רוצה להחלים ללא תרופות ממחלת מחלת כליות נפרופתיה אימונוגלובולין איי?

ציר מעי-כליה – ומחלת כליות נפרופתיה אימונוגלובולין A

תזונה שגויה מעצבת פתולוגיה של חוסר איזון חיידקי בגוף ומחלות כרוניות בהן אי ספיקת כליותדיסביוזיס. מצב זה דיסביוזיס, נמצא כאחד היסודות שמובילים לשכיחות של מינים פרוטאוליטיים המשתקים אנזימים נחוצים לתהליכי החלמה ומעודדים עלייה ברעלים אורמיים מיקרוביאליים (p-cresol ואינדוקסיל סולפט – הנמנים על המטבוליטים הרעילים שקשורים לחלבון, וחומצה אצטית אינדול-3 שמיוצרים על ידי מטבוליזם טריפטופן – אחת מ-20 חומצות האמינו הנפוצות בטבע – בתזונה [מקור –  Rossi M, Johnson DW, Xu H, Carrero JJ, Pascoe E, French C, Campbell KL. יחס חלבון-סיבים תזונתיים הקשור לרמות במחזור של אינדוקסיל סולפט ו-p-cresyl סולפט בחולי מחלת כליות כרונית. Nutr Metab Cardiovasc Dis. 2015;25:860–5.]. תזונה שגויה מעודדת את המצב החולה ומקדמת דיאליזה – זו עלולה להיות הסיבה לכך שמדד ה GFR  שלך יורד [מקור] נוכח דיאטה שהנפרולוג המליץ לך עליה או הדיאטנים של הממסד. יחד עם זאת איזון המיקרוביוטה של ​​המעיים, באמצעות תזונת סיבים נכונה יכולה לשפר את מצבי CKD, להאט את התקדמות המחלה ובעזרת "לחיצות ההחלמה" גם להביא אותך להחלמה.

נתונים עדכניים מצביעים על כך שרקמה לימפטית הקשורה לצינור העיכול ומערכת המעיים (GALT) משחקת תפקיד מרכזי בהתפתחותה של מחלת כליות קשה בשם נפרופתיה אימונוגלובולין A (IgA) (IgAN). גם אוריאה בדם כאשר היא נמצאת בממדים שמחוץ לטווח הנורמה הרסנית ומקדמת את המחלה. האוראה מתפזרת לתוך לומן (חלל) המעי ועוברת מטבוליזם על ידי אוריאה נוספת שמקורה בחיידקים שחיים במערכת העיכול, מהלך זה מייצר אָמוֹנְיָה  NH3 ( תרכובת חנקן ומימן, ונוסחתה NH₃) והיא ממשיכה במסלול המסוכן ועוברת הידרוליזה (תגובה או תהליך כימי בו מולקולה נחלקת לשני חלקים כשהיא מגיבה עם מולקולת מים) ל-NH4OH, אשר שוחקת ופוגעת במחסום האפיתל [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4, מקור5 – Vaziri ND, Goshtasbi N, Yuan J, Jellbauer S, Moradi H, Raffatellu M, Kalantar-Zadeh K. Uremic פלזמה פוגעת בתפקוד המחסום ומדלדלת את המרכיבים של חלבון הצומת ההדוק של אפיתל המעי. Am J Nephrol. 2012;36:438–43., מקור6- Vaziri ND, Yuan J, Norris K. תפקידה של אוריאה בתפקוד לקוי של מחסום המעי ושיבוש של צומת אפיתל הדוק במחלת כליות כרונית. Am J Nephrol. 2013;37:1–6., מקור7]. מהלך האוראה הזה מגביר את הנזק נושא שבא לידי ביטוי צורה של זרימה של לויקוציטים (תאי הדם הלבנים), אשר מעוררת את המנגנון הדלקתי באזור ואת ייצור הציטוקינים. מהלך שמדרדר  את המצב לאנדוציטוזיס של חלבוני ה-tight junction transcellular (claudins ו-occludin) [45] הם חומצות שומן קצרות הנקראות  SCFA  קיצור של  Short-Chain Fatty Acids  – סוג חומצות השומן המצוי באוכל. לאחרונה מצאו החוקרים כי סוגי חומצות השומן במזון יכולים להשפיע על מערכת החיסון של חולים במחלת כליות  נפרופתיה אימונוגלובולין A [מקור],

 וכן במחלות כרוניות קשות אחרות כגון טרשת נפוצה דרך המיקרוביום, ולכוון את חיידקי המעיים לעורר פעילות דלקתית באופן שעשוי להשפיע על תסמיני המחלה לרעה [מקור]. וזאת דרך השפעתם של החיידקים במעי על המערכת החיסונית [מקור]. 

חומצות שומן ארוכות וקצרות נבדלות במספר הפחמנים הנמצאים במבנה השרשרת הפחמנית שלהם. יש לדעת שחומצות שומן קצרות ה-SCFAs -כוללות פחות מ-6 פחמנים, ומיוצרות ברובן על ידי חיידקי המיקרוביום במעי מסיבים תזונתיים. ברגיל חומצות שומן ארוכות (שמן דקלים, חמאה, חלב ובשר;) ובינוניות (שמן קוקוס, אגוזי מקדמיה, שזיפים, אבטיח, וכן חלב פרה ועזים), לא הקצרות, הן שמעוררות את יצירתם של תאי T של המערכת החיסונית. תאי ה T הם שמעודדים פעילות דלקתית במעי [מקור]. בהבדל תאים מסוג Regulatory T Cells (תאי T של המערכת החיסונית המונעת פעילות דלקתית במעי) נוצרים בעזרת הסיבים התזונתיים, חיידקי המעי הטובים שמייצרים חומצות שומן קצרות הם חלק של המערכת החיסונית שמווסתים (מיוצרים) מן המעי, תאי T רגולטוריים (Tregs) הם אלו שחיוניים לשמירה על סבילות עצמית והומאוסטזיס של תאים חיסוניים. תאי T טרגים מווסתים את התגובות החיסוניות האחראיות למחלות אוטואימוניות ומדכאים תגובות אחרות של תאים ומובילים בהמשך תהליכי החלמה. תאים אלו תאי T רגולטוריים מובילים בעזרת סיבי תזונה נכונים: אצה אדומה, תפוח אדמה חי, נבטי ברוקולי, כוסמת ירוקה ושיבולת שועל גם בצל אשר שומרים על איזון המערכת החיסונית, ומחלישים עד מדכאים את הפעילות הדלקתית החריפה של התאים מעוררי הדלקת [מקור1, מקור2, מקור3]. החוקרים הצליחו לנבא ולשלוט על תסמיני המחלה באמצעות מתן חומצות שומן באורכים שונים לעכברים [מקור]. נושא שנתן השראה למטפלים חוץ ממסדיים כמוני (ירון מרגולין) להוביל להחלמת הכליות ללא תרופות בעזרת מזון כתרופה: תפוח אדמה חי, פסיליום, נבטי ברוקולי וכד' ולהישען על סיבי תזונה ייחודיים שמתאימים להפחתת התסמינים של כל מחלה ומחלה – זו למעשה גם מטרת המזון כתרופה העומדת לפנינו כמחלימים בגישות חדשניות שמביאים להחלמה. באותם עכברים, שעליהם נערך ניסוי במתן סיבי תזונה, שינוי תפריט התזונה הוא שאפשר תהליכי החלמה בעזרת שינוי באוכלוסיית החיידקים שסיכנו את בריאות מחסום האפיתל שבחולים והפחיתו בהדרגה את סימני המחלה. כיום החוקרים מסכימים ביניהם שחיידקים פרוביוטיים שמתפתחים בגוף בעזרת תזונה נכונה, משפרים את תפקוד מחסום האפיתל של המעי הן בבעלי חיים והן בבני אדם [מקור1, מקור2, מקור3].

שימוש תכוף באנטיביוטיקה, ירידה בצריכה של סיבים תזונתיים וצריכה פומית של ברזל, הם בין הגורמים שנמצאו כמשפיעים המרכזיים על צמתים הדוקים במעיים, ומי שהובילו לעלייה בחדירות המעי ובהמשך לתחלואה הכלייתית [מקור].

נפרופתיה אימונוגלובולין A או נפרופתיה IgA, הידועה גם כמחלת ברגר (Berger’s disease), מכונה גם גלומרולונפריטיס סינפרינגיטית (synpharyngitic glomerulonephritis), היא מחלה של הכליות (או נפרופתיה) ומערכת החיסון. המחלה הזו מתרחשת כאשר משקעי IgA מצטברים בכליות, וגורמים לדלקת הפוגעת ברקמות הכליות.

 IgA הוא נוגדן – חלק ממערכת החיסון של הריריות בגוף. חלבון המיוצר על ידי מערכת החיסון כדי להגן על הגוף מפני חומרים זרים כגון חיידקים או וירוסים. רוב האנשים עם נפרופתיה מסוג IgA מקבלים טיפול מרופא נפרולוג, שעד כה לא הוכיח את עצמו והוביל לדיאליזה ומוות – לכאורה [מקור], אבל אנשים אוהבים לתת אמונם בנפרולוגים, ולא עוצרים לשאול כמה כבר צעדו בדרך שאין ממנה תקומה – נושא זה לדעתי, הוא נושא חיוני למחקר בפני עצמו. יתכן שיתגלה שנטיה נפשית זו היא סיבת מחלות כרוניות כאי ספיקת כליות ושבץ לב.

שלום ירון , מצרף לעיונך את הבדיקות האחרונות שביצעתי לפני יומיים. מה דעתך? כמובן שאני מאוד מרוצה לראות את השינויים לטובה בכל המדדים שתוקנו: קריאטינין, אוראה, גלוקוז GFR. תודה מקרב לב. רופאת המשפחה התקשרה אלי היום ונשארה פעורת פה וזה עודד אותי מאוד. הילדים עוד לא יודעים כי כולם עסוקים , נחכה לסוף שבוע למפגש המשפחתי… הגיע מחלים כליה הוואטסאפ.

ההתקפה של ה IgA על הכליות

IgA נפרופתיה תוקפת את  הפקעית –  הגלומרול. פקעית הנפרונים הם קבוצות של כלי דם בלולאות בנפרונים – יחידות העבודה הזעירות של הכליות שמסננות פסולת ומוציאות נוזלים נוספים מהדם, מהגוף דרך צנרת הניקוז שמכונה שתן [מקור1, מקור2]. הצטברות של IgA מובילה לדלקת ופוגעת בדופן התאים, היא קורעת את הדופן, ממברנה, של התאים שבפקעית, מה שגורם לאזור זה שממונה על הסינון בכליות לדלוף ומי שדולף במצב זה הוא דם וחלבון שעובר לתוך השתן. הנזק עלול להוביל להצטלקות של הנפרונים לנפרופתיה של IgA – למחלת כליות סופנית, הנקראת לפעמים ESRD, מה שאומר שהכליות כבר לא עובדות מספיק טוב כדי לשמור על בריאות האדם והוא מת ברוב המקרים אבל טרם מוות הוא עובר במקרים מאוד בודדים השתלה או בדרך כלל טיפולי סינון דם הנקראים דיאליזה וגם הם לא מסייעים להחלמת הכליות [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4, מקור5].

למאמרי – מבנה (אנטומיה) של מערכת הסינון של הדם בכליות ויצירת השתן, ודרכים חדשות להחלמת מפגעיה

אי ספיקת כליות – אילוף הכליות הסוררות – כל מה שחשוב לדעת – חלק 1

רעלים אורמיים מקדמים דיאליזה – הוכח לאחרונה שרעלנים אורמיים קשורים למיקרוביוטה של המעי הגס – איך להחלים ללא תרופות ולהימנע מדיאליזה.

הצלבת איברים – הדרך להחלמה ממחלת כליות קשה מאוד

גאוט הוא לא רק יתר פורין – החיים עם גאוט תלוי גיל ומין – האם אפשר לנצח גאוט בלי לבלוע הורמוני מין?

אוכלוסיית המעי הגס חיידקים טובים, דיסביוזיס ו "שומר הגנום" גן p53

      אוכלוסיית המעי הגס חיידקים טובים, דיסביוזיס ו "שומר הגנום" גן p53

 רוצה להחלים ללא תרופות ממחלת מחלת כליות נפרופתיה אימונוגלובולין איי?

פורינים חוץ תאיים ותחזוקת הכליות

מדד GFR 7, הוא רגע לפני הסוף (GFR 5) מעט הסיכויים לשרוד את זה. אני לא יודע מה היה בבן שכתב לי שהביא אותי לקבל את אמא שלו, אבל, אני מאושר שהסכמתי לקבל אותה לטיפול. האצות מככבות בתפריט ההחלמה שלה מהיום הראשון.

מחלת ברגר נחשפה לראשונה בצורה מורפולוגית על ידי ד"ר ז'אן ברגר (נפרולוג – Jean Berger) וניקול הינגלאיס (מיקרוסקופית) ב-1968 שזיהו אותה בעזרת מיקרוסקופ אלקטרוני [מקור]. סימן ההיכר של המחלה הוא שקיעת IgA ברקמת החיבור של הפקעית – רקמה זו מורכבת מתאים מזנגיים – המזנגיום (Mesangial cells), (M) ופודוציטים. שקיעת ה- IgA  מתרחשת כאמור לעיל, בתאים המזנגיים – glomerular mesangium). תאי המזנגיום ממוקמים בחלק המרכזי של הגלומרולוס ומספקים תמיכה מבנית. פגיעה בהם היא הגורם למחלת כליות מתקדמת ברוב החולים. במקרים אחרים פגיעה ברקמת החיבור של הפקעית מובילה לדליפת אלבומין לשתן ולמחלה פרוטאוריה (proteinuria). כידוע, יתר אלבומין בשתן מצביע על בעיה בתפקוד הכליות  שמכונה פרוטאוריה (proteinuria). יתר אלבומין מצביע על בעיה שיכולה להיווצר כאשר בפנסטרציות. פנסטרציות אלו הם ה"חורים", שנמצאים בכליה, בפקעית, באזור הימצאות התאים המזנגיים, אפשר לתאר אותם כמסננת או מרווחים שנוצרים בין תאי כף הרגל (הפודוציטים, שבאיור למטה). מרווחים אלו מפוזרים בצמתים בין תא לתא ונקראים דיאפרגמות או חריצים [מקור]. הם שמאפשרים לחומרים לעבור או לא לעבור לצינור השתן כחלק מתהליך סינון הרעלים על-ידי הכליות. בפגיעה בהם המעברים גדלים כך שאלבומין שאינו יכול לעבור דרכם ברגיל עובר ומציף את השתן במקום להישאר בגוף ולעבור אל מחזור הדם [מקור] מחלה שמכונה פרוטאוריה (proteinuria.

מחקר אסוציאציה רחב גנום הראה שרוב הלוקוסים הקשורים לסיכון ל-IgAN קשורים גם למחלות מעי דלקתיות בתיווך חיסוני, שמירה על מחסום המעי וויסות התגובה לפתוגנים במעיים. הוא הנושא שלפנינו ומה שנראה כיעד מרכזי לתהליכי החלמה ממחלה זו. 

מחקרים שכללו מודלים ניסיוניים הוכיחו תפקיד מרכזי של מיקרוביוטה של המעי בפיתוח IgAN בעכברים המייצרים רמות גבוהות של  אימונוגלובולין – Immunoglobulin – A

 (IgA) ובעכברים מהונדסים המבטאים יתר על המידה BAFF, גורם תאי B החיוני לסינתז של האימונוגלובולין A –  IgA, ומעידים בכך על הקשר הגנטי, וההפעלה של תאי B שנקשרים באופן ספציפי לאנטיגנים של המיקרוביוטה אשר פועלים בזקיקים השלישוניים שבמעי ומניעים את ההתמיינות שלהם לתאי פלזמה (דם) שמייצרים את ה-IgA [מקור]. בהמשך מתפתחת פעילות תאים במטרה להגן ולהביא לחסינות של המעיים וצינור העיכול או כלל מערכת המעיים (GALT) אלא שהיא אפשרית ונתמכת רק על ידי תזונה נכונה. בהקשר זה לחיידקי המעיים הטובים (פרוביוטיים) אשר צומחים על רקע של תזונה מתאימה בלבד כושר לשפר את תפקוד מחסום האפיתל של המעי נושא שהוזכר לעיל ומתרחש הן בבעלי חיים והן בבני אדם [מקור1, מקור2, מקור3- Ulluwishewa D, Anderson RC, McNabb WC, Moughan PJ, Wells JM, Roy NC. ויסות של חדירות צומת הדוק על ידי חיידקי מעיים ורכיבי תזונה. J Nutr. 2011;141:769–76]. 

השפעת תפריט התזונה נחקר והוצע על ידי מחקרי פיילוט שבוצעו כבר לפני 30 שנה שהראה בברור כי תזונה עשירה בגלוטן גרמה למחלת הכליות נפרופתיה אימונוגלובולין A -IgAN בכל אופן נושא זה הוכח בודאות בחיות מעבדה כבר לפני הרבה שנים. תמונה אם כן שלא מזהים השפעה של מידע זה על הטיפולים הממסדיים. העכברים שנחקרו הראו ממצאים חד משמעיים אבל גם בקרב חלק מהחולים שנטלו בהמלצת המחקר תזונה נטולת גלוטן אצל כולם נמצאו מדדים טובים יותר. יצוין שבניסוי נוסף ועדכני אף הוא בחיות מעבדה – בעכברים שמפתחים את הַתּוֹפָעוֹת הַחוֹלָנִיּוֹת (או מבטאים CD89 קולטן IgA1 ו-Fc אלפא) שניכרו גם בגוף האנושי נמצא ודווח על שיפור קליני והיסטולוגי לאחר תפריט מזון נטול גלוטן. אני מבקש להזכיר שלחם כוסמת ירוקה נטול גלוטן. תצפיות קליניות עוררו עניין חדש בתגובתיות יתר של צינור העיכול ומערכת המעיים – GALT בחולי IgAN. במחקר פיילוט, הושגה הפחתה בפרוטאינוריה באמצעות ניסוח אנטרי בשחרור מבוקר של הקורטיקוסטרואיד Budesonide המכוון לתאים של פייר בצומת האילאוצקי שבמעי הדק מכונה גם מסתם אילאוצקלי או מסתם בוהין (בשמו הלטיני: Valva ileocaecalis) הוא מסתם, עשוי קפלים קרומיים, השוכן בנקודת המעבר מהמעי הדק למעי הגס. ניסוי זה נבדק בניסוי NEFIGAN שלב 2b מבוקר פלצבו, עם ירידה בפרוטאינוריה לאחר 9 חודשי טיפול יחד עם התייצבות של תפקוד הכליות בחולים עם פרוטאינוריה מתמשכת. גם מידע זה לא משפיע לא על החולים ולא על הנפרולוגיה, לכאורה.לסיכום, ציר המעי-כליה המווסת על ידי מיקרוביוטה ותזונה רבת סיבים מדוייקת נמצאו כיעד מבטיח לטיפול ממוקד בנפרופתיה אימונוגלובולין A -IgAN כולל בחולים בעלי נטייה גנטית למחלה ומי שנמצאו בסיכון גבוהה לתמותה [מקור] נושא ששב מוכיח את עצמו בקליניקה שלי.

רמה מוגברת של אי גי איי (IgA ) בדם חסר הסוכר מסוג גלקטוז, נחשב "זר" על ידי נוגדנים אחרים שמסתובבים בדם. כתוצאה מכך, הנוגדנים האחרים האלו מתחברים ל-אי ג'י איי חסר הגלקטוז ויוצרים גוש. גוש זה נקרא גם קומפלקס חיסוני (immune complex). חלק מהגושים נתקעים בגלומרולוס של הנפרון וגורמים לדלקת ולנזק שמכונה ירידה של כושר הסינון. נפרופתיה (IgA nephropathy) -ללא תרופות הסימפטומים, הבדיקות ודרכי הטיפול
ציר המעי-כליה" – מקור האיור בצילום מסך מהמאמר "Focus on the Gut–Kidney Axis in Health and Disease"- כאן.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    ממד חדש לבריאותך – 

     האתר הרשמי של לחיצות ההחלמה

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *