ויטמין K

תרד עלה מתולתל מכיל ויטמין K1 מסוג פילוקינון

ויטמין K2 הוא השם הגנרי לקבוצת תרכובות פילוקינון (phylloquinone) או מנאקינון (menaquinone) התרכובות המעניינות את מחפשי ההחלמה והבריאות נקראות בדרך כלל מנקינונים (ויטמין K2). לאחרונה חל שינוי דרמתי בנושא והכוכב הגדול הוא ויטמין K3 כשתרכובת מיוחדת או צורה של ויטמין K2 בשם MK-7 ממשיכה לעמוד בראש רשימת מזונות העל [מקור].

מעטים יודעים אבל בנאטו (פולי סויה מותססים) נמצא ויטמין K2 – בתרכובת שמכונה מנקינונים ובצורת הMK-7 שלו. המניקינים שמככבים בנאטו בצורת ה- MK-7 נמצאים בו בכמות הנדרשת ליום כתרופה ומבטלים בפועל צורך להשתמש בתוספי תזונה סינטטיים שמעלים חשש להצטברות יתר בגוף ולהיפר-ויטמיניוזיס. במאמרי על הנאטו ימצא לך המתכון להכנתו – כאן. גם בעלים ירוקים נמצא ויטמין K בשפע אלא שהתרכובות שמככבות בעלים ירוקים שונות, הן שנקשרות ומשתתפות בתהליכי קרישת הדם. תרכובות אלה מוכרת כויטמין K1 ומכונות פילוקינונים. נוכחות גבוהה של ויטמין K בצורתו הזמינה נמצאת בדרך כלל בתזונת האדם, כך שאין צורך למעשה בו כתוסף מזון, אלא רק במקרה של מזון כתרופה לימי מחלה כרונית, כמו סוכרת עם מדדי a1c גבוהים ותנגודת לאינסולין מעל  2.5 [במאמרי: תנגודת לאינסולין (insulin resistance), אני מסביר מה זו תנגודת לאינסולין ואת נושא היחס בין רמת הטריגליצרידים לכולסטרול הטוב (HDL) שמאפשר לנו בעזרת הבנתו להבין את המידה והכמות של ההתנגדות לאינסולין. היא העוצמה בה האדם מתנגד לסיוע שהאינסולין מבקש לתת לו. המדענים יצרו נוסחה לחשב את תנגודת הגוף לאינסולין בעזרת מדדי השומנים בדם – כאן]. בנוסף לכך כאשר אוכלים מזונות עשירים בויטמין – K1, או K2 הסיכון להיפר-ויטמיניוזיס אפסי. אבל כאשר נוטלים ויטמינים סינתטיים, ישנו תמיד חשש לעודף ולהצטברותם בגוף.

עודף ויטמין סינטטי מוביל לעלייה במספר הטסיות בדם, לעלייה בצמיגות הדם, לדרישה למדללי דם, מה שפותח אפשרות לספק לך גם אספירין בלעדיו הנוטל תוסף ויטמין K עלול להתחיל ליצור קרישי דם בכלי הדם מה שיכול להוביל לאירועים קשים כולל אירוע מוחי.

צעיר עם גולגולת. ציור של אחד מגדולי ציירי הדיוקן פרנס האלס (1582-1666) Young Man holding a Skull (Vanitas), 1626-8National Gallery, London. ענק ציירי תור הזהב של האמנות הפלמית – אסכולת הארלם – בתקופת הבארוק. התמונה של הצעיר עם הגולגולת צויירה 26 שנים אחרי בכורת המלט לשקספיר. יתכן שהצייר מתבונן בהמלט נראה מהרהר בגולגולת של יוריק בבית הקברות באלסינור. סביר להניח שמדובר ב"מֶמֶנְטוֹ מוֹרִ" (Memento mori) אותה קריאה עתיקה מימי הרומאים למנצח לשמור על צניעותו. יתכן שהצייר, שלא שמע לאזהרה בחייו, ואיבד את הונו הרב בחיי הוללות לאחר שהגיע לפרסום עולמי והון עתק, קידם כאן אזהרה כמבקש מהחיים, הצופים בו, על אף גילם וגילו, לעצור אותו ולהוביל אותו לצניעות ולחיים מדויקים יותר כאלה המתבקשים ממחלימי המחלות הכרוניות הקשות להיכנע להיגיון ולא לתאוות. הצייר פרנס האלס עבד במהירות, לעתים קרובות צייר "רטוב על רטוב". היא טכניקת צביעה בה מורחים שכבות של צבע רטוב על שכבות קודמות של צבע רטוב, כלומר לפני שהתיבש. גוסטב קורבה (Gustave Courbet) העריץ אותו וגם מי שגילה אותו מחדש, אף העתיק אותו, סגנון הציור החדשני שלו עם משיכות המכחול, ונושא ה"רטוב על רטוב" הפעימו את הציירים האימפרסיוניסטיים. גם אדואר מאנה העתיק מעבודותיו, ומשיכות המכחול שלו הפעימו את ואן גוך [מקור].

לגבי הנוטל אספירין ורשימת נזקיו אפשר לקרוא כאן.

קבוצת מחקר מבית החולים של אוניברסיטת טוקיו הכוללת את פרופסור חבר טפי טקדה, עוזר פרופסור יושיהיד ימאנשי, סטודנט לתואר שני קנטארו קונישי ופרופסור הירושי סוזוקי במחלקה לרוקחות, חשפה והדגימה לראשונה חלבון חדש –NPC1L1, חלבון שנוכח על תאי האפיתל של מערכת העיכול, והראתה כיצד הוא מעביר כולסטרול, ומתפקד גם בספיגת ויטמין K במעיים [מקור]. נושא שזכה לפרסום תחת הכותרת: "איך הגוף מקבל ויטמין k ? חלבון טרנספר NPC1L1 נמצא מעורב בהובלת כולסטרול, וכיום ברור למדענים שהוא גם משמש נשא או מעביר של ויטמין K [מקור].

ויטמין k חשוב בתהליכי גמישות העורקים.

הוא נחשף והביא בשנת 1943 להנריק קארל פיטר דאם ואדוארד אדלברט דויסי את פרס נובל על גילוי ויטמין K [מקור]. הויטמין הזה למעשה אינו "יש" אחד אלא כותרת על ומטריה.

ויטמין קיי מורכב ממספר תרכובות אורגניות, שמכילות ליבה. חלקן אחראיות על בניית כלי הדם, אחרות על העצם ואחרות נוספות מגינות על המוח ולכן הויטמין K מועיל נגד מחלות לב, אוסטאופורוזיס ואלצהיימר.

ויטמין K רב תרכובתי, כינוי משותף לתרכובות רבות, דומות, ובעלות תפקוד פיזיולוגי של ויטמין K. כולן חולקות מבנה משותף של ליבה methyl-1,4-naphthoquinone-2, הידועה גם בשם מנדיון (menadione). הצורה הפשוטה ביותר שלו ויטמין K, היא זו שמכילה רק את הליבה הזו, ידועה בשם ויטמין K3 (מנדיון). כל צורה שונה זו מזו מבחינת מידת הרוויה ואורך השרשראות הצדדיות שלהן [מקור]. ההבדלים בשרשראות צד בצורות שונות מעניקים לכל אחת מהן עוצמה ויעילות ספיגה ייחודיים [מקור]. כך MK-4 קצרי שרשרת ואילו התרכובות ארוכות השרשרת הן MK-7 או K2-7 (עליהן אפרט בהמשך המאמר) נמצא בריכוז גבוה מאוד במזון מסורתי יפני בשם נאטו. Nato מיוצר על ידי תסיסה של פולי סויה באמצעות Bacillus subtilis.

בניגוד לצורות הטבעיות, K3 הוא הידרופילי ואינו מתקבל דרך התזונה.

עם זאת, הוא פועל כתוצר בחילוף החומרים בגוף האדם [מקור]. המנדיון עשוי למנוע הצטברות מסוכנת של סידן ברקמות, באיברים ובכלי דם אצל אנשים עם או בסיכון למחלות כרוניות קשות כגון מחלת כליות, מחלות לב וסוכרת. מסתבר שהוא יכול גם לחסום פרופטוזיס. נושא רב חשיבות בבלימת מחלת האלצהיימר ועליו ארחיב בהמשך המאמר, ולקראת סופו. ויטמין K המתקבל מהתזונה מגיע מעלים ירוקים (בצורת ויטמין K1, המכונה פילוקינון [phytomenadione, phytonadione]) או  ממזוונות מותססים כמו נאטו וכרוב כבוש ובמינון נמוך מן החי בצורה של  ויטמין K2 (menaquinone, רושמים בדרך כלל כ-MK.

כאשר נתקלים במונח ויטמין K4 (VK4) מדובר בתוסף. זו עוד צורה סינתטית של ויטמין K (גם ויטמין K3, שהוזכר לעיל המנדיון סינטטי). בדרך כלל צורה זו מופחתת הכוונה להפחתה מהתרכובת ויטמין K3 (מנדיול) או צורות האסטר שלו (למשל, דיאצטט ויטמין K3) [מקור].

ויטמין K נקלט במעי הדק, והוא נאגר בצורה חלקית ומוגבלת בכבד ובטחול [מקור]. האות K בשמו בשל תפקידו בקרישת הדם, ושמקורה מהמושג הגרמני לקרישה (Koagulation) [מקור]. 

התרכובת מסייעת במניעת מוות של תאים ועצירה של מחלות ניווניות כמו אלצהיימר, פרקינסון, דמנציה

[מקור], מחלות אלו מכונות גם מחלות ניוון עצבים, מצב שבו המבנה או התפקוד של רקמות או איברים בגוף הולכים ומתדרדרים בהדרגה.

אוסטאוקלצין הוא חלבון במרכזי העצם שלנו ונוכח גם בשן. הוא עשיר בחומצה גלוטמית [מקור] הגוף זקוק לויטמין K כדי לייצר אותו (בעצם) והוא שנקשר בשפעול מנגנון הקרישה וריפוי של פצעים – הידוע כה'תפקיד הקלאסי של ויטמין קיי.

האוסטאוקלצין מופרש או מיוצר על ידי אוסטאובלסטים, התאים בוני העצם, האוסטאוקלצין מצטבר במשתית החוץ-תאית (matrix) נוזל בין תאי של העצם והוא שקשור למינראלים ומטופל על-ידי הכליות בעזרתן עודפיו משתחררים באופן טבעי בשתן. האוסטאוקלצין נקשר בדרך היצירה והפעולה של אינסולין. בפועל האוסטאוקלצין נחוץ לייצב את כל תנגדות הגוף לפעולת האינסולין שמככבת בסוכרת 2. 

שמן ״קנולה״ אורגני (ששמו האמיתי הוא שמן לפתית, לא לבלבל עם השמן התעשייתי מ"קנדה" בשם קנולה, שהוא גרוע מבחינה בריאותית). שמן לפתית מאוד בריא ומומלץ למבקשי הפילוקינון [מקור].

שמן זית מכיל כמות יפה של פילוקינוןויטמין K1 אבל, שמן סויה הוא המקור המשמעותי ביותר לפילוקינון, ואחריו שמן לפתית (לְפָתִית או קנולה אורגני בכבישה קרה, מכונה גם כרוב הנפוס כולם כינויים נפוצים של כרוב הלפת, צמח עשבוני ממשפחת המצליבים) [מקור].

הסוג השני הוא המנקינונים

(Menaquinones), ומכונה גם ויטמין K2. הוא מצוי במידה קטנה גם בחלק מהמזונות מהחי ובכמות גדולה במזונות מותססים בעיקר בנאטו. סוג זה (המנקינונים) מיוצר על ידי חיידקים בגוף האדם, כשהאדם מעשיר את אוכלוסיית החיידקים עם סיבי מזון מסיסים ריריים כפסיליום, מסטיק שעועית ארבה (אבקת חרובים), בטא גלוקנים (שיבולת שועל) וגלוקומנן (Glucomannan) שמככבים בקמח קונג'אק והופכת את אטריות הקונג'אק  למזון על. חוקרים מזהים כיום 10 צורות של ויטמין K2 בתזונה האנושית וכל אחת מהן עשויה להיספג ולפעול בצורה שונה בתוך הגוף שלנו. על נושא זה בהמשך המאמר –

המנקינונים מגנים על המיטוכונדריה שלנו

Menaquinone מקביל לאוביקווינון בתפקוד שכן יוביקינון קו אנזים Q10‏ (Coenzyme Q10), מכיל גם שרשראות צד איזופרנואידיות באורך משתנה, ולכן נאטו למשל, משמש, בזכות ההמנקינונים שבו, כנושא אלקטרונים בשרשרת הובלת אלקטרונים על ידי חיידקים [מקור].

לחולי כליה, וסוכרת שנוטלים נאטו, לכן, אפשר, להפחית את מדדי ה- קו אנזים Q10‏ (Coenzyme Q10).

למאמרי על הסיבים התזונתיים – כאן

למאמרי על המיטוכונדריה והיוביקווינול – כאן.

למאמרי ירקות ירוקי עלים לרוב טובים לבריאותנו, לפעמים הם לא – רוצה לדעת מתי כדאי לצרוך עלים ירוקים? – כאן

המנקינונים (Menaquinones), צורת ויטמין K ,מצויה בכמות גדולה במזונות מותססים בעיקר בנאט [מקור].

אנשים מבוגרים זקוקים לכ-1 מיקרוגרם של ויטמין K לק"ג משקל גוף ליום.

כך, מי ששוקל 70 ק"ג צריך 70 מיקרוגרם של ויטמין K ליום, בעוד שבמנת נאטו נמצאת הכמות הנדרשת גם אם אדם שוקל 90 ק"ג וצריך 90 מיקרוגרם ויטמין K ליום. (הערה: מיקרוגרם קטן פי 1000 ממיליגרם). אם נטלתם יותר מדי, אל דאגה עודף ויטמין K ממקור טבעי, מאוחסן בכבד לשימוש עתידי.

MK-7 – ויטמין K2-7

ויטמין K2-7, הידוע גם בשם menaquinone-7 (MK-7) הוא סוג של ויטמין K בעל השפעות מועילות לבריאות באוסטיאופורוזיס, מחלות לב וכלי דם, דלקות, סרטן, מחלת אלצהיימר, סוכרת ונוירופתיה היקפית.

[מקור].

ויטמין K2 או מנקינונים מורכבים כנזכר למעלה, ממספר רב של תרכובות, מהן המעולה ביותר היה הצורה menaquinone-7 (MK-7) [מקור].  ישנן שתי דרכים להשיג וויטמין K2 בצורת MK-7: מתהליך טבעי מבוסס תסיסה ומסינתזה, כרוב כבוש (ביתי – מתכון) נאטו (מתכון) למשל, ומכדורים סינטטיים – על ההבדלים בין שתי הנתיבים להלן,

צורת ה- MK-7 של ויטמין K2 היא הצורה הזמינה ביותר מבחינה ביולוגית מבין 14 האיזומרים של המנקינונים (K2). מכונה גם ויטמין K2-7.

  (איזוֹמֵרים בכימיה, אלו תרכובות בעלות אותו מספר אטומים מכל יסוד, אך סדר האטומים, או סידורם המרחבי שונה.)

סוג זה גם הוא שמיוצר על ידי חיידקים בגוף האדם. MK-7 בתור ויטמין K2 מספק מספר יתרונות בריאותיים, במיוחד עבור העצמות, הלב והגמשת העורקים, לכן הוא החשוב לתהליכי החלמת הכליות (למי שמדד חומצת השתן בטווח הנורמה בלבד) להפחתת יתר לחץ דם, K2-7 נספג בקלות רבה יותר וזמין יותר מויטמין K1. הוא מפעיל את החלבון תלוי K osteocalcin, הקושר סידן לעצמות, מקדם את צפיפות המינרלים של העצם ולא פוגע בדילול הדם. בנוסף לתמיכה בעצמות בריאות, ויטמין K2 בצורת ה-MK-7 עשוי גם להפחית את הסיכון לנזק קרדיווסקולרי: על ידי הפעלת חלבון אחר תלוי K -(שנמצא בנוזל הבן תאי) חלבון מטריצה Gla (MGP) – מעכב הדבקת סידן בעורקים וברקמות הרכות [מקור]. אוסטאוקלצין (ucOC הוא חלבון במרכזי העצם שלנו ונוכח גם בשן. הוא עשיר בחומצה גלוטמית [מקור]) וחלבון מטריצה ​​Gla (ucMGP) מומרים לצורות קרבוקסיליות (cOC ו-cMGP בהתאמה) על ידי K2-7 הפועל כקו-פקטור, ובכך מקל על שקיעת סידן בעצמות ולא רק שהוא מונע הסתיידות כלי דם [מקור], הוא גם מקדם תהליכי גמישות של העורקים.

לגבי שיטת הממסד, כלומר כדורים עם חומר תעשייתי ונזקיהם, ציינתי למעלה.

מעניין לציין כי K2-7 (מנת נאטו לארוחת בוקר) אחראי גם לדיכוי של מתווכים פרו-דלקתיים כגון IL-1α, IL-1β ו-TNF-α.

[מקור].

טאקו כרוב כבוש מותסס עם אוכמניות חמוצות ללא סוכר. בלינצ'ס כוסמת ירוקה מכונה בדרך כלל בליני. כאן בליני מכוסמת ירוקה מותססת שהכנתי ממולא בסלט כרוב כבוש – מעדן ושעשוע לילדים ולנכדים – מתכון לבליני תמצאו בסוף מאמר העומק שלי על הכוסמת ונפלאותיה לבריאות האדם – כאן – צילם ירון מרגולין

למאמרי עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כליה – כאן

הידרוקינון


הידרוקינוןvitamin K hydroquinone הוא צורה מופחתת של ויטמין קיי  (עקב הפחתת שני אלקטרונים של ויטמין K3 הוא הופך להידרוקינון.) – ויטמין K הידרוקינון משמש כקו-פקטור לוויטמין K . גמא-קרבוקסילאז מקל על שקיעת סידן בעצמות ומונע הסתיידות כלי דם. מחקרי מעבדה הראו שבמבחנה הוא יכול גם לחסום פרופטוזיס (על נזקי הפרופטוזיס בהמשך). צורה זו של ויטמין K3 נמצאת במרכז המחקר כיום. מסתבר שתרכובת זו היא אנטי-אוקסידנט משמעותי ביותר וישנה השארה שהיא גם מצילת חיים. כלומר ההידרוקינון יכולה לנטרל רדיקלי חמצן שמעורר מחלות ניווניות כמו אלצהיימר [מקור].

צוות קנדי ממכון המחקר הקליני של מונטריאול (IRCM) זיהה תפקיד חדש עבור ויטמין K וגמא-קרבוקסילציה (γ-carboxylation) בתאי בטא שבלבלב ותפקידם נראה כגורם מדהים ואפשרי לסייע לאנשים להגן מפני סוכרת.
תוצאות המחקר התפרסמו במאי 23 בכתב העת Cell Reports.

האנזימים המעורבים בייצור ה-gamma-carboxylation וכפועל יוצא גם ויטמין K, נמצאים בכמויות גדולות בתאי בטא של הלבלב, התאים שמייצרים את האינסולין השולט ברמות הסוכר בדם. השאלה שעמדה בפני ד"ר Mathieu Ferron's (ביולוגיה מולקולרית, וביוכימיה ורפואה מולקולרית, קנדה), הייתה לאיזה חלבון מכוון גמא-קרבוקסילציה בתאי הלבלב.

החלבון החדש נמצא (פורסם ב-11 במאי ב-Cell Reports)  וזו הפעם הראשונה מזה 15 שנה שזוהה חלבון חדש תלוי ויטמין K.

הוא חלבון עם קרבוקסיל גמא בשם ERGP [מקור]. חלבון ERGP משתתף בשמירה על רמות פיזיולוגיות של סידן בתאי בטא על מנת למנוע הפרעה בהפרשת האינסולין. החוקרים הוכיחו, שויטמין K באמצעות גמא-קרבוקסילציה חיוני ל-ERGP לביצוע תפקידו [מקור1, מקור2].

יחד עם זאת יש לדעת כי מחקרים בשנות ה-1980 וה-1990 הראו כי ויטמין K3 מזיק לבני אדם. מחקרים אלו קושרים ויטמין K3 לנזק לכבד ולהרס של תאי דם אדומים נושאי חמצן מסיבה זו, הוא אינו נמכר כתוספת או מרשם, בניגוד לוויטמינים K1 ו-K. ויטמין זה אינו מזיק לבעלי חיים כאשר הוא מוסף למזון במינונים נכונים [מקור].

ויטמין K יכול להיות הדבר הגדול הבא בטיפול ובמניעת מחלת האלצהיימר [מקור].

צוות חוקרים מהלמהולץ מינכן, אוניברסיטת טוהוקו, אוניברסיטת אוטווה והאוניברסיטה הטכנית של דרזדן גילה שהצורה המופחתת במלואה של ויטמין K פועל כנוגד חמצון שעוצר מוות תאי פרופטוטי – צורה טבעית של מוות תאי הכרוך בברזל והרס של ממברנות תא.

פרופטוזיס הוא מניע מרכזי של מחלת אלצהיימר

פרופטוזיס –  חיסול תאים בריאים ובניית תאים סרטניים מהיר. מאופיין בהרס חמצוני של ממברנות (קרום) בתא ומחלת האלצהיימר. מנסים להתגבר עליו על ידי או בעזרת ברזל [מקור]. פרופטוזיס (Ferroptosis) מוכר בהקשר למחלות עיניים, בליטת עין, פזילה וכד' אבל – הטיפול מבוסס על צורה טבעית של מוות תאי שקשור לברזל שמוכנס לתא. 

המלחמה בפרופטוזיס הכרחית וכיום נמצאות הרבה דרכים להגיע לפרופטוזיס, רובן מצריכות ציוד רפואי ורופא מוסמך גם כמובן רכישת תרופות [מקור].

צוות חוקרים הממוקם בהלמהולץ מינכן [מקור] וכן ד"ר איקן מישימה (אוניברסיטת טוהוקו) שחקר את הפרופטוזיס שנמצא כגורם מעורב במחלת אלצהיימר וכן בעוד מחלות כרוניות כסרטן [מקור]. מצאו, ש

נטילת וויטמין K עשויה להיות דרך חדשה יעילה ואסטרטגיה חזקה ופורצת דרך לשיפור ומניעת כלל המחלות הקשורות לפרופטוזיס, ללא צורך בתרופות

[מקור].

הערה: אפופטוזיס, היא צורה טבעית, השמדה מבוקרת ומתונה של תאים בה הגוף משתמש כדי לסלק מהמערכת תאים פגומים. הסרטן מצליח לעקוף את התהליך ולפוגג את ההשפעה של האנזימים שאמורים להביא לאפופטוזיס, כלומר התאים הסרטניים שורדים וגדלים בלי הגבלה וללא בקרה או אפופטוזיס.

הרעבת תאים, הימנעות מחלבון מהחי, מסוכר, ופחמימות ריקות הביאה להחלשתם של תאי הסרטן והפעלה טבעית של כוחות הגוף שהחלו לחסלם או לעורר השמדה ע"י אפופטוזיס.

התהליך הזה מיושם, אני השתמשתי בו בשנות ה-80, במתן סיוע לחולי סרטן להחלים (השתמשתי גם בלחיצת ההחלמה). זהו תהליך מתון בו למעשה חוסמים נתיבים מטבוליים, אבל הוא לוקח הרבה זמן. כיום יש לנו דרך לקצר תהליכים אלו ע"י מה שנקרא פרופטוזיסחיסול תאים מהיר ע"י ברזל (פרום). התהליך מתבצע אך ורק כלפי תאים סרטניים, הבריאים למזלנו לא נפגמים אבל, יש לקחת בחשבון שברזל הוא מחמצן חזק והנזקים בטווח הארוך יכולים להיות קשים. כך שיש גם כאן ממה לדאוג.

מכיוון שמניעת פרופטוזיס נחשבת לכאורה לגישה מבטיחה ביותר לטיפול במחלות ניווניות רבות, מנגנונים ותרכובות חדשות המווסתות פרופטוזיס בדרכים בטוחות לכאורה נחקרות גם הפרופטוזיס עצמו בהרחבה. תעשיית התרופות מעודדת את התהליך בתקווה שיצא מזה כדור טוב, כדי לזהות את המולקולות החדשות הללו, צוות חוקרים בראשות ד"ר איקן מישימה (אוניברסיטת טוהוקו) וד"ר מרקוס קונרד (הלמהולץ מינכן), חקרו באופן שיטתי כמה ויטמינים טבעיים, כמו גם את נגזרותיהם. "למרבה ההפתעה, זיהינו שויטמין K, כולל פילוקינון (ויטמין K1) ומנקינון4 (ויטמין K2), מסוגלים להציל ביעילות תאים ורקמות מלעבור פרופטוזיס", הסביר ד"ר מישימה.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    ירקות עלים ירוקים הם כל עלי הצמחים שנתנים לאכילה. עלים ירוקים – הם מכילים ויטמין קיי , ויטמין K1 מתייחס לחומר ה-פילוקינון צילום מסך מהמאמר: LAS HOJAS VERDES Y SUS BENEFICIOS [מקור]
    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *