביותר. השמן הזה מורכב משישה אחוז של חומצות השומן אומגה 3 (N-3) ו-15 אחוזים מאומגה 6 (n-6) – שתי חומצות השומן החיוניות – ביחס האידיאלי של 1:2, וזה יתרון עצום לבריאות שאין בשום מוצר אחר בטבע, שכן יחס זה גם מאזן את רמות הכולסטרול, הטריגליצרידים או השומן בדם, ומסייע בשמירה על בריאות הלב [מקור]. מקור הצילום מצילום מסך מהמאמר – כאן.
בשמן חרדל יש אינספור יתרונות לבריאות הנפשית והפיזית שלנו. ב 5 כפות שמן חרדל ליום תמצאו את כמות האומגה-3 הנדרשת כתרופה להפחתת יתר טריגליצרידים בדם.
שמן חרדל, עם היחס האידיאלי שקיים בו בין חומצות השומן החיוניות ונוגדי החמצון הטבעיים, עשוי להיות אחד משמני המאכל הבריאים ביותר, עם יתרונות עצומים להפחתת טריגליצרידים ושמירה על הלב, על הכליות ומערכת עורקי הדם. הוא ההמלצה שלי לך כתרופה [מקור].

כדי להוריד את רמת ה- LDL שלך. דרושים נוגדי חמצון – במזונות חיים קיימים נוגדי חמצון בשפע: פירות וירקות גם קטניות וגרגרים מכילים נוגדני חמצון נדרשים. כלומר הבעיה המרכזית בהופעתם של מדדי כולסטרול גבוה בדם היא לא מחלה אלא למעשה באורח החיים שלך. הבעיה נמצאת או במה שנמצא בצלחת שלך וכולל מחמצני כולסטרול או באמונת הרופא בכדורים, או בבתי הספר לרפואה שהוציאו בארה"ב מהלימודים את נושא המזון כתרופה ואחריהם ישר קו כל העולם [מקור]. הבעיה בשיטה האמריקאית נמצאת באבר הכליות. יותר ויותר אנשים נפגעים בכליותיהם. מחלה שאין לרפואה זו מענה לה, אמנם נמצאה שיטה בארץ לבלום ולהחלים ממחלת הכליות אבל היא מבוססת על מזון כתרופה. במאמרי "אילוף הכליות הסוררות" אפשר ללמוד על נושא זה עוד – כאן. בלעדי מזון כתרופה אנשים מתים, כי ממחלת כליות מתים. רוב האנשים נוטלים כדורים להפחתת שומנים מחומצנים בדם בעוד שקבוצה אחת של תרופות, סטטינים, מורידה את הכולסטרול, הקבוצה השנייה, הפיברטים (fibrates), ידועה כדואגת לחומצות שומן ויתר טריגליצרידים. הגם שהוכח ששימוש בשמן חרדל – עליו פרסמתי כאן כאומגה 3 הוא מזון כתשובה יעילה להפחתת טריגליצרידים. רבים נוטלים למטרה זו פיברטים בנוסף לתרופות אחרות, כגון אזטימיב (ezetimibe), כולסטג'ל (colesevelam),

טורצטרפיב (תחליף לליפיטור, תרופתה של פייזר שמוגדרת הנמכרת ביותר, הבעיה שהיא כנראה גורמת למוות בקרב הנוטלים אותה – בכל אופן ע"פ מה שפורסם כאן  [מקור],

avasimibe, implitapide (כדור שמפחית יצירת תאי קצף לא רק על ידי הגברת זרימת הכולסטרול החופשי, אלא גם על ידי עיכוב הספיגה של LDL שונה [מקור]) וניאצין (היא תרופה משלימה לסטטינים ומביאה לשיפור נוסף בפרופיל הליפידים ובהרכב השומנים [מקור]) כולן מוגדרות טיפול בהיפרליפידמיה [מקור]. אם מזכירים ניאצין שהוא מומלץ לנטילה על ידי רפואת הממסד עם נטילת סטטינים, יש לשים לב שהוא מסולק דווקא מהגוף על ידי תרופה אחרת האספירין.

דלקת כליות אינטרסטיציאלית היא הפרעת כליות שבה המרווחים בין צינוריות הכליה הופכים נפוחים (דלקתיים). 

אספירין ותרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs שנהוגות להירשם על ידי רופאים רבים שנשבעו את שבועת היפוקרטס – עליה פרסמתי כאן מעודדים ליטול אותם לפי מרשם חתום, וזה טוב, אלא שכדורים אלו מעודדים דלקת כליות אינטרסטיציאלית, נושא שלא מופיע במדדי הכולסטרול, לצד מדדי טסיות נמוכות וכאן הדבר כולל פגיעה בעצם ומדדי זרחן חריגים. האספירין מרוקן בנוסף לכך, הגם שמאוד נפוץ להעניק אותו לחולים, את מאגרי ויטמין סי, מלטונין, ואת מאגרי הניאצין (מגן הלב, ותוסף שמוריד כולסטרול),

חומצה פולית (טרשת עורקים, דיכאון, אנמיה, ויתר לחץ דם) ואת הפירודיקסין (שומר על שמחת חיים) מהגוף. קשה להביא להחלמת הכליות בנוכחות מגרעות שכאלו, אבל גם קשה להבין את מי שממליצים עליהם, הגם שלא למדו על מזון כתרופה. עוד על נושא זה למטה בפסקה שמוקדשת  לתופעות הלוואי של הסטטינים.

מר מרגיע- מלון מר – ירון מרגולין והמלון המר. ניו יורק 2021

הנח על הצלחת פירות וירקות בכמות הנכונה ובתאבון 

– צריכה של  5-9 מנות (בגודל אגרוף) מדי יום מותרת – וזה עשוי לספק לך נוגדי חמצון במדה הדרושה, וזאת בנוסף לסיבים תזונתיים. הם נושא נוסף שנקשר במזון כתרופה.

אם מדד הכולסטרול שלך לא ירד, עליך לצרוך מנת שיבולת שועל שהוכחה כיעילה במיוחד בנושא הכולסטרול המחומצן והפחתת ה-LDL בדם [מקור].

אם עדיין הנמדד לא תקין בין אם הוא כולסטרול, גלוקוז, יתר לחץ דם, או קריאטינין, טריגליצרידים יתכן שיידרש לך ייעוץ אישי שיבנה לך תפריט ייחודי של מזון כתרופה שמתאים למצבך.

כדאי לזכור, שבלימודי הרפואה מזה מאה שנה לא לומדים נושא זה, לא מתרגלים "מזון כתרופה" אין לצפות מהרופא שלך, ומהדיאטנים שעובדים איתו לדעת מה הם הצריכם המיוחדים שלך בבואך לתקן את המדדים.

זה מדהים, רופאים שיודעים לשלוח אותי לבדיקה אחרי בדיקה ולומר לי שהכל בסדר. והדבר היחיד שעוצר את ההתדרדרות שלי במשקל, בחיוורון ובלחץ דם הגבוהה זה המזון המומלץ על ידך לחולי כלייה.פסיליום בוקר ובערב, לחם שיפון כהה, בצל, קוואקר, וכוסמת שהוספתי לתפריט העדין שגזרתי מהמאמרים שכתבת וראה איזה פלא, התחלתי לחזור לעצמי. אוכל כמו נזיר אבל זה עובד. אין לי מילים כמה אסיר תודה אני. מכתב שהגיע באימייל

תמיד אפשר גם לאכול פחות מזון שומני. שהרי אם ממלאים את התיאבון עם מזון חילא מבושל ונכנסים לצום חי –  עליו פרסמתי כאן – צום חי – אפשר לקרוא כאן הבריאות שלך מקודמת ונמצאת ממש מעבר לפינה, גם כשהנושא דלקת מערכת העיכול. והרי לך בונוס: באוכלך מזון חי, אפשר גם לעזור לך להוריד את לחץ הדם ולשמור על המשקל שלך. כדורים נגד לחץ דם הם אוטוסטרדה למחלת הסוכרת והכליות, זה נושא רציני ואפשר לקרוא עליו כאן.

למה חולי כליה, שנוטלים כדורים להפחתת לחץ דם גבוה, יגיעו בוודאות לדיאליזה.

שמן זית על הבקר – שומנים לא רוויים – כמו אלה שנמצאו בשמן זית ושמן סומסום – טובים להחלמת יתר כולסטרול. הם יכולים להוריד את רמות הכולסטרול "הרע"LDL ולהציג רמות נמוכות יותר, בה בעת הם עשויים לסייע בהגדלת הכולסטרול "הטוב"  זה שמכונה: HDL.

על פי הנהוג, צורכים  שמן זית במצבו הפשוט והנקי ביותר (לקיחת המנה מומלצת בכף – מיד עם ההשכמה). את שמן הזית כדאי לקחת על קיבה ריקה. 

ההומוציאסטין

הבעיה במדד כולסטרול גבוה בדם, אם כן לא נמצאת בכבד, בדרך כלל, אלא במחמצנים של השומנים בגוף, במנת המזון שלך. מחלות רבות אינן מחלות, אלא תגובה אלרגית של הגוף למזון שהוא דוחה, אבל ההרגל מתנגד למסרים האלו. משמתחילים להאזין למסרי הגוף ומדייקים במכונה "מזון כתרופה", האדם חוזר למצבו הבריא. במאמרי:

הגיל השלישי, תאוותיה של הזקנה – ואיך להתבגר יפה, טוב ובריא

הוא מאמר קצר על זקנה, שמחה והדרך להאריך חיים בריאים, אני מפרט על דרכים הולמות הפחתת הנטל של מחלות וכל מה שמכונה נכות בגיל המבוגר. יתגלה לך שאין למעשה מחלות זקנה, אלא פרופגנדה לתרופות שגוברת בקרב אנשים פנויים, שנמצאים בגיל החופש הגדול (גימלאות).

אישה זקנה מנמנמת מאת ניקולאס מייס (1656). המוזיאונים המלכותיים לאמנויות יפות, בריסל Old Woman Dozing by Nicolaes Maes (1656). Royal Museums of Fine ArtsBrussels מקור הציור ויקיפדיה

אם מזון כתרופה מתאים למצבי מחלה, למזון רעיל תפקיד מכריע בייצורן של רוב המחלות.

נושא זה קשור ביתר ההומוציאסטין. הרי לא יתכן שאם יתר ההומוציאסטין הוא בעיה מרכזית במזון ומי שהוכח כמייצר מחלות, שבתי ספר לרפואה יתעלמו ממנו. בנבירה בארכיונים מגלים שנושא המזון כתרופה הוצא, ביחד עם תרופות טבעיות רבות נוספות כמו קליפת עץ הכינין שמיגרה מגפה ענקית בעולם, נושא זה מוכח שקרה בתחילת המאה ה-20. לימודי המזון כתרופה, סולקו והמידע בנושא זה נעדר מרפואת הממסד כשהרופאים ועוזריהם מתבוננים במדדי בדיקות הדם. אין לך מה לחפש את המזון כתרופה – הוא לא שם, ואם רק מזון כתרופה יכול לסלק את ההומוציאסטים למה להתעקש על כדורים שמקדמים כביכול דווקא את מדדיו ההרסניים. על נושא ההומוציאסטין פרסמתי מאמר כאן

למאמרי על ההומוציאסטון – כאן וכאן

רדיקלים חופשים הוא שם כולל למחמצנים. הם עלולים לפגוע בכל סוגי החומרים המרכיבים את הגוף – בחלבונים, בשומנים, בפחמימות, בחומצות גרעין ואפילו בדפנות התאים, ולכן יש הטוענים שהם תורמים להיווצרותן של כ 60 מחלות ומצבים שונים בגוף האדם, ביניהן מחלות לב, אלצהיימר, סוכרת, יתר כולסטרול, אי ספיקת-כליות וקמטים בעור [מקור].

מקור המחמצנים במזון, בתרופות, למשל סטטינים [מקור] גם בזיהום אוויר. ללא ספק הכולסטרול המחומצן מגביר את הסיכון להתקפי לב ושבץ. סטטינים חוסמים חומר ( HMG-CoA רדוקטאז, האנזים המזרז את השלב הראשון של סינתזת הכולסטרול) שהכבד נזקק לו כדי לייצר כולסטרול.  חומר כימי זה (רדוקטאז) גורם למעשה לכבד להסיר את הכולסטרול מהדם שלך. אבל ללא הכולסטרול וללא מדידת ההומוציאסטין האדם מסתכן בדלקת ודלקת הורסת את הכליות מחלה שמתים ממנה, ואין לרפואה המערבית תרופה לה גם אין לה דרך לעצור אותה.

בסיכום שפורסם מציינים החוקרים כי צריכת שיבולת שועל עשויה להשפיע לטובה על אלבומין בסרום ואשלגן בסרום בקרב חולים עם מחלת אי-ספיקת כליות כרונית – CKD. (קוד הרשמה של המחקר IRCT.ir. IRCT2015050414551N2) [מקור].
כשאתם אוכלים סיבים מסוג הבטא גלוקן הדבר מפריע לספיגתו מחדש של חומצות המרה במעי. חומצות המרה עשירות כולסטרול ומשתחררות למעי על ידי כיס המרה כדי לעזור בעיכול השומן. חומצות המרה "נתפסות" על ידי הסיבים לפני שהגוף שלך סופג אותן מחדש. לאחר מכן הן מופרשות יחד עם הסיבים בצואה. גופך מחליף חומצות מרה ספוגות בסיבי שיבולת השועל – אבודות, אלו על ידי סילוק הכולסטרול מהדם בכדי לייצר חומצות מרה חדשות בכבד. כתוצאה מכך יורדת גם רמת הכולסטרול בדם [מקור].

אנשים רבים נוטלים סטטינים. הם מושפעים ממה שאומרים להם בשעה שמנת שיבולת שועל שהוזכרה לעיל, ואפשר לקרוא על יכולותיה במאמר עומק שפרסמתי – כאן, תוריד את מדד הכולסטרול המחומצן בשל היותה מצבור אנטי אוקסידנטים, אנטי מחמצנים שמגנים על הכולסטרול בדם מאויביו שבמזון רעיל.

להתסיס שיבולת שועל – מתכון וכל הסודות

למאמר: חידושים ומהפכות בנושא יתר לחץ דם.

למאמרי עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כלייה – שיבולת השועל וה β- גלוקנים חלק – 6.

בנוסף להעדר מידע רפואי בממסד הרפואי על מזון כתרופה – למשל על 4 כפות שיבולת שועל, מהדהדת הבעיה שאין לה פתרון קל.  קילו שיבולת שועל עולה כ 10₪. מדובר בכמות שיכולה להספיק לחודשיים לאדם מבוגר (מעל 45) וגרוע מכך אין על שיבולת שועל פטנט ולא פחות חמור הרווחים הולכים לחקלאים הפשוטים, לפלאחים, ולא לבעלי האחוזות החדשים, לא לאצילים ולא לאלו שמחזיקים מטוס פרטי או בארות גז בים.

 אנשים שנוטלים סטטינים חווים תופעות לוואי מסטטינים, אל תפסיקו כמובן לקחת את הגלולות, ללא ייעוץ עם מי שנתן לכם אותן.  שוחחו על כך עם הרופא כדי לראות אם שינוי במינון או אפילו אם תרכשו סוג אחר של תרופות עשוי להועיל יותר.

מחקרים תצפיתיים, ניסויים קליניים ומטה-אנליזות מצביעים על סיכון מוגבר לפתח חדש של סוכרת מסוג 2 (T2DM) לאחר טיפול ארוך טווח בסטטינים.
מקור הצילום בצילום מסך מהמאמר
Statin Treatment-Induced Development of Type 2 Diabetes: From Clinical Evidence to Mechanistic Insights- כאן

 מהן תופעות הלוואי של סטטינים?

לאחר טיפול ארוך טווח בסטטינים. הוכח [מקור] שסטטינים יכולים לפגוע ברגישות ובהפרשת האינסולין על ידי תאי β בלבלב ולהגביר תנגודת לאינסולין ברקמות היקפיות.

המנגנונים המעורבים בתהליכים אלה כוללים, בין היתר, פגיעה באיתות Ca2+ בתאי β בלבלב, ויסות מטה של ​​GLUT-4 באדיפוציטים ואיתות אינסולין פגום. בנוסף, תואר גם שההשפעה של סטטינים על האפיגנטיקה עשויה גם לתרום ל-T2DM המושרה על ידי סטטין באמצעות ביטוי דיפרנציאלי של מיקרו-RNA [מקור].

פיטבסטטין Pitavastatin הוא סטטין ליפופילי (תרכובות המסיסות בשומנים, שמנים וליפידים.) תרופה מאוד מומלצת להפחתת כולסטרול. יתר חומצת שתן היא מחלה מאוד עתיקה שדווח עליה כבר במצרים העתיקה. לרפואה המערבית, הממסדית והאלופטית (Allopathy) – אין לה מרפא. מעולם לא היה לה מרפא. המחלה נובעת מתזונה שגויה וישנם מטפלים, אשר משתמשים במזון כתרופה שהצליחו להביא להחלמה ממנה בתוך 3 ימים – 3 חודשים. יתר חומצת שתן (Uric Acud) היא מחלה שמעוררת כאבים עזים וסימניה מות חומצת שתן בסרום (SUA) בנוסף לכאבים בכף רגל ימין, בעיקר בבוהן. מכונה גאוט, היפר-אוריצמיה או רמות מוגברות של חומצת שתן בסרום כל אלו דווחו כמי שהתפתח לאחר נטילת סטטינים מסוג פיטבסטטין  pitavastatin,  [מקור]

ההשפעות של שלושה סטטינים חזקים שנחקרו פיטבסטטין atorvastatin, pitavastatin ו-rosuvastatin, על רמות חומצת שתן בסרום (SUA). רמות SUA לאחר מספר חודשים של טיפול בסטטינים בהמלצת רופא מערבי בקבוצת הפיטבסטטין, רמת ה-SUA עלתה ב-3.7% (p = 0.38). מכיוון שחומצת שתן נחשבת לגורם סיכון להפרעות קרדיווסקולריות, ניתן להמליץ על פיטבסטטין כגורם בחולים לסיכון גבוה להפרעות קרדיווסקולריות המסובכות עם היפר-אוריצמיה [מקור].

 לובסטטין lovastatin (Altoprev) למשל מרוקן את מאגרי ה- Q10 מהגוף – 

קו-אנזים Q10 או יוביקינון הוא מולקולה הנמצאת על הממברנה הפנימית של המיטוכונדריה. יוביקווינול – מלטינית – המצוי בכל מקום. הקו-אנזים Q10 משמש כמתווך המעביר אלקטרונים בין קומפלקס אחד לקומפלקס שלוש ובין קומפלקס שניים לקומפלקס שלוש. מבכינה כימית המולקולה מכילה ראש פולארי היכול להימצא בשלושה מצבי חמצון שונים. המחומצן ביותר, כאשר החמצנים מחוברים בקשר כפול אל הטבעת. השני, כאשר חמצן אחד נמצא בקשר עם מימן, ואילו החמצן השני נמצא בצורה רדיקלית. במצב המחוזר ביותר, שני החמצנים שבראש הפולארי מחוברים למימן. במצב זה ניתן להגיד שהמולקולה נמצאת בצורתה הכהלית, ובשל כך בנומנקלטורה (תורת ההמשגה או במדור מתן השמות לעצמים)  יוביקינון כוהלי מקבל את הסיומת נול. נול בהמשגות משמש לציון כהלים. אל הראש הפולארי מחובר זנב פחמני הידרופילי ארוך, המקנה למולקולה את היכולת לנוע בתוך הממברנה הליפידית (כל המולקולות הטבעיות המסיסות בשמן מכונות ליפופיליות.).

 מעטים יודעים שתוסף המזון Q10 – מוריד לחץ דם, ההמלצה שלי על תוסף יוביקווינול Q10 במינון גבוה, כי יש לו למעשה את אותה ההשפעה על לחץ הדם שישנה לתרופות ובתקופתנו בה מתפרסמים בתקשורת נתונים על חומרים מסרטנים בחלק מהתרופות להפחתת לחץ דם גבוה – עובדה זו לבדה לכאורה, יכולה להציל את חייכם – אם הרופא יסכים לכך. 

יוביקווינול – כיום מצויים תוספי Q10 בשוק. יוביקווינול היא הצורה הלא מחומצנת של התוסף והיא שמוגדרת כמצילת חיים. הסובלים מאי ספיקת לב חמורה. כשלוקחים q10 הגוף מפרק אותו ליוביקווינול ובונה מחדש q10. אגב מניסיון אישי – בחודש הראשון יש דווקא עלייה בלחץ הדם. לכן לא מומלץ להפסיק טיפול מיד, ולהקפיד על תוספי מזון מפחיתי לחץ דם כמו פקנוגנול, ברומלין ו Q10

מתכון להכנת פקנוגנול בבית – כאן

זכרו שתוסף מזון Q10 שומר על המיטוכונדריה

הקו אנזים Q10 על בתוך המיטוכונדריה היא אברון תא בעל חשיבות קריטית לתפקוד תקין של ייצור האנרגיה של כל רקמה בגופנו. פרופ’ פרנקלין רוזנפלדט (מנתח לב אוסטרלי בעל שם עולמי, החוקר זה שנים את יעילותו של ה־Q10,) הראה ממצאים שהצביעו על שיפור הדרגתי ומשמעותי בתפקוד הלב ובתסמינים, בהם עייפות, כאבים בחזה ודופק בלתי סדיר.

כשלוקחים Q10 הגוף מפרק אותו ליוביקווינול ובונה מחדש Q10 טבעי. המטרה שלנו שיפור רמות ה־Q10 במיטוכונדריות של הנפרונים והפקעית שבכליות.

לובסטטין lovastatin (Altoprev) מרוקן גם את מאגרי ויטמין D נושא זה כבר מקצר את חיי האדם, מונע החלמת כליות ופוגע במאזן הזרחן בגוף – במאמר עומק על ויטמין D מהשמש, ועל נזקי תוספי ויטמין D כולל על חשיבותו העצומה של ויטמין D לאיכות חיי האדם בכלל והמבוגר בפרט אפשר לקרוא כאן.

תופעות הלוואי האפשריות של פיטבסטטין (Livalo, Zypitamag) קשורות בסימנים לתגובה אלרגית: כוורות (הנקראות גם אורטיקריה על ידי הצוות הרפואי) שייכות לפריחה בעור בצבע אדום עם עור מגרד ובליטות עליו; נשימה קשה; נפיחות בפנים, בשפתיים, בלשון או בגרון.

במקרים נדירים, פיטבסטטין יכול לגרום למצב שמביא להתמוטטות רקמת שריר השלד, מה שמוביל לאי ספיקת כליות. חובה עליך להתקשר מיד לרופא אם יש לך כאבי שרירים, רגישות או חולשה בלתי מוסברת, במיוחד אם יש לך חום, עייפות יוצאת דופן או שתן בצבע כהה. אל תצפה לגדולות אלא אם כן תהיה נכון לאכול 4 כפות שיבולת שועל כדי להפחית את הכולסטרול שלך.

אומגה 3 צמחית (שמן חרדל, שמן מרווה מרושתת) עולה על צורות אחרות של אומגה 3 ויש והן לבדן תורמות לבריאות בעוד האחרות עלולות להזיק יותר משלהועיל לך.

אטורבסטטין – ליפיטור – הוא תרופה מקובלת מדובר בכדור ממשפחת הסטטינים המשמשת להפחתת רמות גבוהות של כולסטרול בדם. התרופה הזו הורסת את הכליות.

רבדומיוליזיס

שלוש תרופות אטורבסטטין Atorvastatin, לובסטטין וסימבסטטין (Simovil, Simvacor, Simvaxon) מכילות חומר "טיפולי" שנמצא בכדור ושמו אטורבסטטין. חומר זה עלול לסכן אותך ברבדומיוליזיס, שסימניו הם שתן אדום כהה או חום-שחור (בצבע קולה) ורגישות, נוקשות, חולשה או כאבים בשרירים (מיאלגיה), הוא מצב שיכול להתפתח לאט או להופיע בפתאומיות. אם אתם סובלים מתסמינים אלה, ייתכן שמדובר ברבדומיוליזיס בשלביו הראשונים. האינטראקציה בין מיץ אשכוליות לסטטינים מתרחשת מכיוון שהתרופה חוסמת את פעולת האנזים שנקרא ציטוכרום. שתיית מיץ אשכוליות וזו מקטינה את המטבוליזם של הסטטינים (מנגנון ציטוכרום p450) ולכן מעלה את רמת התרופה בגוף כתוצאה מפירוק מוקטן של התרופה בכבד, ועל כן לא מומלץ לשתות מיץ אשכוליות יחד עם נטילת סטטינים, לאור החשש מהעלאת תופעות הלוואי כתוצאה מהעלאת רמות התרופה בדם.  

בנוסף גם כולסטיפול (כולסטיד), כולסטירמין, הליפיטור, קרסטור, ריפאמפין והלובסטטין מחסלים את מאגרי קו אנזים Q10 בגוף – אבל גם את מאגרי ויטמין די (D) וכן את מאגרי הניאצין.

 כאבי שרירים ונזק

 אחת התלונות השכיחות ביותר של אנשים הנוטלים סטטינים היא כאבי שרירים.

אדם מבקש להפחית כולסטרול וסובל לפתע מכאב, עייפות או חולשה בשרירים שלו. 

הכאב יכול להיות אי נוחות קלה, או שהוא יכול להיות כאב חמור מספיק כדי להקשות על הפעילויות היומיומיות ולחבל באיכות החיים, זאת כש – 4 כפות שיבולת שועל יכולות להעניק לך תוצאה של כולסטרול בטווח הנורמה ללא תופעות לוואי [מקור].

 The nocebo effect

נושא הסחר בתרופות אדיר כוח ומושקעת בו מחשבה עצומה כך מצאו החוקרים כי הבעיה נמצאת בכלל באפקט "נוצבו".

אפקט הנוצבו The nocebo effect – נמצא בקוטב המנוגד לאפקט הפלצבו. הנוצבו מתאר מצב שבו מתרחשת מחלה וניכרים מדדים שליליים עקב נטילת תרופות בגלל רקע פסיכולוגי, רגשי אשמה או עקב אמונה שההתערבות של רפואת הממסד תגרום לנזק. המונח nocebo בא מהלטינית 'להזיק'. בכל הנוגע לכאבי שרירים נתפסים ותרופות מסוג סטטינים.  אפקט "נוסבו" פירושו אנשים שיש להם ציפיות שליליות לגבי תרופה מדווחים שהם חווים את תופעת הלוואי הפוטנציאלית בשיעורים גבוהים יותר ממה שהתרופה אמורה לגרום [מקור].

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *