התערבויות בניהול רגשות, מחשבות ואורח חיים כדי להתמודד עם מגיפה של מחלות כליתיות

אנו זקוקים נואשות להתערבויות בניהול רגשות, מחשבות ואורח חיים יעיל  כדי להתמודד עם מגיפה זו של מחלות כליות, בצעירים, ואנשים בשיא כוחם.

יתר חלבונים – מזיק לבריאותך – ירון מרגולין מסביר שהעודף נדחס לדפנות הצנורות של הגוף: דם, אויר, שתן עיכול והם מאבדים את גמישותם בהדרגה. תרופות מרמות ומראות מדדים טובים בבדיקת הדם, או השתן אבל, יתר החלבון במזון והנזק לגמישותם של העורקים  ממשיך ואחריו מופיעות מה שמכונה מחלות ניווניות והגענו לאוריאה – בדיקות הדם מראות אוריאה, שתנן ואלבומין – גם BUN כשהאלבומין מלמד על דלקת בצנרת (פלאק) והBUN (שניכר בבדיקת הדם) על דלקת במעי הדק העליון. כאן מתיל מסע אסון יתר החלבונים ונמשך. חומרי יתר אחרים (ממזון מופרז, מעובד, רב סוכר) מתאכסנים בצורת רדיקלים חופשיים. נגד אותם חומרים קם קו ההגנה הראשון של הגוף, ולעזרתו אני מגייס תזונה עשירה בוויטמינים אבל על כך ארשום לך במאמר נפרד – רק אבהיר שלחיזוק קו הגנה ראשון אני נעזר במינרלים וויטמינים כגון ויטמין C וחומצה אלפא ליפואית (ALA) ויטמין E, גלוטתיון וכמובן B12 מתיל קובלמין- הרדיקלים החופשיים מחפשים תשומת לב. הם נוהגים כילד היפראקטיבי שובב אבל הם מסוכנים, בלתי צפויים שחייבים להרגיע אותם והוויטמינים גם המינרלים עושים זאת מצוין – בלעדיהם הצנרת נפגעת ושריריה מתכווצים והכליות קורסות. כשאני מדבר על צום חי, צום חלבונים, צום חלבונים חי וגם צום חלבונים מותססים ואפילו על צום מיצים ירוקים כל זאת נועד לתקן את המצב שנוצר בעקבות שנות עודף חלבונים שנדחסו ושקעו בצנרת הגוף והעמיסו את הכליות במגע יתר עם אמוניה. רוצה להחלים מבעיות אלו ועוד כיתר לחץ דם, תנגודת אינסולין גדולה ועודף שומנים בדם – מאמר זה יראה לך את הדרך להחלמה- צילום: ירון מרגולין, צילם יורי מרגולין קיץ 2019 – למעלה ציור של גדול ציירי הרנסנס טינטורטו יצירת מופת של טינטורטו גדול ציירי ונציה. הצייר מתבונן על הקדוש ממעוף הציפור כוירטואוז השולט בפרספקטיבה, טכניקת ההקצרה, פרופורציות ושליטה יוצאת דופן בתנועה יחסית, אור, צל וצבע. .מקור הציור . Trafugamento del corpo di san Marco מקור הציור ויקיפדיה.

תוחלת החיים הממוצעת לאדם עם מחלת כליות סופנית קצרה מהמוקצב, לכאורה ע"י אלת הגורל קלוטו. האדם החולה כשהוא זקוק לדיאליזה כליה (דרגה 5 של המחלה. הכליות מתפקדות אצלו ב-15% או פחות. במצב זה הכליות סתומות ולא מצליחות לסנן בפועל את הדם. פסולת ורעלים אורמיים מצטברים בדם של החולה. פונקציות אחרות שהכליות מבצעות – מפסיקות אף הן לתפקד ומתחילה פגיעה באיברים רחוקים כגון לב, מוח, ריאות ומערכת העיכול – עוד על נושא זה – כאן), החיים בדיאליזה כאמור מתקצרים וככל שידוע לנו מדובר בכ"5 שנים" בלבד [מקור, מקור2, מקור3, מקור4]. 

האם נוכח מפלצת יש להתנהג בכפפות של משי? – התנ"ך למעשה כולל מוטיב עובר ובו רוע מרושע קם ומאיים ומדכא את העם והאדמה, מה שקורא להתעוררותו של גיבור או למעשי גבורה שעולים להשמידו. מקור האיור בצילום מסך מהמאמר: -Overcoming the Monster כאן.

רוב האנשים עם (CKD) כשל כלייתי מבוגרים מ-40 שנים, והעדויות ממחקרים מרובים מצביעות על כך שעבור רובם המחלה היא המשך ישיר לאורח החיים שלהם [מקור1, מקור2, מקור3]. מדובר על הרגלים שליליים שמקשים על תהליכי ההחלמה. ההחלמה תלויה למעשה בהורדה מתמדת של כמות הרעלים שנכנסתי לגוף. היא הבסיס להחלמה. מאחר שמרכזה של המחלה בירידה ביכולתו של הגוף להפריש את הרעלים מקרבו ולסלק אותם החוצה. נושא זה איננו פשוט לביצוע ומסתבר שהוא נשען באופן ישיר על היכולת של האדם לפתח כישורי חיים חדשים שצומחים או לא מתפתחים נוכח הצו לשמור על מינון נמוך של רעלים מה שמוביל לתפריט תזונה כתרופה למחלה – מעבר לשאלה מה יכלל בתפריט ההחלמה בכל שלב משלבי ההתקדמות של המחלה, כדי לבלום אותה. הוא נושא מאוד מורכב. המחקרים וניסיוני (ירון מרגולין) בקליניקה מגיעים לידי כך שבהחלט אפשר לבצע זאת, להגיע למינונים הנכונים בכל מקרה ומקרה ובהחלט לראות במזון אחד ממרכיבי התרופה למחלת הכליות. ללא ספק בשלבי הראשונים של מחלת הכליות ולכנות את מחלת הכליות באופן כללי CKD "מחלת אורח חיים" [מקור1, מקור2, מקור3]. ישנן כמובן גם עדויות לכך שגורמים גנטיים ממלאים תפקיד בהתפרצות מחלת הכליות ה – CKD;  עם זאת, במחקר של 68 זוגות תאומים מונוזיגוטים ו-30 זוגות דו-זיגוטיים, נמצא כי לתורשה יש תפקיד זניח באטיולוגיה של CKD וכי אורח חיים, תזונה, חשיפה לקרני השמש, הליכה או שחיה, וגורמים סביבתיים, חברתיים, שימוש בטכניקות להרפיית שרירים כגון "לחיצות ההחלמה" היו לגורמים המשמעותיים ביותר. ככל שנחדור להכיר את מחלת הכליות ואת תהליכי ההחלמה ממנה נגיע שוב שוב למסקנה חד משמעית:

שינוי אורח החיים יכול למנוע התקדמות של מחלת כליות כרונית (CKD) [מקור], ולהוביל במקרים מסוימים, במיוחד בקליניקה שלי (ירון מרגולין) להחלמה [מקור]. טיפולים לא תרופתיים, כגון שימוש ב"לחיצות ההחלמה" , התערבויות באורח חיים (כולל המלצות תזונתיות, פעילות גופנית, חשיפה קצרה לקרני השמש) הוכחו כעילים ביותר ובעלי פוטנציאל מכריע וגורלי לתפקוד תקין של הכליות, ירידה במדדי האוראה, קריאטינין, חומצת השתן, גלוקוז, a1c, והעייפות.

על נושא ההחלמה, אפשר ללמוד ב"תוכנית לשיקום הכליות" שפרסמתי – כאן.

יחד עם זאת ומאחר שהמרכיבים המיוחדים שמובילים לשינוי התנהגות שמאפשר החלמה אינם מובנים עדיין, אנו מוצאים אנשים שכושלים בגללם וקצב החלמת הכליות שלהם איטי מאוד. מחקרים מתחילים לזהות ולהעריך טכניקות ותפקודים לשינוי התנהגות בהתערבות באורח החיים [מקור].

שלום ירון , מצרף לעיונך את הבדיקות האחרונות שביצעתי לפני יומיים. מה דעתך? כמובן שאני מאוד מרוצה לראות את השינויים לטובה בכל המדדים שתוקנו: קריאטינין, אוראה, גלוקוז GFR. תודה מקרב לב. רופאת המשפחה התקשרה אלי היום ונשארה פעורת פה וזה עודד אותי מאוד.
הילדים עוד לא יודעים כי כולם עסוקים , נחכה לסוף שבוע למפגש המשפחתי… הגיע מחלים כליה הוואטסאפ.

בהתבוננות ב 26 מחקרים בהם השתתפו 4263 נחקרים, הטכניקות הנפוצות ביותר לשינוי התנהגות היו הדרכה התנהגותית, תמיכה חברתית, דוגמא אישית, משוב על התנהגות והתמדה או תרגול חזר על הדרך המטיבה [מקור].  כולם כללו למעשה חינוך, שכנוע, דוגמא אישית ותמריצים, כגון תוצאות בדיקות דם חיוביות, למשל האוראה ירדה, מחלת הסוכרת נעלמה, השינה השתפרה, העייפות ירדה, היכולת לעלות מדרגות השתכללה ומפלס החרדות ירד או נעלם.

התערבויות לשינוי התנהגות שב ונראה בקליניקה שלי (ירון מרגולין) והוא מכריע ובכל זאת גם מורה מוכשר לבאלט מודרני כמוני ומי שלא נבהל מקשיי תלמידיו וממשיך לנהל את קצב התקדמותם ללא לאות אמיכול לצפות את כל מהלכי הנפש שהמשתתפים בתהליך החלמת כליות בקרב  חולי CKD. אני מבקש לציין שאני משתמש בטכניקות של הגדרת מטרות, כמו למשל בדקו את מדד האוראה, אם הוא ירד, הכליות שבות לתפקד, בדקו את מדד הסוכר, אם הוא יורד ומתאזן המחלה עוברת, בדקו את לחץ הדם אם הוא ירד ל100/70, שיקבלו להפחית תרופות אחרת תגיעו להיפטר ולמיון. שינוי מדדי המחלה מחולה לבריא הוא בהחלט משוב מאוד חזק ומשכנע אבל ללא ותמיכה חברתית/משפחתית מסתבר שגם הוא איננו מספיק. בדרך כלל יש לי אישור מהמטופל להתקשר לאיש התמיכה שלו: בן, בת, אב, אם, נישואין. ההתערבויות שכוללות שכנוע, מודלים ותמריצים נראו תחילה מאוד יעילות, אך מסתבר שדווקא בקרב מחלימים הכליה מתרחש בנפשם מה שקורה לכאורה אצל אנשים שעברו למשל גמילה מאלכוהול, או מסמים, או מתאווה לסקס, או נהיגה אלימה, והעדר ניהול כעסים. מכל מקום יש ביניהם אנשים שהחליטו אבל הם חוזרים בחלקם, לאט לאט לסורם – וכשמדובר במחלה שמתים ממנה הדבר מעורר צורך מיידי בחקר כוחות נפש והסתייעות במאמנים לתחום ייחודי זה.

הסבל והייסורים באים בעקבות מעשה מביש ומגיע, לדעת הקדמונים עד קצה גבול היכולת האנושיית לסבול, כך אדיפוס מנקר את עיניו. לסבל ישנה השפעה רבת עוצמה על האדם. נושא שנחקרו רבות. קריאון (מלככה של תבאי) בשלב הקטסטרופה מגיע לקצה גבול הכולת של האדם לסבול: הוא נושא את גופת בנו הימון ומקבל את הבשורה המרה על התאבדות אשתו אורידיקה "אי אי בני,\אוי אוי, ילד שלי….", "אוי, אני רואה עוד אסון!\ מה, מה עוד צופן לי הגורל?,,,\אוי, אם אומללה,\אוי, בן שלי!". הסבל הופך לטראגי נוכח ההכרה בו והמודעות לגורם שעורר אותו.

במאמרי על "התודעה השלילית" אני מזכיר בפתיחה את שקספיר באומרו למשל על אותלו ש"מן הידועות הן שמה שמביא לנפילת הגיבור הטרגי הוא הוא עצמו". מעשיו שלו, חטא כלשהו כך, אותלו חטא בקנאה, מקבת בשאפתנות דורסנית, ליר בהתנערות מאחריות ובחולשה לדברי חנופה, יוליוס קיסר בשאננות, ברוטוס בבוגדנות, אנתוני בתאוותנות, ריצ'רד השלישי באנוכיות רצחנית. אבל המלט אהב את אביו, לא שאף להשתלט על הכתר או לקחת את מה שאינו שייך לו, היה ירא שמים, חכם, השתדל בכל מאודו לעשות את הטוב. אבל, נכנע או נקלע לקונפליקט פנימי שבמרכזו קרע בין אהבה לאמו גרטרוד (המסתורית) לבין שנאה לה על שנשאה לרוצח אביו המלך.  כך התבונה נחשפת כמי שמיטיבה כל כך לחשוף את יסודות כשליה, ואת מגבלותיה שלה, שעיקר כישרונה הוא ההכרה ב"יש" הקיים גם כשהוא חמקמק ונראהנכשד. ומקור הספק בהמלט, לכאורה בהופעת הרוח של המת – שאריות של האהבה הגדולה של האב להמלט, או שמא צל המחשבה  הוא הספק, אותה דמות חשיבתית שכבר דקארט חשש מפניה כמי שקם ומערים עליו?

מה שאני מבקש לחשוף הוא את השד הזה שמוביל את המבקש להחלים אל הקוטב השני באומרו "אני חייב לִנְגּוֹס בבשר החי", שהורג ככל הידוע לי את תהליך ההחלמה. 

הכרת ה"שד" או התודעה השלילית יכולים להקים צוות של מומחים שיעזרו לאדם כמוני להציל חיי אדם.

ככל הידוע לי מזון הרגע הזה, בו האדם ניגש בלהט אל הפריט שמקדם את מחלתו בכיוון הדיאליזה, הוא התסכול, אי הגשמה עצמית, המלצות חברתית והתמכרויות למצבי תלות, הפחתת ערך עצמו, עייפות כרונית, העדר כישורי חיים – כאן מאבק להחלמה, ודאגות גם התמכרות לעלבונות ולפחדים שנכללים ברשימת המזון הרעלני הרוחני. לצד אלו רצף כישלונות ששבים וחוזרים אל חייו.

התמכרות למזון רעלני (חלבון מהחי, קפה, סוכר, בצקים מקמח לבן, גם תרופות מסוג סטטינים, אנטיביוטיקה, רשימה ארוכה של נוגדי חומצה, יתר לחץ דם וכולסטרול.) מטפחת את התודעה השלילית ומכוונת אל הצטברותם של הרעלים. אבר הכבד ואיבר הכליות גם העור והריאות מיועדים על סילוק הרעלים והאשפה באופן כללי מהגוף. על הכליות אני מרבה לפרסם – כאן, כאן וכאן. הן נחלשות נוכח מרכיבי מזון רעלני. כשמזונה הרעלני של התודעה השלילית מכונה לכאורה: "טעים" ומשמעו החלשת אברי פינוי הרעלים (כליות, כבד, עור, ריאות) והפרעות אכילה שמסתובבות סביב נושא ההתמכרות לרעל.

ככל שנטפח את המזון הרעיל ירבו במעיים חיידקים מזיקים ולהפך נוכח מזון מחלים למשל כליות, תגדל אוכלוסיית החיידקים הטובים (פרוביוטיים). על נושא החיידקים הטובים (פרוביוטיים) אפשר לקרוא עוד – כאן, כאן, וכאן.

תפגשו את המשיכה ליסודות רעלניים גם תחת הכותר דיסוננס קוגניטיבי (Cognitive Dissonance), תודעה שלילית, התמכרויות. נושא זה לא נחקר בקרב מחלימים הכליה אבל מניסיוני תמיד ניתן להרעיב את התודעה השלילית ולבטל את כוחה.

תאווה לרע כשהיא מוחלשת היא למעשה תוצר טבעי בנפש שזכתה בחינוך לאיזון והישענות על ערכים. צל המחשבה הוא חלק ממנה. היכן שמאירה השמש נמצא הצל. אבל הצל תמיד מתרפס ונשכב כחנפני נתניהו למטה. הצל גם אם הוא נראה עומד מוביל דרך נשאר שפוף, חלש ובלתי מזיק כשהוא נעול במרתף שיועד לכך נוכח ערכים והגינות הצל תומך ביופי, כפי שלמדנו מציירי ונציה בתקופת הרנסנס האיטלקי. אין בצל לכשעצמו נזקים גדולים ולעתים הצל גם יכול להביא תועלת. אבל כהזהרת המיתוס על תיבת פנדורה, כדאי להשאיר אותו סגור באפלה, לבד יצא ממנה במהלך חייך כפי שאפשר ללמוד ממאמרי על התודעה השליליתכאן. עד שימצא מחקר פסיכולוגי שיעמיק בפרשיה חובה עלי להמליץ למחלימים לעשות הכול על מנת נעול את התשוקה לרעל במרתף והניח לאפלת חייך ולא לאפשר לה לנהל אותם בשלב הקרב במחלה.

תמיד ימצא מי שינסה לשחררו מהמרתף ומי שיעזור לנעול אותו. בחר ביועץ החכם והמוביל אותך להחלמה, גם אם הוא לא לבוש בבגד לבן. הבחירה בעצה הטובה, זו שתוצאותיה המבורכות שורדות זמן רב היא שיכולה לאפשר לך להחלים.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.
    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought - philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs - no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    אנו זקוקים נואשות להתערבויות בניהול רגשות, מחשבות ואורח חיים יעיל  כדי להתמודד עם מגיפה זו של מחלות כליות, בצעירים, ואנשים בשיא כוחם.

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב מזון מחלים

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *