שמן סובין אורז Rice Bran Oil

שמן אוריזנול (ORYZANOL) 14,000
"שמן הלב", הוא שמן על שנמצא כמאזן הורמונלי לתסמיני גיל המעבר, מגן על הלב בזכות תכולת האוריזנול (gamma Oryzanol) [מקור], אנטי דלקתי שידוע ביכותו להפחית כולסטרול רע LDL, מוריד טריגליצרידים, תנגודת לאינסולין [מקור] ובהמשך מסייע לתחזוקת עורקים גמישים, מפחית סיכוי לטרשת עורקים (חסימה של העורקים, בעקבות חימצון ושקיעה של הכולסטרול הרע” LDL בדם.) ואפילו מעכב צבירת טסיות [מקור1, מקור2]. צילם יורי מרגולין.

סובין אורז נחשב לפסולת ושימש בדרך כלל כמזון לבעלי חיים. לאחרונה הוא זוכה לתשומת לב בזכות היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלו כשמן.

סובין האורז הוא חומר גלם מעולה. כ-8-10% מאורז חום הוא סובין אורז, וסובין אורז מכיל כ-20% שמן. כשהשמן סובין אורז ריווחי ומוגדר שמן צמחי יקר ערך המיוצר על ידי כבישה או מיצוי של שמן זה [מקור]. סובין האורז מכיל יותר מ-100 נוגדי חמצון וכמה קטגוריות של פיטונוטריינטים ביו-אקטיביים, כגון פוליפנולים, פיטוסטרולים, טוקוטריאנולים, γ-אוריזנול, ויטמינים מקבוצת B, מינרלים ומינרלים קורט. הסובין הזה הוא יסודו של שמן האורז [מקור]. יוצא מכך ששמן סובין אורז רב מרכיבים בריאותיים. הוא מכיל חלקים עשירים בטוקוטרינול (TRF Tocotrienols), היכול להגביר את פעילות אנזימי הכבד אלה שמסייעים בניקוי חומרים רעילים מהכבד עצמו ובכך בסופו של דבר לייצב או להפחית גידולים בכבד. כמו כן הוא מכיל טוקופרולים. הטווקוטרילים והטוקוטריאנולים הם שני סוגים של ויטמין E (בעל תכונות נוגדות קרישה ומדלל דם מיטבי) ופיטסטרולים (phytosterols).

הטוקוטריאנולים, שבשמן סובין אורז, פועלים בגוף האדם כנוגדי חמצון בעלי השפעות אנטי-סרטניות כולל אלו של השד, הריאות, השחלות, הכבד, המוח והלבלב [מקור1, מקור2].

שמן סובין אורז, תוצרת תאילנד, במכולת שכונתית בתאילנד. צילם ירון מרגולין.

פיטוסטרולים הם תרכובות טבעיות סוג של סטרואידים, שנמצאות בצמחים ושהמבנה שלהן דומה לזה של כולסטרול [מקור]. בשל הדמיון הזה הפיטוסטרולים נקשרים בהפחתת כולסטרול וגמישות עורקים. פיטוסטרולים מתקבלים רק מהתזונה, בעוד שהגוף מייצר כולסטרול בעצמו [מקור] אבל המבנה שלהם דומה ולכן, במערכת העיכול, הם מתחרים בכולסטרול על הספיגה במעי הדק וכך מפחיתים את ספיגת הכולסטרול בגוף. פיטוסטרולים נפוצים בשמנים כמו שמן תירס (968‬ מ”ג ב‭100-‬ גרם) שמן שומשום (בכף יש 14 גר', חבל שהשמן הזה אסור למחלימי כליות), שמן זית, שמן דלעת ובשמן סובין אורז הם נמצאים בכמות יפה [מקור]. השמן מכיל גם חומצות שומן אומגה 3, וסטרולים למעשה שמן סובין האורז מכיל יותר סטרולים צמחיים, משמן מאכל אחר, שנאמר שהם סיבים תזונתיים של שמן [מקור]. גולת הכותרת הם האוריזנול. (גמא) אוריזנול.

ירידה בתפקוד הכליות – מה לעשות?

האוריזנול γ-Oryzanol

הגמא אוריזנול הוכח כמדכא מספר אנזימים שמעודדים דלקת [מקור]. מחקרים חשפו גם את התפקיד היעיל של סובין אורז להתמודד עם מחלות שונות כמו סרטן, גידול, היפוכולסטרולמיה של CVD, היפו-אלרגניות והשפעות היפוליפידמיות [מקור1, מקור2].

מגדלי אורז. לראשונה החלו מייצרים שמן מסובין אורז בהודו. צולם ביולי 2012 בשדה אורז ליד אחמדאבאד (2022 רויטרס/עמית דייב) [מקור].
שמן סובין אורז (גם שמן אורז) הוא שמן מופק מהשכבה החומה החיצונית הקשה של אורז (מהסובין). הוא ידוע בנקודת העישון הגבוהה שלו של 232 °C (450 °F) ובטעם העדין, מה שהופך אותו למתאים לשיטות בישול בטמפרטורה גבוהה כמו טיגון מוקפץ וטיגון עמוק. בנוסף לכך יש לו מרקם חלק, הוא קל לשימוש וטעים, כך שהוא משתלב היטב עם מרינדות ורטבים. מסיבות אלה הוא הולך ונעשה פופולרי כשמן מטבח במזרח אסיה, תת היבשת ההודית ובדרום מזרח אסיה, כולל הודו, נפאל, בנגלדש, תאילנד, אינדונזיה, יפן, דרום סין ומלזיה [מקור].

למאמרי: מזון כתרופה – שמן זית ושמן קנולה או חרדל הצילו מאות ילדים בעולם – כאן.

האוריזנול γ-Oryzanol

γ-Oryzanol בדומה למשפחת התרופות נוגדות דלקת שאינן סטירואידים ה- Drugs  Non Sterodial Anti Inflammatory Drugs (NSAIDs), (הכוללת אספירין, איבוברופן, דיקלופנק, נבומטון, ננאפרוקסן ואינדומתאצין) מדכא את הביטוי של COX-2 על ידי עיכוב האיתות של Erk1/2 ו-Egr-1 בתיווך מיני חמצן תגובתיים בתאי הבולען שבמערכת החיסון המקרופאגים RAW264.7 מגורים של LPS [מקור].

ציקלואוקסיגנז [Cyclooxygenase (COX)-2] הוא אנזים שמייצר פרוסטנואידים, התורמים לתגובות דלקתיות. קימים למעשה שני מינים של- cyclooxygenase. (איזואנזימים הם אנזימים אשר שונים בהרכב סדרת חומצות האמיניות שלהם אך מזרזים אותה תגובה כימית) הראשון מכונה האיזואנזים 1 של ציקלואוקסיגנז (COX-1) ואילו האיזואנזים השני (2)  של ציקלואוקסיגנז (COX-2) הוא נושא ענייננו משום שהוא מתווך את יצירת הפרוסטנואידים והם מצידם מתווכים בעיקר את התגובה הדלקתית.

האיזואנזים 1 של ציקלואוקסיגנז (COX-1) גם כן מתווכים פורסטנואידים אבל את אלה שאחראים בגופנו בעיקר לשמירת רירית הקיבה וצימות טסיות (הטסיות נצמדות זו לזו, כך הן יוצרות קריש דם העוצר דימום ומונעות אובגן דם). האספירין תרופה שנזקפות לה לכאורה תסמינים קשים כמו לכאורה פגיעה בדופן המעי הדק והרס יכולת הגוף לספוג את מרכיבי המזון כמו למשל ברזל במקרי מחלת האנמיה (נמצאת עדיין, לצערי, בשימוש נרחב בחולים עם מחלה קרדיווסקולרית, ולא יאמן במצבי אנמיה) פועלת בעיקר נגד הפעילות של COX-1 [מקור]. ככלל הפרוסטנואידים המתווכים בעיקר את התגובה הדלקתית וגם כאב הם נושא לצרות רבות ומאחריהם תעשייה אדירה של תרופות. הרפואה החדשה, מבקשת החלמה. לא ניהול מחלה ולכאורה מעבר למחלה כרונית קשה יותר כמו למשל אנמיה ואי ספיקת כליות נוכח תרופה לכאורה כמו אספירין.

הרפואה החדשה מבקשת להחלים, למנוע תהליך דלקתי בגוף האדם, כמו זה שבתיווך של גורם גרעיני kB [Nuclear factor-κB (NF-κB)] והיא יכולה לכאורה לעשות זאת על ידי שימוש בשמן סיבי אורז, שעלול לבצע את אותה עבודה כמו התרופות שנזכרות לעיל, לזכות האוריזנול γ-Oryzanol, שמככב בשמן סובין האורז [מקור].

מחלות רבות פורצות בתיווך של גורם גרעיני kB [Nuclear factor-κB (NF-κB)] [מקור]. NF-κB הוא קריטי לבריאות האדם, ו

הפעלה חריגה של NF-κB תורמת להתפתחות של הפרעות אוטואימוניות, דלקתיות ומחלות ממאירות שונות כולל דלקת מפרקים שגרונית, טרשת עורקים, מחלות מעי דלקתיות, טרשת נפוצה וגידולים ממאירים

[מקור]. לפיכך, לעיכוב האיתותים של  NF-κB בגוף האדם יש תפקיד מרכזי במניעה ובתהליכי החלמה [מקור].

מסתבר של γ-Oryzanol הוא מרכיב פעיל בשמן סובין אורז, יכולת נפלאה לעכב ביטוי COX-2 המתווך על ידי ליפופוליסכריד (LPS) על NF-κB [מקור]. זאת גם הסיבה לכך שיצרני שמן סובין אורז מתגאים בתכולת ה אוריזנול שבשמן שלהם ומפרסמים אותה בהבלטה יתרה [מקור].

14,000 Gamma Oryzanol. התאילנדם הצליחו לייצר שמן סיבי אורז לאחרונה במדד של Gamma Oryzanol 15.000

Gamma Oryzanol ידוע גם בשמות Gama Orizanol, Gamma-Oryzanol, Gamma-OZ ו- Oryzanol  המנה המומלצת היא של 2-3 כפות ליום, לתהליכי החלמה במחלות כרוניות קשות.

שיבולת אורז – את זרעי האורז טוחנים ומסירים מהם את הקליפה החיצונית, מה שהופך אותו לאורז חום (אורז מלא). אם נסיר ממנו עוד שכבה נקבל את האורז הלבן, המוכר כמזון ריק וסוכר.

למאמרי

2 כפות (30 מ"ל) של שמן סובין אורז, בצילום למעלה, נמצאו כבעלי יכולת לשפר באופן משמעותי את הפעילות נוגדת החמצון של גוף האדם [מקור]. המחירים של בקבוק שמן מקליפות אורז בשיא האיכות נעים בתאילנד מ 9.5 ₪ ל 12₪. אפשר להשיג שמן זה בקפסולות כתוסף מזון
בעלויות גבוהות מאוד, מאוד. צילם ירון מרגולין 

האופן בו שמן קליפות האורז מעודד תהליכי החלמה נשאר נושא חדש למחקר שתוצאותיו עוד יפורסמו בהרחבה בעתיד.  

 המחקר של פרופ' ז'אן און מתאילנד (Gulladawan Jan-on, Department of Physiology, Faculty of Medicine, Khon Kaen University, Khon Kaen 40002, Thailand)  וזה של פרופ' סון יאנג שין (Soon Young Shin) מסיאול תומכים חד משמעית בכך ש-γ-oryzanol עשוי להיות שימושי לשיפור תגובות דלקתיות בתיווך LPS.

ייצור ועיבוד שמן סובין אורז החלו כנזכר למעלה בהודו. ונחשבים ייחודיים ובעיני רבים מוזרים [מקור]. כי תחילה החלו בתי זיקוק לנפט להפיק את שמן סיבי האורז. להכנת שמן אורז כיום שני שלבים עיקריים: מיצוי וזיקוק. ראשית, סובין האורז מועבר למפעלים להפקת נפט גולמי, שם מופק השמן מהסובין עצמו, הקליפה שנשארת לאחר טחינת האורז.  בשלב השני ביפן למשל, הוא מועבר למפעל Boso Oil and Fat Funabashi, שם הוא "מזוקק" לרמת שמן סיבי אורז ברמה גבוהה ככל האפשר [מקור]. על מנת ששמן יהיה איכותי וטעים, יש להפיקו בטכנולוגיית זיקוק מעולה. מכל מקום השמן הזה נהיה במהרה פופולרי בקרב צרכנים מודעים לבריאות, אך באופן מסורתי הוא היה יקר יותר משמני מאכל מתחרים, ולא שימש את המטרה לשמה החל הייצור [מקור]. כאשר היבוא של שמן חמניות אוקראיני החל לאחרונה צונח, בשל המלחמה בה. בעוד הודו הסתמכה על יבוא מאוקראינה עבור יותר משני שלישים מצרכי שמן החמניות המקומיים שלה, מחירו הושווה למעשה למחיר שמן החמניות, ומשום שגם טעמם דומה, חל זינוק משמעותי בייצורו. כך, סובין אורז, שעד לא מזמן היה תוצר לוואי, הפך כעת למוצר עיקרי כי הביקוש לשמן סובין אורז רק הולך וגובר [מקור]. חברות ענק כמו יצרנית שמן המאכל ההודית Adani Wilmar, ענקית מוצרי הצריכה Emami וחברת הסחר בתבואה Cargill's India Unit השיקו מותגי שמן אורז משלהן כדי לענות על הביקוש הגובר [מקור]. השיטה היעילה ביותר היא באמצעות מיצוי [מקור].

השמן הזה עשוי מקליפות של אורז, סובין, עשיר בנוגדי חמצון ובוויטמינים – בעיקר בנוגד החמצון הייחודי גמא אוריזנול (GAMMA ORYZANOL) שמשתתף גם בתהליכי הרזיה.

מחקרים רבים מייחסים לגאמא אוריזנול זירוז ירידה במשקל.

במחקר נמצא כי ביחד עם שמן סומסום (אסור לחולי כליות) השניים יחד מביאים לשיפור משמעותי בגמישות העורקים והניבו ירידה משמעותית בלחץ הדם.

התוצאה (מחקר מטעם ארגון הלב האמריקאי) הדהימה את החוקרים משום שנראתה באופן מפתיע מאוד דומה לתוצאות המושגות על ידי התרופות הנפוצות להורדת לחץ דם, שעלולות לפגוע ולכאורה גם פוגעות בדרך כלל בתפקוד הכליות.

שמן סובין אורז בהחלט מככב בתפריטי ההחלמה אבל הוא אסור לסובלים מאנמיה, כיבים במעיים, אוסטאופורוזיס והיפוקלצמיה (מחסור בסידן). שמן סובין אורז יכול להפחית את ספיגת הסידן, מה ש

עשוי לסייע במניעת היווצרות סוגים מסוימים של אבנים בכליות

[מקור].

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *