תנגודת לאינסולין וקמח מפרי עץ החרוב

מן החרובים מכינים מסטיק שעועית ארבה שהוא מזון על שמופק מזרעי עץ החרוב ואחד מסיבי ההחלמה החשובים ביותר לחולי כליות בשלב הקשה מאוד של המחלה.  די-פיניטול מגיע אף הוא מעץ החרוב מכיל אינוזיטולים (inositols) – זהו אלכוהול סוכר – פיניטול ( D-Pinitol או קמח חרובים). האחרון הוא סוכר המשפיע על תגובת הגוף לאינסולין ולהורמונים הקשורים למצב הרוח ולקוגניציה ויש שמשתמשים בו לשיפור השינה.
בצילום תרמיל אפונה חום כהה – הוא פרי עץ החרוב שמכיל את הדי-פיניטול. הזרעים שמכילים את הסיבים המסיסים החשובים (Ceratonia siliqua) אשר נמצאים בתוכו. כדי לעבור שלב במחלה כרונית קשה יש להוסיף 10 גרם של סיבי תזונה, תואמי מצב האדם. ב 2 כפות של קמח זרעי החרוב נמצאים 5 גרם סיבים צמיגיים, שהם כמחצית הכמות הנדרשת להקפיץ תהליכי החלמה ממחלות כרוניות קשות או לשמירה כללית על בריאות הגוף. במאמר זה אני מתמקד בפרי לא בגרעין הפרי – ובקמח אבקת החרובים הוא ופרחי הבוגנויליה הם שמכילים את ה די-פיניטול שעשוי לסייע רבות למחלימים מיתר סוכר בדם [מקור]. ירון מרגולין

סוכר הוא סוכר, ובעודף, הסוכר רק יכול להשפיע לרעה על הגוף שלך. מכל מקום אכילת סוכר מעודדת התפרצות במוח גל גדול של חומר כימי בשם דופמין. שמייצר תחושה של תענוג היא הנושא שעומד מאחרי הבחירה הנפוצה בעוגה על חשבון תפוח עץ. או גזר. 

עץ חרוב צילם ירון מרגולין

מזונות מלאים כמו פרות וירקות מכילים גם סיבי תזונה ואינם מעוררים את המוח לשחרר כל כך הרבה דופמין, כמו גלידה או עוגת קרם. הבעיה של מכורי המתוק "גולוזו"אים (איטלקית) היא שהמוח שלהם דורש עוד סוכר והם מתחילים להזדקק לו כדי לקבל את אותה תחושה של הנאה. 

אירועים קלים של יתר סוכר בדם שמתרחשים מדי פעם אינם מהווים סיבה לדאגה וניתן לטפל בהם די בקלות או עשויים לחזור לשגרה בעצמם. עם זאת, היפרגליקמיה (יתר סוכר הדם) במיוחד אם רמות הסוכר בדם הופכות גבוהות מאוד או נשארות גבוהות לתקופות ארוכות מסוכנות ועלולות לגרום לסיבוכים מסכני חיים, כגון:

 חמצת קטומית סוכרתית (DKA) – מצב הנגרם על ידי צורך בגוף לפרק שומן כמקור אנרגיה, מה שעלול להוביל לתרדמת סוכרתית;  זה נוטה להשפיע על אנשים עם סוכרת סוג 1

מצב היפרגליקמי היפראוסמולרי (HHS) – התייבשות חמורה הנגרמת על ידי הגוף המנסה להיפטר מעודפי סוכר;  נוטה להשפיע על אנשים עם סוכרת סוג 2

רמות גבוהות של סוכר בדם במשך תקופות ארוכות (לאורך חודשים או שנים) עלולה לגרום לנזק קבוע לחלקי הגוף כגון העיניים, העצבים, הכליות וכלי הדם. יוצא מכך שחווית יתר סוכר – היפרגליקמיה באופן קבוע, מתחננת לפניך לשנות את הטיפול או את אורח החיים שלך כדי לשמור על רמת הסוכר בדם ולשקול שימוש במנת מזון כתרופה למשל מזון עשיר בחומצה אלפא-ליפואית (ירקות ירוקים כמו תרד, חסה וברוקולי, תפוחי אדמה ובטטות, שמרים, עגבניות, גם גזר וסלק) או די-פיניטול שמגיע מעץ החרוב או אינוזיטולים (inositols) שנמצאים גם בבוגנוויליה – זהו אלכוהול סוכר – פיניטול (המכונה לפעמים D-Pinitol או קמח חרובים). האחרון הוא

סוכר המשפיע על תגובת הגוף לאינסולין ולהורמונים הקשורים למצב הרוח ולקוגניציה ויש שמשתמשים בו לשיפור השינה.

פיניטול מגדיל במידה ניכרת את היכולת של תאי השריר לספוג גלוקוז, נושא שחשוב לצעירים מקרב מחלימי הכליה בשל השאיפה לחוזק וסיבולת, בנוסף יש לפיניטול  גם השפעה חיובית על יכולתם של שרירים לאגור פחמימות, מה שמאפשר צמיחת שרירים תוך מתן שריפת שומן – נושא זה כמובן מאוד חשוב לספורטאים וכאמור לעיל לבחורים צעירים, שמחליטים להחלים מאי ספיקת כליות. מפתחי הגוף משתמשים כיום, מסיבות אלה, יותר ויותר בפיניטול [מקור].

[מקור]. חומצה אלפא ליפואית יכולה לעזור לחולי סוכרת

ליכולת זו להגדיל את מסת השריר יש יישומים חזקים לטיפול בתסמונת הבזבוז בסרטן, HIV / איידס ושחפת לצד החלמה מאי ספיקת כליות וסוכרת. על חומצה אלפא-ליפואית ועוד על האינוזיטול D-Pinitol שמגיע מעץ החרוב (תרמילים) במאמר

קריאה נעימה 

לאחר ארוחה, הגלוקוז חודר לכבד ורמות הגלוקוז בדם עולות. עודף גלוקוז זה מטופל על ידי גליקוגנזה שבה הכבד הופך גלוקוז לגליקוגן לצורך אחסון. הגלוקוז שאינו מאוחסן משמש להפקת אנרגיה בתהליך הנקרא גליקוליזה. זה קורה בכל תא בגוף.

עמידות הגוף לפעולות האינסולין (פגם בסוכרת מסוג II) גורמת לייצור מוגברת והפרשה מפצה על ידי הלבלב נושא כאוב אשר עלול להוביל להיפראינסולינמיה (CHI הפרשת יתר של אינסולין)  על מנת לשמור על אאוגליקמיה (Euglycemia).  כאשר לא ניתן להגביר את הפרשת האינסולין בצורה מספקת (פגם בסוכרת מסוג I) שבעיקרו גנטי על-מנת להתגבר על תנגודת אינסולין בשמירה על הומאוסטזיס של גלוקוז, נוצרת היפרגליקמיה [היא רמה גבוהה של גלוקוז (סוכר) בדם] ואי סבילות לגלוקוז. מצב זה בפועל מצביע על מדד שמכיר במידה בה מתרחשת בגוף חוסר היכולת של תאיו להשתמש אינסולין, להסרת סוכר מהדם.

 תנגודת לאינסולין ואי סבילות לגלוקוז הוכרה היטב בחולים עם מחלות כליה כרוניות מתקדמות (CKD). האטיולוגיה עשויה להיות כרוכה ברעלים אורמיים מקטבוליזם חלבון, יתר תרופות לכולסטרול ולחץ דם [מקור1, מקור2] מחסור בוויטמין D, חמצת מטבולית, אנמיה, מחסור בסיבי תזונה [מקור] כושר גופני ירוד, דלקת וקצ'קסיה. 

הפרעות בגלוקוז ובאינסולין בחולי CKD (Chronic Kidney Disease) מחלת כליות קשה ללא סוכרת מעורבות בפתוגנזה של היפרליפידמיה ועשויות לייצג גורמי סיכון חשובים לטרשת עורקים מואצת בחולים אלו.

 חוסר הפרשת אינסולין נקשר עם פיגור בגדילה אצל מתבגרים עם CKD. מתבגרים רגילים מפגינים עלייה בהפרשת האינסולין כשהם נכנסים להתבגרות. נראה שקפיצת הגדילה בגיל ההתבגרות אצל מתבגרים הן עם בריאות תקינה והן באי ספיקת כליות עשויה לדרוש הפרשת אינסולין מוגברת כאחת הדרישות ההורמונליות שלו שהאינסולין הוא אחד מההורמונים העיקריים בבניה של רקמות בגוף. לבסוף, תנגודת לאינסולין נקשרה ל-CKD. האם תנגודת אינסולין היא קדמה ל-CKD או תוצאה של תפקוד לקוי של הכליות היה נושא לוויכוח שתשובתו הולכת ומתבהרת ככשל בטיפול במחלת הסוכרת אשר מוביל אל מחלת הכליות – מחלה שמתים ממנה, הגם שמאוד קל להחלים ממנה ללא תרופות – על כך אפשר לקרוא עוד כאן, וכאן. מטרת סקירה זו הייתה לספק עדכון של הספרות על פתופיזיולוגיה של אינסולין ב-CKD, הבנה עדכנית של מנגנוניו, והקשר האפידמיולוגי של תנגודת אינסולין ו-מזון כתרופה – במיוחד די-פיניטול שמגיע מתרמילים (פירות) של עץ החרוב או באינוזיטולים (inositols) –שמגיעים מעלי הבוגנויליה ומפולי הסויה.

פיליפ מאקרנניה, הרופא היווני המהולל של אלכסנדר הגדול וחברו. נודע כמי שנתן אמון מלא, בחברו הקרוב. לאחר שקיבל מכתב מהגנרל פרמניו בו עולה כי פיליפ מרעיל אותו, בחר לתת אמון ברופא ולא במסית נגדו. אלכסנדר השלישי לגם מהתרופה (ציור למעלה) והחלים. הוא מכונה גדול או מוקדון (356-323 לפני הספירה) היה מלך יווני. בשנת 334 לפני הספירה החל את הפלישה רבת ההשראה לאסיה הקטנה שהייתה אז בשליטת פרס והחל בסדרת מהלכים נועזים שנמשכו עשר שנים נגד הפרסים. אלכסנדר שבר את כוחה של פרס שהייתה באותם ימים האימפריה הגדולה בעולם, בסדרה של קרבות מכריעים. הוא גבר על והפיל את המלך הפרסי דריוס השלישי (בקרב גאוגמלה (331 לפנה"ס) ממנו נמלט הפרסי משדה הקרב. דׇרְיַיוַאוּש) אלכסנדר הגדול כבש את מכלול האימפריה הפרסית. הוא לא הובס בקרב ונחשב לאחד המפקדים המצליחים בהיסטוריה. המאבקים שלו חיזקו את המגעים והסחר בין מזרח למערב, ואזורים נרחבים ממזרח נחשפו באופן משמעותי לתרבות ולהשפעה יוונית. ביוני 323 לפני הספירה, אלכסנדר מת מוות כואב לאחר מותו של הפאיסטיון, בארמונו של נבוכדנצר השני, כנראה בשל שתיית יתר, כשהיה רק בגיל 33. בציור שלפנינו אלכסנדר לוגם מהמשרה המרפא כמי שבוחר ברופאו האגדי Philip of Acarnania . ציור שמן מאת צייר לא ידוע.

גילוי האינסולין על ידי באנטינג, בסט, מקלאוד וקוליפ (Banting, Best, Macleod, and Collip) הביא את הרפואה להתקדמות המדעית הגדולה ביותר של המאה ה-20, אך אם לומר את האמת הוא קידם מליוני מחקרים מופלאים [מקור], והעניק משאבים כלכליים בלתי רגילים גם העשיר מאוד חוקרים, אבל לא תרם דבר לתהליכי ההחלמה ממחלת הסוכרת שההחלמה ממנה מאוד קלה אם משתמשים בתפריט החלמה שמבוסס על מזון כתרופה [מקור]. יש להודות בכל זאת שגילוי אינסולין, ושימושו בטיפול כתרופה בהחלט הציל חיים אנשים הסובלים מסוכרת 1 [מקור1, מקור2]. בעבר האמינו כי הורמון זה מיוצר אך ורק על ידי תאי β של הלבלב; עם זאת, עדויות עדכניות הראו שריכוזים נמוכים נמצאים גם בנוירונים מסוימים של מערכת העצבים המרכזית [מקור].

למאמרים:

ירידה בתפקוד הכליות – מה לעשות?

אינסולין הוא הורמון פוליפפטיד (בעל שרשראות קצרות של חומצות אמינו) שמופרש בעיקר על ידי תאי β באיים של לנגרהנס של הלבלב [מקור]. ההורמון הזה עשוי להיות מתאם עם גלוקגון אשר פועל לשמור על ריכוז תקין של גלוקוז וחומצות שומן בזרם הדם. האינסולין פועל עם הגלוקגון. גלוקגון נוצר בתאי α שבאיי לנגרהנס בלבלב, הסמוכים לתאי β שמייצרים אינסולין. גם הוא פועל כדי לווסת את רמות הגלוקוז בדם; כך כאשר רמת הסוכר בדם פוחתת מתחת לתחום הנורמה, הגלוקגון מופרש מהלבלב. כדי לשמור ולמנוע את המשך הירידה ברמת הסוכר, ולוודא שהגוף יוכל לקבל את מנת האנרגיה הדרושה לפעילותו התקינה. ולהפך לאחר ארוחה – מופעל חילוף החומרים של גלוקוז, מה שמוביל בו זמנית לייצור אינסולין של תאי β וירידה בהפרשת הגלוקגון של תאי α וזאת, שוב, כדי להחזיר את רמות הגלוקוז בסרום למדד שמכונה טווח הנורמה [מקור]. אנחנו רואים שאינסולין פועל ביחד עם הגלוקגון, אבל אחרת ודרך מסלולים שונים. מסלול פעולת האינסולין מכונה  אנבולי (אנאבוליזם = מקדם בניה). לכן גם נאמר שהאינסולין הוא אחד ההורמונים החשובים בגוף שלנו. אחרי שאנחנו אוכלים ארוחה, ורמת הסוכר בדם עולה בעקבותיה האינסולין מופרש מהלבלב, על מנת להחזיר את רמת הסוכר חזרה לטווח הרצוי לתפקוד תקין של הגוף, כנזכר לעיל. תהליך זה נקרא גירוי אינסולין והוא מושרה על ידי גלוקוז (glucose-induced insulin stimulation). זה תהליך רגיל – הוא המצב הטבעי "תיכנות" הגבה על כל חריגה מהנורמה, אשר פועל ומתרחש בכל מערכת בגוף.

לאינסולין יכולת טבעית מיוחדת: הוא גורם לתאים בגוף שלנו להכניס לתוכם גלוקוז שנמצא בזרם הדם ולהשתמש בו ליצירת אנרגיה או לאגור אותו (בצורת גליקוגן – הצורה העיקרית בה פחמימות מאוחסנות בגוף, והוא מקביל לעמילן בצמחים.) כדי להשתמש בו לשם כך מאוחר יותר. יחד עם זאת הוא מעכב את ייצור הגלוקוז בכבד וכך יורדת רמת הסוכר בדם עד שמגיעה לטווח הרצוי. הגלוקגון שונה מהאינסולין בכך שהוא מבצע פונקציות קטבוליות (מפרק בתהליכים שונים ביניהם חימצון מולקולות גדולות וזאת על-מנת לייצר אנרגיה ולספק את המרכיבים הדרושים לתהליכים אנאבוליים – מקדמי בניה ותיקון). האינסולין הוא הורמון אנאבולי (אנאבוליזם = לקדם בניה) בהקשר זה הוא מאפשר בניית מולקולות גדולות ממולקולות קטנות יותר. למשל: הוא מסייע להכניס חומצות אמינו לתאים על מנת לבנות מהן חלבונים. הוא מסייע להכניס חומצות שומן לתאים על מנת לבנות מהם שומנים או חומרים אחרים שמבוססים על חומצות שומן. הוא גם מסמן לחלק מהאנזימים שקשורים בבנייה להתחיל לעבוד ומצד שני הוא מעכב אנזימים אחרים שתפקידם לפרק חומרים. כך האינסולין מעכב את האנזימים שאחראים על פירוק החלבונים בשריר ולכן הוא מונע קטבוליזם (תהליך פירוק) של השריר. יחד עם זאת וכמי שמווסת את רמות הגלוקוז בזרם הדם וגורם לאגירת גלוקוז בכבד, בשרירים וברקמת השומן [מקור], הוא גם פעיל במרחב עלייה כללית במשקל. האפנון של מגוון רחב של תהליכים פיזיולוגיים על ידי אינסולין הופך את הסינתזה והרמות שלו לקריטיות בהופעה והתקדמות של מספר מחלות כרוניות. והיבטים רבים של תפקודים אלה של האינסולין עדיין לא מובנים וטרם הובהרו. מאמר זה מעדכן את הקורא, המטפלים ומבקשי ההחלמה באמת לגבי הפרשת וויסות האינסולין, ותפקידיו הפיזיולוגיים ותפקודיו באיברים ותאים שונים, על ההשלכות שלו על הבריאות כפי שאנו מבינים אותו היום. והשפעות של יסודות תזונה זעירים על תפקודו בגופנו. כיום ידוע שבנוסף לתפקידו של האינסולין במחלת הסוכרת, האינסולין פועל על מספר איברי מפתח בגוף: המוח [מקור1, מקור2, מקור3], הלב, הכליות, העצם, העור וזקיקי השיער, שם הוא שותף בביצוע תפקידים פיזיולוגיים חשובים. האינסולין מסייע ביצירת עצם ומחליש דלקות הקשורות לאוסטאופורוזיס [מקור],

תנגודת לאינסולין שבה ונקשרת עם בעיות בתפקוד האנדותל, אובדן גמישות העורקים כך שהוצע כי יש לה תפקיד מרכזי גם במחלות לב וכלי דם

[מקור]. האינסולין נמצא כיום כמי שמבצע פונקציות פרו ואנטי-אתרוגניות במערכת כלי הדם [מקור1, מקור2]. כלומר האיזון בין פעולויות מרחיבות כלי דם אשר תלויות בתחמוצת חנקן (NO) לבין פעולות מכווצות כלי דם תלויות בפפטיד בעל עוצמה חזקה לכיווץ כלי דם ומיוצר על ידי תאי אנדותל כלי דם =  אנדותלין-1 של אינסולין (Endothelin-1) [מקור] מתרחשת בדופן כלי הדם בשכבה המכונה אנדותל, אנדותל כלי הדם. במהלך מצבים שבהם הגוף מפתח מידה של חוסר יכולת של תאיו להשתמש באינסולין, כדי להסיר את יתר הסוכר מהדם (תנגודת לאינסולין) מתרחשת פגיעה ספציפית במסלול איתות תלוי PI3K אשר מווסתת פעולות מכווצות כלי דם תלויות אנדותלין-1. פגיעה זו עלולה לגרום לחוסר איזון בין ייצור NO והפרשת אנדותלין-1 ולהוביל לתפקוד לקוי של האנדותל [מקור]. רוצה לומר שישנם מצבים בהם האינסולין יכול להוביל מפעילי איתות אינסולין כאמצעי הגנה מפני מחלות. כך למשל מחקרים קליניים ומעבדתיים הצביעו על כך ש

אם מורידים את רמת הסוכר בדם על-ידי הפחתת ספיגת הגלוקוז ממערכת העיכול אל הדם (שינוי תזונה) הגוף מייצור מחדש גלוקוז בכבד

[מקור]. דוגמא אחרת היא השימוש במנת מזון עשירה בחומצה אלפא-ליפואית (מיץ ירוק על בסיס חסה, ברוקולי ותפוח- אדמה חי) או די-פיניטול שמגיע מעץ החרוב או באינוזיטולים (inositols) – זהו אלכוהול סוכר עם חצי מהמתיקות של סוכרוז (סוכר שולחני). האינוזיטולים מיוצרים בגופנו באופן טבעי מגלוקוז. הכליה האנושית מייצרת כשני גרם ביום של חומר זה, אבל הריכוז הגבוה ביותר שלו נמצא במוח [מקור1, מקור2].

האינוזיטולים (חרוב, פולי סויה, עלי הבוגנוויליה) נחקרו לאחרונה ונמצאו כמי שיכולים להביא לוויסות אינסולין, להוביל תהליכים נוגדי סוכרת, נוגדי חמצון, אנטיבקטריאליים, אפילו לשפר פוריות נשית, ולשמש בטיפול בתסמונת מטבולית, נמצאו כנוגדי דיכאון, מגנים על הכבד, מאזני היפוליפידמיה  (Hyperlipidemia) היא מצב שבו הרמות של שומני הדם מתאזנות כלומר יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם מטופלים על ידם והם גם אנטי-הזדקנותיים

[מקור1, מקור2, מקור3]. יצויין כי עד כה בודדו ואופיינו שישה אינוזיטולים ונגזרותיהם (מתיל אתרים) מעץ החרוב [מקור].

 

אחת הדרכים היעילות לטיפול בעודף אינסולין בגוף היא שתיית כוס מיץ ירקות. מיץ ירקות עם שילוב של תפוח אדמה חי, ברוקולי, תרד, בצל וקייל או כרוב והרבה חסה יכול להיות יעיל כדי לספק הפוגה מהמחלה. החומרים המזינים והחומרים האנטי-דלקתיים הקיימים בירקות יכולים להרגיע את התסמונת וכן את ותסמיני הצריבה של בקע בקרב סובלי הצרבת.

חומצה אלפא-ליפואית היא חומר טבעי דמוי ויטמין, שהגוף שלנו יודע לייצר, ושנחשבת כחיונית לתהליכים שונים בגוף, הקשורים לחילוף החומרים (מטבוליזם). חומצה אלפא-ליפואית מיוצרת באופן טבעי בכבד ומסוגלת להיכנס אל תוך התא באמצעות תעלה מיוחדת המכניסה גם ויטמינים מסוג 5B ו 7B. היא חומר שמשמש בגוף במספר תפקידים: חומצה אלפא-ליפואית נוגדת חימצון חזקה מאוד שעוזרת במלחמה ברדיקלים חופשיים [מקור], היא הוגדרה כמלכת האנטי-אוקסידנטים משום שהחומצה אלפא-ליפואית משמשת כנוגד חמצון המגן גם על נוגדי החמצון האחרים מפני הכחדה. ותכונה זו ייחודית רק לה ולא קיימת באף נוגד חמצון אחר ולכן נמצא אותה בקרב תוספי מזון אנטיאוקסידנטים. היא משפרת את תפקוד העין והראייה [מקור] ומנקה רעלנים מתכתיים. בנוסף, היא מסייעת בהכנסת גלוקוז לתוך התא, כלומר מחקה את פעילות האינסולין [מקור1, מקור2]. יש לציין אותה כמגן המיטוכונדריות ובשל כך חשיבותה בתהליכי החלמת הכליות. חומצה אלפא-ליפואית מתפקדת במיטוכונדריה כקואנזים. למעשה ברוב המקרים מחלת הכליות מתחילה במיטוכונדריה בשל תהליכי חימצון שנוצרים בשלב העברת האלקטרונים (נושא עליו פרסמתי מאמר – כאן) חומצה אלפא-ליפואית יחד עם קו אנזים Q10 מסייעים לבלום דליפה זו ומונעים חימצון של המיטוכונדריה וחיסול תהליך ייצור האנרגיה שמתרחש בה ומספק את הכוח לפעולת הגוף. שתי דוגמאות אלה והן לא יחידות מובילות כמובן משימוש בתרופות יצויין כי

מחקרים מראים כי יש שיפור משמעותי בעמידות לאינסולין בהשוואה ל- Metformin, כאשר המטופל משתמש בחומרים טבעיים או בשפתנו במזון כתרופה

[מקור1, מקור2] ושינוי תפריט תזונה כך שישפיע הן על דופן המעי, הן על מערך ספיגת הגלוקוז ומעל הכול יפחית את כמות הגלוקוז שנכנסת למערכת. למרבה הצער נושא זה הגם שנמצא בפרסומים רשמיים של חוקרים רציניים לא מגיע לדיון כלל כאפשרות לכאורה בקליניקה של הממסד.

חומצה אלפא-ליפואית במזון נמצאה בטוחה לשימוש כאשר מחקרים מראים שמבוגרים יכולים ליטול אותה עד 2,400 מ"ג ללא תופעות לוואי מזיקות [מקור]. יחד עם זאת אין תמיכה מחקרים בסיוע יתר למינונים גבוהים במיוחד. יש לקחת בחשבון שיתכן שנושא זה לכאורה מגיח מאינטרסים אחרים שקשורים בממכר התרופות – לכאורה.

האינוזיטול D-Pinitol שמגיע מעץ החרוב (תרמילים)

החרוב הוא אחד מעצי המזון הותיקים של בני עמנו והוא שימש באופן מסורתי גם למטרות רפואיות [מקור]. חרוב מכיל חומרים מזינים רבים ומוצרים טבעיים פעילים, ודי-פיניטול הוא ללא ספק אחד החשובים שבהם [מקור]. הדי-פיניטול נמצא בתרמילים של חרובים, ב-5.5% [מקור1, מקור2 – Kim J.I., Kim J.C., Joo H.J., Jung S.H., Kim J.J. Determination of total chiro-inositol content in selected natural materials and evaluation of the antihyperglycemic effect of pinitol isolated from soybean and carob. Food Sci. Biotechnol. 2005;14:441–445.] נכון לעכשיו פרי החרוב הוא שמכיל את התכולה הגבוהה ביותר של D-Pinitol [מקור1, מקור2]. D-Pinitol (inositols) – צורה מסוימת של אינוזיטול (אחד מויטמיני B) שהוכחה כמסייעת  להכנסת גלוקוז לתוך התא [מקור]. החוקרים מזהים שגם כאשר האינסולין נקשר לקולטן שלו שנמצא בתא, אינסולין חודר לתא דרך קולטן לאינסולין [מקור], באופן טבעי מתרחשת הפרשה מסוימת של אינוזיטול על גבי ממברנת התא. האינוזיטול  עדיין נחקר. נכון לעכשיו, נמצאו לו יותר משלושים פעילויות רפואיות [מקור]. בין אלה, בולטת האבחנה של פעילות חזקה של D-Pinitol כנוגד סוכרת ואינסולין טבעי [מקור], יש לזכור כי ייצור מוגבר והפרשה מפצה על ידי הלבלב של האינסולין מובילה להיפראינסולינמיה על מנת לשמור על אאוגליקמיה – כאשר לא ניתן להגביר את הפרשת האינסולין בצורה מספקת (הוא הפגם הנפוץ בסוכרת מסוג I) או בכדי להתגבר על תנגודת אינסולין (פגם תזונה שגויה והצפת זרם הדם בגלוקוז) כדי כן לשמור על הומאוסטזיס של גלוקוז, נוצרת היפרגליקמיה ואי סבילות לגלוקוז [מקור1, מקור2]. על נושא זה החרוב ולייתר דיוק האינוזיטול D-Pinitol שמגיע מעץ החרובה מסייע יש לזכור כי תנגודת לאינסולין ואי סבילות לגלוקוז מקדמת מחלות כליה כרוניות מתקדמות (CKD) [מקור]. בנוסף לכך יש לדעת כי האינוזיטול D-Pinitol שמגיע מעץ החרוב נמצא גם כנוגד אלצהיימר פעיל, נוגד סרטן, נוגד חמצון ואנטי דלקתי, והוא גם מגן על מערכת החיסון והכבד [מקור]. האינוזיטול D-Pinitol נוכח בשלושה צמחים בתכולה גבוהה ביותר: חרוב, בוגנוויליה (Bougainvillea) ופולי סויה [מקור].

נאטוקינאז – נאטוקינאז (Nattokinase) הוא אנזים. אולי האור בקצה המנהרה ומי שנראה כמחליף אפשרי לתרופות מדללות דם (אנטי-תרומבוטיות). בשנת 1987 חשף הרופא הירויאקי סומי, Sumi et al [מקור] שמאכל יפני מוכר בשם נאטו מכיל אנזים פיברינוליטי חזק בשם nattokinase (NK) כמו גם של-NK ישנה פעילות פיברינוליטית/אנטיטרומבוטית חזקה שהיא בעצם מדללת דם [מקור] (על חומר אנטי-תרומבוטי להלן כשנגיע ל"שום". לאנזים שבנאטו נאטוקינאז גם יכולת נוגד טסיות/נוגד קרישה [מקור]. בעקבות בדיקה ממושכת של מעל 173 סוגי מזונות טבעיים, מול גורמי קרישיות פוטנציאליים, ד"ר סומי מצא את הנאטו (מזון יפאני מפולי סויה מותססים – בצלחת פטרי, במעבדתו שהיה בה קריש מלאכותי: ליפין  שעמד שם ב 37 מעלות, בערך טמפרטורת הגוף. נוכחותו של הנאטו גרמה לקריש להינמס, והוא נעלם לגמרי משמע נמס תוך 18 שעות [מקור[. מחקרים עדכניים הוכיחו של-NK יש פעילות פיברינוליטית חזקה, נוגדת יתר לחץ דם, אנטי-טרשת עורקיםהורדת שומנים בדםנוגדת טסיות, והשפעות נוירו-הגנה [מקור1מקור2מקור3מקור4מקור5]. כיום מסתבר שהנאטו אשר מורכב מפולי סויה מותססים מכיל גם D-Pinitol על הנאטו אפשר לקרוא עוד במאמרי – כאן.].

למאמרי – רוצה להחלים ללא תרופות ממחלת מחלת כליות נפרופתיה אימונוגלובולין איי?

אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק 1

להחלים מסוכרת ללא תרופות

עץ ננסי בונסאי בוגנוויליה – העלים של צמח הבוגנוויליה Bougainvillea spectabilis משמשים זה זמן רב כתרופה או טיפול במחלת הסוכרת באסיה ובאיי הודו המערבית. הסוכרת בארצות שניזונות על אורז מאוד נפוצה [מקור] והחיפוש אתר דרכי החלמות בלתי פוסק נוכח כשל רפואת הממסד בנושא זה. חולי סוכרת רבים נפגעים בכליותיהם נושא שחושף אותם לסמפטומים מאוד קשים ולתחלואה סופנית גם לה רפואת הממסד לא מצאה עדיין דרכי החלמה. מקור הצילום בצילום מסך מכאן.

האינוזיטול D-Pinitol נוכח בשלושה צמחים בתכולה גבוהה ביותר: חרוב, בוגנוויליה (Bougainvillea) ופולי סויה

במחקר בבעלי חיים בו יש לחוקרים שליטה מלאה על הרכבי המזון שמשתתפים במערכת באמת (בהבדל ממה שקורה במחקר בהשתתפותם של אנשים) נמצא כי אינוזיטולים (inositols) – הוא האלכוהול סוכר – פיניטול (המכונה לפעמים D-Pinitol או קמח חרובים). קשור מבחינה מבנית לפוספטים phosphatidylinositol המשתתפים במסלולי איתות האינסולין הממריצים את הובלת הגלוקוז [מקור1, מקור2]. נמצא בעכברים סוכרתיים מסוג STZ, 100 mg kg-1 p.o. D-pinitol הפחית בצורה חריפה את ההיפרגליקמיה (ב-22% לאחר 6 שעות). ירידה דומה בגלוקוז בדם (פלזמה) (ב-21%) נצפתה לאחר 100 mg kg-1 i.p. D-pinitol. ריכוזי האינסולין וקצב היעלמות הגלוקוז המושרה על ידי אינסולין (1 יחידה ק"ג-1 actrapid i.p.) לא השתנו ב-100 מ"ג ק"ג-1 p.o. D-pinitol. מתן כרוני של D-pinitol (100 mg kg-1 i.p. פעמיים ביום במשך 11 ימים) לעכברים סוכרתיים STZ שמר על הפחתה בריכוזי הגלוקוז בפלזמה מכ-14 ל-10 mmol l-1. [מקור].

פולי הסויה עשירים בפיניטול (PI; 3-O-methyl-D-chiro-inositol), המוכיח יעילות במצבים הקשורים לתנגודת לאינסולין, גם במצבי סוכרת והשמנת יתר [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4]. Natto הוא מזון העשוי מפולי סויה שהתססה על ידי זנים של Bacillus subtilis natto. המתכון להכנת נאטו במאמרי על הנאטו – כאן.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כליות, מזון מחלים

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *