מרק גרין קארי – מתכון

“แกงเขียวหวาน” גרין קארי

מרק גרין קארי (“แกงเขียวหวาน”) – מתכון

במקור בשם המרק מופיעה המילה מתוק – ("וואן") המילה מתוק ב"גרין קארי" באה לתאר את המראה שלו הצבע המיוחד שלו ירוק בהיר, נקי, ומצטנע.  "גרין קארי" ​​“แกงเขียวหวาน” הוא מנה מסורתית ואחת מאבני היסוד במטבח התאילנדי. למנת הגרין קארי שורשים בתקופת האיוטהאיה (Ayutthaya) 1350-1767. בתחילה המתכון לא כלל את קרם הקוקוס הנודע [מקור]. נוהגים לאכול אותו עם אורז מאודה או איטריות אורז (Kanom Jeen)

ככלל האוכל התאילנדי עשיר בטעמים ודי חריף. בכל מנה מתקיים שילוב של חמשת הטעמים: חריף, מלוח, חמוץ מר ומתוק [מקור1, מקור2]. אבל בתאילנד מדברים גם על 7 טעמים, מתוך 9 שכל מנה חייבת להכיל והנושא הזה חיי וקיים גם לגבי מרק גרין קארי: חמוץ, מתוק, מלוח, מר, מה שמכונה תפריט "מיאנג קאם". הטעם מתוק שלו מגיע מסוכר דקלים יש ומוחלף לדבש, טעם מלוח בא ממשחת שרימפס או מרוטב הדגים הנודע נאם פלא (Nam Pla  – בפיליפינים שמו של הרוטב הוא פטיס Patis) לעתים מדג מלוח, בעיקר מדברים על דג אנשובי. המר בא משורש ג'ינג'ר והטעם השמנוני מגיע מקוקוס קלוי. קים גם טעם העפיצות שמגיח למנה מעלי קפיר וקליפת לימון מובילה את החמיצות. האומאמי מגיע מאצות הקומבו או מאבקת מרק וטעם נוסף נקשר בדוריאן פונגנט Pungent. הפרי הזה מאוד מאוד אהוב בטעם, הוא מתקתק מזכיר וניל, אך עצמאי ואחר פונגנט. נושא הטעמים מראה את שילוב הטעמים שמגיע בכל מנה ממרכיבים שונים, כדי להתאים לגישה זו את הגרין קארי בעל הטעם המיוחד של האוכל התאילנדי כדאי לצעוד במתכון זה:

החומרים

300 גרם בשר שוק של עוף, שריפס, חזיר, בקר (רזה) או טופו גם קארי ירוק עם נצרי קוקוס ודגים.

3 כפות שמן קנולה לטיגון

2 – 3 כפות מחית קארי ירוק – משחת קארי ירוק 70 גרם

2 פחיות (800 מ"ל) חלב קוקוס

5 עלי קפיר ליים

4 שיני שום חתוכות דק דק

1 בצל יבש קצוץ

2 ס״מ שורש ג'ינג'ר פרוס

1 חופן עלי טימין

1 ק"ג פילה עוף חתוך לקוביות בגודל 4X4 ס"מ

1 ראש ברוקולי מפורק לפרחים

1 צרור עלי למון גראס

במקור 6-7 צ'ילי אדום, פרוס באלכסון

וגם 25-30 פלפלי צ'ילי חצויים – מובן שזה לא בא בחשבון במטבח ישראלי

1 כוס אפונה עדינה קפואה

3 כפיות סוכר דקלים או 1 כף סוכר דקלים או 1 כף דבש

3 כפיות רוטב דגים – במתכון מקורי 6-7 כפות רוטב דגים

6 חצילים תאילנדיים חתוכים לרבעים (או 1 חציל קטן) במקור 10-15 חצילי ברנג'ל

10 עגבניות שרי חצויות

מרכיבי משחת קארי ירוק – למשקיענים – 

44 גרם שאלוט צלוי

18 גרם שום תאילנדי צלוי

½ כפית מלח

משחת שרימפס 1 כפית

2 גרם שורש כוסברה

10 פלפלי צ'ילי תאילנדי

10 פלפלי צ'ילי ירוקים טריים

15 פלפל צ'ילי טרי

עשב לימון 6 גרם

גלנגל 6 גרם

¼ כפית קליפת קפיר ליים

2 גרם עלי כוסברה

כמון 1 גרם

אגוז מוסקט ⅛ כפית – עוד כאן

חציל תאילנדי חתוך לרבעים

איך להכין קארי ירוק עם עוף

שלב 1: להכנת משחת קארי ירוק עם עוף

(הקארי לדג שונה וגם להחזיר או צמחוני) מוסיפים שאלוט צלוי, שום תאילנדי קלוי, שורש כוסברה, גרגירי פלפל, צ'ילי ירוק טרי, צ'ילי טרי (ממעוף הציפור), עשב לימון, גלנגל, קליפה של קפיר ליים, זרעי כוסברה, כמון, אגוז מוסקט, מלח, משחת שרימפס, טוחנים היטב את כל המרכיבים במכתש.

אופן ההכנה של גרין קארי צמחוני או בשרי עם פסט מוכן

1 מחממים בסיר 3 כפות שמן ומטגנים משחת קארי במשך דקה (כבצילום למעלה) עד שהארומות מתחילות לעלות (ผัดน้ำพริกแกงเขียวหวานกับน้ำมันพืชให้หอม).

2 מוסיפים מעט חלב קוקוס ומביאים לרתיחה. מוסיפים תחילה את הבשר למשל עוף, או חזיר  ובקר (דגים, טופו ושרימפס מוסיפים בשלב האחרון) מבשלים כ-7 דקות. לאחר שהבשר מתרכך מתבלים בסוכר ומלח שולחן. מוסיפים את שאר קרם הקוקוס. מביאים לרתיחה ואז מוסיפים את שאר החומרים, במערב מקפיצים אותם בנפרד במחבת – כדי להתקרב לרמה של מרק הקארי שמוכן בתאילנד, מביאים לרתיחה ומסירים מהכיריים.

רק בשלב האחרון לאחר שהמרק רותח, מנמיכים את האש ומוסיפים צ'ילי אדום. ומערבבים היטב… בשלב הזה מכניסים דגים, או טופו. משאירים על אש בינונית להתבשל לעוד 10 דקות.

3. מכסים את האש ומוסיפים פנימה צרור כוסברה קצוצה. מערבבים. מי שרוצה מרק גרין קארי עם שרימפס מכניס אותם בשלב זה (שלב העשר דקות חימום) וממתינים כ 3 דק'.

4. שמים בקערות הגשה, מפזרים עלי בזיליקום למעלה, ומגישים לצד אורז לבן.  (גרין קארי, צילם ירון מרגולין)
הערה הבזיליקום התאילנדי שונה בטעמו מהמוכר לנו בארץ או באיטליה.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *