אבחון מוקדם למחלת הכליות יכול להציל חיי אדם

הזעקה ששבה ונשמעת מעל דפי הבלוג של ירון מרגולין, מאסטר בהחלמת הכליות ומי שהביא למעל ממאה מקרים להחלמה ומאות לבלימת המחלה האיומה CKD, או AKI – נשמעת לפתע ממדריד בספרד היום (July 17, 2023). מקור האיור – כאן

החשיבות של זיהוי מוקדם של מחלת כליות כרונית [מקור].

מחלת כליות כרונית (CKD) נפוצה יותר ויותר ויש הכרה גוברת בכך שזיהוי וניהול מוקדם הם קריטיים בעיכוב התקדמות CKD במיוחד נוכח כשל מתמשך בהחלמה ממחלה זו. עם זאת, CKD ניסתר ואין תסמינים בתחילת המחלה, נושא חמור סיבוכים נלווים למחלת הכליות כשהיא מתקדמת (GFR מתחת ל33 גברים ומתחת ל 50 נשים), המודעות למחלה איומה זו נמוכה, ובדרך כלל היא גם לא מזוהה עד לשלבים מתקדמים ביותר [מקור]. יצויין שגם בקליניקה שלי תהליך ההחלמה בשלבים 4, 5 של המחלה מאוד מורכבים, אפשריים אבל אורכים זמן רב מאוד. מנגד מי שמגיע בתחילת המחלה עד כה הגיע להחלמה בתוך חצי שנה ובמקרים מסוימים 22 יום. 

הדבר הראשון שכל רופא צריך לשאול את עצמו במהלך ביקור חולה הוא "האם קימים גורמי סיכון למחלת כליות".

אבחון מאוחר של מחלת כליות כרונית הוא נושא לדאגה –

זועקים הרופאים בכנס במדריד (פורסם היום, התקיים אתמול). 

יש לשקול סריקה ובדיקות בגילאים צעירים יותר כדי להפוך את המגמה הזו (הזנחת גילוי המחלה בזמן) ולהאט עקב כך את התקדמות המחלה.  

 במהלך הכנס הלאומי ה-29 לרפואה כללית ומשפחתית של האגודה הספרדית לרופאי משפחה ומשפחה [the 29th National Conference of General and Family Medicine of the Spanish Society for General and Family Physicians (SEMG),], ד"ר תרזה בנדיטו, MD (Teresa Benedito) רופאת משפחה וחברה בקבוצת רופאי הלב וכלי הדם, וד"ר רוברטו אלקאזר, MD (Roberto Alcázar), נפרולוג באוניברסיטת אינפנטה ליאונור שבבית החולים במדריד (Infanta Leonor University Hospital), הציגו מקרה קליני שהתקבל אצלהם לטיפול ראשוני. הרופאים הנזכרים הציגו מקרה זה כדי לנסח טיעון חזק לחשיבותה של בדיקה מוקדמת למחלת כליות כרונית, ויותר מכך הם העלו רעיונות כיצד לנהל בדיקה כזו [מקור].

ד"ר בנדיטו הוסיפה ואמרה שהדבר הראשון שצריך לשאול את עצמו הרופא במהלך ביקור חולה הוא

"האם קיימים גורמי סיכון למחלת כליות, אצל המטופל שנמצא לפנינו".

ככל הידוע מעל 68% מחולי סוכרת 2 מתים ממחלת הכליות. נושא שלכאורה לא מקבל מענה בממסד הרפואי. לכאורה יש כאן הזנחה לצד, לכאורה כישלון בתהליכי החלמה! הכישלון כנראה מוחלט כמעט ולכאורה!!! מי שיודע על מקרה אחד בישראל שהחלים בעזרתו של נפרולוג נשמח לציין זאת בבלוג הזה באופן כללי ובמאמר זה במיוחד!

"אם כן", המשיכה הרופאה מספרד לדרוש: "אנחנו לא יכולים לתת להם לעזוב לפני שאנחנו עושים בדיקת כליות". לאחר מכן היא פירטה את הגורמים המדוברים: גיל מעל 60 שנים, מורשת אפריקאית, היסטוריה משפחתית של מחלת כליות כרונית, ירידה במסת הכליות, ירידה במשקל בלידה, יתר לחץ דם, סוכרת, עישון, השמנת יתר ומצב סוציו-אקונומי נמוך.

כאן כותב מאמר זה: ירון מרגולין חייב להתערב ולהוסיף מניסיוני גם גיל מעל 45, נטילת תרופות נגד יתר לחץ דם ונגד יתר כולסטרול, וכן תרופות נגד כאבים ונגד צרבת!!!

ד"ר אלקאזר נציג רפואת הכליות עצמה (נפרולוג) הזכיר כיצד גורמים אלו דומים לגורמי סיכון קרדיווסקולריים, כי "הכליות הן כדור של כלי דם עם נימי דם כפולים שמשמשים לטיהור דם. הם האיברים עם הכי הרבה עורקים ליחידת משקל, אז כל מה שיכול להביא לפגיעה בעורקים יכולה לפגוע בכליות".

אני מבקש להדגיש שגם אם קראתי אלפי מאמרי רפואה ומחקר מעולם לא נתקלתי בטיעון הזה הגם שהוא נכון לדעתי ואמיתי לגמרי!!!

הסימן הראשון להופעת המחלה הוא הימצאות כמויות זעירות של חלבון מסוג אלבומין בשתן – ויש לבצע בדיקת שתן מיוחדת לגילוי החלבון. 

אם תגלו ותטפלו במחלת כליות בשלב מוקדם, יתכן שתצליחו לבלום מחלה מאוד קשה ולמנוע החמרה של מחלת הכליות. מחלת כליות היא מחלה מתדרדרת בה אי ספיקת כליות CKD היא רק שלב נוסף לפני מוות. מחלת הכליות היא מחלה שמתים ממנה בייסורים ובבדידות ללא יכולת להתאוורר בחופשה רחוקה מהבית או מהדיאליזה. אפשר להחלים ממחלת הכליות בתנאי שמטפלים בה בשיטת "אילוף הכליות הסוררות"  ללא תרופות.

למאמרי – אבחון מוקדם של תפקוד הכליות מאפשר אריכות חיים.

רעלים אורמיים מקדמים דיאליזה – הוכח לאחרונה שרעלנים אורמיים קשורים

למיקרוביוטה של המעי הגס – איך להחלים ללא תרופות ולהימנע מדיאליזה – כאן.

למאמר – רוצה לדעת כיצד להכין תרופה ביתית, אנטי-דלקתי מקליפות האננס? – כאן

על הדרך למניעה של "צליבת אברים" נושא מרכזי בהתקדמות המחלה של הכליות ופגיעה באיברים רחוקים: לב, מוח, דופן המעי או ריאות, מאמר שפרסמתי – כאן

למאמר זרימת דם כלייתית – כאן.

למה חולים שנוטלים כדורים להפחתת לחץ דם גבוה, יגיעו בוודאות לדיאליזה – כאן

מאמר חשוב למי שהטיפול בו כשל והוא כבר מופנה לדיאליזה – תובנות חדשות אי-ספיקת כליות תלויה במצבו של ציר FGF23-Klotho

מאמר על חשש ליתר הומוציאסטין – נושא מאוד חשוב למבקש להחלים מאי ספיקת כליות ו AKI מחלת כליות קשה – כאן.

למחשבון למדידת GFR – מהנתונים שבדף הבדיקות שלך, מין, גיל ומשקלך – כאן

אילוף הכליות הסוררות

הכליות הן כדור של כלי דם עם נימי דם כפולים שמשמשים לטיהור דם. הם האיברים עם הכי הרבה עורקים ליחידת משקל, אז כל מה שיכול להביא לפגיעה בעורקים יכולה לפגוע בכליות

 "the kidneys are a ball of vessels with double capillarization for purifying blood. They're the organs with the most arteries per unit of weight, so anything that can damage the arteries can damage the kidneys."

שאלה מהותית נוספת שהועלתה בבמהלך הכנס הלאומי ה-29 לרפואה כללית ומשפחתית של האגודה הספרדית לרופאי משפחה ומשפחה והתפרסמה היום בתיקשורת הייתה:  

האם יש לבדוק את החולים לפני גיל 60.

"כרופא נפרולוג, אני מרגיש שאבחנו מחלת כליות כרונית באיחור, למרות שעשינו הכל לפי הספר",

אמר אלקאזר. והוסיף כי לדעתו,

"התשובה לשאלה …היא כן, משתי סיבות: ראשית, כי מדובר במהלך שבסופו של יום הוא חסכוני, ושנית, הוא עצמו מאוד זול"

[מקור].

מי שעוקב אחרי מאמרי יודע שאני מבקש רק להציל חיי אדם!

האם זעקת הנפרולוג תישמע בישראל?

מניסיוני לא.

ירון מרגולין הוא רקדן, שהגיע לסוד החלמת הכליות במקרה

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.
    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כליות

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *