תסמונת קרדיווסקולרית-כלייתית-מטבולית (CKM).

תסמונת הלב החדשה אשר קשורה מאוד לתזונה שגויה, סוכרת, יתר שומנים בדם ומחלות כליות. (צילום: Getty Images) [מקור].

מזה זמן שאנו מבחינים שכאשר יורד תפקוד הכליות אברים שנקשרים בהן ב"ציר" פעולה כגון "ציר מעיכליה", "ציר מוח כליות" או ציר "כליות-לב" גם "ציר ריאות-כליות" [ההצלבה של האברים (the organ crosstalk)] נפגעים והסבל של החולה הולך וגובר גם מגיע לממדים שלא מתוארים והציבור כמעט שלא מכיר אותם. אמנם הדרך היחידה למנוע זאת היא קודם כל להיבדק כדי לדעת אם הכליות שלך עובדות כראוי ולהיבדק בזמן הוא סוד המניעה הגדול. הבעיה המרכזית במחלת הכליות שהמחלה אמנם הורגת, אבל לא מרגישים אותה. אין כאבים, אין בחילות, אין ירידה במשקל, אין סחרחורת – אין תסמינים לבד עייפות ולפעמים קצף בעת מתן שתן.

בכל אופן בחדשות הרפואה האחרונות פורסם שאיגוד הלב האמריקאי (AHA) הגדיר לראשונה באופן רשמי את מה שאנו מכירים כהצלבה של האברים (the organ crosstalk) "תסמונת קרדיווסקולרית-כלייתית-מטבולית" [cardiovascular-kidney-metabolic (CKM) syndrome] [מקור]. יו"ר ועדת הכתיבה Chiadi Ndumele, MD, PhD, הצהיר, והסביר, שוב את מה שקוראי הבלוג הזה יודעים כבר מעל לעשור כי "הצורך הזה (בהגדרה) זו נבע מהעובדה שתסמונת CKM מובילה לתחלואה ותמותה מוקדמת" [מקור].

למאמר – הצלבת איברים – הדרך להחלמה ממחלת כליות קשה מאוד

ההצהרה המדעית המייעצת בנושא זה של איגוד הלב האמריקאי (AHA) וכן זו הנלווית לנשיאות, מספקת תקציר של ראיות למדע על המחלה, וזו מחלה מאוד קשה בנוסף להמלצות לניהול קליני של CKM, נושא שיכול לקדם את תהליכי ניהול המחלה ואף להביא לתהליכי החלמה, שלנו מובנים, אך טרם נראו בממסד. הצעד הזה מאוד חשוב ונציין כי אלה (ההצהרה, שמה החדש של המחלה ורעיונות לטיפול) פורסמו באינטרנט ב-9 באוקטובר בכתב העת Circulation [מקור].

תסמונת CKM

על פי ה-AHA, ב-1 מכל 3 מבוגרים בארה"ב עלולים להופיע שלושה גורמי סיכון או יותר התורמים אבדן גמישות העורקים ומקדמים מחלות לב וכלי דם (CVD) והם, תפריט תזונה שגוי שמתבטא בהפרעות מטבוליות ו/או מחלת כליות, אשר מפעילות את הציר כליה לב [מקור].

 בנוסף להגדרת תסמונת CKM, שהיא למעשה סעיף של "הצלבת אברים" הייעוץ שפורסם מספק "מבנה של התסמונת CKM, עם הדרכה טיפולית הקשורה לשלבי המחלה.

הערכה גוברת של הקשר הפתופיזיולוגי של גורמי סיכון מטבוליים כמו השמנת יתר וסוכרת, מחלת כליות כרונית ומחלות לב וכלי דם הובילה להמשגה של תסמונת קרדיווסקולריתכלייתיתמטבולית [מקור].

ארבעה שלבים של תסמונת CKM תוארו על ידי איגוד הלב האמריקאי (AHA):

 שלב 0: עלייה  במשקל.

שלב 1: עודף משקל, השמנת יתר בטנית או רקמת שומן לא מתפקדת (מתבטאת בטרום סוכרת) הקריאה כאן לשינויים באורח חיים לכיוון מה שמכנים בריא (תפריט תזונה – שכרגיל לא מפורט ופעילות גופנית סדירה, גם כרגיל לא מתיחסים לקרני השמש), האיגוד מבקש לבדוק מבוגרים עם CKM בשלב 1 כל 2-3 שנים כדי להעריך לחץ דם, טריגליצרידים, כולסטרול וסוכר בדם [מקור] – יש חשד שכיוון זה בא לעודד נטילת תרופות יותר משינוי אורח חיים.

 שלב 2: גורמי סיכון מטבוליים (היפרטריגליצרידמיה, יתר לחץ דם, תסמונת מטבולית, סוכרת) ומחלת כליות.  גם כאן חוזרים למוכר וידוע, ולכאורה לא יעיל – בדיקת כליות תכופה יותר, גם כאן חשד שמדובר בממכר תרופות בלבד זה שמתבסס על הערכות תפקודי כליות (GFR).

שלב 3: שלב זה מדבר על אבדן גמישות העורקים, אך הוא בפועל חוזר על הנזכר למעלה ואין בו שום חידוש.

וכן שלב 4:  בו האנשים הגיעו כבר לתסמונת CKM שלב 4 יש CVD סימפטומטי, עודף שומן בגוף, גורמי סיכון מטבוליים או מחלת כליות.  תסמונת CKM שלב 4 מחולקת לשתי תת קטגוריות: (4א) ללא אי ספיקת כליות ו-(4ב) אי ספיקת כליות. המאמר וההצהרה מציינים בצדק כי בשלב זה, ייתכן שהחולים כבר סבלו מאוטם שריר הלב (MI) או שבץ, או שאולי כבר יש אי ספיקת לב. נושא מוכר שמככב בהצלבת איברים – ולכן אני מסיים בהמלצה על הדרך להחלמה ממחלת כליות קשה מאוד, ליחצו על הקישור ותקדימו את הרפואה הקונבנציונאלית שככל שהיא צועדת קדימה, בבקשה לרפא, היא בפועל נמצאת הרבה מאחורה שבויה בכבלי תעשיית התרופות והערצת הקהל אליהן.

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *