להחלים מסוכרת ואי ספיקת כליות

אדם ייחשב חולה באי-ספיקת כליות אם קצב סינון הדם של כליותיו יורד אל מתחת לרמה שנחשבת נורמלית. רמה זו נמדדת בבדיקת דם. ראו ערך GFR. כאשר הרמה יורדת אל מתחת ל GFR 90 רמת הסינון מתחילה להיות לא נורמלית וכשמדד הסינון מתקרב ל – 30 האדם נמצא בסכנת חיים. הכליות בגופנו מסננות חומרי פסולת ממחזור הדם, מווסתות את חומציות הגוף ואת לחץ הדם, מפרישות הורמונים למחזור הדם למשל, ההורמון אריתרופוייטין (EPO) , המגרה יצירת תאי דם אדומים. הגירוי ליצירתו של אריתרופויאטין נקשר במצבים של חוסר חמצן המגיע לרקמות, (היפוקסיה במאמרי על תהליכי החלמה ממחלת ריאות ימצא לך חומר שיוכל להבהיר לך יותר מצב זה כאן). האריתרופויאטין פועל במח העצם ופגיעה ביצורו ניכרת כאנמיה (שימוש באריתרופוייטין רקומביננטי (rHuEPO) הפך להיות התכשיר הביולוגי הנמכר ביותר בעולם במצבי אנמיה של חולים במחלות כרוניות קשות. הצלחה טיפולית בתרופה זו מתבטאת בעליה משמעותית בספירה האדומה, בריכוז ההמוגלובין וההמטוקריט – אין לי את כל הנתונים של הנזקים הכרוכים בנטילת התרופה למעט כשריה בהפצת גידולים סרטניים ועליה גבוהה מדי של ההמוגלובין/המטוקריט שגורמת סיבוכים תרומבו-אמבוליים:  פקקת ורידים ותסחיף ריאתי לצד עליה בלחץ דם או החמרה של יתר לחץ דם וכאבי ראש גםירידה ברמות הברזל בדם עקב ניצול מאגרי הברזל ליצירת כדוריות הדם החדשות. אולי בכל זאת כדאי להשתמש בטיפול מחלים ללא תרופות). בנוסף לכך הכליות סופגות מחדש חומרים מזינים כמו גלוקוז. לא מעט מחלות ומצבים עלולים לפגוע בתפקודן – כמו יתר חלבונים במזון או יתר פחמימות שמעלים את חמיצות נוזלי הגוף, זיהומיים גם מומים מולדים, גידולים או פגיעות גוף. התחום הרפואי שעוסק במצבים האלה, אם כי עד כה די נחשל בתהליכי ההבראה נקרא נפרולוגיה. הנפרולוגיה ממשיכה לזכות באהדת הקהל – כנראה, ללא סיבה מוצדקת.

אני כל כך אוהב לקבל הודעות ממחלימים שמתרגשים לראות שהכליות חוזרות לתפקד. אתם יודעים שזה ענק במיוחד נוכח העובדה שהנפרולוגים (רופאים שאמורים להחלים את הכליות) לא רואים דברים כאלה, דיאליזה, השתלה ומוות ובאמת שאין צורך בזה. אפשר להחלים מאי ספיקת כליות – אפשר. אני מזמין אותך להצטרף אל מסע ההחלמה –

הגורמים למחלה מתחלקים לאלה שפוגעים בזרימת הדם לכליות (למשל אבדן גמישות העורקים: לחץ דם נמוך, כשל לבבי), גורמים שפוגעים בחלקים של הכליה עצמה (למשל דלקת בנפרונים – היחידות הפעילות של הכליה), ואלה שקשורים לחסימה של דרכי השתן (אבנים בכליות או בשלפוחית השתן, או הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית). בטווח הארוך מחלת הכליות פוגעת בתפקוד היומיומי ואף עלולה להביא למוות אם לא ניתן טיפול נכון. מקובל במצבים של כשל החלמה להציע דיאליזה או השתלת כליה אבל, הסטטיסטיקה לא מלמדת על הצלחה רבה בהארכת חיים בעזרת אמצעים אלו ומטופלים רבים שעברו השתלת כליה פנו דווקא אלי לעזרה כשנאלצו להמתין להשתלת כליה בפעם שנייה. אבחון של אי-ספיקת כליות כרונית נעשה על ידי בדיקה של מדד הסינון ה – GFR. בדרך כלל מדד זה מוסתר מהחולה עד שהוא מתקרב לאזור המסוכן GFR 30. מקובל למדוד גם קריאטינין (הטווח התקין צר מאוד 1.2 – 0.6 מיליגרם לדציליטר) אבל במדדים גבוהים הקראטינין בדם אינו מלמד הרבה על נזק או החלמה של הכליה. רמה גבוהה שלו מעידה על קצב אטי של סינון הדם – עדות לכך שהכליות אינן מתפקדות בצורה מיטבית. מדד הסינון ה-GFR מראה תמונה מדויקת יותר. יודגש הטווח התקין של ערכי הקראטינין  צר למדי: 0.6 -1.2 מיליגרם לדציליטר. קריאטנין מסונן בגלומרולוס (בעברית: נפרון – היחידה התפקודית הקטנה ביותר של הכליה. הנפרון מורכב מפקעית של כלי דם (פקעית הכליה, גלומרולוס), וצינורות המוליכים את תסנין השתן (הראשוני). הדם ותסנין השתן עוברים כאן תהליכים של סינון, ספיגה והפרשה, הופכים לשתן המופרש מהכליה. תסנין השתן הראשוני מייצג את כמות הדם שאותו יכול הגלומרולוס לסנן ומהווה מדד ליכולת הפעילות של הכליה. הוא שמכונה ה- GFR). כשה GFR מגיע ל 30 מתחילים להכין אותך לדיאליזה. אני מקבל חולים לטיפול שמדד ה- GFR שלהם מעל 15. כשמדד ה- GFR יורד את ה- 10 משימת ההחלמה והצלת חיי האדם כמעט בלתי אפשרית. כרגע נמצאים בקליניקה שלי 3 מחלימים במצב זה והתוצאות משביאות רצון. אחד מהם הצליח להרים את ה- GFR ל – 10 ורוב המדדים שלו בבדיקות הדם מאוד טובים. כאמור אנ לא נוהג לקבל חולים מתחת ל – GFR 15. רוצה להחלים ממחלת הכליות? חשוב לדעת מהיום הדבר הזה אפשרי – במשך 20 שנה האם סבלה מסוכרת שהתדרדרה למחלת כליות ועד לאי ספיקת כליות הגיעה – הבת שלה, רות, רצתה אחרת. היא ביקשה למנוע את התדרדרות המחלה הנוראה והצליחה! עכשיו היא בריאה ורות הבת שלה (50) כותבת לי: ירון, לפני 3 חודשים היינו במצב קשה מאוד, הבדיקות היו גרועות ולא ידענו מה אפשר לעשות. בטח לא עם כליות. על הסוכרת בכלל לא חשבנו. במזל, הגענו לקרוא את ״אילוף הכליות הסוררות״ והיה ברור שצריך להגיע אליך. ועכשיו – התוצאות מדהימות!! A1c ירד ל 6.2 בלי תרופות כשבמשך 20 שנה היה 7-9 (ב״טוב״ היה 6.8 עם אינסולין). ה urea ירד מ 68 ל 45 והחלבון בשתן מתוצאות של 1200-2000 ירד ל 382. תודה רבה רבה. יש לנו מזל גדול מאוד שהגענו אליך. מזעזע לחשוב איפה היינו בלעדיך. תודה!!

לפני 3 חודשים היינו במצב קשה מאוד, הבדיקות היו גרועות ולא ידענו מה אפשר לעשות. בטח לא עם כליות. על הסוכרת בכלל לא חשבנו. במזל, הגענו לקרוא את ״אילוף הכליות הסוררות״ והיה ברור שצריך להגיע אליך. ועכשיו – התוצאות מדהימות!! A1c ירד ל 6.2 בלי תרופות כשבמשך 20 שנה היה 7-9 (ב ״טוב״ היה 6.8 עם אינסולין). ה urea ירד מ 68 ל 45 והחלבון בשתן מתוצאות של 1200-2000 ירד ל 382. תודה רבה רבה. יש לנו מזל גדול מאוד שהגענו אליך. מזעזע לחשוב איפה היינו בלעדיך. תודה!!

אני:, ירון מרגולין: מדהים, אני מתרגש כל כך. רגע. האמת שטרם נשמע דבר כזה: להבריא מאי ספיקת כליות שמקורה בסוכרת ממושכת וגם מסוכרת ללא תרופות – ב-3 חודשים – ואווו – הרי רק לפני 3 חודשים הגעתם – בתחילת ינואר 2019, אני זוכר את האסמס הראשון שלך, כבר אז ידעתי שיש לי שותפה לדרך. זכיתי בפגישה והכרות עם אדם מופלא, עם אישה נועזת, נחושה להבריא, פורצת דרך. גיבורה. מעטים כמוך. ובנוסף לכך גם להיות עד למסע החלמתך.

גרף המוגלובין מסוכר – A1C – שמות נוספים – glycated hemoglobin, HbA1C, A1C – ברוב המעבדות התחום הנורמלי של A1C הוא 4.5-5.9%, מדד שמעל 6 חייב דיווח – ויש לשלוח את ההיסטוריה שלו אלי לווטסאפ אם ברצונך להחלים..

אז מה אין גיל למסע ניצחון? עוד ישנה דרך, אבל, מסכנת חיים – יצאת! וגם אפילו מסוכרת ממושכת. אני מודה לך על הדיווח. באמת מדהים! אני חושב שיש לך, לנו כאן הישג להתגאות בו. ישששששש✊?

גרף אוריאה -בשתן – Blood Urea Nitrogen רמת שתנן בשתן היא בתחום של 12-30 – ערכים שמעל 33 יש לשלוח אלי מיד בווטסאפ. –ערך גבוה יופיע בכשל כלייתי. כאן ערך נמוך חושף החלמה מכשל כלייתי ואי ספיקת כליות

רות – הבת של האדם המבריא: לגמרי.. תודה רבה?? אמא מתרגשת! אני, ירון מרגולין עונה בהתרגשות גדולה: תמסרי לאימא שאני גאה בה, ואוהב אותה ושאני מקווה שתצליח להירדם נוכח בדיקות דם כאלו, ואם לא זה בהחלט מוצדק. שתתרגש. ההישג הזה בקנה מידה עולמי, אם לא ההישג הגדול בתחום. עבודה נהדרת, הקפדה מלאה והתוצאות מדברות. מצדיע לאמא – אשה מופלאה. רות המקסימה והבת של האישה המופלאה שמחלימה משיבה לי מיד: היא מתרגשת מאוד ומודה לך מאוד!!

ירון מרגולין – אלו הרגעים שבשבילם שווה לקום כל בקר ולצאת אל מסע מורכב של תהליכי ההחלמה.

אני, המטפל שזכה לפגוש באישה המחלימה: ?

אני מתרגש כל כך: להבריא מאי ספיקת כליות שמקורה בסוכרת ממושכת וגם מסוכרת ללא תרופות – ב-3 חודשים – ואווו

רוצה להחלים מאי ספיקת כליות – אשמח לעזור לך. כתוב לי – הקישור שמוביל אותך אלי נמצא כאן למטה. אשמח לעזור לך.

בידך הדבר – אני מזמין אותך להצטרף אל מסע ההחלמה. לקרא את  מאמרי: ״אילוף הכליות הסוררות״.

לזירוז הטיפול בפנייתך – יש להעביר אלי בדחיפות 5 מדדי חובה מבדיקות הדם והשתן שלך ואלו הבאים: 

1. eGFR או מדד הסינון – המדד התקין 70 – 120- ממדד GFR- 60 ומתחתיוחובת דיווח ותחילת טיפול מיידית – כאן. 2. אלבומין בשתן (מיקרואלבומינוריה)- תוצאות הבדיקה בדיקה מיקרואלבומין בשתן והיחס בין המיקרואלבומין לקריאטינין חשובה ביותר – באנשים בריאים רמת אלבומין בשתן נמוכה מאוד בדרך כלל ונמצאת בתחום של 20-30 מיליגרם של ריכוזי אלבומין ב-24 שעות, או פחות מ-2 מיליגרם לדציליטר. (אלבומין – בבדיקות דם טווח הנורמה הוא 3.4 עד 5.4 גרם לדציליטר. אין חריגות! כאשר רמת האלבומין בשתן נמצאת בטווח של 30-300 מיליגרם אלבומין לכל גרם קריאטינין (0.03-0.3) המצב מוגדר כמיקרואלבומינוריה (Microalbuminuria) וכאשר הוא מעל ל 300-500 מדברים על מאקרואלבומינוריה (Macroalbuminuria)- חובה לדווח. בבדיקת שתן – אלבומין מעל ל 30 חייב בדיווחכאן 3. המוגלובין מסוכרA1C – שמות נוספים – glycated hemoglobin, HbA1C, A1C – ברוב המעבדות התחום הנורמלי של A1C הוא 4.5-5.9%, מדד שמעל 6 חייב דיווחויש לשלוח את ההיסטוריה שלו – כאן 4. גלוקוז בדם – כל נתון מעל 110 חשוב – גם כאן יש לשלוח את פרטי ההיסטוריה של הסוכר בדם (ממתי הנתון גבוה מ-110) – ערכים מתחת ל- 110 mg/dl הם ערכים תקינים. ערכים מעל 126 mg/dl -חשש לסוכרת – כאן 5. א' אוריאה בדם שתנן – Urea מבדיקות כימיות של הדם. שמות אחרים שינן,ערכים מקובלים BUN – 21-66 מיליגרם לדציליטר. גברים מעל 70 ונשים מעל 60 חובה לדווח – כאן 5. ב' אוריאה -בשתן – רמת שתנן בשתן היא בתחום של 12-30 – ערכים שמעל 33 יש לשלוח – כאן קריאטינין – בהגיעך לפנות אלי ממאמר זה, ברור לי שהקריאטינין שלך גבוה, גבולות הנורמה של הקריאטינין Creatinine: mg/dl 1.20-0.80.עד כמה הקריאטינין גבוה מעל 1.5 – אם זה ממש חשוב לך אפשר כמובן לשלוח גם אותו.( כאן) בילירוביןהערה אם בבדיקות נמצא שהבילירובין (שנקשר בתפקוד הכבד) – עולה מעל 1 מ"ג לד"ל (ראה בכימיה בדם) – יש לדווח – תוצאה זו יכולה לשנות לגמרי את כיוון הטיפול!בילירובין נמצא בכדוריות הדם האדומות, הוא נוצר מפירוק של המוגלובין והוא פסולת שאמורה לצאת מהגוף. אני ממתין לך

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן

נשארו לך שאלות

אשמח לשמוע ממך

אשמח להשיב לכל שאלה.

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    -מזמין אותך לאתר החדש של לחיצות ההחלמה – כאן

    רות, הבת של המחלימה, שלחה לי למחרת את התיקון הזה: רק לציין שלאמא יש סוכרת כבר 30 שנה. כתבתי 20 כי אלה הנתונים שהיו באתר (של קופת החולים) ואני אוהבת להיות מדוייקת.


    למען הסר ספק, אני רקדן, לא רופא, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפייסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך). מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי, מזון מחלים, תורת הדמימות
    One comment on “להחלים מסוכרת ואי ספיקת כליות
    1. Nisha Fiato הגיב:

      Only a smiling visitor here to share the love (:, btw great design. "Competition is a painful thing, but it produces great results." by Jerry Flint.

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *