מהי תסמונת מטבולית (MetS)?

אדם שמפתח לפחות שלושה משבעת התסמינים הבאים עלול ללקות בתסמונת מטבולית (Metabolic Syndrome) שעלולה להוביל למחלת סוכרת- 2, מגבירה את האפשרות ללקות במחלות לב וכלי דם, כולסטרול גבוה, וגאוט

השמנה בטנית (בעיקר זכרים), השמנה אגנית (בעיקר נשים), כאשר מתרחשת הרחבת מותניים ביותר מ-55 ס"מ אצל גברים ומעל 45ס"מ בקרב נשים.
רמות גלוקוז בדם בצום של או מעל 100 מ"ג/ד"ל.
קריאות לחץ דם של 140/95 מ"מ/ כספית ומעלה.
רמות טריגליצרידים בדם של או מעל 150 מ"ג/ד"ל.

רמות נמוכות של כולסטרול טוב HDL

רמות כולסטרול בצפיפות גבוהה של ליפופרוטאין (HDL) של 40 מ"ג/ד"ל או מתחת לזכרים ומתחת ל-50 מ"ג/ד"ל בקרב הנשים. ויתר לחץ דם

אלה שלקו בתסמונת מטבולית בכל בדיקת בריאות היו בסיכון גבוה כמעט פי ארבעה לחלות בגאוט בהשוואה לאלה שמעולם לא סבלו מ-MetS.

"המחקר החדש שמגלה את דבר קיומו של מתאם ישיר בין תסמונת מטבולית לבין הסיכון לפתח גאוט – סוג של דלקת מפרקים דלקתית הגורמת לכאבים ונפיחות במפרקים ולהרס אבר הכליות, עליה במדד חומצת השתן ואובדן איכות חיי אדם."

התפרסם ב- 22.11.22 על-ידי חוקרים: Yeonghee Eun MD, PhDKyungdo Han PhDSeung Woo Lee MSKyunga Kim PhDSeonyoung Kang MDSeulkee Lee MD, PhDHoon-Suk Cha MD, PhDEun-Mi Koh MD, PhD, Hyungjin Kim MD, PhD, &  Jaejoon Lee MD, PhDמבית הספר לרפואה של אוניברסיטת Sungkyunkwan . תחת הכותרת: Altered Risk of Incident Gout According to Changes in Metabolic Syndrome Status: A Nationwide Population-Based Cohort Study of 1.29 Million Young Men (נמצא קיומו של סיכון שונה לאירועי גאוט בקרב אוכלוסיית בני אדם בהתאם לשינויים במצב התסמונת המטבולית: מחקר מעקב ארצי המבוסס על אוכלוסייה של 1.29 מיליון גברים צעירים) בדרום קוריאה [מקור].

"שכיחות גבוהה יותר של תסמונת מטבולית – שילוב של השמנת יתר, תנגודת לאינסולין ומחלות לב – הגדילו את הסיכון לשגדון בקרב גברים בין הגילאים 20 עד 30", מסבירים החוקרים את הממצאים. מחקר שמלמד כי התרופה למחלות אלו הן למעשה הימנעות מתסמונת מטבולית ומעבר למזון כתרופה, נושא ששב והוכח בקליניקה של "לחיצות ההחלמה".
חוקרים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת Sungkyunkwan בדרום קוריאה, מדווחים שלאנשים עם תסמונת מטבולית גובר הסיכון לחלות במחלת גאוט, סוג של דלקת פרקים הגורמת לכאב ונפיחות במפרקים. מחלה שלרפואת הממסד אין תרופה לה.

בנוסף לכך הסבירו החוקרים כי מבין כל מרכיבי ה-MetS, לאנשים שנמצא בדמם מדד של טריגליצרידים גבוהים ביחד עם השמנה בטנית הסיכון לפתח גאוט היה גדול בהרבה.

לסיכום נמצא כי "שכיחות גבוהה של תסמונת מטבולית – שילוב של השמנת יתר, תנגודת לאינסולין ומחלות לב – הגדילו את הסיכון לשגדון בקרב גברים בין הגילאים 20 עד 30",

בשנת 2010 נמצא כבר כי התסמונת המטבולית (Metabolic Syndrome) מעלה את הסיכון לסוכרת ולמחלות לב וכלי דם. לפי מטה אנליזה שפורסמה בספטמבר 2010 בכתב העת Journal of the American College of Cardiology על ידי חוקרים מצפון אמריקה (קנדה) שהתבוננו ב 87 מחקרים בהשתתפות 951,083 נבדקים נמצא כי התסמונת המטבולית, מעלה בוודאות את הסיכון למחלות לב וכלי דם, וכן היא מעלה ב-99% את הסיכון להתקפי לב ופי 2.27 את הסיכון לשבץ מוחי, ועוד נמצא כי היא מעלה ב-58% את הסיכון לתמותה באופן כללי [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4]. הממצאים המחקריים מראים כי 36.7% מחולי התסמונת המטבולית עלולים לחלות בטרשת נפוצה כמו כן נמצא כי 53.3% מחולי טרשת נפוצה סבלו מהשמנה בטנית, 21.7% סבלו מיתר לחץ דם, 38.3% סבלו מסוכרת, 43.3% סבלו מרמת טריגליצרידים מוגברת ו-56.7% סבלו מדיסליפידמיה היא הפרעה בחילוף החומרים של השומנים בדם (בעיקר כולסטרול וטריגליצרידים) [מקור].

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –


    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:



    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי, מזון מחלים

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *