קמח קליפות בצל ותה קליפות בצל – מתכון

קליפות בצל – משמשות בסיס למזון כתרופה והכנת קמח קליפות בצל, תה בצלים ומרק קליפות בצל – צילם ירון מרגולין

תרכובות קוורצטין הן מוצרים טבעיים המהווים את הפלבנואידים התזונתיים העיקריים בקליפת הבצל [מקור]. בדרך כלל, קוורצטין מורכב משתי טבעות ארומטיות המקושרות על ידי הטרוציקל המכיל חמצן. המבנה המולקולרי של קוורצטין עשוי למלא תפקידים מכריעים בפעילויות הביולוגיות הנרחבות והנחקרות לרוב [מקור]. לקוורצטין מספר יתרונות בריאותיים: כולל תכונות נוגדות חמצון, אנטי דלקתיות, נוגדות השמנה, אנטי בקטריאליות ואנטי סרטניות [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4, מקור5]. קוורצטין מקליפות הבצל ונגזרותיו מגבירים את הפעילות האנזימטית של המיקרוביוטה של המעי, את הפעילות נוגדת החמצון של דם ונוגדי טסיות [מקור1, מקור2].

תמצית קליפת הבצל (allium cepa) עשויה מקליפת בצל צהוב מוכרות בתעשיית הטקסטיל על צבעם הזהוב שמשמש לצביעה נפלאה בגווני ורוד של בדי משי וחוטים טבעיים. יש לדעת כי קליפות הבצל עמוסות בחומרים מזינים – בהן תרכובת ביו-אקטיבית quercetin. קוורצטין הוא נוגד חמצון חזק וסיבי התזונה בעיקר סיבים מסיסים המעולים מסוג אינולין, שבבצל הופכים אותו ליעד אדיר ומשענת לתהליכי החלמה ממחלות כרוניות קשות. לקוורצטין פוטנציאל להפחית דלקות, להוריד כולסטרול LDL "רע" [מקור], לרסן לחץ דם גבוה ולהרגיע חרדה ודיכאון. (וישנן טענות שקליפות בצל יכולות אפילו להגביר את צמיחת השיער!) ובעוד שכל קליפות הבצל מכילות את התרכובת המועילה הקוורצטין, מחקר מגלה שהריכוזים הגבוהים ביותר של קוורצטין נמצא בקליפות של הבצל האדום, ואחריו בבצל צ'ארטרוז (chartreuse onions) ובמקום השלישי נמצא הבצל צהוב (yellow onions) המוכר בארץ ומככב במטבח הישראלי [מקור]. מכל מקום קליפות הבצל דווקא הן שמשמות מקור טוב במיוחד לקוורצטין. מחקר ב-The Journal of Science of Food and Agriculture מצא שבצל מכיל פי שלושה קוורצטין מברוקולי ופי שישה קוורצטין מתפוחים [מקור] כמו כן הם מהוות מקור טוב במיוחד לסיבי תזונה מסיסים אינולין ופרוקטואליגוסכרידים (FOS) הם אוליגוסכרידים פחמימות תזונתיות וסיבי תזונה מסיסים שמככבים באופן בולט גם בעולש, שום, אספרגוס, בננה, וארטישוק [מקור]. סיבים אלה נמצאים בשפע גם בבצל. הם מורכבים משרשרות ליניאריות של יחידות פרוקטוז, המקושרות בקשרי בטא. התסיסה שלהם מביאה להחמצה של תכולת המעי הגס וליצירת חומצות שומן קצרות שרשרת המשמשות כדלקים ברקמות שונות ועשויות למלא תפקיד בוויסות התהליכים שמתרחשים בתוך התאיים [מקור1, מקור2]. הוכח מחקרית שמתן סיבי תזונה מסיסים משני סוגי הסיבים המסיסים שנמצאים בבצל שהוזכרו לעיל אינולין מועשר באוליגופרוקטוז או פרוקטו-אוליגוסכרידים (Fructooligosaccharides, FOS) –oligofructose (oligofructose-enhanced inulin) או אינולין ופרוקטואליגוסכרידים (FOS) – כפי שנמצאים באופן טבעי בקליפת הבצל ובכמות של 10 גרם ליום הובילה מחקרית לתוצאות חריגות חיוביות באופן קיצוני לטובה (למשל, רמת הכולסטרול בצפיפות נמוכה של ליפופרוטאין [LDL] ירדה מ-116 מ"ג/ד"ל [3.0 מ"ל/ליטר) ל-37±97 מ"ג/ד"ל [0.96±2.51 ממול/ליטר]), הרבה מעבר להשפעות שנצפו במינון גבוה של תרופה מסוג סטטינים [מקור1, מקור2- Quantifying effect of statins on low density lipoprotein cholesterol, ischaemic heart disease, and stroke: Systematic review and meta-analysis BMJ, 326 (7404) (2003), pp. 1423-1429]. בנוסף נמצא שהשילוב הזה יכול לשפר את מצב הרוח או הביצועים הנדרשים למשל בקריירה, או בניהול משק הבית [מקור].

לסיבי הבצל השפעה חיובית על דופן המעי, מערכת החיסון שלנו וסינטזה של גלוטתיון – הגלוטתיון מנקה רעלים שאין שני לו.

למאמרי על הבצל – אחד מעשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כליה – כאן

צריכת קערת מרק מקליפות בצל אדום (מתכון למטה) מגבירה את רמות הקוורצטין עד ל-544 מ"ג. זו כמות שמתבקשת בנטילת תוסף quercetin (500 מ"ג, בקליניקה שלי, להורדת כולסטרול ולקידום החלמת כליות).

[מקור].

הקוורצטין  שבבצלים מאלף אלרגיות. יתכן גם שזה אחד היתרונות החזקים ביותר של קליפות בצל. הודות לנוכחותו של הקוורצטין קליפות הבצל יכולות לאלף התלקחויות אלרגיות פנימיות וחיצוניות כאחד. מחקר ב-European Review for Medical and Pharmacological Sciences מצא ש

תוסף קוורצטין, בעל פעולת אנטי-היסטמין טבעית, מקל ב-50% על תסמיני אלרגיה כמו התעטשות, נזלת וגירוי בעיניים גם מסייע להחלמה במצבי גודש ריאתי כפי שקרה בגל הקונה הראשון.

[מקור].

עולם הבצל – הזהב שיסייע להחלמת הכליות שלך – אחת הבעיות הקשות שעומדות בפני חולי הכליה פציעה של כלי הדם, דופן המעי ומערכת הסינון שבכליות ובשתן. כאשר אלו נקרעים, והדם או החומר שסונן על-ידי הכליה בנפרון נוזל לאזורים שמתחת לעור, לנוזל הבין תאי וחמור ביותר אל האזור שבין הצינורות החשובים ביותר שבכליה – בין התאים הפיברובלסטים שגם עוטפים את צינורות הכליה, זהו אזור ייצורו של האריתרופויאטין נוצר זיהום מסכן חיים. בצקות, נפיחות, שינוי צבע העור וכאב על פני העור הם הסימנים העיקריים לפציעה זו. כדי למנוע כל אלו יש לצרוך בצל וקמח מקליפות הבצל (מתכון למטה) טוב כתרופה במיוחד, בשל מרכיבי הביופלבנואידים שבו וכן ויטמין C כי השילוב של הביופלבנואידים עם ויטמין C, מסיעים בהפחתת ההסתברות לפציעה ומזרזים את תהליך ההחלמה. הרוצה להחלים מאי ספיקת כליות חייב לדעת שהפלבנואידים מסייעים בחיזוק הנימים, ובכך מונעים בצקות, פצעים, אנמיה וגם מסייעים בריפויים. פלבנואידים שנודעו בעבר גם בשם כולל "ויטמין P", מסייעים בוויסות איתות בין התאים, הם מצטיינים בתכונות אנטי-טרומבוגניות, אנטי-דלקתיות, אנטי-סוכרתיות ותכונות של הגנה עצבית. הם שומרים על גמישות העורקים, ומסייעים באיזון לחץ הדם ומפחיתים את הסיכון ללקות בשבץ, בהתקף לב, סוכרת ואי ספיקת כליות. גם הקוורצטין שהוזכר למעלה הינו פלבנואיד והוא ידוע בתכונותיו האנטי-אלרגיות שלו ומשמש כנזכר גם כאנטי-היסטמין. סוג זה של ויטמין P נמצא בבצל, בכוסמת ירוקה עליה אני מרחיב בסדרת המאמרים על עשרת המזונות הבריאים ביותר לחולי כליהכאן. לצד תכונותיו האנטי-דלקתיות העוצמתיות, הקוורצטין מסייע לשמירה על קו ההגנה הראשון – על מערכת החיסון שבדופן המעי, על תאי האפיתל שבדופן המעי ובכך הוא גם מונע אנמיה בקרב חולי הכליה. הודות לקוורצטין שנמצא בבצל ובמיוחד בקליפות הבצל, יכול הבצל, לסייע בוויסות שחרור ההיסטמין שנפלט מתאי חיסון (פייר) שבמעי הגס, ובכך להקל על תסמיני אלרגיה, כגון עיניים דומעות, שיעול, נזלת, קלקול קיבה ופריחה אלרגית וגרדת בעור. אני ממליץ לך, הרוצה להחלים – ליטול 4 מנות בצל לפחות ביום [מקור].

בצל (Allium cepa) פרוקטנים אלה סיבים מסיסים שנמצאים בבצל בכמות יפה [מקור1, מקור2, מקור3]. פרוקטנים הם סיבים פרה-ביוטיים, המזינים את החיידקים המועילים במעיים. הם מעודדים היווצרות של חומצות שומן קצרות שרשרת (SCFAs), כגון בוטיראט, אשר עשוי לשפר את בריאות המעי הגס, להפחית דלקת ולצמצם את הסיכון לסרטן המעי הגס, אנמיה, ואי ספיקת כליות [מקור1, מקור2, מקור3]. בנוסף הבצל מכיל ריכוז גבוה של חומצה פולית, ויטמין B6, מגנזיום, סידן, אשלגן וזרחן וכן ויטמינים ומינרלים [מקור1, מקור2]. בין הויטמינים של הבצל בולטים ויטמין B2, C ו-B1 והמינרלים סלניום ואשלגן. הם יכולים לרפא סוכרת, CVDs ולהקל על סרטן הקיבה ואי ספיקת כליות. קליפת בצל נמצאה יעילה כטיפול בהצטלקות יתר (צלקת היפרטרופית) ובמניעת קלואיד היא תופעה של הצטלקות יתר, הנובעת מיצירה עודפת של רקמת חיבור (חלבון קולגן), ומנגנון לא תקין של ריפוי פצעים [מקור]. משתמשים בתה מקליפות בצל למניעת קמטים בעור הפנים – נושא עליו פרסמתי מאמר ומתכון – כאן. מחקרים מראים שתמצית בצל מסוגלת להסיר גם פצעים היפרטרופיים [מקור]. לתה מקליפות הבצל ולתמצית מימית מבצלים יכולת של נוגד חמצון והגנה על הכבד מפני רעילות כבד הנגרמת על ידי אתנול [מקור]. מחקרים הראו שגם לבצל יש השפעה נוגדת דיכאון [מקור]. מקורו של הבצל באפגניסטן/איראן/ברית המועצות אבל כיום הוא גדל בארץ ביותר מ-175 מדינות [מקור]. לבצל כמות יפה של סיבים תזונתיים מסיסים ותכולת סוכר גבוהה של כ-90 אחוז מים. הבצל דל בנתרן ובעל ריכוז גבוה של חומצה פולית, ויטמין B6, מגנזיום, סידן, אשלגן וזרחן. לבצל רמת שומנים נמוכה, ורק חומצה גלוטמית וארגינין חריגים בתכולת חומצות האמינו שלהם בו  [מקור]. הרכיבים הביו-אקטיביים החשובים ביותר המצויים בבצל הם תרכובות גופרית אורגנית ותרכובות פנוליות, במיוחד פלבנולים ובזנים האדומים, אנתוציאנינים [מקור1, מקור2] פנולים – מספר התרכובות הפנוליות שנמצאו בבצל מרשים ביותר, אם כי כמותן משתנה מזן לזן. זוהו קאמפרול, חומצה פרולית, קוורצטין, חומצה גאלית וחומצה פרוטוקטכואית [מקור1, מקור2, מקור3].

הצלייה גם האפיה גורמת לעלייה בריכוז הפלבנולים הניתנים למיצוי בקליפת הבצל ומשום כך היא גם מככבת במתכונים למטה [מקור1, מקור2, מקור3]

מתכונים

תה קליפות בצל

תה מהקליפה העליונה של הבצל שומר בתהליך הכנתו על הקוורצטין נושא שתלוי בזמן ההרתחה.  זמן רתיחה בין 3 דקות ל-60 דקות הביא במעבדה לאובדן של 20.6-75% מכמות הקוורצטין ברקמת הבצל המבושל [מקור1, מקור2,] לכן ייבוש וטחינה עדיפה למי שמבקש להשתמש בקוורצטין ולקבל את מלא הסיבים התזונתיים לתהליכי החלמה ממחלות כרוניות קשות.

מקלפים בצל, ושומרים את הקליפות שאנשים נוהגים לזרוק. טיפ: אפשר לשמור את הקליפות מהבצלים מבישול קודם בכלי סגור עם מכסה במקרר עד לשימוש. שוטפים תחילה את קליפות הבצל ביסודיות ולאחר מכן מייבשים אותן בשמש במשך כמה שעות. אחר כך, מכניסים את הקליפות לתוך סיר מים ומניחים להן להתבשל במשך 15 עד 30 דקות. כשהתה מוכן מסננים אותו לתוך ספל ותה קליפות הבצל מוכן לשתייה [מקור].

ההמלצה שלי להכין תה כפי שנוהגים במאצ'ה תה. הכינו קמח קליפות בצלים והשתמשו באבקה להכנת התה.

למאמר שלי על המאצ'ה – כאן.

מרק בצלים

רכיבים

קליפות חיצוניות של 4-5 בצלים אורגניים – עדיף אדומים 

8 כוסות מים

2 עד 3 שיני שום (לא חובה)

מלח ופלפל לפי הטעם

שוטפים היטב את קליפות הבצל במים קרים.

מוסיפים את קליפות הבצל, המים והשום לסיר גדול.

מביאים את התערובת לרתיחה על אש בינונית-גבוהה. לאחר מכן מנמיכים את האש לנמוכה, מכסים במכסה ונותנים לו להתבשל כ-30 עד 40 דקות. בדרך זו טעמן של הקליפות מהבצלים חודר למרק.

מסירים מהאש ומסננים את המרק דרך מסננת דקה או בד גבינה לכלי איחסון. (זורקים עתה את קליפות הבצל ושיני השום שסוננו).

מתבלים את המרק במלח, פלפל חריף, פלפל אנגלי אבקת מרק או מיסו לפי הטעם.

מותר להוסיף לתבשיל עלי תבלין כלמון גראס, עלי דפנה, גזרים ואפילו 2 גבעולי סלרי לחולי כליה אסור פתרוזיליה וכוסברה, אבל למי שמותר – מוזמן כדי לשפר את הטעם ואת התוכן התזונתי בבואך להפחית כולסטרול.

זכרו – מנת מרק בצל אדום מגבירה את רמות הקוורצטין עד ל-544 מ"ג. זו כמות שמתבקשת בנטילת תוסף quercetin (500 מ"ג, בקליניקה שלי, להורדת כולסטרול ולקידום החלמת כליות).

המתכון החשוב ביותר מגיע

אבקת קליפות בצל

זילוף של אבקת קליפות בצל לא רק מעניק למנות טעם עשיר בדומה לרטבים, מרינדות, שמעשירים סלט או תבלין טעם עדין של בצל לטופו, שיבולת שועל מותססת, כוסמת ירוקה מונבטת שנטחנה וגבינות רכות. האבקה הפלאית "קמח מקליפות בצלים" מתאמה גם למלח שום תוצרת בית, מלח סלרי תוצרת בית, לחם וחרדל תוצרת בית אבל מדובר למעשה במזון כתרופה.

אבקת קליפות בצל – מקור הצילום בצילום מסך של המאמר: How to Make Onion Powder From Scratch (Easy DIY Recipe) – כאן

כוס קליפות בצל יבש – תחילה יש לאסוף קליפות בצל מהחקלאי, מהירקן גם מזמני בישול קודמים שלך עד שיש לך לפחות כוס אחת של קליפות בצל. שוטפים היטב את קליפות הבצל במים קרים. תמיד עדיף בצל אורגני [מקור].

מניחים את קליפות הבצל המנוקות בשכבה אחת על תבנית אפייה או רשת לייבוש. יש להניחו להם תחילה להתייבש לחלוטין באוויר למשך מספר ימים, בשלב זה אפשר להשתמש בשמש או במייבש פירות וירקות, אבל, כדי להאיץ את תהליך הייבוש, הכניסו את הקליפות לתנור בטמפרטורה נמוכה (סביב 90-150 מעלות צלזיוס) למשך שעתיים עד שלוש שעות או עד שהן מתייבשות לגמרי והופכות שבריריות.

בשלב השני טוחנים אותן לאבקה – העבירו קליפות הבצל המיובש למכתש והשתמשו בעלי, קמח קליפות בצלים יתקבל מהר יותר בעזרת מטחנת תבלינים, מטחנת קפה או בלנדר בעל עוצמה גבוהה. טוחנים את הקליפות עד שהן הופכות לאבקה דקה. ייתכן שיהיה עליך לטחון אותם בקבוצות קטנות כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

מאחסנים בכלי עם מכסה אטום. במקום קריר ויבש הרחק מאור שמש ישיר. אבקת קליפות בצל מאוחסנת כהלכה יכולה לשמור על טעמה ואיכותה למשך שלושה חודשים ואפילו יותר.

הערה על שימוש במטחנת קפה: הבצל נוטה להשאיר עליה ריח חזק, כך שיש לשקול שימוש במכשיר שאפשר לשטוף אותו היטב.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.
    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב מזון מחלים

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *